Sivu: 2 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 74:sta
  1. #31
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ei nkjn pysty, mink tahon haluttomuudesta sitten onkaan kyse, vaiko ihan vaan automaahantuojien riittvst lobbauspotentiaalista.

    Pirullisinta tss on se, ett sit "viimist" ratkaisua saa odottaa vhintn vuosikymmenen, kuten nyt noiden vuosituhannen alun laittomasti perittyjen ALV:ien palautusta. Ja pahimmillaan laite makaa Tullin takavarikossa/tullih*m*jen kytss.
    Sellanen on ihmisen luonne. Tilaisuus tekee varkaan.
    valtio poimii rusinoita pullasta eik suomalainen kakkahousu mahda mitn
  2. #32
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Taidanpa heitt "pallon" takaisin tullille, niin katsotaan.........
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  3. #33
    Mielestni tss on siis edelleenkin oleellista se, ett autovero on maksettu. Jos se on, niin mitn sanktioita ei sen suhteen voida mrt.

    Haluaisin tiet sen lakipykln joka vartavasten kielt ulkomaan rekisteriss olevan ajoneuvon kuljettamisen. Nisskin usein viitataan autoveroon...
    Yamaha FZ1-S -06
  4. #34
    Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen rekisterinnist

    Luvussa 10 pykl 42

    Niin ja tosiaan, tuo rekisterintipakkohan koskee mys sit avopuolisoa jos avopuoliso oleskelee maassa yli 6kk vuodessa. Kyseisess pyklss ei siis tosiaankaan puhuta Suomen kansalaisista vaan Suomessa vakituisesti asuvista.
    Yamaha YZF-R6R
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://kauppa.tappismc.fi/
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/user/Hammu78
  5. #35
    "Ihmisten ja tavaroinen vapaa liikkuvuus"......

    "Puhutaan niin totta kuin kyetn"

    "Kannan tyden vastuun"

    Aivan .

    Vaikka "kansanvallan" nauttijoita ovat mys poliitikot ja virkamiehet,
    meill tuo tuntuu jostain ihmeen syyst tarkoittavan/hommien kuuluu menn niin,
    ett isnt nukkuu tallissa pahnoilla rengin kyriess emnt isnnn
    rakentamassa talossa.

    Homma on ihan ok, kun emnt muistaa aamulla sanoa isnnlle tmn kantaessa
    klapeja tupaan..... ett kyll m kuitenkin sua rakastan..... ja renki sest, ett
    tm on vaan sun parhaaksi .

    Nin se menee..... suomisen perheess
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Tiedustelu tullille lhetetty. Saas nhd minklaiset aikamreet tulli asettaa rekisterinnille suomi kilpiin.

    En tied, mutta olettaisin aikamreet olevan rekisterinnille samat koko eu aluella (vapaa liikkuvuus jne.).


    Viel Ville Niinistn case:

    Tulli mrsi korotettua autoveroa, mutta jtti tapahtuneen tullirikoksen tutkimatta. Eu lainsdnnn mukaan samasta verorikoksesta ei saa langetta kahta tuomiota. Sakkoja ruotsalaisilla kilvill ajamisesta ei Ville tietkseni annettu!
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  7. #37
    Jos asun talvet Espanjassa jossa minulla on oma mp Espanjan kilvill,tulen kyseisell pyrll kesll Suomeen kymn pariksi viikoksi,mit tulli tekee ltkisee verot plle vai mit.Olen siis Suomen kansalainen.Miten toisin pin saako Espanjassa Suomen kansalainen ajaa Suomi kilpisell pyrll pitknkin,jos asuu siell vaikka puolivuotta vuodesta.Onko yleenskn muilla mailla nin tiukkoja sdksi moottoripyrille/autoille.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  8. #38
    Lainaa GSX-1400 kirjoitti Katso viesti
    Jos asun talvet Espanjassa jossa minulla on oma mp Espanjan kilvill,tulen kyseisell pyrll kesll Suomeen kymn pariksi viikoksi,mit tulli tekee ltkisee verot plle vai mit.Olen siis Suomen kansalainen.Miten toisin pin saako Espanjassa Suomen kansalainen ajaa Suomi kilpisell pyrll pitknkin,jos asuu siell vaikka puolivuotta vuodesta.Onko yleenskn muilla mailla nin tiukkoja sdksi moottoripyrille/autoille.
    Riippunee siit, kuinka pitk tuo sinun talvesi on. Jos yli 180 piv, katsotaan asuinmaaksi Espanja, ja toi pitisi olla mahdollista. Jos taas Suomessa yli puoli vuotta, niin ei onnistu.
    Toi 180 piv on kirjattu ihan EU-lainsdntn. Kaikissa maissa ei ihan tllaista hsskk ole (=autovero), mutta kyll noissa taitaa kaikissa olla jonkinasteinen rekisterimisvelvollisuus, jos oleskelu on "pysyv".
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #39
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Riippunee siit, kuinka pitk tuo sinun talvesi on. Jos yli 180 piv, katsotaan asuinmaaksi Espanja, ja toi pitisi olla mahdollista. Jos taas Suomessa yli puoli vuotta, niin ei onnistu.
    Toi 180 piv on kirjattu ihan EU-lainsdntn. Kaikissa maissa ei ihan tllaista hsskk ole (=autovero), mutta kyll noissa taitaa kaikissa olla jonkinasteinen rekisterimisvelvollisuus, jos oleskelu on "pysyv".
    Ainakin vanhaan aikaan katsottiin vaikituiseksi asuinmaaksi se miss oli kotiosoite ja kirjat. Seitsenkymmenluvulla asustelin jonkin vuoden Ruotsissa ja reilun vuoden verran Isossa-Britanniassa ja molemmissa tapauksissa minulla ei ollut osoitetta Suomessa ja turistiauton kytt tll oli harvinaisen selke.
    Tosin ei ollut yksi tai kaksi kertaa ett viranomainen tarkisti ettei minulla todellakaan ole vakituista asuntoa Suomessa, jos olisi ollut mys vaikeudet olisivat alkaneet. Loma-asunto olisi voinut tll olla mutta sen kytst vuodessa alle 6kk olisi pitnyt antaa luotettava selvitys.
    Onko nykyn yht tarkkaa, sit en tied, mutta joka tapauksessa on pystyttv osoittamaan ett vakituinen asuinmaa on joku muu kuin Suomi. Tm asia kulminoituu siihen mik katsotaan vakituiseksi asuinmaaksi ja jos sen haluaa olevan Espanja on siit lydyttv selke nytt, vaikkapa muuttoilmoitus vestrekisteriin ett olet muuttanut Espanjaan (kotiosoite ja kirjat). Ja vakituisessa asuinmaassahan on asuttava yli 6kk vuodesta.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 20.03.2014 klo 11:13.
  10. #40
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tiedustelu tullille lhetetty. Saas nhd minklaiset aikamreet tulli asettaa rekisterinnille suomi kilpiin.

    En tied, mutta olettaisin aikamreet olevan rekisterinnille samat koko eu aluella (vapaa liikkuvuus jne.).


    Viel Ville Niinistn case:

    Tulli mrsi korotettua autoveroa, mutta jtti tapahtuneen tullirikoksen tutkimatta. Eu lainsdnnn mukaan samasta verorikoksesta ei saa langetta kahta tuomiota. Sakkoja ruotsalaisilla kilvill ajamisesta ei Ville tietkseni annettu!
    No tuon valtioneuvoston asetuksen mukaanhan tullin se aikaraja pitisi asettaa. Nuo aikamreet eivt muuten ole samat koko EU-alueella vaan ne ovat kansallisen lainsdnnn piiriss. Ja vapaata liikkumistahan se on, saat ihan vapaasti liikkua kunhan hoidat verot ja rekisterinnit oikein sen maan lainsdnnn mukaan jossa psntisesti oleilet
    Yamaha YZF-R6R
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://kauppa.tappismc.fi/
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/user/Hammu78
  11. #41
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ainakin vanhaan aikaan katsottiin vaikituiseksi asuinmaaksi se miss oli kotiosoite ja kirjat. Seitsenkymmenluvulla asustelin jonkin vuoden Ruotsissa ja reilun vuoden verran Isossa-Britanniassa ja molemmissa tapauksissa minulla ei ollut osoitetta Suomessa ja turistiauton kytt tll oli harvinaisen selke.
    Tosin ei ollut yksi tai kaksi kertaa ett viranomainen tarkisti ettei minulla todellakaan ole vakituista asuntoa Suomessa, jos olisi ollut mys vaikeudet olisivat alkaneet. Loma-asunto olisi voinut tll olla mutta sen kytst vuodessa alle 6kk olisi pitnyt antaa luotettava selvitys.
    Onko nykyn yht tarkkaa, sit en tied, mutta joka tapauksessa on pystyttv osoittamaan ett vakituinen asuinmaa on joku muu kuin Suomi. Tm asia kulminoituu siihen mik katsotaan vakituiseksi asuinmaaksi ja jos sen haluaa olevan Espanja on siit lydyttv selke nytt, vaikkapa muuttoilmoitus vestrekisteriin ett olet muuttanut Espanjaan (kotiosoite ja kirjat). Ja vakituisessa asuinmaassahan on asuttava yli 6kk vuodesta.
    Thn on komissio joutunut julkaisemaan oikein ohjekirjan: http://ec.europa.eu/social/BlobServl...1366&langId=en
    Tosin sellaista jargonia, ett vaikeeta saada tolkkua, ja varsinkaan niss epselvemmiss (highly mobile person) tapauksissa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #42
    No toihan on selev nakki, varsinkin jos on parisuhteessa.
    Senkun ajelee menemn ja jos tulee kysely kytst niin ilmoittaa ett kaytn ajoeuvoa 180 piv ja vaimo toiset 180. Mit veroja tuosta edes voisi laittaa maksuun??

    T autovero on SAIRAS juttu tll suomen-niemell!!!!!!!!!!!
    6-Horo 2005=ex. Lifan 150 + GSX-R750 K8(PV) + CBR600F -00(Manki)
  13. #43
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    T autovero on SAIRAS juttu tll suomen-niemell!!!!!!!!!!!
    Yksi hyltty kansalaisaloite tuon poistamisesta, niin "kansan"edustajien ei tarvii pariin vuosikymmeneen ottaa uudellen ksittelyyn.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #44
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    No toihan on selev nakki, varsinkin jos on parisuhteessa.
    Senkun ajelee menemn ja jos tulee kysely kytst niin ilmoittaa ett kaytn ajoeuvoa 180 piv ja vaimo toiset 180. Mit veroja tuosta edes voisi laittaa maksuun??
    Mutta kun oleellista ei ole se kyttk autoa 180 piv vuodessa, vaan asutko Suomessa yli 180 piv vuodessa eli "vakituisesti". Jos asut, niin et saa ajaa sill autolla, ellei veroja ole maksettu, tai veroprosessi ole vireill (vliaikainen kytt verotusptst odotellessa). Jos vaimo on Viron kansalainen, mutta hnkin asuu yli 180 piv vuodesta Suomessa, niin hnkn ei saa sill autolla ajaa Suomessa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  15. #45
    Nyt oli kyse tst moposta, jonka AUTO-vero on jo maksettu suoleen.
    Ajoneuvoveroa siit ei makseta.
    Niin mit maksettavaa siit j thn kusivaltioon??
    Viimeksi muokannut: Baltic; 21.03.2014 klo 14:33.
    6-Horo 2005=ex. Lifan 150 + GSX-R750 K8(PV) + CBR600F -00(Manki)
  16. #46
    Tst lytyy jonkun verran vastauksia kysymyksiin:
    http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/...dostot/005.pdf

    Yo. siis verottomaan kyttn, eli nyrkkisntn: pit asua vakituisesti Suomen ulkopuolella ja auto pit olla ulkomaile rekisterity, vakuutus voimassa kuitenkin tll. Siloin voi ajaa ko. ajoneuvolla ilman autoveron maksamista.

