Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Jotain keskustelun tynkää täältä löysinkin, mutta onko mielipiteitä lisää heittää kehiin. Ajatus ns. kakkoskypärästä olisi esim. tämä: http://www.eurobiker.fi/moottoripyor...ta-p-8439.html . Mutta itselle merkkinä tuntematon..kuitenkin kovasti ilmeisesti maailmaan valmistettu..
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
    Itsellä Sharkin RSR 2 ollut jo kolmatta vuotta eikä mitään pahaa sanottavaa!
    ZX12R vm.2004
    muzzy 1427cc yms.
    Omassa käytössä on viime kesänä hankittu Speed-R. Hintaluokassaan oman lyhyen kokemuksen perusteella erittäni laadukas vekotin. Kyseistä pottaa olen muillekin suositellut.
    Trying is the first step towards total failure.

Aprilia Tuono Factory '17
    Itsellänikin tuo Sharkin Speed R. Maksoi muistaakseni 230 euroa. En voi muuta kuin kehua. Tosin se on myös kallein potta, mitä olen päässäni pitänyt. Vaikea kuvitella, mitä 500 euron tai tonnin potta toisi lisää. Ennen tätä kypärää oli väljähtäny AGV:n potta. Jo 120km/h tuntui tuskaiselle nakupyörällä. Sharkin kanssa edes 180kmh ei tunnu pahalle.

edit: Näitähän on vieläkin alennuksessa: http://www.eurobiker.fi/moottoripyor...aa-p-8498.html toki väri on valkoinen, mutta itse en ainakaa halunnut maksaa hirmuista hintaa pelkästä väristä
    Aprilia RS50 (06) -> Derbi GPR125 (06) -> Suzuki SV650 (99)
    Ite aloitin prätkäilyn mun vanhalla mopokypärällä, airoh mathisse rs:llä.. Maksoi aikoinaan alennuksessa muistaakseni 150e. Ajelin sillä ekan kauden, kunnes ostin shark speed R:n.

Voi elämä mikä ero! Kuuli omat ajatukset, ei revi päätä nakupyörällä (niin pahasti enää), pysyy tiukasti päässä, ja aurinkovisiiri löytyy. Ja hinta oli örkkialennusten jälkeen jotain karvan päälle 200e.

Tämä itellekkin kallein, ja toinen "kunnon kypärä" vasta, joten en osaa verrata sitten tuplasti tai triplasti kallempiin tätä. Tämähän on nakupyörille suunniteltu kypärä, ja kyllä sen eron tuntee tuohon vanhaan pottaan.

Ainoa pieni miinus on että hieman puristaa otsasta paksummalla kypärämyssyllä viileillä keleillä, ja kesälläkin alkaa pidemmällä ajolla hieman otsaa hiertämään..
    Jos katsoo brittiläisen Sharp-sivuston kypärätestaus tuloksia niin Shark on erinomainen ja mainittu RSR2 saa täydet viisi tähteä. Speed R saa neljä tähteä, siinä huonompi sivusuunnan suojaus.
    Verrattuna esim. Schubertiin Shark näyttää tuon sivuston mukaan paljon paremmalta suojaavuutensa puolesta.
    Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 28.04.2014 klo 07:26.
    Itsellä ollut pari-kolme kautta käytössä Shark S900, eikä oikeastaan mitään valitettavaa.
    Neljällä renkallaa voi kuljettaa vain kehoa, sielun liikuttamiseen tarvitaan kaksi.
    RSR 2 ollut käytössä neljä vuotta ja on käytössä edelleen kakkoskypäränä. Hemmetin hyvä laitos, etenkin visiirin huurtumattomuus ja optiikka ovat todella hyvät. HJC:n RPHA-10 jää kakkoseksi noilla osa-alueilla.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
    Sylly:n avatar
    Liittyi Aug 2011
    The United Arab Emirates, Al Ain
    Speed R:lle peukku kans. Vaikka potassa onkin aurinkovisiiri, tykkään pitää mielummin aurinkolaseja ja lasien sangat ei todellakaan paina ohimoita koska sangoille on suunniteltu ihan oma tilansa kypärässä. Nakulla olen käyttäny. Ei revi päätä ja tähän kaaliin sopii ku sika tuulimyllyyn. Ai niin, mulla Speed R Sauer musta-valko-harmaa. On aika kivas alennukses Eurobikerillä.
    BMW F800GSA -17
    Tämmösellä toista kesää ja päässä on pysynyt.
    http://kuva.pw/i/wp2014ses.jpg
    pl
    RSR 2 oli käytössä kunnes tuli testattua sitä hieman tarkemmin. Itse kypärässä ei naarmuakaan, visiirissä hienot naarmut. Kaatumisen aikana en edes huomannut pään osuneen maahan, eli sanoisin sen toimineen erittäin hyvin. Olen ihastunut Sharkin paksuihin visiireihin. Kaatumisen jälkeen piti hankkia uusi kypärä. RSR 2 ei enään voinut ostaa Suomesta, jotenka päädyin Race-R Carbon malliin. Uusi on hiljempi ja mukavempi kuin vanha. Myös painopiste on tasaisempi ja täten mukavempi käyttää. Molemissa visiirit saa irti helposti, joka helpottaa niiden puhtaana pitoa.
    mulla on kanssa toi speer-r ja on muuten erittäin hyvä mutta painaa jonkinverran poskista,mut ei se ole ihme tällä makkaran kulutuksella..eli ei varmaan kypärän vika/ominaisuus
    Joo minulla myös käytössä Shark RSR 2 ja olen kovin mieltynyt kypärään toiminut oikein hyvin jo 3kesää.
    Ennen oli Marushin sekin ok perheessä myös AGV sekä HJC mutta pidän Sharkista eniten.
    Merkin löysin kun seuraan MotoGP:tä siellä on useammalla kuskilla päässä joten EI se voi huono olla?
    Omani ostin FCmoto:sta valkoinen jossa punaista.

Suosittelen kokemukseni perusteella.
    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
    RSR2 nen on loistava, mm. täysin huurtumaton, ilman pinlockkeja....
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Onkos kokemuksia noista Sharkin avattavista kypäristä? Avattavan kypärän tahtoisin (mm. silmälasien takia) ja mielellään valkeana, ja tällanen tuli vastaan

http://www.eurobiker.fi/moottoripyor...en-p-8516.html

Ei olis pahan hintainenkaan, mutta onko noin halpa avattava sitten enää turvallinen? Shoein, Arain ja Schubertin avattavat tuppaa maksamaan vähintään tuplasti tuon, joten vähän houkuttelis tilata tollanen.
    Speed R:lle täältäkin pojot. Paras kypärä mitä olen omistanut. Silmälasien käyttäjälle toimii hyvin. Melko paksutkin pokat mahtuu visiiriaukosta sisään. On tupla D lukitusta, aurinkovisiiriä ja pinlock. Kuitukypäräksi on jopa edullinen. Niin ja vielä 5v. takuukin.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
    5v näyttää olevan meikäläisen Sharkilla ikää, en nyt mallia muista.
    Meluisa, huurtuu vaikka tänä aamuna +7 lämpötila, visiiri lähtee toiselta puolelta irti, jos ei paina kiinni kun avaa/sulkee.
    Etuilmastointiluukku valskaa, naama jäätyy, oli kiinni tai auki, jos kylmemmällä kelillä ajaa.
    Uusi visiiri maksaa sen 50€, joten todennäköisesti laitan hiukan lisää ja hankin uuden kypärän, todennäköisesti en ainakaan Sharkkia...
    Honda CBR 1000F -92
    Suzuki Gsx 600F - 95
    Lainaa van seagal kirjoitti Katso viesti
    Speed R:lle täältäkin pojot. Paras kypärä mitä olen omistanut. Silmälasien käyttäjälle toimii hyvin. Melko paksutkin pokat mahtuu visiiriaukosta sisään. On tupla D lukitusta, aurinkovisiiriä ja pinlock. Kuitukypäräksi on jopa edullinen. Niin ja vielä 5v. takuukin.
    Muutama sata tullut tuollainen päässä ajettua. Silmälasit tosiaan mahtuu hienosti, hiljaisempi ainakin kuin vanha htc. Oma äänimaailmansa kyllä, saattaa vinkua aika ikävästi tuulisella säällä tai ajoneuvojen pyörteissä motarilla. Kypärähän on suunniteltu nakupyörälle joten omassani kate saattaa antaa tuohon omat mausteensa.
    Miinusta antaisin hankalasta visiirin lukituksesta, itse en ole päässyt sen kanssa sinuiksi. Kuvittelin tuon päähän mukautuvan mutta nyt usko alkaa loppua, kiristää poskista aivan liikaa vieläkin vaikka muuten ok. Luultavimmin ostoslistalle matalammat poski tai mitkä lie palat, vai vieläkö tuo hakisi muotoaan?
    K8-1000
    RSXi (hiilikuitu/kevlar) ei valittamista, kohtuu hiljainen ei tarvitse tulppia vaikka yoshimura hieman metelöikin.

Visiiriä saa säädettyä vähän joka suuntaan ja kaikki sisukset saa irti pesukoneeseen.

Miinusta järjettöman hintaiset visiirit.
    Vuonna 2010 tuli hommattua Sharkin RSI... Omaan päähän mukava potta.
    Mainospuheet tuo turvallisuuden tunnetta mm. "Kuori valmistettu monisuuntainen komposiitti kuituja ja vahvistaa Carbon/aramidi" "Dual käsitellyn (anti-scratch/anti-fog) "Yhteensä Vision" 2,2 mm visiiri".

Visiiri onkin ollut oikein hyvä, en saanut alkuperäistä visiiriä huuruun viileässä kaatosateessakaan, ja jälkeen päin ostettu peilivisiiri on nyt vasta useamman vuoden jälkeen alkanut vähän huurtumaan läähättämisestä liikennevaloissa.

Alkuun luulin kyllä kypärää äänekkääksi ja rimpulaksi, mutta metelin aiheuttajaksi osottautuikin pyörän kate joka aiheutti pyörteet suoraan kypärään. Nyt pyörän riisumisen jälkeen visiirin meteli loppui. Kokonaisuutena mielestäni hyvä kypärä, mutta en maksaisi erikoisvärin silloista ovh. hintaa 360€, itse ostin kypärän uutena 80€:lla kun joku oli männynnä tilaamaan ulkomailta itselleen väärän koon

Eilen juuri tämän topicin innoittamana tilasin tuolla aikaisemmin mainitun tarjous kypärän. Saa nähdä jatkuuko hyvät kokemukset. Sen verran on kyllä sanottava että visiiriä en taida vaihtaa, hinnat kun on 90-110€
    Yamaha XJ -89 (58L) aj.133tkm (kevät 2014)
    Ostin pari vuotta sitten Evoline Series 2 -kypärän, sellasen "monitoimi"kypärän. Olen ollut erittäin tyytyväinen, pikkusen on painava, mutta todella monikäyttöinen.
    Katso esim. tämmönen arvio:
    http://www.webbikeworld.com/r2/motor...line-series-2/

Sieltä artikkelin lopusta lainaus: "It's comfortable, well-built and has everything you'd need in a helmet, along with the Shark 5-year warranty, for what is actually a reasonable price when all things are considered. The Series 2 has become my favorite helmet and I've been wearing it almost every day. I can highly recommend it."
    Täältä löytyy Speed-R tuolla musta-harmaa-puna Sauer grafiikalla. Omaan päähän sopii hyvin ja muutenkin varsin kelpo potta. Ainoa mikä tuossa kypärässä on ollut niin se alempi tuuletusventtiili tahtoo jähmiä joskus - ajossa mahdoton sulkea.

Lainaa Henkar kirjoitti Katso viesti
    Visiiri onkin ollut oikein hyvä, en saanut alkuperäistä visiiriä huuruun viileässä kaatosateessakaan, ja jälkeen päin ostettu peilivisiiri on nyt vasta useamman vuoden jälkeen alkanut vähän huurtumaan läähättämisestä liikennevaloissa.
    Mulla taas Speed-R kohdalla päinvastaiset kokemukset, mukana tullut kirkas visiiri huurtu jo kevyestä hönkimisestä (mukana tullut Pinlock tosin ratkaisi ongelman) mutta taas jälkikäteen ostettua mustaa visiiriä ei tunnu hönkimisellä ja hengittelyllä saavan huuruun millään.
    Man and machine merged as one...
    Lainaa Bodine kirjoitti Katso viesti

Mulla taas Speed-R kohdalla päinvastaiset kokemukset, mukana tullut kirkas visiiri huurtu jo kevyestä hönkimisestä (mukana tullut Pinlock tosin ratkaisi ongelman) mutta taas jälkikäteen ostettua mustaa visiiriä ei tunnu hönkimisellä ja hengittelyllä saavan huuruun millään.
    Ettei tuossa kypärän mukana kuuluisi olla 2 eri visiiriä va mikä on ns pinlock-visiiri kun kalvo mainitaan erikseen?

Youtuubi
    Yamaha XJ -89 (58L) aj.133tkm (kevät 2014)
    Minullakin on kokemusta Shark S800 kypärästä, jota nyt myymässä, ilmoitus eilen laitettu myyntipalstalle. Hyvä kypärä on. Ainut miinus vain, että aurinkovisiiriä ei ole. Ostin kypärä jossa on aurinkovisiiri, mutta Sharkin verraten uusi kypärä on äänekkäämpi.
    Suzuki PV50, Honda VT600, Honda Magna VF750, Suzuki GSX1400, Triumph Sprint St1050, BMW F800 GT, BMW R1200 RS
    3 kautta S900 mallisella shark kypärällä ajelleena, suosittelen.
    Linkissä ollut kypärä näyttää olevan aika samanlainen.
    Kypärä oli lämmin, Vesitiivis ja kohtalaisen hiljainen.

Ajanmittaan visiirin tiiviste kovettui ja meluisuus lisääntyi. tosin tähän meni 3 ajokautta.

verrokkina hjc rhpa 10 (uusi kypärä) erittäin viileä, tai hyvin ilmastoitu.
    sekä nitro (mopo kypärä) meluisa.
    Suzuki DL1000 V-Strom
    Lainaa Henkar kirjoitti Katso viesti
    Ettei tuossa kypärän mukana kuuluisi olla 2 eri visiiriä va mikä on ns pinlock-visiiri kun kalvo mainitaan erikseen?

Youtuubi
    Siis kypärän mukana tulee vain yksi varsinainen visiiri, kirkas. Siihen tulee pakkauksen mukana lisäksi erillinen Pinlock -kalvo (Googlaa jos ei termi kerro mitään). Kypärässähän on integroitu "aurinkovisiiri" lisäksi mutta mä tarkoitin yllä olevalla viestillä näitä varsinaisia visiirejä.
    Minä ostin viime kesänä Shark EVO3:n avattavan "umpikypärän" ja on todella jämäkkä ja hiljainen jopa avopottana.
    Netissä kun rekisteröi kypärän, niin saa 5v:n takuun.
    Uskallan suositella jopa kavereille
    XT1200Z
    M1800R2
    Tuo rekisteröitymällä saavutettava 5v:n takuu on kyllä hyvä. Käytännössä siis kypärän suositellun eliniän mittainen takuu.

Takuusta en taas sano muuten mitään kun en ole joutunu vielä sitä käyttämään (tuo renaava alaventtiili jos ei käytössä ala herkistymään niin sit joutunee käyttämään takuuta).
    Takuitakin kun on käytännössä kahdenlaisia, sellaisia joissa joutuu vääntämään kättä ilmiselvistäkin asioista ja on taas sellaisia takuita jotka toimii vaivatta ja nopeasti.
    Lainaa M.I Boor kirjoitti Katso viesti
    Minä ostin viime kesänä Shark EVO3:n avattavan "umpikypärän" ja on todella jämäkkä ja hiljainen jopa avopottana.
    Netissä kun rekisteröi kypärän, niin saa 5v:n takuun.
    Uskallan suositella jopa kavereille
    Tälle vankka komppi! Sopii myös mulle hyvin koska silmälasit. Saa hyvin päähän ilman rillien riisumista. Ainoa miinus mitä keksin on toi huurtuminen kylmällä. Tiedä sitten saako ko pottaan mitään pinlockeja. Äänekkyydestä en osaa sanoa kun toistaiseksi ainoa potta jota olen käyttänyt. Pidemmillä maantierupeamilla olen käyttänyt tulppia koska pyörässä ei juurikaan mitään katteita ole...
  30.  
    Toissa päivänä menin ostamaan Sharkin Raw kypärän kun halusin jotain avopotan olosta.

Laadusta en vielä osaa sanoa mitään, enkä muutenkaan paitsi että koko oli aika reiluhko koska
    normaalisti käytän XL kokoja tässä mallissa meni L kokokin ihan nätisti ilman puristuksia.

Ehkä huomenna pääsen jo tienpäälle kokeileen miten kypärä toimii.

niin Sharkithan ovat valmistettu Thaimaassa eli sieltä saa hieman halvemmalla kuin suomesta jos lomailee.
    Kayo K6 450 -2018
    MV Agusta Brutale 910S - 2008
    Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD