Sivu: 114 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1464104112113114115116124 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3391:stä 3420:een 3785:sta
  1. #3391
    Jokin aikaa sitten motocachingin hallinnoimaksi tulleessa kätkössä Sotilaskoti Parolannummi olisi hieman paranneltavaa. Ainakin se kaipaisi selvennystä, mihin kuuluu pysäköidä ja miten sotkuun pääsee. Pitääkö pyytää jokin tilapäinen kulkulupa vai miten toi menee.

    Jos joku tuntee kohteen ja viitsisi parannella sitä, niin voi laittaa minulle viestiä. Joko niin, että siirrän kätkön halukkaalle tai sitten kertoo minulle, millainen teksti kuvaukseen kannattaisi laittaa.
    ------
  2. #3392
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Onko Schwarzwaldissa kaikilla teillä 70-rajoitus ? Ajelin siellä viime kesänä ja silloin tuo 70 oli B500-tiellä, muilla oli norm. niin kuin muuallakin Saksassa. Sieltä löytyy paljon muitakin hienoja teitä.
    Ei sentään. Mekin ajettiin tuo B500 ja siinä se tajoitus oli koko matkalla. Muilla teillä normi rajoitukset.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3393
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Jokin aikaa sitten motocachingin hallinnoimaksi tulleessa kätkössä Sotilaskoti Parolannummi olisi hieman paranneltavaa. Ainakin se kaipaisi selvennystä, mihin kuuluu pysäköidä ja miten sotkuun pääsee. Pitääkö pyytää jokin tilapäinen kulkulupa vai miten toi menee.

    Jos joku tuntee kohteen ja viitsisi parannella sitä, niin voi laittaa minulle viestiä. Joko niin, että siirrän kätkön halukkaalle tai sitten kertoo minulle, millainen teksti kuvaukseen kannattaisi laittaa.
    Parolassa oli ainakin vielä aiemmin kaksi eri sotkua, joten sekin ymmärrettävästi voi sotkea asioita entistä enemmän.

    Ainahan voi portilla käydä spolleilta kysymässä.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  4. #3394
    Parolassa oli ainakin vielä aiemmin kaksi eri sotkua, joten sekin ymmärrettävästi voi sotkea asioita entistä enemmän.
    Hyvä pointti, jota en edes tuolla palvelleena tiennyt.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  5. #3395
    Juu... onhan siellä kaksi sotkua. Netistä kyllä löytyy tiedot ja kätköön juuri tulleesta huoltopyynnöstä loput.

    Mutta haluaisiko joku tuon kätkön itselleen ja laittaa sen kuntoon? Voin mäkin tietty sen tehdä, kunhan kerkiän.
    ------
  6. #3396
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Hyvä pointti, jota en edes tuolla palvelleena tiennyt.
    En tiedä sitten että kuinka pitkään on ollut näin. Itse olin riksussa ja sinne sotkuun tuli siihen aikaan ainakin osa tavaroista autohallipäivystäjän toimesta Parolan toisesta sotkusta.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  7. #3397
    Olis pitänyt vähän kuvia räpsiä käynnillä näköjään.
    Sunnuntaina ehkä ajelen uudestaan noille Parolan nurkille kahveille Vaasaan päin ajellessa niin voisin yrittää muistaa ottaa noita tarkempia kuvia paikan päältä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #3398
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Olis pitänyt vähän kuvia räpsiä käynnillä näköjään.
    Sunnuntaina ehkä ajelen uudestaan noille Parolan nurkille kahveille Vaasaan päin ajellessa niin voisin yrittää muistaa ottaa noita tarkempia kuvia paikan päältä.
    Olisihan se kiva saada kätkölle kuvakin. Street Viewstä löytyikin näkymä, josta erotti tuon Sotilaskoti 2 tekstin kliks

    Jos otat kuvan tuosta viitasta, niin se voisi olla ihan hyvä kätkön kuvaksi. Näkisi ainakin, millaista pitää etsiä.
    ------
  9. #3399
    Nyt on kätköilyssä pieni tauko, kun jotain on menny rikki. Olisikohan äskeinen ukkosmyräkkä aiheuttanut tuhoja Sama vika vaikuttaa usean yrityksen palveluihin, joten huoltotoimenpiteet on kyllä käynnissä.
    ------
  10. #3400
    Toimii taas Oli ilmeisesti ukkonen aiheuttanut sähkökatkon ja hajottanut ainakin yhden laitteen.
    ------
  11. #3401
    Ahkerille kätkön tekijöille uusi ominaisuus: Nyt voit kuitata omien kätköjen sivuilla olevat huoltopyynnöt luetuksi ja pois sinulle tulleiden huoltopyyntöjen listalta.

