Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Mitä öljyä käytät fjr,ssä?
    Mulla on nyt ollut castrolin power1 racing 10w50.
    Tuntuu vain siltä että vaihteisto on jotenkin krouvi tai kovaääninen sillä öljyllä..
  2. #2
    Lainaa ja.p.i kirjoitti Katso viesti
    Mitä öljyä käytät fjr,ssä?
    Mulla on nyt ollut castrolin power1 racing 10w50.
    Tuntuu vain siltä että vaihteisto on jotenkin krouvi tai kovaääninen sillä öljyllä..
    Aluksi Yamalube 10W40, nyt viimeiset 4 vuotta olen laittanut Motul 5100 10W40. Hyvin on toiminut, tosin ykkönen on aina ollut aika "karkea" päälle laitettava, siksi käynnistänkin aina vaihde päällä.
  3. #3
    Monta vuotta jo ilman ongelmia ja tosi hyvällä kytkintuntumalla Motul 7100 10W-40 4T
    Mekaaniset äänet ehkä kovemmat kuin jollai semillä...... mutta kypärä päässä ei haittaa
  4. #4
    10W40 on valmistajan suositus. Tiedä sitten mitä tuo kuumana vähän jäykempi öljy vaikuttaa. Itse olen ajanut kanssa Yamalubella.
    FJR -17
  5. #5
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Tiedä sitten mitä tuo kuumana vähän jäykempi öljy vaikuttaa. Itse olen ajanut kanssa Yamalubella.
    Näistähän oli joskus jotain juttuakin, mitä oikeasti tuolla on merkitystä, nuohan ovat vain kaksi hyvinkin tarkkaan määriteltyä pistettä kyseisen öljyn viskositeetin käyrältä, eikä kerro tuon taivaallista mitä sille viskolle oikeasti tapahtuu niiden välillä tai vaikka heti tuon mittapisteen vieressäkään = onko moisella loppupelissä mitään aitoa virkaakaan, joku epämääräinen about sinne päin numeroarvo ja that's it

    Tästä syystä itselläkin oli joskus ruohonleikkuri, jossa käskettiin käyttämään nimenomaan mineraaliöljyjä synteettisten sijaan, koska tuo moottori saattaa käydä todella kuumana, varsin kaukana tuosta kuumapisteen mittauksesta ja siten synteettiset saattaa vaikka lurahtaa aivan totaalisesti jo noissa lämpötiloissa, mineraali tod.näk. säilyttää viskonsa paremmin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6.  
  7. #6
    Itse käytin FJR:ssä Motulin 5100 semisynteettistä, kokeilin Castrolin ja motulin (7100) täyssynteettisiä, mutta silloin tuntui vaihteet paukahtelevan pahemmin... Yamahalubea en koskaan kokeillut, eivät laittaneet edes huollossa sitä.. Super teneressä oli aina Yamahluben semisynteettiset ja toimi kuin unelma.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs