Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 105:sta
  1. #31
    Nuo yhteensopivuuslistat on kyllä yleensä niin puutteellisia ettei mitään rajaa. Jos ikiwanha lumia toimii niin kyllä uudemmankin pitäisi. Oletko kokeillut säätää lumian volumea silloin kun bt on kytkeytyneenä ja myös silloin kun puhelu on auki? Tuo volumenappi meinaan säätää kovin eri asioita eri tilanteissa, ja valikoista noita säätöjä ei löydy.
  2. #32
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nuo yhteensopivuuslistat on kyllä yleensä niin puutteellisia ettei mitään rajaa. Jos ikiwanha lumia toimii niin kyllä uudemmankin pitäisi. Oletko kokeillut säätää lumian volumea silloin kun bt on kytkeytyneenä ja myös silloin kun puhelu on auki? Tuo volumenappi meinaan säätää kovin eri asioita eri tilanteissa, ja valikoista noita säätöjä ei löydy.
    Kaikkia temppuja on koetettu. Täytyy poiketa ensi viikon Norjan reissulla tytön luona kylässä ja kokeilla kytkentöjä iphonella. Ongelma on ilmeisesti ettei Lumialla voi hallinnoida mitä työnnetään naviin (puhelut/äänet).

    Ei viitsi hankkia kylmiltään uutta puhelinta, eikä viitsi marssia kauppaan kypärä päässä ja navi kädessä kokeilemaan

    Nyt navi on kytketty SCR:ssä +volume nappulaan ja puhelin m-nappulaan. Tällä kytkennällä saadaan toimimaan puhelin ja musa kun navista otetaan päältä pois bluethoot. Kun navissa on päällä bluethooth puhelut eivät toimi ja musa saattaa toimia hetken.

    Navin kytkeminen m-nappulaan tarjoaa vain rajallisia toimintoja kombinaatioille.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  3. #33
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Kaikkia temppuja on koetettu. Täytyy poiketa ensi viikon Norjan reissulla tytön luona kylässä ja kokeilla kytkentöjä iphonella. Ongelma on ilmeisesti ettei Lumialla voi hallinnoida mitä työnnetään naviin (puhelut/äänet).
    Tukeeko mikään muukaan puhelin sitä, että se olisi samaan aikaan yhteydessä useampaan bt-laitteeseen? Minä olen kuvitellut, että kähtökohtaisesti puhelin + navi + kypärä -yhdistelmässä puhelin paritetaan naviin ja navi kypärään, eikä mitään muuta. Vaihtoehtoisesti sekä navi että puhelin paritetaan kypärään mutta ei toisiinsa. Sitä en tiedä tukeeko garmin musiikintoistoa bt:n yli, eli saattaa olla ettei musiikki ole mahdollista ensimmäisessä vaihtoehdossa.
  4. #34
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tukeeko mikään muukaan puhelin sitä, että se olisi samaan aikaan yhteydessä useampaan bt-laitteeseen? Minä olen kuvitellut, että kähtökohtaisesti puhelin + navi + kypärä -yhdistelmässä puhelin paritetaan naviin ja navi kypärään, eikä mitään muuta. Vaihtoehtoisesti sekä navi että puhelin paritetaan kypärään mutta ei toisiinsa. Sitä en tiedä tukeeko garmin musiikintoistoa bt:n yli, eli saattaa olla ettei musiikki ole mahdollista ensimmäisessä vaihtoehdossa.
    No niin uusi puhelin hankittu Sony Xperia Z3 compact.

    Nyt pelaa kaikki. Navi kuuluu, puhelin soittaa ja musa soi. Lumia jäi pöytälaatikkoon.

    SCR:ssä on +nappulassa navi ja naviin puhelin on kytketty puhelinkanavalla. Puhelin on kytketty SCR:n -nappulaan puhelimen musiikkikanavalla.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  5. #35
    Mulla on ollut 390LM nyt reilun vuoden ja hermot tuppaa menemään ko. laitteen kanssa. Ensiksikin mukana tullut karttaohjelma BaseCamp. Tuohan on käytettävyydeltään ihan perseestä verrattuna esim. 550:n kanssa käyttämääni MapSourceen verrattuna. Takapakkia tullut ja kovasti.

    Mutta se varsinainen ongelma, eli karttojen päivitys. Parin päivän taistelun jälkeen oon saanut tuoreimman kartan päivitettyä itse navigaattoriin, mutta miten saisin sen myös BaseCamp-ohjelmaan. Garmin Express:llä kun valitsee "Install to Computer", niin hetken aikaa latailee ja sitten tulee "There was an error installing the update". Onko joku törmännyt samaan ongelmaan ja keksinyt keinon, miten kartan saa päivitettyä?

    MIten kartan sais helpoiten päivitettyä sekä naviin että BaseCamp:iin? Ei haluais aina käyttää muutamaan päivää karttapäivityksiin.



    t. Harri
  6. #36
    Lainaa antikha kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut 390LM nyt reilun vuoden ja hermot tuppaa menemään ko. laitteen kanssa. Ensiksikin mukana tullut karttaohjelma BaseCamp. Tuohan on käytettävyydeltään ihan perseestä verrattuna esim. 550:n kanssa käyttämääni MapSourceen verrattuna. Takapakkia tullut ja kovasti.

    Mutta se varsinainen ongelma, eli karttojen päivitys. Parin päivän taistelun jälkeen oon saanut tuoreimman kartan päivitettyä itse navigaattoriin, mutta miten saisin sen myös BaseCamp-ohjelmaan. Garmin Express:llä kun valitsee "Install to Computer", niin hetken aikaa latailee ja sitten tulee "There was an error installing the update". Onko joku törmännyt samaan ongelmaan ja keksinyt keinon, miten kartan saa päivitettyä?

    MIten kartan sais helpoiten päivitettyä sekä naviin että BaseCamp:iin? Ei haluais aina käyttää muutamaan päivää karttapäivityksiin.



    t. Harri
    Siirry käyttämään tyre to travel ohjelmaa. En ikinä päässyt edellisenkään zumon kanssa sinuiksi basecampin kanssa. Garmin expressi!lä olen siirtänyt kartat vain naviin. Kun sita paskacamppia en viitsi käyttää.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  7. #37
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Siirry käyttämään tyre to travel ohjelmaa. En ikinä päässyt edellisenkään zumon kanssa sinuiksi basecampin kanssa. Garmin expressi!lä olen siirtänyt kartat vain naviin. Kun sita paskacamppia en viitsi käyttää.
    Taidan olla vähemmistönä Basecampin puolestapuhujana, mutta kyllä se on alkujärkytyksen jälkeen oikeasti perkeleen kätevä ja monipuolinen softa. MapSourcella sinnittelin 6-7 vuotta aina tän vuoden kevääseen asti, mutta kun MapSourcen tuki uusille naveille toimi vain puoliksi, päätin uudelleen kokeilla basecamppia, jonka olin jo pari vuotta sitten kertaalleen hylännyt. Muutama ilta meni kiroillessa, mutta kunhan muutovastarinta alkoi hellittää ja pääsi työkalujen erilaisen logiikan kanssa sinuiksi, niin sehän on itseasiassa paljon parempi kuin edeltäjänsä. En palaisi enää MapSourceen, Tyrestä puhumattakaan. Kyllähän sillä Tyrelläkin reitin saa aikaiseksi (aika kämäsen tosin), mutta puolet navin hyvistä ominaisuuksista jää käyttämättä (plus että reitti ei välttämättä siirry laitteeseen samanlaisena kuin olit sen suunnitellut, johtuen kartta- ja laskentaperiaate-eroista).
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  8. #38
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa antikha kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut 390LM nyt reilun vuoden ja hermot tuppaa menemään ko. laitteen kanssa. Ensiksikin mukana tullut karttaohjelma BaseCamp. Tuohan on käytettävyydeltään ihan perseestä verrattuna esim. 550:n kanssa käyttämääni MapSourceen verrattuna. Takapakkia tullut ja kovasti.

    Mutta se varsinainen ongelma, eli karttojen päivitys. Parin päivän taistelun jälkeen oon saanut tuoreimman kartan päivitettyä itse navigaattoriin, mutta miten saisin sen myös BaseCamp-ohjelmaan. Garmin Express:llä kun valitsee "Install to Computer", niin hetken aikaa latailee ja sitten tulee "There was an error installing the update". Onko joku törmännyt samaan ongelmaan ja keksinyt keinon, miten kartan saa päivitettyä?

    MIten kartan sais helpoiten päivitettyä sekä naviin että BaseCamp:iin? Ei haluais aina käyttää muutamaan päivää karttapäivityksiin.



    t. Harri
    Onko varma että kovolla on tilaa riittävästi? Muistaakseni se installeri ei kovinkaan näkyvästi ilmoittanut, että tilaa on liian vähän vaan asennus vain tyssäsi jossain vaiheessa.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  9. #39
    Täällä toinen ex-mapsorsan käyttäjä, nykyinen basecampin ja paluuta ei ole.

    Kun käytössä on Garmin navi niin basecamppi on oikeasti paras työkalu reittien suunnitteluun. Sen kanssa voi olla varma että reitti oikeasti on navissa sama kuin mitä suunnitteli itsekin.

    Pari kertaa on tullut jo noita Garmin Q&A sessioita pidettyä, sieltä on moni saanut hyviä vinkkejä tämänkin aiheen tiimoilta. Varmaan syksyllä taas noita lisää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  10. #40
    Lainaa riisor kirjoitti Katso viesti
    Taidan olla vähemmistönä Basecampin puolestapuhujana, mutta kyllä se on alkujärkytyksen jälkeen oikeasti perkeleen kätevä ja monipuolinen softa.
    Aivan samat kuviot täällä. Hyvä ohjelma, kun vaan oppii sisäistämään ne toiminnot.

    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti

    Pari kertaa on tullut jo noita Garmin Q&A sessioita pidettyä, sieltä on moni saanut hyviä vinkkejä tämänkin aiheen tiimoilta. Varmaan syksyllä taas noita lisää.
    Olin yhdessä sessiossa kuunteluoppilaana ja voin sanoa, että kaikkea sitä oppii
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  11. #41
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Aivan samat kuviot täällä. Hyvä ohjelma, kun vaan oppii sisäistämään ne toiminnot.



    Olin yhdessä sessiossa kuunteluoppilaana ja voin sanoa, että kaikkea sitä oppii
    Mitäs noi tollaset Q&A-sessiot on ja miten niihin pääsee mukaan?
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  12. #42
    Lainaa riisor kirjoitti Katso viesti
    Mitäs noi tollaset Q&A-sessiot on ja miten niihin pääsee mukaan?
    Seuraamalla foorumia ;) http://www.moottoripyora.org/keskust...sio-ja-Q-amp-A
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  13. #43
    Voi olla ihan kelvollinenkin softa, kunhan opettelee ensin ajattelemaan BaseCamp:n haluamallla tavalla. Pitää opiskella vielä hieman. Opiskeluintoa on vaan syönyt nuo muutamat softabugit, joiden kanssa taisteleminen on vienyt ajan ja innon softan opiskeluun. Eniten on harmittanut tuo, että en saa tietsikalle samaa karttaa, jonka asensin navigaattorille. Eli pitää aina kytkeä navigaattori tietsikkaan, jotta saa suunnitteluun mukaan saman karttapohjan kuin navissakin on. Jos jollakin on heitttää vinkki ko. ongelman korjaamiseksi, niin kiitollisena otan vinkistä vaarin.
  14. #44
    Mutta kyllä tuo BaseCamp koettelee hermoja. Etsippä softalla esim. missä on Oulu. Tai vaikkapa osoite "Koulukatu 13 Oulu". Jos kirjoitat oikean yläkulman hakukenttään Oulu ja painat Enteriä, niin ei vaan löydy kaupunkia nimeltä Oulu. Kaiken maailman kouluja kyllä löytyy, mutta ei Oulua. Jos haluat suunnitella reitin esim. kavereiden osoitteiden kautta, niin sun pitää tarkkaan tietää, mistäpäin karttaa nuo osoitteet löytyy. Suurennuslasilla hakemalla ei ainakaan osoitteiden löytäminen onnistu. Vai miten noita paikkoja kartalta oikein etsitään? Sivistäkää mua.
    On mulla vielä paljon oppimista...
  15. #45
    Pari viikkoa sitten onnistuin saamaan basecampilla tehtyä reitin, jossa oli reittipisteen jälkeen U- käännös. Olen sata varma, ettei sellaista ollut koneella. Toisen kerran reitti alkoi vaikuttaa erilaiselta mikä muistin, joten heitin koneeseen kohteen suoraan. Ohjeistus muuttui ja kulki enemmän siihen suuntaan johon kuvittelin. Kolmas ja viimeinen ihmetys tuli kun ajelin hotellille päin. Ajattelin, että heitän mutkien loputtua hotellin osoitteen (reitissä oli kaupunki). Navi laski ja päätyin U- käännökseen ja 30 km takaisin samoja mutkia. Tän jälkeen lopetin basecampin käytön. Menin joko nopein tai mutkaisin tie valinnoilla.

    Olen varma, että molemmissa on samat asetukset, mutta pitää tarkastaa karttapohjat. En muista saaneeni herjaa karttojen päivityksestä koneessa. Pitää tutkia asiaa täällä, korvien välistä löytyy parempi paikallinen kartta kuin esim. Itävallasta.

    Googlella ja Garminilla tuntuu olevan eri käsitykset tietulleista. Kuukkelilla kun katsoo aikaa niin usein Garminin päätelmä oli noin tunnin pidempi ilman ruuhkalisiä. Muutoinkin ihmettelin tapaa laskea matka-aikaa. Alppiteillä missä ajeli alle rajoitusten mukamas vauhdikkaasti saapumisaika pieneni. Toisaalta autobaanalla oli sama ajoiko 120 vai 150, matka-aika pysyi suunnilleen samana. Normisti pikkuisen yli rajoituksen ajamalla saapumisaika pienenee pikkuhiljaa.

    Malmö Tukholma välin tulin vältä valtatie mutkainen tie valinnoilla ja kohdalle sattui sellaisia polkuja, joihin ei olisi itse suunnittelemana mennyt. Välillä tuntui, että mutkaisuus tulee risteyksistä mutta sitten tuli taas mukavaa tietä. Vielä kun saisi suosi hiekkatietä option.
  16. #46
    Duunista kännykällä, mutua ulkomuistista:
    Lainaa antikha kirjoitti Katso viesti
    Voi olla ihan kelvollinenkin softa, kunhan opettelee ensin ajattelemaan BaseCamp:n haluamallla tavalla. Pitää opiskella vielä hieman. Opiskeluintoa on vaan syönyt nuo muutamat softabugit, joiden kanssa taisteleminen on vienyt ajan ja innon softan opiskeluun. Eniten on harmittanut tuo, että en saa tietsikalle samaa karttaa, jonka asensin navigaattorille. Eli pitää aina kytkeä navigaattori tietsikkaan, jotta saa suunnitteluun mukaan saman karttapohjan kuin navissakin on. Jos jollakin on heitttää vinkki ko. ongelman korjaamiseksi, niin kiitollisena otan vinkistä vaarin.
    Asetuksista pitäisi muistaakseni löytyä valinta, että BC kopioi saman karttapohjan navista koneelle, jolloin navia ei tarvitse pitää kaapelin päässä jatkuvasti.
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Pari viikkoa sitten onnistuin saamaan basecampilla tehtyä reitin, jossa oli reittipisteen jälkeen U- käännös. Olen sata varma, ettei sellaista ollut koneella. Toisen kerran reitti alkoi vaikuttaa erilaiselta mikä muistin, joten heitin koneeseen kohteen suoraan. Ohjeistus muuttui ja kulki enemmän siihen suuntaan johon kuvittelin. Kolmas ja viimeinen ihmetys tuli kun ajelin hotellille päin. Ajattelin, että heitän mutkien loputtua hotellin osoitteen (reitissä oli kaupunki). Navi laski ja päätyin U- käännökseen ja 30 km takaisin samoja mutkia. Tän jälkeen lopetin basecampin käytön. Menin joko nopein tai mutkaisin tie valinnoilla.

    Olen varma, että molemmissa on samat asetukset, mutta pitää tarkastaa karttapohjat. En muista saaneeni herjaa karttojen päivityksestä koneessa. Pitää tutkia asiaa täällä, korvien välistä löytyy parempi paikallinen kartta kuin esim. Itävallasta.

    Googlella ja Garminilla tuntuu olevan eri käsitykset tietulleista. Kuukkelilla kun katsoo aikaa niin usein Garminin päätelmä oli noin tunnin pidempi ilman ruuhkalisiä. Muutoinkin ihmettelin tapaa laskea matka-aikaa. Alppiteillä missä ajeli alle rajoitusten mukamas vauhdikkaasti saapumisaika pieneni. Toisaalta autobaanalla oli sama ajoiko 120 vai 150, matka-aika pysyi suunnilleen samana. Normisti pikkuisen yli rajoituksen ajamalla saapumisaika pienenee pikkuhiljaa.

    Malmö Tukholma välin tulin vältä valtatie mutkainen tie valinnoilla ja kohdalle sattui sellaisia polkuja, joihin ei olisi itse suunnittelemana mennyt. Välillä tuntui, että mutkaisuus tulee risteyksistä mutta sitten tuli taas mukavaa tietä. Vielä kun saisi suosi hiekkatietä option.
    Amatööri asialla (siis minä), mutta tuli mieleen että oletko laittanut waypointteja reittipisteiksi viapointtien sijaan. Tuo waypointtihan taitaa vaatia käynnin siinä merkityllä pisteella, kun taas viapoint ei ole niin tarkka.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  17. #47
    Lainaa antikha kirjoitti Katso viesti
    Mutta kyllä tuo BaseCamp koettelee hermoja. Etsippä softalla esim. missä on Oulu. Tai vaikkapa osoite "Koulukatu 13 Oulu". Jos kirjoitat oikean yläkulman hakukenttään Oulu ja painat Enteriä, niin ei vaan löydy kaupunkia nimeltä Oulu. Kaiken maailman kouluja kyllä löytyy, mutta ei Oulua. Jos haluat suunnitella reitin esim. kavereiden osoitteiden kautta, niin sun pitää tarkkaan tietää, mistäpäin karttaa nuo osoitteet löytyy. Suurennuslasilla hakemalla ei ainakaan osoitteiden löytäminen onnistu. Vai miten noita paikkoja kartalta oikein etsitään? Sivistäkää mua.
    On mulla vielä paljon oppimista...
    Taitaa olla niin, että se haku hakee joltain etäisyydeltä näkyvillä olevan kartan keskipisteestä.
    Minä haen aina osoitteet Find->Find Addresses ja siihen sitten syöttämällä tarvittavat tiedot.
    Koulukatu 13 Oulustakin löytyy ihan hienosti tuolla ja oikealla hiiren korvalla saat sen lisätty reittiin tai luotua waypointsin siitä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  18. #48
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Duunista kännykällä, mutua ulkomuistista:

    Asetuksista pitäisi muistaakseni löytyä valinta, että BC kopioi saman karttapohjan navista koneelle, jolloin navia ei tarvitse pitää kaapelin päässä jatkuvasti.
    Ei auta tähän ongelmaan, nuo navista kopioidut kartat toimii välimuistin tavoin ja ainoastaan silloin kuin navi on kiinni koneessa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  19. #49
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Pari viikkoa sitten onnistuin saamaan basecampilla tehtyä reitin, jossa oli reittipisteen jälkeen U- käännös. Olen sata varma, ettei sellaista ollut koneella. Toisen kerran reitti alkoi vaikuttaa erilaiselta mikä muistin, joten heitin koneeseen kohteen suoraan. Ohjeistus muuttui ja kulki enemmän siihen suuntaan johon kuvittelin. Kolmas ja viimeinen ihmetys tuli kun ajelin hotellille päin. Ajattelin, että heitän mutkien loputtua hotellin osoitteen (reitissä oli kaupunki). Navi laski ja päätyin U- käännökseen ja 30 km takaisin samoja mutkia. Tän jälkeen lopetin basecampin käytön. Menin joko nopein tai mutkaisin tie valinnoilla.

    Olen varma, että molemmissa on samat asetukset, mutta pitää tarkastaa karttapohjat. En muista saaneeni herjaa karttojen päivityksestä koneessa. Pitää tutkia asiaa täällä, korvien välistä löytyy parempi paikallinen kartta kuin esim. Itävallasta.

    Googlella ja Garminilla tuntuu olevan eri käsitykset tietulleista. Kuukkelilla kun katsoo aikaa niin usein Garminin päätelmä oli noin tunnin pidempi ilman ruuhkalisiä. Muutoinkin ihmettelin tapaa laskea matka-aikaa. Alppiteillä missä ajeli alle rajoitusten mukamas vauhdikkaasti saapumisaika pieneni. Toisaalta autobaanalla oli sama ajoiko 120 vai 150, matka-aika pysyi suunnilleen samana. Normisti pikkuisen yli rajoituksen ajamalla saapumisaika pienenee pikkuhiljaa.
    Noiden reittipisteiden asettamisessa basecampissä saa olla tarkkana (vanhempien navien kanssa). Jos ne täppää hiukankin väärään paikkaan esim. tien ulkopuolelle tai viereiselle kaistalle paikassa jossa ei suoraan pääse (useampi kaistaiset tiet tai tie jossa on kaide välissä) sinne niin tulee ongelmia.

    Silläkin on eroa mikä navi käytössä. _Vanhoilla_ naveilla (eli esim. Zumo 660 joka ei ole enää basecampin tuettujen listoilla virallisesti vaan nk. legacy laite) on syytä poistaa Device Transfer asetuksista täppä kohdasta 'Always match route to the map on my device when transferring'. Tämä täppä aiheuttaa kaikenlaista hauskaa vanhemmilla laitteilla, uudemmilla (eli esim. 590LM joka nyt on käytössäni) ei tuota esiinny.

    Matka-ajan laskennassa on eroja: Basecamp ei käytä teiden rajoituksia laskennassa vaan käyttää omia joita voi asetuksista säätää. Navit taas käyttää noita tierajoituksia jos ne asetuksista löytyy ja yleensä navi näyttää nopeammin pääsevän reittiin kuin basecamppi.

    Navilla on myös tapana arvuutella miten kovaa olet aikaisemmin ajanut. Kun olen ajanut tuolla kottaraisella pikkuteitä ja sitten siirtänyt navin GSA:han niin aluksi navin ilmoittamat ajat on todella pitkiä isoja teitä ajettavaksi mutta pikkuhiljaa se laskenta siitä tarkentuu.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  20. #50
    Olen myös aloittanut tutustumisen tuohon Basecampiin. Siinä on myös mahdollisuus käyttää karttapohjana Google-earth/Googlemaps karttoja, sen kun vain lataa Google-Earthin. Onko kukaan kokeillut näiden käyttöä?
  21. #51
    En ole vuosikymmeneen nähnyt yhtä bugista softaa kuin tuo Basecamp. Todennäköisyys softan kaatumiseen kesken reittisuunnittelun on jotain 90% luokkaa. Tämä ainakin OSX-versiossa.

    Helpompi on reittejä suunnitella virtuaalixp:ssä ja Tyressä.
    https://reissu.org
  22. #52
    Muuttiko otsikon laitteen päivittäminen toiminnan selvästi huonommaksi? Ainakaan minulla ei päivityksen jälkeen enää tuo haku oikein täysin toimi. Jos tuohon hakupalkkiin alkaa kirjoittaa kohdetta, niin alle tulee valittavaksi laitteen ehdottamana sopivan oloisia kohteita. Niistä kun valitsee oikean, tulokseksi tulee melkein aina "Ei hakutuloksia kohteelle XXXX". Ja silti olen valinnut niistä kohteista, joita laite itse juuri on ehdottanut. Onko muut havainneet samanlaista ongelmaa? Mielestäni tämä toiminto toimi alunperin paremmin, ennen tämän kesän softapäivitystä. Hakemalla esim. Osoite- Kaupunki - kadunnimi- numero kohde kyllä löytyy aina, mutta jotenkin tuo tuntui kätevämmältä käyttää suoraan tuota hakukenttää ilman että ensiksi valitsee minkä tyyppistä kohdetta on hakemassa.
  23. #53
    Tääs tyhmä yksinkertainen kysymys, kun en oikein tahdo päästä sinuiksi tuon Zumo 390LM:n kanssa. Jos lähden matkaan esim. Jyväskylästä Ouluun ja haluan tietää, paljonko on matkaa Viitasaarelle, niin miten katson matkan navigaattorista. Jos lähden hakamaan esim. jotain osoitetta, niin pitää tietää jokin tarkka osoite Viitasaarelta. Pelkkää kaupunkia, siis Viitasaarta en onnistunut löytämään sitten millään. Yksinkertainen juttu ja pitäisi onnistua tuosta vaan, mutta kun ei vaan onnistu.


    t. nimim. "pikkasen pettynyt 390LM:ään ja Basecamp:iin"
  24. #54
    Kovin hankalia on käyttää nuo navigaattorit ja tietokoneen karttaohjelmat. Käyttäjäystävällisyyttä ei todellakaan ole. Kartat häviää ajon aikana tuon tuostakin, jää pelkät katujen nimet ja taasen yhtä äkkiää tiet alkaa näkymään. Ulkomailla isot risteykset päivittyvät niin hitaasti, että joutuu arvaamalla valitsemaan miltä tasolta lähdetään ja mihin suuntaan. Kyllähän noilla perillekin pääsee mutta tuon hintaiset laitteet pitäisi toimia paremmin. Onko noissa uusissa navigaattoreissa paljon eroja tuohon Zumo 660. Mitä eroa on 390/590 välillä. Onko niisssä muistia enempi kuin vanhoissa ja toimiiko ne nopeammasti. Onko paremmat sisuskalut. Noista laitteen teknisistä tiedoistahan ei käy ilmi oikein mitään, vain ne tavanomaiset mutta ei sitä minkälaisilla prosessoreilla ne on varustettu ja kuinka nopeasti ne päivittyvät ajossa ja lataavat tietoja.
  25. #55
    Lainaa antikha kirjoitti Katso viesti
    Tääs tyhmä yksinkertainen kysymys, kun en oikein tahdo päästä sinuiksi tuon Zumo 390LM:n kanssa. Jos lähden matkaan esim. Jyväskylästä Ouluun ja haluan tietää, paljonko on matkaa Viitasaarelle, niin miten katson matkan navigaattorista. Jos lähden hakamaan esim. jotain osoitetta, niin pitää tietää jokin tarkka osoite Viitasaarelta. Pelkkää kaupunkia, siis Viitasaarta en onnistunut löytämään sitten millään. Yksinkertainen juttu ja pitäisi onnistua tuosta vaan, mutta kun ei vaan onnistu.


    t. nimim. "pikkasen pettynyt 390LM:ään ja Basecamp:iin"

    Itsekin aiemmin pähkäilin saman "kaupunki-ongelman" kanssa.
    Elikkä jos haluat osoitteeksi pelkän kaupungin,niin valitse ensin "minne." Siinä on nyt eri kuvakkeita: mene kotiin,osoite,kaupungit ym. Valitse "kaupungit" ja kirjoita hakukenttään kaupungin nimi. Täts it.

    Jos ei ole "kaupungit" kuvaketta,niin sen saat painamalla "lisää pikakuvake" kuvaketta. Sitten vaat lisäät haluamasi kuvakkeen. Selkeetä,jeh.

    at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

    -If you can do it yourself, do it-
  26. #56
    Viitasaaren ainakin minun 390:n löytää ilman tarkempaa osoitetta, kunhan vaan listalta valitsee jonkun ehdotetun postinumeron. Siis kirjoittaa kentään kaupungin nimen ja painaa "valmis" näppäintä, sitten tulee ruuttuun postinumeroita, valitsee niistä jonkun.
    Garminin sivuilla on tuon Basecampin käytöstä ihan hyvät ohjevideot, valitettavasti vaan tarvitaan lontoonmurteen hallintaa. Basecamp on ihan käyttökelpoinen ohjelma, kunhan vaan oppii sitä käyttämään.
  27. #57
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Viitasaaren ainakin minun 390:n löytää ilman tarkempaa osoitetta, kunhan vaan listalta valitsee jonkun ehdotetun postinumeron. Siis kirjoittaa kentään kaupungin nimen ja painaa "valmis" näppäintä, sitten tulee ruuttuun postinumeroita, valitsee niistä jonkun.
    Piti oikein kokeilla tuota omallani. Mulla kun alan kirjoittaan Viitasa.. alle siniseen palkkiin tulee muutama vaihtoehto, joista tässä tapauksessa toimivimmalta tuntuisi valita Viitasaari, FIN. Kun sen valitsen, tiimalasi pyörii hetken ja sitten tuttu ilmoitus: Ei hakutuloksia kohteelle Viitasaari, FIN. Mitä teen väärin?
  28. #58
    Minä kun kirjoitan "Viitasaari", tulee ehdotus "Viitasaari, Länsi- ja Sisä-Suomi". sitten pyytää katua, mutta painan "valmis", tulee lista numeroita, joista valitsen jonkun. sitten pyytää talon numeroa, mutta painan vaan "valmis" näppäintä, avautuu näkymä , joista painaan "reitit" näppäintä ja kone alkaa laskea matkaa ja ajoaikaa.
    Niitä numeroita tulee pitkä lista, sitten kadunnimiä, nähtäväsi Viitasaarelta.
  29. #59
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Minä kun kirjoitan "Viitasaari", tulee ehdotus "Viitasaari, Länsi- ja Sisä-Suomi". sitten pyytää katua, mutta painan "valmis", tulee lista numeroita, joista valitsen jonkun. sitten pyytää talon numeroa, mutta painan vaan "valmis" näppäintä, avautuu näkymä , joista painaan "reitit" näppäintä ja kone alkaa laskea matkaa ja ajoaikaa.
    Niitä numeroita tulee pitkä lista, sitten kadunnimiä, nähtäväsi Viitasaarelta.

    No joo...tällä konstilla voit löytää itsesi sattumalta Viitasaaren keskustasta. Todennäköisempää on että navi ajattaa sinut johonkin hevonkuusessa olevaan tienristeykseen,joka kuitenkin sijaitsee ko kunnassa. Vaikka oletit tulevasi Viitasaaren torille...

    at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

    -If you can do it yourself, do it-
  30.  
  31. #60
    Jos kirjoitan siihen ylös hakupalkkiin Viitasaari ja painan oikeasta alakulmasta vihreää etsi-näppäintä, niin kyllä sieltäkin tulee tuo sama ehdotus Viitasaari Länsi- ja Sisä-Suomi, valitsee sen, niin etäisys ko. paikkakunnalle tulee näkyviin ja reitit näppäimestä ajoreitti. Tiedä sitten, mihin kohtaa Viitasaarta se ajattaa, ehkä sinne torille.
    Se muuten on totta, että jos paikkakunnan nimen perässä on se FIN, niin ei hakutuloksia. Jos ottaa sen FIN sieltä pois, niin sitten näyttää löytyvän, poisto onnistuu ihan niillä olemassaolevilla näppäimillä.
    Viimeksi muokannut: battaglin; 18.07.2015 klo 21:43.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen