Sivu: 107 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 75797105106107108109117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3181:stä 3210:een 3785:sta
  1. #3181
    Pikkasen erään paikallisen neuvoilla on nyt saatu toi Blue Ridge Parkway semmosiin oikeesti fiksuihin pätkiin! Hitto toi reitti pitäis päästä ajamaan joskus! Jollain parinkymmenen kilsan pätkällä saattaa olla 3-5 näköalapaikkaa ja jokaiselta on todella upeat näköalat. 750km pelkkää nautintoa toi tie.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #3182
    Laitetaas tää tännekin niille, joita facebook sivut eivät tavoita.

    Juuri tuli täyteen 2500 esiteltyä kohdetta! Kiitos kaikille, jotka olette jakaneet näitä hienoja teitä ja paikkoja muidenkin motoristien ajeltaviksi. Mukana on myös noin 13500 kommenttia pitämässä hommat ajan tasalla. Aika hyvin noin niinkun omasta mielestä. Kohde numero 2500 on osa Blue Ridge Parkwayta USA:n Virginiassa https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id8271. Sinne kun joskus pääsisi ajelemaan!
    ------
  3. #3183
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    ...by the way? Kaudenavaus makkaranpaisto? Missä ja milloin? Ehdotan Iso-Valkee ja sunnuntai 7.5. tai 14.5. ?
    Idän puolelta joku laavu kiinnostais kanssa...
    Olikos tästä nyt ajasta jotain päätöstä? Pitäisikö jonkun tehdä tapahtuma?
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  4. #3184
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Olikos tästä nyt ajasta jotain päätöstä? Pitäisikö jonkun tehdä tapahtuma?
    Mulle tuli ikävästi este 7.5. Olisiko muuten lauantai mahdollinen, vai pitääkö olla nimenomaan sunnuntai? Esim. 6.5. tai 13.5? Tai sitten sunnuntai 21.5?

    Paikasta sen verran, että tosiaan Iso-Valkee edellyttää muistaakseni about 4km hiekkatiellä ajoa per suunta. Mahtaakohtan se rajoittaa osallistumista?
    ------
  5. #3185
    Mä vähän yritin herätellä tätä keskustelua aiheesta, ehkä nyt kun kausi oikeesti saatiin käyntiin niin tästä on parempi puhua. Mulle käy kaikki viikonloput periaatteessa (paitsi 27.-28. päivä) ja vaikka arki-iltakin. Mun kutina olis että sunnuntai sopii keskimäärin paremmin porukoille kuin lauantai.
    Montakohan kuittausta vappupäivänä. 60 ainakin, enempää ei näyttäny noita kuittauksia...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #3186
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Mulle tuli ikävästi este 7.5. Olisiko muuten lauantai mahdollinen, vai pitääkö olla nimenomaan sunnuntai? Esim. 6.5. tai 13.5? Tai sitten sunnuntai 21.5?
    Ainakaan minulle ei kumpikaan noista lauantaipäivistä sovi, sensijaan kaikki kolme seuraavaa sunnuntaita sopivat.
  7. #3187
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä vähän yritin herätellä tätä keskustelua aiheesta, ehkä nyt kun kausi oikeesti saatiin käyntiin niin tästä on parempi puhua. Mulle käy kaikki viikonloput periaatteessa (paitsi 27.-28. päivä) ja vaikka arki-iltakin. Mun kutina olis että sunnuntai sopii keskimäärin paremmin porukoille kuin lauantai.
    Montakohan kuittausta vappupäivänä. 60 ainakin, enempää ei näyttäny noita kuittauksia...
    Aika hyvä määrä, eli 68. Btw, saman päivän aikana pitäisi kyllä näkyä kaikki... siis _pitäisi_ Ehkä tuli lisää vielä sen jälkeen, kun katsoit.

    Toi makkaranpaiston viikonloppuajatus taisi tulla siitä, että kauempaakin ehtisi, mutta toisaalta voisi kuvitella, että kevään viikonloppuisin on monella muuta ohjelmaa. Eli ehkä arki-ilta jossain kohtuu lähellä pääkaupunkiseutua (vaikka Paratiisi) voisi sopia yhtä monelle. Sateen sattuessa olisi myös helpompi siirtää vaikka seuraavaan päivään.

    Toisaalta ensi lauantai näyttäisi myös hyvältä sääennusteen suhteen, joten sen puolesta voisi yrittää silloin vaikka ekan kerran. Sopisko se porukoille? Vaikka Valajärvellä onkin käyty monesti, niin se olisi kyllä minusta hyvä sekä sijainnin, laavun että soraosuuden puolesta.

    edit: Enpä ehtinyt huomata edellistä Lonewolfin viestiä.
    ------
  8. #3188
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta ensi lauantai näyttäisi myös hyvältä sääennusteen suhteen, joten sen puolesta voisi yrittää silloin vaikka ekan kerran. Sopisko se porukoille?
    Mulle toukokuun viikonlopuista kävisi ainoastaan lauantai 13.5., kaikille muille viikonloppupäiville on muuta menoa.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  9. #3189
    Joku joka haluaa/ viitsii/ innostuu tekee tapahtumakätkön jollekin päivälle! Katotaan sitten kuinka moni tulee paikalle? Mä oon tainnu pari viimesintä tehdä että jos joku muu...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #3190
    Mulle sopii tätä viikkoa lukuunottamatta kaikki arki-illat, viikonloput muuten paitsi 13.5. ei käy eikä se helaviikonloppu (joka ei monelle muullekaan sovi koska Ahvenanmaa ).
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  11. #3191
    Ajokauden alkua kaikille. Eka reitti ajeltu eilen, mutta ei ongelmitta. Eli mikä olisi helpoin tapa suunnitella reitti ja ajaa se niin, että reittiohjeet tulisi korvaan? Välineet ovat androit kännykkä kuulokkein ja tietokone.

    Eilinen metodini oli:
    - Naputtelin maps.google.comiin reitin, siellä oli vaihtoehto lähetä kännykkään.
    - Avasin kännykän ja siellähän se oli. Tähänasti kaikki oli aika helppoa, vähän turhaa näpyttelyä, koska osoitteet oli jo kuvauksessa. Olisiko joku tapa exportata reitti suoraan?
    - Ajelin lähtöpisteelle ja laitoin reitin navigoinnin käyntiin, napit korviin ja kännykän taskuun.
    - Homma toimi ok, paitsi jokaisessa välipisteessä piti pysähtyä ja kuitata kännykästä, että jatkan seuraavalle.
    - Loppupisteestä ei sitten koskaan tullut olet päässyt perille kuittausta.

    Eli lähinnä: Miten suunnittelen helposti reitin koneella ja sitten siirrän sen kännykkään, josta ystävällinen naisääni korvaani kuiskailisi reittiohjeet niin, että kun yksi piste on saavutettu, alkaisi opastus seuraavalle?

    En löytänyt sivuilta mitään ohjeita tähän? Äkkiseltään löysin vain tämän: http://www.beginnerbiker.com/2016/08...orcycle-phone/ mutta onnistuuko google mapsillä?

    .Marko
    Honda GoldWing GL1800 -13
    Exät:
    Honda GoldWing GL1500 -96
    Honda VT750C Shadow -07
    Kawasaki EN-500 -95
  12. #3192
    Periaatteessa pitäis onnistua myös googlemapsilla mutta on siinä rajoituksia/ mahdollisia ongelmakohtia.
    Meillähän on motocaching -sivuilla tuommoinen oma kori -toiminto, johon voit viedä kätköjä ja asetella ne oikeaan järjestykseen (sekä tarvittaessa kääntää ajosuuntaa). Sieltä voit sitten myös ladata valmiin GPX-tiedoston joka toimii navigaattoreissa sellaisenaan (sekä Garmin että Tomtom 400 ja sitä uudemmat mallit).
    En ole ihan varma miten google mapsin saa navigoimaan kun tämmöisen GPX-tiedoston vie Google My Mapsiin? Voi olla ettei onnistu? Eli tarvitset google-tilin josta löytyy Google Drive ja sieltä Google My Maps...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #3193
    Tuosta GPX-tiedostosta voisi todeta sen verran että se on GPX-tiedosto jossa on pelkästään waypointit, ei trackeja, joten se ei ihan kaikissa softissa toimi (GPX on yleensäkin melko laaja käsite ja aika usein tulee tilanteita missä softan A tekemä GPX ei softassa B toimi).

    Motocachingin tuottama GPX kyllä kelpaa Google Mapsille mutta ei tarjoa ajo-ohjetta vaan ainoastaan waypointit, en keksinyt miten tuon olisi saanut muutettua directions-layeriksi. Lisäksi en keksinyt miten noita My Mapsiin tehtyjä karttoja edes saisi siirrettyä puhelimeen.

    Minun tapani kätköreissata on ollut seuraava:
    - suunnittelen reitin Google Mapsilla (tarvittaessa monessa palassa)
    - konvertoin GPX tiedostoksi (missä on track, tämä on tärkeää) GPS Visualizerin avulla
    - tuuppaan tiedoston luuriin
    - käynnistän luurissa OsmAnd navigaatiosoftan
    - valitsen trackin näkyville
    - aktivoin navigaation ja hyväksyn että navigoidaan aktiivista trackia pitkin

    Uskoakseni tämä ei toimi jos haluaa ääninavigaation sillä OsmAnd:n turn-by-turn navigaatio on melko huono erityisesti pienemmillä teillä, minulla on luuri telineessä kiinni ohjaustangossa ja käytän tuon softan karttapohjaista navigaatiota. Lisäksi tässä on ärsyttävän paljon välivaiheita mutta parempaankaan ei ilmaisella puolella ole päässyt (jos joskus olisi aikaa ja intoa koodata niin tekisin Google Mapsiin perustuvan reitinsuunnittelusaitin mistä saisi suoraan tuon oikeanlaisen GPX:n ulos - protoilin sitä joskus mutta kesken jäi).

    Hyvänä puolena OsmAnd on oikea offline-navigaatiosofta joten tämä toimii myös paikoissa joissa nettiä ei ole tai se on liian kallista (ulkomailla).

    Google Mapsin omaa navigaatiota käytän joskus harvoin kun tulee tilanne missä pitää päästä tiettyyn osoitteeseen juuri siitä missä satun sillä hetkellä olemaan tai jos pitää löytää hotelli tms jostain hankalasta kaupungin keskustasta, Google kartat ovat selvästi paremmat kun nuo OpenStreetMapsin kartat mitä OsmAnd käyttää.
  14. #3194
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Tuosta GPX-tiedostosta voisi todeta sen verran että se on GPX-tiedosto jossa on pelkästään waypointit, ei trackeja, joten se ei ihan kaikissa softissa toimi
    Jos tarkkoja ollaan, niin siinä on routepointit eli <rtept> tagit. Jos Motocachingin tuottamaa GPX tiedostoa muokkaa Tyre:llä, niin siihen tulee mukaan myös waypointit eli <wpt> tagit.

    Joillain sovelluksilla, kuten MyRouteApp:lla saa myös track datan mukaan (vaikkei haluaisikaan). Silloin tietysti käy myös niin, että navi vaan seuraa trackia, eikä varsinaisesti navigoi. Itse en käytä sitä, kun haluan kumminkin reissun aikana vaihtaa välillä suunnitelmia. Mutkaisen reitin sijaan laitankin navin hakemaan nopeinta reittä tai poistan jotain kohteita matkalta tms. Käytän enimmäkseen Garmin Zumoa, jolla toi sujuu kohtuullisesti.

    Noihin GPX tiedostoihin tuntuu liittyvän sellainenkin ongelma, että jokainen navigointisoftan tekijä on soveltanut eri elementtejä hieman omalla tavallaan. Esim. Garmin käyttää ihan omia GPX speksin laajennoksia. Eivät edes kerro niistä sen tarkemmin (ainakin viimeksi, kun tsekkasin).

    Tästä syystä esim. Tyrestä ei pidä siirtää tietoja suoraan Garminiin (ei ainakaan mulla eikä jlik:llä toimi). Sen sijaan GPX pitää tallettaa levylle niin, ettei Tyre tiedä sen olevan menossa Garminiin. Muuten se yrittää tehdä "Garminille parempaa" GPX tiedostoa, jossa ei monikaan juttu toimi, kuten pitäisi. Muistaakseni tekee jotain muuta, kun pitäisi tehdä route, jossa on routepointit ja siksi ei navi osaa kertoa, milloin ollaan kunkin kohteen kohdalla.

    Noin muuten olen aika pihalla noiden Googlen maps-sovelluksisten suhteen. Oli täysi yllätys, että maps.google.com:ssa on jokin "lähetä reitti kännykkään toiminto" kuten myös se, että Googlemaps App:n saa Androidissa ylipäätään navigoimaan reittiä. En ole koskaan sellaisia nähnyt, enkä kyllä löytänyt nytkään. Tai no... maps.google.com tekee mulle aina redirectin www.google.fi/maps:iin (tiedä sitten onko sama vai ei).

    No, pointtina tässä kumminkin se, että eri reitin suunnitteluunn tarkoitetuilla ohjelmilla saa erilaisia tuloksia, kuten myös eri navigaattoreilla. Onhan se tietty aikamoista kokeilemista, että mikä tiedostoformaatti ja siirtotapa toimii juuri sen oman navin kanssa.
    ------
  15. #3195
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Jos tarkkoja ollaan, niin siinä on routepointit eli <rtept> tagit. Jos Motocachingin tuottamaa GPX tiedostoa muokkaa Tyre:llä, niin siihen tulee mukaan myös waypointit eli <wpt> tagit.
    Aivan, totta, en tarkistanut vaan muistelin ulkomuistista. Nuo ovat tosiaan eri asioita ja eri softissa tarvitaan joko toinen tai molemmat...

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Joillain sovelluksilla, kuten MyRouteApp:lla saa myös track datan mukaan (vaikkei haluaisikaan). Silloin tietysti käy myös niin, että navi vaan seuraa trackia, eikä varsinaisesti navigoi. Itse en käytä sitä, kun haluan kumminkin reissun aikana vaihtaa välillä suunnitelmia. Mutkaisen reitin sijaan laitankin navin hakemaan nopeinta reittä tai poistan jotain kohteita matkalta tms. Käytän enimmäkseen Garmin Zumoa, jolla toi sujuu kohtuullisesti.
    Tuo lienee ihan toimiva ratkaisu jos omistaa kalliin navin, OsmAnd:ssa en ole vielä keksiny kätevää tapaa käyttää aktiivista navigointia ja lisäksi silloin noita routepointteja pitäisi olla niin paljon että ne varmistavat reittikätköissä oikean reitin pysymisen. Ko. softassa reitiltä voi myös trackia navigoidessa poistua jolloin se yrittää kertoa nopeimman reitin takaisin trackille - ei se täydellisesti toimi mutta yllättävän hyvin sillon kun vahingossa missaa risteyksen tai muuten poistuu hetkeksi reitiltä.

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Noihin GPX tiedostoihin tuntuu liittyvän sellainenkin ongelma, että jokainen navigointisoftan tekijä on soveltanut eri elementtejä hieman omalla tavallaan. Esim. Garmin käyttää ihan omia GPX speksin laajennoksia. Eivät edes kerro niistä sen tarkemmin (ainakin viimeksi, kun tsekkasin).
    No sanopa muuta, koitin tehdä omaa konvertteria joka olisi Googlen Directions-servicen avulla taikonut tuollaisesta routepoints/waypoints tiedostosta track-tiedoston mutta hermot menivät.

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Noin muuten olen aika pihalla noiden Googlen maps-sovelluksisten suhteen. Oli täysi yllätys, että maps.google.com:ssa on jokin "lähetä reitti kännykkään toiminto" kuten myös se, että Googlemaps App:n saa Androidissa ylipäätään navigoimaan reittiä. En ole koskaan sellaisia nähnyt, enkä kyllä löytänyt nytkään. Tai no... maps.google.com tekee mulle aina redirectin www.google.fi/maps:iin (tiedä sitten onko sama vai ei).
    Google Maps ei varsinaisesti lähetä reittiä kännykkään vaan waypointit ja kännykän Maps/Directions laskee reitin (tai oikeasti palvelin laskee) niiden kautta. Se että tuo kännykkäsofta edes tukee waypointteja on melko uusi ominaisuus, vielä viime kesänä se tuki vain yksinkertaista A-B navigaatiota. Tuo reitin siirto kännykkään taitaa olla tarjolla vain jos olet kirjautunut sisään ja tiliin on sidottu Android-laite, uskoisin - minulle se näkyy kun olen kirjautunut sisään Googlen palveluihin.
  16. #3196
    Asiasta kukkaruukkuun... Muutama vuosi sitten oli semmonen loistava applikaatio kuin Latitude. Nyt Google on tuonut saman ominaisuuden meille kaikille jotka haluamme jakaa sijaintimme. Erittäin kätevä jos vaan sanoo kaverille että tuu tänne! (Ja samalla jakaa sijaintinsa). Tää nyt ei sinänsä liittynyt motokätköilyyn...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #3197
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Tuo reitin siirto kännykkään taitaa olla tarjolla vain jos olet kirjautunut sisään ja tiliin on sidottu Android-laite, uskoisin - minulle se näkyy kun olen kirjautunut sisään Googlen palveluihin.
    Hmm... löysin toiminnon vihdoin sieltä directions -osiosta, jonka saa siis silloin, kun www.google.fi/maps kartalla klikkaa directions nappia ja sitten valitsee alku- ja loppupisteet. Tuohon kai ei voi taas ladata mitään reittiä.

    Sieltä missä mulla on talletetut Google kartat, en vastaavaa löytänyt (Siis Google maps menu:sta valitaan my places / maps...). Siellä olis kuitenkin se GPX import.

    Hieman haasteellista, kun on n kpl eri palveluita ja softia, joiden kaikkien nimi on Google Maps

    No, tästä tuli kuitenkin mieleen uusi ajatus:

    Kätkön sivullahan on listana kaikki siihen liittyvät osoitteet, jotka voisivat olla linkkejä tähän tapaan Väinäntie 123

    Ainakin mun android luurilla toi näyttää sijainnin selaimessa Google mapsissa ja siitä sitten pääsee navigoimaan sovelluksella ääniohjeineen päivineen.

    Olisiko tuollaisesta apua niille, joilla ei ole varsinaista navia, kun käy pongaamassa yhden tai muutaman kohteen? Kätköt ensin koriin ja siitä sitten kunkin kätkön sivulta navigointi käyntiin. Ainakin omalla kohdallani tuntuisi kätevältä jo siksikin, että menee minimivalmisteluilla, eikä tarvii siirrellä tiedostoja naviin jne.
    ------
  18. #3198
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Kätkön sivullahan on listana kaikki siihen liittyvät osoitteet, jotka voisivat olla linkkejä tähän tapaan Väinäntie 123

    Ainakin mun android luurilla toi näyttää sijainnin selaimessa Google mapsissa ja siitä sitten pääsee navigoimaan sovelluksella ääniohjeineen päivineen.

    Olisiko tuollaisesta apua niille, joilla ei ole varsinaista navia, kun käy pongaamassa yhden tai muutaman kohteen? Kätköt ensin koriin ja siitä sitten kunkin kätkön sivulta navigointi käyntiin. Ainakin omalla kohdallani tuntuisi kätevältä jo siksikin, että menee minimivalmisteluilla, eikä tarvii siirrellä tiedostoja naviin jne.
    Ehdottomasti hyvä idea laittaa osoitteet Maps-linkeiksi, kannatan.
  19. #3199
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Google Maps ei varsinaisesti lähetä reittiä kännykkään vaan waypointit ja kännykän Maps/Directions laskee reitin (tai oikeasti palvelin laskee) niiden kautta. Se että tuo kännykkäsofta edes tukee waypointteja on melko uusi ominaisuus, vielä viime kesänä se tuki vain yksinkertaista A-B navigaatiota. Tuo reitin siirto kännykkään taitaa olla tarjolla vain jos olet kirjautunut sisään ja tiliin on sidottu Android-laite, uskoisin - minulle se näkyy kun olen kirjautunut sisään Googlen palveluihin.
    Google Maps lähetti reitin vielä viimevuonna kännykkään, sittemmin syksyllä rikkoivat ominaisuuden. Eli jos suunnittelet reitin selaimella siten että raahaat reittiä ja lähetät sen puhelimeen, on reitti puhelimessa nykyisellään ihan jotain muuta kun laskee uudelleen lähtöpisteestä päätepisteeseen, raahaamalla ei enää muodostu waypointteja. Waypointtien tekeminen on ihan täyttä tuskaa google mapsissa ja taisi olla rajana kymmenen tjsp., joten tuomio google mapsille: Utterly Useless

    TomTom Rider 410 threadissa kommentoinkin jo että ainoa jolla reitit toimivat hienosti (myös raahaamalla) on TomTom MyDrive -palvelu + Android laite GPS:llä + TomTom GO sovellus (iPhonessa GO sovellus ei tue reittipisteitä ainakaan vielä). MyDrivessä voi sijaintia etsiä myös esim. syöttämällä vaikkapa "61°48'19.8"N 23°20'29.2"E" tai "61.805500, 23.341441", jonka saa kopioitua google mapsista jos tarpeen. Tästä ilosta joutuu kaivamaan kuvetta sen 20 juuroa per vuosi, mutta Rider 410 maksaa sen reilu 300, joten saahan sillä puhelinsovelluksen 15 vuodeksi käyttöön. Toisekseen TomTom navien 'lifetime' on harhaanjohtava, kyseessä ei ole käyttäjän elinikä, karttoja voi päivittää laitteeseen vain niin kauan kuin laite on tompan tukema (product lifetime), eikä siitä ole mitään etukäteistietoa, voi olla kaksi päivää tai kaksi vuotta.
  20. #3200
    Laitetaan nyt tähän mitä kaivelin noiden gpx importtien ja Android puhelimen osalta tilannetta. Esim navigonin osalta eri kuin ios.

    - Navigon. Ostin tämän jo vuosia sitten. Ei tue mitenkään tuotuja reittejä. No databaseen voisi puukottaa suoraan.
    - Waze. Ei tue, eikä suunnitelmissa, koska kohdeyleisö on työmatkalaiset kaupunkialueilla.
    - Here WeGo, oli Here 360. Ei toiminut 360 versiolla. Tuo rebrand on aika tuore juttu, joten pätenee? En tehnyt tunnuksia testatakseni.

    Eli paras vaihtoehto on joko käyttää tuota maps.google.fi ja sieltä lähetä puhelimeen. Vaatii siis varmaankin googleen kirjautumista, mutta android käyttäjä 99% varmuudella on.

    Tai OsmAnd. Pitänee tutustua tähän ohjeeseen ja katsoa saisiko siitä näppärämmän rutiinin: http://www.beginnerbiker.com/2016/08...orcycle-phone/
    Honda GoldWing GL1800 -13
    Exät:
    Honda GoldWing GL1500 -96
    Honda VT750C Shadow -07
    Kawasaki EN-500 -95
  21. #3201
    Näille navigointijutuille on omat ketjunsa tälläkin foorumilla. Tässä ketjussa keskustellaan motocaching.net sivustoon liittyvistä asioista. (Ei millään pahalla ketään kohtaan...)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  22. #3202
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Näille navigointijutuille on omat ketjunsa tälläkin foorumilla. Tässä ketjussa keskustellaan motocaching.net sivustoon liittyvistä asioista. (Ei millään pahalla ketään kohtaan...)
    Mä kylläkin aattelen näitä motocaching asioina siinä mielessä, että miten niihin kohteisiin navigoidaan ja mitä tekniikoita käytetään, jotta sivusto voisi paremmin auttaa käyttäjiä. Eli siinä suhteessa sanoisin, että ollaan vielä melko hyvin aiheessa

    Jaa niin... makkaroita kohti navigoinnista vielä. Mä voin ihan hyvin tehdä sen tapahtumakätkön. Ehkä pokkana jollekin arki-illalle, kun noi viikonloput näyttää monella olevan hankalia. Jäin nyt kumminkin empimään ensi viikon osalta, kun näytti tulevan melko vilpoista. Ehkä seuraava viikko voisi olla parempi, jos noi ennusteet pysyy nykyisellään.
    ------
  23. #3203
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Mä voin ihan hyvin tehdä sen tapahtumakätkön. Ehkä pokkana jollekin arki-illalle, kun noi viikonloput näyttää monella olevan hankalia. Jäin nyt kumminkin empimään ensi viikon osalta, kun näytti tulevan melko vilpoista. Ehkä seuraava viikko voisi olla parempi, jos noi ennusteet pysyy nykyisellään.
    Voipi olla ihan hyvä suunnitelma siirtää seuraavaan viikkoon, jos tuo kevät edes vähän ehtisi pidemmälle...
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  24. #3204
    Näköjään pojat ovat kopioineet saman karttapohjan kelkkareiti.fi:n kanssa. Tänätalvena Oulujärvelle merkattiin kelkkareititi.fi -sivulle virtaavia paikkoja sen jälkeen kun pari kelkkaa oli päätynyt järven pohjaan. Kelkkareittien kartassa merkit ovat punaisella, mutta Motocaching on merkannut virtapaikat vedeksi ja itse järvi on muuttunut harmaaksi "taajamaksi".
  25. #3205
    Vaan kun ei löydy tuota kelkkareitti.fi sivustoa.

    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Näköjään pojat ovat kopioineet saman karttapohjan kelkkareiti.fi:n kanssa. Tänätalvena Oulujärvelle merkattiin kelkkareititi.fi -sivulle virtaavia paikkoja sen jälkeen kun pari kelkkaa oli päätynyt järven pohjaan. Kelkkareittien kartassa merkit ovat punaisella, mutta Motocaching on merkannut virtapaikat vedeksi ja itse järvi on muuttunut harmaaksi "taajamaksi".
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #3206
  27. #3207
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Näköjään pojat ovat kopioineet saman karttapohjan kelkkareiti.fi:n kanssa. Tänätalvena Oulujärvelle merkattiin kelkkareititi.fi -sivulle virtaavia paikkoja sen jälkeen kun pari kelkkaa oli päätynyt järven pohjaan. Kelkkareittien kartassa merkit ovat punaisella, mutta Motocaching on merkannut virtapaikat vedeksi ja itse järvi on muuttunut harmaaksi "taajamaksi".
    Ketkä pojat?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  28. #3208
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Näköjään pojat ovat kopioineet saman karttapohjan kelkkareiti.fi:n kanssa. Tänätalvena Oulujärvelle merkattiin kelkkareititi.fi -sivulle virtaavia paikkoja sen jälkeen kun pari kelkkaa oli päätynyt järven pohjaan. Kelkkareittien kartassa merkit ovat punaisella, mutta Motocaching on merkannut virtapaikat vedeksi ja itse järvi on muuttunut harmaaksi "taajamaksi".
    En nyt sanamuodoistasi päässyt ihan selville, oliko tuo jonkinlainen syytös, mutta Openstreetmap on nimensä mukaisesti avoin karttapalvelu, jota molemmat sivustot käyttävät ihan luvallisesti. Myös nuo sula-merkinnät on piirretty avoimeen kartta-aineistoon, ja jostain syystä tämä Motocachingin käyttämä karttanäkymä menee tuosta merkinnästä jotenkin sekaisin.
  29. #3209
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ketkä pojat?
    Vähän huonosti merkattu yhteystietoja, mutta todennäköisesti sivun alareunassa mainitun Felisys Oy:n pojat tai jotkut muut pojat. Ehkä myös tytöt.


    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    En nyt sanamuodoistasi päässyt ihan selville, oliko tuo jonkinlainen syytös, mutta Openstreetmap on nimensä mukaisesti avoin karttapalvelu, jota molemmat sivustot käyttävät ihan luvallisesti. Myös nuo sula-merkinnät on piirretty avoimeen kartta-aineistoon, ja jostain syystä tämä Motocachingin käyttämä karttanäkymä menee tuosta merkinnästä jotenkin sekaisin.
    Kyseessä oli mielestäni kohtalaisen selvästi käsitelty bugiraportti, jossa on mainittu vian ilmenemistapa, vian syy ja bonuksena vielä aikajänne, milloin bugi on ilmaantunut.
  30.  
  31. #3210
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Kyseessä oli mielestäni kohtalaisen selvästi käsitelty bugiraportti, jossa on mainittu vian ilmenemistapa, vian syy ja bonuksena vielä aikajänne, milloin bugi on ilmaantunut.
    Takerruin vaan tuohon kopioimisväitteeseen, kun tässä kukaan ei ole kopioinut mitään... Mutta eiköhän pleksi palvelun ylläpitäjänä keksi miten tuo härö korjataan jahka tämän täältä lukee.
Sivu: 107 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 75797105106107108109117 ... ViimeinenViimeinen