    Samalla voit kirjoittaa kommentin lokissa näytettäväksi, jotta muut tietävät tietojen olevan taas kunnossa. Btw, huoltopyynnöt ja kommentit jäävät kätkön lokiin tiedoksi muille käyttäjille ja myös osoitukseksi siitä, että tietoja ylläpidetään aktiivisesti.
    ------
  12. #3402
    Olikos jollain tuoreempaa tietoa Paraisten kalkkikivilouhokselta nykyisistä järjestelyistä. Siis tämä kätkö : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id805

    Ilmeisesti kätkön sijaintiin ei enää pääse ajamalla. Näköalapaikka, jolla itse kävin, oli museon pihapiirissä ja parkkipaikka oli ihan lähellä.

    Jos oikein muistan, niin joku taisi mainita, että olisi toinenkin paikka, josta näkee kaivoksen ja pääsee ajamalla melko lähelle. Jos sellainen on, niin kätkön voisi siirtää sinne, jos joku osaisi antaa koordinaatit. En nyt vaan muista kuka siitä sanoi.
    ------
  13. #3403
    Voisin huomenna käydä tsekkaamassa tilanteen. Olisipahan syy lähteä oikeasti liikkeelle.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  14. #3404
    Toi on hieman omituinen. Siinä alhaalla on ihan selvä parkkis ja tuosta on kävellen ehkä max 30m tuolle museoalueelle, jossa siis vastaus kätkökysymykseenkin (ei kun tuo kyssäri onkin poistetttu tai sit muistan väärin). Toisaalta tuolla ylhäälläkin oli p-merkki, mutta sinne pitäisi ajaa jalkakäytävää pitkin. En nyt muista enää tarkasti miten tuo oli kun jo toukokuussa kävin. Itse siis jätin pyörän parkkiin ja kävelin.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  15. #3405
    Jotenkin sain sen käsityksen, että olisi pitempikin kävely sinne museolle ja otin ensiavuksi kysymyksen pois. No joo... hölmö veto. Eihän siitä mitään hyötyä ole Jos se matka on tosiaan noin lyhyt niin sitten ei oo minusta paha rasti kävellä.

    Jos Maaemo käyt siellä, niin olisi kyllä kiva saada kuvaukseen ajantasainen ohje, mihin kannattaa pysäköidä ja mihin siitä sitten kävellään ja kuinka pitkään. Jos haluat, niin voin vaikka siirtää kätkön sulle, niin saat laittaa sen kuntoon ja tehdä mieleiseksesi.
    ------
  16. #3406
    Näköalatasanne
    Parkkipaikka

    Jos siis tarkoitus on nähdä kaivos eikä niinkään ohjata museolle.
  17. #3407
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Näköalatasanne
    Parkkipaikka

    Jos siis tarkoitus on nähdä kaivos eikä niinkään ohjata museolle.
    No nythän toi selvisi. En ollut ollenkaan tietoinen tuosta näköalatasanteesta. Thanks!

    Sehän voisi olla parempi kätkön kohde, mutta jos Maaemo käy paikalla, niin hän saa päättää.
    ------
  18. #3408
    Kävin eilen tuolla iltasella, karmea kaatosade.
    Siinä parkkipaikan kohdalla mittailtiin ohiajavien nopeuksia, niin en sitten viitsinyt ajella jalkakäytävää pitkin, mutta en viitsinyt lähteä talsimaankaan kun ei ollut mitään tietoa kävelymatkasta.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  19. #3409
    Eipä mulla nyt kauheasti ole lisättävää noihin Terpan ja Lonen vinkkeihin. Se mihin kannattaa parkkeerata riippuu tosiaan siitä haluaako ohjata ihmisiä museolle vai näkemään kaivoksen.

    Ihan museon viereen ei enää pääse ajamaan (kun siellä viimeksi kävin pari vuotta sitten ei aita ulottunut vielä noin pitkälle kuin nyt tonttuj:n kuvasta näkyy). Siinä kyllä on parkkis, mutta siihen pitää joko ajaa kävelytietä tai sitten pitäisi saada portit auki. Kävelymatkaa museolle on tosiaan se n. 50 m eli ei pitkälti. Museoalueen nurkalta näkee myös kaivokseen, mutta varmuutta ei ole pääseekö sinne kun museo on kiinni (pihassa portit, mutta ne näytti siltä ettei niitä ole aikoihin suljettu...). Museo itsessään on kyllä ihan mielenkiintoinen ja halpa (3€), mutta jos ei tule aukioloaikana (ti-su 11-16) niin tuosta museolokaatiosta ei kauheasti muuta iloa ole.

