Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 65:sta
  1. #31
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Njoh, sit on tietenkin mahdollista käyttää nykyajan elektroniikkaa pyörässä
    tai kypärässä
    Parisataa taalaa tosta gyrojalasta on naurettavan vähän. Pelkkä yksinkertainen hyvä kolmijalka maksaa paljon enemmän.

    No, paras paikka kameralle olisi varmaan multikopteri. Tarvii vaan sitten pari avustajaa (lennättäjän ja kuvaajan) kun lähtee reissuun.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 13.01.2014 klo 22:46.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  2. #32
    Minä olen kokeillut vanhaa Contour HD 1080p -kameraani muutamissakin paikoissa.

    Kypärään kiinnitettynä ja vakiomikrofonilla jälki on tämänlaista:

    http://www.youtube.com/watch?v=5yRih-Bse5Y

    Viima sekä kohina tekee äänistä täysin käyttökelvottomat, ja kuva on levotonta kuljettajan ADHD-päänliikkeiden mukaista.

    Viime kesänä viritin saman kameran kiinteästi pyörän oikeaan etupeiliin. Olin myös talvella kolvannut kameraan ulkoisen 3,5mm audiotulon, johon kytkin satulan alle suojaan piillotetun ulkoisen mikrofonin. Tuolloin jälki oli tällaista:

    http://www.youtube.com/watch?v=6-RXiDeal-c

    Tuossa ei tosin näy mittaristoa (hyvä niin, ehkä), joten hieman tylsää. Tavoitteena olisi päivittää kamera johonkin joka osaa tehdä automaattisesti GPS-plotin reitistä overlayna. Tankkiin olen myös kiinnittänyt kameran, mutta käyttämäni kate vääristää aika paljon joten vaikka mittarit näkyvät niin maisema ei oikein erotu.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  3. #33
    Näyttää tuo kameran suuntaaminen olevan vaikeaa, sillä osassa videoista (kuten tuossa edellisessäkin postauksessa) kamera näytti olleen suunnattu hiukkasen liian alas.
    https://reissu.org
  4. #34
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Näyttää tuo kameran suuntaaminen olevan vaikeaa, sillä osassa videoista (kuten tuossa edellisessäkin postauksessa) kamera näytti olleen suunnattu hiukkasen liian alas.
    Nimenomaan, Countour -kameroissa ei ole mitään näyttöä, joten kyllä se suuntaus usein menee hakuammunnaksi. Jotain lasereita siinä on jotka pistävät 2 täplää sinne mihin kuvataan, mutta eihän ne nyt ainakaan kesäauringossa näy. Kypärään kiinnitettäessä kannattaa suosiolla suunnata kameraa 2-3 askelta ylemmäs kun missä aluksi tuntuu sopivalta, koska se menee aina liian alas muuten. Seuraava kamerani taitaa olla joku missä on edes postimerkin kokoinen LCD-ruutu. GoPro?

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  5. #35
    Lainaa MarcusB kirjoitti Katso viesti
    Nimenomaan, Countour -kameroissa ei ole mitään näyttöä, joten kyllä se suuntaus usein menee hakuammunnaksi. Jotain lasereita siinä on jotka pistävät 2 täplää sinne mihin kuvataan, mutta eihän ne nyt ainakaan kesäauringossa näy. Kypärään kiinnitettäessä kannattaa suosiolla suunnata kameraa 2-3 askelta ylemmäs kun missä aluksi tuntuu sopivalta, koska se menee aina liian alas muuten. Seuraava kamerani taitaa olla joku missä on edes postimerkin kokoinen LCD-ruutu. GoPro?

    /MarcusB
    Valitsin aikoinaa tuon contourin, koska oli ainut GPS malli sillloin markkinoilla.
    GPS on mielestäni ehdoton ainakin oudoilla paikoilla ajellessa, jotta jälkikäteen pystyy "muistamaan" paikan missä kuvattu.
    Contour on kait alkujaan suunniteltu juuri kypäräkameraksi extrema urheiluun ja haluttu mahdollisimman kevyeksi.

    Uudet Contourit tukee BlueThooth yhteyttä kännykkään, josta voi tehdä suuntauksen, tosin tuon oppii kyllä itsekkin vähän harjoittelemalla.

    Ehkä itse nyt ostaisin kuitenkin pyöräkäyttöön kameran...
    - Oma näyttä
    - Laakulma objektiivi
    - GPS
    - Sähkönsyöttö mahdollisuus ajonaikana (ei tarvii vaihdella akkuja)
    - Still kuvaus, hyvällä resoluutiolla
    - Kuvausparametrien asettelu kamerasta, ainakin muutama esiasettelu ois hyvä, aurinko, pilvinen, jne..
    - tuki mahdollisimman isoon muistiin
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  6. #36
    Lainaa MarcusB kirjoitti Katso viesti
    Seuraava kamerani taitaa olla joku missä on edes postimerkin kokoinen LCD-ruutu. GoPro?

    /MarcusB
    Garmin, JVC, Sony? Sama pohdiskelu täällä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #37
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Täriseekö tai heiluuko ajossa yhtään, kun on noinkin pitkä varsi?

    Sain vihdoin näpätyksi kännykällä kuvan omasta asetelmasta rata-ajoa varten.
    Liite 3803
    Ei tärise, kun kamera ei paina juuri mitään ja kaikki kiinnityspallon pinnat ovat kumia.

    https://www.youtube.com/watch?v=h7Y4...e_gdata_player
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  8. #38
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Ei tärise, kun kamera ei paina juuri mitään ja kaikki kiinnityspallon pinnat ovat kumia.

    https://www.youtube.com/watch?v=h7Y4...e_gdata_player
    Hyvältä näyttää. Täytyykin kokeilla kiinnitystä tangon juureen, ehkä siihen ei koneen värinät vaikuta niin paljon, twinissä suurin ongelma on matalataajuinen värinä joka helposti resonoi kameran ripustuksen kansa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #39
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MarcusB kirjoitti Katso viesti
    Nimenomaan, Countour -kameroissa ei ole mitään näyttöä, joten kyllä se suuntaus usein menee hakuammunnaksi. Jotain lasereita siinä on jotka pistävät 2 täplää sinne mihin kuvataan, mutta eihän ne nyt ainakaan kesäauringossa näy. Kypärään kiinnitettäessä kannattaa suosiolla suunnata kameraa 2-3 askelta ylemmäs kun missä aluksi tuntuu sopivalta, koska se menee aina liian alas muuten. Seuraava kamerani taitaa olla joku missä on edes postimerkin kokoinen LCD-ruutu. GoPro?

    /MarcusB
    Mites olis BlackVue Sport SC500. Siinä mainio kuvanlaatu, tasainen kuva ja on WiFi ja kännykkään saa applikaation millä voi kattoa kameran läpi, esim kun säätää kypärässä kameraa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #40
    Nostetaan vanhaa topicia. Tuli ostettua gopro 3 white ja tänään hain R.M Heinolta sidemountin tuolle kameralle eli tarkoitus olisi kiinnittää kamera kypärään, josta päästäänkin siihen että sivulle vai kypärän leukaosaan?

    https://www.youtube.com/watch?v=aNwPKlILPLI

    Tossa videossa molemmat vaihtoehdot "in live action" tosin leukaosa kamera suurimmalta osalta. Tarkoitus olisi molempiin kypäriin virittää kinnikkeet kunhan vaan osais päättää kumpaa kokeilen ensin. Onko sitten vuoden 2014 jälkeen orggilaisille tullut kokemuksia kumpi parempi? Omat ajot tulee olemaan mutkapätkiä ja muutamat ratailut.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  11. #41
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Nostetaan vanhaa topicia. Tuli ostettua gopro 3 white ja tänään hain R.M Heinolta sidemountin tuolle kameralle eli tarkoitus olisi kiinnittää kamera kypärään, josta päästäänkin siihen että sivulle vai kypärän leukaosaan?

