Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
  1. #1
    Moro! Purin tuossa pakoputket huollon yhteydessä ja oli villat aikas huonossa kunnossa Elikkäs mitä villoja suosittelisitte tuollaiseen M1800r intruderiin? Putket on merkiltään Vance&Hines.. Vanhat villat(levyt) oli laitettu reikäputkien ympärille jonkinlaisella teipillä(aika löysällä) ja jäivät noin 5cm "vajaiksi". Saisiko jollain konstilla äänistä matalemmat, esim eri villoilla? Miten kireälle ne sitoo tms?? Suositteletteko vance&hinesin omia villoja vai onko niin väliä? Mistä villoja voisi ostella?
  2. #2
    Noita villoja löytyy monenlaisia. Tuollaisiin putkiin voisi käyttää joko valmista vaimennusmattoa, vai sitten pussissa olevaa vaimennusnarua. Merkillä ei ole väliä, koska kaikki ovat hyvin samanlaisia.
    Jos villojen pysyminen on ongelma, usein käytetään myös tiheää metalliverkkoa reikäputken ympärillä ja sitten vasta vaimennusvillaa.
    Yksi paketti maksaa n. 20 euroa. Saa varmasti joka MP-liikkeestä, mutta jos sellaista ei ole lähellä, niin pistä vaikka yv:tä.
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  3. #3
    Älä laita villaa, palaa vaan pois. Laita pakosarjan lämpösuojanauhaa (kliks).

    Tuota huilun ympärille ja sitten kiinnitys vaikkapa kietomalla Elmu -kelmua päälle, tippa öljyä kelmuun ja huilu menee kivasti paikalleen. Maalarinteippi toimii myös ja palaa pois per nopeasti. Eipä tartte availla vaimentimia alvariinsa, kun tuo nauha kestää huomattavasti villaa paremmin eli pitempään.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  4. #4
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Älä laita villaa, palaa vaan pois. Laita pakosarjan lämpösuojanauhaa (kliks).

    Tuota huilun ympärille ja sitten kiinnitys vaikkapa kietomalla Elmu -kelmua päälle, tippa öljyä kelmuun ja huilu menee kivasti paikalleen. Maalarinteippi toimii myös ja palaa pois per nopeasti. Eipä tartte availla vaimentimia alvariinsa, kun tuo nauha kestää huomattavasti villaa paremmin eli pitempään.
    Häh, toimiiko tuo lämpösuojanauha vaimentimen sisällä villan tilalla vaimentavana materiaalina? Riittääkö yksi kierros, vai pitäisikö kääriä niin paljon kuin huilun ja vaipan väliin mahtuu? Pitääkö nauha jättää löysälle, vai kietoa tiukkaan pakettiin?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  5. #5
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Häh, toimiiko tuo lämpösuojanauha vaimentimen sisällä villan tilalla vaimentavana materiaalina? Riittääkö yksi kierros, vai pitäisikö kääriä niin paljon kuin huilun ja vaipan väliin mahtuu? Pitääkö nauha jättää löysälle, vai kietoa tiukkaan pakettiin?
    Niinhän nuo väittää ja seuraavan kerran kun tulee itsellä vastaan (putki V&H Propipe), kokeilen itsekin tuota nauhaa.

    Linkki HDCF:n sivulle keskusteluun

    Tuossa mainitaan myös palokangas, mitä sitten lieneekin??
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  6. #6
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Häh, toimiiko tuo lämpösuojanauha vaimentimen sisällä villan tilalla vaimentavana materiaalina? Riittääkö yksi kierros, vai pitäisikö kääriä niin paljon kuin huilun ja vaipan väliin mahtuu? Pitääkö nauha jättää löysälle, vai kietoa tiukkaan pakettiin?
    Itse laittasin ihan muutaman rundin, siis jos on vaimennus mattoa ja tiukalle, niin saat sitä villaa enemmän. Oon käyttänyt sitä hötö/narun näköistä, sitä tunkenut niin paljon kuin vain saa. Vielä koittanut tiivistää myös, niin saa pois sitä ilma tilaa joka ei vaimenna. Ainoa että se hötö sitten pölisee aivan törkeesti, ulkotiloissa ja hengityssuojan kanssa.

    En tiedä onko merkitystä, mutta mulla ei ainakaan kestä yhtään, esim Bilteman, motonet ja se dice matto on palanut pois, se villa on kestänyt jonkun aikaa...Ihan sama mitä villaa, häviää tai palaa, allright ostanut sitä Akran villaa, maksaa 60€ se pussi, mulla se on riittänyt, kun ei niitä nyt ihan joka kausi vaihda, vaikka olisi hyvä.
    Ei paha hinta, riitti ainakin 2 tuollaiseen crossin tyyliseen vaimentimeen.
    Pitää kokeilla tuota nauhaa, luulen että tuollaisessa motossa se ei vaimenna yhtään
    Viimeksi muokannut: Husky510; 03.01.2014 klo 11:40.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #7
    Ainakin omissa VH-piipuissa juttu että pieni halkaisija eikä villaa saa kovin paljoa ja se tulee pakattua aika tiiviiks. En mitään hisu-hisu-ääniä kaipaakkaan mutta vois olla hiukan nykyistä vaimeemmat & matalammat äänet. Pitänee kokeilla tuota lämpösuojanauhaa kanssa. Palokangas viittaa kankaaseen mistä sammutuspeitteet on tehty.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 03.01.2014 klo 12:21.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #8
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Ainakin omissa VH-piipuissa juttu että pieni halkaisija eikä villaa saa kovin paljoa ja se tulee pakattua aika tiiviiks. En mitään hisu-hisu-ääniä kaipaakkaan mutta vois olla hiukan nykyistä vaimeemmat & matalammat äänet. Pitänee kokeilla tuota lämpösuojanauhaa kanssa. Palokangas viittaa kankaaseen mistä sammutuspeitteet on tehty.
    Niin on sitten, mulla kun no tuota tilaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #9
    Jos ainoa tarkoitus on saada huilun reiät umpeen, niin tuo lämpösuojanauha on hyvä. Se myös pitää huilun lämpimänä ja äänenvaimentajan kylmänä.

    Kun taas on tarkoitus saada ääniä vaimenemaan, materiaalin pitää olla hieman huokoista eli vaimennusvillaa, narua yms. Kun ei käytä lasivillaa, vaan oikeaa lämpöä kestävää materiaalia, niin ne myös kestää siellä putkessa. Toki noi on tarkoitettu myös vaihdettaviksi, joten ääneneristys ei ole ikuista kuumissa kohteissa.

    Narumallista villaa kun käytetään, niin sitäkään ei saa pakata liian tiiviisti. Kevyt painaminen riittää, jotta vaimennus pysyy. Näitä asioita on tutkittu kisapuolella paljon, koska mittauksia tehdään joka kisassa.

    Ja kuten aiemmin todettu, tuo teräsverkko huilun päällä estää niiden villojen karkaamisen rei'istä.
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  10. #10
    Lainaa teamlaine kirjoitti Katso viesti
    Narumallista villaa kun käytetään, niin sitäkään ei saa pakata liian tiiviisti. Kevyt painaminen riittää, jotta vaimennus pysyy. Näitä asioita on tutkittu kisapuolella paljon, koska mittauksia tehdään joka kisassa.
    Kiitos tuosta tiedosta, itse tosiaan joskus jättänyt "löysälle" sen villan sieltä, joskus pikkasen tiivistänyt jollain tangon pätkällä sinne änkkärin sisään. Tietysti yksi mikä pidentää villojen ikää on pitää pesutulpaa pakoputken päässä kun pesee, mutta se nyt pitäisi olla aika selvää. Ja voihan ne villat vaihtaa villat joka toinen kausi, kun ei ole kalliit ja jos jaksaa väkertää
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Oman kokemuksen perustella Akrapovicin villa on ainoa mikä kestää ja vaimentaa (myös kisapyörissä). On aika suolaisen hintaista, mutta mielestäni hintansa väärti.

