Sivu: 5 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555105 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 3785:sta
  1. #121
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tota noin... huomasitko, että saitilla käytetään sähköpostiosoitetta käyttäjätunnuksena? Voisiko olla vaan siitä kiinni?
    Heh, en, toimii, kiitos ja anteeksi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  2. #122
    Aaa... no siinähän se syy on!
    VIelä kun tajuais miten joku paikka merkitään löydetyksi...
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 27.07.2014 klo 16:40.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #123
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Aaa... no siinähän se syy on!
    VIelä kun tajuais miten joku paikka merkitään löydetyksi...
    Hyvä kun selvisi!

    Kätkön sivulla on otsikko "Löytyikö? Kommentoitavaa?" ja sen alla linkki "Merkitse löydetyksi tai kommentoi...". Normi tietokoneen näytöllä linkki majailee siinä kartan alapuolella.
  4. #124
    Loistava palvelu. Suurkiitos pleksille!
    Lisäsin jo yhden omankin suosikin.

    Viki
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  5. #125
    Kappas vaan. Tämä on noteerattu myös motouutiset.fi:ssä: http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...tm?ref=section
  6. #126
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kappas vaan. Tämä on noteerattu myös motouutiset.fi:ssä: http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...tm?ref=section
    Toivottavasti houkuttelee lisää käyttäjiä, jotta tulisi lisää kätköjäkin
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  7. #127
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti houkuttelee lisää käyttäjiä, jotta tulisi lisää kätköjäkin
    Juuri äsken tuli julkaistuksi sadasviideskymmenes kätkö. Uusia käyttäjiäkin on tullut mukaan 51 viimeisen vuorokauden aikana.

    Tosin sä olet sen verran kova ajamaan, että mahtaako tuokaan riittää
  8. #128
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tosin sä olet sen verran kova ajamaan, että mahtaako tuokaan riittää
    Ehkä ne vielä vähän aikaa riittää, etenkin kun loma loppuu kohta eikä ennätä ajelee enää niin paljon. Mun loman pituus on aika epäreilu kilpailuetu .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  9. #129
    Ai oliks tää kilpailu ?
  10. #130
    Kuvajahtiin ehkä hieman kyllästyneenä aloitin nyt sitten tämänkin! Ihan hauskaa...
    Itse kaipaisin enemmän kuvia, eli esimerkiksi voisi ottaa kuvan omasta pyörästä kun rasti on läydetty. Tosin se muistuttaa sitten jo aika paljon kuvajahtia. Mutta ainakin voisi olla mahdollista lisätä kuvia rastin "kuvakansioon" eikä ne välttämättä olisi niitä "mun pyörä tällä rastilla"...
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Ai oliks tää kilpailu ?
    Eikös koko elämä ole kilpailu...?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #131
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Itse kaipaisin enemmän kuvia, eli esimerkiksi voisi ottaa kuvan omasta pyörästä kun rasti on läydetty. Tosin se muistuttaa sitten jo aika paljon kuvajahtia. Mutta ainakin voisi olla mahdollista lisätä kuvia rastin "kuvakansioon" eikä ne välttämättä olisi niitä "mun pyörä tällä rastilla"...
    Ei pöllömpi ajatus! Käsittääkseni kuvien lisääminen kätkön kuittauksen yhteydessä on pohdinnan alla ja jos sellainen toteutuu niin silloinhan olisi kenties mahdollista tehdä yksi kätkömuoto lisää?
  12. #132
    Mullakin vähitellen alkamassa tämä harrastus (yks rasti jo löydetty ja tänään ehkä toinenkin hakusessa). Minusta tän geokätköilyn vois pitää erillään tuosta kuvajahtihommasta, joka on varsin mielenkiintoinen sikäli että kuvissa on ollut usein hienoja kohteita yhdistettynä hienoihin mopokuviin (siis kaks kärpästä yhdellä iskulla) mutta mulla ei oo valitettavasti aikaa (=mahdollisuuksia) lähteä jahtaamaan kuvajahtikohteita tällä hetkellä. Mun ymmärtääkseni kuvajahtailu vaatii mm. nopeutta. Joten voitaiskos pitää tää geokätköily vähän rennommalla tasolla jotta tikkariajelijat ehtii omalla rauhallisella tyylillä etsiskellä noita kätköjä. Tietenkin myös tuo kuvajahtailu on otettava harrastusmielessä (ei nyt ruveta kiistelemään tästä kun joku voi vetää herneet nenään mun tekstistä).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #133
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joten voitaiskos pitää tää geokätköily vähän rennommalla tasolla jotta tikkariajelijat ehtii omalla rauhallisella tyylillä etsiskellä noita kätköjä. Tietenkin myös tuo kuvajahtailu on otettava harrastusmielessä (ei nyt ruveta kiistelemään tästä kun joku voi vetää herneet nenään mun tekstistä).
    Oma käsitykseni oli Go-Za:n ehdotuksesta sellainen että jokin kohde kuitataan käydyksi valokuvan perusteella - silloin kun itselle parhaiten sopii! Ei suinkaan niin että vain ensimmäinen kohteen löytäjä voi sen kuitata - Ei.
  14. #134
    Hyvä idea tuo kuvahomma. Tuosta herneen nenään vetämisestä, sovitaan ettei tällä palstalla kukaan tee silleen niin ois hieno homma. Tuolla kuvajahtipuolella välillä porukka käy välillä vähän liian kuumana.

    Eikä tää tosiaan oo kilpailua muuta kuin itsensä kanssa ja hauskaa sellasta. Mä saan ajella työmatkaa 65 kilsaa päivässä mutta se ei tahdo riittää niin motokätköilystä on tullu mukava harrastus. Viikon päästä alkaa taas loma, aattelin käydä kattomassa ton Kirkkoniemen mutkapätkän. Tai siis jos sinne asti pääsen
  15. #135
    No juu... kuvajahti on tosiaan ihan oma juttunsa ja monethan siitä näyttää tykkäävän. Mikäs siinä.

    Mulla oli vaan ajatuksena, että saataisiin esiteltyä ja piirretyä kartalle mukavia kohteita, joihin ajella. Ja sitten hieman jakaa kokemuksia. Ainakin minusta kuvien lisääminen lokimerkintöihin olisi ihan hyvin tähän sopiva asia.

    Nyt en ole ihan varma tarkoittiko Go-Za sitä, että kuva olisi joillain kätköillä löytämisen edellytys, mutta tällaista olen itse pohtinut:

    Lokimerkintään voisi helposti lisätä kentän (tai kenttiä) sitä varten, että siihen saisi laittaa linkin ottamaansa kuvaan. Mutta ehkä se on hieman hankala, kun pitää käyttää jotain kuvapalvelua jne... Jos löydön loggaamisen ehtona olisi kuvan lisääminen, niin sitten sivustolla pitäisi varmaan olla mahdollista ladata kuvat suoraan lokimerkinnän sivulta "lisää kuva" -toiminnolla. Vai mitä olette mieltä?

    Kuvien lataamistoiminto on jossain määrin työläs toteuttaa, joten en ole siihen vielä ryhtynyt/ehtinyt.
  16. #136
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Hyvä idea tuo kuvahomma. Tuosta herneen nenään vetämisestä, sovitaan ettei tällä palstalla kukaan tee silleen niin ois hieno homma. Tuolla kuvajahtipuolella välillä porukka käy välillä vähän liian kuumana. :
    Tästä oon täysin samaa mieltä. Kerran kävi niin että kommentoin saman kaverin ottamaa yhtä kuvaparia. Ihan hyvää tarkoitin mutta tulin täysin väärinymmärretyksi kun yks kaveri veti tosiaan herneet nenään.

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    No juu... kuvajahti on tosiaan ihan oma juttunsa ja monethan siitä näyttää tykkäävän. Mikäs siinä.

    Mulla oli vaan ajatuksena, että saataisiin esiteltyä ja piirretyä kartalle mukavia kohteita, joihin ajella. Ja sitten hieman jakaa kokemuksia. Ainakin minusta kuvien lisääminen lokimerkintöihin olisi ihan hyvin tähän sopiva asia.

    Nyt en ole ihan varma tarkoittiko Go-Za sitä, että kuva olisi joillain kätköillä löytämisen edellytys, mutta tällaista olen itse pohtinut:

    Lokimerkintään voisi helposti lisätä kentän (tai kenttiä) sitä varten, että siihen saisi laittaa linkin ottamaansa kuvaan. Mutta ehkä se on hieman hankala, kun pitää käyttää jotain kuvapalvelua jne... Jos löydön loggaamisen ehtona olisi kuvan lisääminen, niin sitten sivustolla pitäisi varmaan olla mahdollista ladata kuvat suoraan lokimerkinnän sivulta "lisää kuva" -toiminnolla. Vai mitä olette mieltä?

    Kuvien lataamistoiminto on jossain määrin työläs toteuttaa, joten en ole siihen vielä ryhtynyt/ehtinyt.
    Minusta kuvien ottaminen vois olla täysin vapaaehtoista eikä kätkön löytämisen/kuittaamisen edellytys. Tänään kävin Porkkalanniemessä ja tuli kuvattua kätkön postilaatikko mutta tämä oli lähinnä itseä varten että muistaa sen oikean numeron. Nuo kuvapalvelulinkit eivät välttämättä toimi vuosien päästä kun kuvan ottaja voi jossakin vaiheessa sitten poistaa kuvan kuvapalvelimelta eikä linkki sitten toimi enää. Parempi ois että vois ladata kuvan vaikka pienemmässä koossa kätköilysivustolle "lisää kuva" -toiminnolla. Oishan se kiva katella samasta kohteesta eri kuvaajien ottamia kuvia (samalla vois yrittää saada sen oman mopon kuvaan jos mahdollista).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  17. #137
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Minusta kuvien ottaminen vois olla täysin vapaaehtoista eikä kätkön löytämisen/kuittaamisen edellytys. Tänään kävin Porkkalanniemessä ja tuli kuvattua kätkön postilaatikko mutta tämä oli lähinnä itseä varten että muistaa sen oikean numeron. Nuo kuvapalvelulinkit eivät välttämättä toimi vuosien päästä kun kuvan ottaja voi jossakin vaiheessa sitten poistaa kuvan kuvapalvelimelta eikä linkki sitten toimi enää. Parempi ois että vois ladata kuvan vaikka pienemmässä koossa kätköilysivustolle "lisää kuva" -toiminnolla. Oishan se kiva katella samasta kohteesta eri kuvaajien ottamia kuvia (samalla vois yrittää saada sen oman mopon kuvaan jos mahdollista).
    Jeps, kyllähän kuvat on ihan kivoja katteltavia ja hyviä "lisukkeita" kätkön kuvaukseenkin, vaikka eivät olisikaan kätkön löytämisen edellytys. Itsekin olen sillä kannalla, että kuvien lisääminen voisi olla vapaaehtoista, mutta varmaan muitakin mielipiteitä on. Ehkä asian voisi jättää kätkön tekijän harkintaan, ettei ainakaan ihan heti lähtisi säännöissä moista kieltämään?

    Ja toi oli hyvä pointti, että eri palveluihin ladatut kuvat voi sitten hävitä (monestakin syystä).
  18. #138
    Ehdoton EI tuolle kuvajutulle. Että pitäsi käynti kuitata kuvalla. Suurin osa tästä porukasta ei osaa edes linkata mitään kuvia tänne nettiin.
    Noi kuvasurautuksetkin on sen takia vain niiden hommaa, jotka tuon nettiin linkkaamisen osaavat.
    Noi kätköön liittyvät kysymykset ovat kyllä mainio juttu. "Mitkä sulakkeet on siinä sähkötaulussa siinä pylväässä?" Oli esim yksi kysymys.
    Jos tästä halutaan laaja ja kaikille kiinnostava ja mielenkiintoinen juttu, niin turha laittaa hommaa niin vaikeaksi.
    Vapaaehtoisesti voi toki kuvia lisätä jollain systeemillä.
    Pekka
  19. #139
    No jopas ny jotakin.... Ja eihän kukaan oo sanonu et pitäs kuitata kuvalla. Se ois pelkkä lisä tuohon hommaan, ne jotka haluu.
  20. #140
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    No jopas ny jotakin.... Ja eihän kukaan oo sanonu et pitäs kuitata kuvalla. Se ois pelkkä lisä tuohon hommaan, ne jotka haluu.
    Juuri näin.

    Kävin juuri äsken kuittaamassa Porkkalan niemen kätkön löydetyksi. Oli ihan hauskaa ottaa kuva siitä yhdestä tietystä postilaatikosta. Edessä pyöri kaks kotiloa siinä kääntöpaikalla ja ihmettelivät että mitä ihmettä kuvaan jotakin postilaatikkoa. Hauskaa oli ja jatkoin sitten venesatamaan. Kiva oli sitten ajella kotiin päin muttei tietenkään sitä lyhintä ja nopeinta reittiä.

    Pleksi, todella hyvän jutun oot pannu pystyyn.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  21. #141
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin.

    Kävin juuri äsken kuittaamassa Porkkalan niemen kätkön löydetyksi. Oli ihan hauskaa ottaa kuva siitä yhdestä tietystä postilaatikosta. Edessä pyöri kaks kotiloa siinä kääntöpaikalla ja ihmettelivät että mitä ihmettä kuvaan jotakin postilaatikkoa. Hauskaa oli ja jatkoin sitten venesatamaan. Kiva oli sitten ajella kotiin päin muttei tietenkään sitä lyhintä ja nopeinta reittiä.

    Pleksi, todella hyvän jutun oot pannu pystyyn.
    Kiitoksia!

    Minäkin olen herättänyt jo hämmennystä kuvaamalla postilaatikkoa, sulakkeiden merkintöjä, Paippisten Shellin mittaria tosi läheltä ym. Yhdellä reitillä muistin, että kysyttiin tienviitasta kilometrimäärää, mutta enpä muistanutkaan, että minne. Kännykässä ei datayhteys toiminut, joten pyörä parkkiin ja kuvaamaan kaikki alueella olevat tienviitat. Jos tää kätköily ja kyseinen tapa tehdä muistiinpanoja yleistyy kovasti, niin saadaan hauska maine motoristien valokuvausharrastukselle

    Hyvää palautetta muiltakin. Olen kyllä yrittänyt kovasti, että homma pysyisi itse asiassa, eli kätköjä löytääkseen ei tarvitsisi tehdä paljoa muuta tehdä kuin ajella ja tustustua paikkoihin. Mitä nyt sitten ainakin itse välillä unohdan, että kätköön liittyi kysymys ja pitää ottaa uusiksi. Mutta mitäs siitä sitten... tulee vaan lisää ajamista eli tuplahauskaa

    Olin tosiaan kahden vaiheilla, että laitanko nuo tarkistuskysymykset mukaan. Toisaalta siksi, että niiden laatiminen vaatii vähän tarkkuutta, että ovat sellaisia, joihin pystyy myös vastaamaan. Ja toiseksi en oikein ollut varma, tykätäänkö niistä. Mutta ihan hyviä kysymyksiä porukka on laittanut ja vissiin ainakin osa niistä pitääkin - luulisin, ehkä...
  22. #142
    Niin siis mun kuvaidea oli se että kohteesta olisi olemassa useampia kuvia kuin vain yksi eli se rastin perustajan ottama/linkittämä kuva. Saisi siis halutessaan katsella useampia kuvia kohteesta ja lisätä omansa!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #143
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia!
    Mitä nyt sitten ainakin itse välillä unohdan, että kätköön liittyi kysymys ja pitää ottaa uusiksi. Mutta mitäs siitä sitten... tulee vaan lisää ajamista eli tuplahauskaa
    Nyt kun rupesin kattomaan noita lähiseudun kätköjä uudelleen kartalta niin huomasin että olis voinut käydä kuittaamassa aika monta lisää eilisen reitin varrella, mutta kun oon putkiaivo (ainakin vaimon mukaan) niin ei ollut kuin se yksi kätkö mielessä (Porkkalanniemi). Toivottavasti moni muukin meistä on putkiaivo joten aina vaan sitten lisää ajamista.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #144
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Niin siis mun kuvaidea oli se että kohteesta olisi olemassa useampia kuvia kuin vain yksi eli se rastin perustajan ottama/linkittämä kuva. Saisi siis halutessaan katsella useampia kuvia kohteesta ja lisätä omansa!!
    Thanks.

    Tämä onkin sitten aika selvää, mitä halutaan. Jossain vaiheessa tuo ominaisuus pitäisi varmaan tehdä. Ihan juuri nyt ei pysty, kun on reittien tekemiseen ja näyttämiseen liittyvät parannukset menossa, mutta laitan "listalle".

    Pitääpä harkita, jos lisäisi ensin mahdollisuuden laittaa kuvalinkkejä. Se kun olisi kuitenkin paljon nopeampi toteuttaa kuin varsinainen kuvien lataus. Toisaalta kuvien lataus tähän palveluun olisi tarpeen myös kätkön kuvia varten. No, eiköhän tuo selviä, kunhan vähän testailee kuvien lataukseen liittyviä tekniikoita.
  25. #145
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Hyvä idea tuo kuvahomma. Tuosta herneen nenään vetämisestä, sovitaan ettei tällä palstalla kukaan tee silleen niin ois hieno homma. Tuolla kuvajahtipuolella välillä porukka käy välillä vähän liian kuumana.

    Eikä tää tosiaan oo kilpailua muuta kuin itsensä kanssa ja hauskaa sellasta.
    Ihan samat sanat olisin itse voinut kirjoittaa . Pidän tästä kätköilystä juurikin siksi, ettei se ole kilpailua kuin itsensä kanssa ja siinä on aika vapaat kädet toteuttaa sitä juuri itselleen sopivalla tavalla. Joku käyttää navigaattoria ja joku ei, joku ajaa yhden kätkön kerrallaan ja joku suunnittelee pitkiä reissuja monen kätkön kautta, joku valitsee hiekkatiekätköjä ja joku kahviloita, joku ajelee yksin ja jotkut kimpassa jne jne. Ja silloin ei myöskään ole tarvetta "tapella" kun ei ole liian tarkkoja sääntöjä ja oteta hommaa liian vakavasti .

    Kuviahan voi toki jo nyt "lisätä" kun laittaa lokimerkintään linkin, josta kiinnostuneet voi käydä kuvia katselemassa. Toki pitkällä aikavälillä voi tulla ongelmaksi juurikin tuo kuvien "katoaminen" kun linkit ei enää toimi, mutta kaikkea ei voi saada heti (tai palvelua ei olisi ehditty ikinä julkaista, kuten Paratiisissa juttelimme). Tosin kannattaa muistaa kuvia linkatessa, ettei laita kuvaa jossa näkyy vastaus kätkökysymykseen (vaikka eihän se rehellisiä kätköilijöitä haittaa, varmaan monen vastauksen saisi googlattua muutenkin mutta silloin ei huijaa kuin itseään ).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  26. #146
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun rupesin kattomaan noita lähiseudun kätköjä uudelleen kartalta niin huomasin että olis voinut käydä kuittaamassa aika monta lisää eilisen reitin varrella, mutta kun oon putkiaivo (ainakin vaimon mukaan) niin ei ollut kuin se yksi kätkö mielessä (Porkkalanniemi). Toivottavasti moni muukin meistä on putkiaivo joten aina vaan sitten lisää ajamista.
    Ja nyt pääset Porkkalaankin uudestaan Lisäsin juuri tämän https://www.motocaching.net/cache/view/id2232
  27. #147
    Enpä ollu kerenny katselemaankaan saittia melkein pariin kuukauteen, todella hienosti on kehittynyt tämä kokonaisuus, ei todella uskoisi, että vasta muutaman kuukauden ollut koko homma vireillä.

    Voisin ennustaa myös kansainvälistä menestystä, jos vaan sais ideaa puskettua läpi jotain kautta.
    Mopoton mies
  28. #148
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    ...joku ajaa yhden kätkön kerrallaan ja joku suunnittelee pitkiä reissuja monen kätkön kautta...
    Mä vähän kadehdin noita teidän monen kätkön reissuja. Itse on tullut nyt ajeltua enimmäkseen niin, että saan yhtäkkiä päähäni lähteä ajelulle ja sitten ei ehdi paljoa suunnittelemaan. Toisaalta juuri noihin "pikalähtöihin" kätköily sopii ainakin minulle. Saa helposti katsottua jonkun määränpään ja sitten vaan menoksi. Kiitoksia vaan kaikille, jotka olette paikkoja saitille lisänneet!

    Herneen nenään vetäminen ei tosiaan kannata. Kokeilin sitä vähän pienempänä ja äiti joutu viemään mut lääkäriin, että saatiin se pois
  29. #149
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Mä vähän kadehdin noita teidän monen kätkön reissuja. Itse on tullut nyt ajeltua enimmäkseen niin, että saan yhtäkkiä päähäni lähteä ajelulle ja sitten ei ehdi paljoa suunnittelemaan. Toisaalta juuri noihin "pikalähtöihin" kätköily sopii ainakin minulle. Saa helposti katsottua jonkun määränpään ja sitten vaan menoksi. Kiitoksia vaan kaikille, jotka olette paikkoja saitille lisänneet!
    Näin se mullakin vähän on; ekstemporena matkaan ja jää sitten suunnittelematta reitti. Mutta näinhän sitä saa taas ajaa lisää ja hauskaa on.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  30.  
  31. #150
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Ja nyt pääset Porkkalaankin uudestaan Lisäsin juuri tämän https://www.motocaching.net/cache/view/id2232
    Tämän rastin olen jo käynyt mutten ole vielä ehtinyt kuitata sitä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 5 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555105 ... ViimeinenViimeinen