Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 117:sta
  1. #1
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Tässä, kun prätkät on ilmestyneet sekä katukuvaan että Facebookiin, palasi yksi vanha kummastuksen aihe mieleen.
    Miksi ihmeessä niin moni pitää laukkuja pyörässä käydessään vaikka torilla kaffella tai surauttamassa mutkateitä? Tuskin siellä mitään matkatavaroita tarttee.
    Yksikin kaveri jutteli, että naapurin isäntä laittaa aina ekana laukut kiinni, sitte lähtee ajamaan. Kun tulee himaan, lykkää pyörän talliin ja ottaa laukut pois. Niissä on kuulemma aniharvoin mitään kamaa.
    Mulle on ihan sama, mitä kukakin tekee, mutta tahdon ymmärtää, että miksi? Kertokaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  2. #2
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Tässä, kun prätkät on ilmestyneet sekä katukuvaan että Facebookiin, palasi yksi vanha kummastuksen aihe mieleen.
    Miksi ihmeessä niin moni pitää laukkuja pyörässä käydessään vaikka torilla kaffella tai surauttamassa mutkateitä? Tuskin siellä mitään matkatavaroita tarttee.
    Yksikin kaveri jutteli, että naapurin isäntä laittaa aina ekana laukut kiinni, sitte lähtee ajamaan. Kun tulee himaan, lykkää pyörän talliin ja ottaa laukut pois. Niissä on kuulemma aniharvoin mitään kamaa.
    Mulle on ihan sama, mitä kukakin tekee, mutta tahdon ymmärtää, että miksi? Kertokaa.
    Samaa olen itekin ihmetelly, varsinki gessumiehet pitävät kaikkia kolmea laukkua kiinni.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #3
    Itse en ymmärrä että miksi ne laukut pitäisi jotain lyhyttä käyntiä varten erikseen irroittaa, antaa olla paikallaan koko ajan. Pesua varten pitää kyllä irroittaa.
  4. #4
    Jos ovat kalliit niin pitäähän niitä näyttää muille. Joku voi tykätä leveämmästä perästä vrt. toiset tykkää muhkummasta.

    P. S. Mulla ei ole laukkuja, jos tarviin roinaa mukaan niin menen autolla.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  5. #5
    Antaisko se jollekin vähän vähemmän amatöörimäisen kuvan? Että on oikea matkamotoristi, eikä mikään nurkissa kurvailija.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #6
    Pidän laukut kiinni siksi että yleensä kun ajan, heitän saman tien parinsadan kilsan lenkin. Silloin on hyvä olla mukana ainakin visiirinputsaustarvikkeet, vettä, lippis, t-paita, siviilikengät jne. Pieni survival-kitti siis. Eihän sitä koskaan tiedä kuinka kaukaa itsensä ajopäivän jälkeen löytää, pieni parin tunnin kurvailu saattaa vaihtua parin päivän reissuksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #7
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Ne on kato tourinkimiehiä 24/7 Ilmanvastustahan laukut lisäävät. Sivulaukut on ihan ookoo pitkällä matkalla, mutta sitä en oikein ymmärrä miksi kaikki hankkivat sen yksinäisen perälaukun sinne taakse rumentamaan. Mahdollisen matkustajan selkänojanahan perälaukku on ihan ok, mutta silti. Pelkät sivulaukut paljon paremman näköinen ratkaisu, ja tavaraakin mahtuu enemmän.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  8. #8
    Aikonaan yks meinas että jos kaatuu niin laukku antaa suojaa jalalle kun pyörä jää laukun varaan. En muista oliko sillä ajatus myös suojata pyörää, mut sillä ne laukut oli aina kiinni. Muuten veikkaan että monesti imago kysymys. Laukkusarjan kanssa on täysverinen matkamotoristi ja ilman olis vaan rumat raudat siinä kylessä.

    Edit: ja tais siinä olla sekin että on tavaratilaa jos käy kaupassa tai kylillä kävelemässä tms. Se ei kyllä paljon autoa kesällä liikutellu.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #9
    Jos laukkujen säilytys aiheuttaa ongelmia, niin silloinhan ne on parasta pitää rätkässä kiinni.
    Varsinkin muovipyörien muovilaukut ottaa helposti itseesnä, jos niitä siirrellään pitkin lattioita ja varastoja.
    Toiseksi, kolme laukkua vie aika ison tilan ja varsinkin kerros/rivariasujalla voi olla tilanpuutetta.

    Miula laukut asuu autotallissa hyllyllä omassa pesässä, paitsi silloin, kun niitä tarvitaan.
  10. #10
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HAA kirjoitti Katso viesti
    Itse en ymmärrä että miksi ne laukut pitäisi jotain lyhyttä käyntiä varten erikseen irroittaa, antaa olla paikallaan koko ajan. Pesua varten pitää kyllä irroittaa.
    Eiks ne olis kätevämpi pitää oletuksena irti ja laittaa kiinni pidemmille reissuille? Tai mistä minä tiedän, ehkä enemmistö ajokerroista on just matkatavarahommia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  11. #11
    Hmmm.... miksi teitä häiritsee se mitä muut tekevät? teidän tapanne se oikea? parempia ihmisiä joilla on ainoa oikea ratkaisu?

    No, sovinnollisemmin sanottuna:

    Minulla on ne laukut, kaikki kolme, kiinni siksi, että siihen takaboxiin laitan aina kypärän ja hanskat etc. kun menen vaikkapa kauppaan. Ne sivulaukut on kiinni siksi että sinne mahtuu ne ostokset. Viidentoista kilon ruokaostokset ylös takalaukkuun kun ei ole kovin hyvä idea vaikka mahtuisivatkin.

    Ja kypärä ei mahdu noihin varsin pieniin ja erikoisen muotoisiin alkuperäissivulaukkuihin. En viitsi roikottaa kypärää kaupassa mukanani.

    Eli käytän aika paljon sitä mopoa kuten autoa, sillä hoidetaan matkan varrella kaupassakäynnit sun muut, en viitsi lähteä kauppareissuille erikseen kun niiden ohi kuitenkin ajan kotiin palatessani.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  12. #12
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Eiks ne olis kätevämpi pitää oletuksena irti ja laittaa kiinni pidemmille reissuille? Tai mistä minä tiedän, ehkä enemmistö ajokerroista on just matkatavarahommia.
    Käyn mopedilla päivittäin töissä, koska tahansa voi tulla asiakaskäynti niin että läppärilaukku pitää ottaa mukaan töistä. Mahtuu kypärä laukkuun, ei tarvitse kantaa mukana. On vaihtosisäkengät ja vaihtovaatetta mukana, jos sade yllättää tai pitää mennä johonkin tapaamiseen tms. Jotenkin orpo olo lähteä mihinkään jos mitään tarvikkeita ei ole mukana tai tilaa käydä ostoksilla ja kaupassa, kai se on tottumuskysymyskin. Auto liikkuu aika vähän ajokauden aikana, jos isompaa tavaraa ei tarvitse kuskailla tai muuta perhettä. Ihan kaatosateella en mopedilla töihin lähde, matkaa edestakaisin 50 km, viime kesänä taisi yksi päivä olla kun sateen takia lähdin autolla.

    Minulle ei pyörän ulkonäöllä niin ole laukkujen suhteen väliä, on aina FJR:n sivulaukut kiinni ja Maxian 55 takalaukku. Matkalle sitten tankkilaukku tarpeen mukaan, se on FJR:n omaa mallia. Kypärä mahtuu sivulaukkuun ilman Go-Pron tarrakiinnikettä, sen verran tarkkaa on että kiinnikkeen kanssa ei mahdu Shoein XR kokoa XL.
  13. #13
    xx:ssä on laukut irti. itseasiassa viime kesänä otin siitä kiinnitysraudatkin pois, saa luvan mahtua viikonlopun kamppeet tankkilaukkuun. säkki taakse penkille lisäksi jos tarvii. siistimpi ja kliinimpi ilman niitä rautoja, jotka olleet 10 vuotta paikoillaan. ja laukuilla ollut käyttöä kerran kesässä.

    mankissa ei edes ole laukkuja.

    gessussa ollu laukut kiinni kohta vuoden. kahdella pyörällä kun ajettu, niin sinne saanu kyytiin toisenkin kamppeet. ja ei ole jaksanut repiä niitä pois tyhjän takia. ja jos mieleen tulee kaupassa käydä, niin kaljakori mahtuu heittämällä kyytiin. eikä kurapyörää nyt muutenkaan tartte pestä ja hangata koko ajan, niin olkoon paikoillaan. eikä se alumiini ja rst mene miksikään siellä alla. ja tallissa on tilaa sen verran että mahtuu liikuttamaan sitä laukkujenkin kanssa.

    mutta en jaksaisi joka kerta laitaa laukkuja paikoilleen ja ajon jälkeen irrottaa, pelkästään sen takia että käy kylällä mutkan..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #14
    Omaa laukkupyörää ei ole vielä ollut mutta silloin kun sellainen on joskus ollut alla niin laukut on pysyneet kiinni pyörässä koska kotona ei ole tilaa niiden säilytykseen, eikä niitä viitsi mökille jättää jos tulee tarve laukuille. Siinä ne kulkee mopon perässä huomaamatta kun niihin on tottunut.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #15
    Voihan se ollamyös että miksipä ei laukkujen kanssa? Ite en ruukaa vatvoa eestas. Tuossa GT:ssä sivulaukut yleensä paikoillaan kun ne vähä niinku kuuluu siihen. Se on vähä orvon näkönen ilman niitä. Perälaukun laitan paikoilleen sitten kun oon reissussa mutta mitään isompaa tavaraa en sinne pakkaa. Se onkin oikeestaan sitä varten että on sinne on kätevä silloin kun pysähtyy ja menee käymään jossain niin laittaa kypärä,hanskat ja vaikka ajotakkikin jemmaan.
    Tuo ässä taasen on pääasiassa ilman laukkuja ku on parempi ilman niitä.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  16. #16
    Piti oikein miettiä, että miksi ei laukkujen kanssa? Bensaa voisi kulua vähän vähemmän, kulkisiko myös kovempaa pienemmän ilmanvastuksen takia, mahtuisin splittaamaan kapeammasta raosta, mutkapätkällä ”kevyempi” ajettava? Kaikki jonkun mielestä ihan valideja pointteja, minulle täysin yksi lysti. Laukut on käytännössä muuten paitsi huoltoon viedessä, siellä ne olisivat tiellä, muuten niistä ei minulle ole haittaa.
    .
  17. #17
    Kun saa sovitettua pleksi- kypärä-laukut yhdistelmän toimivaksi, niin yhdenkin komponentin vaihdolla menetetään balanssi. On kokeiltu gessulla. Uusi kypärä ja testi ilman laukkuja : ok. Sitten kanttilaukut kiinni ja kohti satamaa: kypärä paukutti. Uukkari kotio ja entinen kypärä: homma kunnossa.
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  18. #18
    Mulla on ihan merkkikohtaiset laukut ja niihin tarvittava kiinnitysteline. Niin raudat, kuin laukutkin huilaavat varastossa. Saattavat lentää kiinni jos pääsen ens kesänä toteuttamaan pohjoisen reissun. Työmatkoilla sun muilla riittää reppu tavaratilaksi.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  19. #19
    Pidän sivulaukkuja kiinni ihan vaan siksi, kun
    -pyörä on paremman näköinen laukut kiinni, kiinnitysraudat ei oo kovin nätit.
    -laukuissa on pikkuroinaa, työkaluja yms tarpeita mitkä ei penkin alle mahdu
    -jos satun käymään kaupassa, ei tartte sylissä kantaa ostoksia. En tykkää repuista tms.
    -siellä on kätevä pitää esim. Toisia hanskoja, tauolla taas on hyvä paikka jemmata ajokamoja piiloon.
    -kaiken irtoromun voi tunkea sinne, eikä tarvi taskussa pidä pullottamassa.
    -kun laukut on kiinni pyörässä, ne ei vie vähiä varastotiloja kotona.

    Mahdollisesti lisääntyvällä ilmanvastuksella tai polttoaineenkulutuksella ei ole mitään merkitystä minun ajoilla. Splitatessa toki täytyy muistaa kasvanut leveys.

    Niin paljon enemmän plussia kuin miinuksia, siksi pidän laukut keväästä syksyyn.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  20. #20
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HAA kirjoitti Katso viesti
    Käyn mopedilla päivittäin töissä, koska tahansa voi tulla asiakaskäynti niin että läppärilaukku pitää ottaa mukaan töistä. Mahtuu kypärä laukkuun, ei tarvitse kantaa mukana. On vaihtosisäkengät ja vaihtovaatetta mukana, jos sade yllättää tai pitää mennä johonkin tapaamiseen tms. Jotenkin orpo olo lähteä mihinkään jos mitään tarvikkeita ei ole mukana tai tilaa käydä ostoksilla ja kaupassa, kai se on tottumuskysymyskin. Auto liikkuu aika vähän ajokauden aikana, jos isompaa tavaraa ei tarvitse kuskailla tai muuta perhettä. Ihan kaatosateella en mopedilla töihin lähde, matkaa edestakaisin 50 km, viime kesänä taisi yksi päivä olla kun sateen takia lähdin autolla.

    Minulle ei pyörän ulkonäöllä niin ole laukkujen suhteen väliä, on aina FJR:n sivulaukut kiinni ja Maxian 55 takalaukku. Matkalle sitten tankkilaukku tarpeen mukaan, se on FJR:n omaa mallia. Kypärä mahtuu sivulaukkuun ilman Go-Pron tarrakiinnikettä, sen verran tarkkaa on että kiinnikkeen kanssa ei mahdu Shoein XR kokoa XL.
    Erittäin hyvä perustelu.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  21. #21
    Mulla on laukut kiinni siksi että sopii satunnaisia heräteostoksia varten rahat mukaan. Kuten esim. uuden kaivinkoneen osto messuilta.
  22. #22
    Laukut ovat yleensä varastossa, paitsi silloin kun lähden pidempään reissuun. Silloinkin ensisijaisesti sivulaukut, pidemmälle, kun kyytiläinen mukana, silloin myös takalaukku. Niin ja kyytiläisen ollessa mukana, tykkää nojata takalaukkuun.
    Varmaan turhamaista, mutta ei ne laukut ulkonäköä paranna, siis pyörän. Parasta olisi, kun saisi kiinnitysraudatkin kätevästi pois, silloin kun laukkuja ei tarvita.
    ZZR 1400
  23. #23
    Itse olen pitänyt laukkuja koko ikäni turhina ja ihan pimeinä keksintöinä. Sitten ostin GSn ja siinä tuli laukut mukana. ja nythän niitä haluaa pitää kiinni koko ajan. Siksi, että noin isossa ne ei haittaa ajoa mitenkään, niitä ei edes huomaa ajessa. sivulaukut on matalalla, joten jalan heittoakaan ei haittaa kuten ylälaukku.

    sitten voi pitää tavaraa mukana, sadepukua, starttiboosteria kun akku oli vähän heikko, juomapulloa yms. Ajelin mökille, niin menee siiderit ja ruuat laukussa ja vaihtovaatteet ja makuupussi.

    kuljetuskyky on vain se heti ihmisen kuljettamisen jälkeen tarpeellisin toiminto. ja se yleensä pyöristä puuttuu ja kun sen kokee, niin se on hienoa.

    onhan se hölmö pitää niitä kiinni jossain honda hornetissa, mutta jossain GSssä se kuuluu lookkiin ja kun ei ajaessa haittaa, niin taidan pitää koko kesän ne kiinni. ylälaukkua en pidä kun se haittaa jalanheittoa.

    mökiltä sitten palatessa meinasi olla vähän tulla sormille kylmä, vaikka kahvalämppärit kyllä lämmitti. Tuli mieleen, että mullahan taisi olla laukussa paksummat hanskat. ja eikun vaihto bussipysäkillä ja matka jatkui.

    Vielä pitäisi saada sellainen laukku joka on kylmälaukku. Sähköllä ja uretaanieristys. ylälaukku sopisi sellaiseksi. Tämä on väistämätön kehityskulku koska esim jenkeillä on mönkijän ritsillä aina kylmälaukku, sen takia, että on kylmää juomaa mukana ja eväät pysyy hyvässä kunnossa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #24
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Vielä pitäisi saada sellainen laukku joka on kylmälaukku. Sähköllä ja uretaanieristys. ylälaukku sopisi sellaiseksi.
    Sen kun lataa täyteen kaljaa, niin voi painopiste muuttua mielenkiintoiseksi. Eiks sivuille kylmälaukut ja rätit ylös?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  25. #25
    no vähemmän se silti painaa kuin matkustaja, Eli GSn painopisteessä ei haittaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    Itellä vain reppu selässä. Nainen saa parin yön tarpeet pakattua tarvittaessa.
    Reppuun on niin tottunut.
    Toiseen reppuun mahtuu jopa embon paketti
    Toinen reppu on hiukan pienempi.
    Olen kuljettanut viherkasvejakin
    Laukut eivät sovi mun imitsiin sportti pyörästä
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
  27. #27
    Lainaa Smurffis kirjoitti Katso viesti
    Itellä vain reppu selässä. Nainen saa parin yön tarpeet pakattua tarvittaessa.
    Reppuun on niin tottunut.
    Toiseen reppuun mahtuu jopa embon paketti
    Toinen reppu on hiukan pienempi.
    Olen kuljettanut viherkasvejakin
    Laukut eivät sovi mun imitsiin sportti pyörästä
    Sama juttu, repulla yleensä liikkeellä, myös viherkasvia kuljettanu repussa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #28
    Miksihän jonkun pyörätyypin kuljettajat näyttävät kokoajan siltä kuin olisivat lähdössä ylittämään Gobin autiomaata? On vesipulloa ja lisä happipulloja ja kuitenkin ajellaan koti - työpaikka - Biketeam kolmiota.
    R1200R
  29. #29
    Kunnon tourinkimiehet tykkää poseerata.
    Supermoto
  30.  
  31. #30
    Mulla on takalaukku aina paikalaan kun sinne on niin kätevä heittä kypärä ja hanskat paussilla. Sivulaukut on aina kun ollaan kaksin matkassa,vaimolla on aina jotain tvaraa matkassa. Sitten on myös kätevää kun saa laittaa ajokamat sivulaukkuihin(takki, housut ja kengät mahtuu) ja kypärät sopii takalaukkuun kun menee vaikka kaupungille käveleskelemään. En viitti niissä ajokamoissa mitään festari keikkaa viettää.
    Laukkuihin sopii myös kätevästi muutama kauppakassi ja kaljat kun käy soppailee muutaman päivän ruuat kaupasta.
    Ja mitä helvettiä se kelläkkään kuuluu vaikka pitäisin niitä laukkuja läpi vuoden pyörässäni kiinni. Itse olen ne omilla rahoilla maksanut. Ei muakaan haittaa vaikka toiset ajelee hölmön näköinen reppu selässä koko kesän
    Kukin harrastaaa haluamallaan ja itseään miällyttävällä tavalla!
    CBR 1100 xx -05 7/2016-
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen