Hei
Onko kellään kokemuksia Nolanin N104stä tai 104 Evosta, tarvetta olisi potalle jota voi käyttää myös keulaportti auki kun hiljaa kruisailee tuolla maaseudun rauhassa. Hyviä ehdotuksia otetaan myös vastaan. Siirtymiä ajatellen pitäisi olla myös hiljainen.
-- Julius K -- R1200R & XL700v --
Itsellä Nolan n104 ollut käytössä kaksi kautta.
Ei pahaa sanottavaa, todella laaja näköala on kypärässä, sekä ylä/ala suunnassa, että leveys suunnassa, jopa sen verran suuri että edellisen kypärän jälkeen jopa oudoksutti kun koko lätty on näkösällä visiiristä.
Integroitu aurinkovisiiri ja pinlock toimivat niin kuin pitääkin. Asentelin kypärään vielä perus koss portapron korvakuulokkeet jotka menivät paikalleen heittämällä (asennus kolot valmiina). Hillittömän hiljaiseksi en kyllä kypärää luonnehtisi, ainakaan tuossa customi käytössä, en tiedä sitten miten toimisi kyykällä kun ajo asento muuttuu. Lukitus avoksi häy helposti yhdellä sormella, toisaalta ikkuna on niin suuri ettei taida olla suuremmin tarvetta avoilla...
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Muuten kyllä hyvä mutta äänekäs verrattuna esimerkiksi Shoein malleihin joista itsellä kokemusta. Näkökenttä laaja ja on tosi kätevä se portti.
Itse päädyin talvella tuohon 104:een, koska sopi parhaiten päähän sovittamistani avattavista. Käyttökokemuksia ei ole tien päältä vasta kuin 50 kilsaa. Näkökenttä on todella laaja ja aurinkolippa erittäin kätevä. Ilman tulppia kypärä kylläkin vaikutti hieman humisevalta, eli ei välttämättä Nolanin hiljaisin kypärä.
Mulla on kypärässä myös N-Comin B4 -kypäräpuhelin, ja siihen olen tuon 50 kilsan perusteella enemmän kuin tyytyväinen. Meni kymmenessä minuutissa paikalle kypärään ja ainakin puhelut kuuluu yllättävänkin hyvin maantienopeuksilla.
Sharkin Evo melko näppärä ratkaisu asiaan...
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Nolanin 104:n tuli mullekkin. Melko avara on luukku, mutta kunhan vain saan hampaat valkaistua kevääseen mennessä niin ok.Voi ajella myös pelkästään aurinkovisiiri alhaalla. B1:n puhelin systeemin tungin sisään, hyvin kuuluu ja käyttönäppäimet toimii hanskat kädessäkin näppärästi. (Olohuoneen sohvalla)
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Yamaha Tenere 1200 ZE -15.
Grexin avattavan jälkeen N104 tuntuu varsin hiljaiselta. Viime kausi tuli sillä mentyä ja olen kyllä tyytyväinen.
Sovittelin kaikki muutkin merkit, mutta Nolan sopi omaan päähäni parhaiten. Se on siis vallan yksilökohtainen juttu, eikä selviä kuin kokeilemalla.
Pojalla on N86 ja ostettiinkin mp-messuilta molempiin kypäriin B1-kypäräpuhelimet. Eio vielä ajossa testattu, mutta hyvin ne sujahti paikoilleen.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Minä ostin viime vuonna Schuberthin C3:sen, joka on hiljainen ja istuu meikäläisen kallon muotoon erinomaisen hyvin. Hintahaitarin halvin löytyi silloin täältä:
https://mprenkaat-store.com/avattava...pkrkfjbgjjqgh4
Ohjekirjan mukaan tosin keulaportti auki on ajelu kielletty, mutta olen minä sitä kaupunkiajossa harrastanut silloin tällöin.
Täältä 1 ääni n104:lle, kaksi kautta ollut ja tyytyväinen olen..
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Caberg Duke. Siinä on lukitus jotta pysyy keulaportti auki.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Itsekki kurvailen C3-päätä suojaamassa, mutta hiukan yllätyin kun jälkikäteen sain tietää että siinä ei ole hyväksyntää avo-käyttöön. Tuskin olis mun ostopäätökseen vaikuttanut moinen, mutta olinpa jotenkin siinä uskossa, että kaikilla avattavilla vois ajella "keulaportti"-avoinna.
Sittemmin tästä viisastuneena, olen todennut että harvassa on molemmat hyväksymismerkinnät.
Tuolta lisää merkinnöistä tietämättömille:
http://liikenneturva.mobie.fi/tyokal...ilijan-kypara/
<p>Honda CBR 1100XX -03</p>
Kannattaa kokeilla omalla pyörällä koelenkki. itse schubertin C3:n hakiessa jätin väliin ja pinlockin yläreuna tulee perusajoasennossa suoraan näkökenttään.. Voi olla että kaikissa olisi sama ongelma tuon xx:n kanssa.. Muuten olen tykännyt, ei huurru ja aurinkovisiiri riittää tummuudeltaan..
Kaksi kautta takana N104:lla eikä voi oikein moittia. Viime syksynä tosin hajosi jokin keulaportin avausmekanismissa mutta takuuseehan se meni, vaikka aika kauan sai odotella kypärää takaisin. Lähettivät sen takaisin tehtaalle. Mutta nyt taas toimii.
Ja N-com B4 kypäräpuhelimena, sekin tosin kerran vaihdettu takuuseen.![]()
Onko jollain kokemuksia scalan kypäräpuhelimen asennuksesta kyseiseen kypärään?(n104) Kävin Stormilla katsomassa kypärää ja näyttää, että aurinkovisiirin mekanismi on tiellä.
Viimeksi muokannut: cantor 43; 31.03.2014 klo 17:35.
Honda Monkey -82
Yamaha RS 125 -75
Honda CB 125 -84
Kawasaki ZZR 1100 -92
Honda CBF 1000 -06
Tekeekö sharkilla mitään?
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...ine-Prime-0004
Suzuki m1800r
Nolani hankittu, hyvä on, sopii päähän ja hiljainenkin. Keulaportti auki on mukavaa ajella kaupungissa ja maantielläkin onnistuu kun vaan laittaa aurinkovisiirin alas.
-- Julius K -- R1200R & XL700v --