Sivu: 75 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2565737475767785125 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2221:stä 2250:een 3785:sta
    Joo voisin kertoa mutta en tiedä miten ja mistä katsoa kuvan koon Vinkkiä ? Iphone 6s.
    R1200GSA -09
    Lähtisin perusasioista ja I6 tyttöpuhelimelle morot ja Android tilalle
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Hyvä että kelpaa Eikä sitä tarvitse tosiaan mitenkään "harrastaa". Jos löytyy ajelulle kohde, niin sivusto on tehnyt tehtävänsä.
    Kyllä kiitos! Kiva tuolta on vinkkejä ollut keräillä. Jatkakaa hyvää työtä.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Eli millaisia kuvia teidän puhelimet tuottaa?
    Mun Sony tuottaa 8-10MB

Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Jatkakaa hyvää työtä.
    Niin siis sivuston sisällöstähän huolehtii kaikki motoristit jotka vaivautuvat kätköjä tekemään. Tällä hetkellä suurin osa kätköistä on "pienehkön" porukan tekemiä mutta toivottavasti porukka kasvaa suureksi!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Lähtisin perusasioista ja I6 tyttöpuhelimelle morot ja Android tilalle
    Voi perä, ei ikinä Työpuhelimena oli vähän aikaa joku samsungin android. Ei tullu mitään ! Hullu oot kun tuollaisia kehtaat ees ehdotella
    R1200GSA -09
    Laitoin facebookiin motocaching.suomi -sivulle. Luulen, että toi saitin etusivu tavoittaa vain porukkaa, joka löytää tapahtuman muutenkin. Tietty voishan sitä laittaa viestin muihinkin Facebook-ryhmiinkin, jos on sellaisia, joihin saa laittaa. Osallistun kyllä mieluusti makkarakuluihin, jos tulee paljon ilmoittautumisia

Btw, samalla kun korjasin tapahtumien näkymiseen liittyvän bugin, tein pääkartalle sellaisen, että soratieteiden viivat näkyy ruskealla (asfaltti on edelleen sinisellä viivalla). Tuliko parempi vai huononiko?
    Toi merkintä eri väreillä on tosi hyvä
    R1200GSA -09
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä noi liitetiedostokuvat on muutenkin niin kovasti pakattuja ettei niitä ole edes miellyttävä katsoa. Lisään itse mielummin kuvan/ kuvat linkkinä.
    Tein pienen testin about 3 megan kuvatiedostolla (puhelimesta).

Tässä kuvassa on vasemmalla puolella lokimerkinnän kuvan osa ruutukaappauksena kun FireFoxin ikkuna oli about full HD näytön kokoisena.

Oikealla puolella on vastaava kuvan osa siten, kun photoshop näyttää alkuperäisen kuvatiedoston samaisella resoluutiolla.

Tuon perusteella sanoisin, ettei se pakkausalgoritmi ainakaan kovin huono ole eikä näytettävä kuva paljoa poikkea alkuperäisestä kyseisellä resoluutiolla. Silmämääräisestikin ero on 27 tuumaisella näytöllä vaikeasti havaittava (toki lokimerkinnän kuva auki klikattuna ei ole sivulla koko näytön kokoinen).

Toisin sanoen en nyt saanut kiinni siitä, että miten niistä tulee liian pakattuja katseltavaksi.

Tietysti sen olen huomannut, että moni kuva on pienennetty kovin pieneksi jo ennen lokimerkintään/kätkökuvaksi lisäämistä, mutta se on oikeastaan vähän eri juttu.
    ------
    Tässä lataamani kuva motocaching sivulla:

Käsittääkseni tuon suuremmaksi sitä ei saa näkymään? Jos saa niin en tiedä miten. Tuon kuvatiedoston koko on 172k (1200 x 675), alkuperäinen oli 3,6M (3840 x 2160). Jos lataan saman kuvan imgur.comiin niin kuvasta tulee tämmöinen. Tiedoston koko on 3,49M eli siinä sitä ei ole pakattu juuri lainkaan ja kuvan koko on säilynyt ennallaan. Ehkä mun silmät sitten näkevät jotain mitä muut ei näe (vaikka mulla on oikeasti surkea näkö!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tietty on eri asia, miten kuva näkyy näytöllä kokonaisena katsottuna ja paljonko siinä on varaa zoomata.

Olen ajatellut tässä kohtaa niin, että pitäisi riittää, että kuvaa voi katsella näytöllä kokonaisena. Näköjään tuolla sinun kuvallasi kuitenkin käy niin, että käytössä olleet pikselit (1200 pitemmällä sivulla) ei riitä isolla näytöllä oikein kunnolla katsomiseen, vaikka ei zoomailisikaan.

Muutin kuvien katselun nyt niin, että näytetään sellainen versio, jossa pitempi sivu on 2000 pikseliä. Minusta sen ainakin pitäisi riittää normaaliin katseluun.

Kuvan näyttöboksin oikeassa yläkulmassa on nappi, jolla kuvan saa näkymään niin, että yksi kuvan pikseli on yksi näytön pikseli (jos esim. katsoo pienemmällä näytöllä).

Samalla muutin upload maksimikooksi 10 megaa. Saa kätevämmin puhelimesta upattua kuvat. Tosin ison tiedoton lataus voi kestää pitkään, jos on huono mobiilidatayhteys, mutta muuten ei ole mitään syytä, miksi alle kymppimegasia tiedostoja pitäisi pienentää (se tehdään palvelimella automatc).

Miltäs toi nyt vaikuttaa? Onko tarpeeksi hyvä?

esim. mun lokimerkinnän kuvat tuolla : https://www.motocaching.net/en/cache/view/id4977
    ------
    Joo nyt alkaa näyttämään minunkin näytöllä (4K) ihan hyvältä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Juu nyt on hyvä. Oon siirtynyt pädin käytöstä enemmän puhelimen käyttöön niin helpottaa hommaa.
    R1200GSA -09
    Joo nyt alkaa näyttämään minunkin näytöllä (4K) ihan hyvältä.
    Ahaa, toi 4K selittääkin paljon. Näytön resoluutio on tuplat vaaka-asennossa olevaan kuvaan verrattuna. Minkäs kokoinen se sun näyttö on (tai minkä kokoinen sulla on yleensä selaimen ikkuna)?
    ------
    Minkäs kokoinen se sun näyttö on (tai minkä kokoinen sulla on yleensä selaimen ikkuna)?
    Näyttö on 28" ja selaimen ikkuna yleensä n. 2k luokkaa, mutta se vaihtelee. Kuvat klikkaan lähes aina koko ruudun kokoiseksi.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 18.05.2016 klo 09:11.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tässä lataamani kuva motocaching sivulla:

Käsittääkseni tuon suuremmaksi sitä ei saa näkymään? Jos saa niin en tiedä miten. Tuon kuvatiedoston koko on 172k (1200 x 675), alkuperäinen oli 3,6M (3840 x 2160). Jos lataan saman kuvan imgur.comiin niin kuvasta tulee tämmöinen. Tiedoston koko on 3,49M eli siinä sitä ei ole pakattu juuri lainkaan ja kuvan koko on säilynyt ennallaan. Ehkä mun silmät sitten näkevät jotain mitä muut ei näe (vaikka mulla on oikeasti surkea näkö!)
    Kuvan skaalauksessa on käytetty epäsuotuisaa nearest neighbor-metodia, joka aiheuttaa rosoja teräviin reunoihin.

Onko mahdollista muuttaa kuvan skaalaustapaa?

Ei tolla skaalauksella saa hyvää, vaikka pakkaisi kuinka kevyesti. Vepissä (ja yleensäkin) voi käyttää vaikka kuinka rajua pakkausta, kunhan kuva on optimoitu pakkaukselle kakkaukselle. Hyvänä esimerkkinä facebook, jonka pakkaus- ja kuvanparannusalgoritmit ovat niin monimutkaisia, että parhaassa tapauksessa kuva menee kovinkin pieneen tilaan ilman häiritseviä virheitä, mutta toisaalta saattaa tulla näkyviin aivan järisyttävät mössöt. Motocachen tapauksessa kuvalle ei taideta tehdä muuta prosessointia kuin pienennys/uudelleensämpläys ja pakkaus, mikä tekee yhtälöstä aika lailla facebookin tapausta yksinkertaisemman.

...tiedä sitten, onko jorinoistani mitään hyötyä
    Viimeksi muokannut: Miikam; 15.05.2016 klo 00:40.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kuvan skaalauksessa on käytetty epäsuotuisaa nearest neighbor-metodia, joka aiheuttaa rosoja teräviin reunoihin.
    Totta ja sen myös näkee jos vähän zoomailee. Käytin skaalaukseen about ekaa komponenttia, joka käteen sattui

Pitääpä jossain vaiheessa perehtyä tuohonkin aiheeseen. Varmasti saisi melko helpollakin parempilaatuisia kuvia pienempään tilaan, kun vaan löytäisi oikeat välineet. Jos jollain on hyvä java-kirjasto tiedossa, niin laittakaapas vinkkiä. Hintataso tietysti suhteutettuna motocachingin käyttömaksuihin

ps. Taisi löytyä jo... Olisiko nyt säädöt riittävästi kohdallaan? Esimerkkikuva tuossa uusimmassa kommentissani "Picture of our bikes...": https://www.motocaching.net/en/cache/view/id6335
    ------
    Tuonne sitten vaan kommenttia, että tulossa ollaan:

https://www.motocaching.net/en/cache/view/id7100

Tiedoksi niille, jotka ei ole ennen käyneet: Sinne voi ihan hyvin tulla ekakertalaisetkin. Ei oo mikään sisäpiirin juttu. Kaikki on ihan oikeasti tervetulleita. Ei ilmoittautumispakkoa, eikä ilmoittautumiset ole sitovia. Ei muuta kun
    Nostetaanpa tämä vielä kerran ylös. Porukka makkaralle !
    R1200GSA -09
    Oudon vähän ilmottautuneita tosiaan! Vaikka hyvin kerkee finaalia kattomaan jos tuolta lähtee vaikka kaheksan aikaan kotiin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa yrmyli kirjoitti Katso viesti
    Meinaatko näin, aika lailla pitää ajaa sinkki kireällä.
    R1200GSA -09
    Tänään rekisteröitynyt yksi Ruotsista ja yksi Irlannista (+tietty useita Suomesta). Kyllä tää tästä... hitaasti mutta epävarmasti.
    ------
    Nyt näyttää pahasti siltä, että tulen grillailemaan autolla, joten nakittakaapa mulle hankinnat .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
    Just kävin ostamassa makkarat, mitenköhän saisin ne sulle...?? (Ei tarttis kantaa koko päivää repussa...)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Nyt näyttää pahasti siltä, että tulen grillailemaan autolla, joten nakittakaapa mulle hankinnat .
    Osta kaks levyä Fazerin sinistä, mä maksan ne sit sulle. Älkää tuoko salaattia.
    R1200GSA -09
    Just kävin ostamassa makkarat, mitenköhän saisin ne sulle...?? (Ei tarttis kantaa koko päivää repussa...)
    Jos oot jossain välissä liikkeellä pk-seudulla, voidaan sopia jotain treffejä. Tänään ainakin korjaan vaan kokeita (joten hyvin voi välissä käydä jossain, ellet haluu käydä meillä ihailemassa tallia ;) ).
    Viimeksi muokannut: Maaemo; 20.05.2016 klo 19:28.
    Lainaa Jack kirjoitti Katso viesti
    Osta kaks levyä Fazerin sinistä, mä maksan ne sit sulle.
    Jos oot jossain välissä liikkeellä pk-seudulla,
    Kiireinen vkl, koko ajan liikkeellä....
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tänään makkaranpaisto Nurmijärvellä! Minä, Jack ja Terhis tullaan sieltä koulutuksesta... ollaan kuraisia, pölyisiä ja väsyneitä joten koittakaa kestää!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tänään makkaranpaisto Nurmijärvellä! Minä, Jack ja Terhis tullaan sieltä koulutuksesta... ollaan kuraisia, pölyisiä ja väsyneitä joten koittakaa kestää!
    Voittehan käydä koskessa uimassa. Go-Zalle vedenlämpö ei varmaankaan ole este.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Kiitos kaikille grillaamassa käyneille, oli taas niin kivaa turista mopoista ja vähän kaikesta muustakin mukavassa seurassa . Uudet rillailut pitänee järjestää piakkoin, jotta Goza pääsee makkaroistaan eroon .
    Kiitos kaikille grillaamassa käyneille, oli taas niin kivaa turista mopoista ja vähän kaikesta muustakin mukavassa seurassa . Uudet rillailut pitänee järjestää piakkoin, jotta Goza pääsee makkaroistaan eroon .
    Kiitokset järjestäjille. Oli hienoa nähdä jo tuttuja mutta myös uusia kätköilijöitä ihan sananmukaisesti luonnossa. Kivaa oli

Niin ja annettu tehtävä tehdä kätkö(-jä) on muistissa
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  30.  
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Niin ja annettu tehtävä tehdä kätkö(-jä) on muistissa
    Olette tunnollisia "oppilaita". Ensimmäisen "kotitehtäväkätkön" jo tarkistinkin .

BTW: Loggauksia on tänään tullut aika roima määrä . Onko Pleksillä tarkempaa tietoa montako (voisihan sen itsekin laskea, muttei jaksa) ja onko tullut uusi päiväennätys?
Sivu: 75 / 127:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2565737475767785125 ... ViimeinenViimeinen