Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    [QUOTE=pusi;6271670]Korsikalla auringonpaisteessa ihmettelemässä Napoleonin sukujuuria.QUOTE]
    Mistä nykäsitte Korsikaan ja millaista siellä oli? Samallahan tuosta pudottaisi Sardiniaan, kun ihan peräkkäin ovat. Kellään kokemusta?
    <p>.</p>
  2. #32
    Lainaa daddy0 kirjoitti Katso viesti

    Biker-hotellit vaikuttavat tosiaan netin perusteella selvästi keskitasoa kalliimmilta
    Sanoisin, että riippuu siitä mitä ne Biker-hotellit ovat. Willa Löwenherts saksassa on ollut kautta aikain halvempi kuin nukkupaikka keskimäärin, tosin vertailu tavallisiin mestoihin on vaikeaa paikan erikoisuuden vuoksi.

    Iselsberghof G-locknerin eteläpuolella on myöskin tarjonnut edullista majoitusta.

    Pub El Paso Trenton länsipuolella on hintahaitarin alaosissa verrokkeihinsa nähden, jos nyt se, että hotellin pitäjä on HD-kuski ja baarin kaljahanat on koneen lohkoista tehty, tekee paikasta Biker-hotellin.

    Eikä myöskään ne saksalasen MP-lehden yhteistyökumppanihotellit ole mitenkään kalliita vaan yleensä kyllä sieltä hintahaarukan alatasolla, siis ne joissa olen käynyt eli Cristallo Lewico-Termessä ja Silence Non-laaksossa.

    "Arabbaan (majoitus halpaa) tai Corvaraan (majoitus kalliimpaa) "
    Näin se maailma heittelee erilaista kulkijaa, mulla taas on sattunut Corvarassa se halpa hotelli ja Arabbassa se kalliimpi hotelli eli en ole samaa mieltä Corvaran kalleudesta.


    "Matkan suunnittelun voi aloittaa oheisen linkin ja edelleen sen sivulla olevan karttalinkin pohjalta. Vastaavaa tarjontaa näyttää netissä riittävän.
    http://www.motorrad-hotel.com/en.html"
    Voi olla, etten tutustunut sivustoon riittävän perusteellisesti, mutta pikaisesti katseltuna en aloittaisi mitään suunnittelua tuon saitin perusteella. Kartan reitit ikään kuin kiersivät kaikki ajopätkät. Tosin siellä luki että "Detailed information available at any of the 9 biker hosts. " eli ne reittikartat/infon saa vasta kun majoittuu johonkin yhteistyöhotelliin.

    Jos saksa taittuu niin ennemmin ostaisin Louis/Pololta "Alppikartaston" jossa on kaiketi aika kattava tietopaketti niiltä kuuluisimmilta pälkiltä. Tosin se siis on saksankielinen eikä se siitä syystä aukea minulle muuten kuin hyvähkönä karttana. Näissäkin kartoissa olevat reitit eivät aina ole saaneet mun hyväksyntää, mutta se alkaa olla jo ihan makuasia ajaako miellummin passo Mendolan kautta vai Paladen ja varsinkin kun viimeisimmissä painoksissa myös kartan laatijat ovat huomanneet Mendolan hienouden ja se on sinne nyttemmin piirretty.

    Vanhassa versiossa sitä ei oltu merkattu ja siitä päättelinki, että kartta olisi alunalkaen jonkun saksalaisen autojärjestön tekemä ja siitä syystä Mendola olisi jäänyt pois sillä sillä pätkällä on yksi kapeahko kohta jossa on usein(joskus) ollut asuntoautot "jumissa"

    Mutta hyvänä puolena saksan alppikartassa on se, että sinne on editoitu muutamia paikkoja. Esim. Mt. Jafreaun eteläpuolella kulkee vanha sotilastie, jota ei löydy TOMTOMista ei GoogleMapsista, mutta Polon alppikarttaan se on käsin lisätty. ( ja varmaankin myös Louissin, käyttänevät samaa aineistoa)

    Mitä tulee hotellivarauksiin niin nyrkkisääntö on " mitä myöhemmäksi jättää nukkupaikan etsinnän sitä varmemmin se on jo myyty jollekkin toiselle "
    Mä en oo oikeastaan koskaan varannut hotellia etukäteen ja jokseenkin aina on huone kuitenkin löytynyt. Joskus sen etsintään on palanut pari tuntia ja useimmiten vähemmän, riippuen paljon siitä olenko ollut halukas maksamaan yhden hengen huoneesta 110e vai enkö.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 19.03.2014 klo 15:44.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  3. #33
    Jos meinaa olla muutaman päivän tai vaikka viikon samassa tukikohdassa ja ajella sieltä ympäriinsä ilman kaikkia kamoja mukana niin esim. ferienwohnung.de tai interhome.fi on aika hyviä paikkoja etsiä majoitusta !
    Ollaan muutama reissu tehty niin et ensin italiassa viikko ja sit kroatiassa toinen, kämpät interhomelta !
    Aika sopivaan hintaan !
    Nyt kesäkuussa Comolle viikoks, asunto Bellagion läheltä neljälle hengelle 380 € viikko !
    Muuten ollaan menty niin että edellisenä iltana päätetty minne suuntaan lähdetään ja sit varattu hotelli määränpäästä valmiiks, usein saa nettivarauksella edullisemmin ku hotellista suoraan !Johtuen niiden sopimuksista eri välittäjien kanssa !
    Pera !
  4. #34
    [QUOTE=Motoristi1958;6271856]
    Lainaa pusi kirjoitti Katso viesti
    Korsikalla auringonpaisteessa ihmettelemässä Napoleonin sukujuuria.QUOTE]
    Mistä nykäsitte Korsikaan ja millaista siellä oli? Samallahan tuosta pudottaisi Sardiniaan, kun ihan peräkkäin ovat. Kellään kokemusta?
    Livornosta Toscanasta otettiin lautta Bastiaan n. 4 tuntia + normi odottelut laivan saapumista satamassa. Pari yötä Bastiassa josta kierreltiin saarta ristiin rastiin ja kannattaa iltalaivalla mentäessä varmistaa että hotelli auki 24h. Muuten saattaa myöhästyä. Ajacciossa, mistä suuri pieni mies Napoleon kotoisin yksi yö ja sitten laivalla kohti Nizzaa. Sardiniassa olen ollut joskus 10 v. Sitten ja nähtävää löytyy sieltäkin. Joku tässä kyselikin Sardiniasta foorumilla ja joitakin kommentteja pitäisi löytyä jos löydät ko. keskustelun.
    pl
  5. #35
    Tuohon aikaan mahtuu. Kuten aikaisemmin todettiin, niin Alppilandiassa voi hotellinpitäjät olla lomalla. Elokuussa en ehkä lähtis kokeilemaan varaamatta...

    Itse pidän majoittautumisessa pienten kylien perheen pitämässä hotellissa. Palvelu pelaa ja hinta ei huimaa.

    Etukäteisvaraaminen on mummoilua! Jos matka katkeaa tai suuntautuu toisaalle hyvistä tai huonoista syistä voi toki jotain rahaa menettääkin.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  6. #36
    Keskustelun pohjalta on nyt tehty päätös, että majapaikkoja en etukäteen varaile ainakaan koko reissun ajaksi. Ensimmäisen yön majapaikkaa pitää vielä miettiä, koska saisi ensimmäisenä päivänä yhden pienen helpotuksen. Reissun ensimmäinen päivä kun tuntuu aina menevän jotenkin "sumussa" ja silloin tulee aina löydettyä se reissun kallein majapaikka

    Kiitoksia taas hyvistä vinkeistä majapaikkojen ja kylien suhteen.

    Onko mitään hyvää vinkkiä luonnon nähtävyyksien löytämiseksi?
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  7. #37
    Lainaa daddy0 kirjoitti Katso viesti
    Onko mitään hyvää vinkkiä luonnon nähtävyyksien löytämiseksi?
    Minä olen ottanut jonkun ao. seutukunnan kartan, esim Alpenpass roads - muistaakseni, katsonut siitä ne tiet jotka on korostettu vihreällä ja pyrkinyt ajamaan niitä pitkin.

    Ts. mahtavin luonnonnähtävyys ovat vuoret joiden rinteillä, ja laaksot joiden pohjalla, usein myös joen vartta myötäillen, tiet menevät.

    Kyllä siinä toiseksi jäävät esim. kaikenlaiset prinsessa ruususen linnat: https://www.google.fi/search?q=prins...w=1014&bih=522
    <p>.</p>
  8. #38
    Mielenkiinnosta kyselen vielä :

    Elämäntapamotoristi
    "...mulla taas on sattunut Corvarassa se halpa hotelli..."

    Koitin itse etsiä Corvarasta tulevalle kesälle hotellia, mutten onnistunut löytämään Arabban Olympia-hotellin hinnalla vastaavaa. Muistatko mikä hotelli oli se edullinen?

    Olympiasta nyt (taas) varattu 43€/hlö/yö sisältää buffet-aamupala ja illallinen (4 lajia). Tuota pidän itse nuukana ihmisenä edullisena.

    jussi
  9. #39
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Ulmissa taas ei ole mitään muuta nähtävää, kuin tuo katedraali, joka kylläkin on korkea. Kuollut tuppukylä. Ennemmin menee vaikka Müncheniin tai Stuttgartiin, kun matkaa ei ole kuin reilut 140km molempiin ja tiet ovat hienoja ajaa.
    Vahvasti eri mieltä Ulmista... vaikka mitä voisikaan normi suomituristi tietää jostain kaupungista Keski-Euroopassa. Ulm on paljon siistimpi yleisilmeltään kuin Stuttgart ja München ja Ulm on valittu yhdeksi parhaista asuinpaikkana Saksassa, myös ilmanlaatu on parhaasta päästä

    Ulm on hyvin A7 Autobahnin vieressä eli hyvä paikka yöpyä ja jatkaa matkaa. Kaupungissa on mieletön ravintolatarjonta, joka peittoaa mennen tullen känäset Helsingin ravintolat puhumattakaan jostain Hämeenlinnan käpyperästä; saa mm. 17"" läppärin kokoisia Schnitzeleitä (Ravintola Zum Schatten). Ulmin lähellä on Schwäbische Alpit, Blaubeurenin pikkukaupunki. Ulmin Fischerviertel eli vanhakaupunki on mielenkiintoinen pienten purojen varrelle rakennettu kaupunginosa.

    Kaupungissa ja kaupungin lähellä on hyvät ostosmahdollisuudet monine ostoskeskuksineen mm. Blautalcenter ja Senden, jossa mm. Euroopan suurin huonekaluliike. Kirkkoaukion ympäristössä on mukavia terasseja ja pikkuliikkeitä; hae vaikka Rolex olutta juodessasi.

    Kun pohjoisesta aamulla lähtee niin kunnon päivämatkan jälkeen hyvä paikka yöpyä.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  10. #40
    Arabban kävijöille: kaksi parempaa vaihtoehtoa Olympialle jossa itsekin bunkkasin yli 15 vuoden ajan kesän retkillä, Arabbasta 3,6 km Cortinan suuntaan www.alforte.com . Upea paikka ja erinomainen ruoka ja aamiainen (vrt,Olympia), alennus motoristeille. Ei paljoa eroa hinnassa Olympiaan. Todella viihtyisä paikka. Toinen vaihtoehto Hotel Cesa Padon, Livinallongossa, eli ei kaukana Alfortesta. Mieletön maisema vuoristoon pihalta/huoneista, hinta ok, ruoka aivan huippua (Michelin-tarroja ovenpieli täynnä). www.cesa-padon.it . Molemmissa talli prätkille jos sellaista on vaille.

    Näissä kahdessa ei myöskään ole bussituristilaumaa riesana... Ja HUOM! Nämä ovat siis mielestäni parempia vaihtoehtoja Olympialle, ei halvempia. Mutta ei myöskään kalliita hinnaltaan, hinta/laatu-suhde molemmissa erinomainen.

    Corvarassa on (tai ainakin OLI) semmonen bikerpaikka kuin Fontana vai oliks La Fontana. Joskus kauan sitten yövyin, sijainti ihan siinä missä kylä loppuu kun tullaan Arabbaan päin, mutkat nousee talon takaa...muista vastaavista Corvarassa en tiedä.....olikohan omistajaperheen nimi Rottanara tai Rottonara...aika perusmeininki, ei mitään ylimääräistä tarjolla, mutta hintakin oli siihen aikaan hyvin kohtuullinen.
  11. #41
    Vastaavuudesta en tiedä, koska olen yöpynyt molemmissa paikoissa kertaalleen. Corvarassa Fontanassa 1hh/1yö/puolihoito 35e. En tiedä oliko hinta listahinta sillä paikkaa oltiin sulkemassa ennen aikojaan ja sain toisen yön ilmaiseksi, kun aamupalaa eikä iltaruokaa enään ollut tarjolla. Fontanan isäntä olisi voinut varata samalla hinnalla jostain läheltä yöpaikan jos olisin tarvinnut silläö alun perin olin aikeissa olla siellä 3 yötä, jätin kuitenkin yöpymiset 2:een sillä yhdeksi yöksi majapaikan vaihtaminen ei innostanut.

    Itseasiassa olen yöpynyt tuossa mainitussa Olympiassa reilu 20v sitten ja sattuneesta syystä muistan vielä silloisen hinnan noin suurinpiirtein eli lähtöhinta oli 60000-70000 itl ja Supplementien jälkeen 90000itl ( seuraava yö Canaseissa 55000itl ja siellä oli silloin käynnissä jääkiekon MM-kisat). Samoihin aikoihin yövyin italiassa alimmillaan 25000itl ja normaalisti 45000-70000itl ja kovimmillaan 110000itl.

    Sen verran olen kyllä reissannut italiassa, että ihmettelin kuinka Corvara voisi olla oletusasetuksena kalliinpi kuin Arabba kun normaalisti en ole hintaeroja eri alueidenkaan välillä huomannut saati sitten kun välimatkaa ei ole kuin muutama kilometri.

    Ei mulla muuta.

    Lainaa upnjussi kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiinnosta kyselen vielä :

    Elämäntapamotoristi
    "...mulla taas on sattunut Corvarassa se halpa hotelli..."

    Koitin itse etsiä Corvarasta tulevalle kesälle hotellia, mutten onnistunut löytämään Arabban Olympia-hotellin hinnalla vastaavaa. Muistatko mikä hotelli oli se edullinen?

    Olympiasta nyt (taas) varattu 43€/hlö/yö sisältää buffet-aamupala ja illallinen (4 lajia). Tuota pidän itse nuukana ihmisenä edullisena.

    jussi
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  12. #42
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Kaupungissa ja kaupungin lähellä on hyvät ostosmahdollisuudet monine ostoskeskuksineen mm. Blautalcenter ja Senden, jossa mm. Euroopan suurin huonekaluliike.
    Juu, sohvahan tuolta reissulta kannattaa ostaakin
  13. #43
    Migä Widdu tätä nykynuorisoa oikeen vaivaa.... ja suurta osaa vähän
    vanhemmaksi eläneitäkin .

    Ihan käsittämätöntä "extremeä" on siirtyä "oi maamme suomenmaa"
    ulukopualelle...... jossa koko vitun maapallo puörii samoista lähtökohdista .

    Ihmisen pitää.... syödä, juoda... ja naida.... ja tehdä kaikkea muuta, mitä ihmisen
    "pitää tehdä"

    Hieman on sävyeroja ja säätötarvetta.... mutta ei sen kummempaa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #44
    Älä Bone nyt hirmusesti mollaa jos joku kyselee neuvoja , ekakertaa tuonne maailmalle ainá joku lähtee ja matkustelee tyylillään Itsekin vielä harjoittelen 65 v. mittarissa ja mopoilua takana 51 v. ja kilometrejä takana riitävästi ja majapaikat aina löytyneet joko etukäteen tai kohteessa pyörien ja valkaten sopivinta kukkarolle tai fiilikselle. Keskiviikkona 25.23. starttaan vähän pidemmän siivun Barcelonasta ja reitti aivan auki paitsi laiva lähtee Travesta 30.03.klo03.00. Lyhin reitti 1850 km ja pidempi reittin. 2500 km, saas nähdä mitä kelejä se Foreca ehdottelee, neuvoja otan aina vastaan jos asiallisia. Taitaa lunta olla vielä noilla yli 2000 m Alpeilla ja Dolomiiteilla? Customilla liukkailla Metzlereillä mennään ettei hirmuisiin lumi ja rapakeleihin ole kiinnostusta. Monacosta Nizzaan rantatietä lokakuun lopullla pyörää talvisäilöön tuotaessa. https://www.youtube.com/watch?v=7d-1Qnumd-g
    pl
  15. #45
    Elämäntapamotoristi:
    "...ihmettelin kuinka Corvara voisi olla oletusasetuksena kalliinpi kuin Arabba ..."

    Tarkoitus ei ollut kinata tai aiheuttaa pahaa verta. Itse todellakin googlemapsin kanssa haeskelin hieman suuremmasta kylästä, kuin Arabba, vastaavaa majoitusta puolihoidolla. Hinnat vaikuttivat Corvarassa, kuten myös Canazeissa, kalliimmilta kuin Olympiassa. Siitä omat johtopäätökset.

    Samalla asialla ollaan, ei siitä sen suuremmin.

    jussi
  16.  
  17. #46
    Lainaa Juho J kirjoitti Katso viesti
    Juu, sohvahan tuolta reissulta kannattaa ostaakin
    Täällä huonekaluliikkeessä löytyy hiukan laajempikin valikoima kuin pelkkiä sohvia, sänkyjä ja pöytiä. Vaikka jotain pienempää tavaraa esim. kiva Villeroy&Boch:in ruokailuvälinesarja, erilaisia valaisimia tmv. . Ja kokoa liikkeellä on 10 000m², joten eiköhän sieltä aika paljon sälää löydy.
    Viimeksi muokannut: mursu; 25.03.2014 klo 16:33.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12