Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 230:sta
  1. #31
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Ei pyöriä kannata myydä. Kun ostaa aika ajoin aina yhden lisää talliin, saa sen seitsemän joskus kasaan.
    Näin on. Miula on jo kuusi (6), enkä tarkoita puuta.
  2. #32
    Juujuu poijat. Se nyt vaan on tyhmää seisottaa tossa pihassa (kerrostalo) useampaa pyörää. Ja varsinkin vakuuttaa niitä, a liki 1000 euroa/kausi. Sehän täs on ehkä vähän tietty ongelma et se toinen pyörä on F4 Aukusti -01 joka TOD. on klassikkokamaa. Enkä o kuitenkaan varma että kummasta näistä olis päästävä eroon...Ovat vaan NIIN erilaisia. Niin ja mä tiedän et kohta joku ehdottaa tallin/omakotitalon hommaamista. Mut kiitos taas .
    -CORSE-
  3. #33
    Ei mene kaupaksi ei.

    -Hinta on sopiva

    -Pyörä hyväkuntoinen

    -Vakiokampe

    -Täysi huoltohistoria

    Vaikuttaakohan pyörän sijainti kun asun täällä "lapissa" eli Oulussa
  4. #34
    No kiva et joku komppaakin..... Ettei vaan kerrota kuinka "kavereiden" pyörät viedään käsistä. Joo toi sijainti varmasti asiaan vaikuttaa. Sitä ei viitsi ihan yhden pyörän perään Hkistäkään lähteä. Mulle nyt vajaan kolmen viikon jälkeen yks tarjous tuli....Se on kyl nykyjään helppoa kun voi tollai liki anonyymisti heitellä netissä suht ala-arvoisia hintaehdotuksia. Sitä kun ei edes puhelimessa viitsi yhtä typeriä juttuja esittää..... Vaikka toisaalta, eikös se pyörän "oikea" hinta ollu se millä sen joku ostaa.....
    -CORSE-
  5. #35
    Itse tullut ainakin huomattua että nuo kaksimukiset eivät liiku ihan niin herkästi kuin nelimukiset. Ostajakunta on pienempi ja todella usein noissaa 2 mukisissa on aivan tajuttomat pyynnit.
  6. #36
    Ducatihan on muuten muotoilullaan kyllä alan kärkeä, mutta jos kyse on tosiaan tuosta vanhemmasta multistradasta niin veikkaan että ulkonäkö ja hinta eivät tässä tapauksessa kohtaa.
    Rikkaat kun ostaa uudempaa ja kauniimpaa ja köyhät tyytyy muihin merkkeihin/malleihin.
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
  7. #37
    Mä voin ostaa jomman kumman noista Multistradoista. Hyviä pyöriähän ne, mutta eivät oikein iske suureen yleisöön. Outo ulkonäkö ei sytytä perusostajia, noille ei oikein ole ostajia. Lisäksi ihmiset pelkää Ducateja.

    Nyt on kuitenkin sellainen tilanne markkinoilla, että Tallinnan Ducati-kaupassa on 26 tkm ajettu punainen Multistrada ja sen saa sieltä kolmella tonnilla. Siihen kun laskee verot sun muut, pyörä maksaa alle 4 tuhatta. Se on se hintataso, millä tulen joko helsinkiin tai ouluun.

    Jos ette ole nopeita, käväisen viikonloppuna Tallinnassa. Eli kyllä täällä ostajia on!
  8. #38
    Lainaa Jyri kirjoitti Katso viesti
    Lisäksi ihmiset pelkää Ducateja.
    Ja kilautus vak.yhtiöön karistaa ne vimosetkin harkitsijat

    Itsellä oli tuossa joku vuosi sitten "viivalla" ZR-7S ja Ducati 750SS, about samanhintaiset kun olivat, välirahat neuvoteltu, koeajoilla käyty jne. Vaan kun Dukusta vak.täti huusi kaikkien bonarienkin jälkeen vielä 4-numeroisen euromäärän, niin siihen jäi Kawaan lähti vakuutukset sentään 400€ pintaan täyskaskolla - ja nyt Silverwing ei maksa kuin 250€ vuodessa eikä silläkään jalkoihin kyllä jää
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #39
    Lainaa Jyri kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kuitenkin sellainen tilanne markkinoilla, että Tallinnan Ducati-kaupassa on 26 tkm ajettu punainen Multistrada ja sen saa sieltä kolmella tonnilla. Siihen kun laskee verot sun muut, pyörä maksaa alle 4 tuhatta. Se on se hintataso, millä tulen joko helsinkiin tai ouluun.