    Lonen vinkkaamalta näköalapaikalta on parempi näkymä kaivokseen kuin museolta. Tie parkkikselle on tosi huomaamaton (missaa helpommin kuin tuon museoparkkiksen) mutta siinä kyllä oli pieni kyltti auttamassa. Parkkis on hiekkaa (kuten museollakin) ja siitä on vielä ehkä 30m kävelyä näköalatasanteelle (vähän vähemmän kuin museolle). Periaatteessa tuonne tasanteelle voisi varmaan ajaakin, sillä en missään kohtaa nähnyt mitään ajokieltokylttiä tai merkkiä siitä että tie muuttuu kävelytieksi (tosin mä oon aika sokea...), mutta kyllä se aika paljon pokkaa vaatii (ihan selvästi kävelytien oloinen ja niin kapea ettei autolla enää pääse).

    Mun ehdotus olisi muuttaa kätkö Lonen ilmoittamiin koordinaatteihin, laittaa kävelyksi kakkonen ja vinkata tekstissä museosta. Perusteluna parempi näköala itse kaivokseen ja museon lyhyet aukioloajat.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  20. #3410
    Olen samaa mieltä, että Lonen ehdottama paikka on varmaan parempi. Jos Maaemo haluat tuon kätkön, niin sano vaan. Siirrän sen sitten sinulle. Toki saan sen annetuilla ohjeilla korjattua itsekin, jos et halua sitä itsellesi. Minusta se kyllä ihan kuuluisi sinulle, kun sentään kävit paikalla katsomassa. Ite en ole käynyt, kuin siellä "väärässä paikassa".
    ------
  21. #3411
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Olen samaa mieltä, että Lonen ehdottama paikka on varmaan parempi. Jos Maaemo haluat tuon kätkön, niin sano vaan. Siirrän sen sitten sinulle. Toki saan sen annetuilla ohjeilla korjattua itsekin, jos et halua sitä itsellesi. Minusta se kyllä ihan kuuluisi sinulle, kun sentään kävit paikalla katsomassa. Ite en ole käynyt, kuin siellä "väärässä paikassa".
    Mulle käy miten vaan, voi sen kätkön mulle siirtää jos ajattelet että mä pystyn sen paremmin päivittämään.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  22. #3412
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Mulle käy miten vaan, voi sen kätkön mulle siirtää jos ajattelet että mä pystyn sen paremmin päivittämään.
    Siirsin kätkön nyt sinulle. Siis tämän. Luotan siihen, että saat siitä paremman kuin minä
    ------
  23. #3413
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Siirsin kätkön nyt sinulle. Siis tämän. Luotan siihen, että saat siitä paremman kuin minä
    Nyt on kätkö korjattu nykyolosuhteiden mukaiseksi.
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  24. #3414
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  25. #3415
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Joo ei aukea. Vikat löydöt vielä kuittaamatta.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #3416
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Pleksi pyysi laittamaan infoa että on ollut pitkä sähkökatko ja korjaus on työn alla.

    E. Siksi pyysi laittamaan infoa koska hän on nyt ajelemassa ja ei ole orgin tunnuksia mukana.
    R1200GSA -09
  27. #3417
    Hyvä että vika on tiedossa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  28. #3418
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Hyvä että vika on tiedossa.

    Juu korjaantuu varmaan illan mittaan kun Pleksi pääsee kotiin.
    R1200GSA -09
  29. #3419
    Laitan Pleksin puolesta lisää infoa, aateltiin että ylihuomenna torstaina jos säät sallii niin voitaisiin käydä vähän letkailemassa. Alustava suunnitelma olisi tavata Lahnuksen Shellillä klo 17.30 ja suunnata siitä Klaukkalan jäähallin parkkikselle jossa kokoontuu Wanhat Masiinat. On siis vanhoja autoja ja moottoripyöriä näytillä. Sen jälkeen vähän ajelua ja kahville tms jonnekin. Ei sen kummempaa suunnitelmaa ole vielä. Pleksi tekee tapahtumakätkön jäähallin parkkiksesta.

    Tervetuloa mukaan!
    R1200GSA -09
  30.  
  31. #3420
    Tapahtumakätkö yllämainittuun ylihuomiseen ajeluun liittyen : https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8518

    Pitää vielä keksiä, missä ajeltais sitten kuuden jälkeen. Jos jollain on ehdotuksia, niin laittakaa ihmeessä mulle viestiä tai suoraan tänne.

    Edit : Hupsis, tuli tehtyä paikkakätkö, mutta muutin sen nyt tapahtumaksi
    ------
Sivu: 114 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1464104112113114115116124 ... ViimeinenViimeinen