Sivu: 102 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102103104112 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3031:stä 3060:een 3785:sta
  1. #3031
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    jlik:in ja mun molemmat pyörät nyt tallissa. Kausi siis ohi. (toki tuolta saa helposti haettua pyörän ajelulle jos haluaa)... Nyt keskitytään kätköjen tekoon!
    Kellä on, kellä ei . Tosin tuo lumi vähän haittaa ellei sula pois
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  2. #3032
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    jlik:in ja mun molemmat pyörät nyt tallissa. Kausi siis ohi. (toki tuolta saa helposti haettua pyörän ajelulle jos haluaa)... Nyt keskitytään kätköjen tekoon!
    Täytyy toivoa että olis vaikka joulun aikaan ajokelit jotta pääsis
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #3033
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Täytyy toivoa että olis vaikka joulun aikaan ajokelit jotta pääsis
    Niinpä. Mä haluaisin käydä joulukadulla mopoilemassa (okei, ei sinne saa ajaa, mut jos ihan vähän salaa silti ).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  4. #3034
    Taas on tarkastajat nukuksissa... Nooh, ei kai noilla kätköillä mikään kiire ole mihinkään.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #3035
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Taas on tarkastajat nukuksissa... Nooh, ei kai noilla kätköillä mikään kiire ole mihinkään.
    Ei nukuksissa vaan baarissa
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  6. #3036
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Ei nukuksissa vaan baarissa
    Koko päivän?? Mulla tuli noi tarkastettavaksi päivän aikana. Ainakin 3 tuli jo iltapäivällä.
    Toki voihan sitä baariin mennä jos ajoissa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #3037
    Töistä suoraan lähdin, tosin ensin käytiin syömässä ja sitten vasta baariin, eli en ollut koko päivänä linjoilla
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  8. #3038
    Selityksen makua...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #3039
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  10. #3040
    Valokuvaamisesta on ollut keskustelua erään juuri julkaistun kätkön yhteydessä.
    Yleisesti sanottuna... Kuvaaminen on sallittua ilman lupaa:
    - Kaduilla, teillä, toreilla, metsissä ja muilla vastaavilla yleisillä paikoilla
    - yleisölle avoimissa julkisissa tiloissa, kuten esim. virastojen, laitosten, myymälöiden ja ostoskeskusten yleisötiloissa sekä rautatieasemien, lentoasemien ja metroasemien yleisölle avoimissa tiloissa
    - muissa vastaavissa julkisissa rakennuksissa, niiden yleisölle avoimissa aula- ja odotustiloissa.

    Yksinkertaistettuna, jos paikkaan on sisäänpääsymaksu ja siellä on esillä taidetta, esineitä tai joku esiintyy niin kuvaaminen on yleensä kielletty. Tai jos olet yksityisasunnossa niin tarvitset luvan.

    Sähköpostitiedusteluun kuvaamisesta Suomen Joutsenen laiturialueella Forum Marinum vastasi näin:
    Tiedustelit valokuvaamisesta Forum Marinumissa. Olet oikeassa: kuvauslupa tarvitaan ennen kaikkea amattimaiseen valokuvaukseen, joka tapahtuu sisällä museokohteissa (sisällä museolaivoissa ja näyttelytiloissa). Vapaa-ajan yksityiskäyttöön tuleva kuvaus on sallittu kaikkialla museon alueella. Museon piha-alueella myös ammattimainen kuvaus on sallittua, mutta mielellämme mielenkiinnosta toki kuulemme millaisiin kaikkiin juttuihin aluettamme ikuistetaan.
    Laivoja kuvatessa on hyvä tietää, että Suomen Joutsen on Forum Marinumin rekisteröimä tavaramerkki, eli sitä ei voi käyttää kaupallisiin tarkoituksiin vapaasti. Tämä ei tarkoita sitä etteikö laivaa saisi kuvata, vaan jos kuvaat sitä ja valmistat kuvistasi tuotteita tai vaikkapa mainostat sen avulla omia palveluita, ts. teet jotain josta saat kaupallista hyötyä, niin sinun pitää sopia asiasta etukäteen. Asiassa voit ottaa yhteyttä meidän myyntiin Pia Larteen. Hän vastaa tuotemerkin sopimusasioista.
    Jos jokin jäi vielä askaruttamaan niin autan mielelläni! Hyvää itsenäisyyspäivää ja vuodenvaihteen aikaa!

    Oliko asiassa vielä jotain epäselvää?
    PS: Vastaavantyyppinen kuvauskielto on yleensä aina voimassa nimenomaan museoissa, taidenäyttelyissä ym paikoissa.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 06.12.2016 klo 20:25.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #3041
    Aika selvää alkaa olemaan.

    Toi kaupallisen käytön ja ammattikuvauksen rajoittaminen on tietty ihan luonnollista erilaisissa näyttelyissä yms. Jos on investoinut ja tehnyt työn, niin ei yleensä halua, että joku muu nappaa siitä kaupallisen hyödyn.

    Melko varma olen siitäkin, että kätköjen lokimerkintöjen tekeminen ei ole kaupallista toimintaa, eikä siitä saa taloudellista hyötyä, vaikka uppaisi kuvankin
    ------
  12. #3042
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Melko varma olen siitäkin, että kätköjen lokimerkintöjen tekeminen ei ole kaupallista toimintaa, eikä siitä saa taloudellista hyötyä, vaikka uppaisi kuvankin
    Ei edes silloin vaikka joskus osa sivujen käytöstä muuttuisikin maksulliseksi. Koska se kuvien julkaisu löytömerkinnässä ei sinällään tuo sivujen julkaisijalle rahaa, vaikka ehkä jossain määrin lisää sen sivujen sisällön arvoa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #3043
    En oikeastaan edelleenkään ymmärrä pakkomiellettä tunkea noita kohteita alle kilsan päähän toisistaan.
    Kyllä sitä olemassaolevaa sääntöä pitäisi vaan kunnioittaa.
    Myös sitä jo olemassaolevaa kohdetta pitäisi pystyä kunnioittamaan eikä väkisin tunkea omaansa siihen reviirille.
    Minun mielestä olisi fiksua ja asiallista lähestyä samalla reviirillä alle kilsan säteellä olevaa jo olemassaolevan kohteen laittajaa vaikkapa yksityisviestillä ja sopia herramies-/-naismaisesti siitä, että vaikkapa parittomina vuosina uusi kohde on näkyvillä, ja parillisina vuosina uusi kohde olisi lukittuna ja poissa näkyviltä ja parillisina vuosina vanha alkuperäinen kohde olisi näkyvillä.
    Tää homma on kuitenkin jatkumo, ja tuollainen "kätkörosvoilu" ei johda mihinkään muuhun kuin riitoihin ja pahaan mieleen.
    Vaikka mikä tahansa uusi keksitty kohde olisi kuinka loistava ja hieno, kaikkea ei kerralla voida saada näkyville ihan järkisyistä.
    Herrasmies-/-naismaisella yhteistyöllä homma sujuisi jatkumona paremmin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  14. #3044
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kyllä sitä olemassaolevaa sääntöä pitäisi vaan kunnioittaa.
    Facebookiin jo laitoinkin siitä, että sääntö on poistettu. Syistähän täällä jo puhuttiinkin.
    ------
  15. #3045
    Turun Linnan ja Suomen Joutsenen tapauksessa Goza lienee riitelee siis itsensä kanssa kohteesta ja siitä kuinka ne laitetaan näkyville minäkin vuonna.

    Kiitos ja anteeksi.
    R1200GSA -09
  16. #3046
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Facebookiin jo laitoinkin siitä, että sääntö on poistettu. Syistähän täällä jo puhuttiinkin.
    Valitettavasti minulla ei näy mikään facebook ja mahdotonta ottaa kantaa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  17. #3047
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Turun Linnan ja Suomen Joutsenen tapauksessa Goza lienee riitelee siis itsensä kanssa
    Kumpihan siinä voittaa, minä vai minä?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #3048
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kumpihan siinä voittaa, minä vai minä?
    Toivottavasti narsisti ei voita.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  19. #3049
    Nyt näyttäis olevan poreilua pinnan alla. Ihan niinku selvästi enemmän kuin aikaisemmin!
    IG-kuvat alkaa saamaan hyvin tykkäyksiä ja joitakin kysymyksiä tullut että mikä ihmeen motocaching.
    Facessa yhdessä ryhmässä olen ihan törkeesti mainostanut että kokeilkaas tätä ja nyt se näyttäis tuottavan hedelmää, eli ainakin 1 hemmo innostunut asiasta. (Juujuu, onhan näitä innostuneita ollut aikaisemminkin!)
    Mutta kun näitä innostuneita tulee riittävästi niin jossain vaiheessa se kipinä oikeasti syttyy! Siihen pitää uskoa!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  20. #3050
    Hyvinkin pitkälti homma on kiinni siitä, minkä verran kiinnostavaa sisältöä uudet kävijät näkevät sivustolla.

