Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 169:sta
  1. #61
    No eihän se matematiikka niin kauhian ihmeellistä ole jos täällä Kekkoslovakiassa on setin hinta n.400 e tai itseasiassa himpun yli, ja tuolla alempana se on ohuen karvan verran alle 300 e, niin eiks siitä nyt jotain reilu satanen tule eroa.?

    Riippuu vähän rengasmerkistäkin ja mallista tietty. Viime kesänä kun lähdin täältä oli alla Bridgen S20 ajettu reilu 2 tuh., päästiin Itävaltaan niin oli kaikkien mutkien jälkeen ajettu n.4 tuh. ja vaihtokunnossa. Samanlaiset alle ja siihen sitten vajaa 3 vk ja reilu 3,5 tuh.km Alppiajoa & vähän motariakin 37 asteen helteessä, ja taas oli takanen vaihtokunnossa. Silloin oltiin Slovenian rajan pinnassa joten uutta vaan alle, ja maksoi koko setti sen n.290 e. Nyt vaan vaihtui tourinkigummi eli Pirelli Angel GT alle...sillä pääsikin hyvin himaan ja pintaa on niin penteleesti vielä jäljellä....näyttäis siltä että tulevan kesän reissun lopuilla jossain Ranskan maalla Alppiseudulla on taas renkaan tarvetta.
  2. #62
    Just eilen kuriiri toi Pirelli Angel GT kumit kotiovelle. Eteen normi koko 120/70R17 ja taakse 180/55R17 ns. A versio. Tilasin Saksasta Reifenversandista ja hintaa yhteensä 279,12€.
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  3. #63
    Lainaa toma kirjoitti Katso viesti
    Just eilen kuriiri toi Pirelli Angel GT kumit kotiovelle. Eteen normi koko 120/70R17 ja taakse 180/55R17 ns. A versio. Tilasin Saksasta Reifenversandista ja hintaa yhteensä 279,12€.
    Vieläkö he tuuppaavat 23,50e luottokorttimaksajalle (eurocard/visa) lisäkuluja laskulle?
  4. #64
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Minkä vuoksi oletetaan että rengas vaihdetaan rengasliikkeessä? On moinia minunkaltaisiani jotka vaihtavat renkaansa itse, näin kohdallani jo vuodesta 1969, ja joille aika ei ole rahaa. Suomestakin ostaessani, viimeksi pari viikkoa sitten, ei asennusta tehnyt rengasliike. Tällaisessa tapauksessa hintaero Eidem Oy vs. Mynetmoto onkin jo esimerkkitapauksessa 25,00 euron rahtikuluilla 78,00 euroa ja tällainen summa on, ainakin minun lompakossani, kohtuullisen paljon rahaa. Näin ollen, minkä vuoksi maksaisin, tai joku kaltaiseni maksaisi, asennuksesta jota ei tarvitse?
    Toki sellaisessa tapauksessa ettei osaa tai viitsi ja tunnin työstä palkaksi ei riitä 78,00 euroa puhtaana käteen niin asia on toinen.
    Ei nyt oikein toimi tuo vertailu.
    Vaihdan ja tasapainotan minäkin renkaani itse.Ennen ole tilannut kumit rodamotolta,mutta kyselin eidemistä irtorenkaan hintaa.Turussa asuvana hain renkaan eidemiltä,hintaerotus mynetmotosta oli 5,5e rengas ottaen huomioon että renkaita pitäisi tilata 3 kpl kerralla.Maksan tuon erotuksen mieluusti suomessa toimivalle yrittäjälle vrt veroparatiisissa toimivalla suuryritykselle.
    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  5. #65
    Katselin itsekkin noita hintija tuolta Reifenversandista ... pilot road 4 gt etunen 188.88 ja takanen 143.33 eli n.333€ + toim. + alle laitto ja tasapainotus ... meillä naapuri liikkeessä 360 alle laitettuna eli ei maksa vaivaa tilailla
    Jan Mankki
    15320 Lahti
    0505358295
    jan.mankki@gmail.com
  6. #66
    Tässä ketjussa on tosiaan puurot ja vellit sekaisin aika monella. Jos vaihtaa renkaat itse, tottakai pitää siitä jonkunlainen säästö saada. Huomasin saman homman auton renkaissa kun keväällä hommasin uudet. Ainakaan silloin ei hintaeroa saanut syntymään ellei itse laita niitä vanteille ja tasapainota.

    Mutta näyttää niitä hintaeroja jonkun verran olevan suomalaisillakin toimijoilla.

    Misukan PR4 alta alle, hinnat 450€, 415€, 419€ ja 338€, neljästä eri paikasta Oulun seudulla (100km säteellä) kyseltynä. Tuo halvin on toki vähän syrjemmässä.

    Janne
    XX
  7. #67
    pirkkalanrengas kaupasta 120/70/17 road2, 120e ,huomasin sitten että takasessa oli halkeema niin ostin sitten 190/50/17 road3:sen taakse kun piti saada heti rengasta alle 180e, eli 300e irtovanteelle vaihdettuna sekarengas sarjasta
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  8. #68
    http://www.tirendo.de /MICHELIN PILOT ROAD 3 190 / 50 R17Michelin
    131,49 € niin ja rahti kuuluu hintaan maksuna esim paypal toimitus kesti viikon ovelle itellä oli kyseessä PIRELLI DIABLO 240 / 40 R18
    ZR
    106,79 €
  9. #69
    Lueskelin tätä ketjua ja nimimerkki "Patukka" kirjoitti 78,-€ palkasta rengasparin asennustyöstä. Tälläkin palstalla on monta yrittäjää jotka tietävät mikä ero on laskussa olevalla työveloituksella ja palkalla. Kun rengastyöstä veloitetaan 78,-€ niin palkkana se on n.28,30€ - liiketoimintakulut. Teen päivätöitä toiminimellä josta minulle jää 0,46% laskutetusta tunnista. Toiminimellä tehdystä työstä en maksa mitään muuta kuin verot, YEL:n, kirjanpitokulut ja vakuutukset. Tästä jää minulle 46%. Rengashommia teen Oy:n kautta. Rengashommista maksan työtilan sähköt, vedet, vakuutukset, tarvikehankinnat, vuokraa jos on mistä maksaa. Palkkaa en ole tekemästäni työstä pystynyt nostamaan.
    Olisi tosi hienoa jos voisin saada itselleni 78,-€ alta/alle vaihdetusta rengasparista, näin ei kuitenkaan ole, no ehkä tulevina vuosina... Olen kuitenkin saanut tehdä rengaskauppaa mukavien ihmisten kanssa, kiitos teille!
  10. #70
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    http://www.tirendo.de /MICHELIN PILOT ROAD 3 190 / 50 R17Michelin
    131,49 € niin ja rahti kuuluu hintaan maksuna esim paypal toimitus kesti viikon ovelle itellä oli kyseessä PIRELLI DIABLO 240 / 40 R18
    ZR
    106,79 €
    no ton 30e maksaa mielelään enemmän kun renkaan sai heti,saa viikon ajella näin kesälomien alettua huoletta, mutta mihinkä mopoon ton kokoluokan rengas menee on aika halpa kun 200/50/17 on huomattavasti kalliimpi ainakin muuaalla ?
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  11. #71
    240 40 18 menee suzuki m 1800
  12. #72
    eikos itellä pidä olla yksi etu ja takarengas jemmassa no ainakin taka kun tossa kyseisessä pelissä tuskin millään takarenkaalla pääsee 10 000 km kun siitä kuitenkin menee kivi tai ruuvi läpi 5 takarenkaasta yhdellä maaliin
  13. #73
    Se on kummallista tässä motoristien elämässä että vapaa-aika on ilmaista tehdään suuri työ etsiessä missä voi säästää muutaman kympin ja samalla valitetaan ulkomaisten postimyyntiliikkeiden luotettavuudesta, toimituskuluista, toimitus kestää liian kauan, vaivasta viedä renkaat jollekkin vaihdettavaksi ja vaihtajakin haluu jonkin korvauksen alta lalle laitosta. Etsikää kotiseudulta kunnon mp-rengas kauppias tai huoltoliike osta sieltä ja säästät paljon päänvaivaa ja muita murheita yleensä saat renkaa viimeistään seuraavana päivänä alle eikä maksa paljoakaan enemmän kuin itse tuotu rengas+ asennus. Jos reissussa tarvii vaihtaa rengas niin ei kai siihen koko päivää pilata etsimällä se halvin paikka ellei hotelli sitä sattumalta tiedä. Turhaa päänvaivaa osta lähi mp-kauppiaalta saatat saada joskus muutakin palvelua vähän nopeammin kun kokevat kanta asiakkaaksi.
    KELA Racing Club /Hangaround
  14. #74
    mulla kun tuohon ei enää ole varaa MP/240/40/18

    METZELER ME 880 240/40 VR18 79V
    359.00 € paikallinen liike varmaan saa sen asenuksen samaan hintaan varmaankin ite saan sen renkaan vanteelle 0€ tai fennolink 10-15e asennus vanteelle ja tasapainoitus sille 105€ "harmaatuodulle" diaplolle
  15. #75
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    mulla kun tuohon ei enää ole varaa MP/240/40/18

    METZELER ME 880 240/40 VR18 79V
    359.00 € paikallinen liike varmaan saa sen asenuksen samaan hintaan varmaankin ite saan sen renkaan vanteelle 0€ tai fennolink 10-15e asennus vanteelle ja tasapainoitus sille 105€ "harmaatuodulle" diaplolle

    Ei EU:ssa ole "harmaatuontia", tavarat ja ihmiset kulkevat vapaasti, EU:n sisällä. Näin me olemme päättäneet.
    Saattaa olla Diablossa ja ME 880 jotain muutakin ero kuin hinta. Rengashinta/ajetut kilometrit = rengaskustannukset.
  16. #76
    vuonna 1995 unioniin liittyivät Itävalta, Suomi ja Ruotsi. siis eu niin eikös kenelkään muulle tota titteliä annettu "harmaatuoja"
  17. #77
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    mulla kun tuohon ei enää ole varaa MP/240/40/18

    METZELER ME 880 240/40 VR18 79V
    359.00 € paikallinen liike varmaan saa sen asenuksen samaan hintaan varmaankin ite saan sen renkaan vanteelle 0€ tai fennolink 10-15e asennus vanteelle ja tasapainoitus sille 105€ "harmaatuodulle" diaplolle
    Kova on hinta 880:sella, Euroopasta hankittuna 206,00 + rahti. Jää vielä asennukseenkin toista sataa käytettäväksi tai sitten omaan taskuun jos tekee itse. http://www.gummistrada.com/fi/size/fw/240/fh/40/fd/18
  18. #78
    joo saa sen metukan Special price: 179,90 € mynetmoto rahti 2 kpl 25€ en kyl ole ero huomannut diaplon ja ton metukan välillä
  19. #79
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    vuonna 1995 unioniin liittyivät Itävalta, Suomi ja Ruotsi. siis eu niin eikös kenelkään muulle tota titteliä annettu "harmaatuoja"
    Rinnakkaistuonti oli/on kansankielellä harmaatuonti. Onhan raskaskalustoa myös "uitettu". Olen ostanut Saksasta pyöriä jo 90-luvulla ja myynyt niitä Suomessa, se on laillista liiketoimintaa. Tuo sana harmaatuonti liitetään helposti verottajan eritystarkkailussa olevaan rakennustoimintaan jossa työntekijät tulevat entisestä Itä-Euroopan maista. Eihän sillä ole mitään tekemistä tavarakaupan kanssa.
  20. #80
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Lueskelin tätä ketjua ja nimimerkki "Patukka" kirjoitti 78,-€ palkasta rengasparin asennustyöstä. Tälläkin palstalla on monta yrittäjää jotka tietävät mikä ero on laskussa olevalla työveloituksella ja palkalla. Kun rengastyöstä veloitetaan 78,-€ niin palkkana se on n.28,30€ - liiketoimintakulut. Teen päivätöitä toiminimellä josta minulle jää 0,46% laskutetusta tunnista. Toiminimellä tehdystä työstä en maksa mitään muuta kuin verot, YEL:n, kirjanpitokulut ja vakuutukset. Tästä jää minulle 46%. Rengashommia teen Oy:n kautta. Rengashommista maksan työtilan sähköt, vedet, vakuutukset, tarvikehankinnat, vuokraa jos on mistä maksaa. Palkkaa en ole tekemästäni työstä pystynyt nostamaan.
    Olisi tosi hienoa jos voisin saada itselleni 78,-€ alta/alle vaihdetusta rengasparista, näin ei kuitenkaan ole, no ehkä tulevina vuosina... Olen kuitenkin saanut tehdä rengaskauppaa mukavien ihmisten kanssa, kiitos teille!
    jos akkiä parin kaljan jälkeen laskin oikein niin jos itse ostat renkaan vaihdon joudut tekeen töitä 13h no joo muok: täysin väärinhän noi laskelmat meni
    Viimeksi muokannut: tl72; 30.05.2014 klo 22:37.
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  21. #81
    kyl se oli se kauppias kun kehu harmaa tuojaksi 90 luvulla
  22. #82
    On se vaan halapaa, täytynee vähän katsastaa maailman tarjontaa itsekin........ ;)
  23. #83
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Lueskelin tätä ketjua ja nimimerkki "Patukka" kirjoitti 78,-€ palkasta rengasparin asennustyöstä. Tälläkin palstalla on monta yrittäjää jotka tietävät mikä ero on laskussa olevalla työveloituksella ja palkalla. Kun rengastyöstä veloitetaan 78,-€ niin palkkana se on n.28,30€ - liiketoimintakulut. Teen päivätöitä toiminimellä josta minulle jää 0,46% laskutetusta tunnista. Toiminimellä tehdystä työstä en maksa mitään muuta kuin verot, YEL:n, kirjanpitokulut ja vakuutukset. Tästä jää minulle 46%. Rengashommia teen Oy:n kautta. Rengashommista maksan työtilan sähköt, vedet, vakuutukset, tarvikehankinnat, vuokraa jos on mistä maksaa. Palkkaa en ole tekemästäni työstä pystynyt nostamaan.
    Olisi tosi hienoa jos voisin saada itselleni 78,-€ alta/alle vaihdetusta rengasparista, näin ei kuitenkaan ole, no ehkä tulevina vuosina... Olen kuitenkin saanut tehdä rengaskauppaa mukavien ihmisten kanssa, kiitos teille!
    Maksavalle asiakkaalle ei sillä mitä työstä veloitettava summa pitää sisällään ja kuinka se muodostuu ole merkitystä. Vain se on tärkeää mikä se summa on. Työstä maksettava raha on kuitenkin ensin tienattava ja jos tienattua rahaa ei tarvitse käyttää edelleen jonkin palvelun ostamiseen, esimerkiksi jos työn voi tehdä itse, on se maksajalle selvää tuloa.
    Suomessa vieraalta ostettu työ on tehty niin kalliiksi että jokaisen joka pystyy käsillään edes jotain tekemään kannattaa hyödyntää taitonsa ainakin omaksi hyväkseen. Ainakin minulle tulisi konkurssi jos en omin avuin pystyisi huolehtimaan talosta ja tavaroista. Toki on asioita jotka joutuu ostamaan vieraalta mutta sellaiset täytyy karsia mahdollisimman vähiin.
  24. #84
    Joo, suositaan kotimaista: https://mprenkaat-store.com/

    Tuolta tuli mulle jampperiin takanen, kun ajattelin suosia "kotimaista". Hyvin tuli kotia, DHL:n seurantakoodeilla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #85
    tualta mp renkaat... kantsii kattoo ne poistot /nopea toimitus niin rahat riittää .......
  26. #86
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, suositaan kotimaista: https://mprenkaat-store.com/

    Tuolta tuli mulle jampperiin takanen, kun ajattelin suosia "kotimaista". Hyvin tuli kotia, DHL:n seurantakoodeilla.
    Kotimaista, joo, huoh. Miksei tältä kotimaiselta voi suoraan noutaa renkaita? Koska se tilaa siltä ulkomaiselta, jolta voit tilata itsekin, ja ottaa palvelumaksun nettitilauksen tekemisestä nimelläsi ja osoitteellasi. Eli voisit tilata itsekin suoraan ja lähettää erikseen tuon palvelumaksun vaikkapa minulle. Olen kotimainen ja kaipaan tuloja.
  27. #87
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kotimaista, joo, huoh. Miksei tältä kotimaiselta voi suoraan noutaa renkaita? Koska se tilaa siltä ulkomaiselta, jolta voit tilata itsekin, ja ottaa palvelumaksun nettitilauksen tekemisestä nimelläsi ja osoitteellasi. Eli voisit tilata itsekin suoraan ja lähettää erikseen tuon palvelumaksun vaikkapa minulle. Olen kotimainen ja kaipaan tuloja.
    Aika hyvää katetta tuolla sais jos vain löytyis niitä jotka haluaa maksaa tyhjästä Katselin että se takanen jolla itse ajan maksaa tuolla 50 ekee enemmän kuin mynetmotossa
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  28. #88
    Mototec.de (eBayn kautta) Michelin Pilot Road 4 etunen + takanen 250€ + 25€ toimitus. Asennukset Turun Autohuolto 10€/rengas irtovanteelle. Kyllä jäi vielä aika monta kymppiä säästöön paikallisiin hintoihin verrattuna.
  29. #89
    Kyllähän sitä voisi harkita ostaa rinkulat paikallisilta liikkeiltä, mutta kun paikalliset liikkeet eivät kehtaa ilmoitella hintoja vaan ilmeisesti aina pitäisi mennä paikan päältä kysymään. Ei oikein innosta lähteä ajelemaan töiden jälkeen pitkin kaupunkia ja rukoilemaan liikkeistä hintaa rinkuloille. Nettikauppojen sivuilta hinnat ja saatavuudet löytyvät niin paljon helpommin.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  30.  
  31. #90
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Maksavalle asiakkaalle ei sillä mitä työstä veloitettava summa pitää sisällään ja kuinka se muodostuu ole merkitystä. Vain se on tärkeää mikä se summa on. Työstä maksettava raha on kuitenkin ensin tienattava ja jos tienattua rahaa ei tarvitse käyttää edelleen jonkin palvelun ostamiseen, esimerkiksi jos työn voi tehdä itse, on se maksajalle selvää tuloa.
    Suomessa vieraalta ostettu työ on tehty niin kalliiksi että jokaisen joka pystyy käsillään edes jotain tekemään kannattaa hyödyntää taitonsa ainakin omaksi hyväkseen. Ainakin minulle tulisi konkurssi jos en omin avuin pystyisi huolehtimaan talosta ja tavaroista. Toki on asioita jotka joutuu ostamaan vieraalta mutta sellaiset täytyy karsia mahdollisimman vähiin.
    Näimpä juuri. Ikävä kyllä tämä taas kuluttajan näkökulmsta tarkoittaa että on taas tienattava sitä "palkkatuloa" n. 125€ että saa tämän kyseisen renkaanvaihdon maksettua. Tullaankin siihen tilanteeseen että äkkiä kannattaa käyttääkin melkein se päivä siihen että on tuokin summa "vaihdettu" työhön. Täällä on oikeasti vaan tehtävä kaikki itse tällä verotuksella, tuntiveloitukset on joka paikassa järjestään suhteessa n.1.5h ammattityötä=oma netto päiväpalkka. Nyt mentiinkin jo taas kauas aiheesta. Olen liikkeessä käyttänyt ja irtovanteella vienyt, oma vaivansa mutta harrastamisesta menee itselläni.
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen