Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Me motoristit kun olemme tunnetusti mukavaa ja yhteisvastuullista porukkaa, niin ajattelin tällaisen epäkaupallisen tiedotteen julkaista.
    Veren kantasolujen siirtoa käytetään hoitona muun muassa leukemiassa, eli verisyövässä. Kantasolusiirteellä pyritään korvaamaan syöpäpotilaan pahanlaatuiset solut terveillä kantasoluilla. Usein kantasolusiirto on potilaan viimeinen toivo parantua sen jälkeen, kun kaikki muut keinot on käytetty.
    Olin pitkään itse ajatellut liittyä rekisteriin, verta kun käyn säännöllisesti luovuttamassa. Asia oli kuitenkin jotenkin aina unohtunut. Viime syksynä tajusin, että mullahan tulee 40 mittariin ja olen kohta rekisteriin epäkelpo uutena tulokkaana. Sain sitten viimein liityttyä ajoissa.
    Rekisteri kaipaa kirjoille erityisesti nuoria miehiä, joita olen huomannut myös motoristiporukoissa pyörivän. Rekisteri ei ole mitenkään sovinistinen, mutta biologiasta johtuen mies sopii luovuttajaksi naista useammin ja rekisterissä on enemmän naisia.
    Kantasolujen luovutus ei ole ongelmaton ja kivuton prosessi. Rekisteriin liittyminen vaatii sitoutumisen. Ainakin itse olen kuitenkin sen verran paskaakin tehnyt elämässäni, että jossain kohtaa täytyy antaa elämälle takaisin päin jos siihen mahdollisuus on.
    Lue lisää jos asia kiinnostaa: http://www.veripalvelu.fi/www/kantasolut
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  2. #2
    Yhtenä esteenä mainittu miesten välinen seksi - et voi olla luovuttajana
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  3. #3
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Yhtenä esteenä mainittu miesten välinen seksi - et voi olla luovuttajana
    Verenluovutuspuolella tuo käytäntö ainakin muuttunut: http://www.hs.fi/kotimaa/a1386644959068

    Saattaapi tulevaisuudessa tulla kantasoluluovutukseellekkin muuttuneet käytännöt testien tarkentumisen myötä
    -This is rock 'n' roll.-

    2013-2015: Yamaha XJ600S Diversion -93
  4. #4
    Kannatan ideaa 100% ja toivon että mopoilijat käyvät sankoin joukoin luovuttamassa. Ehkä sieltä löytyy meikäläisellekin lisää mopoiluvuosia tulevaisuuteen. Koskaan ei tiedä kenelle osuu kohdalle vakava sairaus.
    Ottakaa myös vakuutus vakavan sairauden varalle..... Itse lopetin kun aattelin etten tarvitse, vaan kuinkas kävikään. Ensimmäiset sytostaatit sai syödä 2012 ja olla 7kk sairaslomalla.....tekee muuten helvetin ison kolon rahatilanteeseen jota tuo vakuutus olisi auttanut kummasti. Jossain vaiheessa on vielä muutamat sytostaatit kunnes tulee tuo viimeinen keino josta aloituksessa puhuttiin.

    Käykää luovuttamassa vaikka se sattuukin ihan per.....sti.
    Ex Kawasaki KLE 500
    Ex Yamaha Super Tenere 750
    Ex Kawasaki ZR7-S
    Ex Yamaha FZS1000
    Ex Suzuki RF900R
    Ex Yamaha FZS1000
    Suzuki GSX1400
  5. #5
    Hyvä ketjun avaus, tärkeään tarkoitukseen. Luin läpi nuo infopaketit ja ajattelin liittyä rekisteriin. Jos joskus kutsu käy, niin hammasta purren luovutukseen ja tyytyväisenä ulos
  6. #6
    Rekisteriin pääsy hoituu verenluovutuksen yhteydessä - pari ylimääräistä tuubia verta.
    Kantasolujen mätsääminen jonkun potilaan kanssa lie kuitenkin loppujen lopuksi aika pieni todennäköisyys - siksi rekisteriin tarvitaan porukkaa.
  7. #7
    Ennakoin hieman ja liityin viime vuonna uudenvuodenlupauksena

    Vaikka operaatio onkin vähän vaivalloisempi kun verenluovutus, niin on tämä minun mielestäni melkoisen helppoa hyväntekeväisyyttä
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  8. #8
    Jäsen vuodesta 2000 - kutsua ei ole tosin kuulunut.
    CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
  9.  
  10. #9
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Ei kelpaa välilevyvammaiset rekisteriin/luovuttajaksi
    -nomen est omen-