    Siitä tulikin mieleen, että jos joku haluaa osallistua talkoisiin, mutta ei itse halua tehdä kätköä englanniksi tai kyseisen maan paikallisella kielellä, niin minulle voi laittaa vinkkiä yksityisviestillä.

    Muutama suomenkielinen lause riittää kuvaukseksi, kunhan siitä selviää, millaisesta paikasta on kyse.

    Jos haluat, niin voin myös siirtää kätkön sinun tunnuksellesi.

    Sijainnin voi ilmoittaa vaikka näin:
    - etsi paikka google mapsista (https://www.google.fi/maps)
    - kilikkaa oikeata kohtaa hiiren oikealla näppäimellä ja valitse "mitä täällä on?" tai "what's here?"
    - kartalle ilmestyy boksi, jossa on osoite ja sen alla koordinaatit (linkki)
    - klikkaa koordinaatteja ja kopioi sitten selaimen osoitekentästä sivun osoite

    Ps. mielellään jotain isojen kaupunkien ulkopuolelta.
    ------
  21. #3051
    Nää ei kaikki ole vielä meillä, joten ei muuta kuin kätköjä tekemään!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  22. #3052
    Se olis ensimmäinen omassa kylmätallissa säilytetyn v-strommin "talvitarkistus" hoidettu... peitto pois, virtaa akulle, siirto ovelle ja 15 min käyttö. Siirtelin renkaiden alle duunatut filmivanerit vähän paremmin.. Sain samalla ruuvattua peilit irti niin peite mahtuu paremmin... En tiedä auttoiko pyörää.. mutta kuskia kyllä. Taas jaksaa.

    Pidän silmällä noita käännöspohteita... englanti sujuu kohtuu vaivattomasti - voishan sitä hyödyntää täälläkin.

    ...samalla kun suunnittelen Suomen pisimpien tunnelien läpiajoon järkevää reittiä.
  23. #3053
    Olen jonkin aikaa kaivannut kätevää konstia saada yleiskuva siitä, missä on menossa. Paperikartat on tietty olleet mukana, mutta niissä on omat käytännön hankaluutensa. Navista saa tarkan sijainnin, mutta laajemman alueen hahmottaminen ei ainakaan mun naveilla ole onnistunut.

    Yrmylin innoittamana hommasin ilmaisen OruxMaps applikaation, johon voi ladata kartat katsottavaksi myös ilman nettiyhteyttä. Ensin piti hankkia joku passeli laite sen käyttämiseen. Valitsin Samsung Galaxy S7:n, joka on kohtuullisen vesitiivis. Tabletti olisi toki näyttönä paljon parempi, mutta päädyin nyt tuohon 5" näyttöön, kun sille oli muutakin tarvetta. Tarkoitus olisi kiinnittää se pyörään navin lisäksi.

    Latasin peruskartat tämän blogikirjoituksen avustuksella : http://blog.kapsi.fi/2013/02/09/peru...omment-page-1/

    Pikku kokeilujen jälkeen valitsin layerit 8-12 ja sain koko Suomen eteläosan mahtumaan yhteen lataukseen (muistaakseni vähän yli 100MB).

    Tänään testailin karttanäkymää automatkalla ja sanoisin, että toimi todella hyvin. Itseasiassa huomasin ensimmäistä kertaa vaihtoehtoisen nopeamman tien tutulle reitille. Käytännössä ainakin minun kohdallani suurin merkitys on sillä, miten laajalta alueelta kartan hahmottaa kerralla ilman, että pienemmät tiet jäävät näyttämättä. Peruskartta on hieman eri näköinen, kuin esim. Googlen kartta, mutta minusta se on todella hyvä juuri tähän mun tarkoitukseen. OruxMapsin zoomin asetuksilla sitä voi säätää näytön kokoon ja resoluutioon sopivaksi.

    Screenshot_20161213-002024.jpg

    ps. Tää puhelimen ruutukopio näkyy varmaan kovin pienenä... Map layer 12 on btw paljon tarkempi, kuin toi ruutukopio.
    ------
  24. #3054
    Maastokartoissa tuon esitteen mukaan näkyy korkeuskäyrät.Mutta näkyykö vesistöjen syvyyskäyrät? Kummallekkin olisi käyttöä pienimuotoisesti.
  25. #3055
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Olen jonkin aikaa kaivannut kätevää konstia saada yleiskuva siitä, missä on menossa.
    Varsinkin ulkomailla reissatessa tästä olisi todella paljon hyötyä! Liian monta kertaa on harmittanut jälkikäteen kun löytää jonkun kohteen/ paikan jonka vierestä on ajanut edellisellä reissulla!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #3056
    Lainaa cdi1 kirjoitti Katso viesti
    Maastokartoissa tuon esitteen mukaan näkyy korkeuskäyrät.Mutta näkyykö vesistöjen syvyyskäyrät? Kummallekkin olisi käyttöä pienimuotoisesti.
    Näkyy ja ei näy. Suurien vesistöjen syvyyskäyrät puuttuvat. Esim. Lappajärven käyrät näkyy, Näsijärven ei. Tämä ei varmasti ole virhe ja on tietoisesti jätetty pois maastokartasta, liittyy varmasti ja vahvasti vesistökarttojen myyntiin.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  27. #3057
    Vaikka kohteiden tietojen vanheneminen ei vielä ole ollut sen kummemmin ongelma, tein nyt vihdoin ominaisuuden, josta on ollut pitkään puhetta. Eli kätköjen siirtäminen käyttäjältä toiselle, jos alkuperäinen tekijä ei enää ylläpidä tietoja. Lyhyt kuvaus löytyy facebookista. Toimintoa on lyhyesti kuvattu myös kätköjen etsimisen ja lokimerkintöjen ohjesivulla.

    Btw... Hirsalan kääntöpaikka kätköllä oli huoltopyyntö, että kätkön tyyppi tulisi vaihtaa. Tein moisen muutoksen ylläpidon toimesta, kun minustakin tuo on paljon parempi reittikätkönä, eikä kätkön tekijä voi vaihtaa tyyppiä. Erityisesti siksi, että nyt se näkyy Suomen parhaiden mutkateiden listalla, kuten pitääkin (siis tällä listalla)
    ------
  28. #3058
    Ja sitten kun noita adoptoituja kätköjä alkaa tulla "paljon" pitänee perustaa myös lista jossa ovat eniten kätköjä adoptoineet käyttäjät
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #3059
    Askartelin hieman tapahtumasivun kanssa.

    Laitoin kätkön kuvan ja esittelytekstin alun listalle näkyviin. Sain myös listan toimimaan ilman sisäänkirjausta, joten tapahtumalista näkyy nyt kaikille.

    Kuten täällä aiemmin oli puhetta, niin voitaisiin kerätä kätköiksi kaikenlaisia mp-tapahtumia. Lyhyt kuvaus ja linkki tapahtuman järjestäjän tarjoamalle sivulle riittänee. Saadaan kätevästi noi tapahtumat kartalle muiden joukkoon ja myös helposti naviin, jos lähtee paikan päälle.

    Mikälli saadaan ulkomaisiakin tapahtumia lisättyä, niin vielä parempi. Nythän uusista kävijöistä suurin osa löytää palvelun siten, että hakevat jotain paikkaa tai tietä Googlella ja päätyvät kätkön sivulle. Luulisin, että tapahtumia haetaan aika paljon nimellä, jolloin tapahtumakätköt voisivat hankkia käyttäjiä ihan kivasti.

    Yksi ongelma on vielä, että toi tapahtumalista ladataan sellaisella tekniikalla, ette Googlen indeksointirobotti saa sitä luettua. Pitää siis vielä hieman säätää sitä puolta, mutta eiköhän sekin kohta tule kuntoon.
    ------
  30.  
  31. #3060
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Askartelin hieman tapahtumasivun kanssa.

    Laitoin kätkön kuvan ja esittelytekstin alun listalle näkyviin. Sain myös listan toimimaan ilman sisäänkirjausta, joten tapahtumalista näkyy nyt kaikille.
    Jotenkin paljon kivemman ja houkuttelevamman näköinen nyt
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Sivu: 102 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102103104112 ... ViimeinenViimeinen