Sivu: 92 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42829091929394102 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2731:stä 2760:een 3785:sta
  1. #2731
    Goza on ruvennu tehtailemaan kätköjä kaikista kirkoista mutta ehdinpä tehä kätkön temppeliaukion kirkosta ennen häntä. Kätköstä puuttuu vielä kuva mutta käyn nappaamassa sen ehkä tänään kun liikun mopolla.

    Muoks. Suurkirkosta en viitsi tehä kätköä. Ja onhan hesassa paljon muitakin kirkkoja.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #2732
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Löytökommentoinnin editointi ja tallennus -> Page not found
    Kätkötekstin editointi ja tallennus -> Page not found
    Aika niukasti tietoa, mutta jotain arvailua tuon perusteella : Nuo talletukset kuitenkin toimi ja kenties kyse oli siitä, että olit aiemmin käynyt jollain sivulla, joka laittaa "paluuosoitteen" muistiin väärin.

    Saatko tuon toistettua? Jos saat niin laita vaikka privaattina jonkilainen lista klikkauksia, jolla toistuu.
    ------
  3. #2733
    Noita page not found juttuja tulee välillä. Avaa selaimen uudestaan tai kirjautuu kerran ulos niin toimii, harvemmin on joutunut odottamaan kuin hetken.
    R1200GSA -09
  4. #2734
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Muoks. Suurkirkosta en viitsi tehä kätköä. Ja onhan hesassa paljon muitakin kirkkoja.
    Menis liian lähelle Halkolaituria. Enkä mä muista ajatellu tehdä kuin keskiaikaisista kivikirkoista...
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Saatko tuon toistettua? Jos saat niin laita vaikka privaattina jonkilainen lista klikkauksia, jolla toistuu.
    EN muuten saanu...???
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #2735
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin tulostaa nyt tuon korin ja se tulosti vain ne kätköt jotka näkyvät selaimen ikkunassa elikä mun koneella näkyy ekat 15 kätköä ja vain ne tulostuu kun tulostaa (esim. FF:llä File-->Print). Samoin kartta tulostuu mutta siinä ei näy kätköjä. Oisko mitenkään mahollista saada tulostettua kätkölistaa kokonaan?
    Me muut saadaan, mutta nuo sun retket onkin sitten ihan eri asia

    Ei vaan... Tulostamiseen minäkin kaipaisin jotain ratkaisua, mutta sitä ei kannata sekoittaa kyseiseen korin reittisuunnittelun listaan. Helpompi tehdäkin, kun ei yritä kahta eri asiaa samalla.

    Noin ylipäätään olen miettinyt sitä, että saisi "kätkön tiedot mukaan reissuun". Lähtökohtana voisi olla "raportti" kätkökorista (mobiilisovellusehdotuksia tähän kohtaan toivon enempikin vain niiltä, joilla on nyt aikaa ja osaamista tehdä sellainen off-linessa toimiva).

    Siihen "raporttiin" voisi vaikka valita, mitä haluaa mukaan (luokitukset, osoitteet, kysymykset, kuvauksen tekstin).

    Mutta sitten se tärkein kysymys, eli miten se käytännössä halutaan mukaan? Paperi on tietysti siitä hyvä, ettei siitä lopu akku. Tosin jos haluaa kuvaustekstitkin, niin kuluu jonkin verran metsää ainakin joidenkin kätköilyissä

    Minusta olisi jotenkin kiva saada päivän retken tiedot vaikka tablettiin tai puhelimeen mukaan ikään kuin varoiksi, jos datayhteydet ei toimikaan. Mikähän tuossa olisi käytön kannalta helpointa? Ehkä sellainen voisi toimia, että raportin saisi halutessaan myös sähköpostina. Ainakin mun iPuhelimessa näyttäisi viesti olevan luettavissa myös lentokonetilassa, kunhan sen on ensin kertaalleen avannut.