    Ko. villa on semmoista narumaista, sitä kannattaa alkuun suoria ja kietoa tiiviiksi rullamaiseksi asiaksi reikäputken ympärille. Loppuakohti kannattaa vetää pikkasen löysemmälle ja tietty ihan viimeiset tunkemalla kun reikäputki on paikallaan. Tolla systeemillä pääse R1:llä ajamaan myös Ahvenistolle (95dB:n raja).

    Jos melu ei haittaa niin sit voi vetää noita verkkoja ja muita kestävämpiä mattoja alle, mutta aina ne lisää painoa ja heikentää vaimennusta.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  12. #12
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Oman kokemuksen perustella Akrapovicin villa on ainoa mikä kestää ja vaimentaa (myös kisapyörissä). On aika suolaisen hintaista, mutta mielestäni hintansa väärti.

    Ko. villa on semmoista narumaista, sitä kannattaa alkuun suoria ja kietoa tiiviiksi rullamaiseksi asiaksi reikäputken ympärille. Loppuakohti kannattaa vetää pikkasen löysemmälle ja tietty ihan viimeiset tunkemalla kun reikäputki on paikallaan. Tolla systeemillä pääse R1:llä ajamaan myös Ahvenistolle (95dB:n raja).

    Jos melu ei haittaa niin sit voi vetää noita verkkoja ja muita kestävämpiä mattoja alle, mutta aina ne lisää painoa ja heikentää vaimennusta.


    - T -
    Ootko mistä hommannut tota villaa ja mihin hintaan? Mulla olis tossa kaks R1 akran titaani pönttöä mitkä varmaa vaatis jo vähän vaimennusta. Taitaa olla ihan alkuperäiset niitit viel ja vaimentimet kuitenkin ollu 7vuotta köytössä. Täytyy varmaan mennä ostelee sitte popniitti kone, teräsniittejä ja muutakin kilkettä kanssa että saa ne villat sitte vaihdeltua. Vai oisko mahdollista antaa vaan maksua jollekkin sopivasti niin ei tarvis kaikkia tarvikkeita ostella itelleen?
    Yamaha R1 -05
  13. #13
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ootko mistä hommannut tota villaa ja mihin hintaan? Mulla olis tossa kaks R1 akran titaani pönttöä mitkä varmaa vaatis jo vähän vaimennusta. Taitaa olla ihan alkuperäiset niitit viel ja vaimentimet kuitenkin ollu 7vuotta köytössä. Täytyy varmaan mennä ostelee sitte popniitti kone, teräsniittejä ja muutakin kilkettä kanssa että saa ne villat sitte vaihdeltua. Vai oisko mahdollista antaa vaan maksua jollekkin sopivasti niin ei tarvis kaikkia tarvikkeita ostella itelleen?
    Allright sai, makso se pussi 60€. Mutta siitä on aikaa, silloin ainakin oli kiven alla.
    Mulla se riitti juuri ja juuri noihin änkkäreihin, ne kyllä sano siellä että pitäisi riittää 2.
    Otin varmuudeksi sitä dise hötöä, maksaa 20€ jos jää vähän vajaaksi, niin saa täyttettyä. Rosteri pop-niitit, se niitti pihdit/kone ihmeellistä on jos ei 7 vuotta vanhat villat ole huonot
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14. #14
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Allright sai, makso se pussi 60€. Mutta siitä on aikaa, silloin ainakin oli kiven alla.
    Mulla se riitti juuri ja juuri noihin änkkäreihin, ne kyllä sano siellä että pitäisi riittää 2.
    Otin varmuudeksi sitä dise hötöä, maksaa 20€ jos jää vähän vajaaksi, niin saa täyttettyä. Rosteri pop-niitit, se niitti pihdit/kone ihmeellistä on jos ei 7 vuotta vanhat villat ole huonot
    Nii no ei kai ne tarvikkeet paljoo maksais... Pihdit, niitit, pora, sopivan kokone terä, pari tuurnaa, kumivasara ja sitte sitä akran villaakin pitäs jostain 2 pussia varmaan löytää. Helppo homma. Tää on aika heikkoo tää itse tekeminen, kun ei ole noita työkaluja tullu hirveesti viel hommailtua itelle.