    https://www.youtube.com/watch?v=aNwPKlILPLI

    Tossa videossa molemmat vaihtoehdot "in live action" tosin leukaosa kamera suurimmalta osalta. Tarkoitus olisi molempiin kypäriin virittää kinnikkeet kunhan vaan osais päättää kumpaa kokeilen ensin. Onko sitten vuoden 2014 jälkeen orggilaisille tullut kokemuksia kumpi parempi? Omat ajot tulee olemaan mutkapätkiä ja muutamat ratailut.
    Suoraan ei omaa kokemusta löydy mutta olen jäänyt käsitykseen, että sivukiinnityksellä kamera repii päätä aikalailla voimakkaasti yhtään reilummassa vauhdissa.
    Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
  12. #42
    Lainaa Rossifumi kirjoitti Katso viesti
    Suoraan ei omaa kokemusta löydy mutta olen jäänyt käsitykseen, että sivukiinnityksellä kamera repii päätä aikalailla voimakkaasti yhtään reilummassa vauhdissa.
    Näinhän asia varmasti on. Tänään moottoritie nopeuksissa ajoviima aika rajusti riepotteli vaikka mitään kameraa ei edes ollut kiinni zubussa. Sommittelin jo kypärään kiinnikkeitä ja tällä erää ei löydy sopivia kiinnikkeitä tai ainakaan itse en vielä keksinyt miten noilla saisi kameran leukaosaan kiinni niin että kamera osoittaa järkevään suuntaan. Voipi olla että yritän saada tuohon leukaosaan kiinni ensin ja jos se ei onnistu niin sitten tyydyn tuohon sivu kiinnitykseen ja kokeilen sillä.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  13. #43
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Radalla mä laittaisin kuskin taakse, niin näkis sitte mitä siinä pyöränpllä puuhastelee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #44
    mä olen pitänyt ohjaustangossa ,koska mun mielestä tulee typerän näköistä videoo kun pää pyörii kuin sipuli.
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  15. #45
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Radalla mä laittaisin kuskin taakse, niin näkis sitte mitä siinä pyöränpllä puuhastelee.
    Mä luulen, että jos tämän kuski suoritus radalla tallennetaan, niin materiaali päätyy hauskat kotivideot formaattiin
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  16. #46
    Lainaa rodder kirjoitti Katso viesti
    Mä luulen, että jos tämän kuski suoritus radalla tallennetaan, niin materiaali päätyy hauskat kotivideot formaattiin
    Vähän samaa mieltä. Se on sitten kiva katsella videolta puoli tuntia omaa persettä
    Kawasaki ZX-10R 2011
  17. #47
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin se tietty on siitä kiinni mikä on tavoite. Rata-ajelun muisteluun varmaan parhaiten sopii kypäräkamera ja kai siitä omaa ajolinjaakin jotenkin näkee. Luulis että jos haluaa tietää miten vaikka tiettyyn suuntaan taittuvat mutkat menee, niin kamera sitten sen puolen katteissa. Huomioitavaa on että kuvaako kamera kurvissa taivasta ja suoralla tankkia, mikä taitaa olla keissi jos kamera on rinnalla kiinni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #48
    Itse olen todennut parhaaksi kiinnittää kamera leukaosaan ylösalaisin ja kamerasta kääntö päälle valmiiksi niin on editoidessa mukavampi haeskella pätkiä (kääntö kestää renderöimällä yllättävän kauan). Tällöin kuvaan tulee ainakin ajoittain myös mittaristo ja peilit (matkaenskalla). Vilkuilusta ei ole haittaa, liiallisen panoroinnin voi jättää pois editoinnissa. Tällä kiinnityksellä ei tuuli ota kameraan, sivukiinnitys kyllä haittaa yli 140 vauhdeissa. Teletappikiinnitys päälaelle antaa hieman tylsän kuvan, vauhdin tunne typistyy eikä pyörä näy kuvassa (riippuu objektiivista).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #49
    Garmin Virb kiinni Gessussa Ramin palikoilla ja etäohjaus navista (Zümo 390LM):
    14143124.t.jpg14143123.t.jpg
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  20. #50
    Itselläni myös ollut kiinni kypärässä sivukiinnityksellä, joskaan ei nyt uudessa kypärässä. Sitten pyörässä on kolmessa paikassa RAM kuulat joihin voi sitten laitella vaihtelevasti matkalla gopron kiinni. Ei ole vielä löytynyt suosikkipaikkaa, jokaisessa on jotain huonoa. Pää pyörii, kiinnikkeet täristää jne. Rintakiinnitykseen en ole vielä kokeillut pyörällä (lasketellessa kylläkin), mutta korkean pleksin vuoksi siitä näkymä olisi varmaan kehno. Ja se etäohjaus on stongassa josta kyllä kameraa on helppo käyttää.
    -juha-
  21. #51
    Olen ajatellu seuraavalle reissulle (jos sellainen vielä tulee) kahta kameraa. Toinen leukaosaan ja toinen värinänvaimennuksella ja gimbaalilla pyörään, ram-kuula olis hyvä, sais nopeesti vaihdettua suuntaa. Mutta reissuvideossa ja ratatallenteessa eri asiat ovat tärkeitä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  22. #52
    Olen joskus katsellut tuolla gimbaalilla otettua mp-kuvaa. Näyttää muuten hyvältä, mutta eikös se vie siitä pyöräilystä vähän terää. Mutkatiellä ajossa näkyy vain vaakasuorassa oleva horisontti ja kuva ei juurikaan tärähtele. Yksi juju mp-ajossa on ne kallistukset mutkissa.
    -juha-
  23. #53
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Olen joskus katsellut tuolla gimbaalilla otettua mp-kuvaa. Näyttää muuten hyvältä, mutta eikös se vie siitä pyöräilystä vähän terää. Mutkatiellä ajossa näkyy vain vaakasuorassa oleva horisontti ja kuva ei juurikaan tärähtele. Yksi juju mp-ajossa on ne kallistukset mutkissa.
    Gimbalin kanssa kuvatessa ois hyvä saada pyörä /kuski ainakin osin kuvaan että vältetään juuri tuo "autonkeulla efekti".
    Netistä löytyy paljon hyviäkin esimerkkejä gimbalin käytöstä.

    Edit: esim tuossa. Hieman kaukaa takaa tankin päältä mut muuten asemointi aika onnistunut tuommoseen ajoon. https://youtu.be/UjueRW0L-kA
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #54
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Olen joskus katsellut tuolla gimbaalilla otettua mp-kuvaa. Näyttää muuten hyvältä, mutta eikös se vie siitä pyöräilystä vähän terää. Mutkatiellä ajossa näkyy vain vaakasuorassa oleva horisontti ja kuva ei juurikaan tärähtele. Yksi juju mp-ajossa on ne kallistukset mutkissa.
    Joissakin gimbaaleissa voi säätää mitä akselia seurataan. Pyörään kiinnitettynä olisi kallistus varmaan syytä jättääkompensoimatta.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #55
    https://youtu.be/P8f_NQM32Zg

    Gimbal näyttää erittäin hienolta kun kameran sijoittaa kunnolla ja ajaa ihan oikeasti.

    Kamera ei missään tapauksessa kuulu pyörän nokalle. Videosta tulee mahdottoman mekaaninen. Parasta materiaalia tarjoaa leukaan sijoitettu kamera. Pään pyörittely ei ole häiritsevää, vaan luo hieman tunnelmaa. Toki eri kiinnitystavoille on tarkoituksensa, mutta tuo toimii viihdyttävää videota tehdessä.
    ...
  26. #56
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    https://youtu.be/P8f_NQM32Zg

    Kamera ei missään tapauksessa kuulu pyörän nokalle. Videosta tulee mahdottoman mekaaninen. Parasta materiaalia tarjoaa leukaan sijoitettu kamera. Pään pyörittely ei ole häiritsevää, vaan luo hieman tunnelmaa.
    Olen samaa mieltä, paitsi että oma kamerani on kypärässä vasemmalla puolen. Esim. Norjan maisemista saa paremman skaalan irti kun kamera kuvaa katseen suuntaan, ne adhd pyöritykset kuuluu jättää sitten siinä leikkausvaiheessa pois, ennen valmista jakoon menevää videota.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  27. #57
    Onkohan kukaan huomannu et onko noissa gimbaleissa mahollisuutta säätää vakautuksen suhdetta? Siis vaikka puolittaa kallistus kulma? Esim kunkiinnityskohta kallistuu 30° niin kamera kallistuisi puolet, 15°?
    Tuolla vois saada vauhdikkaamman mut silti rauhallisemman/vakaamman tunnelman. Siitä kiinteän ja gimbal-vakautetun välimailta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  28. #58
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Onkohan kukaan huomannu et onko noissa gimbaleissa mahollisuutta säätää vakautuksen suhdetta? Siis vaikka puolittaa kallistus kulma? Esim kunkiinnityskohta kallistuu 30° niin kamera kallistuisi puolet, 15°?
    Tuolla vois saada vauhdikkaamman mut silti rauhallisemman/vakaamman tunnelman. Siitä kiinteän ja gimbal-vakautetun välimailta.
    Ainakin Feiyussa voi asettaa hallitun seurannan. Äkkiliikkeet suodattuu kuiteskin. Tuubista löytyy esimerkkejä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  29. #59
    oma asennus... kun ei keskelle leukaa löydy tasaista kohtaa curved-läpyskälle liimaaantua

    ei vielä hajua miten toimii, mutta lujaa on kiinni.. sormiruuvit vaihdoin kätevämmän kotosiin ruuveihin ja muttereihin
    sain hyvin battery backpack lisäpulikan tuohon myös sopimaan, joten riittää virtaa vähän pidemmäksi aikaaa
    samoin ulkonen mikrofoni vielä ujutetaan vaikka kypärän sisään tuosta vielä.

    ps. parhaat ajovideot juutuubissa on kyl leuka-asennuksilla kuvattu.. *mielipide*

    20160209_175559-e1455033589367-750x400.jpg
    ***
  30.  
  31. #60
    Onko joku syy kun kypäräkamerat on pääsääntöisesti oikealla puolella kypärää? Olen asentamassa kameraa kypärääni ja tuntuu järkevämmältä asentaa kamera vasemmalle puolelle. Ei tarvitse kättä irroittaa laadulta kun laittaa kameran päälle. Vai onko kaikilla kamera oikealla puolella kun kypäräpuhelin on vasemmalla. Omaa Cardoa pystyn käyttämään vaikka kamera olisikin samalla puolella.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen