Sivu: 117 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107115116117118119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3481:stä 3510:een 3785:sta
  1. #3481
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kyllä noi osmolan laittamat kuvat sen verran huippuja
    Laitetaan nyt sitten ettei tule pleksille paha mieli
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #3482
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan nyt sitten ettei tule pleksille paha mieli
    Kiitos! Säästän nyt niin paljon terapiakustannuksissa, että saan ensi kesän bensat

    Ja toi valitsemasi kuva on siitäkin hyvä, ettei paljasta kaikkea. Säilyy näet motivaatio ajella paikan päälle niillä säästetyillä terapiarahoilla
    ------
  3. #3483
    Vähitellen alkaa toi Itärajan seutu näyttämään siltä kuin sen pitääkin! Eli siellä on paljon hyviä soratiereittejä joita on oikeesti kiva ajella. Tahtoo ite lähteä.
    Tähän malliin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #3484
    Tuntuu välillä hölmöltä tarkastaa noita uusia, kun niissä on virheitä ja niistä kommentoi, silti kommentteja ei edes lueta.
    Sitten joutuu toistuvasti aina vaan uudestaan laittamaan yksityisviestiä tai korjauspyyntöä.
    Muutenkin, kun ei-suomalaiset käyttävät kääntökoneita noiden lukemiseen, voisi miettiä niitä sanoja tai ajatuksia niin, että niistä kääntökoneilla saisi jotain omalle kielelleen, jos joku esimerkiksi turisti tai vaikka vain ruotsinkielinen suomessa asuva haluaa ajaa paikalle tai reitille.
    Aivan turhat sanojen lyhennykset haittaa turhaan, kirjoittaja itse tajuaa kyllä mitä sillä haetaan, mutta kaikki motocaching-lukijat ei.
    Kun ehtona on "surauttele" ja turisti heittää sen kielen kääntökoneeseen, mitähän siitä vetää johtopäätöksiä?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  5. #3485
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Tuntuu välillä hölmöltä tarkastaa noita uusia, kun niissä on virheitä ja niistä kommentoi, silti kommentteja ei edes lueta.
    Sitten joutuu toistuvasti aina vaan uudestaan laittamaan yksityisviestiä tai korjauspyyntöä.
    Kun koen tuon kommentin kätköjen tekijöitä moittivana, niin kirjoitan tähän nyt hieman vastinetta kätköjen tekijöiden puolustukseksi.

    Tämä siksi, että sivuston omistajana pidän tärkeämpänä sitä, että useat käyttäjät haluaisivat rohkeasti esitellä kivoja kohteita, kuin sitä, että ne kuvaukset olisivat aivan täydellisiä. Nuo kaksi asiaa kun tuppaavat välillä olemaan törmäyskursilla keskenään.

    Ensinnäkin saamani palautteen mukaan kätköjen kuvausten laatua ja myös kohteiden kiinnostavuutta pidetään yleisesti ottaen hyvänä. Omasta mielestäni laatu on suorastaan loistavaa verrattuna esim. bestbikingroads.com:iin tai vaikkapa foorumisäikeisiin, joihin on yritetty kerätä hyviä ajelukohteita tai tieosuuksia.

    Olen myös saanut jonkin verran palautetta siitä, että ei huvita osallistua, kun joka asiasta niuhotetaan. Valitettavan moni on jättänyt kätköjen tekemisen ensimmäiseen yritykseen saamansa palautteen vuoksi.

    Ymmärrän hyvin, että harmittaa, kun ensin näkee vaivaa jonkin kohteen esittelemiseksi ja sitten saa esimerkiksi suorasanaista palautetta seikoista, joita ei itse pidä sen kummemmin merkityksellisinä. Jotkut ovat tässä suhteessa kovin herkkiä ja toiset eivät. Toisaalta jotkut osaavat antaa palautteen rakentavassa ja positiivisessa hengessä paremmin ja toiset huonommin. Sellaista toimintatapaa ei ehkä ole, joka sopisi kaikille, kun osallistujia ei mitenkään karsita.

    Suosittelisin, että kaikki tarkastuksia tekevät lukisivat tarkastuksen ohjeesta kertauksen vuoksi kappaleen Arvioidessa muistettavaa.

    Tuo sama "pelin henki" sopii myös huoltopyyntöihin ja yksityisviesteihin.

    Ainkin minusta sekä tarkastuksessa että huoltopyynnöissä esitetyt oleellisia asioita koskevat kohteliaasti ja rakentavasti esitetyt palautteet ovat tuottaneet melkein aina hyvän tuloksen.
    ------
  6. #3486
    Minusta tonttuj otti hyvän asian esille. Kyllä suomenkieleen pitäisi kiinnittää sen verran huomiota, että myös google pystyy kääntämään tekstin. Oon vähän vastaavassa tilanteessa parhaillaan kun yritän googlella kääntää puolankielisiä prätkäsivuja suomeksi. Teksti on välillä sellaista slangia, ettei google (enkä minä) ymmärrä yhtään mitään.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #3487
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Minusta tonttuj otti hyvän asian esille. Kyllä suomenkieleen pitäisi kiinnittää sen verran huomiota, että myös google pystyy kääntämään tekstin.
    Sinänsä tämä on lähes merkityksetöntä... tällä hetkellä. Google kääntäjä toimii todella surkeasti melkein riippumatta siitä millainen on alkuperäinen teksti. MUTTA! Google on luvannut panostaa käännöksiin lähiaikoina paljon joten voi olla että tähän tulee muutos. Silloin on hyvä että esittelytekstit olisivat edes jotenkuten fiksuja ja käännettäviä.
    Toisaalta on huomattavasti tärkeämpää että sivun ominaisuutta julkaista kätköjä useammalla kielellä käytettäisiin hyväksi. Positiivista on edes se että Suomen ulkopuolella julkaistavat kätköt alkavat olla enimmäkseen englanniksi. (Onhan meillä myös ainakin venäjän- ja sloveniankielisiä kätköjä).
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #3488
    Huonokin käännös on parempi kuin ei mitään käännöstä, esim. surautella ei käänny ollenkaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  9. #3489
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Viime viikolla tarkistelin muutamia satoja lauseita teknisen tekstin konekäännöksiä ja voin sanoa, että yllä oleva väite ei aina pidä paikkaansa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #3490
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Viime viikolla tarkistelin muutamia satoja lauseita teknisen tekstin konekäännöksiä ja voin sanoa, että yllä oleva väite ei aina pidä paikkaansa.
    Sori, tarkoitin lähinnä sitä, että jos joku vierasmaalainen haluaa kääntää suomenkielisiä kätkökuvauksia omalle kielelle niin silloin varmaankin riittää huonokin käännös sen sijaan ettei saa mitään konekäännöstä (esim. slangin vuoksi).

    Joo, teknisen tekstin tapauksessa on tärkeää että käännös on hyvä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #3491
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Viime viikolla tarkistelin muutamia satoja lauseita teknisen tekstin konekäännöksiä ja voin sanoa, että yllä oleva väite ei aina pidä paikkaansa.
    Mä ymmärsin että PoS tarkoitti mun väitettä että käännökset toimivat surkeasti...
    Ja sen pohjalta voi kai sanoa että itse asiassa se parannustyö on jo alkanut. Venäjänkielen kohdalla on vielä surkeaa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #3492
    Sinänsä tietysti olisi hyvä, jos tekstit olisivat selkeää kieltä, motoristille oleellinen olisi kuvauksen alussa ennen historiakatsausta, kävelyn osuutta olisi kuvattu, löytämisen ehto kertoisi täsmällisesti sen, mitä pitää tehdä, että saa merkata jne jne...

    Ihan hyvä ottaa noita aiheita esille foorumilla ikään kuin vinkkinä muille ja keskustella niistä rakentavasti.

    Se on kuitenkin sitten ihan eri asia, jos näitä ruvetaan vaatimaan tarkastuksissa, huoltopyynnöissä ja yksityisviesteissä.

    Hyötynä toki voi olla parempi laatu, mutta jos kustannuspuolella on se, että kätkön tekijä toteaa, että "pitäkää tunkkinne", niin lopputulos on melko huono. Ok, tuo oli hieman kärjistetysti sanottu koska noita on ollut melko vähän, mutta sellaisia "ei oikein huvita" fiiliksiä on sitten ollutkin enemmän.

    Siihen on syynsä, miksi tarkastusohjeessa on tuo yllämainittu kappale ja miksei noita kaikkia asioita vaadita säännöissä.
    ------
  13. #3493
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Viime viikolla tarkistelin muutamia satoja lauseita teknisen tekstin konekäännöksiä ja voin sanoa, että yllä oleva väite ei aina pidä paikkaansa.
    Nyt kun kokeilin kääntää muutamia tekstejä Google:lla, niin olikin melkoinen ylläri. On kyllä kehittynyt huimasti suomen kielen osalta.

    Kun käänsin motocachingia englanniksi, en kokenut oikein saavani Googlen kääntäjästä apua, mutta nyt moni teksti kääntyi varmasti paremmin, kuin mitä itse olisin osannut kääntää.

    Esim. toi eka kappale kääntyi "Now that I tried to translate a few texts with Google, that was quite a surprise. Yes, it has developed a lot for the Finnish language."

    Hieno homma! Harmi vaan, että Googlen kääntäjää ei voi enää hyödyntää ohjelmallisesti samalla tavalla, kuin muutama vuosi sitten (tai siis voi, mutta ei ihan laillisesti).
    ------
  14. #3494
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    surautella ei käänny ollenkaan.
    Ei käänny moni muukaan suomenkielinen sana. Siksi meillä on jokaisella mahdollisuus tehdä kätkösivuista käännöksiä -mikä olisi huomattavasti järkevämpää tekemistä kuin se että ruvetaan miettimään ja etsimään sanoja jotka kääntyy tai ei käänny google kääntäjässä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #3495
    Motocaching.suomi facebook sivuille oli laitettu linkki Iltalehden juttuun muraaleista.

    Niitä olisi kiva saada kohteiksi motocaching.net:iin. Pitäisi vaan jostain saada selville osoitteita tai sijainteja kartalla, missä niitä on.

    Jos ei itse halua tehdä kätköä, niin minulle voi kyllä viestittää pääkaupunkiseudun muraalien osoitteita, niin teen kätkön asap.

    Purkkatukassa ehti jo näyttää mallia : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8613
    ------
  16. #3496
    Sattumoisin yksi Espoon kolmesta uudesta muraalista on viimeisimpänä haettavana
    kuvajahti Länsi-Uusimaassa eli tuolla kävin eilen.
    Eiköhän tuon joku löydä...

    Kävin myös hätähousuna syyskuun alussa Karakalliossa muraalin huudeilla
    mutta teosta ei ollut tuolloin vielä tehty...Tyhmä minä...nythän tuokin valmis.

    Kolmas Espoon uusista muraaleista Matinkylässä...

    Voisin yrittää viikonnlopun aikana jos sade hieman taukoaa noilla kahdella muullakin käydä (saisi kätkökuvan heti esille) ja kätköt yrittää tehdä jos sopii ?! ;-)
    Z750
  17. #3497
    En tiedä onko nuo kaikki Espoon Muraalit kätkön arvoisia... Mun mielestä Muraalin kohdalla ratkaisevaa on se miten se sopii mp:llä lähestyttäväksi ja saako pyörän parkkiin hetkeksi niin että saa kuvan napattua.
    Edit: Ten nyt sitten tuon Kivenlahden koska se on ainakin oikein sopivalla paikalla!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #3498
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    En tiedä onko nuo kaikki Espoon Muraalit kätkön arvoisia... Mun mielestä Muraalin kohdalla ratkaisevaa on se miten se sopii mp:llä lähestyttäväksi ja saako pyörän parkkiin hetkeksi niin että saa kuvan napattua.
    Jotenkin tämä kommentti ei yllättänyt...
    Mielestäni nämä Espoon kolme uutta muraalia ovat juurikin helposti mp:llä lähestyttäviä.
    Ovat sen verran kookkaita että tulevat nähdyksi vaikka vain ohi lipuen ilman satulasta nousua...
    Kivenlahden muraalin vieressä kadulla taisi olla tarvittaessa paikkoja...
    Karakallion muraalin vieressä taisi olla parkkipaikkoja...
    Matinkylän muraalin vieressä heti ei parkkipaikkoja (mutta edessä taisi olla pysäköinti kielletty merkki joten
    pysähtymisen ja kuvan ottaminen onnistunee...)
    Kävin Karakalliossa ja Matinkylässä tänään ajelemassa ja kuvat muraaleista ottamassa kuten eilen uumoilin...
    Itse taiteesta voi tottakai olla mitä mieltä hyvänsä mutta antanevat ajettelemisen/ajamisen aihetta.
    Teoksethan ovat osa Upea17-kaupunkitaidefestivaalia jonka järjestää Upeart-yhdistys.
    Z750
  19. #3499
    Lainaa marco15 kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni nämä Espoon kolme uutta muraalia ovat juurikin helposti mp:llä lähestyttäviä.
    Ovat sen verran kookkaita että tulevat nähdyksi vaikka vain ohi lipuen ilman satulasta nousua...
    Noin minäkin oletin ja jos tosiaan ihan näköetäisyydelle pääsee ajamalla, niin sehän on sitten oikein erityisen hyvin soveltuva drive-in kohde

    Mun pitää vaan jotenkin malttaa, etten käy heti kotilolla katsomassa Kiinnostaa kovasti, kun olen aina tykännyt muraaleista.
    ------
  20. #3500
    Höh! Jouduin arkistoimaan juuri tekemäni kätkön koska sinne ei pääse ajamaan (virallisesti). Joka suunnasta lähestyttäessä puomit tiellä. Eli Skogbyn ruukki valitettavasti ei haettavissa. (Oli kyllä hienoja Enduroreittejä tuolla!!!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #3501
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Höh! Jouduin arkistoimaan juuri tekemäni kätkön koska sinne ei pääse ajamaan (virallisesti). Joka suunnasta lähestyttäessä puomit tiellä. Eli Skogbyn ruukki valitettavasti ei haettavissa. (Oli kyllä hienoja Enduroreittejä tuolla!!!)
    Kuinka pitkä matka on lähimmältä puomilta ruukille?
    R1200GSA -09
  22. #3502
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Kuinka pitkä matka on lähimmältä puomilta ruukille?
    Nelisen kilometriä... Liian pitkä matka käveltäväksi. Alue on Fiskarsin yksityislauetta ja joissain porteissa on tekstit mistä avaimen saa. EN tiedä riittääkö syyksi "Haluan käydä kattomassa Skogbyn ruukkia"?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #3503
    Olisiko ei-suomalainen löytäjä?? Meksikon kätkö löydetty!!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #3504
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Olisiko ei-suomalainen löytäjä?? Meksikon kätkö löydetty!!!
    Jeps, tää on heppu, joka joka jo 2015 lupas kuitata kätkön, jos teen Bajan alueelle sporttipyörällä löydettävän. Tein tuon https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6462 ja hän myös kävi siellä.

    On muuten aika hillittömän vaikeaa tehdä kätköjä tuolle alueelle, jos ei osaa espanjaa, eikä tunne paikkoja.
    ------
  25. #3505
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    vaikeaa tehdä kätköjä tuolle alueelle, jos ei osaa espanjaa
    Kyllähän Espanja sujuu! "Amigos, huevos, senoritas, manana, sempre, bailare..."
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #3506
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän Espanja sujuu! "Amigos, huevos, senoritas, manana, sempre, bailare..."
    Kateeksi käy, kun en itse osaa tuolla tavalla sujuvasti espanjaa

    Mulla meni ihan ekan aiheen löytämiseen monta tuntia, mutta en halunnut antaa periksi, kun kerran oli luvattu käydä kuittamaassa. Aluksi työn alla oli eläintarha, jonka löysin noilta seuduilta googlettamalla. Vaikutti hyvältä ja oli melkein julkaisuvalmis, mutta vielä puuttui joitain...

    Keksin uusia hakukonsteja ja lopulta löytyikin tarkempaa tietoa : Kalifornialaisen tytön koulutyö, jossa hän haastatteli eläintarhan omistajaa. Pääaiheena oli, että miten tämä oli raaskinnut luopua kaikista eläimistä ja lopettaa koko homman
    ------
  27. #3507
    Sain juuri tiedon, että tänään klo. 19 alkaa suunniteltu huoltotyö, joka katkaisee yhteydet motocachingilta. Kestosta ei ole tietoa, mutta eiköhän se ainakin lauantaiksi tule valmiiksi.
    ------
  28. #3508
    Hyvin toimi jo aamusella. Tarkastajat vaan nukkuvat!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #3509
    Eikä nukuta, on vaan muutakin elämää
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  30.  
  31. #3510
    Ja siitä tulikin mieleen, että olen ollut vähän liian kiireinen ja ajokauden päättäjäisten järjestäminen on unhoittunut. Olisikos kuitenkin porukalla intoa, aikaa ja kiinnostusta kuitenkin vielä sellaiseen osallistua? Itselleni ei sovi 24.11. mutta muut pe tai la illat tuonne lähemmäksi joulua on (vielä) vapaana. Löytyisiköhän halukkaille (ainakin suurimmalle osalle) sopiva yhteinen päivämäärä, niin voin sitten taas tehdä tapahtuman ja järjestää paikan yms.

    muoks. ei ku se olikin 24.11. kun mulla on jo menoa, siis se perjantai, en jostain syystä muista sitä päivää millään oikein...
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
Sivu: 117 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107115116117118119 ... ViimeinenViimeinen