Sivu: 121 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2171111119120121122123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3601:stä 3630:een 3785:sta
  1. #3601
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    En välttämättä näe lisäarvoa sillä että jollain haulla näkisi omia "riittävän vanhoja" merkintöjä/ löytöjä.
    Ajatuksena minulla oli kumminkin se, mikä on koko ollut koko sivuston perimmäinen tarkoitus, eli löytää vastauksia kysymykseen : "Minnekäs nyt lähtisin ajelulle?" Jos ennen käymätöntä kohdetta ei ole sopivasti tarjolla, niin mieluummin kävisin uudelleen sellaisessa paikassa, jossa en ole käynyt moneen vuoteen. Nyt niitä on hieman hankala erottaa.

    Lainaa Räpylä kirjoitti Katso viesti
    Mutta kahvioiden/ravitsemusliikkeiden kohdalla voisi hyvinkin olla jonkinlainen mahdollisuus "join taas kahvit täällä" jne., jolloin nuo paikat saisivat enemmän näkyvyyttä ja enemmän tuoreita arvioita tarjonnasta.
    Hyvä pointti. Tuli ainakin sellainen mieleen, että jo löydetyt kahvi- ja ruokapaikat voisi näyttää kartalla hieman muista poikkeavalla "löydetty" -symbolilla. Voisi olla paljon helpompi löytää passeli kohde siihen, että ajelisi jonnekin kaffeelle. Jos lähiseutujen kätköt on tullut kuitattua, niin kartallahan on vaan saman näköisiä ruutulippuja.

    Tietty tuo ei vielä takaa sitä, että tulisi tehtyä lokimerkintä, mutta auttaisi ainakin minua, kun pohdin "Minnekäs nyt lähtisin ajelulle?".
    ------
  2. #3602
    Olisiko teillä intoa lähteä paistelemaan makkaraa esim. ensi viikolla ti, ke tai to?

    Mikä mahtaisi olla paras aika - myös siinä mielessä, ettei menisi samaan päivään jonkun suositun happeningin kanssa?

    Kävisiköhän paikaksi vaikka Valajärvi tai Paratiisi? Ne olisi ainakin sellaisia, joihin minäkin pystyn ajamaan. Toimintasäde on vielä hieman rajoittunut, joten ainakaan itse en pysty järkkäämään mitään kovin kaukana pääkaupunkiseudusta.
    ------
  3. #3603
    Näyttäisi olevan keskiviikko vapaa joten jos tuohon päädytään voin ajella täältä "pohjoisesta" grillaan.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  4. #3604
    Mulle sopii mikä päivä vaan mut aikaisintaan klo 18.
    R1200GSA -09
  5. #3605
    Mulle sopii ke-to.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  6. #3606
    En pääsekkään ke kun on vaimon synttärit.
    R1200GSA -09
  7. #3607
    Ke ei sovikaan eli mulle sopii ti ja to.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #3608
    Tervetuloa makkaralle Salmen ulkoilualueen Paratiisiin torstaina 31.5. klo. 18.

    Tämä ei ole mikään sisäpiirin juttu, joten mukaan vaan, vaikket olisi ennen ollutkaan.

    tästä kätkön sivulle

    Klikkaa yllä olevaa linkkiä ja laita kommentti, että olet tulossa, niin osataan varata riittävästi evästä.
    ------
  9. #3609
    Muistutus vielä tuosta huomisesta makkaran paistosta. Rohkeasti vaan mukaan, vaikka lyhyemmällekin visiitille. -- kliks, tästä tarkemmat tiedot --
    ------
  10. #3610
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti

    Suosittelisin, että kaikki tarkastuksia tekevät lukisivat tarkastuksen ohjeesta kertauksen vuoksi kappaleen Arvioidessa muistettavaa.
    Mikäs näissä on nyt se virallinen ohje? Kun en itsekään enää pysy kärryillä lainkaan.

    Paikkoja ladotaan useita jossain 100 metrin päähän toisistaan:

    3) Vaaditaan muutosta

    Kätkö ei ole tarkastajan mielestä sääntöjen tai käyttöehtojen mukainen. Tämä ei siis tarkoita kätköjen tekemisen ohjetta, jonka kaikkia vinkkejä ei suinkaan voi vaatia noudatettavaksi.

    Yleisimpiä muutoksen vaatimiseen on
    - sijainti alle kilometrin päässä toisesta paikkakätköstä tai toisen reitin A-pisteestä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  11. #3611
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mikäs näissä on nyt se virallinen ohje? Kun en itsekään enää pysy kärryillä lainkaan.
    Tuo johon viittasin on tarkastuksen ohje ja ne säännöt, joita kätköjen pitäisi noudattaa löytyy sivulta Motocaching säännöt

    Sääntö, että kohteita ei saisi tehdä alle kilometrin päähän toisistaan, poistettiin jo jokin aikaa sitten. Näköjään se oli jäänyt vielä viittauksena tuohon tarkastuksen ohjeeseen. Poistin sen nyt.
    ------
  12. #3612
    Jaahas, Suviranta palaa kuvioihin!
    Edit tässä vielä fb-sivut.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #3613
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, Suviranta palaa kuvioihin!
    Hienoa! Kiitos tiedosta

    Nyt kätkö on taas julkaistuna.

    Minulle jäi kylläkin hieman epävarma olo sen suhteen, että onko konsepti samanlainen, kuin ennenkin, mutta toivottavasti kävijöiltä saadaan lokimerkintöihin tarkennuksia.
    ------
  14. #3614
    Jonkun verran näkyy silloin tällöin löytöjä joissa lukee vaikkapa "Ajettu ohi" ja kätköön on kuitenkin merkitty vaatimukseksi vaikkapa "Tsekkaa vesiputoukset" (esimerkki)... Mun mielestä löytämisen ehto ei täyty ja siksi pitäisi kätkön tehneellä (tai jollain?) olla mahdollisuus poistaa tehty löytömerkintä.
    Eihän tämä tietenkään niin vakavaa ole mutta tuntuu silti typerältä että meillä on säännöt joita ei sitten kuitenkaan noudateta.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #3615
    Juu, kyllä siinä topattiin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #3616
    Tai ehkä Pleksi joskus saa valmiiksi sen missä saa antaa peukkuja löytökommenteille. Tai vaikkapa peukkuja alaspäinkin. Kannustaisi vähän edes panostamaan niihin löytömerkintöihin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #3617
    Tuli kierrettyä Tampereella käydessä kätköjä vajaa kymmenen kappaletta: kiitokset kaikille kätköjen tekijöille. Tämä sivusto on helppo tapa etsiä uusi ja kiinnostava reitti päämäärään.

    Erityiskiitokset Katriina Maununtyttärentiestä
    Kangasalta Valkeakoskelle ja Antikaisentiestä Karkkilassa.

    GKO
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  18. #3618
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tai ehkä Pleksi joskus saa valmiiksi sen missä saa antaa peukkuja löytökommenteille. Tai vaikkapa peukkuja alaspäinkin. Kannustaisi vähän edes panostamaan niihin löytömerkintöihin.
    Tuo olisi varmaan paljon parempi vaihtoehto kuin se, että esim. kätkön omistaja voisi poistaa "löytyi"-merkinnän.
    ------
  19. #3619
    Satuinpa taas vaihteeksi tekemään duplikaattikätkön ja huomasin että tuolla kätkön tekopuolella ei näytä missään olevan mahdollisuutta nopeasti tarkistaa lähellä olevia muita kätköjä, jossainpäin sivustolla kuitenkin sellainen toiminto muistaakseni on jo olemassa (kätkön tarkistuksessa?), saisikohan sen myös tuohon kätkön tekemiseen?
    <p>http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/296095-LoneWolfin-ratakuvat</p>
  20. #3620
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Satuinpa taas vaihteeksi tekemään duplikaattikätkön...
    Vähän hymyilytti kun olit jopa itte löytäny sen kätkön josta teit vahingossa tuplan
    - Arvaappa montako tuplaa mä oon jo tehny??
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #3621
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vähän hymyilytti kun olit jopa itte löytäny sen kätkön josta teit vahingossa tuplan
    Joo, muistan nyt että ajoin sen tien toiseen suuntaan viimekesänä, nyt päädyin sinne ihan sattumalta kun ajelin vaan "avoid highways" reitityksellä kohti Södertäljeä.

    Mahtavia teitä kyllä tuolla lammikon toisella puolella, ystävällistä että ovat laittaneet asfalttia lähes jokaiselle kinttupolullekin.
    <p>http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/296095-LoneWolfin-ratakuvat</p>
  22. #3622
    Motocaching.net:n sähköpostien lähetyspalvelussa on jotain hämminkiä ja siksi uusien käyttäjien rekisteröityminen ei onnistu. Samoin sähköpostit huoltopyynnöistä ja yksityisviesteistä jäävät lähtemättä.

    Toivon mukaan saan asian korjattua perjantain aikana.
    ------
  23. #3623
    Sähköpostiongelman korjaava muutos näyttäisi nyt toimivan ja viestit kulkee taas.

    Nyt motocachingin palvelimilta lähtevä liikenne Sparkpostin sähköpostipalveluun käyttää TLSv1.2 protokollaa. On se vaan niin hienoo, kun maailma tällä tavalla paranee ja tulee turvallisemmaksi
    ------
  24. #3624
    Aika monessa lokimerkinnössä lukee että
    "Ei ole kätkön arvoinen"
    tai
    "Ei kätkön arvoinen tie".
    Onkos tässä tullut huomaamatta joku orgasmivaatimus noiden kätköjen osalta tai rakettien tai wow-elämysten pakollinen tuottaminen, onko säännöt tai käytäntö muuttuneet tässä välissä noiden tekemisen osalta?
    Onko jokin arvovaatimus määritelty?
    Itse ainakin mielsin homman idean niin, että tarkoitus on ylipäätään ajella motskarilla, siis saada jokin "tekosyy" lähteä tien päälle motskarilla ja ajaa jokin reitti tai katsastaa jokin paikka, johon ajella motskarilla.
    Tähän kai ihan ohjeetkin kannustaa jopa:
    https://www.motocaching.net/fi/instr..._intro&plain=Y
    Oleellista on ajaminen, paikkoihin tutustuminen ja kokemusten jakaminen. Suurimmassa osassa kätköistä on aivan helppo tarkistuskysymys tai pelkkä paikalla käynti riittää.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  25. #3625
    Mä olen alusta asti mieltänyt asian siten, että motokätkönä olevan tien olisi suotavaa olla juurikin miellyttävä ajettava moottoripyöräillen, eikä kaikista teistä tule tehdä kätköä. Okei, mieltymyksiä on erilaisia, mutta kyllä se aika linjassaan menee, mitä suorempi, sitä vähemmän kiinnostava motoristin silmin. Miksi siis tehdä kätköä sellaisesta tiestä? Loggaajia taas on tyypiltään yhtä monta kuin rekisteröityneitä käyttäjiä, joten muiden tapaan ilmaista mielipiteensä ei voi vaikuttaa. Koitetaan olla kohteliaita toisillemme, mutta jos siellä on tällaisia kuvaamiasi kommentteja, niin se lie lähinnä turhautumista yhden tähden kätkön ajelusta, ja kätkön tekijän kannattanee miettiä, onko se 'reason to ride'
    Yamaha FZ8-N
  26. #3626
    Olen hyvin samoilla linjoilla SooSoo:n kanssa. Ja myönnän itse laittaneeni noita kommentteja.
    Tuli ajettua tässä männä viikolla kätkö joka oli lähes pikisuora tie. Kätkön tekijä oli laittanut lyhyen selvityksen "nopeille pyörille mutkatie" -Tuli vakavasti mieleen että ajetaanko täällä kahtasataa, tai pitäisikö kätkön tekijän mielestä ajaa kahtasataa jotta mutkat tuntuisi joltain???
    Mutta sivuston tekijän alkuperäinen ajatus oli että haetaan vastausta kysymykseen "Mihin lähtisin ajelemaan?"
    Ne kätköt joihin olen laittanut kyseisen kommentin eivät mielestäni vastaa tuohon kysymykseen eivätkä siis antaneet minulle mitään erityistä syytä ajelemiseen.
    Jollekin toiselle taas kaikki tiet antavat syyn ajelemiseen. Mielipiteitä on erilaisia ja luulisi että näille erilaisille mielipiteille on tilaa tälläkin sivustolla?
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    käyttää TLSv1.2 protokollaa.
    Juuri tämä tieto auttoi minua ymmärtämään... Että maailmassa on vielä paljon asioita joita en ymmärrä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  27. #3627
    Jos kaikki tiet antavat syyn ajelemiseen, voi vain merkata pisteen kartalle, ja ajaa sinne. Ei siihen kätköjä tarvita.

    Mulla monen kätkön turhanpäiväisyys on heikentänyt kätköilyinnostusta paljon. Naviin voi määritellä jännittävän tien ja saa ajella teillä, joilla ei ole tullut käyneeksi. (edit. Aina voi harrastaa höpsismiä ja ajaa tielle, jolla ei ennen ole ajanut. Tällainen sattumanvarainen ajelu on multa jäänyt nyt vähemmälle, mutta eiköhän se palaa harrasteisiin takaisin, sillä ei aina tartte matkustaa navin mukaisesti, saati ennustella reittejään kätköillen.)

    Piti ihan käydä läpi omat kätkökuittaukset ja onneksi en ole niissä väheksynyt kätköä. Mielessä on kyllä käynyt, mutta olen sitten vain merkannut jotain lyhyttä kommentiksi.

    Kätkösäännöissä on merkintä siitä, että vitsinä tehdyt kätköt ovat kiellettyjä. Vitsiksi voidaan lukea myös se, ettei kätkössä ole mitään erityistä, jos nyt oikein muotoilun muistan. Niin sen kuitenkin tulkitsin. Se, miksi turhanpäiväinen kätkö menee tarkastuksessa läpi, on toinen juttu. Tarkastajalla ei ole mahiksia arvioida kätkön laatua.

    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    ...Mutta sivuston tekijän alkuperäinen ajatus oli että haetaan vastausta kysymykseen "Mihin lähtisin ajelemaan?"
    Ne kätköt joihin olen laittanut kyseisen kommentin eivät mielestäni vastaa tuohon kysymykseen eivätkä siis antaneet minulle mitään erityistä syytä ajelemiseen.
    Jollekin toiselle taas kaikki tiet antavat syyn ajelemiseen. Mielipiteitä on erilaisia ja luulisi että näille erilaisille mielipiteille on tilaa tälläkin sivustolla?
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  28. #3628
    Lisään vielä sen että motokätkö on semmoinen tie tai paikka johon haluaisin viedä ulkomaisen vieraan eli motoristin ajelemaan, ei semmoinen mihin "kehtaisin" viedä...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #3629
    Toki väistämättä tulee kätköjä, joista porukka ei keskimäärin tykkää ollenkaan. Syyt voi olla monenlaisia ja riippuvat tietty sekä kätkön tekijästä että myös siitä, mitä kukin kohteilta odottaa.

    Ajatuksena on ollut, että arvostelujen mukaan voisi filtteröidä kätköjä sen mukaan, että onko itse sellainen kuski, jolle riittää kunhan on edes joku tekosyy ajella jonnekin vai haluaako käydä vain niissä "oikeasti hyvissä" kohteissa.

    Jossain määrin ongelmallista on kuitenkin se, että arvioiden jakauma painottuu rankasti kolmeen tähteen, josta syystä erot on marginaalisia, eikä "jyviä erota akanoista" kovin hyvin. Ehkä yhtä tai kahtakaan tähteä ei "kehdata" antaa ja viittä tähteä säästellään vain muutamalle parhaalle. Tätä kuvastaa minusta aika hyvin, kun joku joskus totesi, että tulee annettua kolme tähteä ihan jo siksi, että joku on vaivautunut tekemään kätkön.

    Olen täällä aiemminkin tästä kirjoittanut ja edelleen toivon, että tähtien antamisessa otettaisiin enempi kantaa siihen, että oliko tämä nyt hyvä vai ei. Saataisiin niistä arvosteluista enempi apua. Mielessä on montakin juttua, joita voisi soveltaa, kunhan vaan saataisiin selkeämpiä eroja niille arvostelujen keskiarvoille.

    Btw, jos itse pidän jotain kohdetta keskimäärin muita vähemmän kiinnostavana, niin annan aina yhden tai kaksi tähteä. Löytyi merkinnän kommentit pyrin kumminkin pitämään jossain määrin positiivisina. No, tuo on tietty vaan mun tapa, enkä tarkoita, etteikö voisi tehdä toisinkin.

    Joskus on tullut mieleen sekin, että pitäisikö arvostelusta poistaa mahdollisuus antaa kolme tähteä
    ------
  30.  
  31. #3630
    Jostain syystä hokasin tämän motocaching homman. No, hämäläinen tausta varmaan selittää osan. Yritin katsella sitä sivustoa mutta mulle ei oikein auennut mitä appeja tai vermeitä koko hommaan tarvitaan. Sivustolla voi hakea kohteita ja tehdä reitin. Siitä tulee sitten gpx tiedosto. Mitä sitten tapahtuu eli mitä vaihtoehtoja siinä on siitä eteenpäin? Mulla ei oo mopossa mitään navigaattoria mutta android kännykkä löytyy. Eli suositeltavimmat appit siihen että päseeliikkeelle.

    Ja sit yks kysymys noista reiteistä vielä eli onko se suunta määrätty vai voiko ajaa kumpaankin suuntaan?
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
Sivu: 121 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2171111119120121122123 ... ViimeinenViimeinen