    Aikanaan geokätköilyssä tulostelin kohteita paperille, mutta jotenkin sekin tuntui kömpelöltä ja vei aikaa siinä kohtaa, kun piti päästä liikkeelle.

    Ottakaas muutkin kantaa. Vaikkapa siihen, että kaipaatteko niitä tietoja tulostettuna tai muuten mukaan otettuna? Vai onkos tällainen tarve vain "himokätköilijöillä"?
    ------
  6. #2736
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Noin ylipäätään olen miettinyt sitä, että saisi "kätkön tiedot mukaan reissuun". Lähtökohtana voisi olla "raportti" kätkökorista (mobiilisovellusehdotuksia tähän kohtaan toivon enempikin vain niiltä, joilla on nyt aikaa ja osaamista tehdä sellainen off-linessa toimiva).
    Minulla on muuten edelleen se puolivalmis "motocaching.net mobile" applikaatio, olisin tietysti voinut muistaa demota sitä vaikka makkaranpaistossa...

    Aika iso osa itse applikaatiosta on toteutettu mutta kun ei ole APIa minkä kautta dataan pääsisi käsiksi homma vähän jäi jossain välissä. Jos on kiinnostusta niin tätä projektia voisi taas nyt syksyllä potkia liikkeelle.

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Minusta olisi jotenkin kiva saada päivän retken tiedot vaikka tablettiin tai puhelimeen mukaan ikään kuin varoiksi, jos datayhteydet ei toimikaan. Mikähän tuossa olisi käytön kannalta helpointa? Ehkä sellainen voisi toimia, että raportin saisi halutessaan myös sähköpostina. Ainakin mun iPuhelimessa näyttäisi viesti olevan luettavissa myös lentokonetilassa, kunhan sen on ensin kertaalleen avannut.
    Mikä tahansa luuriin tallennettava formaatti varmaan toimisi hyvin, esim. PDF-downloadi? En itse käytä sähköpostia puhelimella.

    Tietysti kätevin olisi joku formaatti missä voisi samalla kun katsoo tietoja myös kirjoittaa kysymyksen vastauksen muistiin mutta ei nyt heti tule semmoista mieleen joka toimisi "out of the box" edes suurimmassa osassa puhelimista.
  7. #2737
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Aika iso osa itse applikaatiosta on toteutettu mutta kun ei ole APIa minkä kautta dataan pääsisi käsiksi homma vähän jäi jossain välissä. Jos on kiinnostusta niin tätä projektia voisi taas nyt syksyllä potkia liikkeelle.
    Juu. Voitaisiin vaikka aloittaa jostain "yhdestä nurkasta". Meinaan, että jos tekisi ensin vaikka jonkin pienen toiminnallisen kokonaisuuden, niin näkisi, että minkälaista se tekeminen on ja mitä saadaan aikaan.

    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Mikä tahansa luuriin tallennettava formaatti varmaan toimisi hyvin, esim. PDF-downloadi?
    No hemmetti! En ollu aiemmin kokeilut pdf:ää edes mun iPuhelimessa, mutta sehän toimi! Thanks. (oon vähän kivikaudella puhelimen hyödyntämisessä...)

    Toivottavasti tulee kommentteja myös siihen, kuinka tarpeellinen tää tietojen mukaan saanti ylipäätään on. Vai toimiiko netti kotimaassa joka paikassa? Tai tuleeko ulkomaan reissuillakin hankittua joku "datapaketti", jolla voi surffata?
    ------
  8. #2738
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti tulee kommentteja myös siihen, kuinka tarpeellinen tää tietojen mukaan saanti ylipäätään on. Vai toimiiko netti kotimaassa joka paikassa? Tai tuleeko ulkomaan reissuillakin hankittua joku "datapaketti", jolla voi surffata?
    Netti toimii arviolta noin 95% tapauksista kotimaassa ja 90% tapauksista ulkomaillakin, mutta kyllä silti mielelläni ottaisin mukaan tiedoston missä on kätkökysymykset ihan "varmuuden varalta" kun reissuun lähden joten kyllä sille ainakin omalta osaltani käyttöä on.
  9. #2739
    Tänä kesänä oon enimmäkseen katsonut reitti ja muita tietoja netistä reissun päällä. Aiemmin oon tulostellut mukaan tietoja elikkä ois hyvä ominaisuus jos saadaan tulostettua reitti ym tietoja.

    E: pohjoisessakin toimii nykyään netti aika hyvin mutta kuitenkin on paikkoja ettei ole verkkoa lainkaan. Näissä tapauksissa tiedot paperi muodossa ois hyvä olla mukana.
    R1200GSA -09
  10. #2740
    Ääni tulosteelle, missä olisi listattuna kysymykset ja ainakin tuo iso reittikartta. Siihen voi sitten kynällä raapustaa vastauksia, jos luuria ei halua kaivella taskuista.
    Tai miksipä ei vaihtoehtoa, että saa tulostettua joko pelkästään tuon nykyisen näkymän tai nykyisen näkymän plus jokainen kätkösivu erikseen (ilman kommenttiruutuakö?) ? Siinäpä näkyisi sitten kätkölistan lisäksi kysymykset, osoitteet sun muuta ja tarkempi kohdekarttakin itse kätköstä.

    Jos sen haluaa sähköiseksi pädille tai luuriin, niin voihan sen tulostaa pfd:ksi, jolloin kaikki tarvittava olisi saatavilla myös offlinessä tai vastaavasti tulostettuna. Tämä voisi säästää roaming-kuluissakin kivasti
    Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
  11. #2741
    Lainaa wingnut kirjoitti Katso viesti
    Jos sen haluaa sähköiseksi pädille tai luuriin, niin voihan sen tulostaa pfd:ksi, jolloin kaikki tarvittava olisi saatavilla myös offlinessä tai vastaavasti tulostettuna. Tämä voisi säästää roaming-kuluissakin kivasti
    Kappas vaan, Windowsissakin on mahdollisuus tulostaa/tallettaa pdf:ksi. Ainakin mun Win10:ssä Chromella onnistui. Onkohan toi vaikona Windowsissa? Tulee niin harvoin käytettyä Windowsia, etten ole ihan ajan tasalla. Aikoinaan pdf tulostus tuli vain joidenkin ohjelmistojen mukana.

    Tulostus / talletus pdf:ksi selaimesta olisi sikäli hyvä vaihtoehto, että siihen saisi kartan mukaan. Nyt mulla ei ole oikeutta ohjelmallisesti tehdä kartoille juuri muuta kuin näyttää selaimessa, mutta jokainenhan voi itse tulostaa sivun selaimestaan. Jos ei tykkää paperille laittaa, niin sitten voi siirrellä pdf:n puhelimeen.

    Ainoa on tietty se, että selaimet on aikalailla surkeita tulostamaan sivuja sen näköisinä, miltä ne näytöllä näyttää. No, chrome on kyllä lähes kohtuullinen ja se osasi tulostaa korin kartankin ja jopa ne viivat ja numerot myös (ikonit jää pois).
    ------
  12. #2742
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kappas vaan, Windowsissakin on mahdollisuus tulostaa/tallettaa pdf:ksi. Ainakin mun Win10:ssä Chromella onnistui. Onkohan toi vaikona Windowsissa?
    Ainakin mulla löytyy tulostinta valittaessa mahdollisuus "Microsoft Print to PDF" (Win 10 64bit ja selaimena Mozarella)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #2743
    Nyt olisi tarjolla nappi, jolla saa kohteiden lisäksi myös itsensä kartalle:
    - yleiskartalla
    - kätkön sivun pikkukartan alla olevasta linkistä avautuvalla kartalla
    - kätkökorin sisällön näyttävällä kartalla

    Jos kokeilette/käytätte, niin olisi tietty kiva kuulla kommentteja. Ainakin itse olen aika monta kertaa arponut kartan ja navin kanssa, että missä ihmeessä olen suhteessa kohteeseen. Toivottavasti tästä saa apuja moiseen tilanteeseen.

    ps. Kiitos muistutuksesta LoneWolf
    ------
  14. #2744
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Nuo talletukset kuitenkin toimi ja kenties kyse oli siitä, että olit aiemmin käynyt jollain sivulla, joka laittaa "paluuosoitteen" muistiin väärin.
    No tässä lisää tietoa: Yksi paluuosoite kätköeditoinnin tallennuksen jälkeen on: ...toplists/latestloggings
    Kun oikea osoite pitäisi olla: ...toplists/p/latestloggings
    Ja tuo ylempi on siis page not found.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #2745
    Kiitoksia! Nyt on helppo korjata, kun löyty. Sama syy aiheuttaa virheen sekä kätkön että lokimerkinnän talletuksen jälkeen (talletukset kumminkin menee perille, mutta tulee "page not found").

    Korjaan pikimmiten, mutta ekana pitää käydä tekemässä vähän "Löytyi" -merkintöjä
    ------
  16. #2746
    Kiitos Pleksi tuosta kori - jutusta. Se on ihan loistava! Sain GPX tiedoston siirron suoraan sivustolta BMW Navi V:een.

    Vähän tuo kori on vielä matalalla profiililla sivustolla ottaen huomioon hienon toiminnan ja käytännöllisyyden. En olisi tuota löytänyt, jollei täällä olisi ollut asiasta juttua.
  17. #2747
    Lainaa koutsi kirjoitti Katso viesti
    Kiitos Pleksi tuosta kori - jutusta. Se on ihan loistava! Sain GPX tiedoston siirron suoraan sivustolta BMW Navi V:een.

    Vähän tuo kori on vielä matalalla profiililla sivustolla ottaen huomioon hienon toiminnan ja käytännöllisyyden. En olisi tuota löytänyt, jollei täällä olisi ollut asiasta juttua.
    Profiilin nosto on työn alla. Piti vaan välillä käydä testaamassa, toimiiko käytännössä

    Sanoisin, että toimi Kliksuttelin itselleni tuollaisen 17 kohteen korin, latasin sen naviin ja lähdin ajelemaan. Lokimerkintöjä oli helppo tehdä ja muutenkin katsoa kännykästä, että mihinkäs sitä oltiinkaan menossa.

    Pariin otteeseen tuli paikannettuakin itsensä siihen korin kartalle, kun teitä oli suljettu/siirrelty, eikä navin opastuksesta ollut hyötyä.

    Jotain puutettakin toki on:
    - Joskus paikannus ei toimi ja laite jää yrittämään... ja yrittämään... ja... Näitä varten pitää lisätä ajastin, joka stoppaa homman (sitä ennen tilanteen saa selvitettyä lataamalla sivun uudestaan).
    - Ja sitten tosiaan se isompi juttu, että saisi myös reittipisteitä muokattua. Esim. siirrettyä paikkakätkön reittikätkön pisteiden väliin. Tai lisättyä hotellin, kaverin mökin tai anoppilan sinne reitin loppuun. (nyt homma hoituu lataamalla gpx Tyreen tai johonkin muuhun reitinsuunnitteluohjelmaan. Tai ilmoittamalla anopille, että sorry, ei onnistu teknisistä syistä).
    - Kai tomtom tukeakin pitäisi parantaa, vaikka saahan gpx:n talletettua tompan formaattiin vaikka Tyrellä...
    ------
  18. #2748
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    - Kai tomtom tukeakin pitäisi parantaa, vaikka saahan gpx:n talletettua tompan formaattiin vaikka Tyrellä...
    Luulen että jos Tomtom olisi jatkanut ainoastaan itn-tiedoston käyttöä voisi tuki olla aika hankalaa... Mutta nyt kun Tomppa syö myös GPX:ää niin hommahan on helppoa kuin...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19. #2749
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Nyt olisi tarjolla nappi, jolla saa kohteiden lisäksi myös itsensä kartalle:
    - yleiskartalla
    - kätkön sivun pikkukartan alla olevasta linkistä avautuvalla kartalla
    - kätkökorin sisällön näyttävällä kartalla