    Verotettu, mutta ulkomaille rekisterity ajoneuvo on oma tapaus. Ihan arvauksena sanon, ett siihen tullilla ei varmaan ole mitn sanomista, mutta jotkut muut lait saattaa vaatia rekisterinti Suomeen, tosin epilen ett tuollaista lakia ei lydy.
    Viimeksi muokannut: zpete; 21.03.2014 klo 14:26.
    Tuono Factory R, Ducati 748 ja YZF600R Thundercat
  17. #47
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Nyt oli kyse tst moposta, jonka verot on jo maksettu suoleen.
    Ajoneuvoveroa siit ei makseta.
    Niin mit maksettavaa siit j thn kusivaltioon??
    Tss taas noita veronimikkeiden mukavuuksia.

    Se, mist Tulli on kiinnostunut, on autovero ja jos Tullin kanta on kerran se, ett sit ei uudestaan perit, homma on tlt osin OK.

    Mutta jos kyse on vakituisesti Suomeen tuotu ja kytss oleva ajoneuvo, se on puolen vuoden sisll rekisteritv Suomen kilpiin, jotta Trafi psee perimn siit ajoneuvoveroa, kansanomaisemmin kyttmaksua.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  18. #48
    Nii, tuo veroton kytt on ihan selv homma!!

    Mutta miten kun myyt (suomi)pyrsi Virolaiselle tuttavalle. Pyr Viron kilviss ja vakuutuksessa.
    Lainaat tt pyr satunnaisesti, tai silytt omassa tallissasi ja ajelet kun huvittaa.
    Miss rikos tai mill perusteella sanktiota mrtn??
    6-Horo 2005=ex. Lifan 150 + GSX-R750 K8(PV) + CBR600F -00(Manki)
  19. #49
    Niin, toi kyttmaksu ei tietenkn koske mopoa (toistaiseksi).

    Mit sanktioita nyt lain rikkomisesta yleens tulee? Varsinkin jos laite on jatkuvassa (vaikkakin satunnaisessa) kytss Suomessa. Eli lain mukaan rekisteritv tnne.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #50
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Nii, tuo veroton kytt on ihan selv homma!!

    Mutta miten kun myyt (suomi)pyrsi Virolaiselle tuttavalle. Pyr Viron kilviss ja vakuutuksessa.
    Lainaat tt pyr satunnaisesti, tai silytt omassa tallissasi ja ajelet kun huvittaa.
    Miss rikos tai mill perusteella sanktiota mrtn??
    Kun suomessa kotipaikkaansa pitv Suomalainen ei saa ajaa ulkomaan kilviss olevaa autoa tai mopoa tll ilman veroseuraamusta.
    <p>2002-2014</p>
  21. #51
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Mutta kun oleellista ei ole se kyttk autoa 180 piv vuodessa, vaan asutko Suomessa yli 180 piv vuodessa eli "vakituisesti". Jos asut, niin et saa ajaa sill autolla, ellei veroja ole maksettu, tai veroprosessi ole vireill (vliaikainen kytt verotusptst odotellessa). Jos vaimo on Viron kansalainen, mutta hnkin asuu yli 180 piv vuodesta Suomessa, niin hnkn ei saa sill autolla ajaa Suomessa.
    Tst aiheesta haastattelivat tullin asiantuntijaa viikolla (ulkomaalaisia autoja olivat ratsanneet Helsingiss) ja kertoi, ett ei ole ihan yksinkertaista tuo asioiden tulkinta. Monen asian summana tekevt ptksen "vakituisesta kotipaikasta" ja sen mukaan sitten pamahtaa (tai on pamahtamatta) verot ulkomaiselle kulkineelle. Kohtuullisen moni Viron kilvill liikenteess ollut joutuu ilmeisesti jatkoselvittmn asuin- ja tyolosuhteitaan.
    <p>2002-2014</p>
  22. #52
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Nii, tuo veroton kytt on ihan selv homma!!

    Mutta miten kun myyt (suomi)pyrsi Virolaiselle tuttavalle. Pyr Viron kilviss ja vakuutuksessa.
    Lainaat tt pyr satunnaisesti, tai silytt omassa tallissasi ja ajelet kun huvittaa.
    Miss rikos tai mill perusteella sanktiota mrtn??
    Mitp siit, jos todetaan kuskin vakituiseksi asuinpaikaksi Suomi niin vaikka irroitellaan alkuun siit pyrst se ulkomaan rekisteritunnus ja mrtn rekisterintikatsastukseen. Jos verot on maksettu ja tulli ei viitsi venkoilla, mit epilen, niin siit vain sitten hakemaan konttorilta suomalaista kilpe. Ja jos tulli keksii jotain mielenkiintoista, mit en yhtn epile, viedn se mopo tullihkkiin odottelemaan asian selvimist.
    Yht asiaa vain ihmettelen, mink ihmeen vuoksi Suomeen verotettu ja tll rekisterity pyr jolla ajetaan pasiassa Suomesssa pitisi saada Viron kilpiin. Halvempien vakuutusten vuoksi? Vai kuvitellaanko ett nin voisi vltty sakoilta tai ulosotossa on niin paljon velkoja ettei tll voi omistaa mitn? Ei ymmrr.

    Mutta mitp sit tll arvuuttelemaan, ei muuta kuin kokeilu kyntiin. Kyll se sitten aikanaan selvi mik oli lopputulos. Jmme mielenkiinnolla odottelemaan jonkin innokkaan uskalikon omakohtaisia kokemuksia, vai jk juttu pelkksi puheeksi ilman tekoja.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 21.03.2014 klo 19:57.
  23. #53
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Yht asiaa vain ihmettelen, mink ihmeen vuoksi Suomeen verotettu ja tll rekisterity pyr jolla ajetaan pasiassa Suomesssa pitisi saada Viron kilpiin. Halvempien vakuutusten vuoksi? Vai kuvitellaanko ett nin voisi vltty sakoilta tai ulosotossa on niin paljon velkoja ettei tll voi omistaa mitn? Ei ymmrr.
    Esim. toinen henkil kirjoilla virossa ja toinen suomessa. Toimeen tulisivat yhdellkin ajoneuvolla, kun harvemmin tarvitsisi ajaa suomessa. Ajoneuvo suurimman osan ajasta viron puolella, joten siell viranomaiset vaativat viron kilpiin, kun taas tulet suomeen, niin johan tulli patistaa suomen kilpiin. Dorkien homaa ja vain ja ainoastaan suomen autoveron takia!

    Siksi yksi vaihtoehto on jo kertaalleen suomessa autoverotettu ajoneuvo, mutta viron kilviss, koska kyseess vain satunnainen ajo suomen puolella ja tll kirjoilla olevan henkiln toimesta.

    Tullilta vastausta odotellessaa......
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  24. #54
    Lainaa GSX-1400 kirjoitti Katso viesti
    Jos asun talvet Espanjassa jossa minulla on oma mp Espanjan kilvill,tulen kyseisell pyrll kesll Suomeen kymn pariksi viikoksi,mit tulli tekee ltkisee verot plle vai mit.Olen siis Suomen kansalainen.Miten toisin pin saako Espanjassa Suomen kansalainen ajaa Suomi kilpisell pyrll pitknkin,jos asuu siell vaikka puolivuotta vuodesta.Onko yleenskn muilla mailla nin tiukkoja sdksi moottoripyrille/autoille.
    Espanjassa saat ajaa suomen kilviss olevalla pyrll puoli vuotta, jos olet suomessa kirjoilla. Ei sit kukaan ikin tule tarkastamaan. Kytnnss sen kun ajelet vaan, jos on vakuutukset voimassa.

    Sama se on suomessa toisinpin. En tied meneek maahantulo jotenkin automaattisesti kameroiden tms. avustuksella satamassa minnekn. Suomessa periaatteessa pit olla vuoden ikkunan aikana alle 6 kk mopo maassa. Eli jos kyt suomessa 3 kk ja olet pivn ulkomailla ja sen jlkeen nelj kuukautta suomessa, niin raja ylittyy. En usko, ett tuota pystyy mitenkn kontrolloimaan. Ihan sama, koska typer kyttyst joka tapauksessa.

    Suomalaisilla tytyy olla jokin geneettinen erityispiirre tuohon kyttmiseen ja kyykyttmiseen. Ihan ksittmttmn paska maa. Muuttakaa pois kirjanne, niin elm hymyilee...
    Dixi et animam levavi
  25. #55
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Espanjassa saat ajaa suomen kilviss olevalla pyrll puoli vuotta, jos olet suomessa kirjoilla. Ei sit kukaan ikin tule tarkastamaan. Kytnnss sen kun ajelet vaan, jos on vakuutukset voimassa.

    Sama se on suomessa toisinpin. En tied meneek maahantulo jotenkin automaattisesti kameroiden tms. avustuksella satamassa minnekn. Suomessa periaatteessa pit olla vuoden ikkunan aikana alle 6 kk mopo maassa. Eli jos kyt suomessa 3 kk ja olet pivn ulkomailla ja sen jlkeen nelj kuukautta suomessa, niin raja ylittyy. En usko, ett tuota pystyy mitenkn kontrolloimaan. Ihan sama, koska typer kyttyst joka tapauksessa.

    Suomalaisilla tytyy olla jokin geneettinen erityispiirre tuohon kyttmiseen ja kyykyttmiseen. Ihan ksittmttmn paska maa. Muuttakaa pois kirjanne, niin elm hymyilee...
    DDR el ja voi hyvin.. Suomessa, eik taida ikin muuksi muuttua.
    Kateus vie Kawatkin vedest, sanoi entinen Jetski kuski.
    Muuttaminen pois on ainoa vaihtoehto, kun kuppi tyttyy yli.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 -81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Cafe racer projekti
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
  26. #56
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Espanjassa saat ajaa suomen kilviss olevalla pyrll puoli vuotta, jos olet suomessa kirjoilla. Ei sit kukaan ikin tule tarkastamaan. Kytnnss sen kun ajelet vaan, jos on vakuutukset voimassa.

    Sama se on suomessa toisinpin. En tied meneek maahantulo jotenkin automaattisesti kameroiden tms. avustuksella satamassa minnekn. Suomessa periaatteessa pit olla vuoden ikkunan aikana alle 6 kk mopo maassa. Eli jos kyt suomessa 3 kk ja olet pivn ulkomailla ja sen jlkeen nelj kuukautta suomessa, niin raja ylittyy. En usko, ett tuota pystyy mitenkn kontrolloimaan. Ihan sama, koska typer kyttyst joka tapauksessa.

    Suomalaisilla tytyy olla jokin geneettinen erityispiirre tuohon kyttmiseen ja kyykyttmiseen. Ihan ksittmttmn paska maa. Muuttakaa pois kirjanne, niin elm hymyilee...
    Tss asiassa kytnt ei ole muuttunut vanhoista ajoista. Todistustaakka ajoneuvon tuonnista Suomeen on kyttjll, ts. on pystyttv tarvittaessa esittmn selvitys maahantuontiajankohdasta. Nin se on muissakin maissa mm. Ruotsissa, kunka tarkkaan valvotaan on sitten eri juttu mutta jos kiinni j lopputulos on tiedossa.

    Silloin kun min niden kanssa jouduin touhuamaan ja aikoi olla maassa pidempn, varmin konsti oli pyyt tullilta "maahantulotodistus". Sen kanssa liikkuessa ei ollut koskaan ongelmia.

    Mit tulee tuohon kontrollointiin kyll sitkin tehdn, jopa niin yksinkertaisella menetelmll kuin tarkkailulla. Jos poliisi huomaa ett sama ulkomaan kilviss oleva kulkine pyrii kovin kauan samoilla kulmilla niin varmasti mielenkiinto her. Ainakin ennenvanhaan poliisilla oli tapana ett ulkomaalaisten pysytykset kirjattiin, ainakin epvirallisesti, yls ja tt tietoa voitiin kytt kun mriteltiin aikaa jonka ajoneuvo on ollut maassa.
    Todistustaakka on siis kyttjll ja jos virkamies alkaa aiheesta utelemaan on jotain ktt pidemp asian tueksi lydyttv. Ja siihen ei riit, kokemuksesta tiedn, ett sanoo "Tulin toissapivn Viron lautalla".
  27. #57
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    DDR el ja voi hyvin.. Suomessa, eik taida ikin muuksi muuttua.
    Kateus vie Kawatkin vedest, sanoi entinen Jetski kuski.
    Muuttaminen pois on ainoa vaihtoehto, kun kuppi tyttyy yli.
    OT: Tyhmyys se Kawat vie vedest. Kun surrataan sill Jetill muutama tunti mkkinaapurien rannan edess, niin saa olla aika varma siit, ett ei "kateus" vaan rtymys poikii sitten kaikkialla miss vaan voi... Tuossakin lajissa sama kuin monessa muussa: Muutama typerys tekee ison vahingon muille harrastajille.

    Ja Suomi on kyll Suomalaisille ainoa maa. Misss sarvikuonot muualla kuin savannilla...
    <p>2002-2014</p>
  28. #58
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Esim. toinen henkil kirjoilla virossa ja toinen suomessa. Toimeen tulisivat yhdellkin ajoneuvolla, kun harvemmin tarvitsisi ajaa suomessa. Ajoneuvo suurimman osan ajasta viron puolella, joten siell viranomaiset vaativat viron kilpiin, kun taas tulet suomeen, niin johan tulli patistaa suomen kilpiin. Dorkien homaa ja vain ja ainoastaan suomen autoveron takia!

    Siksi yksi vaihtoehto on jo kertaalleen suomessa autoverotettu ajoneuvo, mutta viron kilviss, koska kyseess vain satunnainen ajo suomen puolella ja tll kirjoilla olevan henkiln toimesta.

    Tullilta vastausta odotellessaa......
    Visaisempi tapaus, voi verrata jollain tavoin Niinistn juttuun paitsi ett verot on maksettu. Vaikea asia, eik luultavasti selvi ilman tuomioistuimen apua ja silloin on syyt varautua vuosikymmenen kestvn prosessiin jossa viimeisen sanan sanoo luultavasti eu-tuomioistuin.
    Ja edelleen, tullin vastaukset eivt sido valtiota. Eivt edes tullia. Kun asiasta on KHO:n pts kdess, silloin tiet mit mielt Suomen valtio on tapauksesta.

    Lakihan on tss sinns yksiselitteinen, Suomessa vakituisesti asuva henkil ei saa kuljettaa ulkomaille rekisterity ajoneuvoa Suomessa. Oli verot maksettu tai sitten ei, rekisterinti on mrv. Kuinka tm korreloi eu-lainsdnnn kanssa on sitten toinen juttu mutta epilen ett on kansallisen lainsdnnn piiriss. Jos eu-tuomioistuin on tst toista mielt joutuu Suomen valtio harkitsemaan lain muuttamista.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 22.03.2014 klo 10:37.
  29. #59
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Visaisempi tapaus, voi verrata jollain tavoin Niinistn juttuun paitsi ett verot on maksettu. Vaikea asia, eik luultavasti selvi ilman tuomioistuimen apua ja silloin on syyt varautua vuosikymmenen kestvn prosessiin jossa viimeisen sanan sanoo luultavasti eu-tuomioistuin.
    Ja edelleen, tullin vastaukset eivt sido valtiota. Eivt edes tullia. Kun asiasta on KHO:n pts kdess, silloin tiet mit mielt Suomen valtio on tapauksesta.

    Lakihan on tss sinns yksiselitteinen, Suomessa vakituisesti asuva henkil ei saa kuljettaa ulkomaille rekisterity ajoneuvoa Suomessa. Oli verot maksettu tai sitten ei, rekisterinti on mrv. Kuinka tm korreloi eu-lainsdnnn kanssa on sitten toinen juttu mutta epilen ett on kansallisen lainsdnnn piiriss. Jos eu-tuomioistuin on tst toista mielt joutuu Suomen valtio harkitsemaan lain muuttamista.
    Toistaiseksi tulli rangaissut => korotetulla autoverolla. Mit muita rangaistuksia olemassa lainsdnnn puitteissa?

    Tullinhan tss tapauksessa tulisi reagoida jos reagoi. Trafihan ilmoitti, etteivt tee asialle mitn. Aikamreist vastaa tulli.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  30.  
  31. #60
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Toistaiseksi tulli rangaissut => korotetulla autoverolla. Mit muita rangaistuksia olemassa lainsdnnn puitteissa?

    Tullinhan tss tapauksessa tulisi reagoida jos reagoi. Trafihan ilmoitti, etteivt tee asialle mitn. Aikamreist vastaa tulli.
    Verokysymykset kuuluvat tullille, rekisterintiin liittyvt poliisille / trafille. Mrykset rekisterinnist on kirjattu ajoneuvolakiin ja sit valvoo tltosin psntisesti poliisi ei tulli. Sanktiona poliisilla on mahdollisuus kytn estmiseen postamalla tunnuskilpi ja sakko. Jos epilln verovilppi niin niin sitten tullivalvontaan. l sotke nit kahta asiaa.

    42
    ETA-valtiossa rekisteridyt ajoneuvot

    Jos ajoneuvosta ei ole suoritettava autoveroa, Suomessa vakituisesti asuva henkil saa kytt tll ETA-valtiossa rekisterity ajoneuvoa 30 pivn ajan ajoneuvon maahantuonnista ennen kuin ajoneuvo rekisteridn tll. Ajoneuvon kuljettajan tulee osoittaa ajoneuvon maahantuontiajankohta liikennett valvovalle viranomaiselle tullilaitoksen ajoneuvon kyttnottoilmoitukseen tai muuhun asiakirjaan tekemin merkinnin. Jos kyseess on kansainvlinen, enintn seitsemn piv Suomessa kestv kuljetus, ajoneuvon maahantuloajankohta voidaan kuitenkin osoittaa muutoinkin kuin tullilaitoksen tekemin merkinnin.

    Jos kyseess on ajoneuvo, josta on suoritettava autoveroa, Suomessa vakituisesti asuva henkil saa kytt ETA-valtiossa rekisterity ajoneuvoa tll autoverolaissa tarkoitettuun ajoneuvon verottomaan kyttn oikeuttavan ajan ja sit seuraavan seitsemn pivn ajan. Ajoneuvon kuljettajan tulee tllin osoittaa ajoneuvon veroton kyttoikeus liikennett valvovalle viranomaiselle tullilaitoksen vahvistamalla kyttnottoilmoituksella.

    Edell 1 ja 2 momentissa tarkoitetun kytn edellytyksen on:

    1) ett ajoneuvossa on rekisterintivaltion rekisterikilvet ja kansallisuustunnus;

    2) ett ajoneuvon ja ajoneuvoyhdistelmn pmitat ja massat eivt ylit Suomessa sallittuja arvoja;

    3) ett ajoneuvoa varten on Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus;

    4) ett ajoneuvon kuljettajalla on rekisterintimaassa annettu ajoneuvon rekisterintitodistus ja todistus oikeudestaan pit ajoneuvoa hallinnassaan, jollei sit ole rekisterity mukana olevan henkiln nimiin; ja

    5) jos pervaunu on otettu kyttn valtiossa, jossa pervaunuja ei rekisterid, ett rekisterikilven sijasta pervaunussa on sen omistajan tai viranomaisen antama numerotunnus tai ett vetoauton rekisterikilpi kiinnitetn pervaunun taakse; vetoauton kuljettajalla tulee olla rekisterintitodistuksen sijasta pervaunun omistajan tai viranomaisen antama todistus pervaunulle sallituista massoista ja todistus enintn vuotta aikaisemmin suoritetusta katsastuksesta tai vastaavasta teknisest
    Tmn lainkohdan perusteella voi tulkita tarkoittavan sit ett teoriassa Suomessa vakituisesti asuva henkil voi kytt toiseen ETA-maahan rekisterity ajoneuvoa Suomessa 30 vuorokautta maahantuonnista, jos ajoneuvovero on tnne maksettu. Sen jlkeen on kulkine joko rekisteritv Suomeen tai vietv maasta pois.
    Ellei jokin muu lainkohta kumoa tt mahdollisuutta. Asiat ovat menneet niin monimutkaisiksi ettei yksiselitteist vastausta, varsinkaan tmntyyppisiin tapauksiin, helpolla saa.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 22.03.2014 klo 12:43.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123 ViimeinenViimeinen