Sivu: 23 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324253373123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 3785:sta
  1. #661
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kukas järjestäis tapahtuman kätköilysivulle? Pleksi, minä ja maaemo ollaan jo kukin järjestetty tapahtuma. Mä voin tuoda makkarat.
    Kertauksena. Tää järjestäminen ei tarkoita sitä että järjestäjän pitää roudata kaikki tarvikkeet itse vaan että muut tuo ne. Jack on luvannu tuoda tulitikut ja mä tuon makkarat. Niillä päästään jo alkuun.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #662
    Vaikka en täksi kesäksi mitään "kauden löytö" -tyyppistä ominaisuutta saisikaan aikaiseksi, niin pidän kyllä asian mielessä... Hyvä, kun tulee ehdotuksia. Näiden pohjalta hommaa on hyvä kehittää.

    Nyt on tosiaan vähän "synnytystuskia" ton uuden version kanssa. Pitää vielä koota testausmotivaatiota ja kääntää muutama dokumentti yms. pientä.

    Yksi jäljellä olevista asioista on kirjoittaa kätkön tekemisen lyhennetty ohje englanniksi. Se pitkä ohje on jo käännetty, mutta jotenkin epäilyttää, että sitä ei kukaan lue kuitenkaan. Rankalla kädellä lyhennetty ohje voi olla ainoa konsti saada viestiä perille ja siten pitää kätköjen laatua hyvällä tasolla myös uudessa versiossa, jossa muut käyttäjät tarkastavat kätköt.

    Ainakin kuvittelen, että kätkön tekemisen pitempää käytetään ehkä enempikin jonkun yhden asian tsekkaamiseen, johon kaipaa selvennystä. Tai sitten ei siihenkään... Mulla on selvästikin liian vähän tietoa siitä, miten porukka noihin ohjeisiin suhtautuu.

    Olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä tai kommentteja saitin dokumenteista tai siitä, miten sitä voisi kehittää.
  3. #663
    Tarkoitat tätä?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #664
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat tätä?
    Jeps! Tuo on siis se lyhyempi ohje. Se laajempi ohje on sitten se tosi piiiiitkä.

    Tää 'pikaohje' varmaan pitää nyt miettiä uudelleen. Josko sen saisi huomattavasti lyhyemmäksi... Siis jotenkin silleen, että on vain keskeisimmät asiat mukana ja painotus niissä, jotka useiten menee pieleen.

    Muoks: Korjaus aiempaan, kun olin huolimaton: Kaipaan siis kommentteja koko dokumentaatiosta tai sen kehittämisestä ihan yleisesti. Esim. siitä, että tuleeko niitä luettua ollenkaan? Ovatko ymmärrettäviä? Löytyykö asiat? jne...

    Tietty saa myös ehdottaa korjauksia tai parannuksia teksteihinkin.
  5. #665
    Jos tuo on "Pikaohje" niin kyllä sen pitäisi olla todella paljon lyhyempi!
    Esim. Tekijänoikeus osioon riittäisi: "Kuva ei ole pakollinen, jos laitat kuvan niin älä julkaise kuvaa jota sinulla ei ole oikeutta julkaista!" Ja perään sitten linkki tarkempaan ohjeeseen.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #666
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ai niin mä ehdottaisin makkaranpaistopaikaksi Kopparnäsiä! Siellä taitaa olla 4kpl grillauspaikkoja!
    Kävin tänään tarkastamassa tuon Kopparnäsin. Tie oli paikoitellen hieman pehmeä ja mopo tietenkin aivan paskanen tuon reissun jälkeen mutta eiköhän tie ehdi kuivua meidän makkaranpaistotilaisuuteen mennessä. Upea paikka joten eiköhän pidetä siellä kauden avajaiset.

    Muoks. Niin ja Gozallakin satanen rikki tänään, onneksi olkoon.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #667
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    eiköhän tie ehdi kuivua meidän makkaranpaistotilaisuuteen mennessä. Upea paikka joten eiköhän pidetä siellä kauden avajaiset.
    Muoks. Niin ja Gozallakin satanen rikki tänään, onneksi olkoon.
    Mä en edes tiedä milloin oli tarkoitus pitää tämä makkaranpaisto??
    Mutta kylmällä säällä ja märällä tiellä tuli porskuteltua tänään ja pari kätköä haettua... Kiitos!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #668
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo on "Pikaohje" niin kyllä sen pitäisi olla todella paljon lyhyempi!
    Esim. Tekijänoikeus osioon riittäisi: "Kuva ei ole pakollinen, jos laitat kuvan niin älä julkaise kuvaa jota sinulla ei ole oikeutta julkaista!" Ja perään sitten linkki tarkempaan ohjeeseen.
    Samaa mieltä. Itsellä on käsitys, että pikaohjeen pitäisi olla muutamien pointtien pituinen millä pääsee jo alkuun. Syvempi selitys sitten niissä laajemmissa ohjeissa. Harvat varmaan kuitenkaan jaksavat paneutua kovin laajamittaiseen ohjeiden lukemiseen.
  9. #669
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä en edes tiedä milloin oli tarkoitus pitää tämä makkaranpaisto??
    Mutta kylmällä säällä ja märällä tiellä tuli porskuteltua tänään ja pari kätköä haettua... Kiitos!
    Joo, sama juttu, ei nyt niin hirveän kylmää mutta Kopparnäsin tie oli märkä ja pehmeä mutta mukavaa oli joka tapauksessa.

    Ei olla sovittu vielä mitään tuosta tapaamisesta. Osa kätköilijöistä ei ehkä oo vielä aloittanu ajokautta joten ootellaan heitä. Tapaaminen vois olla vaikka joskus toukokuun alkupuolella.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  10. #670
    Ehdotus, että lyhyemmästä ohjeesta olisi linkkejä laajempaan ohjeeseen, on hyvä, mutta ehkä lisäilen linkkejä vähän myöhemmin.

    Tein nyt uuden version "pikaohjeesta". Löytyypi täältä. Voi olla, että siinä on vieläkin jotain turhaa, mutta ainakin sain karsittua melkein puolet pois.
    ------
  11. #671
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Osa kätköilijöistä ei ehkä oo vielä aloittanu ajokautta joten ootellaan heitä. Tapaaminen vois olla vaikka joskus toukokuun alkupuolella.
    En ole koskaan käynyt Kopparnäsissä, mutta opaskartasta päätellen siellä pääsee parkkeeraamaan aika lähelle tulipaikkoja. Vai katsoinko oikein? Tuli vaan mieleen yks juttu, joka edellyttäisi pientä kamojen roudaamista...

    Varmaan ihan passeli tähdätä toukokuun alkupuolelle. Just nyt ei näytä kovin kesäiseltä
    ------
  12. #672
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tein nyt uuden version "pikaohjeesta". Löytyypi täältä. Voi olla, että siinä on vieläkin jotain turhaa, mutta ainakin sain karsittua melkein puolet pois.
    Parempi... mutta vielä tosta kun saisi vähän yli puolet pois niin sitten se alkaa olemaan riittävän lyhyt. Eli ns. "ei tarttis scrollata"


    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    siellä pääsee parkkeeraamaan aika lähelle tulipaikkoja. Vai katsoinko oikein? Tuli vaan mieleen yks juttu, joka edellyttäisi pientä kamojen roudaamista...
    Kyllä pääsee... myös autolla!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #673
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Eli ns. "ei tarttis scrollata"
    Hmmm... vois laittaa pienemmän fontin ja poistaa kaikki rivinvaihdot

    Ei vaan... Kattelin tota matskua vielä ja itseasiassa noi luokitukset (tie, kävely ja vaikeusaste) on suurelta osin sellaisia, jotka selviää käyttöliittymästä muutenkin.

    Kokeilen vielä karsia niitä ja vähän tiivistää sieltä täältä. Josko sillä saisi aikaan version, jonka jälkeen "viilaus/hyöty" suhde alkaa olemaan riittävän pieni.
    ------
  14. #674
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kyllä pääsee... myös autolla!


    Mopolla saattaa päästä kiertämään ton portin mutten kokeillu sitä kun parkkis on heti kuvan ottopaikan takana. Tulipaikka näkyy just tuossa kuvassa elikä ei pitkä matka kantaa tavaroita.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  15. #675
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Hmmm... vois laittaa pienemmän fontin ja poistaa kaikki rivinvaihdot

    Ei vaan... Kattelin tota matskua vielä ja itseasiassa noi luokitukset (tie, kävely ja vaikeusaste) on suurelta osin sellaisia, joka selviää käyttöliittymästä muutenkin.

    Kokeilen vielä karsia niitä ja vähän tiivistää sieltä täältä. Josko sillä saisi aikaan version, jonka jälkeen "viilaus/hyöty" suhde alkaa olemaan riittävän pieni.
    Ainakin suurimman osan otsikon "Peruskätkön tekemisen pikaohje" alla olevan tekstin vois poistaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  16. #676
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Ainakin suurimman osan otsikon "Peruskätkön tekemisen pikaohje" alla olevan tekstin vois poistaa.
    En nyt ihan tarkkaan tiedä, mitä tarkoitat poistettavaksi, mutta esim. näin sain poistettua suurimman osan tekstistä jättämällä kuitenkin asiat jäljelle

    Peruskätkön tekemisen pikaohje

    Muita dokumentteja (asioita, joita ei ole tässä ohjeessa):
    - reittieditorin käyttö (ks. Kätkön tekemisen laajempi ohje)
    - vinkit kahvila- tai ravintolakätkön tekoon (ks. Kahvilat ja ravintolat)
    - kätköjä rajoittavat säännöt (ks. Motocaching säännöt)
    - vastuut kätköjen teksteistä yms. (ks. Käyttöehdot)


    Noi dokkarit on tosiaan aika "laajasanaisia". Johtuu yksinkertaisesti siitä, että ne on alunperin vaan kirjoitettu mahd. nopeasti eikä "jäsentämiseen ja tiivistämiseen" ole ollut paljoa aikaa.
    ------
  17. #677
    Elikä suurimman osan ao. tekstistä vois poistaa. Vois jättää ainoastaan tuon ekan virkkeen otsikon alla.


    Peruskätkön tekemisen pikaohje
    Tämä on lyhyt ohje sisältää keskeisimmät asiat paikkakätkön tekemiseksi.

    Myös reittikätkön osalta tärkeimmät asiat ovat mukana, mutta reittieditorin käyttö, tarkistuskysymyksen paikan määrittely ja motocachin sivuston ulkopuolella kuvatun reitin käyttö ovat vain laajemmassa ohjeessa.

    Jos jokin asia jää epäselväksi, kannattaa katsoa, mitä asiasta sanotaan laajemmassa ohjeessa.

    Myös kahvilat ja ruokapaikat ovat paikka-tyyppisiä kätköjä. Jos teet kätkön kahvilasta, grillistä tai ravintolasta (joka ei siis ole minkään nähtävyyden yhteydessä), lue "Kahvilat ja ravintolat" ohje, jossa on muutamia vinkkejä aiheesta. Muilta osin voit seurata paikka-kätkön ohjeita.

    Olethan kuitenkin lukenut motocaching säännöt. Niissä kerrotaan, millaisia kätköjä ei saa tehdä. Tämä ohje ei kata sääntöjä.

    Muista myös, että vastaat itse palvelussa julkaisemistasi kuvista ja teksteistä. Käyttöehdoissa tästä on kerrottu tarkemmin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  18. #678
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    http://i1377.photobucket.com/albums/...pswfpsbfgd.jpg

    Mopolla saattaa päästä kiertämään ton portin mutten kokeillu sitä kun parkkis on heti kuvan ottopaikan takana. Tulipaikka näkyy just tuossa kuvassa elikä ei pitkä matka kantaa tavaroita.
    Ok, voi olla että muistan väärin?? Tai sitten tuo portti avataan kesällä??
    Toisaalta siellä "ylhäällä" ei ole mitään parkkista!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19. #679
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ok, voi olla että muistan väärin?? Tai sitten tuo portti avataan kesällä??
    Toisaalta siellä "ylhäällä" ei ole mitään parkkista!
    Ei varmaankaan ole parkkista siellä ylhäällä (en käyny siellä). Tulipaikka on kuitenkin melkein parkkiksen vieressä. Ei siis mikään pitkä matka roudata tavaraa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #680
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Ei varmaankaan ole parkkista siellä ylhäällä (en käyny siellä). Tulipaikka on kuitenkin melkein parkkiksen vieressä. Ei siis mikään pitkä matka roudata tavaraa.
    Ainakin kuvasta päätellen no problem.

    Tossa on muuten se kartta, jota tarkoitin. http://www.uudenmaanvirkistysalueyhd...vik_1000px.jpg

    Näyttäisi olevan useampikin keittokatos. Onkohan se toi Rävberget, mistä kuva on otettu?
    ------
  21. #681
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Ainakin kuvasta päätellen no problem.
    Näyttäisi olevan useampikin keittokatos. Onkohan se toi Rävberget, mistä kuva on otettu?
    Joo, Rävbergetillä kävin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #682
    Jep... se paikka on paras koska 2 grillikatosta jotakuinkin vierekkäin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #683
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jep... se paikka on paras koska 2 grillikatosta jotakuinkin vierekkäin!
    OK, eiköhän pidetä siellä se makkaranpaistotilaisuus toukokuun alussa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #684
    Nonnii... nyt tämä lyhyempi kätkönteko-ohje on siivottu alkuperäisestä vähän yli 16000 merkistä about 5600 merkkiin. Minusta siinä ei nyt enää ole hirveesti mitään sellaista, mitä ei olisi syytä tietä tietää tai ainakin olla tarjolla tiedettäväksi.

    No, tulipahan ainakin tehtyä. Kiitoksia vaan motivoinnista Mä jo jossain vaiheessa meinasin, että josko sen jättäisi kokonaan pois, mutta se olisi varmaan ollut tosi huono veto.

    Jos ton vielä tänään jaksaisi kääntää rallienglannksi, niin pääsee sitten huomenna nauttimaan niistä muista matskuista, joilta vielä puuttuu käännös
    ------
  25. #685
    Sorry for Dummies-kysymys, mutta miten jengi KÄYTÄNNÖSSÄ toimii kätkölle lähtiessä? Koordinaatit saitilta navigaattoriin ja ajamaan? Kun kätkö on löytynyt niin kännykällä kaivetaan saitilta seuraavan kätkön koordinaatit ja sama homma? Vai urheileeko joku jopa paperikartan kanssa? Tai ylipäätään ilman navia?
  26. #686
    Lainaa Shoeiman kirjoitti Katso viesti
    Sorry for Dummies-kysymys, mutta miten jengi KÄYTÄNNÖSSÄ toimii kätkölle lähtiessä? Koordinaatit saitilta navigaattoriin ja ajamaan? Kun kätkö on löytynyt niin kännykällä kaivetaan saitilta seuraavan kätkön koordinaatit ja sama homma? Vai urheileeko joku jopa paperikartan kanssa? Tai ylipäätään ilman navia?
    Hyvä kysymys.

    Mä oon tehny niin että suunnittelen kätköreissuni jollekin alueelle missä on useita kätköjä ja teen naviini valmiin reitin elikä ajan ekalle kätkölle ja sieltä seuraavalle jne. Joskus oon kirjoittanu paperille listan kätköistä ja siihen papruun myös mahdolliset kätkökysymykset. Jos ajaa koko päivän niin ei välttämättä muista mitä kätköllä kysytään. Lisäksi otan valokuvat kätkökysymyksen vastauksesta kun sitäkään ei välttämättä enää muista kun on päässyt kotiin. Kyllä joku meistä urheilee pelkän paperikartan avulla ja se on melkoinen suoritus. Oon tehny joitakin koko päivän kätköreissuja (n. 400-500kilsaa) ja siinä on kyllä tekemistä että ehtii vierailla kaikissa suunnitelluissa paikoissa. Tietenkin on mietittävä myös mopon ja kuskin tankkkauspaikat. Muutaman kerran on käyny niin että mopon tankkaus on jääny tekemättä ja sitten on pitäny panna navi etsimään lähintä tankkauspaikkaa (viime viikolla viimeks).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  27. #687
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Nonnii... nyt tämä lyhyempi kätkönteko-ohje on siivottu alkuperäisestä vähän yli 16000 merkistä about 5600 merkkiin. Minusta siinä ei nyt enää ole hirveesti mitään sellaista, mitä ei olisi syytä tietä tietää tai ainakin olla tarjolla tiedettäväksi.

    No, tulipahan ainakin tehtyä. Kiitoksia vaan motivoinnista Mä jo jossain vaiheessa meinasin, että josko sen jättäisi kokonaan pois, mutta se olisi varmaan ollut tosi huono veto.

    Jos ton vielä tänään jaksaisi kääntää rallienglannksi, niin pääsee sitten huomenna nauttimaan niistä muista matskuista, joilta vielä puuttuu käännös
    Nyt näyttää jo mallikkaalta/pikaohjeen kaltaiselta. Tuon luulisi hätäisempikin jaksavan silmäillä.
  28. #688
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Hyvä kysymys.

    Mä oon tehny niin että suunnittelen kätköreissuni jollekin alueelle missä on useita kätköjä ja teen naviini valmiin reitin elikä ajan ekalle kätkölle ja sieltä seuraavalle jne. Joskus oon kirjoittanu paperille listan kätköistä ja siihen papruun myös mahdolliset kätkökysymykset. Jos ajaa koko päivän niin ei välttämättä muista mitä kätköllä kysytään. Lisäksi otan valokuvat kätkökysymyksen vastauksesta kun sitäkään ei välttämättä enää muista kun on päässyt kotiin. Kyllä joku meistä urheilee pelkän paperikartan avulla ja se on melkoinen suoritus. Oon tehny joitakin koko päivän kätköreissuja (n. 400-500kilsaa) ja siinä on kyllä tekemistä että ehtii vierailla kaikissa suunnitelluissa paikoissa. Tietenkin on mietittävä myös mopon ja kuskin tankkkauspaikat. Muutaman kerran on käyny niin että mopon tankkaus on jääny tekemättä ja sitten on pitäny panna navi etsimään lähintä tankkauspaikkaa (viime viikolla viimeks).
    Tämä kyllä kuulostaa hyvältä mallilta. Itse tullut katsottua netistä joku kätköpaikka, minkä sitten syöttää kännyn karttaohjelmaan.
    Tuollainen navigaattori olisi kyllä poikaa mihin saa jonkun eri kätköjen kautta kulkevan reitin ohjelmoita. Onko noissa ihan perusnaveissa tuollaiset ominaisuudet nykyään vai pitääkö investoida kunnon mp-naviin?
  29. #689
    Lainaa Jozkunen kirjoitti Katso viesti
    Tämä kyllä kuulostaa hyvältä mallilta. Itse tullut katsottua netistä joku kätköpaikka, minkä sitten syöttää kännyn karttaohjelmaan.
    Tuollainen navigaattori olisi kyllä poikaa mihin saa jonkun eri kätköjen kautta kulkevan reitin ohjelmoita. Onko noissa ihan perusnaveissa tuollaiset ominaisuudet nykyään vai pitääkö investoida kunnon mp-naviin?
    Mä en tiedä pystyykö noihin puhelimien naviohjelmiin tekemään koko reitin kerralla. Luulisi että pystyisi tekemään lisäämällä vain etappeja. MP navin yksi iso etu on se että ne ovat mekaanisesti kestäviä kun taas puhelimet ym. navit eivät välttämättä kestä ainakaan pudottamista. TOinen etu on se, että ohjeet tulee BT:llä kypärään (edellyttää tietenkin kypäräpuhelinta).

    Yks vinkki mp-navin suhteen on se, että Tompalta on tulossa uus mp-navi piakkoin ja edellisiä malleja saattaa tulla tällekin palstalle myyntiin (itse en oo myymässä mun Tomppaa) joten kannattaa olla kuulolla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  30.  
  31. #690
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä en tiedä pystyykö noihin puhelimien naviohjelmiin tekemään koko reitin kerralla. Luulisi että pystyisi tekemään lisäämällä vain etappeja. MP navin yksi iso etu on se että ne ovat mekaanisesti kestäviä kun taas puhelimet ym. navit eivät välttämättä kestä ainakaan pudottamista. TOinen etu on se, että ohjeet tulee BT:llä kypärään (edellyttää tietenkin kypäräpuhelinta).

    Yks vinkki mp-navin suhteen on se, että Tompalta on tulossa uus mp-navi piakkoin ja edellisiä malleja saattaa tulla tällekin palstalle myyntiin (itse en oo myymässä mun Tomppaa) joten kannattaa olla kuulolla.
    Itsellä kännykkänavi (iPhone/Sygic), mutta jää "vajaaksi" ilman interphonea. Olenkin pitänyt lähinnä karttanäytöllä (ilman reittiopastusta), mutta sekin on hanurista kapasitiivisen näytön kanssa kun zoomatessa pitää pysähtymisen lisäksi riisua ja pukea hanskaa...Tulevaksi kaudeksi tuli hommattua paperikarttaa varten karttalaukku tankin päälle, jos vaikka sen kanssa säilyisi vapauden tunne
Sivu: 23 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324253373123 ... ViimeinenViimeinen