    Jos kokeilette/käytätte, niin olisi tietty kiva kuulla kommentteja. Ainakin itse olen aika monta kertaa arponut kartan ja navin kanssa, että missä ihmeessä olen suhteessa kohteeseen. Toivottavasti tästä saa apuja moiseen tilanteeseen.

    ps. Kiitos muistutuksesta LoneWolf
    Tääpäs oli aivan mahtava ominaisuus! Nyt onnistuu kätköjen kuittaus helposti tienpäällä ilman sen kummempia näpyttejyjä.
    Testattu Lumia 640 LTE, Windows 10 Mobile, Microsoft Edge 38 (luuri, käyttis, selain)
    Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
  20. #2750
    Lainaa wingnut kirjoitti Katso viesti
    Testattu Lumia 640 LTE, Windows 10 Mobile, Microsoft Edge 38 (luuri, käyttis, selain)
    Olipas kiva kuulla! Aina vähän jännittää, että mites Microsoftin mobiilivälineillä toimii, kun itellä ei ole millä testata. Kiitoksia kommentista!
    ------
  21. #2751
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Sivusto on nyt kuin täi tervassa tahkoisi, minulla vai palvelimella vikaa?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  22. #2752
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Jotain puutettakin toki on:
    - Ja sitten tosiaan se isompi juttu, että saisi myös reittipisteitä muokattua. Esim. siirrettyä paikkakätkön reittikätkön pisteiden väliin. Tai lisättyä hotellin, kaverin mökin tai anoppilan sinne reitin loppuun. (nyt homma hoituu lataamalla gpx Tyreen tai johonkin muuhun reitinsuunnitteluohjelmaan. Tai ilmoittamalla anopille, että sorry, ei onnistu teknisistä syistä).
    Ainakin BMW Navi V (Garmin) navilla koko korista tulee yksi reitti, jonka reittipisteiden järjestystä saa muutettua suoraan navista tosi helposti.
  23. #2753
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Sivusto on nyt kuin täi tervassa tahkoisi, minulla vai palvelimella vikaa?
    Joo, takkuaa tällä hetkellä. Taitaa olla häikkää palvelimessa tms.
  24. #2754
    Jep. Jokin ongelma tosiaan. Koitetaan selvitellä.

    Edit: Jaahas, että tällainen tapaus... palvelimilla ei ollut kuormitusongelmia, eikä muutakaan vikaa löytynyt. Sitten vaan yhtäkkiä alkoi toimimaan normaalisti.
    ------
  25. #2755
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Sitten vaan yhtäkkiä alkoi toimimaan normaalisti.
    Henkimaailma...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #2756
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Nyt tosiaan puuttuu enää ne miljoonat käyttäjät kaikkialta maailmasta -miten ihmeessä sniille saisi tiedon että tää sivusto on todella kova juttu??!!
    Yritin tehdä enklantinkielisen videon reitin suunnittelusta rohkealla otsikolla "The easiest way in the world to plan a motorcycle trip." Ei tuu mun taidoilla parempaa, mutta onpahan taas jotain yritetty.