    Et jos jollain löytyy tota villaa ja työkalut niin maksan kyllä villat ja työt ihan mielelläni. Pistän vaikka pöntöt postissa tulee tai tuon autolla jos täs 200-300 km päässä Uudellamaalla joku valmis tekee moisen projektin.
    Yamaha R1 -05
  15. #15
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Nii no ei kai ne tarvikkeet paljoo maksais... Pihdit, niitit, pora, sopivan kokone terä, pari tuurnaa, kumivasara ja sitte sitä akran villaakin pitäs jostain 2 pussia varmaan löytää. Helppo homma. Tää on aika heikkoo tää itse tekeminen, kun ei ole noita työkaluja tullu hirveesti viel hommailtua itelle.
    Tuota noin se riippuu vähän budjetista, en sitten tiedä jos kyselee jostain liikkeestä mitä pyytää, jos ei löydy joku ketä jeesaa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #16
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Allright sai, makso se pussi 60€. Mutta siitä on aikaa, silloin ainakin oli kiven alla.
    Mulla se riitti juuri ja juuri noihin änkkäreihin, ne kyllä sano siellä että pitäisi riittää 2.
    Otin varmuudeksi sitä dise hötöä, maksaa 20€ jos jää vähän vajaaksi, niin saa täyttettyä. Rosteri pop-niitit, se niitti pihdit/kone ihmeellistä on jos ei 7 vuotta vanhat villat ole huonot
    Näyttää nyt olevan tuo Akrapovicin vaimenninvilla 70 euroa / paketti ja maahantuoja noilla on nykyisin BlackSeven.
    Jos on tarvetta tuollaisille tai mille tahansa Akrapovic-tuotteille / tarvikkeille, niin heittäkään yv:tä.
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  17. #17
    Poistettu
    Oon käyttänyt noissa vain suljettuja vetoniittejä. Tavallisista kun aina joku(nen) tuppaa jäädä suhisemaan. Würthiltä ainakin saa: http://www.wurth.fi/site/media/pdf/t...t/W-Niitit.pdf (sivu 4)
  18. #18
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Oon käyttänyt noissa vain suljettuja vetoniittejä. Tavallisista kun aina joku(nen) tuppaa jäädä suhisemaan. Würthiltä ainakin saa: http://www.wurth.fi/site/media/pdf/t...t/W-Niitit.pdf (sivu 4)
    Jaa tuollaisiakin on... Eipä ole tullut mieleenkään.
  19. #19
    Sitä minäkin vähän ihmettelin...Aina tavallisia käyttänyt, no nyt tietää
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  20. #20
    Kannattaa sitten ostaa tukevat popniitti pihdit jos aikoo niittailla rosteri tai teras niitteja.
    Älä korjaa ehjää....
  21. #21
    Poistettu
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Jaa tuollaisiakin on... Eipä ole tullut mieleenkään.
    No juu. Aatteleppa että Busterit olis koottu tavallisilla... Vois olla äyskäröimistä.
  22. #22
    Tästä vaimennustavarasta täällä ennenkin väännetty. Mulla ei ole kokemusta moottoripyöristä kuin 23 vuotta mutta muutamaan vaimentajaan olen sinäkin aikana villat vaihtanut. Ensin ostin kalliita pro-villoja mutta kun huomasin niiden taipumuksen lentää pöllähtäen pois putkesta kun ensimmäisiä kertoja pikkasen avasin kaasua joten pakko keksiä jotain muuta. No kerran olisi sitten pakko saada vaimentaja hiljaiseksi eikä kyseisenä päivänä kaupat olleet auki joten ainoa keino oli keksiä kotoa jotain ääntä vaimentavaa tavaraa..... No muija sitten heitti pussillisen kattiloiden puhdistukseen tarkoitettuja "teräsvillatyynyjä", tyyliin PataPata. Olivat miehen sormenpaksuisia putkenmallisia teräsmöykkyjä. Niitä työnsin vaimentajaan niin tiukkaan kuin sain ja sitten vaimentajanpää umpeen. Muutamat pienet pöllähdykset lensi kun paikallaan kaasuttelin mutta sen jälkeen kovinkaan ajo ei, pientä osaa aivan vaimentajan alkupäätä lukuunottamatta, aiheuttanut villan irtoamista. Taisin kaksi kesää ajaa samoilla teräsvilloilla mutta vähintään samanverran kuin uberkalliilla provilloilla. On tietysti selvää että ajan kanssa JOKAINEN vaimennustavara sieltä pöntöstä irtoaa pikkuhiljaa mutta aivan turhaa on maksaa vaikka parikinkymppiä jostain merkki-tavarasta joiden myymisestä tarvikeliikesetä vetää välistä varmaan puolet. Tarjoustalosta tai Honkkareista saa em. teräsvillaa pari kolme pussillista varmaan parilla Eurolla. Hiljaiseksihan mitään änkkäri-tyylistä tarvikevaimentajaa saa millään vaikka sinne mitä työntäisi mutta kun sen teräsvillan sinne tarpeeksi tiukkaan survoo niin se vaimentaa sen minkä mikä tahansa muukin eikä maksa pienen oluttuopin verran!
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  23. #23
    Kolmen puretun pöntön kokemuksella teräsvillakerros ensimmäisenä reikäputken ympärillä on yleinen ratkaisu villojen putkessa pitämiseksi.
  24. #24
    Olen kokeillut tuota patapataa, mutta ne palo
    Tuo dicen hötö, palaa ja kestää lyhyemmän aikaa. Se akran villa on nyt ollut ainoa mikä kestää.
    Pitää kokeilla jossain vaiheessa sitä lämpönauha. Tässähän on näitä versioita, kokeilee itse mikä on hyvä.
    En usko että se "merkki" tavara ihan shaibaa on, eikä se nyt niin kallis jos vaikka kerran 10 vuodessa vaihtaa.
    Hyvä idea on laittaa sen reikä putken ympärille jotain tiheämpää verkkoa/ritilää, niin ei karkaa ne villat
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #25
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Olen kokeillut tuota patapataa, mutta ne palo
    Tuo dicen hötö, palaa ja kestää lyhyemmän aikaa. Se akran villa on nyt ollut ainoa mikä kestää.
    Pitää kokeilla jossain vaiheessa sitä lämpönauha. Tässähän on näitä versioita, kokeilee itse mikä on hyvä.
    En usko että se "merkki" tavara ihan shaibaa on, eikä se nyt niin kallis jos vaikka kerran 10 vuodessa vaihtaa.
    Hyvä idea on laittaa sen reikä putken ympärille jotain tiheämpää verkkoa/ritilää, niin ei karkaa ne villat
    Kyse on paljon siitä miten ajaa ja millä ajaa. Nämä yksimukiset joilla vedetään välillä ihan huolella tuppi nurin, eivät taida tuntea materiaalia joka kestäisi. Minä ainakin menetin toivoni, kun alkuperäistäytetty Wings tyhjeni ja kaksi pakkauskertaa teräsvilloja, pakosarjanauhaa ja muita sitkeitä kääreitä huilulla käyttäneenä johti samaan lopputulokseen. Siis yksi ratakäynti ja pönttö on tyhjä. Samoin kävi SC-projectin vaimentimelle.

    Olen itse odotellut tulisiko vastaan jotain titaanivillaa tai muuten korkeamman lämpötilan sietävää hakkaamista kestävää huokoista käärettä. Ei ole vielä tullut.

    Yksi mukava asia olisi jollain pikakiinnityksellä kiinni oleva äänenvaimenninpääty. Haproituvat hiilariosat ja jatkuva porailu johtavat siihen, ettei vaimennin kestä aivan loputtomasti noita uudelleenpakkauksia. Ollappa joku ruuvipuristettava klemmarityylinen metallilenkki missä olisi niittien reikien kohdalla tyrät. Tai työkalulla auki tai kiinni käännettävät uudelleenkäytettävät niitit. Aah.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  26. #26
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Kyse on paljon siitä miten ajaa ja millä ajaa. Nämä yksimukiset joilla vedetään välillä ihan huolella tuppi nurin, eivät taida tuntea materiaalia joka kestäisi. Minä ainakin menetin toivoni, kun alkuperäistäytetty Wings tyhjeni ja kaksi pakkauskertaa teräsvilloja, pakosarjanauhaa ja muita sitkeitä kääreitä huilulla käyttäneenä johti samaan lopputulokseen. Siis yksi ratakäynti ja pönttö on tyhjä. Samoin kävi SC-projectin vaimentimelle.
    Kyllä kyllä, no onneksi on kaksivaimenninta ja vähän vähemmän cc kuin sinulla, niin kestää pikkasen enemmän, mites hiljenikö/auttoiko yhtään tuo pakosarja nauha, yksi ehdotus. Jotain erittäin tiheää ritilää sen reikä putken päälle, pakosarjanauhaa ja sinne sitä hötö/nauha villa. Näin ainakin yksi nouvoi. No pitää kokeilla miten toimii
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  27. #27
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä kyllä, no onneksi on kaksivaimenninta ja vähän vähemmän cc kuin sinulla, niin kestää pikkasen enemmän, mites hiljenikö/auttoiko yhtään tuo pakosarja nauha, yksi ehdotus. Jotain erittäin tiheää ritilää sen reikä putken päälle, pakosarjanauhaa ja sinne sitä hötö/nauha villa. Näin ainakin yksi nouvoi. No pitää kokeilla miten toimii
    Tiukasta pakosarjakääreestä tuli kova ääni. Ei se vaimenna ennenkuin hajoaa (ensimmäisessä täyskiihdytyksessä). Sitten se pakopulssi tavoittaa pakosarjakääreen takana olevan villan ja ääni vaimenee. Kunnes taas kaikki palaa pois ja ääntä riittää. Korostan vielä, että jos papatan metsässä niin pönttössä pysyy hienosti kaikki sisällä. 15min Kemoraa on sellainen asia mitä mikään ratkaisu ei kestä. Tuollainen menee niin hiljaa suorat, että siinä on ajallisesti kauan tuppi nurin.

    Toinen reikäputki on hyvä ajatus (koska olen tätä itsekin miettinyt ) Ajattelin sitä siis jo wingsiin, mutta voisi ottaa asian taas pöydälle tuon SC:n kanssa. Vaikka parikin eri kokoista tiheää verkkoputkea tai ympärille kiepille jotain verkkoa. Vielä jos sinne välin saisi sitä haaveilemaani titaanivillaa. Siis jotain epäsymmetristä lankahässäkkää. Sitten tuon ympärille tosiaan sitä pehmeämpää materiaalia.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  28. #28
    Mitenköhän joku: rockwool c7

    Tuon jos saisi suojattua hakkaamiselta esim noilla reikäputki/verkkovirityksillä, niin kestäisikö 1000C sietävä villa jopa yksimuksissa. Jotain tällaista ehkä seuraavaksi pitää kokeilla.

    googlailen tässä... edit:
    http://www.cronvall.fi/tuotteet/tulenkestavat
    http://www.kerasil.fi/Keraaminen-vil...0C-365-metriae
    http://finlon.fi/tuotteet/keraamiset-tuotteet

    (jossain sitten luki, että keraamiset villat ovat karsinogeenisiä että jokainen käpistelee omalla vastuulla)
    Viimeksi muokannut: mjtee; 09.01.2014 klo 21:37.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  29. #29
    Ok, hyvä tietää.
    Tää ehkä kuulostaa jotenkin hyvältä http://www.kerasil.fi/Keraaminen-vil...0C-365-metriae tuon taakse jotain villa. Tietysti jos saa sellaista mikä ei pala, niin tuntisi sorvaaja ja olisi rahaa, niin sellainen pakopulssi killeri. Taisi olla tuolla 690smc topic juttua
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #30
    http://www.tilox.fi/verkot.html laitatte kudottua verkkoa sisäputken ympärille ja sitten vaimenninvilla mattoa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen