Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    onkos kellään foorumilaisella tietoo tai kokemusta mitä pyörät tykkää itä-naapurin menovedestä..
    ittellä on 2000 vm. honda cbr 900rr ja ajattelin ravata venäjällä...ihan vaan jos joutuu tankkaamaan siellä...
    Edesmennyt kaveri ajeli jotain kertoja venäjän bensalla ja hyvin toimi. Ajaahan paikalliset myös omalla bensalla. Autolla olen ajanu itäbensalla ja hyvin pelaa. Tulpat menee punaiseksi ku kaveri puhu jot olis enemmän rikkiä ku meidän bensassa. Itsellä ollu ajatus käydä itäisessä suomessa myös pyörällä kääntyy kesällä.
    Itse ajelin 90-luvulla pari kesää ainoastaan itäbensallaoli helppo kuskata kun olin siellä töissä,kolmantena kesänä Kawa ei meinannut millään käynnistyä kylmänä,prkle pakoventiilit paskana itäbensa oli syövyttänyt seegerinrenkaat lähes olemattomaksi,siihen loppui se säästö.
    TuplaX
    Prätkistä en tiiä, mutta osaan sanoa jotain dieselistä ja autoista.

Iskällä on vm. 2002 Skoda Octavia, jonka mittarissa on tällä hetkellä jotain lie 430 000km. Jo nelisen - viitisen vuotta iskä on käyny tankkaamassa dieseliä aina Venäjän puolella. Skodassa on mm. alkuperäinen turbo, joten jännityksellä minä ainakin odotan milloin se laukee... Mutta hyvin on auto siis toiminut venäjän dieselillä, mitään vikaa siinä ei ole ollut liittyen polttoainejärjestelmiin. Joten tuskin bensassakaan mitään vikaa on?
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
    Venäjällä bensa on sentään bensaa jolla pääsee eteenpäin. Suomi bensalla GSA kulkee n. 500 km tankilla, Venäjän bensalla päässyt yli 800 km tankillisella. Varmaan >30tkm edestä GSA saanut jo itäbensaa.

Ei Venäjän bensassa mitään vikaa ole, päinvastoin Suomi bensa on täynnä litkuja jotka ei sinne kuulu ja mistä moottori ei tykkää.
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    Itärajan takana bensiiniin on saatettu lisätä metallisia lisäaineita jotka karstottaa sytytystulppia ja likaa katalysaattoreita ja lambda-antureita. Kyseessä on juurikin se punainen mömmö.
    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Venäjällä bensa on sentään bensaa jolla pääsee eteenpäin. Suomi bensalla GSA kulkee n. 500 km tankilla, Venäjän bensalla päässyt yli 800 km tankillisella. Varmaan >30tkm edestä GSA saanut jo itäbensaa.

Ei Venäjän bensassa mitään vikaa ole, päinvastoin Suomi bensa on täynnä litkuja jotka ei sinne kuulu ja mistä moottori ei tykkää.
    Sama tunne oli Ruotsissakin autoillessa että pidemmälle pääsee.
    -R1100RT
    Enää ei karstota tulppiakaan, toisin oli vielä 5v sitten. Sillon oli itellä tapana 10tkm välein harjailla tulpat puhtaaks ku oli melko tukossa mut tosiaan nykyään ei enää oo sitäkään ongelmaa. Mopolla oon myllyttäny kans jonkun 20tkm ja hyvin tuntuu kiertävän.
    Itäbensa, ainakin mitä Torfjanovkasta eli siis Vaalimaan tasalta saa on MTBE pohjasta ku taas kotimainen kama ETBE pohjasta ja rikkiä on kolminkertanen määrä. Nämä molemmat meinaa että kulkuneuvo tykkää, luonto ei niinkään. Nää asiat testattu Nesteen labrassa.
    Ja kuten iaj kirjottikin ni kyllä kotimainen bensa ja diisseli lantrataan just semmoseks että nipin napin menee laaturajoista läpi.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
    Itsellä venäläinen bensa saa kaasareiden tyhjäkäyntipiirit tukkeutumaan pyörän omasta tankista irtoavasta sinkityksestä. Joko itäbensa saa sinkin irtoamaan tai sitten siinä ei ole riittävästi peseviä lisäaineita pitämään kaasareita puhtaana.

Mondeo kulkee hyvin itädieselillä....
    Käykää äkkiä tankkaamassa varastoon, kohta ei länsirajalla vähään aikaan sitä saa kun Krimille menee kaikki
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Itäkiisselissä on parafiinia enemmän / lämpöarvo on parempi - ergo: Diisseli kulkee sikäläisellä pisaralla pidemmälle.
    <p>2002-2014</p>
    No ihan voit rauhassa tankata. Lukoil tai Neste, niin ainakin on sitten täysi laatu. Muissakaan ei mitään ongelmaa. Älä usko näitä mutu-juttuja.
    Nesteeltä olen vielä kysynyt asiaa, ihan suomilaatua on. Nuo tarinat huonosta laadusta on 90-luvulta
    R1100RT -01
    Lainaa Naussi kirjoitti Katso viesti
    No ihan voit rauhassa tankata. Lukoil tai Neste, niin ainakin on sitten täysi laatu. Muissakaan ei mitään ongelmaa. Älä usko näitä mutu-juttuja.
    Nesteeltä olen vielä kysynyt asiaa, ihan suomilaatua on. Nuo tarinat huonosta laadusta on 90-luvulta
    Itse kävin neuvostoliitossa tankkailemmassa vuosituhannen vaihteessa.
    Ei ongelmia bensan tai dieselin kanssa, kun tankkasi huoltoasemalta.
    Samaan aikaan sai jopa puoleen hintaan "polttoainetta" tankkiautosta, ladan takakontista, kuusen alta ja vaikka minkä maatalon pihasta. Ketkä luuli että "halvalla saa hyvää" pettyivät usein...

Sen verran neuvostoliiton dieselistä, että kun 2000-luvun alkupuolella alkoi jakajapumppu jäämään historiaan ja tilalle tuli vaikka mitä common raileja ja pumppusuuttimia, niin silloin oli puhetta, että ei ehkä kannata.
    Samaan aikaan Suomessa asuvat neuvostoliittolaiset ajoi isoilla bemari- ja mersumaastureilla joissa oli bensakone.
    Tilanne muuttui joskus 2005--> ja suomessa asuvilla neuvostoliittolaisilla alkoi dieselmaasturit yleistymään.
    Joten jotain perää niissä polttoaineongelmissa on on ollut.
  14.  
    Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana valtaosa käyttämistäni polttoaineista on ollut Venäjän bensaa/dieseliä.
    90-luvun alkupuolella Pietarin ja Moskovan välillä oli vain yksi asema josta sai 95 oktaanista, muilla oli vain 92- tai 76 oktaanista.
    Eli bensaturbolla piti olla aina kanisteri takaboksissa, kulki ja lähti käyntiin 92:lla vaikka valmistaja suosittelikinkin 98 oktaanista.
    Kerran ei ollut tarjolla muuta kuin 76:sta, ei voinut konetta sammuttaa...
    95 siirryin dieseleihin, esikammiokone kulki millä tahansa vaikka haju oli joskus aika kauhea. Mittarissa oli 500tkm kun meni vaihtoon.
    Nykyiset commonrailit ei oikein tykkää kaikesta täällä tarjolla olevasta litkusta mutta kun käyttää isojen ketjujen Euro 5 dieseliä niin kulutuskin pysyy aisoissa eikä kakistele.
    Mopoilla olen ajellut sillä mitä on ollut tarjolla eikä Suzukin ruisku ole ollut millänsäkään.
    Toki jos on valinnan varaa niin kannattaa tankata vain isojen ketjujen asemilta, mutta maaseudulla on otettava sitä mitä on saatavissa.
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia