Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään käyttökokemuksia melko uudesta tuotteesta eli Garmin Virb action-kamerasta? https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/polu...rod119594.html
  2. #2
    Tätä olisi nyt Kärkkäisellä halpuutettuun hintaan.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  3. #3
    Ostin tuon Elite version täältä https://varuste.net/Garmin+Virb+Elite

    Hyvältä vaikuttaa toistaiseksi, vasta sain sen pultattua stongaan kiinni joten ajokelejä odotellaan.
    Autossa olen ottanut muutaman pätkän ja editoinut niitä Garminin omalla ilmaisella editorilla. Kamerassa on useita erilaisia antureita joista saa kivaa pikkudataa lisättyä videoon mm, nopeus, korkeus, kiihtyvyys, kierrosaika...ja lisää antureita voi sitten ostaa jos tarvetta vielä on.

    Tuli ilmottauduttua tuohon Huurteen Atlantinvalli jutaukseen niin sieltä sitten pukkaa 3-tuntisia "kokoillanelokuva" pätkää no ei ,mutta

    Kuten sanoin niin hyvältä vaikuttaa. Lumiaan ja muihinkin on saatavissa softa jolla etäkäyttää kameraa näppärästi wlanin yli

    -Pera
  4. #4
    Lainaa pera230 kirjoitti Katso viesti
    Tuli ilmottauduttua tuohon Huurteen Atlantinvalli jutaukseen niin sieltä sitten pukkaa 3-tuntisia "kokoillanelokuva" pätkää no ei ,mutta
    -Pera
    Sama juttu.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #5
    Poistettu
    Lainaa piston kirjoitti Katso viesti
    Tätä olisi nyt Kärkkäisellä halpuutettuun hintaan.
    Virb Elite oli Gigantissa 199 joku viikko takaperin. Itseänikin kiinnosti tuo GPS, mutta näytti olevan rata-ajoon aika huonolla taajuudella ja korjauksella. Eli koko ajan jonkun aikaa myöhässä ja sitten nopeuden muutos kerralla jne. Tasaisempaan menoon varmaan hyvä peli.

    Nyt sattu itelle hyvin, että tuo Dashware tuli ilmaiseksi. Contour + DDA tai Racechrono tekee älyttömän määrän lisädataa 10Hz GPS taajuuden lisäksi. Jos jaksaa opetella käyttämään Dashwarea, ni Ducatista saa ulos kallistuskulmasta lähtien kaikkea dataa mitä ympätä videolle.
  6. #6
    Täältä löytyy. Ja tykkään, erityisesti editistä. Näppärä ohjata suoraan Garminin Zumosta tai kännykällä. Ainoastaan pari mussutusta olen itse löytänyt; telineet alustasarjoineen ovat tukevia (paremmat kuin goprolla) mutta säätöportaat ovat isohkot hammastuksesta johtuen - kameraa ei aina tahdo saada suoraan/vaakatasoon. Ja laitteen hienossa näytössä olisi kiva olla valaistuskin valinnaisena.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  7. #7
    Pari kokeilua tehty Virb Elitellä ja editorilla.
    Kuvauksia on enemmänkin, mutta.
    Hidastavana osana on se, että minulla ei ole konetta jossa on Wintoosa 7 tai uudempi
    Pari kokeilua tein lainatulla läppärillä ja onkelmana oli videon ja gps tietojen synkkaaminen?
    En siis osaa sitäkään.
    Kameran on/off nappulaa on helppo käyttää hanskat kädessäkin.
    Jopa liiankin nopea=jäi muutama mukava kommetti vajaaksi.
    Kokonaisuutena olen tyytyväinen.
    Virb Eliten lisäksi on GoPro Hero, Drift HD Ghost ja MD80 kamerat käytössä.
    Niin ja kopussa SJ4000.
    Eniten pidän Driftistä. Perusteina kaukosäädin ja linssin kierto. Niin ja extra mikki.
    Ohessa eka kokeilu editorilla ja yhteensä kolmas ajopäivä ko. Mopolla.
    Siis ei ikinä koskaan nuorempana kuramopolla. Varmaankin jonkun Kympin villitys?
    Päivä= kolme-viisi kertaa tuo 5-10min setti. Heh. Ei vaan vanha osaa/jaksa. Mutta uutta opettelen!
    Saa siis nauraa
    https://youtu.be/w9f0QjpByrc
    Niin ja reso on 720 kun minun laitteet ei jaksa ...

    T: Entistäkin kädettömämpi.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  8. #8
    Mulla ei ole Garminin kameraa vaan Rollein 7S ja olen yrittänyt vielä Contourin Storytelleriin yhden Rolleilla kuvatun videon. Import onnistui hyvin. Koska Rolleissa ei ole gepsiä niin kokeilin samaan aikaan nauhottaa reitin Iphonen Realriderilla. Sain ladattua Iphonen reitin Realriderin serverille ja sieltä sitten reitin gpx-tiedoston omalle koneelle. Kokeilin avata gpx-tiedoston Tyrella mikä onnistui hyvin. Yritin sitten viedä tuon gpx-tiedoston Storytelleriin mutta se herjaa puuttuvasta time-tagista. Avasin tuon gpx-tiedoston notepadilla ja kyllä siellä on ne time tagit. Saakos noista Contoureista kopioitua reitin esim. gpx-tiedostoksi. Jos tää onnistuu niin voisikos joku upata tänne jonkun oman reitin gpx-tiedoston jotta voisin kattoa miten se poikkeaa mun gpx-tiedostosta. Kiitoksia.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  9. #9
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Heitä kuikkaan se storyteller ja lataa dashware,
    http://www.dashware.net/
    Eikä enää maksakaan mitään
    Viimeksi muokannut: suopo; 24.03.2015 klo 10:48.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  10. #10
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Heitä kuikkaan se storyteller ja lataa dashware,
    http://www.dashware.net/
    Eikä enää maksakaan mitään
    Joo, tiedän tuon dashwaren. Jostakin olin kuitenkin lukevani ettei siihen (siis videoon) vois liittää google karttoja (eivät oo maksaneet googlen API-lisenssimaksuja). Toivottavasti oon väärässä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #11
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei ole Garminin kameraa vaan Rollein 7S ja olen yrittänyt vielä Contourin Storytelleriin yhden Rolleilla kuvatun videon. Import onnistui hyvin. Koska Rolleissa ei ole gepsiä niin kokeilin samaan aikaan nauhottaa reitin Iphonen Realriderilla. Sain ladattua Iphonen reitin Realriderin serverille ja sieltä sitten reitin gpx-tiedoston omalle koneelle. Kokeilin avata gpx-tiedoston Tyrella mikä onnistui hyvin. Yritin sitten viedä tuon gpx-tiedoston Storytelleriin mutta se herjaa puuttuvasta time-tagista. Avasin tuon gpx-tiedoston notepadilla ja kyllä siellä on ne time tagit. Saakos noista Contoureista kopioitua reitin esim. gpx-tiedostoksi. Jos tää onnistuu niin voisikos joku upata tänne jonkun oman reitin gpx-tiedoston jotta voisin kattoa miten se poikkeaa mun gpx-tiedostosta. Kiitoksia.
    http://www.gpstrackeditor.com tolla softalla pystyy muistaakseni korjailemaan noita time-tageja, pystyy myös tarvittaessa poistamaan turhat pisteet gpx tiedostosta. Softa auttoi ainkin itsellä joissakin gpx tiedostojen ongelmissa.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  12. #12
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    http://www.gpstrackeditor.com tolla softalla pystyy muistaakseni korjailemaan noita time-tageja, pystyy myös tarvittaessa poistamaan turhat pisteet gpx tiedostosta. Softa auttoi ainkin itsellä joissakin gpx tiedostojen ongelmissa.
    Kiitoksia paljon. Täytyykin kokeilla tuota softaa tänään illalla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #13
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Täältä löytyy. Ja tykkään, erityisesti editistä. Näppärä ohjata suoraan Garminin Zumosta tai kännykällä. Ainoastaan pari mussutusta olen itse löytänyt; telineet alustasarjoineen ovat tukevia (paremmat kuin goprolla) mutta säätöportaat ovat isohkot hammastuksesta johtuen - kameraa ei aina tahdo saada suoraan/vaakatasoon. Ja laitteen hienossa näytössä olisi kiva olla valaistuskin valinnaisena.
    Tuliko tuo kartta vasempaan yläkulmaan ihan garminin softalla, vai teitkö itse ?
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  14. #14
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    http://www.gpstrackeditor.com tolla softalla pystyy muistaakseni korjailemaan noita time-tageja, pystyy myös tarvittaessa poistamaan turhat pisteet gpx tiedostosta. Softa auttoi ainkin itsellä joissakin gpx tiedostojen ongelmissa.
    gpstrackeditor ei pysty avaamaan noita RealRiderin gpx-tiedostoja. Kokeilin myös GPSBabelia ja jotakin muuta softaa mutta huonoin tuloksin. Olisiko kenelläkään Contourin gpx-tiedostoa, jonka vois ladata tänne jotta voisin verrata sitä Realriderin tiedoston formaattiin. Realriderin tiedostossa on ekaks paikkatagi ja ja sen perässä aikatagi. Tulee mieleen että jos Contourin gpx:ssä nämä ovat toisinpäin ja sen vuoksi esim. Storyteller ei pysty avaamaan. Dashware pystyi lukemaan ton Realriderin gpx:n mutta se ei näytä googlen karttaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  15. #15
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Tuliko tuo kartta vasempaan yläkulmaan ihan garminin softalla, vai teitkö itse ?
    Ihan suora ruutuleike garminista. Tulee automatic, saa toki poiskin.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  16. #16
    Tilasin tommosen Garminin Eliten kun sain halvalla. Minkälaisia kiinnikkeitä teillä on käytössä?
  17. #17
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Olisiko kenelläkään Contourin gpx-tiedostoa, jonka vois ladata tänne jotta voisin verrata sitä Realriderin tiedoston formaattiin.
    Tossapa sulle Contourin .csv tiedosto
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  18. #18
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Tossapa sulle Contourin .csv tiedosto
    Kiitti paljon. Pikaisella vilkaisulla näytti sitä, että aikaleima on ekaks ja vasta sen jälkeen paikka kun taas toi Realrider tekee toisinpäin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  19. #19
    No nyt löyty IPhoneen seurantasofta joka tuottaa gpx-tiedoston oikeassa formaatissa, jota Contourin Storyteller ymmärtää. Ohessa yks kuva otettuna mun Rolleilla ja puppu gpx tiedosto (käytiin Tallinnassa). Videokaappauksella ja Googlen kartalla ei siis mitään yhteistä. IPhonen Trails softa tosiaan tuottaa gpx:n oikeassa formaatissa jota Storyteller ymmärtää.. Tän lisäks Trails ei vaati mitään sivustoa johon on rekisteröidyttävä. Gpx:n voi lähettää maililla itselleen. Hommaa täytyy vielä vähän hioa mutta konsepti tuntuu toimivan.

    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #20
    Olen kyllä positiivisesti yllättynyt VIRBin kuvanlaadusta, laitteen kokokin on huomattavasti pienempi kuin mitä odotin. Tosin minun sanomanani tällä ei ole mitään painoarvoa koska vertailupohjaa ei ole .

    Kävin nelipyörällä kaupassa ja laitoin tubeen testivideon jos jotakuta sattuu kiinnostamaan - https://www.youtube.com/watch?v=8qwvGfJ7t4c
    Muistakaa klikata laaduksi 1080p

    Kiinnitystä pyörään pitää miettiä, mukana tuli tarrakiinnikkeitä..
  21. #21
    Poistettu
    Lainaa cmug kirjoitti Katso viesti
    Olen kyllä positiivisesti yllättynyt VIRBin kuvanlaadusta, laitteen kokokin on huomattavasti pienempi kuin mitä odotin. Tosin minun sanomanani tällä ei ole mitään painoarvoa koska vertailupohjaa ei ole .

    Kävin nelipyörällä kaupassa ja laitoin tubeen testivideon jos jotakuta sattuu kiinnostamaan - https://www.youtube.com/watch?v=8qwvGfJ7t4c
    Muistakaa klikata laaduksi 1080p

    Kiinnitystä pyörään pitää miettiä, mukana tuli tarrakiinnikkeitä..
    Asut Berliinissä?
  22. #22
    Lainaa cmug kirjoitti Katso viesti
    Olen kyllä positiivisesti yllättynyt VIRBin kuvanlaadusta, laitteen kokokin on huomattavasti pienempi kuin mitä odotin. Tosin minun sanomanani tällä ei ole mitään painoarvoa koska vertailupohjaa ei ole .

    Kävin nelipyörällä kaupassa ja laitoin tubeen testivideon jos jotakuta sattuu kiinnostamaan - https://www.youtube.com/watch?v=8qwvGfJ7t4c
    Muistakaa klikata laaduksi 1080p

    Kiinnitystä pyörään pitää miettiä, mukana tuli tarrakiinnikkeitä..
    Nykii, varsin nuo liikennevaloissa ohi ajavat autot. Voiko siinä kamerassa valita fps erot?


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  23. #23
    Kamerassa voi valita pikselit ja taajuuden
    Perus Virb:ssä 1080p saa vain 30fps ja
    720p saa sitten 60 fps
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  24. #24
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Asut Berliinissä?
    Jeps, seit 2013
  25. #25
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Nykii, varsin nuo liikennevaloissa ohi ajavat autot. Voiko siinä kamerassa valita fps erot?
    Hmm... Onkohan ongelma sun toistolaitteessasi? Nimittäin ainakaan ipadilla mitään nykimistä ei minun silmin ole havaittavissa, tosin tälle ei mulla nyt jostain syystä tarjota kuin 720p:tä retina-näytöstä huolimatta.
  26. #26
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hmm... Onkohan ongelma sun toistolaitteessasi? Nimittäin ainakaan ipadilla mitään nykimistä ei minun silmin ole havaittavissa, tosin tälle ei mulla nyt jostain syystä tarjota kuin 720p:tä retina-näytöstä huolimatta.
    Padit eikä pädit juuri pyöritä 1080p60 resoa, jos sellaista saatavilla.
    Juutuubissa on nykypäivänä tuolle tuki, esim tuossa:

    https://www.youtube.com/watch?v=A3AgNadFzv8
    Viimeksi muokannut: ktv; 06.04.2015 klo 10:20.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  27. #27
    Lumia 2520 tabletilla kokeilin (vanhempi arm-tabletti) ja pyörii täysin sulavasti 1080P60. Tehojen puolesta ei pitäisi olla modernille älylaitteelle ongelma, kunhan rauta hoitaa videopurun.

    Tuo Virb video on niin raskaasti pakattu (youtuben puolesta oletan), että on aika sama onko 720 vai 1080 kun kuva on tosi pehmeä ja blokkiutuu. Tuo edellinen 1080p60 esimerkki on kuvanlaadussa valovuoden edellä.
    B-King
  28. #28
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Lumia 2520 tabletilla kokeilin (vanhempi arm-tabletti) ja pyörii täysin sulavasti 1080P60. Tehojen puolesta ei pitäisi olla modernille älylaitteelle ongelma, kunhan rauta hoitaa videopurun.

    Tuo Virb video on niin raskaasti pakattu (youtuben puolesta oletan), että on aika sama onko 720 vai 1080 kun kuva on tosi pehmeä ja blokkiutuu. Tuo edellinen 1080p60 esimerkki on kuvanlaadussa valovuoden edellä.
    Luin talavella jonkun testin missä vertailtiin mitä mikäkin pyörittää ja kaikissa tableteissa oli nykimistä tai äänen pätkimistä 1080p60 resolla. Kaikissa ei voi edes valita mikä fps, voinen muistaa myös väärin.

    Näkyykö siinä sun 2520 4k videokin?

    Nyt kun nämä "action" kamerat pystyvä jo 4k tarkkuuteen ja hinnat alkavat jo olla normaali kuolevaisen hintatasossa.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  29. #29
    Youtuben 4k video tökki ihmeellisesti. Jerkku loppui tai youtube tökki. Kännykkä (Lumia 1520) kuvaa ja toistaa 4K, mutta en tiedä millä youtuben saisi tarjoamaan niitä. Tabletissa youtube toimii kuten PC:llä selaimessa.
    B-King
  30.  
  31. #30
    https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/urheilu-ja-vapaa-aika/actionkamerat/cIntoSports-c545-p1.html

    https://www.youtube.com/watch?v=uN5OCSm7slk


    Nyt pukkaa markkinoille uutta Virbiä Garminilta. Virb X ja Virb XE.

    Noissa houkuttaa etenkin tuo GPS-datan hyödyntäminen, eli reitin, nopeuden, korkeuden ja kiihtyvyysarvot saa mittareina, reittikarttana jne. upotettua videolle. Oheisen juutuuppilinkin videolla tätä ominaisuutta käsitellään noin 4 minuutin kohdalta eteenpäin.

    Laite on itsessään säänkestävä (vesitiivis 50 metriin), joten erillisten koteloiden kanssa ei tarvitse temppuilla.
    Kuvanvakauskin hoituu gyroanturilla.

    Saattaa mennä tämä hankintaan kun tällainen kurvailukamera on harkinnassa jo hetken ollut.
    Honda CRF1000L Africa Twin -16 ja Honda XL600R -83
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen