Sivu: 89 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3979878889909199 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2641:stä 2670:een 3785:sta
  1. #2641
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Ja Jlik 600
    Onnittelut Jlik:lle
    ------
  2. #2642
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Ja Jlik 600
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  3. #2643
    Joo, kiitoksia. On tullu ajeltua uudella mopolla noita sorapätkiä kun ei ole lähistöllä pikikätköjä. Täytyy ruveta taas tekemään noita kätköjä lisää. Goza on karannu kätkön tekemisen suhteen horisonttiin ja Jack on taas reissussa kätköilemässä. Minkäs niille mahtaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #2644
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, kiitoksia. On tullu ajeltua uudella mopolla noita sorapätkiä kun ei ole lähistöllä pikikätköjä. Täytyy ruveta taas tekemään noita kätköjä lisää. Goza on karannu kätkön tekemisen suhteen horisonttiin ja Jack on taas reissussa kätköilemässä. Minkäs niille mahtaa.


    Joo, nyt oon Kilpisjärvellä ja keli on ihan 110% !! Mulla ei oo yleensä kelien suhteen näin hyvä tuuri. Pitää käyttää hyväksi ja lähteä Norjan puolelle katsomaan pääsiskö Guolasjärvelle pyörällä hyvin.

    Eilen yritin kätköillä Gozan tekemän Kalkkoaivin reitin, loppu kohtuu nopeasti ! Liukas lammikon pohja ja puoliks ojaan . Juttelin takaspän tullessa kaverin kanssa joka oli perillä käynyt maastopyörällä, hän totes ettei mun pyörällä ja noilla renkailla oo sinne paras mennä. Kevyempi pyörä ja nappularenkaat ois parempi. Pitääpä keskittyä normi reitteihin eikä ahnehtia kaikkea.
    R1200GSA -09
  5. #2645
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti


    Joo, nyt oon Kilpisjärvellä ja keli on ihan 110% !! Mulla ei oo yleensä kelien suhteen näin hyvä tuuri. Pitää käyttää hyväksi ja lähteä Norjan puolelle katsomaan pääsiskö Guolasjärvelle pyörällä hyvin.

    Eilen yritin kätköillä Gozan tekemän Kalkkoaivin reitin, loppu kohtuu nopeasti ! Liukas lammikon pohja ja puoliks ojaan . Juttelin takaspän tullessa kaverin kanssa joka oli perillä käynyt maastopyörällä, hän totes ettei mun pyörällä ja noilla renkailla oo sinne paras mennä. Kevyempi pyörä ja nappularenkaat ois parempi. Pitääpä keskittyä normi reitteihin eikä ahnehtia kaikkea.
    Menitkös ajamalla pohjoseen vai panitko mopon junaan?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  6. #2646
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Menitkös ajamalla pohjoseen vai panitko mopon junaan?
    Junaan. Maksaahan se mutta maksaa bensat ja yöpyminen välillä myös. Ja on pelipaikoilla heti aamusta. Eihän täällä kätköjä paljon ole mutta muuten tykkään ajella näillä seuduilla. Ja nyt tuntuu onnistuvan vielä kelien puolesta. No, katoin äsken pyörää niin aivan huurussa. Pitänee hetken ootella että aurinko tulee lämmittämään.
    R1200GSA -09
  7. #2647
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Junaan. Maksaahan se mutta maksaa bensat ja yöpyminen välillä myös. Ja on pelipaikoilla heti aamusta. Eihän täällä kätköjä paljon ole mutta muuten tykkään ajella näillä seuduilla. Ja nyt tuntuu onnistuvan vielä kelien puolesta. No, katoin äsken pyörää niin aivan huurussa. Pitänee hetken ootella että aurinko tulee lämmittämään.
    OK, niin mä vähän arvelinkin. Joo, ei se halpaa se ajaminenkaan oo. Hyvää reissua (ja turvallista matkaa).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #2648
    Joo ei se mun viikon takainen parin päivän pikareissu nyt ihan menny kuin suunnittelin.

    Mennessä kaikki ok, hyvä sää, pysyin suht hyvin aikataulussa jne. Matkan varrelle osui pari loistavaa kätköä, kuten tuo Haminan museotie https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id1677 ja Keisarillinen kalastusmaja Kotkassa https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id7114. Illasta piti sitten hieman kiristää tahtia kohti Joensuuta, matkalla nappasin vielä tämän: https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id7386.

    Kaikki ok, kunnes viimeisellä pysähdyspaikalla, n. 30 km ennen Joensuuta huomasin, että nyt tiputtaa jostain öljyä. Kardaanihan siellä tiputteli hiljakseen, hemmetti! No ei auttanu muu, kuin hissukseen ajaa majoitukseen ja aamulla mopo syyniin. Sattui olemaan ystävällinen jantteri lähimmässä mp-huollossa ja jeesasi mua lisäämään Möhkö Striikkiin peräöljyä. Ei auttanu muu kuin nöyrtyä ja lähteä hissukseen köröttelemään kohti kotia, vaikka mieli lähteä länteen kätköjahtiin olikin kova... Noh osui muutama kiva kätkö siihen kotimatkallekin helpottamaan harmistusta.

    Ensi kerralla paremmalla onnella. Jos sitä ehtis vielä kelien aikaan tonne lännen suuntaan parin päivän reissulle.
    -Kawasaki Mean Streak vm. 02
    -Ex: Yamaha XV535 vm. 92
  9. #2649
    Eilinen ajopäivä 719km ja kokonainen yks kätkö
    Ne on täällä päin maata aika harvassa, katotaanpa jos tänään sais vaikka kaks kätköreittiä ajettua. Mutta ilmat on mahtavat, ei lainkaan mun tuuria ettei oo koko reissuun tullu pisaraakaan vettä. Tai lunta
    R1200GSA -09
  10. #2650
    Pari kuvaa reissulta, nuo ei oo mistään kätköltä mutta ne on mahdollisesti tulevalta kätköreitiltä:


    R1200GSA -09
  11. #2651
    Makeita maisemia, eikä taida olla pahemmin ruuhkaa. Nyt sanoisin, että oot Jack asian ytimessä
    ------
  12. #2652
    Nyt karttapalvelun tarjoaja on vaihdettu pääkartan ja kätkösivun reittikartan osalta. Taas vähän eri näköinen, mutta aika hyvä ainakin omasta mielestäni.

    Nyt sitten seurataan, paljonko noita karttatapahtumia kertyy.

    Mitäs muuten olette mieltä tuosta kätkön sivun reittinäytöstä? Riittäisikö siinä, että näyttäisi vain A-pisteen sijainnin. Sillä saisi karsittua jonkin verran karttatapahtumia?
    ------
  13. #2653
    Mä voisin vuorostani lisätä makkaranpaistotapahtuman. Ymmärsin, että Valajärvi (https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id7107) Sunnuntaina 28.8. olisi aika monelle sopiva.

    Mutta mites kellonaika? Ainakaan en löytänyt siihen mitään ehdotusta. Oisko vaikka klo. 15 alkaen? Silloin vähän kauempaakin tulevat ehtisivät kotiin järkevään aikaan.
    ------
  14. #2654
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    klo. 15 alkaen?
    Passaa hyvin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #2655
    välikymysys..
    mitenkäs te enemmän kontanneet.. hoidatte päivän reittisuunnitelmat käytännösä ?

    Olen kokeillut so far;
    - paikallistuntemus
    - painettu kartta
    - kännykällä kätkön tiedot + kännykällä A/B piste google.maps
    - kännykästä kätkön tiedot tien päällä + navigaattoriin A/B osoitetiedot tapauskohtaisesti
    - GPX tietojen tuonti navigaattoriin reittikohtaisesti, esim. 5 erillistä reittiä valmisteltu päivälle, A reitti1, B reitti2 jne
    - GPX tietojen tuonti navigaattoriin päiväkohtaisesti yhtenä reittinä, voi esim. pitää sisällään 5-9 kätköä

    Tällä hetkellä tuntuu että tuo gpx tuonti + yksittäiset reiti eriteltynä on minulle selkeintä.. tiedän milloin ollaan siirtymällä ja milloin kätköreitillä jne.. mutta mitenkäs veteraanit sen hoitaa ?


    ps.pleksi, nin juu 0kiitoksia. ne gpx ohjeet toimii.. tekasin puolivalmiiks 7 sivuisen yksityiskohtaisen ohjeen tomtom osalta.. sadepäivänä.. heitän paluuna kun ehdin vähän siivoilla jos tuosta jollekin toiselle olis myös apuva
  16. #2656
    Riippuu tietty kovasti reissusta, mutta navingointiapu mulla on tärkeintä silloin, kun on jotain 400-600 kilsaa ajettavana, useita kätköjä ja paljon pikkuteitä sekä lisäksi rajallisesti aikaa.

    Aiemmin laitoin gpx:ään mm. kysymyksen sisältäville pisteille nimeen mukaan sanan KYSYMYS yms. Ainakin Garmin Zumo kertoo ääneen reittipisteiden nimen, joten oli helppo seurata, missä kätköreitit alkoi ja missä oli kysymyksiä.

    Tänä kesänä olen siirtynyt entistä enemmän siihen, että teen lokimerkinnän kohteessa kaikessa rauhassa ja katson samalla seuraavan kohteen tiedot. Tykkään kyllä, jos koko päivän reitti on navissa jo ihan siitäkin syystä, että saa arvion, milloin on perillä. Viime reissulla viivyin heti ekassa kohteessa about tunnin ja sama peli jatkui seuraavilla. Sitten kun navi alkoi näyttämään, että olen perillä keskellä yötä, skippasin loput kätköt ja hurautin mökille saunaan

    Useamman päivän reissulla tulee yleensä suunniteltua seuraavaa päivää illalla majapaikassa.

    Lyhyemmillä ajeluilla kirjoitan vaan listan osoitteista ylös ja lähden ajelemaan kohti ekaa osoitetta. Sitten kätkökohteessa seuraava osoite naviin jne.
    ------
  17. #2657
    Mä hoidin pitkään suunnistuksen niin, että suunnittelin kotona Google Mapsin avulla reitin ja sitten kirjasin paperille ihan perinteiset nuotit (joskus täällä taisin esitelläkin kuvaa mun hienoista nuoli+tiennumero+kilsamäärä+huutomerkki+kysymysmer kki-raapustuksista) jotka sijoitin tankkilaukkuun. Tämä tosin oli käytännön pakosta, kun ei ollut navia eikä varmasti hyvin reissun päällä toimivaa puhelinta. Huono puoli oli, että kun eksyi, niin sitten todellakin eksyi . Toisaalta, muutaman kerran vertaillessa jonkun hankalamman kätkön löytymistä, mä olinkin löytänyt sen helpoiten, kun navi ei ajattanut harhaan .

    Pyörän vaihduttua en voinut enää käyttää tankkilaukkuani (uudessa pyörässä muovitankki ja laukku oli magneettikiinnitteinen), joten hetken suunnistin tekemällä reitin Googlessa, opettelemalla sen ulkoa ja tarkistamalla matkalla muutaman kerran puhelimen kartasta ja kätkösivuilta että oon menossa oikealla reitillä. Huono puoli oli, että vaatii aika paljon muistikapasiteettia ja silti ei vaan pysty kovin monimutkaista reittiä pitämään päässä.

    Nyt on sitten navi, kun vaan kerkeää opettelemaan noiden reittien tekemisen sillä...

    Mä tykkään suunnitella pitkän reitin valmiiksi, joten mulla on aina reitti useammalla kätköllä. Joskus oon lähtenyt liikkeelle ihan suunnittelematta ja hakenut sivuita aina uuden kätkön tiedot, mutta mulle se ei kovin hyvin toimi (ehkä myös siksi, että mulla on haettuna niin paljon kätköjä, että joudun lähes aina lähtemään jonnekin pidemmälle, jolloin reitin optimointi ja suunnittelu käy tärkeämmäksi, jotta ehtii takas kotiinkin ihmisten aikaan).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  18. #2658
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti

    Mitäs muuten olette mieltä tuosta kätkön sivun reittinäytöstä? Riittäisikö siinä, että näyttäisi vain A-pisteen sijainnin. Sillä saisi karsittua jonkin verran karttatapahtumia?
    Minusta tuo reittinäyttö on tärkeä ja huonommaksi menee jos vain A piste näkyy.
  19. #2659
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Nyt on sitten navi, kun vaan kerkeää opettelemaan noiden reittien tekemisen sillä...
    Sopiikos kysyä, minkälaisen navin hankit?

    Mun piti jo ruveta tekemään käyttöliittymää gpx:ien lataamiselle, mutta se vaikuttikin hieman isotöiseltä, joten teen muuta ensin. Mikäli haluat kokeilla kätköjen lataamista sivustolta hieman kömpelöllä tavalla, laita yv:tä, niin saat ohjeet.
    ------
  20. #2660
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Sopiikos kysyä, minkälaisen navin hankit?
    Sopii kysyä koska se on mun vanha Tomtom 400:nen. Sama laite sillä oli jo kiinni Riiviössä koko Juuroopan reissun!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #2661
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Makeita maisemia, eikä taida olla pahemmin ruuhkaa. Nyt sanoisin, että oot Jack asian ytimessä
    Yhteensä reilun pari viikkoa vuosien varrella Nato-sillan kupeessa telttaleiriä pitäneenä sanoisin, että kyllä tuolla tiellä välillä aika trafiikki käy. Ja varsinkin nyt, kun ison tien laitaan oli ilmestyny opasteet Gorsan kävelysillalle.
    BTW, kesälauantaisin tuolta sillalta pääsisi harrastamaan kuminauhahyppelyä...
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  22. #2662
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Sopiikos kysyä, minkälaisen navin hankit?

    Mun piti jo ruveta tekemään käyttöliittymää gpx:ien lataamiselle, mutta se vaikuttikin hieman isotöiseltä, joten teen muuta ensin. Mikäli haluat kokeilla kätköjen lataamista sivustolta hieman kömpelöllä tavalla, laita yv:tä, niin saat ohjeet.
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Sopii kysyä koska se on mun vanha Tomtom 400:nen. Sama laite sillä oli jo kiinni Riiviössä koko Juuroopan reissun!
    Eipä täällä näköjään tarvi edes itse vaivautua vastailemaan . Mut joo, laitan yv:tä ellei tuo Goza ehdi opastamaan ensin .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  23. #2663
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Eipä täällä näköjään tarvi edes itse vaivautua vastailemaan . Mut joo, laitan yv:tä ellei tuo Goza ehdi opastamaan ensin .
    Laitoin nyt kumminkin sulle käyttöoikeudet gpx:ien lataamiseen, niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
    ------
  24. #2664
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Laitoin nyt kumminkin sulle käyttöoikeudet gpx:ien lataamiseen, niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
    Thanks!

    Aika hienot top-listat oli myös ilmaantuneet sivuille
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  25. #2665
    Ja huomasinpa myös, että alexzin 300 rikkominen on mennyt onnittelematta ohi. Parempi myöhässä kuin ei ollenkaan, eli onnea !
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  26. #2666
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Ja huomasinpa myös, että alexzin 300 rikkominen on mennyt onnittelematta ohi. Parempi myöhässä kuin ei ollenkaan, eli onnea !
    Kiitos vain. Ajelu ja kätköily haluja olisi vaikka kuinka mutta koti ja työ vaativat kuitenkin suurimman osan ajasta. Kyllä tämä kätköily vain on mukavaa. Ja olen nyt vihdoin saanut muutaman kätkönkin aikaiseksi kuten makkarakätköilyssä tuli luvattua
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  27. #2667
    No, mitäs tykkäätte noista parhaiden kätköjen listoista : https://www.motocaching.net/fi/toplists/p/bestroutes/FI ?

    Ei kai niitä pidä hirveän vakavasti ottaa, mutta ainakin omasta mielestäni ovat ihan hauskat.

    Esim. reittien osalta luulisin, että toi auttaa kyllä monia löytämään ainakin muutaman todella hyvän pätkän, josta ei ole ennen tiennyt.

    Myös täältä onnittelut alexzlle
    ------
  28. #2668
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    No, mitäs tykkäätte noista parhaiden kätköjen listoista : https://www.motocaching.net/fi/toplists/p/bestroutes/FI ?

    Ei kai niitä pidä hirveän vakavasti ottaa, mutta ainakin omasta mielestäni ovat ihan hauskat.

    Esim. reittien osalta luulisin, että toi auttaa kyllä monia löytämään ainakin muutaman todella hyvän pätkän, josta ei ole ennen tiennyt.
    Tokihan oli hauska huomata, että oma kätkö oli listaykkösen paikalla. Vaikka itse kyllä pidän muutamaa muuta parempina. Listahan muokkautuu sitä mukaa, mitä enemmän ihmiset huomaavat antaa tähtiä kätköjä merkatessaan.

    Kiva lisä tuo on sivustolle, kiitos siitä.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  29. #2669
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Yhteensä reilun pari viikkoa vuosien varrella Nato-sillan kupeessa telttaleiriä pitäneenä sanoisin, että kyllä tuolla tiellä välillä aika trafiikki käy. Ja varsinkin nyt, kun ison tien laitaan oli ilmestyny opasteet Gorsan kävelysillalle.
    BTW, kesälauantaisin tuolta sillalta pääsisi harrastamaan kuminauhahyppelyä...
    Joo kyllä siellä liikennettä on jonkun verran, johtunee siitä sillasta (liian korkea mulle, kait 150m ) ja siitä että tien päästä eli Guolasjärveltä on merkitty reitti Haltille.

    Ja mikä oudointa oli se, että kun pääsin perille niin heti hyökkäsi kaksi Suomalaista naista ja Norjalainen mies katsomaan mikä sankari ajaa prätkällä perille. Norskin mielestä olin kova jätkä
    Ja nämä naiset oli Seura lehdestä ja Norski oli heppu joka oli pistänyt aloitteen että Suomelle lahjoitetaan maata pieni pala koska näin ollen Suomella olisi Haltin korkein huippu hallussa. Siis lahja kun Suomi täyttää 100v. Riittää kuulemma vastalahjaksi "twelve points" Haastattelivat ja ottivat siinä sitten kuvia musta ja pyörästä. Kaikkeen sitä joutuu

    Muuten, paikalliset poromiehet ajaa siellä ihan eläimen raivolla, autoilla ja mönkkäreillä. Ihan hulluja !
    R1200GSA -09
  30.  
  31. #2670
    1. Alexz 300 onnea
    2. Kartta parempi kuin ennen, tiet näkyy paremmin.
    3. Top listat on hyvä
    4. Arcalion kysy suunnistuksesta: joskus tein reittejä mutta nykyään laitan kotona naviin ekan kohteen ja siellä sit seuraavan jne. Tulee paljon pysähdyksiä ja menee aikaa mutta ei haittaa.
    5. Oisko mahdollista saada kätköjä tehneiden kohteiden lista toisin päin ? Eli kun mennään eniten kätköjä tehneet listaan niin viimeks tehty kätkö olisi ekana ja ekaks vikana. Samalla lailla on eniten kätköjä löytäneet lista eli vikaks löydetty ekana. Hitto mä oon huono selittämään mutta ehkä ton joku tajuaa
    6. Eilen 1007km ja yksi löydetty kätkö. Hullu äijä. Kait tuokin jonkunlainen enkka
    R1200GSA -09
Sivu: 89 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3979878889909199 ... ViimeinenViimeinen