    Tyrkyllä tuolla : https://youtu.be/S1jaVD-zgAQ
    ------
  27. #2757
    Hmm. Jokos pleksi on tilannut tulevan mahdollisen potentiaalisen kilpailijan tiedotteet?

    http://mustride.io/
  28. #2758
    Kylläpä oli taas mahtava kätköilyilta. Tarkoitus oli käydä IT-tykkiasemilla. Tapiolassa sain vähän aikaa etsiä pyssyä mutta löytyihän se. Kohteesta tehty kätkö. Seuraava kohde oli Munkkiniemi, jossa on myös muistotykki. Parkkeerasin aluksi mopon vähän turhan kauas Valtion vierasmajasta kun arvelin tykin olevan aidan sisällä ja ajattelin sitten tehdä kätkön varsinaisesta tykkiasemasta. No, kun sain kypärän riisuttua niin ohi meni mp-poliisi jota sitten vaistomaisesti tervehdin. Kaveri tervehti takaisin ja olin vähän hämmästynyt. Päätin sitten jatkaa lähemmäs Kalastajantorppaa ja huomasin seudun olevan täynnä poliisiautoja. Bongasin sen äskeisen mp-poliisin joten ei muuta kuin mopo parkkiin hänen mopon viereen. Kuuppa taas pois ja tervehdittiin. Kaveri kertoi, että Norjan kuningaspari on kohtä lähdössä liikkeelle. Minä sitten selittelemään että haluan mennä kattomaan vierastalon vieressä olevaa it-pyssyä. Kaveri rupes kuikuilemaan tykkiä ja näkyhän se kadulle. Hän sano että lähtee mukaan ja niinhän me nahkoissa könyttiin kalliolle ja tykin luokse. Aidassa oli tosiaan aukko ja tykille selvä polku. Kaveri varotteli turvakamerasta ettei kannata mennä liian lähelle. Äkkiä sitten pari räpsyä tykistä ja takaisin kadulle. En sitten ehtinyt tutkia tykkiä tarkemmin joten kätkökysymys jää sitten tulevasta kätköstä pois. Vähän aikaa vielä juteltiin ja päätin lähteä kun kaveri oli virkatehtävissä joten en halunnu häiritä liikaa.

    Suuntasin sitten Larun tykkiasemille ja saaren kärjessä olevan tykin ympärillä oli paljon nuorisoa ilmeisesti Pokemoneja ettimässä. Minä käppäilin nahat päällä tykin luokse ja tuntu etten ihan kuulu samaan porukkaan.

    Mahtava ilta kaiken kaikkiaan.

    Muoks. Totta kai mainostin motokätköilyä mp-poliisille.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  29. #2759
    Tuli muuten mieleen tästä haastekätköstä että sehän selvästi rikkoo yhtä sääntöpykälää! Eli pitäiskö sääntöjä senkin suhteen muuttaa?
    (En nyt löytänyt kysesistä sääntöpykälää, mutta sen sanamuoto on jotakuinkin se ettei löytämismerkinnän ehtona saa olla toisen kätkön löytämismerkintä...)
    Tavallaanhan tässä ei ihan sitä vaadita koska pyydetään vain käymään muissa kätkökohteissa, mutta ideanahan tämä on niin hyvä että pitäisikö erikseen mahdollistaa ns. "haastekätköt" joihin esim. tämä kuuluisi?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #2760
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hmm. Jokos pleksi on tilannut tulevan mahdollisen potentiaalisen kilpailijan tiedotteet?

    http://mustride.io/
    Jaa että meinaavat rahalla tehdä uuden palvelun : "Use of funds: software development and strengthening global brand over two years.", "We have brave, committed and versatile team...", "Current solutions are also poorly marketed...", "Income consists of small membership fees from the users and advertising fees...".

    Kehitystiimi siis ja vielä muita parempi markkinointi päälle. Ja kysellään joukkorahoitusta ilman, että luvataan mitään sijoittajille? Vaikka saisi muutamalta tuhannelta sijoittajalta viiskymppiä jokaiselta, niin käytännössä menis talkootöiksi. Jotain multa nyt jäi ymmärtämättä tuossa konseptissa?

    Kommentoin tonne PocketVenture rahoitus saitille, että homma on tarjolla jo ilmaiseksi. Tervetuloa alalle mustride
    ------
Sivu: 92 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42829091929394102 ... ViimeinenViimeinen