Sivu: 101 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 519199100101102103111 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3001:stä 3030:een 3785:sta
  1. #3001
    No huh huh

    Pidän vielä hieman tuumaustaukoa ja mietin, mitä tämän koko asian kanssa tekisi.
    ------
  2. #3002
    Toivottavasti sitä Bertun tekemää Emäsalo reittikätköä kukaan ei hyväksynyt. Olin juuri kirjoittamassa pitkää sepustusta siitä miten se rikkoo sääntöjä kun se hävisi tarkastettavista.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 19.11.2016 klo 12:08.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3003
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti sitä Bertun tekemää Emäsalo reittikätköä kukaan ei hyväksynyt! Olin juuri kirjoittamassa pitkää sepustusta siitä miten se rikkoo sääntöjä kun se hävisi tarkastettavista.
    Hyväksyin mutta laitoin saatteeksi kommenttia että saattaa aiheuttaa keskustelua. Arvasin siis oikein. Mikä tässä nyt on hätänä?
    R1200GSA -09
  4. #3004
    Emäsalon paikkakätkö on nyt arkistoitu. Vielä olis toi Porkkala joka pitäis ehdottomasti saada reittikätköksi... Paikkanahan Porkkalantien pää on täysin mitäänsanomaton eikä millään lailla kätkön arvoinen.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 18.11.2016 klo 19:05.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #3005
    Porkkalan niemestähän on laitettu jo lokakuun alussa huoltopyyntö. Voiko joku muu muuttaa sen reitiksi kuin kätkön tekijä? Tekijä on käynyt kätkösivuilla yli 90pv sitten eli jos liikettä ei näy niin mun mielestä Pleksi voisi tehdä sen ominaisuuden sivuille että kätkön voi pölliä ja duunata uudestaan. Tai deletoida tms.
    R1200GSA -09
  6. #3006
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Pleksi voisi tehdä sen ominaisuuden sivuille että kätkön voi pölliä ja duunata uudestaan. Tai deletoida tms.
    Varmaan tekeekin, on kuulemma jonossa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #3007
    En kyllä ymmärrä mitä vikaa tuossa Emäsalon reitissä on?
    Hyvä ja mukava reitti ajella.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #3008
    ^ Niin on. Ongelma oli se, että siellä oli jo aiemmin tehty paikkakätkö, jossa ainoana ideana oli ajaa sinne tätä ko. reittiä pitkin. Eli tavallaa kyseessä oli samat / päällekkäiset kätköt.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  9. #3009
    Lyhyesti, kun pitää jatkaa töitä...

    Oli kätkön tekijän kanssa puhetta Emäsalon paikkakätköstä. Hän oli itse sitä mieltä, että se olisi parempi reittinä. Muuttaminen reitiksi ei ole ihan helppoa minullekaan, joten hän teki tilalle uuden reittikätkön. Nyt kartalla näkyy hyvin, että siellä on mutkatie tarjolla ja vielä paikkakätkökin (Varlaxudden).
    ------
  10. #3010
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Oli kätkön tekijän kanssa puhetta Emäsalon paikkakätköstä. Hän oli itse sitä mieltä, että se olisi parempi reittinä. Muuttaminen reitiksi ei ole ihan helppoa minullekaan, joten hän teki tilalle uuden reittikätkön. Nyt kartalla näkyy hyvin, että siellä on mutkatie tarjolla ja vielä paikkakätkökin (Varlaxudden).
    Tämä hyvä . Toki tuollainen vähän herättää kummastusta, että mitens nyt samasta tehdään uudestaan kätköä, kun ei ole tiennyt taustaa. Näitä aina sattuu kun ei olla ajatustenlukijoita . Hyvä tietää, että on tarkoituksella tehty / muutettu kätköä. Olisi hyvä muistaa aina kysyä ja kummastella eikä heti vetää johtopäätöksiä, mutta immeisiä me kaik ollaan eikä sitä aina huomaa . *opetäti saarnaa nuttura tiukalla* (voitte myös kuvitella sexyn bad-teacherin, jos se on mukavampi mielikuva ).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  11. #3011
    Jälkimmäinen
    R1200GSA -09
  12. #3012
    Jotenkin tulee sellanen kuva että porukalla olis muka muutakin tekemistä kuin kytätä motocaching-sivuja. 5 kätköä tarkastettavana ja 4 niistä on ollut jo yli vuorokauden siellä odottamassa tarkastajia. Noh, ei kai niitä kukaan ajeliskaan...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #3013
    Kyllä tuolla tänään tuli ajeltua.
    Ja on tuo sivustokin välilehdellä auki, mutta ei sieltä ole tullut tarjolle kuin 2 kohdetta uusina.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  14. #3014
    No voe rähmä. Tännään paloi poroksi uuraisten autobaari. Rankka päivä yrittäjälle. Motokätköilijät varmaankin toivoo yhteen ääneen jaksamisia uuraisten suuntaan. Oli hieno kätkö ja autobaari. Kävin kahvilla pari vuotta sitten kätköillessä. Mites tuon kätkön laita nyt sitten Mennee varmaankin poistoon
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  15. #3015
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    Mites tuon kätkön laita nyt sitten Mennee varmaankin poistoon
    Laitoinkin ko. kätköön kommentin tuosta surullisesta uutisesta. Menee varmaan arkistoon kunhan kätkön tekijä huomaa asian.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #3016
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin tulee sellanen kuva että porukalla olis muka muutakin tekemistä kuin kytätä motocaching-sivuja. 5 kätköä tarkastettavana ja 4 niistä on ollut jo yli vuorokauden siellä odottamassa tarkastajia. Noh, ei kai niitä kukaan ajeliskaan...
    Noku oli tässä vähän muuta puuhaa... mut mä nyt "uhrauduin" ja kävin vähän tarkistelemassa
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  17. #3017
    Aikalailla , kun on jotain tollasta säilynyt, mitä isot ketjut ei ole jyränny, niin sitten sellainen palaa

    Tuosta tuli mieleen muistuttaa, että kommentilla ja huoltopyynnöllä on sellainen ero, että huoltopyynnöstä lähtee tekijälle sähköpostiviesti, mutta kommentista ei. Lisäsin siksi myös huoltopyynnön.

    Toki kommentilla hoituu se tärkein osuus, eli sivulta näkyy, että kohdetta ei enää ole. Ei siis mikään maailman tärkein juttu, mutta ehkä hyvä tietää.
    ------
  18. #3018
    Mä kyl varmaan nyt kaivan verta nenästäni, mutta...

    Mun mielestä tuo uusin Porkkalantie Route 11247 -kätkö on nyt vähän ongelmallinen. Tässä on vähän sama tilanne kuin tuossa Emäsalon kätkössä: Meillä on jo Porkkalanniemi-kätkö, jonka ainoa "tarkoitus" on johdattaa motoristit ajamaan Porkkalantietä pitkin. Okei, se kätkö olisi parempi reittikätkönä, mutta se nyt on tehty paikkakätkönä ja sille ei voi mitään. Emäsalon tapauksessa kätkön tekijä itse totesi, että kätkö olisi parempi reittikätkönä, arkistoi paikkakätkön ja teki uuden reittikätkön. Tämä on mun mielestä okei. Mutta nyt tässä Porkkalanniemen tapauksessa reittikätkön tekijä on eri kuin paikkakätkön tekijä ja paikkakätkö on edelleen haettavissa. Lisäksi uudessa kätkössä vieläpä viitataan aiempaan kätköön "- Lisätietoja Porkkalanniemen tarjonnasta on 'Porkkalanniemi' -paikkakätkön sivulla. ", joten aiemman kätkön "poistaminen" poistaisi myös nämä lisätiedot.

    Mä en oikein tykkää siitä, että tällaisia "päällekkäisiä" kätköjä tehdään ("päällekkäisiä" siksi, että vaikka kätkökoordinaatit eivät ole samat, niin kätköissä on kuitenkin sama idea, joten ne eivät tarjoa mitään "uutta") mutta mitä muut ajattelevat??? Musta vaan on tosi hassua, että jos tällainen on ok, niin vastaavasti jos on paikkakätkö niin sinne voisi sitten periaatteessa tehdä myös reittikätkön (jos kerran paikkakätköön, jonka ainoana ideana on sinne johtava ajoreitti, voi tehdä reittikätkön, niin miksei muka voi tehdä reittikätköjä, jonka ainoana ideana on, että se johtaa kivaan paikaan ). Mielelläni kuulisin muiden kätköaktiivien mielipiteitä asiasta.

    muoks. Ja nyt tässä en kritisoi niitä reitti- & paikkakätköyhdistelmiä, jossa on sekä kiva reitti että kiva paikka, jotka sitten ovat omina kätköinään. Ne ovat erittäinkin ok mun mielestä, koska sitten voi itse päättää ajeleeko vain vai haluaako tutustua myös paikkaan. Nyt on puhe niistä kätköistä, joissa on "vain" kiva reitti (tai kiva paikka), voiko niihin muka tehdä molemmat erilaiset kätköt...
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  19. #3019
    Olen Maaemon kanssa samoilla linjoilla.
    Ansku
  20. #3020
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Musta vaan on tosi hassua, että jos tällainen on ok, niin vastaavasti jos on paikkakätkö niin sinne voisi sitten periaatteessa tehdä myös reittikätkön (jos kerran paikkakätköön, jonka ainoana ideana on sinne johtava ajoreitti, voi tehdä reittikätkön, niin miksei muka voi tehdä reittikätköjä, jonka ainoana ideana on, että se johtaa kivaan paikaan ). Mielelläni kuulisin muiden kätköaktiivien mielipiteitä asiasta.
    Ehkä en ihan ymmärtänyt tuota, mutta mielipide tulee, kun pyydettiin

    Porkkalan paikkakätkössä on poikkeuksellista se, että kyseessä on oikeasti tie (=reitti), eikä mikään mielenkiintoinen paikka. Tavallaan tällaisen paikkakätkön voi ajatella estävän sen, ettei kyseistä erinomaista mutkatietä saada ikinä näkymään kartalle. Jos nyt joku merkkaa kyseisen tien reitiksi, niin minusta se on aikalailla eri asia, kuin ihan vain päällekkäinen kätkö.

    Tuostahan on tehty huoltopyyntökin, mutta (kuten nimimerkkiä klikkaamalla näkyy) tekijä ei ole käynyt sivustolla pitkään aikaan, eikä reagoinut huoltopyyntöönkään. Kuvalinkkikin on rikki, eikä ne postilaatikotkaan ole enää ihan siinä järjestyksessä, kuin kysymyksessä oletetaan.

    Nyt asia ratkeaa käsittääkseni sillä, että vääräntyyppisenä tehdyn kätkön tilalle tehtiin uusi ja ainakin itse ehdotin sitä kääntöpaikkaa lukittavaksi.

    ps. Toki tässä uuden kätkön kuvauksessa voisi vähän enemmän kertoa siitä tiestä.
    ------
  21. #3021
    Vielä tiedoksi, että lukitusehdotusten toiminta on selitetty tuon sivun lopussa: https://www.motocaching.net/fi/instr...cId=instr_find

    Erityisesti kannatta huomioida, että kätkö tulee takaisin julkaistuksi, jos lukitusehdotuksia poistetaan.

    Joo... ei ole hyvä tominnallisuus, mutta tein alunperin edes jotain siltä varalta, että saadaan "hävyttömyydet" siivottua, jos niitä tulee. No, eipä ole tullut ja sittemmin on tullut ajatus korvata lukitus sillä, että kätköjä voidaan äänestää adoptoitavaksi, eli siirtää ylläpito (tai tarvittaessa arkistointi) jollekin muulle sellaiselta käyttäjältä, joka ei ole enää kuvioissa mukana.
    ------
  22. #3022
    Mä oon tässä samaa mieltä kuin Pleksi, Porkkalanniemi on enemmän reitin kuin paikkakätkön arvoinen. Mutta taas toisaalta Sikaolmin paikkakätkössä on hyvin kerrottu alueen historiasta että olisi sääli sitä lukita.

    Tarkistin eilen Porkkalankätkö reitin ja annoin muutosehdotuksia. Tuollaisenaan kätkökuvaus on aika mitäänsanomaton, siihen pitää tekijän paneutua enemmän. Reittipisteitä lisää ja kätkökuvaus paremmaksi. Jos reitin kätkökuvaukseen saisi edes osan siitä kuvauksesta mitä löytyy paikkakätköstä niin silloin paikkakätkön voisi lukita. Tämä on nyt siis vain mun mielipide. Kommenttia porukalta, mitä tehdään?

    Teen reittikätkön tekijälle jossain vaiheessa yv:nä parannusehdotuksia.
    R1200GSA -09
  23. #3023
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Mä oon tässä samaa mieltä kuin Pleksi, Porkkalanniemi on enemmän reitin kuin paikkakätkön arvoinen. Mutta taas toisaalta Sikaolmin paikkakätkössä on hyvin kerrottu alueen historiasta että olisi sääli sitä lukita.
    Näin on. Siksi tämä oli vähän ongelmallinen tapaus. Ja on edelleen, sillä vaikka nyt kätkön tekstiä on muutettu, niin ei niitä historiatietoja edelleenkään ole saatavilla, jos paikkakätkö katoaa. Lisäksi kun kätköön tulee kuittauksia, tuo gozan kommentti painuu jonnekin ketjun pohjalle ja nekin tiedot on huonosti saatavilla.

    Mä olen ihan samaa mieltä, että Porkkalanniemi on parempi reittikätkönä. Mutta tähän pitäisi miettiä miten "muutokset" tehdään, jos on paikaksi tehty ennemminkin reitin vaativa kätkö. Ei niihin kaikkiin voi vaan aina tehdä uutta reittiä ja joka kerta keskustella erikseen, että mitäs siellä nyt on tehty ja oliko nyt kätkötekstit hyviä vai oliko toisessa kätkössä paremmat ja ja... On ihan ok, että kätkön tekijä poistaa paikkakätkön ja tekee tilalle reittikätkön samoilla / lähes samoilla teksteillä. Mutta jos joku muu tekee tämän "korvauksen" (kun vaikka alkuperäisen kätkön tekijä ei ole käynyt aikoihin sivuilla) niin mielestäni pitäisi silloin kunnioittaa alkuperäistä kätköä ja yrittää tehdä edes samantasoinen kätkökuvaus uuteen kätköön (ei tietystikään saa kopioida alkuperäistä tekstiä, mutta yrittäisi edes about saman infon saada uutenkiin tekstiin). Ja sitten se vanha kätkö pitäisi tosiaan saada katoamaan, ei niin että se pyörii kuukausitolkulla odottamassa tarpeeksi huoltopyyntöjä ja sen aikaa meillä on kaksi päällekkäistä kätköä.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  24. #3024
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Mutta tähän pitäisi miettiä miten "muutokset" tehdään, jos on paikaksi tehty ennemminkin reitin vaativa kätkö. Ei niihin kaikkiin voi vaan aina tehdä uutta reittiä ja joka kerta keskustella erikseen, että mitäs siellä nyt on tehty ja oliko nyt kätkötekstit hyviä vai oliko toisessa kätkössä paremmat ja ja...
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten se vanha kätkö pitäisi tosiaan saada katoamaan, ei niin että se pyörii kuukausitolkulla odottamassa tarpeeksi huoltopyyntöjä ja sen aikaa meillä on kaksi päällekkäistä kätköä.
    Tässäkin mielessä kätkön adoptointi on parempi kuin nykyinen lukitusehdotus. Uusi omistaja voi hoitaa asian loppuun asti, jos alkuperäinen omistaja ei sitä tee.

    Tuleeko kätkön kuvauksesta uuden omistajan toimesta parempi vai huonompi, jää nähtäväksi siinä vaiheessa, kun kohdetta ehdotetaan adoptoitavaksi, mutta saadaan ainakin ylläpito järjestettyä.

    Nythän tämän esimekkitapauksen kohdalla, on muutama asia hieman hassusti, vaikka kätkön kuvaus onkin hyvä.

    Kuvalinkin ja kysymyken vanhenemisen lisäksi on sekin, että "Parhaat paikat - ei kahvia" listalla (https://www.motocaching.net/fi/toplists/p/bestnocoffee) on sijalla 15 kohde, jonka kuvaus ko. listalla on "Paikka porkkalanniemeen vievän yleisen tien kääntöpaikka" Ehkä oleellisempaa on kumminkin se, että kyseistä tietä ei ole parhaiden mutkateiden listalla.
    ------
  25. #3025
    Lähetin reittikätkön tekijälle viestin tuosta Porkkalantien kätköstä. Lainaus: Et esittele itse tietä millään tavalla, et kerro tien kunnosta etkä mutkaisuudesta mitään. Et kerro nopeusrajoituksista etkä reitin varrelle osuvista muista kätköistä mitään. Mielestäni se ei palvele ketään moottoripyöräilijöitä millään tavalla.
    Minun tekemäni kommentti katoaa nopeasti näkyvistä kun löytöjä alkaa tulemaan (ja sitä tekstiä saa käyttää muutettuna tai suoraan kopioituna kätkön kuvauksessa)

    Katsotaan miten kätkön tekijä reagoi?
    Ja mun mitään mielestä tuollaista ei olisi saanut päästää läpi tarkastuksesta, syy: se ei siis todellakaan kerro litään itse tiestä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #3026
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ja mun mitään mielestä tuollaista ei olisi saanut päästää läpi tarkastuksesta, syy: se ei siis todellakaan kerro litään itse tiestä.
    Jos lähetään suoraan hylkäämään niin on aika rankka temppu. Tässä tapauksessa hyväksyin kun pidin ajatusta reitistä hyvänä mutta laitoin yv:nä parannusehdotuksia jotka ei kuitenkaan heti toteutunut mutta nyt näköjään kohteen kuvaus alkaa olemaan aika hyvä. Mutta mä olisin laittanut reitille muutaman reittipisteen ja ehdotinkin sitä mutta tekijä ei ole niitä vielä laittanut

    E: viilattu tekstiä hiukan.
    R1200GSA -09
  27. #3027
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Jos lähetään suoraan hylkäämään niin on aika rankka temppu.
    Toki oikein esitettynä ei ehkä sittenkään kovin rankka? Vai mitenköhän porukka sen tarkastuksen ja säännöt ymmärtää?

    Esim. jos kohteesta ei ole kerrottu mitään, niin voi laittaa "Parannusvaatmuksen" perusteeksi säännön 1 ja kommentiksi "Juu tämä on oikein hyvä kohde. Kiitoksia! Kirjoita kuitenkin jotain kuvausta kohteesta, niin kyllähän tämä hyväksytään. Lyhyempikin teksti riittää, kunhan selviää, millaisesta kohteesta on kyse."

    Ehkä tuo voisi kuitenkin olla parempi, kuin se, että hyväksytään ja laitetaan vaan ehdotuksia. Vai mitä mieltä olette? Ainakin asia on yritetty esitellä sivulla termillä "vaaditaan parannusta sääntöjen perusteella", eikä niin, että on lopullisesti hylätty.

    ps. Myönnän, että menin itsekin hyväksymään kommentein, kun oli tuttu kätkön tekjiä ja olin luottavainen, että asia saadaan kumminkin kuntoon.
    ------
  28. #3028
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    jos kohteesta ei ole kerrottu mitään, niin voi laittaa "Parannusvaatmuksen" perusteeksi säännön 1 ja kommentiksi "Juu tämä on oikein hyvä kohde. Kiitoksia! Kirjoita kuitenkin jotain kuvausta kohteesta, niin kyllähän tämä hyväksytään.
    Komppaan. Mitä enemmän kätköntekijöitä tulee, sitä todennäköisempää on että tehdyissä kätköissä on täysin mitäänsanomattomia ja turhia kohteita tai esittelytekstiin ei ole paneuduttu lainkaan. Mun milestä on tärkeää että tarjoamme laadukkaita kätköjä l. sisältöä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #3029
    Ihmettelin tuossa, että toimiiko kätkön lukitseminen ollenkaan. Etsin kyseisen kohdan koodista ja totesin, että olin aikanaan ottanut "varman päälle". Lukitseminen tarvitsee kuusi lukitusehdotusta Nyt tuntuu aika nololta koko ominaisuus. Sen siitä saa, kun tekee jotain etukäteen ennen kun sitä tarvitaan.
    ------
  30.  
  31. #3030
    jlik:in ja mun molemmat pyörät nyt tallissa. Kausi siis ohi. (toki tuolta saa helposti haettua pyörän ajelulle jos haluaa)... Nyt keskitytään kätköjen tekoon!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 101 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 519199100101102103111 ... ViimeinenViimeinen