Sivu: 113 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1363103111112113114115123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3361:stä 3390:een 3785:sta
  1. #3361
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Jaa että perimmäinen tarkoitus on kilpailu.
    No ei ole. Kuka ihme noin on väittänyt?

    Kuten sanoin, perimmäinen tarkoitus on tarjota kohteita ajeluille. Sillä ei sinänsä ole mitään tekemistä kilpailun kanssa.

    Aika moni, joka ajaa vaikka vaan muutaman tonnin kesässä, ajaa useamman kerran saman tien ja käy uudelleen samoissa kohteissa. Vaikka kohde olisikin tuttu, moni saa kätköstä kumminkin merkityksellisen kohteen.

    Lisäys: Ja muut saa ajankohtaista tietoa. Vaikka lokimerkintä olisi lyhytkin, niin siitä saa ainakin jonkinlaisen vahvistuksen, että tie on vielä ajettavissa tai kohde olemassa.
    ------
  2. #3362
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kätköilysivustolle on rekisteröitynyt uusi henkilö, joka on kuitannut löydetyksi todella vanhoja käyntejä.
    Laitoin niin kohteliaan privaattiviestin, kuin osasin. Eihän tuo niin kovin vaarallista ole, mutta yritän kumminkin pitää huolta uusien lokimerkintöjen listasta.

    Siitä puheenollen, onkin ollut kiva seurata, kun on useita kätköilijöitä ajelemassa alpeilla ja muissa upeissa paikoissa pitkin Eurooppaa. Ettei menisi ihan pelkäksi kahdehtimiseksi, niin pitäisi päästä itsekin hieman ajelemaan. Jotenkin houkuttelisi kotimaanmatkailuna ajella itärajan tuntumassa Kainuuseen.
    ------
  3. #3363
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Jaa että perimmäinen tarkoitus on kilpailu.
    Onhan tossa pikkasen perää. Mukava seurata sitä miten oma löytöjen määrä kasvaa ja verrata sitä muiden vastaavaan. Mutta kilapilu ei ole vaikuttanut omaan ajamiseeni mitenkään yli-innostavasti, se tuo mukavan pikku lisäjännityksen tähän hommaan. Kilpailun kannalta lähtökohdat on kuitenkin kaikille kuskeille täysin erilaiset! Jotkut pystyvät ajamaan usein ja paljon ja joillakin on perhe- ja työesteitä. Eikä tässä ole kuitenkaan jaossa mitään palkintoja.
    Tärkeintä on kuitenkin ajankohtaisen tiedon jakaminen ja vihjeiden saaminen uusista ajelukohteista!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #3364
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Onhan tossa pikkasen perää. Mukava seurata sitä miten oma löytöjen määrä kasvaa ja verrata sitä muiden vastaavaan. Mutta kilapilu ei ole vaikuttanut omaan ajamiseeni mitenkään yli-innostavasti, se tuo mukavan pikku lisäjännityksen tähän hommaan. Kilpailun kannalta lähtökohdat on kuitenkin kaikille kuskeille täysin erilaiset! Jotkut pystyvät ajamaan usein ja paljon ja joillakin on perhe- ja työesteitä. Eikä tässä ole kuitenkaan jaossa mitään palkintoja.
    Tärkeintä on kuitenkin ajankohtaisen tiedon jakaminen ja vihjeiden saaminen uusista ajelukohteista!
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #3365
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tärkeintä on kuitenkin ajankohtaisen tiedon jakaminen ja vihjeiden saaminen uusista ajelukohteista!
    Juuri näin. Loppujen lopuksi ne kätkökohteissa käymisen perimmäiset tarkoitukset löytyy kai itse kultakin niistä syistä, miksi ylipäätään ajelee prätkällä ja ne tietty vaikuttaa siihen, kiinnostaako uusiin paikkoihin ja teihin tutustuminen.

    Omalla kohdallani suurimmat syyt prätkällä ajelemiseen on halu tutustua uusiin paikkoihin sekä se, että ajaminen on minusta hyvää ja hauskaa vastapainoa työlle ja muulle arkiselle puuhalle.

    Totta kai joka asiassa, jossa voi saavuttaa jotakin, on kiva seurata omia saavutuksia ja voihan niitä verrata muidenkin saavutuksiin, mutta on se minusta aika kaukana siitä, että perimmäinen syy olisi kilpailu.

    Ainakin minun on vaikea uskoa, että joku ajelisi ihan vaan siksi, että kilpailisi löytöjen määrässä. Tai no, mistäpä mä sen tietäisin, ehkä joku tekeekin niin, mutta eihän sekään ketään haittaisi.
    ------
  6. #3366
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Omalla kohdallani suurimmat syyt prätkällä ajelemiseen on halu tutustua uusiin paikkoihin sekä se, että ajaminen on minusta hyvää ja hauskaa vastapainoa työlle ja muulle arkiselle puuhalle.

    Ainakin minun on vaikea uskoa, että joku ajelisi ihan vaan siksi, että kilpailisi löytöjen määrässä.
    Juurikin näin kuin pleksi sanoi yllä. Vaikka oon nyt listan kärjessä (ei välttämättä kauan) niin kyllä se suurin motivaatio kätköilyyn on tuo halu tutustua uusiin paikkoihin.

    Muoks. Ja tänään muutamalle kätkölle täällä Oxfordissa duunin jälkeen säästä riippuen. Luvassa on kovia ukkoskuuroja joten saa nähdä minne saakka pääsee. Tää on siitä ihme maa (tai ainakin Oxford) että kun tulee vähänkin vettä niin kaikki paikat tulvii ja tiet sitten poikki.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #3367
    Kiitos Jack korjausehdotuksesta tuonne Taidetielle. Hyvä huomio, pitääkin ihan käännöksistä kääntää nuo omat kätköt myös enkuksi, kun ei ole kummoinen vaiva. En ollut huomannut tuota ominaisuutta.
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  8. #3368
    Lainaa Tommitomminen kirjoitti Katso viesti
    Kiitos Jack korjausehdotuksesta tuonne Taidetielle. Hyvä huomio, pitääkin ihan käännöksistä kääntää nuo omat kätköt myös enkuksi, kun ei ole kummoinen vaiva. En ollut huomannut tuota ominaisuutta.
    Ööh, enhän mä oo tehny mitään korjausehdotusta Tarkistin kyllä mutta laitoin hyväksytyksi samantien kun näytti hyvältä. Ainoo minkä mä oisin laittanut toisin ois ollu Immalanjärvi yhteen mutta menee se noinkin.

    Itse asiassa kuvaus näytti hyvältä kun siinä oli osa Englannin kielellä mutta sehän on poistettu.
    Tämä on vain mun mielipide siis.
    R1200GSA -09
  9. #3369
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Vaikka oon nyt listan kärjessä (ei välttämättä kauan)
    Tänä vuonna joudut olemaan kärjessä, ei sua kukaan kiinni saa
    R1200GSA -09
  10. #3370
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Ööh, enhän mä oo tehny mitään korjausehdotusta Tarkistin kyllä mutta laitoin hyväksytyksi samantien kun näytti hyvältä. Ainoo minkä mä oisin laittanut toisin ois ollu Immalanjärvi yhteen mutta menee se noinkin.

    Itse asiassa kuvaus näytti hyvältä kun siinä oli osa Englannin kielellä mutta sehän on poistettu.
    Tämä on vain mun mielipide siis.
    Heh, no joku laittoi. Kiitos hänelle. Mistä lie mie teikäläisen sitten keksin.

    Hitto, oisit maininnut vaan. Hävettää yhdyssanavirheet.

    E: Korjasin yhdys sanan kohdalleen. Kääntelen nuo omat kaikki enkuksi kunhan Imatranajo-kiireiltä joudan.
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  11. #3371
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Tänä vuonna joudut olemaan kärjessä, ei sua kukaan kiinni saa
    No joo saas nähdä. Täällä Oxfordissa vaimo asettaa melkoisia rajoituksia ajeluille, ei viikonloppuisin, ei iltamyöhään jne. Töissäkin pitäis käydä. Tosin nyt on melkoinen helle ja työhuone kuin huonosti lämmitetty sauna joten tehokkuuss ei aivan huipussaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  12. #3372
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    No joo saas nähdä. Täällä Oxfordissa vaimo asettaa melkoisia rajoituksia ajeluille, ei viikonloppuisin, ei iltamyöhään jne. Töissäkin pitäis käydä. Tosin nyt on melkoinen helle ja työhuone kuin huonosti lämmitetty sauna joten tehokkuuss ei aivan huipussaan.
    Hyvä se on sieltä valittaa. Itse laitoin aamulenkille tänään pipon ja pitkät kalsarit. Hei vaan heinäkuu.

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  13. #3373
    Höh, helle on varmaan kurjaa. En vaan oikein muista, miltä sellainen tuntuu.

    Laitan nyt Oxford -merkkiset kahvalämppärit päälle ja lähden ajelemaan mökille
    ------
  14. #3374
    Kahvila Vanha Kevar Kurhilassa arkistoitu, ei toimintaa ainakaan tänä suvena.
    Yamaha FZ8-N
  15. #3375
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Höh, helle on varmaan kurjaa. En vaan oikein muista, miltä sellainen tuntuu.

    Laitan nyt Oxford -merkkiset kahvalämppärit päälle ja lähden ajelemaan mökille
    Joo, täällä oxfordissa ei nyt tosiaankaan tarvi kahvalämppäreitä eikä mun lainamopossa ole edes niitä. Mahtava kätköilyilta vaikka vain 3 löydettyä kätköä. Nyt alkaa ajaminenkin sujua, ei tarvi jännittää.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  16. #3376
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, täällä oxfordissa ei nyt tosiaankaan tarvi kahvalämppäreitä eikä mun lainamopossa ole edes niitä. Mahtava kätköilyilta vaikka vain 3 löydettyä kätköä. Nyt alkaa ajaminenkin sujua, ei tarvi jännittää.
    Onkos sillä seudulla tapana reunustaa tiet kiviaidoilla suht. lähelle tietä? Joskus kun kävin UK:ssa vähän pohjoisemmassa, kiinnitin moiseen huomiota ja tuli mieleen, että voisi olla ainakin aluksi outo fiilis ajella kapeaa mutkatietä kiviaitojen välissä.

    Btw, aattelin alkuun puoliksi huumorilla, että pitää laittaa kahvalämppärit mökkimatkalla. Ajofarkuissa lähdin, kuten heinäkuussa poutapäivänä yleensäkin. Laitoin sentään onneksi pitkähihaisen paidan takin alle. Sitten loppumatkasta, kun olin ajanut jo yli puoli tuntia kuudessa asteessa ja mittari alkoi näyttää viittä, ei ollutkaan enää niin kovin humoristinen olo. Onneksi en kiertänyt pitempää lenkkiä. Positiivisena puolena kumminkin se, että on käsille tuulisuojat ja tosiaan ne Oxfordit, niin edes kädet oli ihan OK.

    Ei ollu ees kunnon ajohousuja mukana varoiksi, kun oli sapuskojen ja vaatteiden lisäksi kaikkee muuta mukana huomisia askareita varten. Mm. sirkkeli, pari bensakanisteria, vesiastioita, työkalupakkia, kompressoria, tietokonetta ja muuta mitä nyt yleensä ajellessa on matkassa
    ------
  17. #3377
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    No joo saas nähdä. Täällä Oxfordissa vaimo asettaa melkoisia rajoituksia ajeluille, ei viikonloppuisin, ei iltamyöhään jne. Töissäkin pitäis käydä. Tosin nyt on melkoinen helle ja työhuone kuin huonosti lämmitetty sauna joten tehokkuuss ei aivan huipussaan.
    No tääl Italiassa on se +32, että autostrada-rangaistuskin tuntuu mukavalta, kun on edes tuuli, vaikkakaan ei viileä
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  18. #3378
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    No tääl Italiassa on se +32, että autostrada-rangaistuskin tuntuu mukavalta, kun on edes tuuli, vaikkakaan ei viileä
    Vuokrakotilon mittari näytti +30C joten ei täällä paljon kylmempää ole.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  19. #3379
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Onkos sillä seudulla tapana reunustaa tiet kiviaidoilla suht. lähelle tietä? Joskus kun kävin UK:ssa vähän pohjoisemmassa, kiinnitin moiseen huomiota ja tuli mieleen, että voisi olla ainakin aluksi outo fiilis ajella kapeaa mutkatietä kiviaitojen välissä.

    Btw, aattelin alkuun puoliksi huumorilla, että pitää laittaa kahvalämppärit mökkimatkalla. Ajofarkuissa lähdin, kuten heinäkuussa poutapäivänä yleensäkin. Laitoin sentään onneksi pitkähihaisen paidan takin alle. Sitten loppumatkasta, kun olin ajanut jo yli puoli tuntia kuudessa asteessa ja mittari alkoi näyttää viittä, ei ollutkaan enää niin kovin humoristinen olo. Onneksi en kiertänyt pitempää lenkkiä. Positiivisena puolena kumminkin se, että on käsille tuulisuojat ja tosiaan ne Oxfordit, niin edes kädet oli ihan OK.

    Ei ollu ees kunnon ajohousuja mukana varoiksi, kun oli sapuskojen ja vaatteiden lisäksi kaikkee muuta mukana huomisia askareita varten. Mm. sirkkeli, pari bensakanisteria, vesiastioita, työkalupakkia, kompressoria, tietokonetta ja muuta mitä nyt yleensä ajellessa on matkassa
    Täällä tiet on reunustettu pusikoilla, ei kiviaidoilla ja tunne on kuin ajais jotain ränniä pitkin. Jotenkin oli vähän ahtaanpaikan kammoa ja ajaminen ei oikein sujunu. Noista pusikoista on kuitenkin hyötyä sillä yks työkaveri meinas ajaa prätkällä nokkakolarin mutta sai väistettyä sen verran että kotilo osui prätkän kylkeen ja kaveri lensi pusikkoon. Nopeutta lähes satanen. Onneks selvis luunmurtumilla. Kaverilla jatkuu ajot.

    Kaikkea sä oot saanu roudattua mopon kyydissä.

    Muoks. Kotilo ajoi väärällä kaistalla. Onneks työkaveri on erittäin kokenut.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #3380
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Täällä tiet on reunustettu pusikoilla, ei kiviaidoilla ja tunne on kuin ajais jotain ränniä pitkin. Jotenkin oli vähän ahtaanpaikan kammoa ja ajaminen ei oikein sujunu. Noista pusikoista on kuitenkin hyötyä sillä yks työkaveri meinas ajaa prätkällä nokkakolarin mutta sai väistettyä sen verran että kotilo osui prätkän kylkeen ja kaveri lensi pusikkoon. Nopeutta lähes satanen. Onneks selvis luunmurtumilla. Kaverilla jatkuu ajot.

    Kaikkea sä oot saanu roudattua mopon kyydissä.

    Muoks. Kotilo ajoi väärällä kaistalla. Onneks työkaveri on erittäin kokenut.
    Siellähän kaikki ajaa väärällä kaistalla Mutta vakavasti ottaen sopivat puskat on varmaan useinkin pelastaneet motoristeja. Itsekkin oon vetäny nuorempana pajukkoon about kuudesta kympistä, kun renkaat jäi mutkassa tien suuntaiseen painumaan. Minuun ei sattunu ollenkaan, mutta pyörä tietty kärsi asianmukaiset vauriot.

    Juu... oli aika vekkuli keko kamaa mukana. Vähän kuin ois ollu kyytiläinen, joka ei suostu nousemaan pyörän päältä. Sen takia ei sitten tullu käytyä kauempana kätkökohteita etsimässä, vaan tulin kerrankin alle sadan kilsan harhailulla mökille.
    ------
  21. #3381
    Lainaa SooSoo kirjoitti Katso viesti
    Kahvila Vanha Kevar Kurhilassa arkistoitu, ei toimintaa ainakaan tänä suvena.
    Näin tää homma toimii

    Hieno esimerkki myös siitä, miten asia hoidetaan yhteistyöllä kaikkien hyväksi. Heti tämän vuoden ekasta lokimerkinnästä sai ajankohtaista tietoa kohteen tilanteesta ja hetken myöhemmin kohde jo poistuikin kartalta. : Arkistoitu kätkö ja kommentit
    ------
  22. #3382
    Sanokaas ny miten sais eukolta vongattua iltavapaan viikonloppuna jotta pääsis ajelemaan ja kätköilemään. Prkle millaisen efortin tein jotta sain hommattua mopon alle ja kamppeet postitettua tänne Enklantiin ja sitten vaimo on koko ajan torpaamassa mun ajohalut. Pitäis ehkä enemmän osoittaa tätä mutta eukko ymmärtää helposti mistä on kyse.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  23. #3383
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Juu... oli aika vekkuli keko kamaa mukana. Vähän kuin ois ollu kyytiläinen, joka ei suostu nousemaan pyörän päältä. Sen takia ei sitten tullu käytyä kauempana kätkökohteita etsimässä, vaan tulin kerrankin alle sadan kilsan harhailulla mökille.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #3384
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Sanokaas ny miten sais eukolta vongattua iltavapaan viikonloppuna jotta pääsis ajelemaan ja kätköilemään. Prkle millaisen efortin tein jotta sain hommattua mopon alle ja kamppeet postitettua tänne Enklantiin ja sitten vaimo on koko ajan torpaamassa mun ajohalut. Pitäis ehkä enemmän osoittaa tätä mutta eukko ymmärtää helposti mistä on kyse.
    Lähdet vaan ajamaan, anteeksi saa helpommin kuin luvan?-D
  25. #3385
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Sanokaas ny miten sais eukolta vongattua iltavapaan viikonloppuna jotta pääsis ajelemaan ja kätköilemään. Prkle millaisen efortin tein jotta sain hommattua mopon alle ja kamppeet postitettua tänne Enklantiin ja sitten vaimo on koko ajan torpaamassa mun ajohalut. Pitäis ehkä enemmän osoittaa tätä mutta eukko ymmärtää helposti mistä on kyse.
    Voiskohan vaimolle tilata jonkun hieronta-savikylpy-aromaterapia-mitäniitänyton hoitopaketin ja jättää hoitojen väliin esim. rentouttavat lukuhetket. Sitten kun vaimo on saanu hoidot ja sinä oot päässy vois olla se
    ------
  26. #3386
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Sanokaas ny miten sais eukolta vongattua iltavapaan viikonloppuna jotta pääsis ajelemaan ja kätköilemään. Prkle millaisen efortin tein jotta sain hommattua mopon alle ja kamppeet postitettua tänne Enklantiin ja sitten vaimo on koko ajan torpaamassa mun ajohalut. Pitäis ehkä enemmän osoittaa tätä mutta eukko ymmärtää helposti mistä on kyse.
    Hommaat vaimolle oman mopon. Sitten se kyllä lähtee mukaan, mutta pääsetpä mopoilemaan.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  27. #3387
    Sain sitten kinuttua vaimolta luvan mutta oli kaikenlaista hässäkkää viikonloppuna (vuokra-autosta rengas vaurioitui ja lainapyörän omistajan oli viikonloppuna poissa) joten ajot jäi ajamatta viikonloppuna. Mutta edessä on uus viikko ja sitten
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #3388
    En tiedä milloin on tullut ja mitä hyötyä siitä on ollut... Mutta Schwarzwaldin nopeusrajoitus on 70km/h!!! Paikalliset vetää polvi maassa helposti yli 150km/h ja itsekin ajoin enimmäkseen >100km/h. Toki siellä tapahtuu välillä niitä pahojakin onnettomuuksia mutta veikkaanpa ettei tuollaisella rajoituksella niiden määrää saada paljoa putoamaan (Ylinopeutta ajetaan jokatapauksessa). Onkohan ne Suomesta hakeneet oppeja onnettonuuksien vähentämiseen??
    Onpahan vaan niin helekatin hieno tie!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  29. #3389
    Tänään tuli "Löytyi!" -merkintä numero 15 000, kun nimimerkki Kode ajeli gozamiten esittelemälle Pälkäneen rauniokirkolle

    Viimeaikoina tahti on ollut sellaista neljääsataa löytöä viikossa. Joka päivä on rekisteröitynyt myös uusia käyttäjiä.
    Uusia kohteita tuli viime viikolla 21 kpl.

    Minusta tuo on oikein aktiivista toimintaa. Varsinkin, kun huomioi, että nuo on melkein kaikki tehty suomalaisten toimesta.
    ------
  30.  
  31. #3390
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    En tiedä milloin on tullut ja mitä hyötyä siitä on ollut... Mutta Schwarzwaldin nopeusrajoitus on 70km/h!!! Paikalliset vetää polvi maassa helposti yli 150km/h ja itsekin ajoin enimmäkseen >100km/h. Toki siellä tapahtuu välillä niitä pahojakin onnettomuuksia mutta veikkaanpa ettei tuollaisella rajoituksella niiden määrää saada paljoa putoamaan (Ylinopeutta ajetaan jokatapauksessa). Onkohan ne Suomesta hakeneet oppeja onnettonuuksien vähentämiseen??
    Onpahan vaan niin helekatin hieno tie!
    Onko Schwarzwaldissa kaikilla teillä 70-rajoitus ? Ajelin siellä viime kesänä ja silloin tuo 70 oli B500-tiellä, muilla oli norm. niin kuin muuallakin Saksassa. Sieltä löytyy paljon muitakin hienoja teitä.
Sivu: 113 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1363103111112113114115123 ... ViimeinenViimeinen