Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Testasin pyörän käynnistymistä kylmällä (pyörän mittarissa 3°C) nyt Shorain litiumakun kanssa. Virtaa kyllä riittää, mutta pyörä ei pelkästä napista käynnisty. Kokeilin 15 kertaa noin 2-3 sek vetoja, pyörittää muttei hörähdä. Sitten kun kääntää startatessa hieman kaasua lähtee melkoheti käyntiin ja käy normaalisti.

    Tuumasin aiemmin että ongelma olisi akussa kylmällä säällä mutta taitaa olla muualla? Jollain jenkkifoorumilla oli asiaa samantyyppisestä ongelmasta ja ongelman aiheuttaja oli liian paljon öljyä koneessa? Täytyy tarkistaa huomenna millä tasolla oma on viime huollon jäljiltä.

    Lämpimällä säällä käynnistyy normaalisti.
    Fillari
  2. #2
    Onko tää vaiva ollu aina sulla tässä vai ilmennyt lähiaikoina?
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  3. #3
    Ei ole aiemmin tullut kiinnittettyä asiaan huomiota / testailtua kovin kylmällä, joten sanotaan että vasta nyt ilmennyt tämä.
    Fillari
  4. #4
    Poistettu
    Sanoisin että pyöräsi käyttäytyy normaalisti ja öljyä kuuluukin olla koneessa

    +3 on katumoottoripyörällä arktinen olosuhde. Ja aikana ennen ruiskuja jokaisella pyörällä piti ryypyn ja kaasun kanssa suorittaa jokin kulttirituaali että sen sai käyntiin. Kotarin ruiskukrossia saa pakkasella manata kylmästä käyntiin omilla noituuksillaan jne. Eli olisin kohtuullisen huoletta mikäli muita oireita ei ilmene.
  5. #5
    Olihan se tiedossa että italiaanot ei tykkää kylmästä jne. Mutta olin siinä uskossa että nykyaikanen ruiskupeli osaa käynnistyä kylmästä huolimatta eikä kaasuun tarttis itse koskea? Kun tuntuu ettei kone saa ollenkaan tavaraa normaalisti startatessa.

    No, onhan nyt turhan kylmä ajella joka tapauksessa....
    Fillari
  6. #6
    Poistettu
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    Olihan se tiedossa että italiaanot ei tykkää kylmästä jne. Mutta olin siinä uskossa että nykyaikanen ruiskupeli osaa käynnistyä kylmästä huolimatta eikä kaasuun tarttis itse koskea? Kun tuntuu ettei kone saa ollenkaan tavaraa normaalisti startatessa.

    No, onhan nyt turhan kylmä ajella joka tapauksessa....
    En oo varma millainen ruiskurunko ja suutin 848ssa on. Mulla 998s on yhdellä suuttimella läpän yläpuolella. Eli truuttaa suoraan läppää päin josta sitten valuu läpän reunan yli. Ainakin silloin ihan normaalia että pitkään seissyttä joutuu kaasulla kutittamaan käynnistäessä.

    Edit: näyttäs olevan perinteisellä sivusuuttimella 848, eli ei samanlainen kuin 998s, 748R jne. Joka tapauksessa molemmissa on iso ruiskurunko rivinelareihin nähden. 848ssa 66mm x 42mm ovaali, joka on liki tuplaten isompi pinta-alaltaan kuin rivinelosen tonnarin. Joten matalilla kierroksilla varmaan noi virtaukset on joka tapauksessa haastavampia toteuttaa. Ehkä tuo sitten näkyy kylmästartissakin vähän
    Viimeksi muokannut: Poistettu; 02.05.2014 klo 12:05.
  7. #7
    litium akku vaatisi pitää virtoja päällä ja ei ne silti oikein kylmällä toimi.

    jos ruisku on melko simppeli eikä omaa kaasun säätöä automaattisesti, niin ei lähde helpolla, koska ruisku vain lisää bensaa kylmän suhteessa, ja kaasu ei avaudu yhtään. Tällöin pitää esim polariksen mönkijällä antaa se milli kaasua, niin lähtee paremmin. Mutta se on todella vähän.

    kehittyneemmät ruiskut, autoissa yms osaa kääntää itse läppää isommalle tai jotain ohivirtauskanavaa aukoa.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Joo, eilinen kokeilu oli nimenomaan akkua silmälläpitäen, eli ennen ekaa starttausta pidin valoja päällä sen 5min. Akku ei antanut mitään merkkiä hyytymisestä 15 starttauksen aikana. Mutta ilman kahvan kääntöä ei höräystäkään.

    Siinä mielessä Shoraille plussaa, että virtaa riittää, mutta miinusta kun joutuu kylmällä herättelemään ensin.
    Fillari
  9. #9
    Sorry offtopic mutta monta anppeerituntia tuossa siun Shoraissa on?

    Meinaan itsekin vaihtaa Shorain ja arvon juuri että minkäkokoisen hankkisin!

    Kimis
    Kimis
  10. #10
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    Olihan se tiedossa että italiaanot ei tykkää kylmästä jne. Mutta olin siinä uskossa että nykyaikanen ruiskupeli osaa käynnistyä kylmästä huolimatta eikä kaasuun tarttis itse koskea? Kun tuntuu ettei kone saa ollenkaan tavaraa normaalisti startatessa.

    No, onhan nyt turhan kylmä ajella joka tapauksessa....
    Ei niin ihmeellistä.
    Minulla ruisku suzuki vaatii aavistuksen kaasua alle +12.Ainakin käynnistyy helpommin.(lue heti)
  11. #11
    12V 18Ah akku.

    Nyt on pyörä taas käynnistynyt nätisti ilman kaasua, taitaa olla yöt lämpimämpiä.
    Fillari
  12. #12
    Tässäkin taitaa olla sellainen idle valve joka laskee kylmänä ilmaa läppien alapuolelle ja näin helpottaa kylmäkäynnistystä. Laite on sähköinen ja sisältää magneettiventtiilillä ohjatun luistin ilman määrän säätelyyn.
    Varmaankin on likainen tuo ja jumittanut talven jäljiltä. Kannattaa ehkä puhdistaa se ensitalven huollossa. Itsellä sama edessä Multissa kun melko nihkeästi käynnistyy viileänä.
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  13. #13
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    12V 18Ah akku.

    Nyt on pyörä taas käynnistynyt nätisti ilman kaasua, taitaa olla yöt lämpimämpiä.

    Paljonko se pyörän oma mittari näyttää sinulle voltteja olevan akussa?

    Ja oletko tarkistanut ulkoisella mittarilla näyttääkö samaa?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  14.  
  15. #14
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    pyörittää muttei hörähdä. Sitten kun kääntää startatessa hieman kaasua lähtee melkoheti käyntiin ja käy normaalisti.
    Mulle tuli tämä vaiva, että pyörittää muttei hörähdä öljynvaihdon jälkeen. Mutta vain kun kone on lämmin.(esim lossista pois ajaessa). Kylmänä starttaa nätisti ekalla. ( mutta ei viitsisi aina jäädä siihen vastarantaan ylimääräiselle kaffepaussille.)

    Öljyn määrän jätin ikkunassa minimi tasolle. Eihän sillä voi olla merkitystä?


    [QUOTE=terowave;6285997
    Tuumasin aiemmin että ongelma olisi akussa kylmällä säällä mutta taitaa olla muualla? Jollain jenkkifoorumilla oli asiaa samantyyppisestä ongelmasta ja ongelman aiheuttaja oli liian paljon öljyä koneessa? Täytyy tarkistaa huomenna millä tasolla oma on viime huollon jäljiltä.

    Lämpimällä säällä käynnistyy normaalisti.[/QUOTE]
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>