Sivu: 2 / 117:sta EnsimminenEnsimminen 12341252102 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 3502:sta
  1. #31
    Jos vaan on joku versio jonka kehtaa julkaista, niin eikun jonkinlaiseen koekyttn. Norsukin sydn pala kerrallaan, ei kannata hautoa maailman tappiin ennen ekaa "riliisi".

    Mulle kelpaa ja kiinnostaa mys kahvilat tms kaupalliset kohteet. Ehk hyv erotella, muuten uskon ett kommentoinnit arviointien kera pit homman jonkinlaisessa kurissa.

    Mutta ei kannata nit ekana yritt ympt mukaan vaan saada jonkinlainen toimiva peruspaketti retosteltavaksi ja ennenkaikkea kermn sit sislt eli ktkj jonka myt homma loppujen lopuksi lent tai kaatuu.
  2. #32
    Lainaa Nabla kirjoitti Katso viesti
    Jos vaan on joku versio jonka kehtaa julkaista, niin eikun jonkinlaiseen koekyttn. Norsukin sydn pala kerrallaan, ei kannata hautoa maailman tappiin ennen ekaa "riliisi".

    Mulle kelpaa ja kiinnostaa mys kahvilat tms kaupalliset kohteet. Ehk hyv erotella, muuten uskon ett kommentoinnit arviointien kera pit homman jonkinlaisessa kurissa.

    Mutta ei kannata nit ekana yritt ympt mukaan vaan saada jonkinlainen toimiva peruspaketti retosteltavaksi ja ennenkaikkea kermn sit sislt eli ktkj jonka myt homma loppujen lopuksi lent tai kaatuu.
    Jep. Just tasan nin. Eka versio tulee niin karsittuna, kuin mahdollista. Nyt on tavoitteena saada halukkaille orggilaisille mahdollisuus koekyttn jo ennen kuin teen esim. kyttjien rekisterinnin, "unohditko salasanan"- toiminnot, ohjeet yms.
  3. #33
    Tuo kaupallisuus asia voisi tosiaan olla erinomainen juttu, joka ohjaisi motoristin siihen alueen kivoimpaan pieneen kahvilaan jossa on seudun parhaat pullat tai karjalanpiirakat. Miksei mys pienet lounaspaikat, joita on muuten ehk vaikea lyt. En sitten tied kannattaako saitilla varsinaista mainontaa harjoittaa.

    Toivottavasti sulla Pleksi riitt aikaa ja intoa vied asiaa eteenpin, koska tmhn on ihan huippu juttu, paljon mielenkiintoisempi ja leppoisampi kuin kuvajahtaaminen.

    Kait sellainenkin olisi mahdollista, ett jos tuon duunaaminen ky liian raskaaksi, niin onhan meit tll lukematon mr porukkaa, jotka ymmrtvt niden asioiden plle ja voisivat hoitaa apunasi joitain osa-alueita kukin kykyjens mukaan. Odotan innolla ensimmist ktk.

    ...Ja viel sen verran, ett Norjassahan ky tosi paljon suomalaisia motoristeja, niin sehn voisi olla vaikka ensimminen ulkomaan kohde ja on maisemat kohillaan yleisestikin, mutta lytyy sitten niit vaikeammin lydettvikin hienoja paikkoja joihin vois ktkll viitata.
    Viimeksi muokannut: Pohjanpoika; 26.04.2014 klo 18:24.
    Pan European 1300
  4. #34
    En minkn varsinaista mainontaa ajatellut, mutta jossain vaiheessa niit kaffepaikkoja olisi kiva saada mukaan ainakin jollain tavalla. Tai toki ajattelin mainontaa niin pin, etten toivoisi ktkj, jotka ovat kytnnss mainoksia. Mutta ehk nyt noi perusasiat ensin...

    Kunhan saan puserrettua jonkinlaisen version liveksi, niin pyydn varmasti apuja, mutta kai se on tss vaiheessa vaikea osallistua, kun mistn ei ne, millainen saitti on kyseess

    Onhan tuossa kaikenlaista, mit voisi tehd, vaikkei koodaisikaan. Ktkn tekemisen ohjeet, jotakin markkinointihenkist teksti etusivulle. Ehk jonkinlaiset kyttehdotkin pit olla. Ja sitten tietty se, ett minulla ei ole oikein graafikon taipumuksia... olisihan se kiva, jos logo yms. symbolit olisi jotenkin tyylikkit. Yksi iso juttu on testaus.
    Viimeksi muokannut: pleksi; 26.04.2014 klo 20:34. Syy: lis. testaus
  5. #35
    Ja sit meinasi se trkein unohtua.

    Kiitos kaikille positiivisesta palautteesta. Noista teidn postauksista saa mukavasti uutta intoa
  6. #36
    Vhn tuohon tyyliin geoktkily on googlen ingress-peli. Ei tarttee myri mitn kivenkoloja vaan "ktkt" on patsaita yms nhtvyyksi ja maamerkkej.
    Tll hetkell vain android-laitteille ja lytyy playsta ingress-nimell ja ei maksa mittn
    Olen pelaillut itse lhinn fillarilla, kiva liikuntamotivaattori
    Valitettavasti my ollaan jo eell!
    0.25kW shkpyr - kyll lhtee!
  7. #37
    Hyv idea ! Iso-peukku
  8. #38
    Tm on hieno juttu, joka toivottavasti saadaan kyttn.

    Tss kannattaa varmasti unohtaa liika itsekriittisisyys "tuotteen" osalta ja antaa kuluttajien tehd tuotekehitys loppuun.

    Kohteiden/ktkjen kategoriat ja tyypit varmasti muotoutuvat kytn myt. En myskn ne sit huonona ajatuksena, ett olisi eri tyyppisi kohteita. Esim. selkesti piiloja ja sitten ihan vain mukava kahvila jossain. Olennaista on, ett kohde on kuvattu joten tiet mit kohteen lytminen edellytt (kvely maastossa, soratiet pyrll tms.) ja toisaalta mit se tarjoaa.

    Kohteet voisivat olla mys ihan vaikka kaupungin tori tai Helsingiss Tuomiokirkko. Nmhn ei sinns ole minkn makean tien pss tai mitenkn piilossa, mutta jos pit keksi mihin ajaisi, niin nit pisteit voisi kerill huvikseen. Mys vieraat kaupungit tai miksei se omakin voisivat avautua uudessa valossa.

    En tunne tekniikkaa sen paremmin, mutta mitenks Google Maps. Toimii kaikissa knnykiss, mutta tukeeko tllaista toimintaa?
  9. #39
    Kuulostaa hyvlt idealta. Kuvittelisin, ett tuolla tavalla saisi ktevsti aina spotattua uuden kohteen mihin ajella ja reissuihin saisi pointtiakin.

    Kannatan mys tuota kohteen pisteytyst, tyyliin 0-5 thte tms.

    Kaupallisten kohteiden lisys kuulostaa mys ihan hyvlt, jonkun mainosroposenkin tuota kautta voisi saada. Aina tosiaan vhn kaivamisen takana nuo spesiaalit pikkupaikatkin, jotka ovat ihan kymisen arvoisia ja ei tulisi aina kurvattua sille kahvilalle miss on ne isoimmat mainostornit.
  10. #40
    Minun mielestni paikat voisivat olla esim. 1 thden vaikeusaste voisi olla joku kahvila yms ja taas 5 thden vaatisi jo hieman Sherlock Holmesmaista pttely ja oikeata etsintkin paikalla eik vaan paikalle kurvailua. Nin siin olisi jokaiselle jotain haastetta minklaista haluaa. Oikeassa geoktkilyss spotit on piilossa joko kiven kolossa tai puussa esim. Vaikeus aste mr maastoa mutta mys sit ett joudut etsimnkin piiloa ja kuittaamaan nimimerkill esim. kyntisi jotta olet todella mys siell kynytkin. Mutta ei kuvia paikasta vaan vihjeit, koordinaatteja.. Tm onnistuu varmasti ihan geocatchingin ohjelmilla jotka on ilmaisia ja ladattavissa netist ja toimivat jokaisessa lypuhelimessa tai navissa. Voimme mys itse vied omia kohteitamme ja merkata ne motoktkiksi joissa sitten voi kyd kuka vaan vaikka vaan polkupyrllkin tai kvellen.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  11. #41


    Geoktkilyss piilottaja antaa purkille thti maastoluokituksen ja vaikeusasteen mukaan.
    Elmyspisteit ei anneta, ei myskn suotavaa, ett viesteiss paljastetaan paikan kauneutta tms. Tten jokainen saa oman elmyksens, ilman suurempia odotuksia. Toiselle se maitolaituri voi olla hieno, kun toiselle yksi muiden joukossa. Ktkn voi kuitenkin merkata suosikiksi.

    Tuota kuvajahtia on kiva seurailla, mutta vaikuttaa, ett ne joilla on paremmat leikkikalut saavat postattua viestins ensimmisen. Ja sit kinastelua onko oikein haettu, tai onko joskus 3 vuotta sitten sama paikka ollut
  12. #42
    Th kuulostaa hauskalta idealta! Eik lopullisen rastin tarvitse lyty sielt ensimmisest paikasta! Levhdyspaikka onkin vlietappi, josta vihje oikeaan rastipaikkaan. esmes..

    Mut t on kyll hauskan kuulonen ajatus, toteutusta vaan!
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  13. #43
    Idea kuulostaa hyvlt.

    Ktkn julkaisijalle voisi (aikanaan) antaa luokittelu mahdollisuuksia.
    Idealla onko ktkn juttu reitti, maisema, kuppila ja noh noita sitten keksii. Helpottaa sitten lyt aina sit mit etsii.

    Vaikeus ja elmys arviot hyv idea , voisi tulla lytneiden arvioista keskiarvona.

    Toki tuommoinen tarvitsee ennen pitkn jonkun rahoitus mallin, kuitenkin sivuston hosting ja domain maksaa.
    Kaupalliset paikat voisi olla hyv sallia. Itselle tulee mieleen ainakin muutamia rasteja jotka olisivat pikku kahvioita.

    Jos/kun tarvitsee testaajia tai ehk jotain muutakin apua niin olen kiinnostunut.
  14. #44
    Tss muutama sana noista luokitteluista, joista onkin tullut hyvi kommentteja.

    Nyt on mukana kolme perusluokitusta (kukin asteikolla 1-4, ohjeista selvi sitten tarkemmin, mit mikkin tarkoittaa)
    a) tiehen liittyv (onko hyv kestopllyste vai jotain muuta)
    b) kvelyyn liittyv (hoituuko homma pysymll pyrn luona vai pitk jotenkin urheilla)
    c) tehtvn vaikeus (on kyseess helppo rasti vai pitk suoriutua jostain haastavammasta pttelytehtvst tms.)

    Jonkilaiset "elmyspisteet" on mys tekeill
    - ne tulee varmaankin rating -muodossa, eli nytetn keskiarvo
    - kuvittelen ainakin, ett se palvelisi useampaa asiaa. Esim. sit, ett ktkjen tekijt saisivat hyv tietoa siit, millaisista porukka tykk.
    - minusta tuo olisi riittvn "neutraali" ja kytnnss vastaa tykk-nappulaa tai favorit-mekint (ei kehu esim. kauneutta, kuten jase10 mainitsi). Keskiarvo ratingeista voisi olla sikli kiva, ett se ei olisi niin sidottu alueeseen. Esimerkiksi tykkjien mr voi olla aika paljon kiinni siit, kuinka taajaan asutulla alueella ktk sijaitsee.

    Tuo Aki.L:n mainitsema ktkn tyyppi (reitti, maisema...) olisi mys kiva, mutta varmaankin jtn sen myhemmksi. Syyn on yksinkertaisesti se, ett en osaa nyt tehd mitn jrkev luokittelua sen suhteen. Ehk sitten kun ktkj on jo tehty jonkin verran, on helpompi nhd, minklaisia niit on ja millaisesta luokittelusta olisi hyty.
  15. #45
    T on ihan loisto idea.... ja tosiaan ne pikku kaffilat ym mukaan... niitkin on yllttvn paljon ja viel mit ihmeellisimmiss mestoissa
  16. #46
    Kun tss tuntuu olevan monenkin mielest hyv homma aluillaan, niin eikhn buustata juttua tarjoamalla pleksille apua asian eteenpin viemisess?

    Meitsi vois tehd jotain pikku hommaa, mitn en nettisivujen koodaamisesta tied, mutta jos jotain sopivaa nakkia asian suhteen on, niin YVll voi lhesty.
    Mopoton mies
  17. #47
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Kun tss tuntuu olevan monenkin mielest hyv homma aluillaan, niin eikhn buustata juttua tarjoamalla pleksille apua asian eteenpin viemisess?

    Meitsi vois tehd jotain pikku hommaa, mitn en nettisivujen koodaamisesta tied, mutta jos jotain sopivaa nakkia asian suhteen on, niin YVll voi lhesty.
    Kiitoksia peitsamolle, YV:t lhetetty.

    Muillekin tiedoksi, ett lhiaikoina pstn testaamaan ekaa raakiletta. Jos haluaa osallistua, niin mukaan psee lhettmll minulle YV:ll:
    - shkpostiosoitteen
    - muille nkyvn kyttjtunnuksen, jota haluaa kytt
    - asuinpaikkakunnan

    Lhetn sitten ilmoittautuneille salasanat yms, kun homma alkaa (jos hyvin ky, niin tss vapun tienoilla).
  18. #48
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    jos hyvin ky, niin tss vapun tienoilla
    Mithn m tuossa kohtaa ajattelin. Tarkoitin kyll enempikin ensi viikkoa. Vaikka kai sekin voi vapun tienoota olla riippuen siit, miten pitkksi se vappu oikein venht

    Mutta sen verran vliaikatietoa, ett nyt on serverin softat (webbiserveri, sovelluspalvelin, tietokanta, palomuuri, VPN, varmistusvermeet yms. asenneltu ja nyttisi posin toimivan). Aika paljon on ollut muutekin jumppaa kaikenlaisten pakollisten juttujen kanssa, joten muutamaan pivn ei ole syntynyt juurikaan uusia ominaisuuksia. Mutta kyllhn se saitti siit synnytetn. Vaikka sitten vkisin ja keskosena.

    t. pleksi
  19. #49
    Ktkjen tekemisen ja yllpitmisen ohjeet on tll tyn alla. Valmistuu lhipivin. Tsshn tilanne on vhn eri, kun normi ktkilyss, kun vlttmtt mitn konkreettista yllpidettv "ktk" ei ole. Mutta sovelletaan nyt ensin jonkinlainen nauruversio ulos ja hiotaan siit sitten paremmaksi vhn kerrassaan.
    Mopoton mies
  20. #50
    Hienoa ett jaksatte tllist vsill! Mielenkiinnolla odottelen ett psee testaamaan. Muutama sata tullut noita geoktkj haettua ja harmitellut juurikin sit ett niist on ollut vaikea lyt sellaisia ktkj mit ajovarusteet pll viitsisi hakea. Jatkakaa samaan malliin, hyv siit tulee
    Suzuki Bandit 1200S
    Kawasaki KX 125
    Ext:
    Suzuki GSX-R 1000 K8
    Kawasaki KX 250
    Suzuki RM 250
    Yamaha YZ 489F
  21. #51
    Nyt se saitti on sitten jossain mrin liven ja alpha-testaus voidaan aloittaa ilmoittautuneiden kesken (toki mukaan psee viel muitakin, jos halua on).

    Lhetin sken yksityisviestin kaikille, jotka ovat ilmoittautuneet mukaan. Tm kun on nyt tllaista ksipelill npertmist, niin varmaan jossain kohtaa on tullut virheit. Laittakaa tarvittaessa viesti, ettei kukaan putoa pois mun mokien takia.

    Tss viel lista ilmoittautuneista varmistukseksi. Jos olet ilmoittautunut, etk ole listalla tai olet listalla, mutta et saanut sken org-privaatti-viesti minulta, niin korjaan asap, kunhan kerrot.

    Jukola, peitsamo, Nabla, LoneWolf, hillomunkki, Aki.L, SaltyCaptain, Siili, Pohjanpoika, nuffield, velijussi, Wilhelm, Jukka, Pepe

    Kunhan virheet saadaan korjattua, tehty vhn lis kyttohjeita ja listty muutama puuttuva toiminto, niin pstn sitten ihan oikeasti ktkilemn.
  22. #52
    Kvin jo sken testailemassa saittia ja ekaksi versioksi toimii jo varsin mallikkaasti. Ekat ktkt on jo lydetty ja omiakin piilotettu.
    Mopoton mies
  23. #53
    Sellainen vieno kysymys olisi, ett josko orggilaisista lytyisi joku markkinointihenkinen motoristi, joka haluaisi hieman jeesata tss projektissa.

    Saitille kaivattaisiin sellaista one-pager tyyppist esittelyteksti, joka innostaisi porukkaa mukaan leikkiin ja kertoisi, mist tss on kyse. Mitn suuria vaatimuksia ei ole, eik rima ole todellakaan korkealla. Nimittin, jos muita ei ldy, niin m kirjoitan sen

    Jos vaikka viikossa tai parissa saataisiin jotain aikaan, niin se riittisi.

    Privaattiviestill voi lhesty, jos on halua kokeilla kynn tervyytt.
  24. #54
    Edelliseen viel tydennyksen, ett meill on tuolla testausporukan palstoilla monenmoista keskustelua aiheesta. Ohjeita ja sntj lytyy mys sek saitilla esimerkkiktkj yms. Niiden avulla saa ihan hyvin tietoa aiheesta, eli ihan arvailemalla ei tarvitse kirjoittaa. Ja minultakin saa inputtia.
  25. #55
    Mites tm etenee? Olisi kiva pst testailemaan
    Honda NC700S
  26. #56
    Itse pidn ideasta varsinkin kun enskalla ajelen. Pohjolan kurapyrilijt foorumilta voisi saada paljon asiasta kiinnostuneita mukaan!

    Saako luvan laittaa topicista linkki kyseiselle foorumille vai onko idea rajoitettu vaan katupyrille?
    Viimeksi muokannut: Draconis; 30.05.2014 klo 16:37.
  27. #57
    Kyll homma on edennyt. Nyt ollaan sellaisessa vaiheessa, ett en tarvitaan joitain ohjetekstej ja pient st ohjelmistoon. Kovin kaukana ei olla siit, ett pstn ktkilemn. Tavoitteena on julkaista palvelu aikalailla minimiominaisuuksin ja kehitt sitten sit mukaa, kun ymmrrys tarpeista kasvaa.

    Viel muutama piv mennn ihan testidatalla, mutta varmaankin ensi viikon alkupuolella siivoan kannan ja sitten voisi tehd testiporukalla jo ihan oikeita ktkj palvelun julkaisua varten (ehk siin vaiheessa huomataan jotakin korjattavaa, mutta toivottavasti ei mitn isomman remontin tarvetta).

    Jos joku haluaa mukaan ekojen ktkjen laadintaan, niin laita yksityisviesti tulemaan! Olisi kiva, jos saitille saataisiin reilusti ktkj tehty ennen julkistusta.
  28. #58
    Lainaa Draconis kirjoitti Katso viesti
    Saako luvan laittaa topicista linkki kyseiselle foorumille vai onko idea rajoitettu vaan katupyrille?
    Toki saat linkitt.

    Tuo kurapyrjuttu on ollut minulle tt rakennellessa vhn kysymysmerkki. Siis ihan siit syyst, etten tunne lajia ollenkaan.

    Nyt ohjeet ja softat on tehty sill ajatuksella, ett ktkt sopisivat mahdollisimman monelle eli pasiassa katupyrille. Uskoisin kuitenkin, ett vaativammatkin maastoptkt saataisiin mukaan pienill muutoksilla niin, ett asfalttia kapaavat saisivat ne halutessaan vaikkapa filtterity pois nkyvist.

    Olisi hienoa, jos saisi testiporukkaan pikaisesti mukaan yhden kurapyrilijn, niin hn psisi nkemn, millainen saitti nyt on ja voitaisiin testifoorumilla sparrata, miten kannattaisi edet.

    Tai sitten yksi lhestymistapa voisi olla sekin, ett julkaisen palvelun nykyisenlaisena ja listn kura myhemmin.

    Vaikken asiasta mitn ymmrrkn, minua jotenkin kiehtoo ajatus, ett jossain olisi nhtvill mielenkiintoisia kohteita, joihin psee vaikkapa enskalla. Jos vaikka sellaisen hankintaa joskus harkitsisi...
  29. #59
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Toki saat linkitt.

    Tuo kurapyrjuttu on ollut minulle tt rakennellessa vhn kysymysmerkki. Siis ihan siit syyst, etten tunne lajia ollenkaan.

    Nyt ohjeet ja softat on tehty sill ajatuksella, ett ktkt sopisivat mahdollisimman monelle eli pasiassa katupyrille. Uskoisin kuitenkin, ett vaativammatkin maastoptkt saataisiin mukaan pienill muutoksilla niin, ett asfalttia kapaavat saisivat ne halutessaan vaikkapa filtterity pois nkyvist.

    Olisi hienoa, jos saisi testiporukkaan pikaisesti mukaan yhden kurapyrilijn, niin hn psisi nkemn, millainen saitti nyt on ja voitaisiin testifoorumilla sparrata, miten kannattaisi edet.

    Tai sitten yksi lhestymistapa voisi olla sekin, ett julkaisen palvelun nykyisenlaisena ja listn kura myhemmin.

    Vaikken asiasta mitn ymmrrkn, minua jotenkin kiehtoo ajatus, ett jossain olisi nhtvill mielenkiintoisia kohteita, joihin psee vaikkapa enskalla. Jos vaikka sellaisen hankintaa joskus harkitsisi...
    Jos joku kartta on tulossa miss on merkinnt ktkist niin 1 tapa voisi olla ett laittaa vaikka "metsktkt" erillaisella merkill tai vrill karttaan?

    Tuo filtterinti ideakin on loistava, mutta varmaan hieman vaikeammin toteutettavissa?

    Tuskin kukaan noilla enskoilla ktkj kumminkaan keskelle suota asettaisi. varmasti useampaan paikkaan psisi ihan katupyrllkin kun pienell maltilla ajelee

    Ja tosiaan kuran lisys myhemminkin on ihan hyv vaihtoehto. Katsoo ensin ett miten t geoktkmopoilu lhtee kyntiin
  30.  
  31. #60
    Varmaan ktkkuvaukset muovautuu ajan kanssa.

    Voisi kuvitella, ettei katu ja enska paikkoja sen enemp tarvitsisi erotella. Paikan kuvauksessa/maastoarvolla/muilla parametreill saadaan varmasti riittvn selkesti kerrottua minklainen paikka kyseess.

    Edelleen innolla odotellen..
Sivu: 2 / 117:sta EnsimminenEnsimminen 12341252102 ... ViimeinenViimeinen