Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Onko kellään kokemusta siitä ostavatko MP-alan yritykset yksityisiltä käytettyjä pyöriä? Vaihdossa toki ottavat, mutta ostavatko siis ihan pelkästään rahaa vastaan? Mulla saattaa olla tulossa tilanne, että pitäisi/olisi mahdollisuus myydä pyörä pois, mutta ostajana pitäisi olla MP-alan yritys.
    Triumph Bonneville 2008
  2. #2
    Kyllä ne varmaan "ostavat", tosin enempi varmaan saat lahjoittamalla pois.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Lainaa vkyostila kirjoitti Katso viesti
    Mulla saattaa olla tulossa tilanne, että pitäisi/olisi mahdollisuus myydä pyörä pois, mutta ostajana pitäisi olla MP-alan yritys.
    Alkoi ihmetyttämään, voitko hieman avata mikä voi olla sellainen tilanne, jossa ostajana pitäisi olle nimenomaan MP-alan yritys?
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  4. #4
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Alkoi ihmetyttämään, voitko hieman avata mikä voi olla sellainen tilanne, jossa ostajana pitäisi olle nimenomaan MP-alan yritys?
    Olen muuttamassa ulkomaille töihin. Tuleva työntajani kompensoi mahdollisia muutosta aiheutuvia taloudellisia tappiota (esim asunnon, auton tai MP:n myynti) maksamalla könttäsumman jokaisesta transaktiosta, mutta sen ehtona on että kauppa hoidetaan virallisen tahon kautta, eli suoraan yksityiselle myynti ei käy. Selvittelen vielä onko myyntitilityyppinen ratkaisu heille ok, eli joku liike myisi pyöräni minun lukuuni mutta ei varsinaisesti ostaisi sitä omaan taseeseensa välissä. Mun kannalta helpoin ratkaisu olisi tietty myydä pyörä suoraan jollekin liikkeelle, vaikka sitten kohtuullisen alennuksella käypään arvoon nähden.
    Triumph Bonneville 2008
  5. #5
    Varmasti saat myytyä, mutta eipä niistä liikkeet juuri mitään maksa.
  6. #6
    Lainaa vkyostila kirjoitti Katso viesti
    Olen muuttamassa ulkomaille töihin. Tuleva työntajani kompensoi mahdollisia muutosta aiheutuvia taloudellisia tappiota (esim asunnon, auton tai MP:n myynti) maksamalla könttäsumman jokaisesta transaktiosta, mutta sen ehtona on että kauppa hoidetaan virallisen tahon kautta, eli suoraan yksityiselle myynti ei käy.
    Kai nyt jollain tutun tutulla on auto- tai mp-alan liike, jonka kautta homman saa hoidettua osapuolia tyydyttävästi
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  7. #7
    Jos firma maksaa tappiot pyörän myynnistä, tyyliin ostit pyörän juuri 10 tonnilla ja nyt saat siitä tonnin mopoliikkeestä
    Voisi kuvitella että kannattaa myydä yksityiselle, saat niin paljon paremmat rahat.

    Auto/mopoliikkeiden tarjoukset ovat joskus niin naurettavia. Kysyin vuosi sitten vaihtotarjousta 10ke autoon -00 subaru legacysta, paskin tarjous oli 1000e. Myin sen sitten yksityiselle reiluun viiteen tonniin..
    Mopoliikkeiden tarjoukset ovat olleet myös aika nihkeitä kun pyörää myydessä kyselin. Ymmärrettävää toki kun bisnestähän ne tekee
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    TK-mpauto Lahdessa ainakin ostaa pyöriä. Yhden mopon olen sinne myynyt ihan sopivalla rahalla ja nykyistäkin sinne tarjosin. Hintakin oli sen verran kohdallaan, että myynti on vaiheessa ainoastaan sen takia, etten ole ehtinyt/jaksanut ajella Lahteen asti. Plussapuolena liikkeeseen myydessä on se, ettei tarvitse kuunnella sitä narinaa, että tossa takakatteessa on suurennuslasilla nähtävä naarmu ja siitä pitäs saada ainakin 500€ alennusta.
    Superbike #7
  9. #9
    Kysy Bike World Vantaalta.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  10. #10
    Kiitoksia vastauksista. Jos ne mopoliikkeet eivät noin niinkuin kategorisesti sano ajatukselle ei, niin pitää vaan sitten soitella läpi ja kysellä.

    Tuo työnantajani systeemi on kieltämättä hieman outo, koska korvaus on tosiaan sama summa (5000 dollaria) riippumatta siitä onko myytävä mopotin loppuun ajettu piikki vuodelta -83 vai uudenkarhea Goldwingi suoraan liikkeestä. Toisaalta sehän olisi ihan loputon suo jos jokaisen rekryn kanssa pitäisi käydä keskustelu sen oman mopon tai auton käyvästä hinnasta ja sopivasta tappion kompensoinnista. Se on sitten jokaisen omassa päässä tehtävä laskelma, että kannattaako lähteä myymään liikkeen kautta tai liikkeelle ja kuitata tuo kertakompensaatio vai pitää prätkä vai ehkä myydä yksityiselle ilman kompensaatiota.
    Triumph Bonneville 2008
  11. #11
  12. #12
    Lainaa jammo kirjoitti Katso viesti
    WilleWallun linkkaamaan liikkeeseen kannattaakin myydä.

    "Jos pystyt myymään huomattavasti edullisemmin kun nettimotossa myydään vastaavanlaisia pyöriä niin täytä alla oleva lomake."

    Yllättäen ostavat...

    Semmosen liikkeen mäkin haluan nähä missä ostavat nettimoton yleisen pyyntitason mukaan liikkeeseen sisään käytettyä tavaraa.
    Olisi ainakin varastoa mitä kaupata eteenpäin...
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
  13. #13
    Biketeam Raisiossa tarjos mun 37t ajetusta -05 Honda cbr xx 5000e jos on ulkopuolisin kunnos ja kulutus osat hyvät. Tämä siis viime loppukesästä. Tarjous oli alhainen mutta mielestäni ei nyt täysin naurettava ku ottaa huomioon että oli liikkeen tarjous.
    XX
  14. #14
    Sehän riippuu tasan kahdesta asiasta

    1) Kuinka "kaupallinen" kamppeesi on? Merkki, ikä, malli, ajokilometrit, huolto jne... Onko sille kysyntää...
    2) paljonko haluat tuosta rahnaa

    Uskallan väittää, että kyllä monikin liike ottaa myyntii, jos on kaupallinen vekotin ja et pyydä liikaa = noille jää kunnon kate.
    <p>2002-2014</p>
  15.  
  16. #15
    Jos on henkisesti valmistautunut siihen että sisäänostohinnan ja varman ulosmyyntihinnan väliin liikkeen pitää saada minimissään mahtumaan 2000€ tuottoa sijoitetulle pääomalle, niin saattaa jopa jotakuta kiinnostaa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter