Sivu: 1 / 124:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 3710:sta
  1. #1
    SIVUSTO AVATTU
    ------------------------
    Sivusto on nyt avattu ja ajeltavia reittejä ja kohteitakin on jo tehty melko mukavasti.

    Osoite on https://www.motocaching.net




    Alla alkuperäinen viesti, jossa kyselin, onko kiinnostusta aiheeseen:

    Olen ajatellut tehdä nettiin hieman geokätköilyä muistuttavan jutun motoristeille.

    Olisi kiva kuulla mielipiteitä, millainen tuollaisen “palvelun” tulisi olla ja onko sellaiseen kiinnostusta.

    Myös nimiä voi ehdottaa esim. koko hommalle tai vaikkapa sille “ajelun kohteelle”. Paremman puutteessa olen käyttänyt toistaiseksi “kätkö” sanaa, mutta se ei ehkä ole oikein kuvaava. Sivuston työnimenä on ollut motocaching.

    Perusajatuksena on se, että sivustolta löytää kohteita ajeluille ja uusia paikkoja tutustuttavaksi. Jokainen voi myös helposti jakaa omia suosikkikohteita muiden löydettäväksi.


    Ensin voisi mainita muutaman saitin perusominaisuuden:
    - Zoomailtavalta kartalta voi katsella, missä kätköjä on.
    - Kullakin kätköllä on oma sivu (osoite, kuvaus, kuva…)
    - Kätkön löytänyt merkitsee kätkön löydetyksi kommentin kera (nämä näkyvät kätkön sivulla)
    - Hommaan pääsee mukaan helposti rekisteröitymällä (tarvitaan vain sähköpostiosoite)
    - Hieman siis samaan tapaan kuin geokätköilyssä geocaching.com:ssa, mutta monelta osin yksinkertaisemmin.

    Tässä muutamia ajatuksia noista kohteista/kätköistä keskustelun virikkeiksi (nehän tässä ovat kuitenkin se pääasia):

    Kätkö ei välttämättä ole mitään piilotettu purkki tms. Se voi olla vaikkapa jokin kysymys, johon vastaus löytyy paikan päältä. Tai sitten vaan tyyliin “käy paikalla, merkitse käydyksi ja kerro kokemuksestasi”.

    Minusta painopiste saisi olla enempi ajelemisella ja paikkoihin tutustumisella ja vähemmän piilojen etsimellä. Kohteet pitäisi pystyä löytämään kartan, osoitteen ja annettujen ohjeiden avulla eli tässä ei tarvittaisi GPS:ää (Piilojen etsimseen GPS:llä on jo geokätköily).

    Ainakin toistaiseksi olen ollut sillä kannalla, että kaikki osallistujat saisivat tehdä kätköjä ja jakaa suosikkikohteitaan ilman, että jonkun tarvitsee hyväksyä kätkö (esim. geokätköilyssä kätköt tarkastetaan ja hyväksytään ennen julkaisua). Muutenkin kätkön tekeminen saisi olla suht. helppoa (ei ainakaan edellytä piilotettua purkkia tms.).

    Sen, millä perusteella kätkön voi merkitä löydetyksi, jättäisin kätkön tekijän päätettäväksi. Sivustolle voisin kylläkin laittaa sellaisen ominaisuuden, että kätkön tekijä voi asettaa kysymyksen, johon pitää osata vastata. Eli vain oikein vastaanneet voivat merkata löydetyksi.

    Joitain rajoituksia varmaan pitää kirjata sääntöihin kuten geokätköilyssäkin. Esim. ei yksityisalueelle, ei edellytä tuotteen ostoa, ei poliittisia ohjelmia jne. Nuo geocaching:n säännöt on jo käytännössä koeteltu ympäri maailman, joten niistä voi soveltuvin osin ottaa mallia (http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx).

    Moottoripyöräilyyn liittyen voisi olla järkevää esimerkiksi kieltää kätköt/tehtävät, jotka edellyttävät jotakin ajamisen aikana tehtävää asiaa. Ettei sitten ole kohta uutisissa, että uuden harrastuksen takia lentokoneita pongannut motoristi joutui onnettomuuteen tai “Kahdessa minuutissa Tampereen läpi” kätköä suorittaneelle kävi huonosti.

    Mielessä on paljon muutakin, mutta täydennetään sitten, jos tästä saadaan keskustelua aikaiseksi.

    Jaa niin… aikataulusta sen verran, että täksi kesäksi vielä ajattelin ekaa versiota käyttöön (suomeksi). Ehkä viikon päästä saadaan ihan ekan minimiversion testaus käyntiin.

    t. pleksi
    Viimeksi muokannut: pleksi; 05.07.2014 klo 02:13. Syy: saitti avattu
  2. #2
    Hyvä idea. Toisi esiin mielenkiintoisia paikkoja. Mutta, mutta.......kun on jo kuvajahtiajelut
  3. #3
    Kiva idea. Parempi kuin kuvajahti, ei tarvitse singota ekana hulluna kuvien perässä, vaan voi ajella kaikessa rauhassa ja tietää että periltä löytyy jotain ajamisen arvoista.

    Kokeilen mielelläni jos saat jotain toteutetuksi. Mobiiliappi, tai ainakin hyvin luurilla toimiva verkkosivu olisi aika lailla välttämättömyys että tämä toimisi.
  4. #4
    Minä ainakin pidän ideasta.

    Määränpäät pitäisi varmaan laittaa erillaisiin katekorioihin, riippuen siitä, että pääseekö perille kyykyllä vai pitääkö olla kurapyörä alla. Tai ainakin ilmoittaa päällystämättömien teiden määrä.

    Lisäksi hyväksytysti kätkön löytäneet voisi antaa "elämys" tai ns laatupisteitä kohteesta tai matkasta kätkölle.

    Tällaisia pieniä asioita tuli äkkiä mieleen.
    Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:ZX-10R -04 Exät:R1 -99 ja Fireblade -94
  5. #5
    Loistava idea! Juurikin sen takia että voi omaan tahtiin (elämäntilanteen) käydä paikkoja katseleen!
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  6. #6
    Pystyy tosin nyt jo metsästelemään geocatchingin omiakin paikkoja, siellä on esim. motareiden läheisyydessä sijaitseviä paikkoja jo olemassa juurikin reissareita varten, omasta mielestäni parasta tässä on se ettei ajeta kilpaa kuka ehtii ensin periaatteella paikalle tai laittaa nettiin jo et kävin vaan voit käydä rauhassa vaikka 10 eripaikalla ja merkata ne illalla esim. kotikoneella rauhassa. Ja tässä hommassa ulkopaikkakuntalaisella on yhtä paljon jakoja kuin sellaisella joka on asustanut paikkakunnalla vaikkapa koko ikänsä.

    Mutta hieno idea alkaa jalostamaan mp-paikkoja..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  7. #7
    Mainio idea. Usein tekee mieli lähteä ajelulle muttei oikein tiedä mihin lähtisi eikä aina jaksa päämäärätöntä harhailua. Tuosta saisi mukavasti kohteita ja tulisi uusia paikkoja kierrettyä.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  8. #8
    Eikös joku tämmönen tainut viime vuonna olla ihan org:n toimesta kehitteillä?
  9. #9
    Ei niinkään orgin... Vaan yhden aktiivisen jäsenen toimesta (tai useamman jäsenen). Ja kun estymisiä sattui syystä tai toisesta jäi homma toteutumatta.
    S1000XR & XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #10
    Voiko noille geokätkösivuille luoda jtn ryhmiä kätköille tms? Tälläiseen sitten lisää ne mpkätköt?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  11. #11
    Näyttää hyvältä idealta. Yli 300 geokätköä löytäneenä tuo, että ei tarvitse mitään purkkia etsiä on hyvä asia. Pitkää siirtymää ajaessa ei aina viitsi käyttää pitkää aikaa purkin etsimiseen, mutta pikainen tauko jossain "mp-pisteellä" on helppo virkistymistauko.

    Raimo, Hämeenkoski

    PS. Sama nimimerkki geokätkösivuilla.
  12. #12
    Tosi hyvä idea. Hienoa kun on aktiivisuutta (tiedän kokemuksesta että tämmöisen rakentaminen ei synny ihan tuosta vaan varsinkin jos ei ennen ole tehnyt). Kannatan vahvasti .

    ps. tuotahan voisi kätevästi laajentaa myös Suomen ulkopuolisiin kohteisiinkin jatkossa...
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Kun masentaa, muista ykkönen on alhaalla ja loput ylös.
  13. #13
    Hyvä idea! Kuvajahtiajeluissa kun joku tuttu paikka vilahtaa, se on aika nopeesti etsittynä jonkun muun toimesta. Ei siinä, hauskaltahan sekin vaikuttaa, vaikken vielä tosiaan ainuttakaan mestaa ole hakenut. Ehkä tänä kesänä vielä...

    Voisko se 'maali' olla kartalla isompi alue ja se kätkö jokin kuva tietystä kohteesta tämän ns. maalialueen sisällä? Maalialueella sitten joutuisi ehkä vähän etsimään jotta se kuva tai 'kätkö' löytyisi?
    Suzuki GSF 1250 -14
    ex. Suzuki GSX 750 -98
  14. #14
    itse olisin kannattanut liikkuvan kätkön puolesta mutta se on vaan mun mielipide
    eli ei juuri eroaisi kuvajahdista kuin että rastilla olisi aina eri esine.
    esim ensin löydetään bisse tölkki,juodaan se pois heti tai illalla ja laitetaan uuteen rastiin vaikka närästyslääkettä.
    ja sellainen että on helposti löydettävissä mutta ei kuitenkaan niin helppo että samalla sekunnilla löytyy.
    Horo Elää !
  15. #15
    omasta mielestä geokätköilyn logiikka perustuu siihen, että kun ihminen tekee geokätkön, niin ei se laita sitä mihinkään mitäänsanomattomaan bussipysäkkiin, vaan hän vie sen jonnekkin näkötornille, alueen korkeimmalle näköalapaikalle, joka on jonkun pikkumutkan takana, eli normaali kävelijä ei välttämättä koskaan osuisi sinne, mutta geokätkön avulla hän osuu ja hänkin saa hämmästyä paikan 'kauneutta'. Eli jos sulle sanoittaisiin, että tee geokätkö, niin et laittaisi sitä roskakatokseen, vaan veisit sen hienoimmalle paikalle minkä tiedät.

    Esim normaali geokätköilyssä voisi ajatella, että Näsijärven saaressa on hieno kalli ja joku irtolohkare keskellä järveä, kukaan ihminen ei osu sinne muuten, eikä tiedä paikasta, sen tietää vain paikalliset hienoksi paikaksi, mutta geokätkön kautta sinne löytää muutkin.

    Tämän takia paikat myös geokätköilyssä pitäisi olla thump upitettavia tai tähditettäviä, että ne turhat bussipysäkki kätköt katoaisi, mutta ne hienot näkötornit ja kalliorotkot ja maisemapaikat hienojen teiden päissä nousisivat arvostuksessa(tähdissä).


    Tällöin esim mp matkalla suomessa, ei tarvitsisi jyrätä sitä E4:sta pohjoiseen, vaan voisi mennä aina jonnekkin seuraavalle geopaikalle, ja tietäisi että korkeasti tähditettynä se on se jyväskylän, pihtiputaan, oulun jne paras näköalapaikka.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!
  16. #16
    Itsellänikin käynyt joku tälläinen mielessä.
    Mielestäni tässä voisi hyvin käyttää geocaching.com sivustoa hyvin hyödyksi, sieltä löytyy favorite pointsit ja kommentti osio..
    Nimeää kätköt vaan esim, mootoripyöräkätköiksi ja laittaa vaikka tänne orgin palstalle suoran linkin kätkölle.
    Sitten on ihan kätkön tekijän vastuulla miten hän haluaa homman toteuttaa.
    Ensinmäistä odotellessa.. Kuvajaahtajatkin innostuu kun kätkön ekana löytänyt saa FTF eli First to find "pinssin"..
  17. #17
    Kiitoksia! Hyviä kommennteja ja ehdotuksia.

    Velijussi: Ainakin tarkoitus on, että sivusto toimisi hyvin myös kännykällä. Kunhan saan hommaa vähän pidemmälle tulen varmaankin tällä kyselemään vapaaehtosisia esiversion kokeilijoita. Appi toisi toki monia ihan uusiakin mahdollisuuksia, mutta ihan nyt ei rahkeet riitä.

    Jukka.h: Juu… tuo kategorisointi on tulossa. “Elämyspisteitä” en ollut tullut ajatelleeksi, mutta aivan ehdottoman hyvä ajatus. Olisikohan joku sellainen “anna tähtiä 1-10” tyyppinen hyvä? Kätkön sivulla voisi sitten näyttää keskimääräisen elämysarvosanan.

    Pete2: No, kyllähän tuossa tekemistä riittää. Jos saan tämän onnistumaan, niin luonnollinen jatko olisi laajentaa muihin maihin. Esim. Keski-Euroopassa on aika paljon enemmän motoristeja kuin täällä meillä. Mutta saa nyt nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Aluksi kuitenkin vain suomeksi, niin pääsee vähän testailemaan, miten homma toimii.

    Jukola: Ihan hyvä idea. Sehän olisi samalla “tutustu alueeseen” -tyyppinen kätkö.

    Kuvajahteihin ja geokätköilyyn liittyen tulikin jo monenlaista mainittua. Oleellista on tietysti se, että näissä nähdään eroja. Tai siis jos ei olisi eroja, niin turhaan tekisi uutta samanlaista rinnalle.

    Tottahan se on, että geokätköjä voi etsiä myös mp:llä. Itse olen etsinyt vähän yli sata geokätköä, joista prätkällkin muutaman. Ja onhan niitä tehty ihan prätkällä etsittäväksi suunniteltuja geokätkösarjoja siten, että kätköltä toiselle ajettaessa tulee mielenkiintoinen reitti. Mutta noiden huomaaminen muiden kätköjen joukosta vaatii hieman työtä. Callen ehdotus siitä, että noita mp-ystävällisiä geokätköjä poimittaisiin foorumille olisi varmaan yksi ratkaisu tuohon asiaan.

    Jacket: Minustakin parhaat kätköt ovat sellaisia, että ne tutustuttavat johonkin hienoon paikkaan/nähtävyyteen. Tosin olen sitäkin mieltä, että homman perusta on piilojen etsiminen GPS koordinaattien avulla, eikä suurimpaan osaan kätköistä liity mitään erityisen mielenkiitoista paikkaa.

    Ihan kokeeksi otin kartalta yhden pisteen ja katselin lähiesiä kätköjä ja mietin millä ajatuksella ne on tehty. Tässä ko. pistettä lähimmät:

    Yksi koululuokan tekemä purkki koulun läheisessä metsikössä. 2 matemaattista arvoitusta, joista ainakin toinen ihan tavallisella asuinalueella. Paikallinen rautatieasema. Ostarin piha. Maanalainen vesitunneli, johon pitää kömpiä (suosituksena pitkävartiset saappaat, lamppu ja rohkeutta…). Sotilaan muistomerkin esittely.

    Ehkä sittenkin kaupungin ulkopuolelta: Kirjastoauton pysäkki (itse kätkö metsässä n. 150m tiestä). Kylän esittely (kätkö uimarannan lähettyvillä). Kyläkirkko. Järvessä oleva saari.

    No joo… meni vähän aiheesta ohi, mutta pointtina vaan se, että geokätköilyn juju on hieman jotain muuta kuin, mitä tässä tavoittelen.

    Sinänsä samankaltainen asia (kohteita paikkoihin, joihin mennä) on toteutettavissa monin tavoin, kuten moni on jo todennutkin. Ehkä tässä on loppujen lopuksi kyse siitä, että onko motoristeissa tarpeeksi monta halukasta jakamaan mielenkiintoisia paikkoja (=tekemään “kätköjä”), jotta nimenomaan motoristeille suunnattu palvelu on perusteltu. Ehkä asia ei selviä, kuin kokeilemalla.

    Tästä keskustelusta ja pohtimisesta jäi tavallaan päällimäiseksi mieleen, että yksi keskeinen edellytys tämän jutun "lentoon lähdölle" voi olla se, että uuden kätkön tekeminen olisi mahdollisimman helppoa.

    t. pleksi
  18. #18
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    omasta mielestä geokätköilyn logiikka perustuu siihen, että kun ihminen tekee geokätkön, niin ei se laita sitä mihinkään mitäänsanomattomaan bussipysäkkiin, vaan hän vie sen jonnekkin näkötornille, alueen korkeimmalle näköalapaikalle, joka on jonkun pikkumutkan takana, eli normaali kävelijä ei välttämättä koskaan osuisi sinne, mutta geokätkön avulla hän osuu ja hänkin saa hämmästyä paikan 'kauneutta'. Eli jos sulle sanoittaisiin, että tee geokätkö, niin et laittaisi sitä roskakatokseen, vaan veisit sen hienoimmalle paikalle minkä tiedät.

    JT
    Samaa mieltä. Kypsähdin hieman kuvajahtiin, kun pahimmillaan porukka tykittää tyyliin mobiilisti paikallisia liikenneympyröitä ja muuntajakoppeja. Toki saahan näin tehdä, mutta ei ole mun juttu. Paremmin sopii kameran kanssa liikkeellä-ketju, hiljaista tosin itellä siinäkin. Mieluummin sitä oman alueensä hienoja puolia esittelisi (kuvat järkkärillä jne), jos porukka vaan haluaa nähdä (tai muuttaa asumaan...).

    Lisäksi vielä tähän, kätköt voisi olla jonkin hienon ajoreitin päässä tai sen varrella, tietty. Toisaalta myös se, että kätkö olisi suht mukavasti saavutettavissa ajokamppeissa ja esim. ilman kanoottia, nimimerkillä "kipaisu Saanan huipulle ja alas neljässä ja puolessa tunnissa nahkaisissa ajohousuissa ja bikerbootseilla ihanassa parinkymmeenen asteen lämmössä...". Muutamien satojen metrien (kuvaannollisesti merenpinnan tasolla) siirtmyät jalkaisin toki sietää ja on ihan suotavaa jaloitteluakin. Hienoimpiin paikkoihin voi joutua ajamaan vähän hiekallakin.
    Viimeksi muokannut: Järkäle; 24.04.2014 klo 15:24.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  19. #19
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Pete2: No, kyllähän tuossa tekemistä riittää. Jos saan tämän onnistumaan, niin luonnollinen jatko olisi laajentaa muihin maihin. Esim. Keski-Euroopassa on aika paljon enemmän motoristeja kuin täällä meillä. Mutta saa nyt nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Aluksi kuitenkin vain suomeksi, niin pääsee vähän testailemaan, miten homma toimii.
    Ihan hyvä tuokin, mutta ajatukseni oli kuitenkin että porukka reissaa paljon ulkomailla, joten olisi kiva listata noitakin kohteita talteen. Ihan suomenkielellä ainakin aluksi.

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tästä keskustelusta ja pohtimisesta jäi tavallaan päällimäiseksi mieleen, että yksi keskeinen edellytys tämän jutun "lentoon lähdölle" voi olla se, että uuden kätkön tekeminen olisi mahdollisimman helppoa.
    Minusta voisi olla helppoa sen löytäminenkin. Eli ideana pikemminkin hieno paikka kuin jonkun jutun etsiminen tuntikaupalla sitten kun on paikan päällä.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Kun masentaa, muista ykkönen on alhaalla ja loput ylös.
  20. #20
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyvä tuokin, mutta ajatukseni oli kuitenkin että porukka reissaa paljon ulkomailla, joten olisi kiva listata noitakin kohteita talteen. Ihan suomenkielellä ainakin aluksi.


    Minusta voisi olla helppoa sen löytäminenkin. Eli ideana pikemminkin hieno paikka kuin jonkun jutun etsiminen tuntikaupalla sitten kun on paikan päällä.
    Itse asiassa tämän hetkiset suunnitelmat kyllä mahdollistaa kätköjen tekemisen myös ulkomaille (suomeksi). Ai niin... yksi pikku puute on, mutta yritän korjata sen pikimmiten.

    Tuo halu helppoihin rasteihin on tullut nyt hyvin esiin. Kiitoksia, pidetään mielessä. Viimekädessä se on kätkön tekijän päätettävissä, mutta ohjeistuksella voinee vaikuttaa asiaan. Niin ja toki sivustolla voi kommentoida kätköjä, joten sitäkin kautta voi viestittää tekijälle, että on tehnyt liian vaikeeta.
  21. #21
    Jei! Pari kuukautta on itselläni pyörinyt vastaava idea päässä, mahtavaa jos joku tällaisen toteuttaa!

    Olisi hienoa lähteä lenkille ja välillä katsoa puhelimesta, missä voisi olla seuraava etappi. Varmasti löytyisi paljon hienoja reittejä ja nähtävyyksiä.
    SV650S -03
    Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
  22. #22
    mainio idea... ei tarvii enää sitten pohtia minne sitä taas lähtis ajeleen, randomilla ajelukin on vähän boring

    rastien löytämisen suhteen määkin sillä kannalla että ei mitään isompia vaatimuksia kätkön löytymiseen, kuten "tarpeen kalliokiipeilyvarusteet" tms
    mopolla pitäs päästä aikas lähelle.. ns. DriveIn-Kätköily
    ***
  23. #23
    Tää on mun juttu!
    Tärkeetä just se ettei tarvi ryömiä missään löytääkseen "rastin"
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  24. #24
    Hyvä idea, kannatan!!

    Plussaa nimenomaan se, että saisi mennä omaan tahtiin ja se, että katsomisen arvoiset paikat + kokemisen arvoiset reitit löytyisi yhdeltä saitilta.

    Geokätköilyäkin hieman harrastaneena, tässä pitäisi nimenomaan mennä siten, ettei tartte perse sammaleessa tonkia kaikkia kannonkoloja, vaan nimenomaan painopiste ajamisessa ja paikkojen katselussa.

    Toivotaan, että homma etenee!!
    Mopoton mies
  25. #25
    Kannatusta ja peukkuja myös täältä.

    Itseäkin tässä kiinnostaa saada päämääriä ajolenkeille ja ohessa vaikka jotain kiinnostavaa nähtävää/opittavaa. Tärkeimpänä erona kuvajahtiin ettei ole aikataulupainetta ja geokätköilyyn ettei tarvitse etsiä "filmipurkkia hehtaarin kuusimetsästä" vaan homma on helppo kuitata jos ei nyt ihan drivein-meiningillä niin lähelle kumminkin.
  26. #26
    Kuulostaa mielenkiintoiselta. Monesti on tullut mietittyä kun näkee kylttejä "nähtävyyksistä" että pitäisikö käydä oikeasti katsomassa mitä kyltillä oikein mainostetaan, mutta tämmöisen palvelun kautta saisi nyt oikeasti vähän vinkkiä missä käydä ja ei tarvitsisi itse kokeilla muistaa että missä sen kyltin oikein näki Tai siis näin minä tämän ymmärsin että mukaan tulisi todennäköisest juuri näitä kyltillä merkittyjä nähtävyyksiä ja sitten ihan muuten hienoja tai muuten merkittäviä paikkoja.

    Yamaha XJ -89 (58L) aj.133tkm (kevät 2014)
  27. #27
    Mahtava idea! Päämärätön ajelu loppuis voisiko "kätkö" olla esim joku hyvä mutkapätkä tai muuten vaa ajamisen arvoinen reitti?

    Ja sitten viellä mobiili sivut ehdoton! Tai myöhemmin appi että saatas tieto helposti jakoon!
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  28. #28
    Pariin edelliseen postaukseen liittyen:

    Perusajatuksena on se, että käyttäjät jakavat muiden kanssa sellaisia paikkoja, joiden ajattelevat sopivan ajelun kohteeksi. Ainakin itse toivon, että saadaan mukaan kaikenlaisia - sekä noita virallisia nähtävyyksiä että kaikkea muutakin.

    Ja eihän sitä kätkön tekijää pidä heti pyörittää delvacissa ja höyhenissä, jos paikka ei sitten olekaan ihan helmi. Saa siitä kuitenkin "ajelemisen aihetta"

    Odotan muuten innolla (tai kauhulla) ekoja testejä juurikin sen osalta, että miten tuo toimii mobiilisti. Kyllähän se täällä paikallisverkossa pelaa tuolla mun ainokaisella luurilla ihan kivasti, mutta se on varmaan aika kaukana siitä, mitä sitten todellisuudessa tapahtuu

    Ja kyllä, säännöt/ohjeet/saitti tehdään sellaiseksi, että myös tienpätkä tai reitti voi olla kätkönä. Mitään reittisuunnitteluvälineitä mulla ei nyt ole suunnitteilla, mutta ainahan reitin voi ohjeistaa tai sitten tehdä google-mapsilla ja laittaa kätköön linkin sinne.

    Ja vähän "kaupallisista kätköistä":

    Sitä olen tässä pohtinut, että miten pitäisi suhtautua kaupallisiin kohteisiin. Esim. geocaching-kätköihin ei saa laittaa oikeastaan mitään kaupalliseen viittaavaa, mikä on minusta ihan hyvä. Ja yleensäkin keskustelufoorumeilla ja vastaavilla rajataan kaikki yrittäjien viestintä aika tiukasti omaan karsinaansa tai kielletään kokonaan. Mutta toisaalta sitten kuitenkin motoristina ainakin minua kiinnostavat varsinkin kivat kahvilat tai lounaspaikat reittien varsilla. Huoltikset löytyy muutenkin, mutta nuo kivat pikku kahvituvat yms

    Mitä mieltä olette tuollaisista "kaupallisista kätköistä". Ehkä yksi vaihtoehto olisi rajata ne aluksi pois ja lisätä myöhemmin. Jos hommasta tulisikin suosittua, niin siitä voisi saada vaikka kahvilan pitäjiltä hieman ylläpitorahaa saitille. Tai sitten annetaan jossain vaiheessa mahdollisuus porukalle lisäillä kahviloita ja muita selllaisa. Kumpi tahansa, niin varmaan noille kaupallisille kätköille pitää olla kartalla oma symbolinsa ja mahdollisuus piilottaa ne. Jos noiden kuppiloiden osalta "kätkön" tekijä/omistaja olisi kuppilan pitäjä, niin enkä niihin saataisiin myös paremmin ylläpitoa esim. aukioloaikojen suhteen. No, tiedä häntä, mikä nyt sitten olisi hyvä... Kaupallisuuden rajaaminen ulkopuolelle nyt alkuvaiheessa olisi kyllä perusteltu silläkin, että noissa ihan normikätköjen perustoiminnoissakin on ihan riittävästi tekemistä ja mitä enemmän ekaa versiota paisuttaa, niin sitä pitempään kestää saada eka versio ulos.
  29. #29
    Kuulostaa hyvältä kaikin puolin, kuva jahtiin ei viitsi edes harkitsevansa osallistumista juuri tuon kiireen vuoksi.

    Tuo pikkukahvilat on hyvä idea myöskin.
    -Pepe-

    Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
  30.  
  31. #30
    Jes, jotain tämmöstä olen odottanut: Omaan tahtiin.
    Kiinnostaa kovasti.
    p=Dx3,14
Sivu: 1 / 124:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen