Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 158:sta
  1. #121
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Toinen hyvä kikka on sovittaa vauhti siten ettei jarrulle tarvi mennä paikoissa joissa monikaan ei jarrulle mene. Hyviä esimerkkejä vaikkapa alastaron nopea vasuri tai botnian pitkä nopea vasen. Kumpikin nopeasti ajettavia mutkia oli ryhmä mikä tahansa. Kesken kaiken kova jarrutus tällaisissa paikoissa aikaansaa taatusti sydämentykytyksiä takana ajavalle. En tietenkään tarkoita sitä ettei ulosajon välttämiseksi saisi ottaa vauhtia alas, mutta onko se vahva jarrulle meno vai kaasun pieni hölläys, siinä on iso ero.
    Tuossa tapauksessa voi se perässä ajaja miettiä mikä virhe tuli tehtyä. Ts ei se edessäajaja tee virhettä vaikka jarruttaisikin yllättävässä paikassa voimakkaasti.

    Tuolta löytyy pitempi kirjoitelma ikuisuusaiheesta:
    http://www.mprata.fi/index.php?topic=363.0
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #122
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sbanc kirjoitti Katso viesti
    Itselle kynnys ajaa keskiryhmässä on vain suuri, koska ryhmässä on paljon ratoja kiertäneitä ajajia täysiverisillä ratapyörillä jolloin tulee väistämättä mieleen ettei ole vain tukkeena (lippasin viime vuonna alastarossa keskiryhmässä, kun yritin liikaa). Toisaalta olisi kivaa ajaa edes yksi ehjä kierros ilman ohitusta :/ elämä on valintoja.
    Keskiryhmään sitten kun mutkissa alkaa olla semmoinen vauhti että hitaassa joutuu aina jarruttelemaan muiden takia.

    Itsellä 11 ratapäivää tältä kesältä, alla radalle tehty peli ja keskiryhmässä sluipailin kun ei mitään kokemuksia tuolta radalta. Ei tuossa nyt ongelmaa ole yleensä ole hitaammista keskiryhmässä, ellei ne aja todella hiljaa mutkia omituisilla ajolinjoilla. Jos onkin ongelma niin varikon kautta hakemaan vauhtia.

    1.40 jäi just rikkomatta, optimin sain viimeisessä setissä 1.38, mutta kyllä ihan snadisti pitäis saada sekunteja pois ettei nopeen ukkoja vituttelis jos sinne menis ;D
  3. #123
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuossa tapauksessa voi se perässä ajaja miettiä mikä virhe tuli tehtyä. Ts ei se edessäajaja tee virhettä vaikka jarruttaisikin yllättävässä paikassa voimakkaasti.

    Tuolta löytyy pitempi kirjoitelma ikuisuusaiheesta:
    http://www.mprata.fi/index.php?topic=363.0

    Olet ihan oikeassa, perässäajajan vastuuta ei voi väheksyä. Mutta silti kaikille mukavampi setti saadaan aikaiseksi jos välttää mahdollisuuksien mukaan itse tekemästä ennalta odottamattomia, suuntaan tai vauhtiin oleellisesti vaikuttavia liikkeitä. Toinen seikka on ne jotka konttaavat mutkat ja repivät suorilla pakokäyrästö sojossa, vain taluttaakseen taas seuraavan mutkan. Tämä jos mikä on omiaan aiheuttamaan kiperiä ohitustilanteita. Ihmisen luonto vaan on sellainen kun se saa kypärän päähän.

    Lähinnä tarkoitan tässä sitä että jos vaikka ajaisinkin perässä mutta edelläajavan linjalta hieman sivussa, saattaa äkillisen odottamattoman jarrutuksen lopputulemana olla se että takaa tullaan ohi verrattain pienellä marginaalilla ja siitä voi taas syntyä kuva että ohittaja olisi tietoisesti sivuuttanut edelläajavan mauttoman läheltä. Nopeassa ryhmässä ei juurikaan kuule rutinoita vaarallisista ohituksista vaikka ajonahkojen hihat saattavat sipaista toisiaan.

    Eihän nämä mitään jeesuksen sanoja ole, ei tietenkään mutta auttavat ehkä ratailua aloittelevia välttämään turhia tilanteita edes hiukan kun ymmärtää oman ajon seassa myös sen että takanakin tapahtuu asioita, ei vaan edessä.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #124
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hitaassa ainakin minusta…
    1. ohita suorilla tai mutkasta avauksissa.
    2. avauksissa mutkan jälkeen ja suorilla ohita siltä puolelta rataa mistä edelläajava on poistumassa, eli ei ohiteta siltä puolelta minne edellä ajava on siirtymässä, koska silloin joutuu mahdollisesti kiilatuksi edelläajavan ja radan reunan väliin jos edelläajava ajaa oikein ja loogista perusajolinjaa (ulkokanttarista sisäkanttariin).

    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #125
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Toinen seikka on ne jotka konttaavat mutkat ja repivät suorilla pakokäyrästö sojossa, vain taluttaakseen taas seuraavan mutkan. Tämä jos mikä on omiaan aiheuttamaan kiperiä ohitustilanteita. Ihmisen luonto vaan on sellainen kun se saa kypärän päähän.

    Lähinnä tarkoitan tässä sitä että jos vaikka ajaisinkin perässä mutta edelläajavan linjalta hieman sivussa, saattaa äkillisen odottamattoman jarrutuksen lopputulemana olla se että takaa tullaan ohi verrattain pienellä marginaalilla ja siitä voi taas syntyä kuva että ohittaja olisi tietoisesti sivuuttanut edelläajavan mauttoman läheltä. Nopeassa ryhmässä ei juurikaan kuule rutinoita vaarallisista ohituksista vaikka ajonahkojen hihat saattavat sipaista toisiaan.
    Kaikista suurinta huviahan on kusiaisella kytätä ohituspaikkaa hitaassa/keskiryhmässä suora-availija tonnari/busasta. Tosin pienellä treenillä siitäkin tulee niin helppoa rutiinia että joutuu etsimään taas uusia juttuja mistä repiä iloa.

    Nuo vahinko-ohitukset voi käydä kuittaamassa sitten varikolla, oli ryhmä mikä tahansa, jos vaan muistaa mistä kuskista suhaili ohi.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #126
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    https://www.youtube.com/watch?v=t3xM_CpBAZk

    sluipailua, keskiryhmän lauantain viimeinen ruuhkaton setti. Tässä näkyy musta bemari(?), jota kävin jututtamassa varikolla kun meni joka setissä ohi ;D
  7. #127
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Määrätietoinen toisten säikyttely oman egon pönkittämiseksi on taas tapa josta sietäisi saada turpaansa.


    Olen samaa mieltä, mutta käsittääkseni Suomen laki kieltää edelleenkin ääliöiden julkisen pieksennän?

    Siksi ehdotankin ihan vakavalla naamalla, että orgin ratapäivillä otetaan käyttöön liivit.

    Rookiella ja koulutusryhmillä on liivit päällä, näin ohittajat tietävät noudattaa erityistä varovaisuutta.
    (liivit antavat oikeuden jarruttaa vaikka kesken kurvin jos rupeaa jännittämään. Liivit eivät kuitankaan anna oikeutta vaihtaa ajolinjaa ihan miten sattuu).
    Liiveillä ajavaa ei myöskään saa säikytellä kamikazeohituksilla.

    Yleisiä sääntöjä rikkova saa päällensä erivärisen häpeäliivin. Rikkeen vakavuuden mukaan sitä on pidettävä seuraava setti tai loppupäivä.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  8. #128
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Olen samaa mieltä, mutta käsittääkseni Suomen laki kieltää edelleenkin ääliöiden julkisen pieksennän?

    Siksi ehdotankin ihan vakavalla naamalla, että orgin ratapäivillä otetaan käyttöön liivit.

    Rookiella ja koulutusryhmillä on liivit päällä, näin ohittajat tietävät noudattaa erityistä varovaisuutta.
    (liivit antavat oikeuden jarruttaa vaikka kesken kurvin jos rupeaa jännittämään. Liivit eivät kuitankaan anna oikeutta vaihtaa ajolinjaa ihan miten sattuu).
    Liiveillä ajavaa ei myöskään saa säikytellä kamikazeohituksilla.

    Yleisiä sääntöjä rikkova saa päällensä erivärisen häpeäliivin. Rikkeen vakavuuden mukaan sitä on pidettävä seuraava setti tai loppupäivä.
    Koulutettavilla onkin yleensä käytössä liivit, mutta pienoisen logistisen ongelman takia tuo liivilaatikko ei löytänyt tietään Motoparkkiin.

    Tuo "häpeäliivi" on kyllä ihan hauska keksintö. Pitää varmaan vähän funtsia, että toimisiko tuo käytännössä. Toisaalta helpottaisi lippumiestenkin suorittamaa valvontaa kun yhden varoituksen saanut kuski olisi selkeästi merkitty.

    Toisaalta eipä noita tötöilyjä kovin paljon yleensä ole, että aika vähälle käytölle tuo "häpeäliivi" jäisi.
    Superbike #7
  9. #129
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Näyttää olevan tämä säätelyn, valvonnan ja uusien sääntöjen keksimisen tarve meillä geeneissä, kun tuntuvat tulevan tänne ratapäivätriideihinkin

    Tässä näitä vanhoja hyviä, jotka toimivat.

    1. Vastuu on ohittajalla. Tämä tehdään selväksi jokaikisen ratapäivän alussa.
    2. Peilit teipataan ja taakse ei vilkuilla.
    3. Mitä hitaampi ryhmä, sitä suuremmalla marginaalilla ohitukset. Hitaassa mielellään suorilla ja/ tai avauksissa.
    4. Mitä hitaampi ryhmä, sitä hullumpia ratkaisuja edellä ajava voi keksiä. (palaa kohtaan yksi)

    KISS -> keep it simple stupid.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #130
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo "häpeäliivi" on kyllä ihan hauska keksintö. Pitää varmaan vähän funtsia, että toimisiko tuo käytännössä. Toisaalta helpottaisi lippumiestenkin suorittamaa valvontaa kun yhden varoituksen saanut kuski olisi selkeästi merkitty.

    Toisaalta eipä noita tötöilyjä kovin paljon yleensä ole, että aika vähälle käytölle tuo "häpeäliivi" jäisi.
    Joo, sehän tässä olisikin tarkoitus, että pelkkä psykologinen peloite olisi riittävän suuri, ettei rangaistusta jouduta koskaan käytännössä toteuttamaan.

    Veikkaanpa että juuri tämän tyypin oman joukkueen selkään taklaajat karsastavat myös ajatusta, että joutuisivat ajamaan muutaman setin D-kupin rintsikat selässä.

    (He myös tietävät, että nämä aasinhattu päässä ajelut päättyvät varmuudella nettiin, ja sitä ei A luokan alfauroksen ego kestä).
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  11. #131
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    http://harald.kuvat.fi/kuvat/RR-kuvi...park+7.6.2014/

    Tuolta löytyy Haten ottamat kuvat.

    Kiitokset kaikille tapahtumaan osallistuneille ja etenkin lauantain Ajotaito II ryhmälle. Toivottavasti jäi joitain käteen myös kotiin viemiseksi tuosta kurssista.
    Hate pyysi vielä välittämään kaikille kiitokset osallistumisesta ja pahotteli, ettei saanu ihan jokaista kuskia ikuistettua kuvaan. On kuulema kävijöitä riittänyt ihan reilusti noita kuvia katsomassa.
    Superbike #7
  12. #132
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Hate pyysi vielä välittämään kaikille kiitokset osallistumisesta ja pahotteli, ettei saanu ihan jokaista kuskia ikuistettua kuvaan. On kuulema kävijöitä riittänyt ihan reilusti noita kuvia katsomassa.
    Ja ne jotka eivät olleet ajelemassa käyvät kateellisena ihastelemassa...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  13. #133
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Siis vetelet toisen ajolinjalle kun olet päässyt puoli mopon mittaa ohi?

    Mistä sinä voit tietää ettei se ohitettava halua aloittaa omaa jarrutustaan 5-10 metriä myöhemmin kuin sinä?

    Ehkä sittenkin olisi kaikille turvallisempaa jos olisit keskiryhmän hitain kuin hitaan nopein?

    Näin sinun itsesikään ei tarvitsisi ohittaa kuin korkeintaan joku varikolle menijä. Nykyisin joutunet ohittamaan 2-4 mopoa per kierros.

    Hitaassa on kuitenkin joka kerta mukana 20-30% ensikertalaisia radalla.
    Voi hyvinkin aloittaa myöhemmin, koska jarrutusta edeltävä nopeus on täysin eri. Eikö vanhaa sääntöä jarrutusmatka on suoraan verrannollinen nopeuden neliöön voida käyttää jollain tapaa tässäkin?

    Tarkoitin, että kun tulen esim. 50km/h suuremmalla nopeudella suoraa ja edessä on 6 pyörän letka. Alan hyvissä ajoin ennen suoran loppua sovittamaan nopeutta letkan nopeuteen jotta näen mihin väliin voin mennä turvallisesti. Tietty tässä kohtaa ohitettavakin joutuu antamaan tilaa edessä ajavaan nähden jotta seuraava mutka voidaan ajaa turvallisilla väleillä.

    Olet täysin oikeissa kommenttisi kanssa. Olen varmasti keskiryhmän hitaanakin helppo ohitettava, koska ajolinjani ovat ennakoitavia ja näin ohittajankaan ei tarvitse varoa niin.

    Pakko sanoa, että huolimatta täällä mainituista muutamasta sääntöjen rikkojasta oli tunnelma niin radalla kuin ratavarikolla huikea ja oli fiilis, että yhdessä täällä ollaan tekemässä kaikille mukava viikonloppu. Itse nostan hattua kaikille jotka ensikertaa radalle tulivat ja niille jotka jaksavat järkätä näitä! Oma faijakin tuli katsomaan ja totesi, että aluksi vauhti hirvitti, kun katsoi nopeaa ryhmää, mutta eihän se keski eikä hitaassa ryhmässä enää niin pelottavalta näyttänyt

    PS. Jossei emäntä haluaisi tarakkaharakkana olla niin vaihtaisin ratapyörään, on tää vaan niin kivaa

    Kiitos ja anteeksi
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  14. #134
    Jep, tapahtuma oli taattua .org-laatua: kesän paras viikonloppu tähän asti, ilmat suosi, ajaminen oli kivaa ja seura oli parasta!

    Kiitokset kaikille osallistuneille ja erityisesti teille jotka näitä jaksavat järjestää! Ei anneta muutamien tötöilyjen pilata kokonaiskuvaa!
    Husqvarna 701LR
  15. #135
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=t3xM_CpBAZk

    sluipailua, keskiryhmän lauantain viimeinen ruuhkaton setti. Tässä näkyy musta bemari(?), jota kävin jututtamassa varikolla kun meni joka setissä ohi ;D
    Terve, ei ollu bemari vaan gixxeri....

    Ihan kiva nähdä omaa ajoa videolta, vaikkei se kovin kaunista katsottavaa olekaan : D
    Kiitos videon laittamisesta... oli muuten kiva rata toi Motopark kun vaan oppi muistamaan mihin suuntaan seuraava mutka kääntyy, täytyy päästä uudelleen vielä kesän aikana.
  16. #136
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Siksi ehdotankin ihan vakavalla naamalla, että orgin ratapäivillä otetaan käyttöön liivit.

    Rookiella ja koulutusryhmillä on liivit päällä, näin ohittajat tietävät noudattaa erityistä varovaisuutta.
    (liivit antavat oikeuden jarruttaa vaikka kesken kurvin jos rupeaa jännittämään. Liivit eivät kuitankaan anna oikeutta vaihtaa ajolinjaa ihan miten sattuu).
    Liiveillä ajavaa ei myöskään saa säikytellä kamikazeohituksilla.

    Yleisiä sääntöjä rikkova saa päällensä erivärisen häpeäliivin. Rikkeen vakavuuden mukaan sitä on pidettävä seuraava setti tai loppupäivä.
    Minä kannatan noita rookie-liivejä. En ole vielä päässyt radalle, mutta kun se on ajankohtainen HITAIDEN ryhmässä, niin veikkaan että mun ajolinjat mutkissa voivat olla aika erikoisia, joten meikäläistä on syytä varoa. Tietenkin vähän pelottaa nuo mahdolliset kamikaze-ohitukset (suorilla ja mutkien avauksissa ne ovat OK, mutta itse mutkissa ei). Häpeäliivejä en oikein kannata vaikka ajatus on ihan hyvä. Eiköhän ratavahdit anna riittävää palautetta jos joku hölmöilee.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  17. #137
    Hei sitten pieni ja kiireinen etsintäkuulutus!

    Keskiryhmässä ajoi valkoisella kilvettömällä sellainen tulitikkuaskinkokoinen tyttö Arlen Nessin yksiosaisissa nahkoissa lujaa. Löytyisikö hän tätä kautta tosi nopeasti, olisi pesti tarjolla!
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
  18. #138
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yenny kirjoitti Katso viesti
    Hei sitten pieni ja kiireinen etsintäkuulutus!

    Keskiryhmässä ajoi valkoisella kilvettömällä sellainen tulitikkuaskinkokoinen tyttö Arlen Nessin yksiosaisissa nahkoissa lujaa. Löytyisikö hän tätä kautta tosi nopeasti, olisi pesti tarjolla!
    Daniko?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  19. #139
    En osaa sanoa nimeä, mutta ei siellä toista samanlaista kuskia ollut.
    Miulla oli samanlainen nahkapuku, mutta en paininu samassa sarjassa.

    Olikohan pitkä vaalea tukka ja vaaleanpunainen toppi tai lippis.. jotain vaaleanpunaista oli yllä .
    Saisi ottaa minuun pikapikaa yhteyttä!

    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Daniko?
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
  20. #140
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yenny kirjoitti Katso viesti
    En osaa sanoa nimeä, mutta ei siellä toista samanlaista kuskia ollut.
    Miulla oli samanlainen nahkapuku, mutta en paininu samassa sarjassa.

    Olikohan pitkä vaalea tukka ja vaaleanpunainen toppi tai lippis.. jotain vaaleanpunaista oli yllä .
    Saisi ottaa minuun pikapikaa yhteyttä!
    Jees, Daniko on. Laita viestiä sinnepäin.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  21. #141
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Näyttää olevan tämä säätelyn, valvonnan ja uusien sääntöjen keksimisen tarve meillä geeneissä, kun tuntuvat tulevan tänne ratapäivätriideihinkin

    Tässä näitä vanhoja hyviä, jotka toimivat.


    3. Mitä hitaampi ryhmä, sitä suuremmalla marginaalilla ohitukset. Hitaassa mielellään suorilla ja/ tai avauksissa.


    KISS -> keep it simple stupid.
    Tämä kohta kolme on hyvä, mutta ei toimi käytännössä.

    Jos olet liikkeellä vajaat 100 heppaa kepoisemmalla kalustolla ja ohitat Busanistin (nimi muutettu, koska en halua leimata jollain tietyllä merkillä tai mallilla ajavia) suoran alussa, niin kas kummaa suoran lopussa tämä sama mopon taluttaja on taas päättänyt haluta lähteä eteesi taluttamaan seuraavaa mutkaa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  22. #142
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämä kohta kolme on hyvä, mutta ei toimi käytännössä.

    Jos olet liikkeellä vajaat 100 heppaa kepoisemmalla kalustolla ja ohitat Busanistin (nimi muutettu, koska en halua leimata jollain tietyllä merkillä tai mallilla ajavia) suoran alussa, niin kas kummaa suoran lopussa tämä sama mopon taluttaja on taas päättänyt haluta lähteä eteesi taluttamaan seuraavaa mutkaa.
    Ei kai noin nyt oikeesti oo käynyt?

    Häpeäliivi on kyllä hauska idea. Seuraavalle setille päälle ja jos ei pistä niin ajot keskeytyy.
  23. #143
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämä kohta kolme on hyvä, mutta ei toimi käytännössä.

    Jos olet liikkeellä vajaat 100 heppaa kepoisemmalla kalustolla ja ohitat Busanistin (nimi muutettu, koska en halua leimata jollain tietyllä merkillä tai mallilla ajavia) suoran alussa, niin kas kummaa suoran lopussa tämä sama mopon taluttaja on taas päättänyt haluta lähteä eteesi taluttamaan seuraavaa mutkaa.
    Sitten käyt tauolla sanomassa. Turhaan noihin A4:siin aletaan hattuvakioita varten rivejä lisäämään. Ei toimi.

    Minullekin on tultu joskus asiasta sanomaan. En mennyt rikki.

    Äärivaihtoehto on sitten se varikon kautta. Ja taas säästyi uusien sääntöjen luomiselta.

    (Kyseessä oli tosin tunturikissa vs. joku nuhanen Ducati, mutta asetelma suorilla sama.)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #144
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tämä kohta kolme on hyvä, mutta ei toimi käytännössä.

    Jos olet liikkeellä vajaat 100 heppaa kepoisemmalla kalustolla ja ohitat Busanistin (nimi muutettu, koska en halua leimata jollain tietyllä merkillä tai mallilla ajavia) suoran alussa, niin kas kummaa suoran lopussa tämä sama mopon taluttaja on taas päättänyt haluta lähteä eteesi taluttamaan seuraavaa mutkaa.
    Ohittaa kannattaa varikon kautta. Saa sen verran etäisyyttä voimamopoon, ettei tarvi mennä edelle ajaakseen omaa ajoa.

    En minäkään kannata mitään uusia säveliä, liivejä vois olla lisää jotta halukkaat sais niitä laittaa ylle. Niiden tulis ehkä kuitenkin olla selvyyden vuoksi ervärisiä kun koulutusryhmäläisillä ja kouluttajilla – ehkä vihreä huomiliivi, vähän niinkuin "raakile-rookie" Hyvä meininkihän tuolla radalla on ettei minusta nyt yksittäistapausten takia kannata alkaa rakentamaan pyörää uudelleen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #145
    Mites sellanen oranssi viiri?

    Ai ei vai..
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  26. #146
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ohittaa kannattaa varikon kautta. Saa sen verran etäisyyttä voimamopoon, ettei tarvi mennä edelle ajaakseen omaa ajoa.

    Hyvä meininkihän tuolla radalla on ettei minusta nyt yksittäistapausten takia kannata alkaa rakentamaan pyörää uudelleen.
    Jotenkin tästä tulee mieleen suomalainen peruskoulu, jossa luokallinen oppilaista saa kärsiä siitä, että tuleva powerbikenisti vielä kuudennella luokalla treenaa tavaamista.

    En ole itsekään mikään ydinfyysikko, mutta karkeasti laskettuna setin aikana hitaan ryhmän nopeampi puolisko katselee kahdesti nistin perävaloa ja hitaammatkin kerran. Tämä tekee yhteen settiin karkeasti sellaiset 50 turhaa varikkolenkkiä. Jos näitä nistejä sattuu olemaan siellä kaks liikkeellä, niin turhien varikkokierrosten määrä tuplaantuu.

    Enkä minä tässä ole mitään muutosta ajamassa oman itseni takia ( minähän riskeeraan oman terveyteni ja perheeni hyvinvoinnin mielellään puoleksi vuodeksi, jos siihen hintaan pääsee näyttämään nistille närhen munat).

    Mutta sääliksi käy tuota tallipäällikköä, kun se yrittää kovasti kerätä dataa omasta ajostaan ja lopputuloksena on 18 min video matkailuauton laveista ajolinjoista.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  27. #147
    Lainaa Pekksu kirjoitti Katso viesti
    Olipa kerrassaan mahtava viikonloppu! Keli oli täydellinen ja ajokin tuntui kulkevan. Ainakin kumipuoli pysyi oikein päin!

    Ensimmäistä kertaa tuli oltua Motoparkissa ja harmi, ettei siellä ole enempää MotOrgin päiviä tällä kaudella. Pirun siisti rata!

    Siispä kiitokset kaikille mukavasta viikonlopusta!
    Paitsi sinulle, joka sunnuntaina ajoit hitaassa ryhmässä hopeanharmaalla Triumphin jollain kyykkymallilla. Ohituksesi olivat todella perseestä ja veikkaanpa, että kun sinulle tokavikalla setillä mustaa lippua tarjottiin, ei liennyt tekninen vika kyseessä. Siitä huolimatta sama perseily näytti jatkuvan myös vikalla setillä. Oli vain jo sen verta lopussa settiä, etten viitsinyt enää lähteä porttivahdin pakeille.
    Aina täytyy tietysti yhden kiintiö-kusipään mahtua joukkoon ja vaikka typeryydelleen ei mitään mahtaisikaan, niin olisiko aivan mahdotonta koittaa edes vähäsen katsoa, missä ja miten ohittaa? En tiedä kierrosajoistasi, mutta olitkohan edes oikeassa ryhmässä?
    Itse tulin myös monta kertaa ohitetuksi kyseisen kaverin toimesta, eikä mielestäni ohituksissa ollut mitään vikaa tai vaarallista. Päinvastoin trumppakuski ajoi hyvällä rytmillä, ajolinjoilla ja oli ryhmän ylivoimaisesti nopein.
    Olisko tässä kysymys nyt siitä että nämä valittaja(t) eivät ole tottuneet vielä radalla tapahtuviin ohituksiin. Tiedä häntä.
    Perception
  28. #148
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hitaassa kannattaa muistaa että jos ohittaja aiheuttaa ekakertalaisen lipat tms niin maksaja on ohittaja, joka on vastuussa siitä että ohitus on myös ohitettavalle turvallinen. Nopeessa voi olettaa että on totuttu tiukempiin väleihin yms. mutta ei minusta hitaassa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #149
    Joo hitaassa kyl kannattaa vetää ohitukset reilulla marginaalilla, siellä ihan oikeasti voi joku säikähtää pahemman kerran. Mustakin joku pässi kerran kemoralla hitaassa meni karusellissa ulkokautta hipoen ohi. Kouluttajat kävi sitä kyl sit kouluttamassa, ja se sitten lopetti ajot lyhyeen
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  30.  
  31. #150
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ajotaito II:een osallistuneet, kurssin kehittämiseksi tarvittaisiin teidän mielipide kokemastanne. Palautelomake on tässä.

    Kiittäen.
    1000
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen