Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Vanha vitja, mutta laitanpa vinkin kumminkin.
    Tie 50 Hagafossista Aurlandiin oli ajamisen arvoinen. Aurlandista pääsee sopivasti kohti Geirangeria ja Trollstigeniä, joko Norjan pisintä tunnelia tai sitä vanhaa vuoristotietä. Itse mentiin tunnelista kun oli aikataulu tiukalla. Aika epätodellinen tuntu tuli tunnelissa kyllä, piti puolivälissä pysähtyä...
    Don't forget to Boogie!!!
  2. #32
    Lainaa juuuso14 kirjoitti Katso viesti
    Lainataas keskustelua,itse ajattelin myös kokeilla tuota norjaan tutustumista mutta paljon lyhyemmin.Aikaan on vain 3-4 päivää ja lähtö olisi etelälapista ensiviikolla.Ajattelin jos käsivarresta ajelis kohti Tromssa-Alta-Koutokeino ja tuolta lähtis laskeutumaan alaspäin kotia kohti 1566km Aika tynkä reissu,mutta aikaa ei ole enempää.Majoituksia voi ehdottaa niukkaan budjettiin ja reitistä myös.Yksin menossa reissuun eli aika vapaasti saan valita reitin.
    Nyt olisi toteutumassa tuo reissu vain parin vuoden viiveellä,tosin pienin muutoksin.Kohti Norjaa Parin viikon päästä,aikataulu pysynyt samana 4 pv aikaa ja ekan majoituksen buukkasin Narvikiin.Siitä ajateltiin lähteä kohti Altaa ja majoitus otetaan fiiliksen mukaan.Altasta saakin sitten lähteä ajeleen kohti Etelä-lappia.Vinkkejä otetaan vastaan majoituksista,eikä tuo Narvik pakollinen ole eikä Alta myöskään.Mutta aikataulu on tuo 4 päivää.Best westerin bukkasin aamupalalla.Vielä voin perua senkin.Paikoista jonne poiketa saa mainita.Budjetti ikävä kyllä edelleen tiukka,pääasia että pystyy pyöräileen kuitenkin
    Ohessa reitti eka veto 540km Narvik ja toinen etappi onkin auki vielä.
    https://www.google.fi/maps/dir/Torni...7376!3e0?hl=fi
    Z 750 -05 Myyty
  3. #33
    Just sunnuntaina kotiuduttiin viikon norjan turneelta, on se vaan hieno maa kaikkinensa. Tekisi mieli lähteä samantien takaisin. Tällä kertaa tutkittiin maata eteläsuunnalla, mieletön kokemus ylänköalueiden maisemat, voittaa mielestäni jopa lapin. Mutta asiaan, eli Narvikin yms majoitus. Kahtena edellisenä kesänä on juurikin tuossa Narvikin Best Westernissä yövytty (siinä keskustan hiihtorinteen juurella). Halpa ja hyvä, taisi olla luokkaa 70-75e kaksi henkeä, sisältää erittäin kattavan aamupalan. Siitä Skibotnin kautta Altaan, hienot maisemat, viime kesänä joitain tietöitä lähempänä Altaa. Ennen keskustaa vasemmalla kivan näköinen pikkuhotelli, oli täynnä eli saatu huonetta, mutta yrittäisin sinne (Thon Hotel Vica). Hyvää reissua ! Vielä plussana eteläsuunnan matkalle, BajaMaja -harrastajia selvästi vähemmän tientukkona
  4. #34
    Viime kesänä tuli kulutettua aikaa tuolla Narvik- Alta -välillä. Hienoa seutua kun sattui kelikin kohdalleen, lämpöä 22-23 ja aurinko paistoi.
    Yövyin muuten Altassa siinä Thon hotel Vicassa, hyvä paikka ja kohtuuhintainenkin. Nyt toisin yöpyisin linkin paikassa, loistavat maisemat http://www.gildetun.no/

    Muita mun mielestä käymisen arvoisia paikkoja tuollapäin ovat lyngenin nimimaa sekä tien 866 ajelut.
    Ja kyllä siellä nordkapissakin kannattaa käydä, ellei ihan perillä niin ainakin Honningsvågissa tankkaamassa. Hienot maisemat, vähän kuin pottereissa paikotellen. Huonona puolenahan tuolla monesti on että tarvii tulla samaa tietä takas mitä menikin.

    Onhan tuolla toki paljon pienempitä teitä, polkuja jne joihin ei itse huvita lähteä aikaa tuhlaamaan, monasti joku hieno paikka tuhlaa matkabudjetista yhden päivän.
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  5. #35
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    .... Huonona puolenahan tuolla monesti on että tarvii tulla samaa tietä takas mitä menikin.
    ....
    Tästä ratkaisu!
  6. #36
    Jos aikaa ei ole hirmusti niin kiva lenkki

    https://www.google.fi/maps/dir/Vikin...138688!1m0!3e0

    Lautasta ulos puoli päivää osloon, sieltä seuraavan päivänä(matakn varrella tuossa 50tiellä tunneli mikä menee kiinni yöksi ~20 aikoihin) Aurlandsvangen mistä taas seuraavan päivän Ottan kautta Takaisin Osloon ja seuravaksi illaksi lautaan Tukholmaan
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  7. #37
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Jos aikaa ei ole hirmusti niin kiva lenkki

    https://www.google.fi/maps/dir/Vikin...138688!1m0!3e0

    Lautasta ulos puoli päivää osloon, sieltä seuraavan päivänä(matakn varrella tuossa 50tiellä tunneli mikä menee kiinni yöksi ~20 aikoihin) Aurlandsvangen mistä taas seuraavan päivän Ottan kautta Takaisin Osloon ja seuravaksi illaksi lautaan Tukholmaan
    Tuolle pätkällehän sattuu tuo pitkä tunneli. Sen sijaanhan yleensä suositellaan ajamaan sen ylänkötien kautta.
    Nykyiset: Yamaha FZ 1 N, Solifer SMA -79.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #38
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Jos aikaa ei ole hirmusti niin kiva lenkki

    https://www.google.fi/maps/dir/Vikin...138688!1m0!3e0

    Lautasta ulos puoli päivää osloon, sieltä seuraavan päivänä(matakn varrella tuossa 50tiellä tunneli mikä menee kiinni yöksi ~20 aikoihin) Aurlandsvangen mistä taas seuraavan päivän Ottan kautta Takaisin Osloon ja seuravaksi illaksi lautaan Tukholmaan
    Itse olin muutama viikko sitten Norjan reissulla ja tuo 55 tie oli oikein mukava
    BMW R1200GS adventure,
    Ex. Yamaha MT-01,yamaha dragstar 650, buell x1, triumph speed triple, suzuki intruder,
  9. #39
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Tuolle pätkällehän sattuu tuo pitkä tunneli. Sen sijaanhan yleensä suositellaan ajamaan sen ylänkötien kautta.
    ehdottoman mukavat nuo 40 ja 50 tiet kyllä.. oli 55 tien kanssa ehkä mukavimmat pätkät, ainakin omaan mieleen

    pakko pistää pari kuvaa noitten teitten varsilta, ihan vaan itse itseäni kiusatakseni ja yllyttääkseni
    https://photos.app.goo.gl/pBfJlY8dBhjCUC582

    harmittaa kun ajelin yhden sauvakirkon ohi ihan vahingossa, grr.. tarttu sentään vahingossa tuossa kameraan
    Viimeksi muokannut: -Aki-; 09.04.2018 klo 17:20.
    ***
  10. #40
    Hienoja on Akin kuvat ++++
    Jussi
  11. #41
    Kysymys: Miksi ajaa takaisin samaa reittiä (E18)?
    KTM
  12. #42
    kyselläämpäs vanhassa ketjussa mutta täällä tuntuu olevan aika kivasti asiaa

    https://goo.gl/maps/1GaWcSEzzh82

    eli nuille seuduille mm tekisi mieli lähteä käymään heti kesäkuun alussa. lauttaliput on bookattu travemundeen 1.6 ja pois tultas viikon päästä sunnuntaina.

    onko kokemuksia missä kunnossa tiet on tuolla tuohon aikaan (lähinnä tuo 63 tie) eli pitääkö pelätä jäätä yms tokihan varmaan lunta on mutta kuinka teiden kunto.

    eli reitti suurinpiirtein travemunde-köpis-oslo-lillehammer- sitte tuo 63 tie josta 163 tietä trondheimiin ja siitä ruotsin ja haaparannan kautta suomen puolelle. vähän erikoinen reittivalinta mutta haluttiin ajaa tanskankautta ja syödä smörrebrödit
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  13. #43
    Aika paljon ajoa lyhyessä ajassa. Vuodet eivät ole veljeksiä ja kelejä ei voi ennustaa. Mutta jokunen vuosi taaksepäin jäi kuukautta myöhemminkin pari reittiä ajamatta kun olivat edelleen suljettuja. Onhan nuo tiet kuitenkin suht isoja.
  14. #44
    en kyl ole asiantuntija mutta huomasin omasta reissusta että puut oli monessa paikkaa vasta tuoreessa lehdessä kesä/heinäkuun vaihteessa... veikkaan että uudet reissut teen samoihin aikoihin, komeita koskia/sulamisvesia vielä löytyy ja vehreetä rupee oleen eikä lumet kuitenkaan kaikki ole vielä kadonneet

    mutta varmaan komeeta ja vähintään yhtä kylmää kesäkuun alussakin
    surkeeta vaan olis jos ei vuoristoteille pääsis mihkään lumen takia
    ***
  15. #45
    Vuonna 2015 oltiin heinäkuussa liikenteessä, ja osa teistä olis silloin tosiaan suljettuja lumen vuoksi. Vuonna 2009 oli samoihin aikoihin kaikki tiet auki, ja hellekeli koko reissun. Vuodet ei oo veljiä keskenään, joten kantsii tarkistaa tilanne ennen lähtöä.
    https://reissu.org
  16. #46
    Pääsiäisenä ei vielä koskaan ole ollut avoinna, mutta kyllä viikko kesäkuun ensimmäisestä, pitäs jo Geirangeriin Grotlista päästä! Ihan riippuu lumitilanteesta, koska tuota väliä ei talvisin pidetä avoinna. Dalsnippa sama juttu!

    Kuten hidas57 tuossa jo kertasi, vuodet eivät ole veljeksiä, joten JOS kylmää jaksoa pukkaa pitempään, voi tuo väli olla "natt stengt", eli päivällä pääsee, (kotilot), mutta pärrä ei kandee, jos ei talviajokursseja ole takana...

    Mutta jos Geirangeriin mieli, niin laivalla pääsee vuoden ympäri Hellesyltistä, ja varmuudella Eidsdali- Lingen lautalla etiäpäin....(mutta ei välttämättä Trollstigeniin sittenkään...?)

    Täältä voi kelikameroiden ohella tsiigata sitten tilanteen lähemmin! ...Mutta kyllä AINA kannattaa mennä norweegiaan, vaikka ei pääsisikään!

    Herran kädessä mennään tässäkin asiassa...
  17. #47
    Jotkut tiet aukeaa aina tiettynä päivänä. Esim Aurlands Fjällvagen aukeaa 1.6.. viimeksi ajettiin juuri 1.6 ja lumipenkat oli parhaimmillaan n. 6 metriä korkeat. Mukava ajella sellaisessa rännissä, kun mutkissa näkyi vain aurinkoinen taivas
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Simson SR2, Zundapp Bella x 2, Yamaha Virago 535
    Talvella: Rellu
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  18. #48
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Jotkut tiet aukeaa aina tiettynä päivänä. Esim Aurlands Fjällvagen aukeaa 1.6.. ..
    ...ellei ole (tule), lumivyöryn vaaraa....
  19. #49
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    ...ellei ole (tule), lumivyöryn vaaraa....
    Tuli tuo myös mieleen kun ajeli Aurlands Fjälletillä "puolentoista kaistan" levyisessä ja 5-6 metrin syvyisessä lumirännissä.... Jos olisi lumireuna sortunut auringon paisteessa, niin mitään ei olis ollut tehtävissä.. Alle olisi hautautunut
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Simson SR2, Zundapp Bella x 2, Yamaha Virago 535
    Talvella: Rellu
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  20. #50
    Akkurat, eli jos tie olisikin jo kerran keväällä avattu, ei se sitä meinaa, että se suljettaisiin vasta syksyllä!
  21. #51
    ok eli lähdetään sitte kattomaan päästäänkö ajaan. jos ei ni sitte leukarintaan ja uuttaa suunnitelmaa tämä ei tuota ongelmia.

    kerrompa sitte kuinka meni. mutta pidetään peukkuja
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  22. #52
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    ok eli lähdetään sitte kattomaan päästäänkö ajaan. ...
    Oikia meininki tollane!
  23. #53
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Oikia meininki tollane!


    näyttäspä ainakin googlemapsin perusteella olevan reitti auki joten
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  24. #54
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    näyttäspä ainakin googlemapsin perusteella olevan reitti auki joten

    noniin matkasuunnitelma valmiina. eli lähetään kattomaan onko tie 63 avoinna toivotaan majoitus varattu suoraan reitin eteläpäästä ni sittepähä tuo 4.6 nähhään laittelen raporttia
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  25. #55
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    noniin matkasuunnitelma valmiina. eli lähetään kattomaan onko tie 63 avoinna toivotaan majoitus varattu suoraan reitin eteläpäästä ni sittepähä tuo 4.6 nähhään laittelen raporttia
    No niin päivitystä paikan päältä

    Tie 63 norja aivan loistavassa kunnossa aurinko hellii ja maisemat aivan mahtavat, myös dalsnippan näköalapaikalle tie moitteeton. Suosittelen.

    Reipasta vauhtia ajellessa kannattaa mutkiin mennessä olla tarkkana asunto autokuskit leikkaa välillä aika rajusti väärälle kaistalle. Liekö ovat vuokra-autolla liikkeellä ja eivät oikein hahmota auton linjoja.

    Mut suosittelen
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  26. #56
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    Reipasta vauhtia ajellessa kannattaa mutkiin mennessä olla tarkkana asunto autokuskit leikkaa välillä aika rajusti väärälle kaistalle. Liekö ovat vuokra-autolla liikkeellä ja eivät oikein hahmota auton linjoja.
    Pitääkö tätä tulkita niin, että olet nähnyt Norjassa matkailuauton, joka ajaa "omalla kaistallaan"??
    En usko, ellei ole todisteita.
  27.  
  28. #57
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö tätä tulkita niin, että olet nähnyt Norjassa matkailuauton, joka ajaa "omalla kaistallaan"??
    En usko, ellei ole todisteita.
    Pitää kyllä täysin kutinsa että aikamoinen kaistan hahmotus ongelma niillä on
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12