Sivu: 94 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44849293949596104 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2791:stä 2820:een 3785:sta
  1. #2791
    Ei ne kamerat alinopeudesta räpsi yhtään mitään.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  2. #2792
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Muoks. Yrmyli mussutti eilen siitä kun en käyny Rauman vesitornissa joten pitää sitten käydä yhellä kätköllä, jotta 1000 on oikeasti rikki.
    Säännöt on kai tehty noudatettaviksi? Terveisin mussuttaja.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  3. #2793
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyllä voi räpsiä, kameralla valvotaan myös turvavyön käyttöä ja kännykkään puhumista.
    Höpö höpö. Nuo on taas tietyn ammattikunnan trollijuttuja.
    Automaattisesta kameravalvonnasta määrää laki. Ehkä sinun kannattaa tutustua siihen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #2794
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Säännöt on kai tehty noudatettaviksi? Terveisin mussuttaja.
    Kätkön kuittausehto olisi kuitenkin hyvä olla mielummin "suositteleva" kuin "pakottava". Kun kerran mp:llä ajetaan niin olisi parempi välttää vaatimusta kävellä tms. Ehkä eri asia kuin nuo luontokohteet jossa itse kohde on todellakin kauempana tien varresta.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #2795
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kätkön kuittausehto olisi kuitenkin hyvä olla mielummin "suositteleva" kuin "pakottava". Kun kerran mp:llä ajetaan niin olisi parempi välttää vaatimusta kävellä tms. Ehkä eri asia kuin nuo luontokohteet jossa itse kohde on todellakin kauempana tien varresta.
    +1. Ei tää motokätköily niin vakavaa ole.

    Yrmyli, huumorillahan mä tuon sun vesitornikommentin otin. Käypä kattomassa Pyhällön lintutornin sivua.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  6. #2796
    Höpö höpö. Ei valvota.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #2797
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne välillä räpsii vaikka ajat rajoitusten mukaan! Bembölen kameraan oon ajanu 83km/h ja 82km/h ja kuva on räpsähtänyt.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyllä voi räpsiä, kameralla valvotaan myös turvavyön käyttöä ja kännykkään puhumista.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ammattiautoilijana olen siihen tutustunut! En ole väittänyt että kameratolpan räpsäämästä kuvasta tulisi sakko. Sanoin vain että sitä valvotaan!
    Kannattaa ehkä ammattiautoilijana tutustua uudestaan, että ei menisi palturia syytäessä ne ammattiluvat.

    Autoaattisella nopeusvalvonnalla valvotaan vain ajonopeuksia, liikennemerkkien noudattamista ja valoristeyksiä.
    Automaattisella nopeusvalvonnalla EI VALVOTA kännykän käyttöä tai turvavyön käyttöä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #2798
    Kysäsin tätä asiaa kaverilta (poliisi) näin:
    Ottaako tolpat kuvia vaikka ei olisi ylinopeutta ? Valvotaanko myös puhuuko puhelimeen ajon aikana tai käyttääkö turvavyötä ?

    Vastasi näin:
    Ei ota jos ei oo liikaa vauhtii, paitsi jos on kovin raskas yhdistelmä niin sitten saattaa kuvata. Jos ajaa rikesakkonopeutta ei känykkää ym juttuja huomioida. Mutta jos menee päiväsakoille, niin sitten rankaistaan harkinnan mukaan.
    R1200GSA -09
  9. #2799
    Tämä on väärä ketju väitellä tästä. Ei kannata jatkaa, koska eräs kirjoittaja taas tunnetusti poistelee omia kirjoituksiaan saamiensa vastausten jälkeen.
    Case closed
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  10. #2800
    Eihän oo closed ! Tämmönen vielä: moottoripyöräilijöitäkin on sakotettu jos kamera on tien varreassa olevassa siviilimallisessa autossa. Kuvaa kuulemma kilven etukameralla.
    R1200GSA -09
  11. #2801
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Tämä on väärä ketju väitellä tästä. Ei kannata jatkaa, koska eräs kirjoittaja taas tunnetusti poistelee omia kirjoituksiaan saamiensa vastausten jälkeen.
    Case closed
    Mähän tän keskustelun alotin kameravalvonnasta.

    Oli vain huvittava tilanne aamulla kun kamera räpsähti palattuani kätköilemästä. Tiesin kyllä että noissa uusissa tolpissa on kamerat.

    Ei nyt oteta liian vakavasti. Nuo kamerathan ei koske meitä. Toinen aika varma paikka valvontaan on Länärin alkupää, jossa oon nähny saman tummanpunaisen pakun vasemmalle kaartavan mäen päällä pari kertaa. Ekalla kerralla kamera räsähti mutta onneksi ei ollut kameraa joka olis kuvannu myös kilven. Toisella kerralla oli onneks maltillisempi nopeus ja tajusin että taas sama paku jakamassa pikavoittoja.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  12. #2802
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kätkön kuittausehto olisi kuitenkin hyvä olla mielummin "suositteleva" kuin "pakottava". Kun kerran mp:llä ajetaan niin olisi parempi välttää vaatimusta kävellä tms. Ehkä eri asia kuin nuo luontokohteet jossa itse kohde on todellakin kauempana tien varresta.
    Tuosta tuli mieleen, että pitäisikö ehkä sittenkin olla sellainen linja, että aina riittäisi pelkkä ajelu paikalle. Esim. eihän toi Rauman vesitornissa käynti vaadi sen enempää kävelyä, kuin kassalle maksaminen huoltiksella. Mutta toisaalta silloin kyllä lähtisi pohja aika monelta jutulta, jotka minusta on kumminkin ihan kivoja. Tietty se on kätkön tekijän onnistumisesta kiinni, tuleeko kätköstä hyvä, mutta loppujenlopuksi tämä nykyinen systeemi, jossa kätkön tekijä saa päättää, on ollut mielestäni ihan hyvä.

    Kävi mullekin toissapäivänä niin, että alkumatkan kätköillä koluaminen vei aikaa, enkä sitten ehtinytkään pariin paikkaan kävelymatkan takia, mutta skippasin ne sovinnolla ja käyn joku toinen kerta.
    ------
  13. #2803
    Kunhan nyt saat joskus valmiiksi sen kommenttien peukuttamisen tai peukku alas -mahsollisuuden niin ehkä näistä "oikaisuista" päästään eroon. Kyllä minua ainakin pännisi kätkön tekijänä jos joku kuittaisi esim. Meikon kommentilla "Ajoin hiekkatien päähän parkkipaikalle mutta en kävellyt järvelle..." Antaisin itse heti kyseiselle kuittaukselle "peukku alas" arvosanan ja toivoisin että moni muu tekisi samoin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #2804
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minua ainakin pännisi kätkön tekijänä jos joku kuittaisi esim. Meikon kommentilla "Ajoin hiekkatien päähän parkkipaikalle mutta en kävellyt järvelle..."!
    Mä olen just niitä kätköilijöitä, jotka ei tykkää tehtävistä tai suorituksista. Monesti olen huomannut jälkikäteen, että olisi pitänyt suorittaa joku temppu, ja näin on jäänyt kätkö saamatta. Saattaisin olla just se, joka ei kävele järvelle.

    Siitä nousi ajatus. Voisi olla hauska saada eri suorittamisista bonuspisteet tms. Eli kätköllä käymisellä voi kuitata kätkön käydyks, mutta tempun tekemisestä saisi jotain extraa, jonkinmoisen superkätköilijän tittelin.

    Idea voi olla kyllä huonokin. Jopa tosi huono.

    Joka tapauksessa - mitä yksinkertaisemmin kätkön voi löytää, sitä varmemmin käyttäjiä tulee enemmän. Laiskoja lienee muitakin kuin minä.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  15. #2805
    Kuittaan saman.
    Itekin ajan läpi turhan usein reittejä ja vasta himassa huomaan että pitikin jotain kommervenkkejä tehdä jommassa kummassa päässä.
    Tänään viimeksi.
    Joitakin mestoja on ehkä "kyykytysasteella", mutta kai nekin tulee käytyä läpi jossain vaiheessa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #2806
    Noissa kävelyissä ja tehtävissä on puolensa ja puolensa. Reittikätköillä en tykkää tehtävistä, kun haluan mielummin keskittyä ajamaan reittiä enkä tähyillä missäs osoitteessa tuolla joku tönö mistä jotain piti bongata on (silloin jo joskus aiemmin kun asiasta oli puhetta, tämän jo kerroinkin). Paikkakätköillä se kuitenkin mielestäni monesti kuuluu asiaan, jotta oikeasti tulee käytyä itse paikassa, jos se ei ole heti parkkiksen vieressä. Näissä kätköissä on kuitenkin mun mielestä (ja mulle) ideana kätköjen hakemisen lisäksi se, että löytää niitä hienoja paikkoja - ei silloin riitä pelkkä parkkipaikalla pyörähtäminen jos siitä ei varsinaista kohdetta edes näe! Mun mielestä monessa paikassa on jopa "liian helppo" löytämisen ehto, kun ei välttämättä tartte käydä varsinaisessa kohteessa (esim. Askolan upeat hiidenkirnut, jossa riittää bongata parkkipaikan puu).

    muoks. olenpa itsekin syyllistynyt tällaisen paikkakätkön tekemään, oon kyllä monesti miettinyt tuon Hvitträskin kysymyksen vaihtamista sellaiseksi, että täytyisi edes vähän piha-aluetta vilkaista... Tosin siinä sentään parkkikselle ajaessakin näkee jo maisemat ja edes pienen vilauksen talosta.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  17. #2807
    Kiitos kommenteista. NIIN ASIAA jokaiselta

    Kysymykset ja tehtävät reittikätköillä on jo aiemminkin täällä "tuomittu", mutta jätin asian hautumaan. Nyt pitää kai vaan keksiä, miten se hoidetaan käytännössä. Gozan mainitsema peukutus pitää myös tehdä.

    Sitten tuo järven rantaan kävely tai kukkulalle kiipeäminen. Sitäkin pitää vielä miettiä - myös Terhiksen ideaa.

    Itse olen aika laiska ja vähän väliä mietin "onks pakko, eikö voisi vaan ajella". Sitten taas toisaalta pikku potku persuuksille kätkön tekijältä saa minut patikoimaan jonnekin todella hienoon paikkaan.

    Yksi hyvä esimerkki näistä aiheista on Matkalla Hankoon. Siitä voisi hyvin tehdä sekä reitin että paikkakätkön. Omalla kohdallani tämä oli sellainen, etten olisi millään viitsinyt lähteä tarpomaan helteessä, mutta käynnin jälkeen olin todella tyytyväinen ja aidosti kiitollinen kätkön tekijälle.
    ------
  18. #2808
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kysymykset ja tehtävät reittikätköillä on jo aiemminkin täällä "tuomittu", mutta jätin asian hautumaan. .
    Tuosta voisin vielä tarkentaa kantaani, että kysymys tai tehtävä reittikätköllä on ok, jos siinä on jokin hieno paikka, johon haluaa kiinnittää huomion (niinkuin juurikin Dagmarin lähde Matkalla Hankoon -kätköllä tms.). Tosin niistä voisi tosiaan tehdä erikseen reittikätkön ja paikkakätkön. Silloin olisi helpompi valita vain reittikätköjä, jos haluaa pelkästään ajella, ja sitten paikkoihin tutustumisreissut voi tehdä erikseen.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  19. #2809
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Tosin niistä voisi tosiaan tehdä erikseen reittikätkön ja paikkakätkön. Silloin olisi helpompi valita vain reittikätköjä, jos haluaa pelkästään ajella, ja sitten paikkoihin tutustumisreissut voi tehdä erikseen.
    Tuo on hyvä ajatus! Tai kytkeä reittikätköön paikkakätkön. Jos käy tsekkaamassa myös paikan, saa kaksi kätkölöytöä. Jos vain ajelee, saa yhden, mutta paikan voi käydä katsomassa ja noukkimassa siitä kätkön toisella kertaa, jos niin haluaa.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  20. #2810
    Suurimmassa osassa paikkakätköjä ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä reittiä kun sinne ajetaan vaan ideana on nimenomaan käydä tutustumassa siihen paikkaan! (Rauman vesitorni, Huovilan puisto, Alppiruusupuisto tai se Meiko vaikkapa esimerkkeinä). Olen samaa mieltä Pleksin kanssa siitä että kätkön tekijä "yrittää antaa potkua persuuksiin" kätköllä kävijälle jotta tämä vaivaituisi todella tutustumaan paikkaan. Jos joku haluaa vain ajella tai jos jollain on kiire kuitata mahdollisimman paljon kätköjä (wink-wink) niin ne paikkakätköt jossa vaadittu tehtävä jää tekemättä ei sitten vaan ole teidän juttu.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #2811
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Suurimmassa osassa paikkakätköjä ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä reittiä kun sinne ajetaan vaan ideana on nimenomaan käydä tutustumassa siihen paikkaan!.
    WORD! Ja sitten jos on erikseen kiva reitti ja sen varrella myös kiva paikka, niin niistä on syytäkin olla erilliset kätköt (esim. Cafe Porkkala, Porkkala Marin ja Porkkalantie, joka kyllä on edelleen vähän hölmösti paikkakätkönä, jossa ei ole muuta ideaa kuin kiva reitti sinne perälle asti). Tosin joskus voi olla että tie johonkin hienoon paikkaan on ihan ok, mutta kovin lyhyt, niin silloin mielummin paikka kätköksi ja sinne ajellessa löytyvät pari mutkaa on sitten mukavaa ekstraa. Samoin jos paikan ainoa "idea" on se, että ympärillä on kivoja mutkareittejä, niin sitten tekee mielummin niistä reiteistä kätköjä (ehkä poikkeuksena jos on kasa jotein metsäautoreittejä tai muulla tavoin selkeästi erottuva alue jonka kaikkia reittejä ei tarvi ajaa, mutta haluaa niistä vinkata, niin sitten ehkä sopiva lähtöpaikka paikkakätkönä on ok). Niinq se villakoiran ydin pitäisi noista löytää .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  22. #2812
    Lainaa Terhis kirjoitti Katso viesti
    Tuo on hyvä ajatus! Tai kytkeä reittikätköön paikkakätkön. Jos käy tsekkaamassa myös paikan, saa kaksi kätkölöytöä. Jos vain ajelee, saa yhden, mutta paikan voi käydä katsomassa ja noukkimassa siitä kätkön toisella kertaa, jos niin haluaa.
    Ei niitä tarvi edes mitenkään ihmeemmin kytkeä. Riittää että tekee niistä kaksi eri kätköä, silloin se toimii juuri noin, että reitistä saa yhden kätkön ja paikasta toisen. Näitä tällaisia yhdistelmiä on jo, esim. Torpmalsvägen ja sen vieressä museo Torpin tykit, Porkkalan kätköt (ed. viestissä), Kuninkaantie pk-seudulla ja sen varren paikat (Espoonkartano, Espoon tuomiokirkko, Auroran puisto, Helsingin pitäjän kirkonkylä ym.) jne. jne.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  23. #2813
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Ei niitä tarvi edes mitenkään ihmeemmin kytkeä. Riittää että tekee niistä kaksi eri kätköä, silloin se toimii juuri noin, että reitistä saa yhden kätkön ja paikasta toisen.
    Hyvä homma! Käytännössä siis kätkön tekijöille tarttisi vain ohjeistaa, ettei tee reitti- ja paikakkätköä yhteen kätköön, vaan tekee niistä aina kaksi eri kätköä. Ellei tuo sitten ole jo kaikkien tiedossa, paitsi mun, koska olen laiska myös lukemaan tekstejä.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  24. #2814
    Goza, oot näköjään lähtenyt "vähän kätköilemään" Taitaakin olla aikamoinen ennätysreissu tulossa?

    Tuli mieleen, että päätikö sittenkin ajaa kotarin Lappiin No, lokimerkinnöistähän tuo näkyi, millä olet liikkeellä.
    ------
  25. #2815
    Maaemo 500 poks
    R1200GSA -09
  26. #2816
    Aivot vapaalla. 30 rikki.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  27. #2817
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Maaemo 500 poks
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #2818
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    lokimerkinnöistähän tuo näkyi, millä olet liikkeellä.
    Mietin kyllä että pitäiskö lähteä Kotarilla mutta edelleenkään en oikein saa tavaraa mukaan siihen.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #2819
    Ei ollut huono päivä eilen, kun muutamassa tunnissa sai 15 kätköä haettu. Aika makeita mestoja ihan kotinurkilla, joista ei mitään tietoa ollut etukäteen. Ja haastekätkö oli todella mukava, lisää niitä.

    Mutta mitä ihmettä tapahtuu noiden GPX-tiedostojen kanssa? Latasin tämän korin https://www.motocaching.net/fi/shared/basket/117 ja sen jälkeen tapahtuukin hassuja. Kun Basecampissa vaihdan toimintoprofiilin "Suorasta" "Moottoripyöräilyyn", niin reitti on vähintäänkin erikoinen. Kun vaihdan toimintoprofiiliksi "Moottoripyöräily lyhin", niin reitti on kaikkea muuta kuin lyhin. Jollain tapaa tähän vaikuttaa näköjään myös kartta, koska CityNavigatior 2016.1 ja 2017.1 kartoilla tulee erilaiset reitit, mutta molemmilla ihan kuraa. Ja ei, tämä ei ole vain Basecampissa, vaan reitti on ihan sekava myös navissa.

    Na?ytto?kuva 2016-09-18 kello 8.46.36.jpg Na?ytto?kuva 2016-09-18 kello 8.47.38.jpg Na?ytto?kuva 2016-09-18 kello 8.47.20.jpg

    Onko tämä nyt Garminin ongelma vai aiheutuuko ongelma jollain tapaa siitä miten Motocaching muodostaa tuon GPX-tiedoston?

    Hiukan tähän liittyen toinen kysymys. Voisiko olla mahdollista, että GPX:n latauksessa olisi kaksi vaihtoehtoa eli nykyinen reittimuodossa lataaminen ja uusi tapa jossa jokainen kätkö olisi waypoint (eikä routepoint)? Tai löytyykö joku tapa, jossa voisi pisteet olla waypointeja ja niistä olisi tehty reitti samaan tiedostoon.

    Ainakaan omassa navissani en pysty, ilman tietokoneella tehtävää esikäsittelytyötä, valitsemaan yksittäisiä routepointeja kohteiksi. Joskus olisi näppärämpää, että voisi reissun päällä joustavammin käsitellä kätköjä yksittäisinä kohteina eikä reittinä.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  30.  
  31. #2820
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Maaemo 500 poks
    Onnittelut Maaemolle sekä myös tuoreille satasen merkkipaalun saavuttaneille : Kode, marco15, Räpylä
    ------
Sivu: 94 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44849293949596104 ... ViimeinenViimeinen