Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 86:sta
  1. #31
    Minulla on tällaisia kokemuksia Schuberh C3 Prosta ja intercom kauluksesta SRC II:sta.

    1. Schuberth SRC II mikrofonipuomin ulostulon ympäriltä pehmustenahka kului rikki samoin kuin mikrofonipuomin kuminen pinnoitus. Uutta ei kannata vaihtaa ennen kuin tiedetään mistä on kysymys. Muuten edessä on sama tilanne parin kuukauden kuluttua.

    2. Aurinkosuojan päälle/pois vipu meni poikki. Vipu on muoviliuska, jonka paksuus on reilu 1 mm.

    3. Käytössä on nyt lainakypärä Schuberth C3 Pro, jonka aurinkosuoja päälle/pois vipu meni eilen poikki. Sen verran noteerasin ajaessa, että se tapahtui aurinkosuojaa sulkiessa. Suojan liikkeessä on pientä nykimistä. (Teippasin osat kiinni enkä niihin enää koske).

    4. Leukaosan sulkeminen vaatii voimaa ja sen kanssa tulee olla tarkka. Muuten voi epähuomiossa ajella huonosti suljetulla kypärällä.

    Oma kypärä lähetetty Saksaan tehtaalle. Mielenkiinnolla odotan tuloksia. Uuden kypärän ja intercomin hankinnan suunnittelun olen jo aloittanut. Myyjän palvelu ja toiminta on ollut koko ajan vähintään erinomaista (RM Heino).
    Simoniz
  2. #32
    1. Mulla ei ole mikin puomin kanssa ollut ongelmia.
    2. Tumma aurinkovisiiri kanittaa näköjään avatessa ja sulkiessa juuri äärilaidoissa, ja on visitoinut koko potta tehtaalla tuonkin takia. Systeemi hajonnut kokonaan.

    4. Leukaosan tottuu aika nopeasti sulkemaan kahdella kädellä.
  3. #33
    Tervehdys,
    Minulla Schubert on toiminut ok,visiirin liikuttelu ja kypärän sulkeminen. Ei vielä ainkaan n. 2 vuoden käytön jälkeen ole hajonnut. Mutta myönnän, että on kypärän sulkeminen on vähän jäykkä ja vaatii kunnolla puristamisen. Muutoin se saattaa jäädä lukittumatta.

    Radiolla ei tee mitään. En ole saanut sitä kuulumaan juuri lainkaan ajossa ilman rätinöitä. Navinkin kuuluvuus alkaa n. 100 km/h aika heikkoa. Onneksi sitä nopeutta mutkateilla ei juuri missään saa edes ajaa ;-).

    Miten olette saaneet navin ja puhelimen pelittämään (minullaGarmin 590 ja Lumia 920)? Yleensä navin ollessa päällä ja puhelun tullessa navi hälyttää ok ja voin vastata näytöstä, mutta puhelu ei yhdisty. Tällöin en voi soittaa takaisin navilla, vaan pitää pysähtyä, sammutta navi ja soittaa sitten takaisin normaalisti puhelimella.
    Joskus, kuin kumman syystä, voin vastata tulevaan puheluun navista ja soittaa sitä ajon aikana.
    Terveisin,
    Pate
    Ps. Näytöstä näppäily hanskat kädessä toimii myös loistavasti, satoi tai paistoi.
    BMW R 1100 RT
  4. #34
    Lainaa kalevi52 kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys,


    Miten olette saaneet navin ja puhelimen pelittämään (minullaGarmin 590 ja Lumia 920)? Yleensä navin ollessa päällä ja puhelun tullessa navi hälyttää ok ja voin vastata näytöstä, mutta puhelu ei yhdisty. Tällöin en voi soittaa takaisin navilla, vaan pitää pysähtyä, sammutta navi ja soittaa sitten takaisin normaalisti puhelimella.
    Joskus, kuin kumman syystä, voin vastata tulevaan puheluun navista ja soittaa sitä ajon aikana.
    Terveisin,
    Pate
    Ps. Näytöstä näppäily hanskat kädessä toimii myös loistavasti, satoi tai paistoi.
    Mulla muuten sama setti mutta puhelin iPhone 5. Kolmikko c3, garmin 590 ja 5 pelaa loistavasti yhteen. Ite oon aina yhdistänyt puhelimen naviin ensin, olen itse asiassa poistanut puhelimesta bluethooth yhteyden (valmiuslinkin) kypärään suoraan, koska se sotki juuri kertomallasi tavalla navin ja puhelimen käyttöä. Joskus kun navi ei ole mukana, niin olen sitten luonut uudestaan yhteyden puhelimen ja kypärän välille, jotta voi vastailla. Mutta sitten olen taas poistanut sen puhelimesta, kun olen käyttänyt navin kanssa.
    Yamaha T700
  5. #35
    Lainaa kalevi52 kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys,
    Minulla Schubert on toiminut ok,visiirin liikuttelu ja kypärän sulkeminen. Ei vielä ainkaan n. 2 vuoden käytön jälkeen ole hajonnut. Mutta myönnän, että on kypärän sulkeminen on vähän jäykkä ja vaatii kunnolla puristamisen. Muutoin se saattaa jäädä lukittumatta.

    Radiolla ei tee mitään. En ole saanut sitä kuulumaan juuri lainkaan ajossa ilman rätinöitä. Navinkin kuuluvuus alkaa n. 100 km/h aika heikkoa. Onneksi sitä nopeutta mutkateilla ei juuri missään saa edes ajaa ;-).

    Miten olette saaneet navin ja puhelimen pelittämään (minullaGarmin 590 ja Lumia 920)? Yleensä navin ollessa päällä ja puhelun tullessa navi hälyttää ok ja voin vastata näytöstä, mutta puhelu ei yhdisty. Tällöin en voi soittaa takaisin navilla, vaan pitää pysähtyä, sammutta navi ja soittaa sitten takaisin normaalisti puhelimella.
    Joskus, kuin kumman syystä, voin vastata tulevaan puheluun navista ja soittaa sitä ajon aikana.
    Terveisin,
    Pate
    Ps. Näytöstä näppäily hanskat kädessä toimii myös loistavasti, satoi tai paistoi.
    Garmin ja Lumia eivät toimi yhdessä.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...01#post6397101
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  6. #36
    Tietäisikö joku hyvän keinon, että visiiri pysyisi raollaan tai auki kun kuumassa kelissä ajelee? Mekanismi on niin löysä, että loksahtaa vauhdissa kiinni.
  7. #37
    Lainaa bele kirjoitti Katso viesti
    Tietäisikö joku hyvän keinon, että visiiri pysyisi raollaan tai auki kun kuumassa kelissä ajelee? Mekanismi on niin löysä, että loksahtaa vauhdissa kiinni.
    Huomasin että visiirin vaihdon jälkeen ko ongelmat hellittivät. On myös jonkin verran yksilökohtaisia eroja, mutta asiaa voi yrittää helpottaa laittamalla mekanismin alle muovikalvon lisäämään kitkaa. Ei kyllä kovin hyvä konsti kuitenkaan ole. Vaihto on paras mutta ikävä kyllä suupertin visiirit ovat aika tyyriitä.

    Eri asia sitten on miten kovassa vauhdissa pitäisi auki pysyä. Itsellä ei ollut tarvetta kuin alle 40:n vauhteihin saada rakoselleen.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8. #38
    SRC II liittyen eilen tuli liitettyä Midlandin g8e bt PMR puhelin tähän suubertin kaulukseen. Ei se nyt aivan ykkösellä onnistunut ja ohjekirjassakaan ei tätä oikein selvästi ollut. Mutta iso kiitos Jlik:lle jonka kanssa pääsi testaamaan eri vaihtoehtoja nappien yms. kanssa ja sekä Mankkaan papukaijalle myös, joka ahkerasti toisti kaiken testailun.

    PMR parittaminen onnistui helposti kaulukseen, mutta linjan auki saaminen oli vähän hankalampi homma. Onneksi Jlik oli oman Midlandinsa kanssa jo tämän taistelun käynyt. Täysin samalla periaatteella (napeilla) toimii muuten Midlandin kypäräpuhelin, kuin tämä suubertin oma kaulus.

    Parittaminen pitää tehdä miinus nappiin = kakkoslinja (mulla on plussa napissa GPS/puhelin = ykköslinja) ja kun haluaa sitten tuon toisen linjan auki, niin on painettava miinusnappia lyhyesti, niin avaa puhelinjan pemariin ja homma pelittää tämän jälkeen hyvin.

    Kuuluvuuskin on hyvää luokkaa suubertin omista kypäräkaiuttimista. Lisäsin ensimmäisten testailuiden jälkeen kaiuttimien alle ne mukana tulleet korokepalat, jotta tulee läpyskät mahdollisimman lähelle korvia. Myös niiden sijoitus kannattaa hieroa tarkkaan kuntoon, hyvät säätövarat löytyvät siitä tarrapohjasta. Näillä toimenpiteillä ainakin omiin korviin erittäin hyvä ja mm. radion kuuluvuus on aivan omaa luokkaa verrattuna vanhaan malliin. Nyt saa reiluissa motarivauhdeissakin kuuluvuuden hyväksi ja selkeäksi (niin ja korvissa on keltaiset earit)
    Yamaha T700
  9. #39
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti

    Parittaminen pitää tehdä miinus nappiin = kakkoslinja (mulla on plussa napissa GPS/puhelin = ykköslinja) ja kun haluaa sitten tuon toisen linjan auki, niin on painettava miinusnappia lyhyesti, niin avaa puhelinjan pemariin ja homma pelittää tämän jälkeen hyvin.
    Yksinkertainen kun olen niin kysyn kun nuo toimenpiteet on tehty niin kuuluuko 1- ja 2-linja ajossa ilman nappien painamisia eli valintaa kumpi linja käytössä ei ole vaan sieltä kuuluu mistä huudellaan.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  10. #40
    ^ toimi ainakin niin, että kun pmr oli käytössä, niin sen jälkeen navi/puhelin toimi ilman mitään napinpainallusta/linjan valintaa. Mutta jäi sitten kokeilematta tässä sessiossa, että aavaako navin jälkeen uudestaan pmr linjan automatic, vai pitääkö painaa - näppäintä välissä. Pitää testata tämä vielä tässä.
    Variaatioita eri yhdistelmillä alkaa olemaan jo aika liuta, joten testaamista riittää.
    Yamaha T700
  11. #41
    Testit jatkui nyt illalla, eli kun sekä navi, että pmr on kytketty kaulukseen + ja - nappiin, niin joutuu kyllä kypärästä valitsemaan, kumpaa käyttää. Navi/puhelin on ykkösvaihtoehtona ja jos haluaa käyttää pmr puhelinta, niin ensin on avattava linja - napilla. Jos sitten taas kesken pmr käytön haluaa soittaa, niin on avattava navi linja + napilla. Jos taas käytät pmr puhelinta ja sinulle tulee puhelu, niin tulevan puhelun yhdistää suoraan kyllä kypärään ja taas voit jatkaa puhelun jälkeen pmr käyttöä suoraan.

    Eli ei ihan yksinkertaista, mutta toimii kuitenkin (tosin poitsulla palo hermot, kun joutui tässä testauskaveriksi) bluethooth kypärässä ei varmaan taivu kahteen yhtäaikaa auki olevaan linjaan, eli joko tai.

    Toiseen ketjuun kuuluisi jo varmaan midlandin BT:n heikkoukset. Laitanpa tähän yhden,kun on paritettuna suuberttiin. Lataus kotona telakalta ok, mutta tienpäällä kun lataat mopossa, niin virta tulee samaan koloon, mihin tulee pmr tangetti, eli joko lataat tai käytät tangettia. No voihan sitä käyttää VOX ohjauksellakin.
    (Laturin pitäisi kyllä olla oikea)
    Yamaha T700
  12. #42
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Lataus kotona telakalta ok, mutta tienpäällä kun lataat mopossa, niin virta tulee samaan koloon, mihin tulee pmr tangetti, eli joko lataat tai käytät tangettia. No voihan sitä käyttää VOX ohjauksellakin.
    (Laturin pitäisi kyllä olla oikea)
    Tähän löytyy kyllä kaapeli/adapteri joka mahdollistaa sekä latauksen että langallisen tangentin samanaikaisesti mutta muistaakseni piti ostaa koko setti, joka maksaa kohtuullisen paljon.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #43
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Jos taas käytät pmr puhelinta ja sinulle tulee puhelu, niin tulevan puhelun yhdistää suoraan kyllä kypärään ja taas voit jatkaa puhelun jälkeen pmr käyttöä suoraan.
    Ok, kyl tää sit mulle käypi kun en halua soittaa ainakaan ajossa.
    Eli jos olet pmr-puolella niin navilta tulee ohje läpi ja homma jatkuu pmr-puolella.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  14. #44
    Lainaa räme kirjoitti Katso viesti
    Ok, kyl tää sit mulle käypi kun en halua soittaa ainakaan ajossa.
    Eli jos olet pmr-puolella niin navilta tulee ohje läpi ja homma jatkuu pmr-puolella.
    Juu näin on, mulla siis paritettuna zumo 590 (ohjelmaversio?) ja suubertin pro kaulus (gardon kalut sisällä) ohjelmaversio v.1.0 ja tämä midland pmr 446 BT

    Tiedä sitten toimiiko samoin muilla yhdistelmillä. Nykyään kun on kokoajan päivityksiä päivitysten perään, saa jatkuvasti parittaa ja naittaa eri ohjeiden mukaan eri vehkeitä ja se ei kuitenkaan oo kypärä päässä ja täysi coretex varustus niskassa sitä mielipuuhaa, toiste se oli ennen puhelut hoidettiin reilusti tienpäällä kopista ja nää parittamiset hoidettiin sitten ihan muuten ja muilla kumeilla, kuin coretexit päällä. Meni loppu vähän oto ...
    Yamaha T700
  15. #45
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Applikaatiot toimii kuten lupaavat.
    Voiko tuosta päätellä, että tuo softa toimii SRCII:n kanssa? Mulla huutaa ainakin, että yhdistä laite, vaika BT yhteys kauluksen ja puhelimen välillä on päällä.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  16. #46
    Lainaa Ahoi kirjoitti Katso viesti
    Voiko tuosta päätellä, että tuo softa toimii SRCII:n kanssa? Mulla huutaa ainakin, että yhdistä laite, vaika BT yhteys kauluksen ja puhelimen välillä on päällä.
    Kyllä ainakin mulla toimii hyvin tuo softa, kun SRCII ja puhelin on BT paritettu. Pystytkö kuitenkin esim. soittamaan?
    Yamaha T700
  17. #47
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ainakin mulla toimii hyvin tuo softa, kun SRCII ja puhelin on BT paritettu. Pystytkö kuitenkin esim. soittamaan?
    Täsmennys: SRCII ja puhelin ovat koko ajan toimineet. Voin siis soittaa tai vastata puheluihin ihan normaalisti.

    Mistä epäselvyys: ketjussa mainostettu Cardo ohjelmistoa kokeilin nyt (S5:ssa). Tuo puhelinohjelmisto väittää, että laitteet pitäisi yhdistää tms. Ohjelmisto kehottaa latamaan jnt cardon ohjelmistoja, mitä en aio kuitenkaan kaulukseen puskea.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  18. #48
    Lainaa Ahoi kirjoitti Katso viesti
    Täsmennys: SRCII ja puhelin ovat koko ajan toimineet. Voin siis soittaa tai vastata puheluihin ihan normaalisti.

    Mistä epäselvyys: ketjussa mainostettu Cardo ohjelmistoa kokeilin nyt (S5:ssa). Tuo puhelinohjelmisto väittää, että laitteet pitäisi yhdistää tms. Ohjelmisto kehottaa latamaan jnt cardon ohjelmistoja, mitä en aio kuitenkaan kaulukseen puskea.
    Oisko sitten niin,että ei toimi "toisessa" kauluksessa. Tässä ketjussahan oli aikaisemmin, että näitä on kahta mallia. Mulla siis Suomesta ostettu SRC System pro C3. Tarkistin vielä mitä paketissa lukee Powered by Cardo, Schuberth protection technology.
    Yamaha T700
  19. #49
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Oisko sitten niin,että ei toimi "toisessa" kauluksessa. Tässä ketjussahan oli aikaisemmin, että näitä on kahta mallia. Mulla siis Suomesta ostettu SRC System pro C3. Tarkistin vielä mitä paketissa lukee Powered by Cardo, Schuberth protection technology.
    Mulla tarrassa niin ikään SRCS C3Pro...(Powerd by cardo)
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  20. #50
    Lainaa Ahoi kirjoitti Katso viesti
    Mulla tarrassa niin ikään SRCS C3Pro...(Powerd by cardo)
    Jaa, enpä kyllä osaa auttaa sitten tähän, täällä toimii ihan ok. Toki kannattaisko vielä kokeilla vanhaa kikkaa, että virrat pois, paritus pois ja kaikki alusta😜. Sitten tuli vielä mieleen, että ootko käyny rekisteröimässä kauluksen ja avaamassa tunnukset nettisivuilla, voisiko vaikuttaa. Itse ainakin kirjaudun aplikaation kautta niillä samoilla tunnuksilla kuin www sivuille.
    Yamaha T700
  21. #51
    Schubertilla kyllä
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  22. #52
    Molemmissa lukee samat jorinat.
    Mulla on noita molempia parit kappaleet.

    Cardon softa on siinä missä on raidoitettu heijastin ja namiskat noita puhekytkimiä.
    Schuberthin softa on siinä, missä on tuo pisteheijastus ja toimintokytkimet kanavilla A ja B.

    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  23. #53
    Yritin tätä ketjua nyt vähän selvitellä. Tuo tekninen jargoni tahtoo vähän mennä yli.

    Emännälle ostettiin tuo c3pro kypärä, itelle olis kans uuden kypärän etsintä kohta edessä. Etenkin jos se tuota oikein kehuu.

    Käsitinkö oikein että tuon Bertin kypäräpuhelimen voi parittaa myös jonkun muun esim. senan kanssa vai toimiiko ne vaan keskenään. Shuberthin sivuiltakin oli nihkeästi tietoa.

    Puhelimen saa kytkettyä tuohon, (antero on käyttiksenä) osaako kukaan sanoa voiko esim. google mapsin navigaattoria käyttää tuossa kombossa.

    Sen verran tulee hintaa kahdelle kypärälle ja niihin puhelimille että pitää kuutioida ja harkita vähän pidempään ennen ostopäätöstä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  24. #54
    Onko muilla ollu ongelmia mikrofonin kanssa. Minä en saa sitä fiksusti taivuteltua mihinkään, ellei suussa haluu pitää!? Vinkkejä otetaan vastaan näinkin yksinkertaisesta jutusta.
    BMW 1200 GSA
  25. #55
    Kumpi puhelinversio käytössä?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  26. #56
    Lainataas tätä ketjua... Eli heti kun pääsen sovittamaan, niin hankintaan menee joko Schuberth E1 tai Toutatech Aventuro Mod, ihan riippuen siitä kumpi kuuppaan paremmin istuu. Mulla on on laatikossa iskemätön Schuberth SRC kaulus C3-kypärälle, ei siis C3Prolle. Tuo C3Pron kaulushan on se joka specsien mukaan kävisi noihin mainittuihin pottiinkin, mutta käykö tuo mun kaulus? Erohan noissa lienee vain antenni; C3:n kauluksessa on oma antenni, C3Pron kauluksessa ei, koska itse kypärässä on se. Tuostahan voidaan päätellä että myös noissa mun himoitsemissa kypärissä se antenni on, mutta mitä siitä? Voinko siis laittaa tuon C3:n SRC-kauluksen kiinni mainittuun pottaan ja ennenkaikkea - toimiiko se?

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  27. #57
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kumpi puhelinversio käytössä?
    Jos minulta kysyit, niin SCRS II C3 PRO:hon.
    BMW 1200 GSA
  28. #58
    Lainaa Skele kirjoitti Katso viesti
    Jos minulta kysyit, niin SCRS II C3 PRO:hon.
    Tuon vanhemman mallin pitäisi asettua ihan hyvin suun eteen.
    Siinä uudemmassa mallissa on puomi paljon lyhyempi ja ei todellakaan edes riitä suu eteen asti.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  29. #59
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Tuon vanhemman mallin pitäisi asettua ihan hyvin suun eteen.
    Siinä uudemmassa mallissa on puomi paljon lyhyempi ja ei todellakaan edes riitä suu eteen asti.
    Minulla vissiin uudempi, eikä sille tunnu sopivaa paikkaa löytyvän millään. Suupieleen yltää hinkkaamaan just ja just. Vaikka ei puhelinta käyttäiskään, niin en löydä paikkaa missä ei mikrofoni haittaisi...pitänee paluttaa.
    BMW 1200 GSA
  30.  
  31. #60
    BMW navi IV ja Schuberth C3PRO:n äänentaso-ongelma.

    Mikäli oikein jaksan muistaa alussa ei ollut ongelmaa.
    Nyt ongelmana on se että navigointiohjeet tulevat aivan liian hiljaa luureihin.
    Jokainen ilmoitus Bluetoothin kytkeytymisestä tulee hyvällä ja kuuluvalla äänellä, samoin navin kautta linkitetyt puhelut (Nokia 710.)

    Poistin kaikki yhteydet käytöstä ja asensin ne uudelleen, mutta ongelma ei poistunut.
    Luulen päivittäneeni (pirustako tuota tietää) kaikkien laitteiden ohjelmat uusimpaan versioon.

    Löytyykö apuja?
    kiitos.
    JP
    A, AL, AND, B, BG, BIH, BY, CH, CZ, DK, E, EST, F, FIN, FL, G, GB, GBG, GBJ, GBZ, GR, H, HR, I, IRL, L, LT, LV, M, MC, MD, MK, MNE, N, NL, P, PL, RO, RSM, RU, S, SK, SLO, SRB, trs, UA, V.
    + EAT,IND,LAO,SGP,T,VN,(MAL,IL,PRC,Q).RIPDR,wD,YU,CZ.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen