Sivu: 81 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171798081828391 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2401:stä 2430:een 3785:sta
  1. #2401
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta jokainen voi halutessaan kokeilla sijoittaa about vuoden ajastaan johonkin hommaan ja tarjota sitä ilmaiseksi muiden käyttöön. Tai jos ei ihan koko vuotta, niin ainakin keskimäärin 8 tuntia joka päivä. Voi sitten arvioida, paljonko haluaa pidättää oikeuksia itsellään. Veikkaan, että melko paljon.
    Tämä oli hyvä. Uskoisin että suuri osa porukasta tietää minkälaisen duunin oot tehnyt tämän homman kanssa. Toivottavasti suurin osa porukasta.
    R1200GSA -09
  2. #2402
    Tasan tietää ja arvostaa ainakin tämä uusi kätköilijä sitä julmettua vaivaa ja paneutumista, minkä tämän kaiken kehittämiseen on tarvittu.

    En ole riittävän nörtti ymmärtääkseni mitä kaikkia tapoja on rikkoa immateriaalioikeuksia, mutta olen riittävän oikeustieteilijä ymmärtääkseni, että niitä rikotaan mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Ja toivoisin, että tässä hommassa pysyisi asiat hanskassa ja tämä ilo meillä säilyisi.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  3. #2403
    Kiitos arvostuksesta Tirli ja Jack.

    Toivon, että kommenttiani ei ymmärretty valituksena siitä, että on ollut työlästä... Ihan oma valinta tämä on ollut ja kivaahan saittia on ollut tehdä, kun on ollut aivan mahtavaa porukkaa mukana kommentoimassa ja käyttämässä.

    Tarkoitus oli vaan perustella, miksi käyttöehdot ovat tuollaiset ja miksi pidätän itselläni kovin kattavat oikeudet.

    Aika paljon käytiin juristin kanssa läpi myös mahdollisia käyttäjän vastuita (=kätkön tekijä / kommentoija), jotka ovat monelta osin verrattavissa foorumi-postauksiin. Iso osa disclaimereista on mukana myös teidän käyttäjien suojaamiseksi (mm. kätkösivun alaosan teksti). Lakimiehen näkemys oli, että näillä eväillä kätkön tekijä ei joudu vastuuseen vahingossa. Eri asia sitten, jos tarkoituksella yllyttää johonkin laittomaan tai vaaralliseen.
    ------
  4. #2404
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kanta päivitetty viimeksi 16.01.2014
    Se nyt oli vain esimerkki miten/ mihin Poi-tiedostoja käytetään.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #2405
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus oli vaan perustella, miksi käyttöehdot ovat tuollaiset ja miksi pidätän itselläni kovin kattavat oikeudet.

    Aika paljon käytiin juristin kanssa läpi myös mahdollisia käyttäjän vastuita (=kätkön tekijä / kommentoija), jotka ovat monelta osin verrattavissa foorumi-postauksiin. Iso osa disclaimereista on mukana myös teidän käyttäjien suojaamiseksi (mm. kätkösivun alaosan teksti). Lakimiehen näkemys oli, että näillä eväillä kätkön tekijä ei joudu vastuuseen vahingossa. Eri asia sitten, jos tarkoituksella yllyttää johonkin laittomaan tai vaaralliseen.
    Iso kiitos Pleksille siitä, että motocaching on olemassa. Tämä on aivan loistava juttu, ja olen itsekin levittänyt tietoisuutta tästä jutusta myös ulkomaille. Minä kuulun niihin, jotka säästelee karkkeja myös seuraavalle viikonlopulle. Viisi kätköä kerrallaan on minun normi. Pelkoni on ollut, että jossain vaiheessa tämä sivusto loppuisi ja kätköjä on tekemättä. Ei ole hyvä jos syömättömät karkit homehtuvat pussiin.

    Noista ehdoista täytyy mainita muutama sana ja toivon, että en ketään säikäytä.

    Vastuun kannalta merkittävää on kolme keskeistä asiaa:
    1) nostaako joku kanteen oikeudessa sinua vastaan
    2) missä kanne nostetaan
    3) jos nostaa, menestyykö kanne

    Mitkään ehdot eivät estä kanteen nostamista. Vastuun kannalta kyse on viime kädessä rahasta.

    Jos joku miljonäärin poika USAssa satuttaa itsensä ja nostaa USAssa kanteen, kanne käsitellään oikeudessa ja pitää päättää puolustautuuko sitä vastaan. Jos puolustautuu, niin se maksaa paljon rahaa, eikä sitä rahaa saa takaisin vaikka voittaisi. Hoidin asiakkaalleni juuri päättyneen tällaisen asian amerikkalaisen kollegani kautta, ja hintalappu oli noin 300.000 USD Supreme Court käsittelyyn asti (motion to dismiss for the lack of personal jurisdiction - motion granted. Asiassa siis tuomioistuin päätti jättää kanteen tutkimatta sillä perusteella, että vastaaja oli Suomessa ja väitetty loukkaus ei tapahtunut USAssa) . Jos ei puolustaudu, tuomioistuin antanee vaatimuksen mukaisesti yksipuolisen tuomion, joka ei todennäköisesti ole täytäntöönpantavissa Suomessa, mutta saattaa sisältää elementtejä että USAan ei kannata enää mennä.

    Jos US kanne etenee (motion to dismiss hylätään ja kanne tutkitaan), ehdoilla todennäköisesti on merkitystä tuomioistuimen päätöksessä. Tässä tapauksessa kulut nousevat vielä korkeammiksi, eikä niitäkään rahoja saa takaisin vaikka voittaisi. Jos häviää, luultavasti tuomio ei ole Suomessa täytäntöönpantavissa, mutta voi olla, että USAan ei kannata enää matkustaa.

    Jos kanne nostetaan Suomessa tai vaikka Saksassa, on erittäin todennäköistä että se hylätään ja kanteen nostaja maksaa kaikki kulut. Näin todennäköisesti käy, vaikka sivustolla ei ole käyttöehtoja ollenkaan. Ymmärrän sen, että suomenkieliset käyttöehdot ovat käännös englanninkielisistä, mutta kyllähän nuo suomenkieliset ehdot ovat hassut ja käytännössä todennäköisesti pääosin turhat ("PALVELUN TARJOAJA KIELTÄYTYY HYVÄKSYMÄSTÄ MITÄÄN VASTUUTA MISTÄÄN VÄITTEESTÄ, TAKUUSTA TAI VAKUUTTELUSTA, OLI VÄITE, TAKUU TAI VAKUUTTELU ESITETTY NIMENOMAISESTI, PIILEVÄSTI TAI VÄLTTÄMÄTTÖMÄNÄ EDELLYTYKSENÄ JOLLEKIN, JA ERITYISESTI MUTTA EI TÄHÄN RAJOITTUEN, MILLOIN VÄITE TAI VAKUUTTELU LIITTYY OMISTUSOIKEUTEEN, OIKEUKSIEN LOUKKAAMATTOMUUTEEN, NAUTINTAAN, LIITÄNNÄISYYTEEN, KAUPALLISUUTEEN TAI TIETTYYN KÄYTTÖTARKOITUKSEEN SOPIVUUTEEN.") (kommentti tuohon kohtaan: ehdoissa olisi parempi sanoa, että "Palvelun Tarjoaja ei ole vastuussa mistään" kuin että "jos vaadit minua vastuuseen, niin kieltäydyn sitä vaatimusta hyväksymästä". Hyväksymisestähän päättää lopullisesti sitten tuomari)

    Mutta mitä tahansa tekeekin, aina on riski siitä, että joku esittää väitteitä, että teet jotain väärin. Motocaching.net - sivustoon liittyen minulla on vahva käsitys, että vastuuriski on lähinnä teoreettinen ja äärimmäisen pieni. Riski on pohjoismaissa käytännössä nolla (hävinnyt maksaa kulut, jos oikeuteen joutuu) ja yleisesti Euroopassa suunnilleen sama nolla (esim. UK:ssa usein hävinnyt maksaa noin 70-80% kuluista). Ja kyllä: olen tehnyt kätköjä itsekin.

    Pleksin oikeuksien kannalta on hyvä kertoa, että oikeudet pysyvät Pleksillä. Se taas on sitten eri asia, mitä Pleksin kannattaa tehdä, jos joku loukkaa näitä oikeuksia, ja miten paljon se maksaa ja missä loukkaus tapahtuu ja onko oikeudenloukkauksen taloudellinen merkitys niin suuri, että siihen kannattaa panostaa. Toisaalta jos joku loukkaa Pleksin oikeuksia, sivusto on todennäköisesti ollut suuri menestys, mikä ei ole huono juttu.

    EDIT: Unohdin mainita: käytännössä vastuu kätkön tekijöille on mahdoton, sillä Felisys Oy tuskin paljastaa, kuka henkilö nimimerkin takana on.
  6. #2406
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Se nyt oli vain esimerkki miten/ mihin Poi-tiedostoja käytetään.
    Ja vieläpä hyvä esimerkki.
    POI- tiedostot eivät mielestäni sovi kohteille joita päivitettään usein.
    Itse tein 8 vuotta sitten POI-tiedoston suomen moto-kaupoista ja varaosaliikkeistä.
    Kertaakaan en ole päivittänyt...
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  7. #2407
    Perusajatus olisi sellainen, että voisi poimia kätköjä "listalle" ja sitten listan kätköt saisi gpx-tiedostona (nimenomaan ROUTE). Mutta nyt kun sanoit, niin POI voisi olla myös hyvä vaihtoehto joissain tapauksissa. Pitäisi varmaan testailla hieman sitäkin.
    Hienoa työtä tosiaan teet. En tiedä kuinka tärkeää tuo tiedoston "valmiina" saaminen loppukäyttäjän kannalta sitten kuitenkaan on. Mitä näitä navi-topicceja olen täällä palstalla seurannut, niin jo pelkästään laitteessa sisällä olevat reittiasetukset muokkaa valmistakin reittiä, eli noita on enemmän tai vähemmän kuitenkin muokattava saadakseen reitin oikein. Samalla vaivalla nuo reitit vääntää alusta itsekkin.Joten taitaisi olla ainakin osittain turhaa hommaa. Viron reissun reitinhän Goza jakoi muistaakseni juurikin tuona gpx-tiedostona ja garmin väänsi nuokin vituralleen.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  8. #2408
    Minä en kannata mitään valmiita tiedostoja tai tiedostopaketteja tähän hommaan.
    Menisi maku koko ajatuksesta. Silloin laite sanelisi ilman ajatusta minne mennä.
    Nyt karttaa ihmetellessä tulee sentään ajateltua ilmansuuntia ja kohteita ja itselläni ei ainakaan ole tarkoituksena sokeasti ajella kaikkia kohteita läpi.
    Ajan läpi vain ne mitkä sopii minulle ja mitkä kiinnostaa minua.
    Täällä on jo nyt ollut esillä tilanteita, joissa sokeasti navigaattoriin on vain isketty määränpäätä ja matka määränpäähän on ollut epäonnistunut.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  9. #2409
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Minä en kannata mitään valmiita tiedostoja tai tiedostopaketteja tähän hommaan.
    Menisi maku koko ajatuksesta. Silloin laite sanelisi ilman ajatusta minne mennä.
    Eiköhän jokainen itse päätä mitä palveluja käyttää ja mitä ei. Tonttuj:kin sanoi alkuun käyttäneensä tätä motocachingiä vain "karttana ja vihjeenä" paikoista mihin voisi ajaa.
    Sinänsä ei olisi huono idea tarjota valmiita reittejä eli ns. kätköpaketteja. Se missä muodossa ne ovat onkin sitten toinen juttu.
    Terppa23 totesi sen mikä on tässä ongelmallista, tekee reitin missä tahansa muodossa niin se ei kuitenkaan välttämättä näy samanlaisena loppukäyttäjän laitteessa. Poi-kohteetkaan ei ole koskaan tarkkoja.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #2410
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän jokainen itse päätä mitä palveluja käyttää ja mitä ei. Tonttuj:kin sanoi alkuun käyttäneensä tätä motocachingiä vain "karttana ja vihjeenä" paikoista mihin voisi ajaa.
    Näin käytän edelleenkin. Paikkojen ja reittien merkkailuun suhtaudun vain nykyisin hiukan tunnollisemmin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  11. #2411
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Näin käytän edelleenkin. Paikkojen ja reittien merkkailuun suhtaudun vain nykyisin hiukan tunnollisemmin.
    Iso offi. Tonttu miks et kipase alpeil jne ku ajelet ni hiton paljo? Ite en enää viitti ajella juuri ollenkaan tässä maassa.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  12. #2412
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Iso offi. Tonttu miks et kipase alpeil jne ku ajelet ni hiton paljo? Ite en enää viitti ajella juuri ollenkaan tässä maassa.
    Ei täsä ehdi ulkomaille nyt kun pitää isäukkoa hoidella ajelujen lomassa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #2413
    Onkos tämä Roky-nimimerkki suomalainen vai ulkolainen? Hyviä reittejä tulee Sloveniaan mutta tuo ensimmäinen https://www.motocaching.net/en/cache/view/id7255 on siltikin melkein sama kuin mun julkaisema Raccolana valley. Kun tarkistin kätköä niin laitoin kyllä huomautuksen siitä ja kätkön päätepiste muuttui hieman, mutta edelleen mennään pitkään päällekkäin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #2414
    Tuntuis että ois tuolta Slovenian tai jostain sieltä suunnalta. Näyttää reitti olevan päällekkäin mutta ei painosteta liikaa ettei pelästy ja jätä hommaa sikseen. Jos ei muuta reittiä niin voihan sitä varovasti jossain vaiheessa pyytää korjaamaan.
    R1200GSA -09
  15. #2415
    No mä kyllä laitoin jo korjauspyynnön... Oli kuitenkin tehnyt muitakin ihan ok kätköjä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #2416
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    No mä kyllä laitoin jo korjauspyynnön... Oli kuitenkin tehnyt muitakin ihan ok kätköjä.
    Joo korjauspyyntö on tietty ok. Mä tarkistin myös kaverin tekemiä, hyvältä näyttää. Noita kohteita kun kattelee niin tekis mieli sinne... Ehkäpä joskus. No, te ootte menossa, laitahan sitten matkalta infoa. Niitä on mukava lueskella.
    R1200GSA -09
  17. #2417
    Varmaan tuosta mainitusta kätköstä voisi tehdä vaikka kaksi erillistä. Reittinä toi alkupuolisko ja sitten B-piste paikkakätkönä.

    Ehdottaisin kuitenkin, että annetaan asian olla toistaiseksi (jopa huoltopyynnön voisi poistaa). Voisi vaikka sitten joskus myöhemmin ehdottaa rakentavasti jakamista kahteen kätköön.

    Ei kai tuo tuollaisenakaan kovin haitallinen ole.

    Pitäisin aika tärkeänä, että saataisiin uutta käyttäjää innostettua lisäkätköjen tekoon eikä ainakaan annettaisi palautetta, jonka voi käsittää negatiivisena. Tietty tarkastusvaiheessa voi silti antaa ehdotuksia, miten kätköä voisi parantaa tai miten sen saisi muutettua sääntöjen mukaiseksi, jos se ei sitä ole.
    ------
  18. #2418
    Juuri näin teinkin (tarkastusvaiheessa) ja reittiä muutettiin vähän... Miten voin poistaa huoltopyynnön?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19. #2419
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin teinkin (tarkastusvaiheessa) ja reittiä muutettiin vähän... Miten voin poistaa huoltopyynnön?
    Valikosta Omat / Omat löydöt ja lokimerkinnät (eli https://www.motocaching.net/fi/mypage/myloggings).

    Kunkin lokimerkinnän kohdalla on "Muokkaa / poista" linkki, jota pitää klikata. Sitten lokimerkinnän muokkauksen sivun alalaidassa on linkki, jolla voi poistaa.
    ------
  20. #2420
    Aika hyvällä meiningillä tää Roky niminen kaveri tekee uusia reittejä, nyt tarkistin uuden 27 km pitkän reitin Sloveniaan. Hyvät esittelyt reitistä ja sen varrella olevista nähtävyyksistä. Ihan kuin heppu ois tehny noita ennenkin
    R1200GSA -09
  21. #2421
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Valikosta Omat / Omat löydöt ja lokimerkinnät (eli https://www.motocaching.net/fi/mypage/myloggings).

    Kunkin lokimerkinnän kohdalla on "Muokkaa / poista" linkki, jota pitää klikata. Sitten lokimerkinnän muokkauksen sivun alalaidassa on linkki, jolla voi poistaa.
    Löytyi kiitos.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  22. #2422
    Ai kun oli hauskaa lukea tämän ketjun alkuaikoja!!! 2014 syyskuussa mulla oli 27 tehtyä kätköä ja Pleksillä 28. Pleksi oli sitä mieltä että hänellä on ideat loppu ja minä sanoin että muutaman voisin tehdä ulkomaille talven aikana...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #2423
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ai kun oli hauskaa lukea tämän ketjun alkuaikoja!!! 2014 syyskuussa mulla oli 27 tehtyä kätköä ja Pleksillä 28. Pleksi oli sitä mieltä että hänellä on ideat loppu ja minä sanoin että muutaman voisin tehdä ulkomaille talven aikana...
    Aika vauhdilla on kätköjä syntynyt, jos nyt on menossa vasta kolmas kesä. Tosin kätköjen tekemiseen näemmä koukuttuu lähes yhtä tehokkaasti kuin etsimiseenkin. Ja saa ajelemisen aihetta siitäkin, kun käy tarkistamassa sellaisia mahdollisia kätköjä, joissa ei ole aikoihin käynyt, että osaisi kuvata ne riittävän hyvin kätkötiedoissa.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  24. #2424
    Koskas tuo kartta on muuttunu. Vaikuttaa paremmalta kuin ennen.
    R1200GSA -09
  25. #2425
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Koskas tuo kartta on muuttunu. Vaikuttaa paremmalta kuin ennen.
    Vihdoin viimein duunipäivä on ns. paketissa ja aattelin katsoa, että mihin menis, jos huomenna pääsis ajelemaan. Arvaa pelästyinkö

    Karttapalvelun tarjoaja on näköjään päivittänyt jotain. Vissiin nyt tiistain aikana.

    Omasta mielestäni tuo on tosi hankala hahmottaa, kun pääteitäkään ei juuri erota.
    ------
  26. #2426
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Vihdoin viimein duunipäivä on ns. paketissa ja aattelin katsoa, että mihin menis, jos huomenna pääsis ajelemaan. Arvaa pelästyinkö

    Karttapalvelun tarjoaja on näköjään päivittänyt jotain. Vissiin nyt tiistain aikana.

    Omasta mielestäni tuo on tosi hankala hahmottaa, kun pääteitäkään ei juuri erota.
    Kun kartta on erinäköinen kuin googlemaps niin se on aina "huono"! Johtuu ihan siitä kun siihen kuukleen on niin tottunu! Hailakampi väri saattaa olla ongelma jos karttaa tutkailee auringonvalossa kännykän näytöltä.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 22.06.2016 klo 04:05.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  27. #2427
    Mä tykkään, että paikat näkyy jotenkin kivemmin. Ennen häiritsi, kun yritti hahmottaa kovasti zoomattuna missä on, ja näkyi vain never-höörd-pikkupaikkoja, kun jotenkin valitsi paikat, joista näytettiin nimi, ilman mitään logiikkaa siitä, kuinka iso se paikkakunta on (jos joku tosta tajusi mitä tarkoitan). Vähän joo isoja teitä on vaikeampi erottaa kun kartta on aika isolle alueelle zoomattuna... mutta ei se ainakaan mua häiritse, kun kuitenkin plänäilen reitin pieniä teitä suosien "mirkotasolla".
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  28. #2428
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Mä tykkään, että paikat näkyy jotenkin kivemmin. Ennen häiritsi, kun yritti hahmottaa kovasti zoomattuna missä on, ja näkyi vain never-höörd-pikkupaikkoja, kun jotenkin valitsi paikat, joista näytettiin nimi, ilman mitään logiikkaa siitä, kuinka iso se paikkakunta on (jos joku tosta tajusi mitä tarkoitan). Vähän joo isoja teitä on vaikeampi erottaa kun kartta on aika isolle alueelle zoomattuna... mutta ei se ainakaan mua häiritse, kun kuitenkin plänäilen reitin pieniä teitä suosien "mirkotasolla".
    Näin ajattelin kirjoittaa mutta ei tartte enää, eli samaa mieltä

    E: mulla on kuitenkin ipad mukana varsinkin pidemmillä reissuilla ja siinä google maps yleensä auki. Tai puhelimesta sama juttu.
    R1200GSA -09
  29. #2429
    Hieno homma, että monen mielestä on parempi näin. Lähdenpä tästä varmuuden vuoksi kuitenkin baanalle testaamaan, miten toimii käytännössä
    ------
  30.  
  31. #2430
    Terve,

    Oon nyt parhaillaan Englannissa ja on ollut vähän kiirettä kun rupesin editoimaan noita AVJ-jutausvideoita. Niiden tai lähinnä gepsidatan kanssa on ollu melkoista säätämistä kun on tarkoitus upottaa videoihin googlen kartta jossa näkyy missä liikumme. Hommasin myös uuden action kameran (Garmin Virb XE) jossa on gps. Alustavien kokeilujen mukaan ei sekään ole ihan toimiva juttu ainakaan videoiden editoinnin suhteen (gepsidata häviää jos editoi jollakin muulla kuin garminin omalla softalla).

    Oon kuitenkin lueskellu tätäkin ketjua. Tuo karttapäivitys on hyvä homma. Nyt se on selvästi selkeämpi kuin edellinen jossa ei yksityiskohdat oikein näkyneet. Ainoa harmitus on tosiaan se, että se on vähän haalea niin kuin Gozakin totesi. No, tämä on kuitenkin pikkuongelma.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 81 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171798081828391 ... ViimeinenViimeinen