Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    1-4 tulpille tulee kipinä ihan normaalisti eli vasemman puolinen sytytyspuola toimii siis normaalisti. Voinko kokeilla vaihtaa toisen puolan johdot siis 2-3puolalle tulevat, 1-4 puolalle että näkisin onko vika tosiaan sytytyspuolassa vai puolasta lähtevissä johdoissa. Vai onkohan vika jossain muualla, onko kokemuksia teillä?
  2. #2
    Lainaa joenko kirjoitti Katso viesti
    1-4 tulpille tulee kipinä ihan normaalisti eli vasemman puolinen sytytyspuola toimii siis normaalisti. Voinko kokeilla vaihtaa toisen puolan johdot siis 2-3puolalle tulevat, 1-4 puolalle että näkisin onko vika tosiaan sytytyspuolassa vai puolasta lähtevissä johdoissa. Vai onkohan vika jossain muualla, onko kokemuksia teillä?
    Voihan puolakin olla viallinen, todennäköisempi kuitenkin pick-uppi siellä koneen oikean posken takana. Varmistuu vaihtamalla puolat päittäin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Elikkäs aloittelijan kielellä mikä pick-uppi?

    (todennäköisempi kuitenkin pick-uppi siellä koneen oikean posken takana. Varmistuu vaihtamalla puolat päittäin.)


    No pitihän sitä käydä kokeilemassa vielä et tuleeko sinne kipinää... no kyl sinne tuli ,mut todella vaatimattoman verran... Taidan käydä huomenna ostaa 4*uusia tulppia ja kokeilla josko toimisi sit paremmin, jos ei toimi niin sit on varmaan vika liittimissä / johdoissa???
    Viimeksi muokannut: joenko; 24.04.2014 klo 22:46.
  4. #4
    ^ Pick-up on se "katkojankärkien" korvike joka sen kipinäpulssin puolalle antaa.

    Ja tosiaan puolavian voit poissulkea kokeilemalla puolat ristiin.
  5. #5
    aukaisin sen vasemman posken ja rupesin katselemaan että minkälaista osaa siellä on, no ensinnäkin sieltähän tuli vähäsen öljyä, kuvittelin nimittäin et sähkö osathan pitäsi olla kuivia korjatkaa jos olen väärässä? En aukaissut itse "pick -upin ruuveja, katsoin vaan et mitä näkyy posken takana. onko se pick up heti siinä näkyvillä vai siellä takana?
  6. #6
    Lainaa joenko kirjoitti Katso viesti
    aukaisin sen vasemman posken ja rupesin katselemaan että minkälaista osaa siellä on, no ensinnäkin sieltähän tuli vähäsen öljyä, kuvittelin nimittäin et sähkö osathan pitäsi olla kuivia korjatkaa jos olen väärässä? En aukaissut itse "pick -upin ruuveja, katsoin vaan et mitä näkyy posken takana. onko se pick up heti siinä näkyvillä vai siellä takana?
    Niin luulis mutta kyllä se noissa koneissa on ihan öljytilaa eli siinä sytkäosien takana on runkolaakeri suoraan ilman stefaa.
  7. #7
    Lainaa joenko kirjoitti Katso viesti
    aukaisin sen vasemman posken ja rupesin katselemaan että minkälaista osaa siellä on, no ensinnäkin sieltähän tuli vähäsen öljyä, kuvittelin nimittäin et sähkö osathan pitäsi olla kuivia korjatkaa jos olen väärässä? En aukaissut itse "pick -upin ruuveja, katsoin vaan et mitä näkyy posken takana. onko se pick up heti siinä näkyvillä vai siellä takana?
    Siis oikean posken takana pitäisi olla sytkä hilut. Eli pick uppi on sytkäpyörän vasemmalla puolella, sytkäpyörä on se "tähti" siinä kampuran päässä.
    Luulen kuitenkin, että tämä on vain yhdellä pick upilla, joten siinä se vika ei voi olla, tai ei kipinöi kumpikaan puola.
  8. #8
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Luulen kuitenkin, että tämä on vain yhdellä pick upilla, joten siinä se vika ei voi olla, tai ei kipinöi kumpikaan puola.
    Jeps, eipä tuota tullut ajateltua, kun on enempi noiden vanhojen kanssa touhunnut.

    Yksi (kaukaa) haettu mahdollisuus: Kakkos-kolmos puolalle tulevasta johdosta otetaan signaali myös kiekkamittarille. Toimiiko mittari, vai onko oikosessa? Vikahan on joko johdotus, puola tai se sytkäboksi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #9
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jeps, eipä tuota tullut ajateltua, kun on enempi noiden vanhojen kanssa touhunnut.

    Yksi (kaukaa) haettu mahdollisuus: Kakkos-kolmos puolalle tulevasta johdosta otetaan signaali myös kiekkamittarille. Toimiiko mittari, vai onko oikosessa? Vikahan on joko johdotus, puola tai se sytkäboksi.
    Se on yhdellä pick-upilla. No minullahan ei tosiaan ole tällä hetkellä kiekkamittaria/nopeusmittari kiinni pyörässä ja valomaskin olen vaihtanut toisenlaiseksi. eli PITÄÄ KÄYDÄ JOHDOT/KYTKENNÄT LÄPI ja kytkeä mittarin johtoja kiinni omiin mittareihinsa... katsotaan nyt näitä ehdotuksia sit tarkemmin,kiitos vuan teille tiedosta!!!
  10. #10
    Entäs muuten voiko vika olla "virtalukossa" teidän mielestä, kuten eräs merkkihuollon huoltaja ehdotti?
  11. #11
    Ei minusta kuullosta virtalukkovaivalle, mutten mä mittään mistään tiedäkkään, kunhan soitan suutani
    Mittaa paljonko puolille tulee jännitettä, kun on virrat päällä. Jos molemmat saa saman verran täkyä, niin vois olla puolassa vika.
    Ehjän puolan kipinä pitäis hypätä ainakin 8mm matkan, eli siis jos laitat vaikka naulan tulpanhattuun ja sen 8mm päähän rungosta, mistä varmasti maadoittaa, niin pitäis startatessa kipinä näkyä, ellei näy, vika on jossain muualla, kun tulpassa
  12. #12
    Lainaa joenko kirjoitti Katso viesti
    Entäs muuten voiko vika olla "virtalukossa" teidän mielestä, kuten eräs merkkihuollon huoltaja ehdotti?
    Ei kait tuo virtalukko katko molempia erikseen. Sehän kytkee syttyboxille virrat, ja jos 1-4 puolasta tulee kipinä, niin tuohan täytyy tulla tuolta syttyboksin 2-3 puolan liitoksen ja puolan väliltä (+ jos se kiekkamittarin piuha on maissa).

    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #13
    pitkästä aikaa kerkesin pyörän kimppuun... Tarkennus edellisiin viesteihin, 1-4tulpille tulee heikko kipinä, 2-3 tulpille ei tullut kipinää kuin tosi vähän. kumpaakohan nyt syyttäis "pick-uppia" vai puolia?
  14. #14
    Jos pick uppi on vialinen niin eikös luulis kipunoivan samanlaisesti puoliskot, eli vika olisikin silloin puolissa tai johdoissa/hatuissa?

    E: eiku huonostihan ne molemmat kipunoisikin
    Viimeksi muokannut: JaniK; 07.05.2014 klo 20:59.
    GSX600F -93
  15. #15
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Voisko olla tulpahjohdot tai -hatut?

    Jos noissa on se kierrekiinnitys (semmoinen korkkiruuvin näköinen) tulpanhatussa, niin johto saattaa olla niin hapero päästä että siellä hatussa lyö isompi kipinä kuin tulpassa.

    Yamahoissa on ainakin varaa katkaista johdoista sentti-pari ja kiertää uudelleen hattuun. Tolla systeemillä oon pari käyntihäiriötä korjannut..

    Syttyboksihan maadoittaa puolia, joten joku maadoitushäikkä vois kans olla kyseessä. Pick-upin tai syttyboksin hajotessa puuttuisi todennäköisesti kipinä kokonaan ja puolan hajotessa kahdelta puuttuisi ja kahdelta ei.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  16. #16
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Voisko olla tulpahjohdot tai -hatut?
    .
    .
    Pick-upin tai syttyboksin hajotessa puuttuisi todennäköisesti kipinä kokonaan ja puolan hajotessa kahdelta puuttuisi ja kahdelta ei.
    Kaikki johdot/hatut kerralla rikki?

    Virrat vähissä, maadoitusvikaa, itse tehdyt johdotukset sekaisin (tai se virtalukko), boksi, pick-up...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17.  
  18. #17
    no niin tänään käytin molemmat puolat tulpan hattuineen testauksessa, hyvin kuuleman mukaan kipinöi huoltajan mukaan, eli puolan viat on pois suljettu. mitähän sit testaisi seuraavaksi????

    voiskohan se sit olla se pic-up rikki????