Sivu: 24 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474124 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 3785:sta
  1. #691
    Aika usein tulee täälläkin laitettua paikat ennalta navigaattoriin (muutenkin kuin kätköjä etsiessä).

    Paperikartta on yleensä myös mukana. Varsinkin vierailla seuduilla ajellessa se helpottaa kokonaisuuden hahmottamista.

    Mopoillessa on käytössä TomTom Rider eli siis MP-navi. Hyvää siinä on ainakin se, että on helppo irroittaa ja kiinnittää eikä tarvitse varoa kastumista.

    Kännyssä mulla on myös TomTom:in softa. Näköjään siinäkin on reittiominaisuudet (ehkä ihan samat kuin Raidersissa?). Sitä tosiaan en tiedä, saako ne reitit siirrettyä kännyyn tietokoneelta samaan tapaan kuin muihin navigaattoreihin.

    Mulla on ikivanha iPhone ja siinä on aika surkeat GPS ominaisuudet. Käytännössä kelvoton, jos ei ole laturi kiinni ja silloinkin aika suurpiireistä menoa oikeisiin naveihin verrattuna. Kääntymisohje saattaa tulla 100 metriä risteyksen jälkeen jne... Ja sitten tietty se, että kyseisessä puhelimessa paikannus ei toimi ilman GSM dataa.

    Jackillahan on muistaakseni käytössä kännykkänavi ja muistaakseni vähän eri sukupolvea oleva luuri myös. Toivottavasti hänkin kommentoi.
    ------
  2. #692
    Juu, mulla on iphone 5s ja siinä tomtom europe. Tuohon yhdistelmään olen ollu oikein tyytyväinen, yleensä löytää haluttuun paikkaan. Joskus menee pieleen mutta eipä tuo ole haitannu, näkee uusia maisemia

    Jos lähen koko päivä ajelulle niin saatan laittaa kohteet paperille koska muistan sen ekan mutten todennäköisesti enää tokaa, kun on hatara pää. Tai sit tankkilaukussa on pädi mukana niin siitä kattelen välillä uusia kohteita ja saa vaikka kommentoida samantien edelliset kohteet.

    En tiedä onks tomtomissa reittisuunnittelu juttuja, enkä varmaan osais niitä tehäkkään. Ohan se hienoo levitellä pädit ja vehkeet reissun päällä pyörän päälle, näyttää kuin osaiskin jotain. Todellisuus on toista.
  3. #693
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Juu, mulla on iphone 5s ja siinä tomtom europe. Tuohon yhdistelmään olen ollu oikein tyytyväinen, yleensä löytää haluttuun paikkaan. Joskus menee pieleen mutta eipä tuo ole haitannu, näkee uusia maisemia
    Muistelinkin, että sulla olisi ollut se viitonen. Yhdessä testissä kehuttiin kovasti 5s:n GPS:ää ja testasivat rinnan Garminin navin kanssa (mallia ei mainittu). Oli kuulemma paikoitellen Garminia parempi (juttu englanniksi).

    Kai se on minunkin aika tunkea toi vanha 3gs sinne, minne se kuuluu... Ei mikään optimi motocachingin kannalta kun GPS ei toimi, datayhteydet olemattomat ja vielä kamerakin aivan pas... On hieman hankala oppia ymmärtämään mobiilikäytön tarpeita, jos ei voi itse käyttää.
    ------
  4. #694
    Se puhelin on myös ihan hyvä olla mukana sillä motokätköily sivusto toimii yllättävän hyvin ainakin IPhonessa. Aina ei tuu kirjoitettua paperille noita kätkökysymyksiä joten puhelimella voi sitten tarkistaa asian.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #695
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Se puhelin on myös ihan hyvä olla mukana sillä motokätköily sivusto toimii yllättävän hyvin ainakin IPhonessa. Aina ei tuu kirjoitettua paperille noita kätkökysymyksiä joten puhelimella voi sitten tarkistaa asian.
    Ja kohta toimii vielä paremmin, kun minäkin pääsen kokeilemaan käytännössä Kun näin tän viestin, päätin saman tien naputella tilauksen. Huomenna nouto.
    ------
  6. #696
    Sivustolle on nyt päivitetty uusin versio, jossa on mukana myös englannin kieli.

    Pyydän, ettette mainostaisi sitä vielä esim. englanninkielisillä foorumeilla tai muutenkaan englanniksi.

    Olisi hyvä saada pahimmat ongelmat löydettyä ja korjattua ennen kuin mukaan tulee paljon uusia käyttäjiä. Vaikka aika paljon testasinkin, niin kokemuksesta tiedän, että pahojakin vikoja on vielä jäljellä.

    Englanninkielisyyden lisäksi muutama muu ominaisuus:
    - kätköjen kuvaukset voi nyt kääntää myös muille kielille (toistaiseksi vain kätkön tekijä itse)
    - yhteisöllinen tarkastus, eli käyttäjät tarkastavat uudet kätköt ja käännökset
    - top-listat ovat nyt maakohtaisia (kiinnostavat maat voi tallettaa)
    - käyttäjäprofiiliin valinnat kielistä, päivämääräformaatista, aikavyöhykkeestä...

    Teksteistä saa myös huomauttaa. Mukana on varmaankin paljon rallienglantia.

    Kovasti toivoisin, että bugiraportit tulisi foorumille, eikä esim. yksityisviesteinä.
    ------
  7. #697
    Todella hieno juttu!

    Eka kätkö sitten tehty Englantiin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #698
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Eka kätkö sitten tehty Englantiin.
    Ja se tarkistettu... korjattavaa löytyi!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #699
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ja se tarkistettu... korjattavaa löytyi!
    Joo, hyvä että korjattavaa löyty. En nyt näe vielä kommentteja kun on se 30 min viive. Seuraava kätkö odottaa arviointia ja lisää kätköjä on tulossa kunhan saan kopsattua tekstejä mun testikätköistä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  10. #700
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ja se tarkistettu... korjattavaa löytyi!
    No nyt pääsin takaisin koneen ääreen. Niissä mun kätköissä oli tosiaan joitakin ongelmia. Osa johtui siitä että FF kaatuili koko ajan ja en aina ollut painanu Save nappulaa jotenosa infosta hävisi bittiavaruuteen. Land's Endin kätkö oli tehty vanhalla versiolla jossa ei ollut kielivalintaa. Tein nyt uudella versiolla uuden kätkön ja lähetin sen tarkistettavaksi. Toivottavasti nyt ei oo mitään suomenkielisiä sanoja.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #701
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Osa johtui siitä että FF kaatuili koko ajan ja en aina ollut painanu Save nappulaa jotenosa infosta hävisi bittiavaruuteen.
    Onko sinulla ollut muutenkin Firefoxin kanssa ongelmia, vai arveletko, että voisi johtua kätköjen tekemisestä?

    Mulla on ollut ko. selaimessa sellaista oiretta, että se hidastuu pikkuhiljaa ja selain pitää käynnistää uudelleen noin kerran viikossa. Kun hidastuminen tapahtuu noinkin pitkän ajan kuluessa, niin on vaikea tunnistaa, mikä sen voisi aiheuttaa. Tosin nämä kokemukset vain OSX:stä. Windows -versiosta tulee käytettyä melko harvoin.
    ------
  12. #702
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Onko sinulla ollut muutenkin Firefoxin kanssa ongelmia, vai arveletko, että voisi johtua kätköjen tekemisestä?

    Mulla on ollut ko. selaimessa sellaista oiretta, että se hidastuu pikkuhiljaa ja selain pitää käynnistää uudelleen noin kerran viikossa. Kun hidastuminen tapahtuu noinkin pitkän ajan kuluessa, niin on vaikea tunnistaa, mikä sen voisi aiheuttaa. Tosin nämä kokemukset vain OSX:stä. Windows -versiosta tulee käytettyä melko harvoin.
    Mä luulisin, että FF:n kaatumiset eivät varsinaisesti liittyneet kätköjen tekemiseen vaan FF kaatuilee aina silloin tällöin muutenkin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #703
    Onkos pleksi huomannut että näitä käännettyjä kätköjä ei löydy mistään?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #704
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Onkos pleksi huomannut että näitä käännettyjä kätköjä ei löydy mistään?
    mun mielestä softa näyttää ensiksi käyttäjän kielivalintojen mukaiset käännökset, jos niitä ei löydy näytetään alkuperäinen kätkö.
  15. #705
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    mun mielestä softa näyttää ensiksi käyttäjän kielivalintojen mukaiset käännökset, jos niitä ei löydy näytetään alkuperäinen kätkö.
    Ei ainakaan mulla niin. Olen tehnyt yhden käännöksen kätköön.
    Mutta se näkyy suomenkielisenä molemmissa sivuston kieliversioissa.
    Ja kun menen katsomaan tekemiäni käännöksiä, sieltä löytyy linkki kääntämälleni kätkölle mutta se linkki avaa alkuperäisen (ei käännetyn) kätkön.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #706
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei ainakaan mulla niin. Olen tehnyt yhden käännöksen kätköön.
    Mutta se näkyy suomenkielisenä molemmissa sivuston kieliversioissa.
    Ja kun menen katsomaan tekemiäni käännöksiä, sieltä löytyy linkki kääntämälleni kätkölle mutta se linkki avaa alkuperäisen (ei käännetyn) kätkön.
    kokeile muuttaa sun henk. koht kieliasetuksia profiilitasi.
  17. #707
    Lainaa paebar kirjoitti Katso viesti
    kokeile muuttaa sun henk. koht kieliasetuksia profiilitasi.
    Joo sitä kautta se näkyi!
    Mutta kyllä pitäisi omat tehdyt käännökset muutenkin nähdä! Varsinkin kun tuolla on linkki mikä siihen ohjaa...
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 03.04.2015 klo 18:21.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #708
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Joo sitä kautta se näkyi!
    Mutta ktllä pitäisi omat tehdyt käännökset muutenkin nähdä! Varsinkin kun tuolla on linkki mikä siihen ohjaa...
    kaikki omat käännökset: https://www.motocaching.net/fi/mypage/mytranslations
  19. #709
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Joo sitä kautta se näkyi!
    Mutta ktllä pitäisi omat tehdyt käännökset muutenkin nähdä! Varsinkin kun tuolla on linkki mikä siihen ohjaa...
    Jep, jos oikein ymmärsin, niin on bugi.

    Jotta varmasti ymmärsin oikein, niin tarkoittanet tätä:
    - Haluat nähdä oman kätkösivun erikieliset versiot, kuten ne näkyy muille käyttäjille.
    - Omat käännökset sivulla on 'Näytä kätkö' linkki, joka toimii väärin.

    Linkin pitäisi näyttää kätkön sivu ko. käännöksen kielellä, eikä kielivalintojen mukaisesti, kuten nyt tekee.

    Vastasin myös tuonne motocachingin foorumille, jossa asia oli esillä http://motocaching.freeforums.net/th...nslated-caches (laitoin sinne myös siitä puuttuvasta ominaisuudesta, että miten näkisi toisten tekemien kätöjen sivut eri kielillä)
    ------
  20. #710
    Vois ton makkaranpaiston laittaa tohon vapun jälkeiselle viikonlopulle lauantaille... eli 9.5. ?? Olisko huono?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #711
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vois ton makkaranpaiston laittaa tohon vapun jälkeiselle viikonlopulle lauantaille... eli 9.5. ?? Olisko huono?
    Omalta osaltani pitää vielä tsekkailla, että olisiko tuolle päivälle suunniteltu juttu siirreltävissä.

    Itselleni arki-illat olisi yleensä helpompia järjestää, mutta mitenkähän toi keskimäärin mahtaa olla?
    ------
  22. #712
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    tuolle päivälle suunniteltu juttu siirreltävissä.
    Mulle sopii periaatteessa kaikki vkl:t ja mun mielestä se pitää olla vkl!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #713
    Mulle sopii 9.5.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #714
  25. #715
    Mä lupasin tuoda makkarat. Puita siellä (siis Kopparnäsissä) oli ainakin maaliskuun lopussa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #716
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä lupasin tuoda makkarat.
    Eihän mitään jauhomakkaroita??!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  27. #717
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Eihän mitään jauhomakkaroita??!!
    Joo, ei tietenkään. Kukas tuo juomat, sinapit jne?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #718
    Mä tuon tulitikut Ja varmuuden vuoksi voin ottaa vähän koivuklapia mukaan. Ja jälkiruokaa eli sinistä...
  29. #719
    Näyttäisi minunkin osalta vähän paremmalta eli saan ehkä ko. päivälle suunnitellun happeningin siirrettyä seuraavaan viikonloppuun, mutta asia vahvistuu jossain vaiheessa huomisen aikana.

    Muuten mulla on tuomisiksi suunnitelma, joka sisältää mm. kermavaahtoa ja mansikkahilloa, mutta ei ole kakku

    Edit: Toi mun plani edellyttää joka tapauksessa autoa, joten voin samalla tuoda vaikka jonkun pikku kanisterillisen sekamehua sekä muutaman purkin maitoa.
    ------
  30.  
  31. #720
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    sinapit jne?
    Voin tuoda sinapit. Juomaa tän hetkisen pyörän takalaukkuun ei kyllä paljoa mahdu.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 24 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474124 ... ViimeinenViimeinen