Sivu: 3 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123
Tulokset 61:st 74:een 74:sta
  1. #61
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Verokysymykset kuuluvat tullille, rekisterintiin liittyvt poliisille / trafille. Mrykset rekisterinnist on kirjattu ajoneuvolakiin ja sit valvoo tltosin psntisesti poliisi ei tulli. Sanktiona poliisilla on mahdollisuus kytn estmiseen postamalla tunnuskilpi ja sakko. Jos epilln verovilppi niin niin sitten tullivalvontaan. l sotke nit kahta asiaa.
    Yritn olla sotkematta asioita, mutta miksi sitten Trafi heitti pallon takaisin tullille?

    Tss Trafin kannanotto:
    "Tulli mrittelee Suomessa sen, kuinka kauan saa toisen maan rekisteriss olevalla ajoneuvolla Suomessa ajaa ennen rekisterintipakkoa Suomeen. Mikli Tulli ei aseta aikamrett sellaisen ulkomaille rekisteridyn ajoneuvon kytlle Suomessa, josta autovero Suomeen on aikoinaan maksettu, ei Trafikaan sit tee."

    ???
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  2. #62
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Yritn olla sotkematta asioita, mutta miksi sitten Trafi heitti pallon takaisin tullille?

    Tss Trafin kannanotto:
    "Tulli mrittelee Suomessa sen, kuinka kauan saa toisen maan rekisteriss olevalla ajoneuvolla Suomessa ajaa ennen rekisterintipakkoa Suomeen. Mikli Tulli ei aseta aikamrett sellaisen ulkomaille rekisteridyn ajoneuvon kytlle Suomessa, josta autovero Suomeen on aikoinaan maksettu, ei Trafikaan sit tee."

    ???
    Siksi etteivt halua ottaa kantaa laintulkintaan kuten ei tullikaan. Tm on oikeuslaitoksen tehtv jos viranomaisen ja kansalaisen intressit eivt kohtaa. Tuo aikamrehn on aika selkesti esitetty ajoneuvolain 10. luvun 42, eli 30 vrk.

    Uskoisin ett kysmyst ei kannata esitt kummalekaan instanssille yleisess muodossa vaan viitaten niihin lainkohtiin joihin vastausta halutaan. Tllin ovat jo hallintolain perusteella velvoitettuja vastaamaan. Kysymys on hyv laatia tarkasti koska vastaavat vain siihen mit on kysytty. Thn saatat tarvita lainopillista apua.
    Ja edelleen, nm vastaukset eivt sido valtiota.
    Kun liikutaan ns. harmaalla alueella ja jos penalttia tulee niin sen jlkeen katsotaan oikeudessa kumman, valtion vai kantajan, laintulkinta oli oikea. Nin se ikv kyll menee. Ja valtion haastaminen oikeuteen on aina riski, aika vahva pit oma nytt olla jos meinaa voittaa juttunsa.
  3. #63
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    ^Nin varmaan onkin.

    Tuo mainitsemasi pykl 42 koskee vain ETA maasta tulleita, norja, islanti jne.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  4. #64
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Nyt oli kyse tst moposta, jonka AUTO-vero on jo maksettu suoleen.
    Ajoneuvoveroa siit ei makseta.
    Niin mit maksettavaa siit j thn kusivaltioon??
    Hieman ehk asian vierest, mutta jos tm on noin huono asuinpaikka niin eihn kukaan est muuttoa ulkomaille miss kaikki on varmaankin paljon paremmin. Vaihtoehtoja lytyy aivan lhialueeltakin. Itinen veljeskansammehan toivottaa tt nyky kaikki halukkaat liittymn iloiseen joukkoonsa. Samalla voisi selvitt sen ett pitk se vanha sanonta "Kaikki mik venjll ei ole paskaa on kusta" paikkaansa. Kusi kun tuntuu olevan jo tuttu alkuaine
  5. #65
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    ^Nin varmaan onkin.

    Tuo mainitsemasi pykl 42 koskee vain ETA maasta tulleita, norja, islanti jne.
    ETA-maihin kuuluvat KAIKKI EU:n jsenvaltiot ja LISKSI Norja, Islanti ja Lichtenstein. EFTA-maihin sitten kuuluvat Norja, Islanti, Liechtenstein ja Sveitsi.
    Yamaha YZF-R6R
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://kauppa.tappismc.fi/
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/user/Hammu78
  6. #66
    Ksittmtnt vnkytyt asiasta johon aivan oikeasti on normi-Suomalaiselle aika selket snnt. Toki monille parin maan vliss asuville tilanne on hankala. Muistan ensimmiset vastaavat keskustelut 70-luvulta kun pohjoisessa ostettiin autoja Ruotsista ja niill ajeltiin Suomessa.

    Niille meist, jotka yrittvt optimoida ajokustannuksensa rekisterimll / vakuuttamalla laitteitaan edullisemman kustannustason maissa vaan penni venyttkseen voi vaan toivottaa onnea. Kukaan ei varmaan voi taata, ett ilo on pitkaikainen.
    <p>2002-2014</p>
  7. #67
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Nii, tuo veroton kytt on ihan selv homma!!

    Mutta miten kun myyt (suomi)pyrsi Virolaiselle tuttavalle. Pyr Viron kilviss ja vakuutuksessa.
    Lainaat tt pyr satunnaisesti, tai silytt omassa tallissasi ja ajelet kun huvittaa.
    Miss rikos tai mill perusteella sanktiota mrtn??
    No niin, nostellaanpa vanhaa aihetta yls, kun jostain syyst on tullut tapetille mopojen siirtminen pois Suomen kilvist.

    Eli, onko kell nyt tuoreempia kokemuksia tuosta lainauksessa esitetyst toimintatavasta, ett suomikilpinen pyr rekisteridn Viroon, tmn jlkeen sitten Suomessa asuva suomalainen tuolla ajelee. Onko tm vielkin se viimeisin totuus, jonka mukaan 30 piv olisi tuollaisella lupa ajella? Vai onko niden muiden verotusmuutosten yhteydess tullut jotain muutoksia jotka sallisivat pidemmn kytn? Jossain kun on puhuttu 180 pivst, mutta onko tmmisess tapauksessa mahdollista?

    Ja toinen kysymys liittyen liikennevakuutukseen. Onko kelln tietoa myntvtk suomalaiset vakuutusyhtit liikennevakuutusta ulkomaan kilviss olevalle mopolle? Koska tss tapauksessa virolaisen liikennevakuutuksen hyty olisi vain parisataa euroa vuodessa, niin kovasti houkuttelisi saada suomalainen liikennevakuutus, ettei sitten tarttisi ihmetell kuka korvaa ja mit, jos sattuisi huonosti kymn. Tai no, sithn joutuu aina ihmettelemn, mutta uskoisin ett todennkisyys saada oikeudenmukainen pts vakuutusyhtilt varmaan paranisi. Ja miten on laita osakaskon kanssa? Tyskaskoa ei vanhaan rysn kannata ottaa, mutta olis se kiva ett jotain kipurahoja tulisi jos hirvi varastaa pyrn joka palaa poroksi.

    Kuten varmaan jo kvi ilmi, niin mitn mittavia rahallisia sstj ei tss olla tavoittelemassa, lhinn kyse olisi periaatteellisesta protestista. Ja onhan virolaiset kilvet paljon pienempi, olis vhemmn hommaa askarrella kilpi paikoilleen
    1835
  8. #68
    Jos autovero on maksettu, ajonevolla saa ajaa 3kk yhtjaksoisesti Suomessa. Sen jlkeen pit kyd ulkomailla. Tm on vhn hankala porsaanreik, jota eivt varmaan ole osanneet ajatellakaan - asiasta psee varmasti vntmn jossain vaiheessa. Jos veroa ei ole maksettu, saat ajaa 14 vuorokautta vuoden aikana.

    Suomalaiset vakuutusyhtit tuskin vakuuttaa muun maan kilpist kalustoa.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
  9. #69
    Noni, toi kolme kuukautta olis jo ihan riittvn pituinen ptk, eikhn sen pari kertaa kesss saa mopon Virossa kytetty. Lytyisk tuosta jotain lakiteksti, josta tuo homma ilmenee? Meiklisen googlailuilla ei oikein ole viel natsannut, Tullin sivuiltakin kun taitaa kaikki pdf-ohjeet olla ainakin tll hetkell saavuttamattomissa. Toki Tulliahan ei taida homma kiinnostaa vhkn, kun vero on maksettu.

    Ja sulla kun tais olla fillari Viron kilviss, niin tarvitseeko olla asuinpaikka Virossa ett saa siell rekisterity prtkn? M saisin kaverinkin nimiin mopon jos niikseen tulee, mutta psis varmaan helpommalla virkamiesten kanssa tienvarressa kun olis omissa nimiss.
    1835
  10. #70
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Suomalaiset vakuutusyhtit tuskin vakuuttaa muun maan kilpist kalustoa.
    No miksip ei vakuuttaisi? Vakuuttaahan ne kilvettmikin. Vaikka runkonumerolla jos ei muuten.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #71
    Mietenks jos misi pyrn Viroon tutulle ja itse jisi haltijaksi. Miten mahtaa byrokratia menn vakuutuksen kanssa, Viroon varmaan kun siell kilviss. Verohan Suomeen on jo aikoinaan maksettu, niin tullilla ei voi olla asiaan sanomista. Haltijana saisi sill ajella tll huomioiden pyrn maassaolo ehdon. Sipil saisi haistaa paskan.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 -81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Cafe racer projekti
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
  12. #72
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No miksip ei vakuuttaisi? Vakuuttaahan ne kilvettmikin. Vaikka runkonumerolla jos ei muuten.
    Suosittelen POP-vakuutusta. Niill oli edullinen 27k vuosihinta kilvettmlle.
  13. #73
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Mietenks jos misi pyrn Viroon tutulle ja itse jisi haltijaksi. Miten mahtaa byrokratia menn vakuutuksen kanssa, Viroon varmaan kun siell kilviss. Verohan Suomeen on jo aikoinaan maksettu, niin tullilla ei voi olla asiaan sanomista. Haltijana saisi sill ajella tll huomioiden pyrn maassaolo ehdon. Sipil saisi haistaa paskan.
    Ei tarvitse edes myyd, riitt, ett on osoite. Rekisterinti ja pankkitilin avaamisessa auttaa varmaan viron e-kansalaisuus (googlaa).

    Mp:n voi pit suomessa tai esim. muualla euroopassa. Lentminen on tn pivn halvin matkustusmuoto.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  14.  
  15. #74
    [QUOTE=3JJ;6497981]No miksip ei vakuuttaisi? Vakuuttaahan ne kilvettmikin. Vaikka runkonumerolla jos ei muuten.[/QUO.


    Vakuutuksen saa siit maasta miss on rekisterist .eli en saanut itse Virosta kun MP oli Suomen rekisteriss
    xx 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
Sivu: 3 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123