Tervehdys,
Heittäkääpäs vähän vinkkiä millä keinolla sais mallimerkintätarrat poistettua muovikatteista. Älyttömän tiukassa tuntuu olevan, tarkoitus siis pitää kuitenkin katteet ihan sellaisinaan eli ei ole menossa maalaukseen irroituksen jälkeen.![]()
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. ----Benjamin Franklin----
Lämpö on hyvä kaveri.
Jos ei tukkaföönin potku riitä, niin sitten järeämpi puhallin.
Ja lämmön kaveriksi mattoveitsen irtoterä. Sen saa näppärästi ujutettua tarran alle ja kunhan on karvan varovainen, ei maalipintaankaan jää terästä naarmuja.
Superbike #7
Mielummin muovilasta millä irrottelet lämmitettyä tarraa. Metallista tuppaa tulemaan aina naarmuja vaikka yrittäisi olla kuinka varovainen.
Lämmittämällä noi ammattilaisetkin laittaa ja poistaa noita ns. kiinteästi liimattuja tarroja ja aika hyvin tarran liima antaa periksi lämmitettäessä ja irtoaa ihan siististi
Lämmöllä vaan mutta muista että maali voi olla haalistunut ja tarrojen kohdat jää tummemmaksi
Ammattilaiset irroittaa tarrat höyryttämällä ja muovilastalla...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Lämpöä ja joko muovilastaa tai ohutta siimaa tarrasta riippuen jne. Lämpöä suosittelen tarkkailemaan huolella. Sormella pitäisi pystyä koskettamaan ilman että palaa näpit.
Liiman poistoon esim. Autoglymin tar remover tai Autosmartin tardista. Autoglymin tuote on aika laimeata, mutta helposti saatavilla.
Viimeiseksi kiillotus niin tarran olemassa olosta ei jää jälkeäkään.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
itse otin viime talvena tarroja irti ensin mattoveitsen kärjellä ja lämmittämällä niin paljon kuin helposti lähti ja loput Motonetista ostetulla sitruunan tuoksuisella tarran poisto sprayllä, hintaa aineella oli muistaakseni jotain 5 eur.
Viimeksi muokannut: jokizen; 21.02.2014 klo 16:59. Syy: täydennys
Muovilastaksi käy erittäin hyvin ohut plektra. Saa soitinliikkeistä edullisesti.
Tarrat on nyt irti
Kiitos kaikille avusta, hienosti lähti föönillä ja muovilastalla (vähän plektran tapaisella muovihärpäkkeellä).
Ei ollut onneksi värieroa tarran alla.
Lämmön kanssa sai tosiaan olla tarkkana.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. ----Benjamin Franklin----
Ja kun tarrat on saatu pois jää joskus jäljelle sitkeitä liimatahroja.
Näiden poistossa olen havainnut parhaaksi perinteisen talousspriin. Se on hellä alustalle, mutta pehmittää ja irrottaa hyvin vanhat liimat vaikkapa talouspaperiin, kun antaa hetken vaikuttaa.
Myös ksyleeni pehmittää hyvin liimoja, mutta kannattaa kokeilla ensin johonkin huomaamattomaan kohtaan, että ei samalla kun poistaa liiman vie maalista tai lakasta kiiltoa.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>