Sivu: 69 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2041:stä 2070:een 3785:sta
  1. #2041
    Juu huomasin ja toi ois ollu aika hieno juttu mutta aikataulu huono, tona vkl on joku vaimon sukulaisten juhla. Pitänee välillä hoitaa suhteita siihenkin (ja vaimon) suuntaan kun tulee taas tänä kesänä monta reissua pyörällä. Viroon, Norjaan ja vielä ehkä loppukesästä viikoks johonkin suuntaan. Ja viikon päästä Berliinin BMW tehtaille.... ja ym ym.
    R1200GSA -09
  2. #2042
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Pitänee välillä hoitaa suhteita siihenkin (ja vaimon) suuntaan
    Tsot tsot, käymällä oikeat kurssit oikeaan aikaan eli oppimalla ajamaan varmistat sen että tulevaisuudessakin vietät perheen kanssa laatuaikaa yhdessä terveenä eikä vaikkapa moottoripyöräonnettomuudessa vammautuneena! (Näin tämä siis pitää perustella vaimolle/ perheelle! Eikä ole edes yhtään väärin liioiteltua.)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #2043
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tsot tsot, käymällä oikeat kurssit oikeaan aikaan eli oppimalla ajamaan varmistat sen että tulevaisuudessakin vietät perheen kanssa laatuaikaa yhdessä terveenä eikä vaikkapa moottoripyöräonnettomuudessa vammautuneena! (Näin tämä siis pitää perustella vaimolle/ perheelle! Eikä ole edes yhtään väärin liioiteltua.)
    Totta. Joten mä tuun mukaan. Maksoin ensin ja sanoin vasta sitten vaimolle että jää sen sukujuhlat nyt väliin. Sanoi että mee vaan
    R1200GSA -09
  4. #2044
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Totta. Joten mä tuun mukaan. Maksoin ensin ja sanoin vasta sitten vaimolle että jää sen sukujuhlat nyt väliin. Sanoi että mee vaan
    Oliko takaisin tulemisen tarpeellisuudesta mainintaa

    Mä muuten sain eilen postissa Klanin takin ja sopiva tuli. Kiitokset sulle sovitusmahdollisuudesta! Kun pyörä on vielä talvisäilössä, niin kai siihen pitää virittää testisähköt ja kokeilla, miten toimii. Kunpa vaan omistaisin ison tuulettimen, niin voisi mennä sen kanssa ajokamoissa partsille testaamaan naapurien iloksi
    ------
  5. #2045
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Oliko takaisin tulemisen tarpeellisuudesta mainintaa

    Mä muuten sain eilen postissa Klanin takin ja sopiva tuli. Kiitokset sulle sovitusmahdollisuudesta! Kun pyörä on vielä talvisäilössä, niin kai siihen pitää virittää testisähköt ja kokeilla, miten toimii. Kunpa vaan omistaisin ison tuulettimen, niin voisi mennä sen kanssa ajokamoissa partsille testaamaan naapurien iloksi
    No ei tainnu joo mainita takastulemisesta

    Saat pyöräs nyt keväällä säilöstä niin ajelet Malmin suuntaan, laitetaan joku ilta takille sähköt vimosen päälle hyvin. Sähkötarvikkeita on hyllyt pullollaan. Voit ajella lämpösellä takilla kotia
    R1200GSA -09
  6. #2046
    Onkohan Pleksi huomannu (vai eikö vain ole jaksanu välittää) että maakartoista puuttuu jo 4 maata joissa on kätköjä! (Bulgaria, Gibraltar, Monaco, South Africa) Tosin uskoisin että Monacoon ei taida tulla enempää kätköjä?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #2047
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Onkohan Pleksi huomannu (vai eikö vain ole jaksanu välittää) että maakartoista puuttuu jo 4 maata joissa on kätköjä! (Bulgaria, Gibraltar, Monaco, South Africa) Tosin uskoisin että Monacoon ei taida tulla enempää kätköjä?
    Kiitos huomautuksesta. Asia korjattu. Huomaamattahan tuo jäi, kun on ollut olevinaan kovasti muuta puuhaa.
    ------
  8. #2048
    Kausi aloitettu tänään! 1 kätkö haettu.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #2049
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kausi aloitettu tänään! 1 kätkö haettu.
    Täällä ei vielä pystykykene, sellaista haipakkaa töissä, mutta jos vaikka tuossa päästäisenä / sen jälkeen itsekin ehtisi
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  10. #2050
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kausi aloitettu tänään! 1 kätkö haettu.
    Hyvä. Täälläkin kausi alko tänään mutta ei vielä kätköilyä. Ens kuun puolella varmaan vois alkaa kätköilemään.
    R1200GSA -09
  11. #2051
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Hyvä. Täälläkin kausi alko tänään mutta ei vielä kätköilyä. Ens kuun puolella varmaan vois alkaa kätköilemään.
    Joo, toki kätköt on hienompia huhtikuussa kuin maaliskuussa!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #2052
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Joo, toki kätköt on hienompia huhtikuussa kuin maaliskuussa!
    Nii onki !
    Kova hinku ois päästä ajelee ja vaikka vähän kätköilemään mutta ens kuussa on vasta viikoloppuisin aikaa. Ja ei kai noi tulevat kelitkään mitään kovin lämpösiä ole.
    R1200GSA -09
  13. #2053
    Huomenna illalla katteiden asennus paikoilleen. Josko sitten viikonloppuna alkais kausi. Kelit on kyllä viileät verrattuna viime maaliskuuhun.

    On ollu kyllä kiireistä viime aikoina enkä oo jaksanu paljoakaan miettiä kätköilyä. Nyt on alkamassa talossamme taas uus projekti. Tarkoitus olis laitattaa aurinkopaneelit katolle. Vit***aa tuo Carunan ja Fortumin ryöväysmentaliteetti,jolle ei oo näkyvissä mitään loppua. Surullisinta Carunan tapauksessa (nimi sopii todella hyvin tähän tilanteeseen) että maksetaan minimaaliset verot Suomeen ja rahat valuu ulkomaalaisille ryöväreille.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  14. #2054
    Olin taas viime viikolla UK:ssa ja tapasin työpaikalla toisen motoristitutun. Hän sanoi, että ajaminen hänellä on täysin fiilispohjalla eikä kätköily ainakaan vielä kiinnosta. Kerroin että kätköilyä voi harrastaa aivan fiilispohjaltakin. Ehkä mun pitäis saada mopo alle UK:ssa ja lähteä vetämään letkaa siellä. Ihme motoristeja noi engelsmannit.

    Muoks. Pleksi, mitä mieltä oot, pitäiskö yrittää saada esim. engelsmannien Ride lehteen juttu kätköilystä?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  15. #2055
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Olin taas viime viikolla UK:ssa ja tapasin työpaikalla toisen motoristitutun. Hän sanoi, että ajaminen hänellä on täysin fiilispohjalla eikä kätköily ainakaan vielä kiinnosta. Kerroin että kätköilyä voi harrastaa aivan fiilispohjaltakin. Ehkä mun pitäis saada mopo alle UK:ssa ja lähteä vetämään letkaa siellä. Ihme motoristeja noi engelsmannit.

    Muoks. Pleksi, mitä mieltä oot, pitäiskö yrittää saada esim. engelsmannien Ride lehteen juttu kätköilystä?
    Olishan se kova juttu, jos onnistuisi. Nyt UK:n kätkökarttakin näyttää minusta oikein hyvältä ...ja ajankohtakin olisi mitä mainioin.

    Minua on muuten aina välillä mietityttäneet kommentit "kätköilyn aloittamisesta" ja siitä, että asiaan liittyy jonkinlainen aloituskynnys. Ikäänkuin pitäisi "aloittaa jokin uusi harrastus" ennen kuin voi osallistua.

    Ehkä tätä hommaa voisi ajatella enempikin vaan tapana löytää uusia hyviä mestoja minne ajella. Kuten sanoit, fiilispohjalta, mutta välillä helpottaa, kun on jokin kohde valmiiksi tarjoiltuna. Ja tietty toinen puoli on se, että voi tehdä palveluksen muille lisäämäämällä omia. Se harrastus on kuitenkin prätkällä ajelu ja tämä on yksi tapa löytää kohteita niin, että niistä on jokin selostus, kartta ja myös tuoreita kommentteja. Ja voi vielä merkata, missä on käynyt, jos haluaa systemaattisesti tutustua uusiin paikkoihin.

    En tosiaan ole mikään asiantuntija, mutta ehkä tuosta saisi ihan käypäsen lehtijutun, että Suomessa on suht. nopeasti kertynyt kattava kooste motoristeja kiinnostavista paikoista ja hyvistä teistä ja nyt ko. konsepti on tarjolla UK:ssakin. Ei maksa mitään ja voi lähteä vaikka heti ajelemaan.

    Tai sitten mun ralli-englanti on britille liian traumaattinen kokemus
    ------
  16. #2056
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Minua on muuten aina välillä mietityttäneet kommentit "kätköilyn aloittamisesta" ja siitä, että asiaan liittyy jonkinlainen aloituskynnys. Ikäänkuin pitäisi "aloittaa jokin uusi harrastus" ennen kuin voi osallistua.
    Onhan se kaikille uusi ja ihmeellinen asia niin kauan kun eivät ole kokeilleet! Vaikuttaa luettuna jotenkin hankalalta(?)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #2057
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Olin taas viime viikolla UK:ssa ja tapasin työpaikalla toisen motoristitutun. Hän sanoi, että ajaminen hänellä on täysin fiilispohjalla eikä kätköily ainakaan vielä kiinnosta. Kerroin että kätköilyä voi harrastaa aivan fiilispohjaltakin.
    Jotenkin välillä tuntuu että tuo unohtuu täälläkin.
    Meitä on aika monta, jotka ajelee noita kätköjä läpi ihan fiilispohjalla, mutta me ei välttämättä olla niin fanaattisia että niitä olemme alkaneet kiilto silmissä merkitsemään.
    Ei vain aika anna periksi, tai ei huvita merkitä niitä.
    Täällä nyt liian helposti erotellaan henkilöt, jotka jaksaa merkkailla käyntejään niistä henkilöistä, jotka eivät jaksa merkkailla käyntejäään.
    Suoranaisesti "vittuillaan" joskus, että henkilöt jotka eivät jaksa merkkailla ajeluitaan, eivät kuuluisi edes kätköilijöiden joukkoon.
    Jokainen tehköön tavallaan ja ajelkoon fiilispohjalla tai ajelkoon kiilto silmissä tosissaan kaikki mestat läpi merkkaillen niitä.
    "Hiljaisille" kätköilijöille vittuilemalla ja sivustolta yrittämällä "karkottaa" ei ainakaan edistetä harrastusta millään tavalla.

    Kätköilyn perusjatushan taisi olla:
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti

    Perusajatuksena on se, että sivustolta löytää kohteita ajeluille ja uusia paikkoja tutustuttavaksi. Jokainen voi myös helposti jakaa omia suosikkikohteita muiden löydettäväksi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  18. #2058
    Joskus oli juttua vanhojen kätköjen uudelleen löytämisestä. Mikä on tilanne nyt? Mä ainakin kiertäisin lähialueen kätköjä mielellään uudelleen....
  19. #2059
    Eihän se oo kiellettyä. Ajaa vaan.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  20. #2060
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    "Hiljaisille" kätköilijöille vittuilemalla ja sivustolta yrittämällä "karkottaa" ei ainakaan edistetä harrastusta millään tavalla.
    Itse en ole tämäntyyppistä suhtautumista huomannut?

    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Joskus oli juttua vanhojen kätköjen uudelleen löytämisestä. Mikä on tilanne nyt? Mä ainakin kiertäisin lähialueen kätköjä mielellään uudelleen....
    Juu toki niissä saa käydä uudestaan, mutta toistaiseksi ei ole tulossa sitä uudelleenkuittausta.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #2061
    Uudelleenlöytämisominaisuuden tekeminen olisi melko iso homma, eikä nyt vaan mitenkään ehdi. Sorry!

    Jos muuten motocaching sivustolla huomaatte jotain sellaista, mistä voi saada käsityksen ettei olisi hyväksyttävää käyttää saittia ilman, että merkkaa löytöjä, niin kertokaa ihmeessä. Ei tosiaan ole tarkoitus.

    Tietysti haluan kannustaa tekemään lokimerkintöjä, koska niistä muut käyttäjät saavat arvokasta tietoa ja monet tykkää muutenkin seurata niitä. Eihän ketään kuitenkaan voi siitä moittia, jos ei halua merkkailla.
    ------
  22. #2062
    Mäkin oon miettiny ja koittanu ettiä että kuka täällä vi...lee ja yrittää karkottaa. En oo nähny enkä kuullu. Lievää ylireagointia ? Jokainen hoitakoon kätköilynsä tyylillään.
    R1200GSA -09
  23. #2063
    Kanadaankin tuli tänään pari kohdetta lisää yhden aiemman Gozan tekemän kohteen lisäksi. Lienee paikallinen kaveri ?
    R1200GSA -09
  24. #2064
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Lienee paikallinen kaveri ?
    Heh. Mä katoin ensin että ne oli jlikin tekemiä kätköjä mutta oikeassa olet, "james2432" on varmaan paikallinen hemmo!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  25. #2065
    Kausi avattu

    Neljä kätköä kuitattu.

    Olihan se taas siistiä
  26. #2066
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Olishan se kova juttu, jos onnistuisi. Nyt UK:n kätkökarttakin näyttää minusta oikein hyvältä ...ja ajankohtakin olisi mitä mainioin.

    Minua on muuten aina välillä mietityttäneet kommentit "kätköilyn aloittamisesta" ja siitä, että asiaan liittyy jonkinlainen aloituskynnys. Ikäänkuin pitäisi "aloittaa jokin uusi harrastus" ennen kuin voi osallistua.

    Ehkä tätä hommaa voisi ajatella enempikin vaan tapana löytää uusia hyviä mestoja minne ajella. Kuten sanoit, fiilispohjalta, mutta välillä helpottaa, kun on jokin kohde valmiiksi tarjoiltuna. Ja tietty toinen puoli on se, että voi tehdä palveluksen muille lisäämäämällä omia. Se harrastus on kuitenkin prätkällä ajelu ja tämä on yksi tapa löytää kohteita niin, että niistä on jokin selostus, kartta ja myös tuoreita kommentteja. Ja voi vielä merkata, missä on käynyt, jos haluaa systemaattisesti tutustua uusiin paikkoihin.

    En tosiaan ole mikään asiantuntija, mutta ehkä tuosta saisi ihan käypäsen lehtijutun, että Suomessa on suht. nopeasti kertynyt kattava kooste motoristeja kiinnostavista paikoista ja hyvistä teistä ja nyt ko. konsepti on tarjolla UK:ssakin. Ei maksa mitään ja voi lähteä vaikka heti ajelemaan.

    Tai sitten mun ralli-englanti on britille liian traumaattinen kokemus

    Mietin että miten saisi näkyvyyttä Briteissä ja Jenkeissä. Seuraan yhden Briteissä asuvan toimittajan prätkäblogia, joka kirjoittaa myös Ride Aparttiin ja Motorcycle.comiin. Voisin kuvitella että se voisi innostua kokeilemaan kätköilyä ja ehkä tekemään siitä jutun.

    Pleksi, ei varmaan haittaa jos vinkkaan asiasta eteenpäin?
  27. #2067
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    Joskus oli juttua vanhojen kätköjen uudelleen löytämisestä. Mikä on tilanne nyt? Mä ainakin kiertäisin lähialueen kätköjä mielellään uudelleen....
    Olen ajatellut hoitaa tämän siten, että mikäli haluan ajaa jonkun kohteen toiseen tai kolmanteen kertaan, niin heitän tästä kommentin kätkölle.Ei kerrytä pisteitä, mutta tulee hyvä mieli.
  28. #2068
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Pleksi, ei varmaan haittaa jos vinkkaan asiasta eteenpäin?
    No ei varmasti haittaa! Kiitoksia sinulle ja tietty muillekin, jotka levittää sanaa

    Täydennys: Huomasin vasta nyt, kun paebar vinkkasi, että nimerkki james2432 on tehnyt pari kätköä Kanadaan. Ilmeisesti sieltä päin oleva motoristi.

    Täydennys2: Ja voit Wilhelm luvata, että motocaching facebookiin ja motocaching.net news sivulle tulee maininnat ja linkit blogiin, jos sinne tulee juttu motocachingista - ainakin, jos on vähänkään positiivista.
    ------
  29. #2069
    Nyt olis oivasti tilaa kätköreissulla parille motoristille! 6-7 motoristia lähtee Helatorstaina 5.5.2016 aamulautalla Tallinnaan. Majoitukisa on varattu kolmeksi yöksi eli sunnuntaina 8.5. tullaan takaisin Hkiin. Kätköjä Virossa ja Latviassa tulee käytyä läpi aika urakalla. Lähtiskö joku mukaan?
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 21.03.2016 klo 16:59.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #2070
    Laitetaanko kauden avaus (makkaranpaisto ym hauskuus) vasta Vironreissun jälkeen vai väännetäänkö huhtikuulle? Mun ehdotus paikan suhteen olis Myllykoski.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 23.03.2016 klo 16:30.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 69 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179119 ... ViimeinenViimeinen