    Jos ette ole nopeita, käväisen viikonloppuna Tallinnassa. Eli kyllä täällä ostajia on!
    Täälläkin katellaan pyörää. Meinasin tuossa jo yhden mielestäni ylihintaisen ostaa, mutta kun ei satastakaan tingannu ni alko kiinnostus lopahtaa. En sitte tehny kauppoja. Puhutaan kuitenkin 8000€+ arvoisesta SD:stä. No, tuollahan ne näyttää samat pyörät roikkuvan kuukaudesta toiseen nettimotossa. Ehkä jos uittais jostain. Kokemus sekin kai.
    Sielukkaassa pyörässä on Rock'n'rollia, patinaa, fuck you -meininkiä, se ei lähde käyntiin kun tekisi mieli ajamaan, ja kun on vikaa etsiessä juonut lavan kaljaa ja polttanut puoli kartonkia röökiä ja päätät taas kokeilla niin laakista tulille.
    -JaZZo
  10. #40
    Niinhän tuo näyttäs olevan että samat kapistukset pyörii nettimotossa, vaihtamalla esim liikkeessä eri pyörään, pääsee varmasti edellisestä eroon. Sitte tosin on kuitenkin sama määrä pyöriä pihassa/tallissa tai kotona sisällä. Missä sitte ikinä niitä säilyttääkin.

    Vaihto rahaan ei vaan näytä onnistuvan noiden ilmoitusten perusteella. Itse tosin en ole yrittänytkään, eikä ole vielä aikomuskaan.
    Pitää vissiin alkaa valmistautumaan henkisesti siihen, että jos tuosta jammusta joskus eroon haluaa päästä, on se lahjoitettava jollekki.
    Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
  11. #41
    Lainaa Zuhis83 kirjoitti Katso viesti
    Pitää vissiin alkaa valmistautumaan henkisesti siihen, että jos tuosta jammusta joskus eroon haluaa päästä, on se lahjoitettava jollekki.
    Jos kerta ilimasiks annat, niin vähintään pitää olla tankki täynntä ja ajokamat mukaan...
  12. #42
    Viime viikolla tein kaupat ehjästä vähän ajetusta pyörästä hyvillä varusteilla. Itse asiassa ostopäätöksen tein jo melkein puhelun perusteella kun myyjästä tuli heti hyvät "vibat". Terveisiä vaan Lohjalle

    Ennen tätä kauppaa kävin parin viikon loman aikana katsomassa vajaat kymmenen samoissa hinnoissa olevaa pyörää, joista jäi mieleen erityisesti nämä kolme:

    Etäisyys kotoa 15 km ja yksityisen myyjän puheiden mukaan ehjä siisti pyörä:
    - kytkin oli tiensä päässä
    - öljyvuoto koneesta
    - löysät ketjut hakkasivat ajossa
    - molemmat renkaat loppu
    - kahvalämppärien johdot roikkuivat irrallaan katteiden välissä (kahvalämppäreitä ei kyllä mainittu ilmoituksessa)
    - pyörän yleinen siisteyskin oli suhteellinen käsite.
    Pyörä ei herättänyt itsellä sen enempää kiinnostusta ja vinkkasin myyjälle, että pikku siistimisellä joku voisi kyllä tarttua syöttiin. Pyörä edelleen myynnissä nettimotossa.

    Etäisyys kotoa 73 km, liikkeessä oleva pyörä lyhyellä nettimoton kuvauksella:
    Siisti pyörä hyvillä kulutusosilla, mutta lyhyellä koeajolla totesin, että
    - jos vilkun saa päälle joka kerta vasta kolmannella yrityksellä, niin jotain vikaahan siinä on
    - kaasu ei palauttanut, mutta tämä ei ollut liikkeen edustajan mukaan mikään ongelma
    - meinasi kokeilut tyssätä jo alkuunsa jumiutuneeseen ohjauslukkoon, joka kuitenkin aukesi melkoisen ähellyksen tuloksena.
    Pyörään sain tutustua ihan rauhassa kun myyjä vetäisi ainakin viisi puhelua samalla kun yritin asioida hänen kanssaan. Pyörän hinnasta jäi parinsadan euron näkemysero kun se kuulemma oli ollut vasta niin vähän aikaa liikkeessä ja kyselijöitä oli jonoksi asti. Ymmärrettävästi hän ei halunnut kauheasti panostaa parin tonnin pyörän renkaan potkijaan kun langoilla kuului joku tekevän kauppaa uudesta Super Duke Ärrästä. Näyttää pyörä olevan edelleen nettimotossa.

    Etäisyys kotoa 114 km, yksityinen myyjä ja nettimotossa riittävän kattava selostus:
    Olisin tehnyt käteiskauppaa, mutta myyjä ilmoitti olevansa lähinnä kiinnostunut vaihdosta ja joku oli juuri kyseisenä päivänä tulossa jotakin pyörää näyttämään. Minulla kun ei ollut mitään antaa vaihdossa ja käteiskauppa ei kelvannut, niin luovutin suosiolla ja jätin ajelematta katsomaan. Tämä ei sitten ollut myyjälle moite, mutta en vain vieläkään älyä miksi vaihto toiseen pyörään kiinnosti käteistä enemmän. Nooo pyörä on edelleen nettimotossa.

    Kaikkien livenä tapaamieni myyjien kanssa tulin hyvin juttuun ja ainoastaan ammattimyyjä taisi vetäistä herneet nenäänsä palautteesta... Mutta joo yrittäkää ainakin olla rehellisiä kun kuvailette myynnissä olevaa kalustoa ettei tule isoja pettymyksiä. Kaikille kyllä löytyy ottaja... kunhan hinnasta sovitaan

    Vaan olipahan lomalla mielekästä puuhaa
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  13. #43
    Ite olen nyt katellut pyöriä pari viikkoa ja kyllä ne parhaiten hinnoitellut pyörät ovat menneet parissa päivässä. Hintahaitarit tuntuvat olevan melkoisia ja yläpään pyörät ovat siellä ja varmaan pysyvätkin. Ei se, että pyörällä on ajettu vain nakkikioskille muutaman kerran kuudessa vuodessa, tee pyörästä uudenveroista. Jos saman pyörä saa pari vuotta uudempana ja 10 tkm enemmän ajettuna 20 % halvemmalla, niin hinnoittelussa täytyy olla vikaa. Mutta tosiaan se on tyhmä joka maksaa jne. Itse tulen ostamaan kuitenkin sen hinta-laatusuhteeltaan pyörän, jos nyt käytettyyn päädyn.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  14. #44
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Minä koen myymisen, ostamisen ja vaihtamisen vastenmieliseksi. Mutta kun jollain on ajettava, niin ostan uuden ja mieleisen. Ja sitten pidän sitä noin kymmenen vuotta. Sama käytäntö autoissa.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  15. #45
    No pari pointtia tulee ihan yleisellä tasolla mieleen, ei siis liity mihinkään yksittäiseen pyörään.

    Ensinnäkin Nettimotoa selaamalla ei saa pikavilkaisulla oikeaa kuvaa yksityiskaupan hintatasosta. Siellä kun roikkuu ne ylihintaiset tai muuten kelpaamattomat yksilöt. Oikein hinnoitellut menee nopeasti. Hintatasosta saa paremman kuvan kun seuraa hetken mihin hintaan kauppa käy. Tämä vaatii aktiivista seuraamista hetken aikaa.

    Toisekseen kun myyt yksityisenä, niin et voi pyytää sitä mitä liikkeet pyytävät. Liikkeillä on virhevastuu, joten he joutuvat myymään pyörät hieman kalliimmalla, ja vastuusta johtuen niistä myös maksetaan hieman extraa. Yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään suojaa käytännössä, käräjöinti ei yleensä ole kannattava vaihtoehto.

    Kolmannekseen ei kannata liioitella pyörän kuntoa ilmoituksessa. Jos annat liian ruusuisen kuvan, niin ostajaehdokas tulee pettymään paikan päällä. Ja pettynyt ostajaehdokas ei ole paras ostajaehdokas siinä mielentilassa. Ensivaikutelma on tärkeä, ja se syntyy mielestäni vasta kun sen pyörän näkee livenä. Sen sijaan jos ostaja yllättyy positiivisesti, niin kaupan käynti on huomattavasti helpompaa. Liioitellun "hyväkuntoiselle" pyörälle tulee toki enemmän kyselijöitä, mutta tarvitaan se ostaja eikä niitä kyselijöitä. Ja yksi tosiostaja riittää.

    Oulussa on vielä aika viileät kelit pyöräkaupoille ja tänäänkin satoi rakeita, eiköhän se tässä piristy kunhan kelit lämpenee.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  16. #46
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Toisekseen kun myyt yksityisenä, niin et voi pyytää sitä mitä liikkeet pyytävät. Liikkeillä on virhevastuu, joten he joutuvat myymään pyörät hieman kalliimmalla, ja vastuusta johtuen niistä myös maksetaan hieman extraa. Yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään suojaa käytännössä, käräjöinti ei yleensä ole kannattava vaihtoehto.
    Sitten taas jos puhutaan jostain ~5k pyöristä tai halvemmista, niin jotkut(tai useat) liikkeet myyvät ne "purettavaksi/varaosiksi" jolloin voi kiertää virhevastuun.
  17. #47
    Lainaa designet kirjoitti Katso viesti
    Ite olen nyt katellut pyöriä pari viikkoa ja kyllä ne parhaiten hinnoitellut pyörät ovat menneet parissa päivässä.
    Näinhän se on. Kun se sopiva ilmo osuu silmään, on nopeus valttia jos kohteen haluaa tosiaan saada, sillä ne eivät todellakaan kauaa myynnissä viihdy. Itsekin pariin, kolmeen kertaan tuon karvaasti kokeneena, olin liian hidas ja niin verme meni nenän edestä, pahimmillaan oli vain 10 minuutista kiinni

    No tänä keväänä meni auto vaihtoon, olin nopea ja tiedän vieneeni tuon parin muun ostajan nenän edestä ja että maksamani hinta on ollut alle sen mitä toinen näistä oli tarjonnut 1kk aikaisemmin tuosta autosta käteisenä. Itse tyrkkäsin liikkeeseen vaihdokin ja tuo on siellä yhä myyntirivistön "koristeena", 3kk kaupanteosta

    Ja vähän samalla tavalla tuli viime lauantaina tuo Wingi taloon. Bongasin potentiaalisen ilmon heti kun sellainen nettimotoon tuli (ilmoitusvahdin email), yhteydenotto myyjään välittömästi ja alta 24h oli jo kaupat syntyneet
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #48
    Taitaa olla niin, että nykyään "voiton" tekeminen tai lisävarusteista extraa saaminen on melko mahdotonta. Voihan sitä yrittää, mutta perusteet on oltava hyvät ja silti enemmistö ostajista taitaa olla vakion perään.
    Myyminen on nykyään tappioiden minimoimista...
    Hinnoitteluun auttaa se, että miettii tunteettomasti paljon itse maksaisi omasta pyörästä. Toki netistä on hyvä tarkastaa hintataso, mutta niinhän se menee, että oma tuote on oltava hinnaston alkupään TOP kolomosessa.
    3JJ heitti aika hyvän näkemyksen nettimoton hintatasosta. Se vääristyy siellä pitkään seisovien tuotteiden takia.
  19. #49
    Mikähän mahtaa olla sitten K100 8v oikea myyntihintataso, kun näyttää ettei edes nuo reilusti alle 2te laitteet tee kauppaansa?

    Otti kanssa hivenen päähän kun ajoin yhden LT:n ja vitosella kun piti kiihdyttää ei tapahtunut muuta kuin kierrosten nousu ja paha haju. Kytkin siis lopussa. Tästä ei mitään mainintaa (edelleenkään) ilmossa. Mainitsin asiasta myyjälle selkeästi ja lipsautti rivien välistä, että tiedossa taisi olla jo. Kiva..
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  20. #50
    Olen itse pyrkinyt hinnoittelemaan myymäni prätkät ja muut kulkimet hinnoiltaan houkutteleviksi. Eli yleensä sieltä vastaavien pyyntihintojen alapäähän. Mutta pyyntihinta= myyntihinta. 50 euroa olen tinkinyt paikan päällä, jos on ollut tarvetta, yleensä ei ole ollut. Jokainen katsominen on johtanut kauppoihin pyyntihintaan tai -50€.
  21. #51
    Lainaa mz- kirjoitti Katso viesti
    Sitten taas jos puhutaan jostain ~5k pyöristä tai halvemmista, niin jotkut(tai useat) liikkeet myyvät ne "purettavaksi/varaosiksi" jolloin voi kiertää virhevastuun.
    No tätä väitettä en kyllä kovin helpolla niele. En ole itse koskaan tuollaista myynti-ilmoitusta nähnyt, vaikka noita 5k € ja halvempia pyöriä on pilvin pimein liikkeissä myynnissä. Puhutaan yksittäistapauksista korkeintaan.

    Itse myin oman moponi viime syksyllä, alkuun näytti myynti heikolta kun en halunnut vaihdokkia itselleni. Mutta taas piti paikkaansa täälläkin esitetty viisaus - ei tarvita kuin se yksi tosiostaja. Eikä kannata olla liian tiukkana - vieläkin on Nettimotossa myynnissä samoja pyöriä, jotka "kilpaili" oman moponi kanssa ostajaehdokkaista.
    Uuden mopon osto kävi sekin ripeään tahtiin. Mulle matka ei ole mikään este jos joku kohde oikein kiinnostaa ja uusi pyörä haettiinkin 600 km päästä. Toki olisi harmittanut, jos mopo ei livenä olisikaan vastannut kuvia ja kuvausta. Tai jos perille päästyä mopo olisikin myyty jollekin muulle. Nyt kaupat sujui hyvin ja osui kyllä hinta-laatusuhde niin kohdalleen, että parempia kauppoja en ole koskaan tehnyt.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  22. #52
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Mikähän mahtaa olla sitten K100 8v oikea myyntihintataso, kun näyttää ettei edes nuo reilusti alle 2te laitteet tee kauppaansa?
    Onko nyt vaan niin että "kaikkiin tuoteryhmiin" niitä ostajia kuitenkaan ei löydy, jos ei ihan ilmaiseksi anna. Jossain mielessä suomalaisessa mielenmaisemassa tuollainen "liian halpa" hinta on oma ongelmansa, eli laitetta tarkemmin tuntemattomalle tulee ensimmäisenä mieleen ajatus, että "pakko olla jotain vikaa kun se maksaa noin vähän".

    Jossain kohtaa viime vuosina käytettyjen hinnassa oli joku mystinen neljän-viiden tonnin raja jonka alle minkään laitteen hinta ei tuntunut laskevan, paitsi sitten jotain "ihan romua" oli halvalla. Ehkä tuo mielikuva jotenkin nyt ohjaa myös ostajia, että "liian kalliiseen" ei ole varaa ja "liian halpaa" ei voi ostaa.

    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Otti kanssa hivenen päähän kun ajoin yhden LT:n ja vitosella kun piti kiihdyttää ei tapahtunut muuta kuin kierrosten nousu ja paha haju. Kytkin siis lopussa. Tästä ei mitään mainintaa (edelleenkään) ilmossa. Mainitsin asiasta myyjälle selkeästi ja lipsautti rivien välistä, että tiedossa taisi olla jo. Kiva..
    Sen olen vuosien varrella autoja ostaessa oppinut, että myyjän silmissä kaikki on täydellistä ja kaikki "ominaisuudet" kuuluvat asiaan eikä niitä sen kummemmin tunnu tarvitsevan mainita. Itsekin joskus ajoin parisataa kilometriä katsomaan ison autoliikkeen myyjän puhelimessa "ihan siistiksi" kuvailemaa autoa, ja täytyy sanoa, että eipä voisi enempää olla eri mieltä tuon sanaparin merkityksestä...
  23. #53
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    ...tai lisävarusteista extraa saaminen on melko mahdotonta. Voihan sitä yrittää, mutta perusteet on oltava hyvät ja silti enemmistö ostajista taitaa olla vakion perään.
    Omalla kohdalla paljolti juuri näin. Ja sitten kun sitä lisäkilkettä on tarpeeksi, niin en kyllä luovu siitä vakion hinnalla. Eli jäi pyöräni nyt myymättä. Ajellaan kesä ja pistetään vakioksi talvella. Myydään sitten mopo vakiona ja osat erikseen. Sinäänsä harmi, kun hyvillä osilla rakennettu pyörä pitää purkaa. Mutta jos ei ostajaa löydy koko paketille, niin minkäs teet.
    xxx
  24. #54
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Omalla kohdalla paljolti juuri näin. Ja sitten kun sitä lisäkilkettä on tarpeeksi, niin en kyllä luovu siitä vakion hinnalla. Eli jäi pyöräni nyt myymättä. Ajellaan kesä ja pistetään vakioksi talvella. Myydään sitten mopo vakiona ja osat erikseen. Sinäänsä harmi, kun hyvillä osilla rakennettu pyörä pitää purkaa. Mutta jos ei ostajaa löydy koko paketille, niin minkäs teet.
    Ei siinä oikein mitään tee. Ikävä kyllä esim nettimotossakin on muutama semmone pyörä myynnissä jotka 3-6 vuotta vanhoja mutta koska "kilkettä ja hyvällä maulla rakennettu"-lausetta vilautellaan ilmossa, saa siitä näköjään pyytää samaa hintaa kuin uudesta vaikka olisi ajeltu jo 60tkm.

    En pidä sitä oikeutettuna hinta-bufferina jos on esim vaihettu vähän jarrukahvaa ja joku slipari heitetty pyörään kiinni 6 vuotta sitten. Ihan ku myyjät luulis että "voi ei, ostaja varmaan ottaa sliparin irti ja myy voitolla." tai jotain vastaavaa hölmöilyä. Ei. Jos joku osa on ollu siinä pyörässä kiinni suuremman osan tämän nuoren 3-6 vuotiaan pyörän elämästä, ei se enää ole lisäkilke, vaan ihan legit osa kokonaisuutta.
  25. #55
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Onko nyt vaan niin että "kaikkiin tuoteryhmiin" niitä ostajia kuitenkaan ei löydy, jos ei ihan ilmaiseksi anna.
    Voihan se olla noinkin, vaikka jotenkin kuvittelin että näille vanhoille K sarjan bemareille on oma ostajakuntansa. Vai lienevätkö kaikki jo niin seniilejä (minua lukuun ottamatta), että eivät saa ajaa enää. Jotenkin vaan näyttää niin hassulta, kun 1700e myydään kuvissa suht ok kuntoisen oloista 1000cc matkapyörää ja sitten osuu silmiin etusivulta ihan normi Suzuki PV 1100e. Jomman kumman hinta on outo. Tai sitten molempien.

    Sen olen vuosien varrella autoja ostaessa oppinut, että myyjän silmissä kaikki on täydellistä ja kaikki "ominaisuudet" kuuluvat asiaan eikä niitä sen kummemmin tunnu tarvitsevan mainita.
    Jossain määrin tuo on ymmärrettävää, mutta tuollaisten oikeiden vikojen kohdalla ainakin itse mainitsen niistä viimeistään ennen kuin ajatan ketään paikalle katsomaan. Tuokin oli sellainen asia, joka ei oikein mitenkään voi jäädä koeajajalta huomaamatta, ellei sitten aja vain korttelia ympäri pienellä vaihteella.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  26. #56
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Voihan se olla noinkin, vaikka jotenkin kuvittelin että näille vanhoille K sarjan bemareille on oma ostajakuntansa..
    Onhan niille varmasti ostajakuntansa. Alkuperäiskunnossa K100 Bemua saa Saksasta tonnilla. Verot päälle, ja oltaisiinko rahteineen 1500-1700 hintatasossa. Tuo on siis se hintataso alkuperäiskuntoiselle pelille maksimissaan. Nopeaan kauppaan hintatason tulisi luultavasti olla 1200-1300.

    Mikäli myytävää kampetta on tuunattu, hinta on luonnollisesti paaaaljon tuota 1500-1770 halvempi. Saattaapi olla että jää kokonaan myimättä hinnasta huolimatta, mikäli modauksissa on menty överiksi.
  27. #57
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla niin, että nykyään "voiton" tekeminen tai lisävarusteista extraa saaminen on melko mahdotonta. Voihan sitä yrittää, mutta perusteet on oltava hyvät ja silti enemmistö ostajista taitaa olla vakion perään.
    Myyminen on nykyään tappioiden minimoimista...
    Hinnoitteluun auttaa se, että miettii tunteettomasti paljon itse maksaisi omasta pyörästä. Toki netistä on hyvä tarkastaa hintataso, mutta niinhän se menee, että oma tuote on oltava hinnaston alkupään TOP kolomosessa.
    3JJ heitti aika hyvän näkemyksen nettimoton hintatasosta. Se vääristyy siellä pitkään seisovien tuotteiden takia.
    Niin, joistain lisävarusteista, kuten esim. täydellinen laukkusarja, voi jotain ehkä maksaakin mutta kaikenlaiset tuunaukset, suutinsarjat tai mökäputket ovat ainakin minun kohdallani hintaa alentava tekijä ja luultavasti kaupan este jos alkuperäisiä osia ei ole tallessa. Kaikenlaiset muutokset moottoriin sen tehon lisäämiseksi alkuperäisestä ovat, ainakin minulle, sellainen asia joka aiheuttaa välittömän kiinnostuksen loppumisen. Enkä usko että olen mielipiteineni yksin.
    Omalla kohdallani kaupan syntymiseen vaikuttaa paljon se että pyörä on täysin alkuperäisessä kunnossa ja mielllään ollut edellisellä omistajalla pitkään, useita vuosia. Eikä omistajahistoria saa olla A4:sen mittainen.
    Jos huolto- ja korjaushistoria on kirjattu tarkasti ylös on se aina eduksi. Sillä ei minulle ole merkitystä onko toimenpiteet tehty itse vai liikkeessä, pääasia on että ovat tulleet tehdyiksi. Jos myyjä kertoo huoltaneensa pyörää itse joutuu tietenkin ostotilanteessa arvioimaan sen että onko hänellä ollut edellytyksiä tähän. Yleensä se selviää hyvin nopeasti.
    Ja tietenkin niin että hinnoittelu on kohdallaan, jotenkin vaikutaa siltä että jotkin myyjät ovat edelleen nousukauden huumassa ja kuvittelevat että hintaa voi pyytää rajusti yli kohteen todellisen arvon ja kauppa käy. Näinhän asia ei tällä hetkellä ole, pyöriä on myynnissä paljon enemmän kuin on potentiaalisia ostajia. On niin sanotusti ostajan markkinat.

    Kauppoja tulee tehtyä harvoin kun tarkoitus on että hankintaa käytetään pitkään, useita vuosia, mutta silloin kun kaupoille lähdetään niin mieluiten ostan ensimmäiseltä tai toiselta omistajalta. Nytkin molemmat pyörät, vaikka vanhoja ovatkin, ovat toinen ensimmäiseltä omistajalta, piti 18 vuotta ja huollot sekä korjaukset säntillisesti tehtyjä sekä täysin alkuperäinen. Tämän ostin perikunnalta ja kauppa oli oikein hyvä. Toinen on toiselta omistajalta, reilun kymmenen vuoden ikäinen joka on ollut minua edeltävällä omistajalla 11 vuotta. Hän oli ostanut sen vajaan vuoden ikäisenä. Molemmille pyörille on yhteistä että niiden entisen omistajien ikä kun ovat hankkineet pyörän omistukseensa on ollut yli 50 vuotta. Tämä lienee sattumaa tai sitten vaan tulee tehtyä kauppoja henkilöiden kanssa jotka ovat pitkän linjan motoristeja ja toimineet lajin parissa vuosikymmeniä.

    Edit.

    Tähän vielä sen verran että kaikenlaiset erikoismallit ja harvinaiset merkit jätän sovinnolla muille. Pyörän pitää olla sen verran yleinen ettei huolto- ja varaosien kanssa tule ongelmia ja niiden hinta on kohtuullinen. Samoin vakuutusten hintataso on hyvinkin ratkaisevassa asemassa hankintapäätösta tehtäessä.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 07.05.2014 klo 10:48.
  28. #58
    ^
    Samoilla linjoilla, itsekin ostanut pyörät joku uusina tai sitten ensimmäiseltä omistajalta.
    Varusteiden suhteen olen arvostanut lähinnä tehdaslisävarusteita, etenkin sellaisia, joita jälkikäteen on hankala/mahdotonta/kallista asentaa. Kaikki viritystoimenpiteet, slipareita ehkä lukuunottamatta, pikemminkin laskee kohteen kiinnostavuutta. Samaten jotkut vilkkujenvaihdot, teippaukset ja muut tuunaukset. Joku laukkusarja voi vertailutilanteessa ratkaista kumman kahdesta samankaltaisesta pyörästä ostan.
    Mutta mä olenkin ostanut käyttöpyöriä, ymmärrän kyllä, että preferenssit voi olla toiset ratapyörää tai krominkiiltoa etsivälle. Oma tekninen osaaminen kun on rajallista, haluan vähintään pyörään tehtyjen muutosten olevan helposti palautettavissa vakiokuntoon.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  29. #59
    Tuntuu siltä, että käytettyjen mopojen hinnoissa on aika paljon tunnepuolen lisää. Myyjä on niin ihastunut pyöräänsä, että luulee saavansa ylimääräisen tonnin, koska pyörä oli hänelle niin sopiva ja kaikin puolin passeli ja vieläpä kauniin värinenkin.

    Mielestäni on aika iso haitari jos keskiarvollisesti 5000€ hintaisten pyörien hintapyyntöjen vaihteluväli on noin 4200 - 6000€. Siinä sitä on ostajalla ihmettelemistä, että miksi?

    Tämän asian kanssa painittiin syksyllä, kun talouteen hankittiin toista pyörää. Ilmoja seurattiin aktiivisesti ja sitten kun sopiva pamahti kohdalle, niin tehtiin kaupat puhelimessa (tinkivaraakin oli) ja haettiin pyörä pois 500 km. päästä. Ei kerennyt vanhentua se ilmoitus, kun pari tuntia. Muita silloin katseltuja pyöriä kaupitellaan edelleen ja reiluun ylihintaan.
    Mopoton mies
  30.  
  31. #60
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Omalla kohdalla paljolti juuri näin. Ja sitten kun sitä lisäkilkettä on tarpeeksi, niin en kyllä luovu siitä vakion hinnalla. Eli jäi pyöräni nyt myymättä. Ajellaan kesä ja pistetään vakioksi talvella. Myydään sitten mopo vakiona ja osat erikseen. Sinäänsä harmi, kun hyvillä osilla rakennettu pyörä pitää purkaa. Mutta jos ei ostajaa löydy koko paketille, niin minkäs teet.
    Ton sun pelin ostajakunta on kyllä melkosen kaponen. Jos olis viime syksynä ollu ylimäärästä rahaa niin olisin ostanu pois kuleksimasta. Pirun harva motoristi osaa arvostaa kunnollista alustaa ja oikein toimivaa moottoria ja jos mopolla on lisäksi ajettu radalla niin eihän sitä kukaan osta. Jos liikennevakuutusten hinnat kilvettömillä jatkaa nousuaan niin lienee tuo sunkin blade aika haluttua tavaraa jo vuoden-parin päästä.
    Superbike #7
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen