Sivu: 120 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2070110118119120121122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3571:stä 3600:een 3785:sta
  1. #3571
    Mä en pääse valitettavasti mukaan, sunnuntaina ajelen Latviasta Liettuaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #3572
    Ja mä ajelen sunnuntaina jossain päin Ylä-Savoa.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  3. #3573
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä en pääse valitettavasti mukaan, sunnuntaina ajelen Latviasta Liettuaan.
    Hyvää ja turvallista reissua!
    ------
  4. #3574
    Eilen ja tänäänkin on tullut logiin virheilmoituksia, että Ahvenanmaan maakoodia ei löydy, kun haetaan Ahvenanmaalla olevia kätköjä.

    Sitä ei löydy, koska saitilla Ahvenanmaalla olevien kätköjen maakoodiksi pitäisi tulla Suomen maakoodi.

    En nyt vaan hoksaa, mitä kautta päätyy hakemaan Ahvenanmaalla olevia kätköjä (esim. kuten "uusimmat lokimerkinnät ahvenanmaalaisissa kätköissä" tai jotain vastaavaa). Onkos kukaan huomannut, että olisi jotain virhettä tms. joka voisi liittyä tähän? Niitä tuli tänään esim. klo. 19:50.
    ------
  5. #3575
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Ahvenanmaan maakoodia ei löydy, kun haetaan Ahvenanmaalla olevia kätköjä.
    Mä en edes pysty etsimään kätköjä Ahvenanmallata koska sitä ei ole listassa???

    Vaimo innostui tekemään kätköjä... Eihän siinä mitään, hienoja uusia kohteita tulee Venäjälle, Valkovenäjälle ja varmaan Portugaliin ym. Mutta käykö tässä niin että kohta on meidän pariskunta kaksi eniten kätköjä tehneitä??? No tuskinpa sentään, eiköhän tuo oleskelulupa tule nopeammin ja saadaan rouva tuolta johonkin töihin ettei tarvitse tietokoneen ääressä istua koko päivää!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #3576
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä en edes pysty etsimään kätköjä Ahvenanmallata koska sitä ei ole listassa???
    Kuten tuossa jo mainitsinkin, niin Ahvenanmaalla olevat kätköt ovat Suomessa. Ahvenanmaa on maakunta, jolla toki on itsehallinto. Alunperin se oli omana maanaan, mutta siitä tuli enemmän ihmettelyä, joten siirrettiin ne kohteet Suomeen.
    ------
  7. #3577
    Voisiko noihin editoida kaikkiin sanan Ahvenanmaa, jotta kaikissa hauissa ne löytyisi sanahaulla?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #3578
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Voisiko noihin editoida kaikkiin sanan Ahvenanmaa, jotta kaikissa hauissa ne löytyisi sanahaulla?
    Niinkin voisi toki tehdä, mutta aika hyvin ne löytyy kartaltakin : https://www.motocaching.net/en/findc...0.2466/20.1764

    Sillä, että Ahvenanmaata ei ole maalistalla, on ehkä enempi merkitystä noilla "Top listat" sivuilla (esim. uusimmat lokimerkinnät, parhaat kätköt jne.), joissa voi valita maan ja näkee sitten ko. sivulla vain kyseisen maan jutut. Mutta nyt ei taida olla kovin montaa käyttäjää, jotka haluaisi seurata juurikin Ahvenanmaan asioita. Niitä on varmaan vielä vähemmän, jotka haluaisi nähdä Ahvenanmaan kätköt, mutta ei tiedä, missä se on kartalla
    ------
  9. #3579
    Aamulla tien päälle vähän ennen kuutta, illalla himaan vähän yli yhdentoista, 1100 kilsaa takana.
    Tietää istuneensa prätkän selässä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  10. #3580
    Kirsikat kukkivat jo täysillä. Joten 19.5. järjestettävä Hanami on auttamattomasti myöhässä ja tapahtuman saa kuitata jo huomenna 13.5. alkaen! Tervemenoa ihailemaan!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #3581
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Aamulla tien päälle vähän ennen kuutta, illalla himaan vähän yli yhdentoista, 1100 kilsaa takana.
    Tietää istuneensa prätkän selässä.
    Todella hyvin Suomessa. Mä en oo ehtiny ajaa Suomessa kuin joku 700 kilsaa kätköreissulla. Pitkä päivä oli sekin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  12. #3582
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kirsikat kukkivat jo täysillä. Joten 19.5. järjestettävä Hanami on auttamattomasti myöhässä ja tapahtuman saa kuitata jo huomenna 13.5. alkaen! Tervemenoa ihailemaan!
    Puisto on hienoimmillaan nyt. Aamulla oli joku pariskunta valikuvailemassa, naisella päivänvarjo.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #3583
    Pari huomiota tuli mieleen (en jaksanut kerrata ketjua läpi eli voi olla, että nämä on jo pohdittu).

    Kun kartalla näytetään kätköjä ja asetuksena on, että näytä omat löydetyt kätköt, voisiko löydettyinä kätköinä kartalla näyttää myös löydetyt arkistoidut kätköt? Nyt nuo näkyvät omien löydettyjen kätköjen listalla, mutta mielestäni ne voisi hyvin näyttää myös kartalla. (Ainakin itse tykkään katsella karttaa ja nuokin löydökset voisi hyvin näyttää siellä.)

    Huomasin, että ihan mainio ja hyvä kätkö eli 'Matkalla Hankoon' on arkistoitu talven aikana. En tiedä, miten tekijänoikeudet kätköjen kanssa menevät, mutta onko arkistointi täysin kätkön tekijän päätettävissä tai voiko ylläpitäjä peruuttaa arkistoinnin? Skenaarioina tulee mieleen, että jollain menee vaikka 'herne nenään' ja käyttäjä poistaa merkittävän määrän kätköjä tai vaikka kaikkein suosituimman kätkön. Luultavasti näiden tilalle aikanaan joku tekee uusia kätköjä, mutta tällainen vanhojen paikkojen/reittien "uusiutuminen" ei mielestäni ole järkevää.

    Jos ylläpitäjällä ei ole oikeutta suoraan kumota kätkön tekijän arkistointia, voisi vaihtoehtona olla se, että edelleen kelvolisen kätkön kirjoitettu sisältö arkistoituu, mutta ylläpitäjä voisi "elvyttää" arkistoidun kätkön, jolloin sen koordinaatit/reitti säilyvät näkyvissä (myös Otsikko/nimi?) sekä kätköön tehdyt löydöt pysyvät tässä "tyhjässä kätköaihiossa" kiinni. Jos joku haluaa kirjoittaa kätkölle uudelleen sisältöä, sen voisi adoptoida itselleen ja tehdä sisällön. Tällä tavalla kätköjen "uusiutuminen" pysyisi kätköjen kerääjien näkökulmasta "hallinnassa". Muuten kätköjen kanssa käy kuin nettikeskusteluissa, että samat aiheet käydään säännöllisin väliajoin uudestaan läpi ja keskustelemassa on osittain "vanhat" keskustelijat n:ttä kertaa ja osittain mukana on uusia keskustelijoita.
  14. #3584
    Kätköni "matkalla Hankoon" olen arkistoinut koska reitti ei enää ole läpiajettavissa. Hangon pään radanylitys on tietojeni mukaan suljettu heikon turvallisuuden takia. Tasoristeyksessa sattui syksyn aikana kohtalokas onnettomuus missä 4 varusmiestä menehtyi.
    Ansku
  15. #3585
    Jos tuon kätkön reittiä lyhentäisi muutaman sata metriä Skogbyntien risteykseen, pääsisikö sitä kautta pois? Tai "huonoimmassa" tapauksessa reitti on umpiperä ja siitä pitää vain mainita kuvauksessa. Tuo ikävä onnettomuus oli kyllä tiedossani.

    Joka tapauksessa tämä kätkö toimi vain kimmokkeena pohdinnalleni.
  16. #3586
    Lainaa Räpylä kirjoitti Katso viesti
    Kun kartalla näytetään kätköjä ja asetuksena on, että näytä omat löydetyt kätköt, voisiko löydettyinä kätköinä kartalla näyttää myös löydetyt arkistoidut kätköt?

    Huomasin, että ihan mainio ja hyvä kätkö eli 'Matkalla Hankoon' on arkistoitu talven aikana. En tiedä, miten tekijänoikeudet kätköjen kanssa menevät, mutta onko arkistointi täysin kätkön tekijän päätettävissä tai voiko ylläpitäjä peruuttaa arkistoinnin?
    Olen itsekin kaivannut tuota, että näkisi arkistoidut jo löydetyt kätköt kartalla. Laitoin sen työlistalle, ettei ainakaan unohdu. Siellä on kyllä paljon muutakin, kun vaan ehtisi tekemään.

    Kätkön arkistointi on täysin tekijän päätettävissä, mutta käyttöehtojen puitteissa minulla on oikeus hyödyntää tietoja haluamallani tavalla. Käytännössä arkistointi on minusta tähän asti kuitenkin toiminut siinä mielessä hyvin, että yleensä arkistoinnin perusteena on ollut se, että kohde on muuttunut, eikä enää sovellu ajelun kohteeksi.

    Ylläpitopuuhan näkökulmasta yksittäisiin tapauksiin olisikin hieman haasteellista puuttua, kun en tosiaan tunne tilannetta kunkin kohteen osalta. Joitakin sellaisia tapauksia on käsittääkseni ollut, että kätköstä on esitetty kritiikkiä ja kätkö on arkistoitu. Syynä voi olla ihan sekin, että kätkö ei ole tekijänkään mielestä ollut hyvä tai sitten on tullut siihen tulokseen, että 'pitäkää tunkkinne'. Aika hyvin tämä on ainakin minusta kuitenkin mennyt näiltä osin, vaikka onhan se selvää, että kaikenlaista sattuu ja tapahtuu, kun on paljon erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä.
    ------
  17. #3587
    Melko tyhmää jos tuo kyseinen tasoristeys on suljettu mutta Hankoniemellä niitä on melkoinen määrä enemmänkin. Ne pitäisi kaikki sulkea koska ovat vähintäänkin yhtä vaarallisia... Noh, taitaa joissain sentään olle puomit jotka menee alas kun juna tulee.
    Lainaa Räpylä kirjoitti Katso viesti
    Jos tuon kätkön reittiä lyhentäisi muutaman sata metriä Skogbyntien risteykseen, pääsisikö sitä kautta pois?
    Muistaakseni pääsee läpi, tosin hiekkatietä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #3588
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Melko tyhmää jos tuo kyseinen tasoristeys on suljettu mutta Hankoniemellä niitä on melkoinen määrä enemmänkin. Ne pitäisi kaikki sulkea koska ovat vähintäänkin yhtä vaarallisia... Noh, taitaa joissain sentään olle puomit jotka menee alas kun juna tulee.
    Mietipä millainen kakkamyrsky olisi omaisten taholta noussut, jos eivät olisi sitä tehneet.

    Tarkastelevat parhaillaan niiden muidenkin muuttamista.

    https://www.rakennuslehti.fi/2018/01...ja-remontteja/
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  19. #3589
    Lainaa Finders kirjoitti Katso viesti
    Kätköni "matkalla Hankoon" olen arkistoinut koska reitti ei enää ole läpiajettavissa. Hangon pään radanylitys on tietojeni mukaan suljettu heikon turvallisuuden takia. Tasoristeyksessa sattui syksyn aikana kohtalokas onnettomuus missä 4 varusmiestä menehtyi.
    Olisiko siinä ideaa, että tekisit ensin tuon tilalle uuden paikkakätkön siitä lähteestä? Se ansaitsisi minusta ihan oman kätkön. On sen verran hieno kohde. Reitin voisi sitten lisätä omakseen, kun liikennejärjestelyt saadaan kuntoon.

    Toki tuossa käy silleen, että lähde aloittaisi uutena kätkönä "puhtaalta pöydältä", mutta haittaisiko se sitten kuitenkaan? Tai no, jos katsotaan tarpeelliseksi, niin mä pystyn vaihtamaan kätkön tyypin , vaikkei sitä sivustolla voikaan itse tehdä. Ainakin luulisin, että onnistuu...
    ------
  20. #3590
    Tein eilen kätkön Heinolaan ITE-puistoon, ja sain parannusehdotuksen johtuen sen sijoittumisesta kartalla hyvin lähelle lintutarhakätköä. Tämä on totta, koska paikat tosiaan sijaitsevat ihan vierekkäin. Puisto itsessään on pitkä, ja karttamerkin voi toki siirtää kauemmas, mutta koska tarkoitukseni on tehdä vielä kätköt kadun toisessa päässä sijaitsevaan tornikahvilaan ja seuraavan kadun harjupaviljonkiin, niin täppejä tulee nyt kartalle sitten vielä pari lisää samaan kasaan. Kaikki ovat mielestäni kätkön arvoisia. Heinolassa tuppaa nää kivat jutut olemaan vähän lähellä toisiaan
    Yamaha FZ8-N
  21. #3591
    Nyt on hyvän näköinen kattaus nähtävää Heinolassa Kunhan saan selän vähän parempaan kuntoon, niin noitahan pitää lähteä katsomaan
    ------
  22. #3592
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Tarkastelevat parhaillaan niiden muidenkin muuttamista.
    https://www.rakennuslehti.fi/2018/01...ja-remontteja/
    Ihan en hiffaa miten nää Espoon kouluremontit liittyy asiaan? Varmaankin joku väärä linkki eksynyt tohon.

    Lainaa SooSoo kirjoitti Katso viesti
    Tein eilen kätkön Heinolaan ITE-puistoon, ja sain parannusehdotuksen johtuen sen sijoittumisesta kartalla hyvin lähelle lintutarhakätköä.
    Tästä oli pari vuotta sitten puhetta paljonkin. Se että kätköt ovat vierekkäin ei tosiaankaan ole mun mielestä ongelma kun meillä on kartalla tuo zoomaus toiminto.
    Jos maapalloa katsoo vaikkapa tuolta saturnuksen kohdilta niin meillä on kaikki kätköt ihan samassa kasassa!!!
    ja ton Heinolan kanssa meinaa käydä helposti niin ettei ne kaikki näy edes samalla kartalla!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #3593
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ihan en hiffaa miten nää Espoon kouluremontit liittyy asiaan? Varmaankin joku väärä linkki eksynyt tohon.
    Katos perhana


    Tämä piti laittaa:
    https://www.rakennuslehti.fi/2018/01...paan-luokkaan/
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  24. #3594
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Nyt on hyvän näköinen kattaus nähtävää Heinolassa Kunhan saan selän vähän parempaan kuntoon, niin noitahan pitää lähteä katsomaan

    Ja vielä olis yksi ehkä tuloillaan ihan kivenheiton päähän, mutta vähän arveluttaa sen teko, kun paikan "sisäänkäynti" sijaitsee siltatyömaan keskellä... Katsellaan...
    Yamaha FZ8-N
  25. #3595
    Alkaa olla noi lähikätköt käyty läpi ja aattelin jatkaa kätköilyä mun kakkostunnarilla jotta säilyis mielenkiinto hommaan. Ei viihtis iltaisin ajella vain Kompassi kiskalle kahville Kaivariin. Tarkoitus ei kuitenkaan ole ruveta kuittailemaan mun omia kätköjä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #3596
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Alkaa olla noi lähikätköt käyty läpi ja aattelin jatkaa kätköilyä mun kakkostunnarilla jotta säilyis mielenkiinto hommaan.
    Mitäs sitten kun kakkostunnari alkaa olemaan täynnä? Tuleeko kolmostunnari, nelos... jne.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  27. #3597
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mitäs sitten kun kakkostunnari alkaa olemaan täynnä? Tuleeko kolmostunnari, nelos... jne.
    Tuskinpa tulee uusia tunnareita. En varmasti jaksa koluta joka paikkaa missä olen tähän mennessä käyny. Kakkostunnarille tulee ehkä vain kaikkein parhaimmat paikat (lähikätköjen lisäksi). Tuskinpa saan kerättyä kakkostunnarille yhtä paljon löytöjä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #3598
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tuskinpa tulee uusia tunnareita. En varmasti jaksa koluta joka paikkaa missä olen tähän mennessä käyny. Kakkostunnarille tulee ehkä vain kaikkein parhaimmat paikat (lähikätköjen lisäksi). Tuskinpa saan kerättyä kakkostunnarille yhtä paljon löytöjä.
    Oho, enpä huomannutkaan, että sulle oli kertynyt jo yli tuhat löytöä. Ainakin mun puolesta tuossa vaiheessa saa jo käyttää toista tunnustakin, jos siltä tuntuu

    Olen omalla kohdallanikin miettinyt, että mites kätköjä voisi hyödyntää, kun lyhyen ajelun päässä olevat alkaa olla käytynä. Tulee väkisinkin mieleen, että voisihan sitä tosiaan ajella uudestaan niihin paikkoihin, joissa käynnistä on jo vuosia. Siis nimenomaan niihin, joissa käynnistä on pitkä aika. Tietty voihan vaan ajella ilman mitään kohdettakin (kuten viimeksi eilen), mutta se ei oikeastaan liity tähän.

    Aiheesta tulee mieleen ainakin pari mahdollisuutta, miten asiaa voisi ajatella.

    A) Kartalle filtteri, jolla saisi näkyviin yli. x vuotta sitten löytämäni. Niissä voisi sitten käydä uudestaan ja kommentoida.

    B) Mahdollisuus merkitä "löytyi" uudestaan, jos edellisestä löytämisestä on yli kolme vuotta (tai mikä aika nyt olisikaan hyvä).

    A-vaihtoehto olisi ehkä sikäli parempi, että pysyisi edelleen selkeänä, mitä tarkoitaa "löydetty/löytämätön" tai "löytöjen määrä". Siinä mielessä normaali kommentointi ei ehkä ihan riitä, että jotenkin pitäisi erottaa, missä olen jo käynyt uudelleen. No, ehkä sitä voisi ratkoa jollain uudella lokimerkintätyypillä, joka tarkoittaisi "kävin uudelleen". Sitten voisi filtteröidä näkyviin ne, joissa ei ole "löytyi" tai "kävin uudelleen" lokimerkintää esim. kolmeen vuoteen.

    B-tapa voisi motivoida enemmän, mutta ainakin aiemmin näistä keskusteltaessa oltiin yleisesti sitä mieltä, että pitäisi erotella eriarvoiset löydöt (esim. ekaa kertaa löydetyt, uudelleen löydetyt, kauden löydöt...) ja minusta siitä tulisi turhan monimutkaista.

    Mitäs mieltä olette, saisiko esim. tuosta A-vaihtoehdosta kehiteltyä toimivan konseptin? Tai onko muunlaisia ideoita?
    ------
  29. #3599
    Kun kätköjen käymiseen ja merkitsemiseen pietiillä suhtautuu, niin niiden tutkiminen uudelleenmerkintöjen mielessä tuntuu hieman raskaalta ainakin itselle. Mutta kahvioiden/ravitsemusliikkeiden kohdalla voisi hyvinkin olla jonkinlainen mahdollisuus "join taas kahvit täällä" jne., jolloin nuo paikat saisivat enemmän näkyvyyttä ja enemmän tuoreita arvioita tarjonnasta.
  30.  
  31. #3600
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    A) Kartalle filtteri, jolla saisi näkyviin yli. x vuotta sitten löytämäni. Niissä voisi sitten käydä uudestaan ja kommentoida.
    Mitäs mieltä olette, saisiko esim. tuosta A-vaihtoehdosta kehiteltyä toimivan konseptin? Tai onko muunlaisia ideoita?
    Onhan jo nyt mahdollista kommentoida mitä tahansa kätköä... joko käytyään uudestaan paikassa, käytyään omalla kätköllä tai muuten vaan kommentoida.
    En välttämättä näe lisäarvoa sillä että jollain haulla näkisi omia "riittävän vanhoja" merkintöjä/ löytöjä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 120 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2070110118119120121122 ... ViimeinenViimeinen