Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 146:een 146:sta
  1. #121
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^

    Sellainen tuntuma tullut itselle, että kun porukka alkaa siirtyä hitaasta keskiryhmään, ja pyrkii nostamaan siellä vauhtia, niin tuo kaasulla koko mutka lävitse on yksi asia, mikä hidastaa kehitystä.

    Eli 100% toimiva ajotapa ajossa, jossa haetaan perusteita kuntoon. Keskiryhmän "vauhdinnostajille" väärä tyyli, josta paikka paikoin vieläkin rimpuilen irti... tana (vitun lemminkäinen esmes.)

    Onko meillä konsensus? edit. Varmaankin on... joo, on se.


    Näin on.
    No juu, oikea tapa riippuu kai siitä mikä on harjoittelun tavoite? Radoilla treenataan muillakin tavoitteilla kuin vauhdin nosto etunenässä. Kun ei tiedä häiritseekö tuo nykiminen kysyjää myös maantieajossa vai onko tavoitteena kovempi kierrosaika radalla ja vain silloin häiritsee, niin vaikea on sanoa riittääkö mutkan ottaminen kevyt veto päällä vai tarvitaanko kalustoon säätöjä.

    Ja v**un lemminkäinen, tosiaan. Ehkä joku päivä onnistuu ellei sitten radan pidennys ehdi ensin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  2. #122
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Musta ainakin tuntuu että tolla RF:llä suoravauhdit jää niin jäätävän tylsiksi ennen vaikka lemminkäistä tai palmasia jos moottorijarrulla pitää sovittaa sitä vauhtia. Jarrulla tuntuu et saa jotenkin sen paketin ja rytmin pysymään paljon helpommin ittelle mieluisampana. En tiedä sitten onko se se kun laite ja mies painaa yhteensä sen ehkä 320 kiloa ja moottorijarrun voima tuntuu loppuvan kun kiekat tulee pikkasen alemmas. Luultavasti teen kehittymisen kannalta väärin, mut…
    Kumpi on tylsempää: Ajaa suorat hiljaa vai mutkat hiljaa? Tai sitten sulla on jo perustaidot riittävällä tasolle, että voit ottaa jarrun mukaan. Näkemättä vaikea sanoa.
    Superbike #7
  3. #123
    Lainaa Macci86 kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan Helsingistä tulee vähän matkaa,noin 1h sateessa sinne. Tonnisella ja noilla renkailla ei tullut kyllä mieleenkään lähteä sateeseen testaa sivuttaispitoa.. Noh nyt ollaan oppirahat maksaneena vähän viisaampia, voi olla ettei tuu enään noita (ennakko?)lippuja ostettua kun homma toimii näin hyvin.
    Miksi rahat pitäisi maksaa takaisin, kun rata oli auki koko ajan, ja porukkaa kiersi myöhäiseen iltapäivään? Kaiken kokoisilla ja muotoisilla vehkeillä, uusilla ja vanhoilla.

    Mun mielestä märällä on kiva ajaa, kun ei tartte ajaa edes eniten kovaa et on ihan sairaan hauskaa. Ja oppii muuten oman pyörän käytöksestä ihan hiton paljon, kun vain asennoituu päivää tekniikan eikä vauhdin kautta.

    Asenne ratkaisee. Jos sataa, ajetaan sateessa.
    Yamaha R1 '06
  4. #124
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Miksi rahat pitäisi maksaa takaisin, kun rata oli auki koko ajan, ja porukkaa kiersi myöhäiseen iltapäivään? Kaiken kokoisilla ja muotoisilla vehkeillä, uusilla ja vanhoilla.

    Mun mielestä märällä on kiva ajaa, kun ei tartte ajaa edes eniten kovaa et on ihan sairaan hauskaa. Ja oppii muuten oman pyörän käytöksestä ihan hiton paljon, kun vain asennoituu päivää tekniikan eikä vauhdin kautta.

    Asenne ratkaisee. Jos sataa, ajetaan sateessa.
    Noissa NOxin videoissa ei näkynyt että kellään olis ollut päällä sadehaalarit (kun en tiedä kuinka paljo siellä satoi). Jos sitten sataa kun mä oon menossa Ahvenistolle niin voiko vetää sadehaalarin nahkojen tai tix texien päälle (siis onko sallittua)? Ajelen siis hidas II ryhmässä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #125
    Pitäisikö purjeveneen myyjän maksaa ostajalle rahat takaisin jos tuleekin tyyni kesä ?
    Tulisiko urheiluliikkeen lunastaa sukset takaisin jos lunta ei sadakkaan ?
    Olisiko paikallaan yhdistyksen palauttaa rahat jos kuski ei uskallakkaan tai viitsi ajaa moottoripyörällä kostealla ?

    Jos näin niin vakuutusyhtiönkin pitäisi palauttaa mopon vakuutusrahoista syksyllä puolet kun kerta joka toinen päivä sataa. Olen mä näissä hommissa kakenlaista nähnyt ja lukenut mutta tää oli esityksenä jo täydellinen ankka.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  6. #126

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Noissa NOxin videoissa ei näkynyt että kellään olis ollut päällä sadehaalarit (kun en tiedä kuinka paljo siellä satoi). Jos sitten sataa kun mä oon menossa Ahvenistolle niin voiko vetää sadehaalarin nahkojen tai tix texien päälle (siis onko sallittua)? Ajelen siis hidas II ryhmässä.
    Minä oon käyttäny sadehaalaria nimen omaan nahkojen päällä lähinnä kovalla sateella. Pikku tihkussa tulee turhan kuuma sen sisällä. Ketjuja kannattaa rasvata vähän tiuhempaan ja varovasti tunnustellen ainakin sen pari kierrosta.. katurengaskin lämpiää märässä ja on turvalisempi parin kierroksen jälkeen.
    Huurtumista varten ostin sellasen kumisen HJC:n kuonokopan, josta leikkelin remmit ja nepparin irti ja tungen sen sellaisenaan naaman ja leukasuojan väliin. Ohjaa mukavasti hengitysilman alaspäin. Pinlocki ei ole käytössä näkökentän vajaavaisuuden takia. Pyöreys, pehmeys ja rauhalliset liikkeet avainsanoja turvalliseen etenemiseen.
  7. #127
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Miksi rahat pitäisi maksaa takaisin, kun rata oli auki koko ajan, ja porukkaa kiersi myöhäiseen iltapäivään? Kaiken kokoisilla ja muotoisilla vehkeillä, uusilla ja vanhoilla.

    Mun mielestä märällä on kiva ajaa, kun ei tartte ajaa edes eniten kovaa et on ihan sairaan hauskaa. Ja oppii muuten oman pyörän käytöksestä ihan hiton paljon, kun vain asennoituu päivää tekniikan eikä vauhdin kautta.

    Asenne ratkaisee. Jos sataa, ajetaan sateessa.
    Minä löysin itsestäni kans jonkin sortin perversion tuota sateella radalla ajamista kohtaan. Kokoajan tuntu että hommasta tuli hauskempaa ja hauskempaa.

    No eipä jää enään yhtään ratapäivää sateen takia välistä! Ilman AT2 en olii varmaan eilen edes lähtenyt ajamaan mutta jatkossa aina oli sää mitä tahansa!

    Edit: kyseessä oli siis eka kerta märällä radalla. Ja alkuun vähä jänskätti. Ja menohalujakin olis ollu mutta siitä sit se lähti rullaamaan
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  8. #128
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Noissa NOxin videoissa ei näkynyt että kellään olis ollut päällä sadehaalarit (kun en tiedä kuinka paljo siellä satoi). Jos sitten sataa kun mä oon menossa Ahvenistolle niin voiko vetää sadehaalarin nahkojen tai tix texien päälle (siis onko sallittua)? Ajelen siis hidas II ryhmässä.
    On sallittu, itse vedän nahkojen päälle tihku-/pienempään sateeseen pelkän sadetakin ja jos enemmän tulee vettä sitten myös sadehousut
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  9. #129
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kumpi on tylsempää: Ajaa suorat hiljaa vai mutkat hiljaa? Tai sitten sulla on jo perustaidot riittävällä tasolle, että voit ottaa jarrun mukaan. Näkemättä vaikea sanoa.
    Nii, emmää kyl tiedä. Kunhan täs nyt taas työntää ittensä radalle ja koittaa jollaintapaa saada järkeä tekemiseen ja samalla kokea asianmukaisia ajofiiliksiä. Mä luulen et koitan ajaa niin että en nyt liikaa tekis mitään niin pysyy ajatus ja oppiminen mukana.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #130
    Ei perskules (oon nyt muuten sitten vetänyt emännän kans skumppaa kun on hääpäivä, mutta mopo ei onneks oo lähettyvillä) tuo sade ei tule olemaan esteenä. Vaikka olis minkälainen monsuuni sitten seuraavilla Ahveniston ratapäivillä niin vääntäydyn radalle. Onhan se jonkinlainen perversio vetää nahat, kortsu ja kuuppa päälle. Nuo NOxin ja kumppanien videot oli aivan mahtavia.

    PS. Tuo "liivijengi" rocks.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #131
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Noissa NOxin videoissa ei näkynyt että kellään olis ollut päällä sadehaalarit (kun en tiedä kuinka paljo siellä satoi). Jos sitten sataa kun mä oon menossa Ahvenistolle niin voiko vetää sadehaalarin nahkojen tai tix texien päälle (siis onko sallittua)? Ajelen siis hidas II ryhmässä.
    Kannattaa sitten muistaa, että sadeasu voi olla joskus aika liukas (märän) penkin kanssa. Itse säikähdin kadulla ajessa, kun lähdin ohittamaan rekkaa sateella ja kiihdytyksessä perse liukuikin penkillä taaksepäin.
    xxx
  12. #132
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa sitten muistaa, että sadeasu voi olla joskus aika liukas (märän) penkin kanssa. Itse säikähdin kadulla ajessa, kun lähdin ohittamaan rekkaa sateella ja kiihdytyksessä perse liukuikin penkillä taaksepäin.
    Hyvä pointti. Noissa videoissa liivijengin vauhti näytti aika rauhalliselta joten eiköhän siellä penkin päällä pysytä (täytyy yrittää muistaa tämä jos sitten sataa). Näkyykös siinä NOxin kristallipallossa vielä mitään ennusmerkkejä säästä?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #133
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa sitten muistaa, että sadeasu voi olla joskus aika liukas (märän) penkin kanssa. Itse säikähdin kadulla ajessa, kun lähdin ohittamaan rekkaa sateella ja kiihdytyksessä perse liukuikin penkillä taaksepäin.
    Tämä on totta, toki sadeasuissa on eroja - oma scottin kumipintainen pitää penkissä paremmin kuin nahkapuvun persio, mutta edellinen "kankainen" sadehaalari oli todella liukas.

    Itse siis kiskoin kurahousut jalkaan heti aamusta kun takapyörä heittää märät inhasti reisille (...), sadetakin laitoin päälle kun puoliltapäivin nahkapuvun tekstiilikohdista pukkasi vesi läpi.
    Yamaha R1 '06
  14. #134
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Tämä on totta, toki sadeasuissa on eroja - oma scottin kumipintainen pitää penkissä paremmin kuin nahkapuvun persio, mutta edellinen "kankainen" sadehaalari oli todella liukas.

    Itse siis kiskoin kurahousut jalkaan heti aamusta kun takapyörä heittää märät inhasti reisille (...), sadetakin laitoin päälle kun puoliltapäivin nahkapuvun tekstiilikohdista pukkasi vesi läpi.
    Joo, kyllä siellä saa tosiaan sadekortsu päällä ajella ja useemmalla tais ollakin sellanen (ainakin meikäläisellä oli). Mitä tuohon liukkauteen tulee niin kannattaa hankkia sellainen sadepuku, jossa on jonkinlainen liukueste persauksissa. On ihan ehdoton varsinkaan jos meinaa sateessa yhtään reippaammin päästellä.
    Superbike #7
  15. #135
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Tämä on totta, toki sadeasuissa on eroja - oma scottin kumipintainen pitää penkissä paremmin kuin nahkapuvun persio, mutta edellinen "kankainen" sadehaalari oli todella liukas.

    Itse siis kiskoin kurahousut jalkaan heti aamusta kun takapyörä heittää märät inhasti reisille (...), sadetakin laitoin päälle kun puoliltapäivin nahkapuvun tekstiilikohdista pukkasi vesi läpi.
    Uskotaan. Joku taiskin myös mainita että ketjut kannattaa rasvata jos sataa. Entäs jos sataa koko päivän niin kannattaako rasvata myös kesken päivää eikä vasta esim. sitten kun on päässyt himaan? Elikä kannattaako ottaa tuo rasvapurkki myös mukaan (teipin lisäksi)?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  16. #136
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Kun ei tiedä häiritseekö tuo nykiminen kysyjää myös maantieajossa vai onko tavoitteena kovempi kierrosaika radalla ja vain silloin häiritsee, niin vaikea on sanoa riittääkö mutkan ottaminen kevyt veto päällä vai tarvitaanko kalustoon säätöjä.
    Ei häiritse kuin radalla, kiinnittänyt huomioo kuivalla, häiritsee näköjään märällä. Vauhti tai kallistuskulma ei ollu sunnuntaina sellanen että olis nykäisy ylimääräistä ohjelmaa aiheuttanu. Täytyy soitella tohtorille aikaa kun ei perustarkistuksissa löydy vikaa ketjujen kunnosta/kireydestä eikä kaasukahvassa oo isoa deadzonee... tai opetella elämään asian kanssa.

    Mun ajokokemus radalla on kohtuu vähäistä, alle 10 kertaa ja edelleen tulee perusteita reenattua enemmän kuin kierrosaikaa tavoiteltua. Ajotaito2 tuli käytyä vuonna 2012 (sen jälkee ku pannutti tiellä ) ja suurin huomio radalla ollessa mulle menee siihen että hartiat pysyy löysänä perseensiirron jälkeenkin
    Racechrono kuitenkin kertoo, että koko ajan aika paranee vaikka ajaminen tuntuu samalta kuin edellisellä kierroksellakin. Että mitään Rossin tai Marqin tekniikoita ei tässä kohtaa opetella

    Tossa ollut narinaa sateesta, niin itse kyllä tykkäsin että hauskaa se on näinkin ja opin pyöränhallinnasta ehkä enemmän kuin kuivalla olisin. Ei ollu kortsua, kangasvaatteilla mentiin ja kotimatka tuntui kuin joku vetäis painepesurilla 1,5 tuntia naamaan. Suoraan suihkuun ajokamat päällä ja saunanlauteille hymyilemään
    Kawa Z 750R -11
  17. #137
    Lainaa membit kirjoitti Katso viesti

    Tossa ollut narinaa sateesta, niin itse kyllä tykkäsin että hauskaa se on näinkin ja opin pyöränhallinnasta ehkä enemmän kuin kuivalla olisin. Ei ollu kortsua, kangasvaatteilla mentiin ja kotimatka tuntui kuin joku vetäis painepesurilla 1,5 tuntia naamaan. Suoraan suihkuun ajokamat päällä ja saunanlauteille hymyilemään
    Tässä oli kunnon asenne.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  18. #138
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kursseille osallistuneet, kehitystyön pohjiksi tarvittaisiin teidän mielipide kokemastanne. Palautelomake on tässä.

    Kiittäen.
    1000
  19. #139
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Pitäisikö purjeveneen myyjän maksaa ostajalle rahat takaisin jos tuleekin tyyni kesä ?
    Tulisiko urheiluliikkeen lunastaa sukset takaisin jos lunta ei sadakkaan ?
    Olisiko paikallaan yhdistyksen palauttaa rahat jos kuski ei uskallakkaan tai viitsi ajaa moottoripyörällä kostealla ?

    Jos näin niin vakuutusyhtiönkin pitäisi palauttaa mopon vakuutusrahoista syksyllä puolet kun kerta joka toinen päivä sataa. Olen mä näissä hommissa kakenlaista nähnyt ja lukenut mutta tää oli esityksenä jo täydellinen ankka.

    Verbaali virtuaasi päässyt vauhtiin, huoh.
    Toivottavasti en aiheuttanut kahvin lentämistä näppäimistölle.

    Ei vaan ensimmäistä kertaa radalle ja sateessa, ei kiitos. Toki sinulla tuossa ei ole varmasti mitään ongelmaa 60 ratapäivän kokemuksella.. Tee itsellesi palvelus äläkä vastaa tähän.
    Gsx-r 1000 k8
  20. #140
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Kursseille osallistuneet, kehitystyön pohjiksi tarvittaisiin teidän mielipide kokemastanne. Palautelomake on tässä.

    Kiittäen.
    Tämä ei sitten mennyt ihan putkeen, vaan yksi vipu oli väärässä asennossa eikä tämän kurssin palautteet ole tulleet perille asti. Arvostettaisiin suuresti jos viitsitte tehdä uusiksi. Koskee kaikkia kursseja Botniaringistä 30.5 alkaen (ei esim. Ajotaito I).

    Kiittäen jälleen.
    1000
  21. #141
    Lainaa Macci86 kirjoitti Katso viesti
    Ei vaan ensimmäistä kertaa radalle ja sateessa, ei kiitos. Toki sinulla tuossa ei ole varmasti mitään ongelmaa 60 ratapäivän kokemuksella.. Tee itsellesi palvelus äläkä vastaa tähän.
    Meitä ensikertalaisia taisi olla siellä sateessa karvan alle 20 eikä se ollut minkään sortin ongelma. Porukalla oli hauskaa ajaa, vaikka märkää olikin eikä siellä mitään vaaratilanteita näkynyt. Kouluttajat oli myös hyvällä hengellä ja asenteella liikkeellä, vaikka omalla kohdalla kelissä vapaaehtoismotivaatio olisi voinutkin saada kolauksen. En nähnyt kenenkään keliä murjottavan. Oikeastaan sade oli siinä mielessä ok, että se antoi hyvän syyn keskittyä tekemiseen eikä turhaan nopeuden nostoon.
    Triumph Street Triple
  22. #142
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Oikeastaan sade oli siinä mielessä ok, että se antoi hyvän syyn keskittyä tekemiseen eikä turhaan nopeuden nostoon.
    [Asenneaivopesu -- Suoritettu onnistuneesti]
    Kouluttaja itse kiittää vastavuoroisesti kaikkia koulutettavia reippaasta asenteesta ja hyvästä fiiliksestä läpi päivän, niiden vuoksi talkoisiin jaksaa lähteä kerta toisensa jälkeen, kelissä kuin kelissä.
    Yamaha R1 '06
  23. #143
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    [Asenneaivopesu -- Suoritettu onnistuneesti]
    Kouluttaja itse kiittää vastavuoroisesti kaikkia koulutettavia reippaasta asenteesta ja hyvästä fiiliksestä läpi päivän, niiden vuoksi talkoisiin jaksaa lähteä kerta toisensa jälkeen, kelissä kuin kelissä.
    On kylla helkkarin hienoa etta kaikki te kouluttajat jaksatte tehda tata hommaa kelista riippumatta. Olen nyt kylla sisuuntunut tasta keskustelusta niin paljon etta monsuunin takia en anna periksi seuraavilla ratapaivilla Ahvenistolla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #144
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Hyvä pointti. Noissa videoissa liivijengin vauhti näytti aika rauhalliselta joten eiköhän siellä penkin päällä pysytä (täytyy yrittää muistaa tämä jos sitten sataa). Näkyykös siinä NOxin kristallipallossa vielä mitään ennusmerkkejä säästä?
    Se on epäkunnossa. Valehteli aurinkoa ja vettä saatiin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  25. #145
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Se on epäkunnossa. Valehteli aurinkoa ja vettä saatiin.
    Toivottavasti saat sen kuntoon seuraavia Ahveniston ratapäiviä varten.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26.  
  27. #146
    Tulin just ajamasta ahvenistolta, siellä oli myymätöntä aikaa joten sinne pääsi helposti ajelemaan. Iso kiitos riivatulle hyvistä vinkeistä AT2-kurssilta ajoasentoon liittyen, pääsin kurveihin ihan eri tavalla

    ps. kierrosaika 1:48
    Ex: Kawasaki ER5 -99
    Ex: Honda 954RR -03
    Ex: Kawasaki Z900 -20
    KTM 890 Adventure R -21
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345