Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Kaivataan kokemuksia hyvistä renkaista pyörään R1200Gs, pääosin ajelua pikitiellä, mutta saisi pelittää myös soralla.
  2. #2
    Lainaa marmotoven kirjoitti Katso viesti
    Kaivataan kokemuksia hyvistä renkaista pyörään R1200Gs, pääosin ajelua pikitiellä, mutta saisi pelittää myös soralla.
    Tigerissä on renkaat samaa kokoa ja niistä on nyt talvi tullut kyseltyä ja luettua kokemuksia kun kesäksi pitää olla asvalttiajoa kestävät sorarenkaat alla. Karoo 3 on hyvä mutta takarengas kuluu kuulemma 2tkm loppuun, edessä kestää. Mitas E-07 kestää joidenkin mukaan jopa 10tkm ja pitoa kehutaan. Karoo 3 edessä ja E-07 takana olisi oman ymmärryksen mukaan paras pidon ja keston yhdistelmä. Halpisrenkaista tuohon kokoon tuli juuri GoldenTyre GT201, jollainen on tulossa itselle sorapäristelyyn taakse (kuvio miellytti silmää, hinta kukkaroa), edessä jatkaa Karoo 3. Rengas-online myy näitä, ja Mitasta Valmer.fi.

    Muita renkaita on Heidenau K60, mutta kuulemma märällä asvaltilla liukas ja asennus tekee tiukkaa jäykän rungon takia. Karoo 3 oli pehmeää tavaraa, sain sujautettua helposti etuvanteelle syksyllä. Sittenhän on näitä 90% asvalttirenkaita. Tourance ja Anakee 2 kuviot on vähän avoimemmat kuin uudemmissa versioissa. Näilläkin ajaa, mutta kallistaessa liukuu sekä etu- että takarengas, vaatii tarkkuuta mikä vie osan hauskuuta. Takana voi olla 90% rengas jos edessä on karkeampaa kuviota. Perän heiton kun saa korjattua kaasulla nätisti (+ on hauskaa), keulan karkaamisenkin saa korjattua kaasulla, mutta se on vaarallisempaa kun mutka oikenee reilusti.
    K1200GT & 701Enduro
  3. #3
    Kokemuksia ei itselläni ole, mutta ei varmaan huono vaihtoehto Bemuun, jos ovat uudessa mallissa ensiasennuksena.

    http://www.conti-online.com/www/moto...tack_2_en.html
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  4. #4
    Minä aion kokeilla jossain vaiheessa sellaista yhdistelmää että eteen Karoo 3 ja taakse joku Tourance/Trailattack/vastaava. Voin vahvistaa ekan vastaaja kommentin Karoo 3 takasen heikosta kestosta, reilut 2tkm kesti minulla. Sai se tosin aika hyvin runtuakin . Jäi siitä sit tuo etunen nurkkiin pyörimään, ei juuri uutta häpeä noilla kilsoilla. Sivupito ei Karoo 3 etusessa paljon esim. Tourancesta eroa mutta jarrutuspidossa on järkyttävä ero soralla. Pysähtyy nimittäin gessu hieman erilailla jos on vähänkään irtonaisempi tienpinta . Ja tosiaan Karoo 3 myös erittäin helppo asentaa vanteelle jos itse haluaa väännellä. Täydellisenä vastakohtana voisin mainita Mitas e-09 dakarin 140/80 kokoisena, jäykkä kuin rautakanki ja pirun vaikea saada poksahtamaan vanteelle. Tuo on niin kova että kun sen vanteelle kerran saa niin kestäis varmaan vaikka laskis kaikki ilmat pihalle...

    Vaikee kyl antaa mitään täydellisiä suosituksia kun ei tunne aloittajan ajotapoja ja mieltymyksiä. Pitäisi kutsua kokoon iso joukko erimallisilla kumeilla varustettuja gessuja ja sitten vain käydä kokeilemassa mikä miellyttää itteä kaikista eniten . Nappularenkaissa on se hyvä puoli että jos huomaa tehneensä vika valinnan niin ei siitä kuitenkaan kauaa tartte kärsiä, kahdessa tonnissa ne yleensä saa suditettua vaihtokuntoon .
    :-)
  5. #5
    Minä olen tykästynyt Dunlop Trailmax TR91 renkaaseen, kolmas sarja menossa.

    Erinomainen asfaltilla, mutta riittää minulle mainiosti myös sora ja hiekkateillä ajettaessa.
    Ajan noin 30-40% päällystämättömillä teillä, yleensä tapeilla seisten nautiskellen, myös metsäautoteitä mutta en kuitenkaan ihan pienimmillä poluilla tai maastossa.

    En osaa muuta moittia kuin että mielellään saisi kestää pidempään, mutta niinhän se taitaa olla että kaikkia hyviä ominaisuuksia ei saa samaan renkaaseen.

    Takarenkaan olen vaihtanut 6-7 tkm ajon jälkeen, eturenkaan 10 tkm.

    Contin Trail Attacista on kahden sarjan kokemus.
    Kestää aavistuksen pidempään kuin Dunlop mutta on liukkaampi märällä pinnalla.
    Continentalit oli mun pyörässä ensiasennusrenkaana.
    Nyt siitä on tullut TrailAttack 2 versio jossa pitäisi olla paremmat märkäpito ominaisuudet.

    Ensiasennusrenkaista vielä sen verran että uutta vesi Gessua tulee tehtaalta eri valmistajien renkailla:
    Continental Trail Attack
    Michelin Anakee 3
    Metzeler Tourance Next
    Viimeksi muokannut: GSR600; 23.03.2014 klo 19:33.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  6. #6
    Itse olen mieltynyt Tigerissa Continetalin TrailAttackiin (2). Renkaassa melko hyvä kulutuskesto, toimii hyvin asfaltilla sekä pärjää myös soralla. Parhaimpana ominaisuutena pidän hyvää märkäpitoa sateella kanttaillessa.

    Vuosien varrella olen kokeillut Bridgestone BattleWingiä, Metzler Tourancea ja Michelin Anakeeta. Nyt menossa toinen peräkkäinen sarja TrailAttackia. Metzler ja Michelin oli ihan ok renkaita, mutta Bridgestonea en voi suositella. Tourance soveltuu Micheliniä paremmin soralla surautteluun.

    Valtaosa omasta ajosta tapahtuu asfaltilla, ehkä 20 % on sorateillä ajelua
    Triumph Tiger 955i -06
  7. #7
    Metzeler Tourance takarengas kesti 14 800km sitten näky kudokset.
    Eturengas, Tourance sekin, kesti 20 600 ja vielä oli pintaa mutta epätasainen jo ja täristi joissain nopeuksissa.

    Nyt on taas Tourance edessä ja Contin TrailAttack 2 takana.
    Saas nähdä miten tuo yhdistelmä toimii.
    Honda XL1000VA 2006
  8. #8
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    Metzeler Tourance takarengas kesti 14 800km sitten näky kudokset.
    pitkä siivu! Minun ajotavalla ovat olleet vaihtokunnossa alta 7tkm . Räteille en tosin ole uskaltanu noita ajaa, vaihtoon kun keskellä millin verran uraa.
    :-)
  9. #9
    Conti Trail Attack2. Sillä pärjää hiekallakin ja ei siinä minun taidolla pidossa mitää häviä Trailmax Dunlopille (nyt on edessä Trailmax). Trail Attackilla olen ajanut sekä radalla että hiekalla ja on riittävän hyvä hiekalla (varsinkin jos vähän pudottaa painetta) ja vastaavasti asfaltilla sen verran siistimpi ajaa kuin nappula --> jos valtaosa ajosta asfaltilla niin ne on minun valinta.

    Laitan itse seuraavaksi eteen ja taakse nappulat, menköön vaikka Karoo 3, vaihdetaan sitten takasta pari kertaa kesässä...
    Husqvarna 701LR
  10. #10
    Heidenau k76. Pitoa paremmin soralla kuin muissa 90/10 tai 80/20 renkaissa. Pitäisi kestää myös hyvin kilometrejä.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  11.  
  12. #11
    Heidenau scoutit, kestää, pitää asfaltillakin, mopona triumph Explorer, sivulta 1001renkaat, setti maksaa 175€.