No juu, oikea tapa riippuu kai siitä mikä on harjoittelun tavoite? Radoilla treenataan muillakin tavoitteilla kuin vauhdin nosto etunenässä. Kun ei tiedä häiritseekö tuo nykiminen kysyjää myös maantieajossa vai onko tavoitteena kovempi kierrosaika radalla ja vain silloin häiritsee, niin vaikea on sanoa riittääkö mutkan ottaminen kevyt veto päällä vai tarvitaanko kalustoon säätöjä.
Ja v**un lemminkäinen, tosiaan. Ehkä joku päivä onnistuu ellei sitten radan pidennys ehdi ensin.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Miksi rahat pitäisi maksaa takaisin, kun rata oli auki koko ajan, ja porukkaa kiersi myöhäiseen iltapäivään? Kaiken kokoisilla ja muotoisilla vehkeillä, uusilla ja vanhoilla.
Mun mielestä märällä on kiva ajaa, kun ei tartte ajaa edes eniten kovaa et on ihan sairaan hauskaa. Ja oppii muuten oman pyörän käytöksestä ihan hiton paljon, kun vain asennoituu päivää tekniikan eikä vauhdin kautta.
Asenne ratkaisee. Jos sataa, ajetaan sateessa.
Yamaha R1 '06
Noissa NOxin videoissa ei näkynyt että kellään olis ollut päällä sadehaalarit (kun en tiedä kuinka paljo siellä satoi). Jos sitten sataa kun mä oon menossa Ahvenistolle niin voiko vetää sadehaalarin nahkojen tai tix texien päälle (siis onko sallittua)? Ajelen siis hidas II ryhmässä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Pitäisikö purjeveneen myyjän maksaa ostajalle rahat takaisin jos tuleekin tyyni kesä ?
Tulisiko urheiluliikkeen lunastaa sukset takaisin jos lunta ei sadakkaan ?
Olisiko paikallaan yhdistyksen palauttaa rahat jos kuski ei uskallakkaan tai viitsi ajaa moottoripyörällä kostealla ?
Jos näin niin vakuutusyhtiönkin pitäisi palauttaa mopon vakuutusrahoista syksyllä puolet kun kerta joka toinen päivä sataa. Olen mä näissä hommissa kakenlaista nähnyt ja lukenut mutta tää oli esityksenä jo täydellinen ankka.
![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Minä oon käyttäny sadehaalaria nimen omaan nahkojen päällä lähinnä kovalla sateella. Pikku tihkussa tulee turhan kuuma sen sisällä. Ketjuja kannattaa rasvata vähän tiuhempaan ja varovasti tunnustellen ainakin sen pari kierrosta.. katurengaskin lämpiää märässä ja on turvalisempi parin kierroksen jälkeen.
Huurtumista varten ostin sellasen kumisen HJC:n kuonokopan, josta leikkelin remmit ja nepparin irti ja tungen sen sellaisenaan naaman ja leukasuojan väliin. Ohjaa mukavasti hengitysilman alaspäin. Pinlocki ei ole käytössä näkökentän vajaavaisuuden takia. Pyöreys, pehmeys ja rauhalliset liikkeet avainsanoja turvalliseen etenemiseen.
Minä löysin itsestäni kans jonkin sortin perversion tuota sateella radalla ajamista kohtaan. Kokoajan tuntu että hommasta tuli hauskempaa ja hauskempaa.
No eipä jää enään yhtään ratapäivää sateen takia välistä! Ilman AT2 en olii varmaan eilen edes lähtenyt ajamaan mutta jatkossa aina oli sää mitä tahansa!
Edit: kyseessä oli siis eka kerta märällä radalla. Ja alkuun vähä jänskätti. Ja menohalujakin olis ollu mutta siitä sit se lähti rullaamaan![]()
Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
KTM Super Duke -06 2010-2011
Suzuki SV650s -00 2009-2010
Suzuki GSF600n -01 *2008
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei perskules (oon nyt muuten sitten vetänyt emännän kans skumppaa kun on hääpäivä, mutta mopo ei onneks oo lähettyvillä) tuo sade ei tule olemaan esteenä. Vaikka olis minkälainen monsuuni sitten seuraavilla Ahveniston ratapäivillä niin vääntäydyn radalle. Onhan se jonkinlainen perversio vetää nahat, kortsu ja kuuppa päälle. Nuo NOxin ja kumppanien videot oli aivan mahtavia.
PS. Tuo "liivijengi" rocks.
Tämä on totta, toki sadeasuissa on eroja - oma scottin kumipintainen pitää penkissä paremmin kuin nahkapuvun persio, mutta edellinen "kankainen" sadehaalari oli todella liukas.
Itse siis kiskoin kurahousut jalkaan heti aamusta kun takapyörä heittää märät inhasti reisille (...), sadetakin laitoin päälle kun puoliltapäivin nahkapuvun tekstiilikohdista pukkasi vesi läpi.
Yamaha R1 '06
Joo, kyllä siellä saa tosiaan sadekortsu päällä ajella ja useemmalla tais ollakin sellanen (ainakin meikäläisellä oli). Mitä tuohon liukkauteen tulee niin kannattaa hankkia sellainen sadepuku, jossa on jonkinlainen liukueste persauksissa. On ihan ehdoton varsinkaan jos meinaa sateessa yhtään reippaammin päästellä.
Superbike #7
Ei häiritse kuin radalla, kiinnittänyt huomioo kuivalla, häiritsee näköjään märällä. Vauhti tai kallistuskulma ei ollu sunnuntaina sellanen että olis nykäisy ylimääräistä ohjelmaa aiheuttanu. Täytyy soitella tohtorille aikaa kun ei perustarkistuksissa löydy vikaa ketjujen kunnosta/kireydestä eikä kaasukahvassa oo isoa deadzonee... tai opetella elämään asian kanssa.
Mun ajokokemus radalla on kohtuu vähäistä, alle 10 kertaa ja edelleen tulee perusteita reenattua enemmän kuin kierrosaikaa tavoiteltua. Ajotaito2 tuli käytyä vuonna 2012 (sen jälkee ku pannutti tiellä) ja suurin huomio radalla ollessa mulle menee siihen että hartiat pysyy löysänä perseensiirron jälkeenkin
Racechrono kuitenkin kertoo, että koko ajan aika paranee vaikka ajaminen tuntuu samalta kuin edellisellä kierroksellakin. Että mitään Rossin tai Marqin tekniikoita ei tässä kohtaa opetella
Tossa ollut narinaa sateesta, niin itse kyllä tykkäsin että hauskaa se on näinkin ja opin pyöränhallinnasta ehkä enemmän kuin kuivalla olisin. Ei ollu kortsua, kangasvaatteilla mentiin ja kotimatka tuntui kuin joku vetäis painepesurilla 1,5 tuntia naamaan. Suoraan suihkuun ajokamat päällä ja saunanlauteille hymyilemään![]()
Kawa Z 750R -11
Kursseille osallistuneet, kehitystyön pohjiksi tarvittaisiin teidän mielipide kokemastanne. Palautelomake on tässä.
Kiittäen.
1000
Verbaali virtuaasi päässyt vauhtiin, huoh.
Toivottavasti en aiheuttanut kahvin lentämistä näppäimistölle.
Ei vaan ensimmäistä kertaa radalle ja sateessa, ei kiitos. Toki sinulla tuossa ei ole varmasti mitään ongelmaa 60 ratapäivän kokemuksella.. Tee itsellesi palvelus äläkä vastaa tähän.
Gsx-r 1000 k8
Meitä ensikertalaisia taisi olla siellä sateessa karvan alle 20 eikä se ollut minkään sortin ongelma. Porukalla oli hauskaa ajaa, vaikka märkää olikin eikä siellä mitään vaaratilanteita näkynyt. Kouluttajat oli myös hyvällä hengellä ja asenteella liikkeellä, vaikka omalla kohdalla kelissä vapaaehtoismotivaatio olisi voinutkin saada kolauksen. En nähnyt kenenkään keliä murjottavan. Oikeastaan sade oli siinä mielessä ok, että se antoi hyvän syyn keskittyä tekemiseen eikä turhaan nopeuden nostoon.
Triumph Street Triple
Tulin just ajamasta ahvenistolta, siellä oli myymätöntä aikaa joten sinne pääsi helposti ajelemaan. Iso kiitos riivatulle hyvistä vinkeistä AT2-kurssilta ajoasentoon liittyen, pääsin kurveihin ihan eri tavalla
ps. kierrosaika 1:48
Ex: Kawasaki ER5 -99
Ex: Honda 954RR -03
Ex: Kawasaki Z900 -20
KTM 890 Adventure R -21