Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 118:sta
  1. #1
    Tarkoituksena olisi lähteä kaverin kanssa ajamaan karkeasti tuollainen reitti.
    Eli laiutalla yli Tukholmaan, Tanskan+Saksan kautta Hollantiin Losseriin moikkaamaan pari motoristituttua ja sieltä sittem Belgian ja Ranskan läpi Pyreneille. Pyreneillä varmaan kurvaillaan muutama päivä.
    Sieltä Monacoon, Liectensteiniin ja Itävallan läpi Tsekkeihin, sieltä Puolaan ja vial Balticalle Tallinnaan.

    Alpeilla varmaan otetaan kans muutama "irtopäivä". Muutaman kerran siellä käynyt, joten en ihan ensikertaa siellä mutta taas haluaisi ottaa kaiken ilon irti ja löytä ne mahtavimmat mutkapätkät.

    Ajatuksena ajella pikkuteitä, motaria mahdollisimman vähän, nauttien maisemista ja mutkaisista teistä.
    Isot kaupungit jätetään pääosin väliin.

    Pyreneet ja Alpit on tämän reissun pääkohteet...eli Andorraa ja Hollannin Losseria lukuunottamatta ei ole ennalta lukkoon lyötyjä kohteita...paitsi Monaco ja Liectenstain olisi tarkoitus vilkaista...eli tuo kartta linkki varsin karkea versio tässä vaiheessa.

    Koko reitille ottaisin suurella kiitollisuudella vinkkejä vastaan ! Missä parhaat mutkapätkät ja paikat mitä ei kannata jättää väliin.

    Ranskassa olen kerran ajellut ja siellä tuntui olevan pääosin melko tylsiä pätkiä, sen läpiajoon jos löytyisi hyvä reitti pikuteitä pitkin niin olisi melko loistavaa ;) Sinne asti reitille tuskin kovin kummosta pätkää löytyy, mutta jos sit siitä eteenpäin ;)
    Via Balticaa en ole koskaan ajanut, sinne ottaisin mielelläni myös vinkkejä vastaan. Majoitusvinkit myös kiitollisuudella vastaan !

    Ajopäiviä reissulle tulee varmaan n. 20....suunnittelupäiviä...niin monta kun on päiviä lähtöhetkeen ;)


    Päivitystä tämän ketjun aloitusviestiin (3.2.2014)
    Suunnitelma alkaisi hahmottumaan jotenkin alla olevaan suuntaan...Tosin Itävaltaa ja Andorra en ole vielä sen tarkemmin tutkiskellut....ja vielä pitäisi luokkaa 1.000km koittaa karsia ettei kaveri ala nurisemaan

    PÄTKÄ 1 TO 29.5. – LA 31.5. 3 päivää
    Ensimmäinen rykäisy vercouriin n. 2400km Tukholmasta.
    Majoittuminen Hotel le Marronnier, Rencurel, Ranska http://www.hotellemarronnier.com/Accueil.htm
    http://goo.gl/maps/LXT0C

    PÄTKÄ 2 SU 1.6.-MA 2.6. 2 päivää
    Vercorsin kierros:
    http://goo.gl/maps/qf3oe 400km

    PÄTKÄ 3 TI 3.6.- LA 7.6. 5 päivää
    Siirtyminen Pyreneille / Andorraan, karkea 1250 km http://goo.gl/maps/yd7oF

    PÄTKÄ 4 SU 8.6.- TI 10.6. 3 päivää
    Andorra – Verdon sola – Monaco n. 900km. http://goo.gl/maps/Ns5nn

    PÄTKÄ 5 KE 11.6. – 13.6. 3 päivää
    Monaco-Garda-Bormio-Stelvio-Liechtenstein n.1000km http://goo.gl/maps/7Plnu
    Ponte Di Legnosta SS300..jostain syystä ei kartalle huolinut.
    Bormiosta (Stelvio) SS38, ei antanut kartalle laittaa.

    Pätkä 6 Liechtenstein – Itävalta- Tallinna 14.6. – 18.6. 5 päivää n. 2.468km http://goo.gl/maps/iUlPB

    Yht. n. 8.500km…
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  2. #2
    Kartta käteen vaan ja tutkimaan! Omasta mielestä Ranskan pikkutiet on mahottoman mukavia... Ei ehkä iha niin huikeita ja mutkaisia kuin Italiassa mutta ei missään miessä tylsiääkään!
    Ranskastahan löytyy Euroopan korkein läpi ajettava Passo (http://goo.gl/maps/CIQu3) jonka varmaan tiesitkin.
    Ja löytyy myös Millaun silta (Euroopan korkein silta!)
    Noi tuli ekana mieleen kun reittiä katsoin.

    Ja Ruotsin läpi piirsin tonne eteläkärkeen tommosen reitin mikä varmaan ajetaankin ensi kesänä kun lähden isomman porukan kanssa alppeja kiertämään. Tosta Ruotsin Trelleborgista Sassnitziin Saksaan kestää 4h ja maksaa parikymppiä, joten ehdottomasti edullisin reitti Ruotsista Saksaan!

    Via Baltica on Suora ja hyväkuntoinen tie. Erona pienempiin teihin Latviassa/ Virossa on se tien kunto. Pienempiä teitä ajamalla saa ranteet ja perseen kipeäksi, tiet ovat varsin huonossa kunnossa. Mutkia Latviasta tai Virosta ei löydy! Ja Latviassa ajaisin ehdottomasti Siguldan kautta... erittäin hieno kaupunki! Ja siellä vaikka yöpyminen Hotel Siguldassa.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 15.12.2013 klo 01:29.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3
    1. Mikä on matkan ajankohta?

    1.1 Aikuisten oikeesti jos aikaa on 20pv ja täytyy kiertää koko eurooppa niin allaolevista vinkeistä ei taida paljoa lohtua olla tai ainakaan niitä kaikkia ei ehdi kiertää eli älkää nyt niin kauheen tosissanne niitä ottako, muuten tulee aikas kiirus.

    2. Jos kerran Andorraan asti ajatte niin älkää nyt ihmeessä sieltä suoraan Ranskaan kääntykö. Vaan mahduttakaa nyt ainakin tämä siihen reittiin Espanjasta - Ranskaan.

    3.Ja Verdonin rotkoa ei kannata jättää väliin. Gorges du Verdon, Marsein ja Nizzan välimaastossa




    4. Teidän reitti kulkee koko ranskan etelärannikon läpi joka ei tiestöllisesti ole kovin kummoinenkaa ja heti kun vastaa tulisi Genovan ja La Spezian välillä oleva Cinque Terre niin te käännytte Genovasta pohjoiseen. Viisi Maata




    5. Monacosta pohjoiseen kohti italian Cuneota löytyy reitin varrelta varsinainen serpenttiinipätkä. Enemmän mutkaa kuin Stelviolla. Toki osa niistä on hiekkatietä, alkupään serpot on korvattu uudella tiellä ja ne vanhat pätkät on ajokiellossa eikä ole varmaa onko koko tiekään auki sinne nyppylän päälle. Tendan hiekkaserpentiinit





    6.Genovasta sitten passo Cerreton ja Pietra BisMantovan vieritse kohden Maranelloa. Passo Cerreto ja Pietra Bismantova




    7. Maranello on aika latteassa italian osassa eli tasaista ja tylsää kohden Gardajärveä. Carpin lähellä Fossolissa on Campo di Fossoli eli italialainen keskitysleri, ihan sellanen pikkanen vaan jossa on muutama parakki museoitu, museo lienee auki vain sunnuntaisin. Myös Carpin keskustassa on pieni museo juutalaisvainoista. Piazza Martiri, Carpi ja Campo di Fossoli

    8.Ja sitten Gardajärvelle ja siellä viiden järven kierros. Garda, Valvestino, Idro, Ampola ja Ledro







    9. Ja Gardalta Non laakson kautta passo Cavialle ja Stelviolle. Parit passot




    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 15.12.2013 klo 10:10.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  4. #4
    Jatketaan tässä kun ei mahtunut yhteen viestiin.

    11. Entäs sitten via Baltika, vaikea antaa mitään vinkkejä, koska siellä ei ole mitään. Tie on suora ja tasainen.

    Joskus kun kävin Lepaninassa vanhassa maatalouskolhoosin lomanviettopaikassa itämeren rannalla niin siellä saattoi aistia vanhan kunnon Breshneviläisen ajan hengen, ihan kuin olisin ollut viikon työnsankarin lomalla työnsankarin kunniakirja taskussa. Lomakeskus oli kuin Alvar Aallon suunnittelema eli varsin näyttävä ja uudenaikainenkin kylpylä, mutta kun paikkojen oli annettu vähän rapistua ja kokonaisuuden rikkoi heti takapihalle rakennettu betoninen "pommivarasto" eli tunnelma oli täydellistä Neuvostoliittoa. Lepanina lienee nykyisin jo uudistettu eli vanha nostalgia on pois pyyhitty. Mutta sieltä rannalta löytyy kyllä muitakin vastaavia paikkoja joihin ei kyllä tältäistumalta löydy linkkejä.


    Ajoin Via Baltikan ensimmäisen kerran vuonna 1994 ja siitä reissusta ei jäänyt juuri mitään muuta mieleen kuin Rigan länsipuolella ollut helvatan iso risteys, joka nykyisin on muutettu liikenneympyräksi. Myös muita muutoksia on tällä tiellä huomattavasti enemmän kuin läntisemmässä euroopassa ja siksi mulle via Baltikan ajaminen tuo paljon menneitä mieleen ja siksi pelkkä uusittu tienpätkä on pysähdyksen arvoinen.


    Samoin kuin tienvarteen hylätty Via Motelis, joka vielä -90 luvun puolivälissä oli moderni majapaikka.


    Kun olin tottunut siihen, että ns. itäblokissa sai länsisetelillä ison pinon ryppyisiä paikallisrählyjä niin Latviassa asiat oli toisin. Vaihdoin rajalla 50demiä lateiksi ja sainkin vain muutaman kolikon, mutta kolikoiden arvon huomasi kun tilasin Via Motelisessa alkuruuaksi keittoa jonka maksamiseen olisi riittänyt taskussani ollut pienin kolikko ja josta olisi saanut vaihtorahoiksi pienempiä kolikoita joilla oisi vielä saanut pihvin pääruuaksi ja sittenkin olisi vielä tullut vaihtorahaa takaisin. Erikoinen fiilis kun parilla pienellä kuparikolikolla söi ja joi koko illan. Huone maksoi silloin 10 latia.
    Hinnoissa oli silloin aika rajuja eroa kun muutama kilometri Eestiin päin oli hotelli Casa Blanca joka vastasi ihan Via Motelista, mutta hinta olikin sitten 40latia eli ei mitään järkeä, mutta eipähän ole enää Casa Blancastakaan jäljellä kuin mainos tienvarsikartassa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  5. #5
    Hyviä vinkkejä tuossa jo tulikin Elämäntapamotoristilta, eli juurikin jotain tuon tyyppistä korjausta tuohon "originaaliin" plääniin! On ehdottomasti väärin matkailtu, jos skippaatte mm Stelvion ja Dolomiitit, kerta tuosta vierestä kuitenkin jutaatte!

    Vai oliko nuo sitten jo niin hyvin koluttu ettei enää kiinnosta....(mää silti kävisin vaikka ois 14.s kerta...mutinaa..) ?
  6. #6
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    1. Mikä on matkan ajankohta?


    5. Monacosta pohjoiseen kohti italian Cuneota löytyy reitin varrelta varsinainen serpenttiinipätkä. Enemmän mutkaa kuin Stelviolla. Toki osa niistä on hiekkatietä, alkupään serpot on korvattu uudella tiellä ja ne vanhat pätkät on ajokiellossa eikä ole varmaa onko koko tiekään auki sinne nyppylän päälle. Tendan hiekkaserpentiinit
    Liikkeelle lähdetään 29.5. ja tarkoitus keretä Juhannukseksi kotia.

    Mites tuo Tendan pätkä ? onko siinä paljon hiekkatieosuutta ja minkä kuntoista ? Olen itse isolla HD:lla liikenteessä ja hiekkapätkät pyrin välttämään. Tosin tuo näytti kyllä aikas mageelta pätkältä !

    Monta mielenkiintoisen tuntuista pätkää ja paikkaa vinkeissäsi,kiitos !


    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Hyviä vinkkejä tuossa jo tulikin Elämäntapamotoristilta, eli juurikin jotain tuon tyyppistä korjausta tuohon "originaaliin" plääniin! On ehdottomasti väärin matkailtu, jos skippaatte mm Stelvion ja Dolomiitit, kerta tuosta vierestä kuitenkin jutaatte!

    Vai oliko nuo sitten jo niin hyvin koluttu ettei enää kiinnosta....(mää silti kävisin vaikka ois 14.s kerta...mutinaa..) ?
    Tuo laittamani reittisuunnitelma on TODELLA karkesti laitettu vain suuntaa näyttämään minkälainen lenkki suunnitelmissa.
    Stelviolla ja Dolomiiteilla tullut käytyä, mutta eiköhän sinne nytkin eksytä. Ei pienintäkään vaikeutta käydä uudestaan !!!
    Stelviota ajattelinkin kun tuonne Puolan suuntaan mennään, ellei joku keksi jotain erinomaista syytä ajaa jotain muuta kautta ;)

    Pyreneille asti ajellaan varmaan suht nopeesti ja siitä eteenpäin sitten rauhallisempaa tahtia...
    Andorrassa varmaan tiet vähän paremmalla mallilla toukokuun lopulla, kuin tuossa sinun hurjassa reissussi
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  7. #7
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    Liikkeelle lähdetään 29.5. ja tarkoitus keretä Juhannukseksi kotia.

    Mites tuo Tendan pätkä ? onko siinä paljon hiekkatieosuutta ja minkä kuntoista ? Olen itse isolla HD:lla liikenteessä ja hiekkapätkät pyrin välttämään. Tosin tuo näytti kyllä aikas mageelta pätkältä !

    Monta mielenkiintoisen tuntuista pätkää ja paikkaa vinkeissäsi,kiitos !




    Tuo laittamani reittisuunnitelma on TODELLA karkesti laitettu vain suuntaa näyttämään minkälainen lenkki suunnitelmissa.
    Stelviolla ja Dolomiiteilla tullut käytyä, mutta eiköhän sinne nytkin eksytä. Ei pienintäkään vaikeutta käydä uudestaan !!!
    Stelviota ajattelinkin kun tuonne Puolan suuntaan mennään, ellei joku keksi jotain erinomaista syytä ajaa jotain muuta kautta ;)

    Pyreneille asti ajellaan varmaan suht nopeesti ja siitä eteenpäin sitten rauhallisempaa tahtia...
    Andorrassa varmaan tiet vähän paremmalla mallilla toukokuun lopulla, kuin tuossa sinun hurjassa reissussi
    Kuvassa Andorraa maaliskuun alkupuolella 1990


    Tendan serpentiinitiellä on asfalttia varmaanki puolet ja puolet hiekkaa.
    Tien kunto voi olla melkein mitä tahansa, koska se ei kuulune paikallisen tielaitoksen työlistalla ihan kärkipäähän etenkään keväällä sillä talvi tuppaa tekeen tuhojaan ja korjaukset ottaa oman aikansa jos niitä edes ehditään korjailla. Tuolla on todennäköisesti lunta toukokuussa niin, ettei passosta pääse yli.

    Tuolla kuvia parin vuoden takaa toukokuun 9.
    TENDAN serpentiinit

    Kuvista näkynee, että tiessä oli vesivalumien aiheuttamia uria. Niistä pääsi kyllä katupyörälläkin yli mutta pari viimeistä serpoa oli lumen peitossa eli ei päässyt ylös asti.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #8
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti

    Tendan serpentiinitiellä on asfalttia varmaanki puolet ja puolet hiekkaa.
    Tien kunto voi olla melkein mitä tahansa, koska se ei kuulune paikallisen tielaitoksen työlistalla ihan kärkipäähän etenkään keväällä sillä talvi tuppaa tekeen tuhojaan ja korjaukset ottaa oman aikansa jos niitä edes ehditään korjailla. Tuolla on todennäköisesti lunta toukokuussa niin, ettei passosta pääse yli.


    Kuvista näkynee, että tiessä oli vesivalumien aiheuttamia uria. Niistä pääsi kyllä katupyörälläkin yli mutta pari viimeistä serpoa oli lumen peitossa eli ei päässyt ylös asti.
    Hitto...näyttäs todella mielenkiintoselta pätkältä...mutta voi olla että totean itseni lökäpöksyksi ja en lähde vajaa 400 kilosen pyöräni kanssa tuolle pätkälle..
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  9. #9
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti

    Ja Ruotsin läpi piirsin tonne eteläkärkeen tommosen reitin mikä varmaan ajetaankin ensi kesänä kun lähden isomman porukan kanssa alppeja kiertämään. Tosta Ruotsin Trelleborgista Sassnitziin Saksaan kestää 4h ja maksaa parikymppiä, joten ehdottomasti edullisin reitti Ruotsista Saksaan!
    Kiitos vinkeistä...tuosta Ruotsi-Saksa välisestä lautasta en tiennytkään (en tosin selvitellytkään), enkä eirtyisesti sen edullisuudesta...

    Tosin laskeskelin etä ajamisessa säästää n. 200km...ja siitä hyvästä pitää olla 4 tuntia lautassa...
    Mutta tarvii pitää mielessä vastaisuuden varalle ;)
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  10. #10
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä...tuosta Ruotsi-Saksa välisestä lautasta en tiennytkään (en tosin selvitellytkään), enkä eirtyisesti sen edullisuudesta...

    Tosin laskeskelin etä ajamisessa säästää n. 200km...ja siitä hyvästä pitää olla 4 tuntia lautassa...
    Mutta tarvii pitää mielessä vastaisuuden varalle ;)
    En tiedä onko täällä mainittu tuota TT:tä eli Trelleborg-Travemunde reittiä.Sillä pääsee myös kätevästi Ruotsista Saksaan.
    BMW R1100RS
  11. #11
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä...tuosta Ruotsi-Saksa välisestä lautasta en tiennytkään (en tosin selvitellytkään), enkä eirtyisesti sen edullisuudesta...

    Tosin laskeskelin etä ajamisessa säästää n. 200km...ja siitä hyvästä pitää olla 4 tuntia lautassa...
    Mutta tarvii pitää mielessä vastaisuuden varalle ;)
    En ihan tältä istumalta usko, että Trelleborg-Sasnits reitillä säästyisi 200 kilometriä, itse asiassa sanoisin, että matka on jopa pidempi. Tuon reitin edukkuus riippuu paljon lähtöajasta ja parikymppiä on kyllä aika alakanttiin laskeskeltu hinta. Toki tanskan paattien hinnat ovat nousseet aikalailla ainakin yksin ajoneuvossa matkustavalle.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  12. #12
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    En ihan tältä istumalta usko, että Trelleborg-Sasnits reitillä säästyisi 200 kilometriä, itse asiassa sanoisin, että matka on jopa pidempi. Tuon reitin edukkuus riippuu paljon lähtöajasta ja parikymppiä on kyllä aika alakanttiin laskeskeltu hinta. Toki tanskan paattien hinnat ovat nousseet aikalailla ainakin yksin ajoneuvossa matkustavalle.
    Sen verran netistä kattelin et hinta nyt vajaa kolmekymppiä...matka-aika Sanitzin 4 tunti ja Rostockkiin 6 tunti..molemmissa sama hinta.
    Meidän reitin osalta säästetty matka olis jotain 160km....eli ei vaivan väärtti...mielummin mopolla...
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  13. #13
    Samansuuntainen reissu tuliheitettyä viime syksyllä. Tarina löytyy matkakertomuksia osiosta; "Pyörän vienti talvisäilöön Unkariin". Andorrasta siirryin kohtuu hyvää reittiä Alpeille;Toulouse-Albi- N88-Lyon. Reippaasti tenevevä, ei tietulleja, mutkia kohtuullisesti ja ajoittain kilsan korkeudella menevä reitti joten hellekkään ei kiusannut.
  14. #14
    Lainaa Jone76 kirjoitti Katso viesti
    Samansuuntainen reissu tuliheitettyä viime syksyllä. Tarina löytyy matkakertomuksia osiosta; "Pyörän vienti talvisäilöön Unkariin". Andorrasta siirryin kohtuu hyvää reittiä Alpeille;Toulouse-Albi- N88-Lyon. Reippaasti tenevevä, ei tietulleja, mutkia kohtuullisesti ja ajoittain kilsan korkeudella menevä reitti joten hellekkään ei kiusannut.
    olinkin tuon loistavan tarinasi jo lukenut ja luin juuri uudelleen
    Tarvii vielä poimia sieltä parhaita paloja ja käydä itse paikan päälä ;)
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  15. #15
    Ei kannata liikaa ottaa kohteita yleensäkään lomalle.Tuo gorges du verdon(grand canyon du verdon)on mielestäni aika ehdoton,korppikotkia voi nähä kanjonissa liitelevän todella läheltä,vain kymmenien metrien etäisyydeltä.Route Napoleonilla on loistavaa mutkaa,Route des grandes alps museotie on noilla main(genevestä nizzaan),se on paikotellen hieno ja passoja piisaa. Col de I´Iseran passolle hyvä kurvata vaikka modanen suunnalta.Dolomiitit on loistava kohde,mutta jos ei italiaan oo tarkotus mennä,niin jättää toiseen kertaan.Stelviota(serpentiinitie näyttää kuvissa hienolta,ei siinä oiken ajonautintoa oo kummemmin) en nyt pidä mitenkään hienona,edes ne vuoret siinä ympärillä oo mitenkään huippuhienoja jos vertaa vaikka Dolomiitteihin,mutta makuasioitahan ja jokainen silmä näkee omalla tavallansa maisemat.Ranskan alpit on hyvä kohde,mikäli vuoret kiinnostaa ja hyvät mutkat,löytyy vauhdikkaita teitä,eikä vaan serpentiiniä,mikä ei oiken nappaa jos päivän aikana ajaa esim yli 250 kertaa kääntää ees-taas- - -keskiviiva rauhoittaa - - -
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  16. #16
    Noin 400-kiloinen HD alla ja tarkoituksena löytää ne Alppien makeimmat mutkapätkät.... ...jotenkin ristiriidassa, tietty jos maisemakuvia olet menossa ottamaan....
  17. #17
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Noin 400-kiloinen HD alla ja tarkoituksena löytää ne Alppien makeimmat mutkapätkät.... ...jotenkin ristiriidassa, tietty jos maisemakuvia olet menossa ottamaan....
    no okei 360 kiloa ;)
    On sillä ennenkin siellä menty ja kummasti on nautintoa riittänyt

    Minulle kelpaa ainakin ;)

    Mitäs jos jättäisitte vinoilut väliin ja antaisit parit hyvät reittivinkit ?
    Sulta on ennenkin loistavia vinkkejä löytynyt ;)

    Mä murehdin sit siitä moponi painosta
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  18. #18
    Joo, ei ne mun LT:n (380kg), jalkatappien päät ole ehjät täälläkään !

    Asenne & ajomoodi se ratkaisee, ei pärrän paino.....
  19. #19
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    Liikkeelle lähdetään 29.5. ja tarkoitus keretä Juhannukseksi kotia.

    Mites tuo Tendan pätkä ? onko siinä paljon hiekkatieosuutta ja minkä kuntoista ? Olen itse isolla HD:lla liikenteessä ja hiekkapätkät pyrin välttämään. Tosin tuo näytti kyllä aikas mageelta pätkältä !
    Pari vuotta sitten ajoin Streetfighterillä tuon Tenden vanhan solatien. Alaosa oli päällystettyä mutta kapeaa. Yläosa oli sorapinnalla. Enemmän oli haittaa 50-100m välein kasatuista poikittaisista valleista. Ne piti ylittää viistosti, silti SF:n putki raapi kiinni. Mutta hieno paikka eikä mikään estä ajamasta esteille asti (Ranskan puolelta).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Pari vuotta sitten ajoin Streetfighterillä tuon Tenden vanhan solatien. Alaosa oli päällystettyä mutta kapeaa. Yläosa oli sorapinnalla. Enemmän oli haittaa 50-100m välein kasatuista poikittaisista valleista. Ne piti ylittää viistosti, silti SF:n putki raapi kiinni. Mutta hieno paikka eikä mikään estä ajamasta esteille asti (Ranskan puolelta).
    Hyvä pointti
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  21. #21
    Lainaa tie kirjoitti Katso viesti
    Ei kannata liikaa ottaa kohteita yleensäkään lomalle.Tuo gorges du verdon(grand canyon du verdon)on mielestäni aika ehdoton,korppikotkia voi nähä kanjonissa liitelevän todella läheltä,vain kymmenien metrien etäisyydeltä.Route Napoleonilla on loistavaa mutkaa,Route des grandes alps museotie on noilla main(genevestä nizzaan),se on ................-
    Mun mielestä asiaa, mutta jos laskee tuon originaalin reitin (piirettynä isoille teille) niin 6100km/20pvä saadaan 330km/pvä. Jos tuon laskee todellisella eli 6100/14pvä (lautta-lepopäivät) niin ollaan 435km/pvä. Mutkapäivinä jo 250km on kova homma, jossa menee 8h (parilla pysäytyksellä). Mielestäni tuossa reitissä ongelmaksi tulee tuo käynti tuolla Belgian seudulla, mutta toki kavereita kantsii käydä aina moikkaamassa, joten ehdottaisin seuraavaa..
    Ottaisin Belgiasta suunnan Irun:n ja tulisin sieltä sitten koko Pyreet läpi 5-6 päivää, jossain keskellä kiintopiste josta 3 pvä mutkia. Pyreneilllä liikennettä on harvakseltaan ja tiet motoiluun ehkä jopa koko Euroopan parhaat.
    Reittejä voi katsella ADAC Motorrad kartoista valmiiksi. Sieltä vaikka Rose’s rannalle pariksi päivää huilaamaan, tuolta sain Kesäkuussa Hotellin 100m rannalta 24€/yö sis aamiaisen. Tuosta voi vielä heittää rantapätkiä jos ei jaksa koko päivää loikoilla rannalla.
    Maisemissa Pyreneet ehkä häviää vähän dolomiiteille ja Ranskan alpeille, mutta ajossa voittaa. Ohessa esimerkki viimekesältä, videon originaali mitta oli 13min, jona aikana 1 moto vastaa ja 2 polvimaassa ohi, ei yhtään autoa.
    http://www.youtube.com/watch?v=V8p5yIObETg

    Ranskan puoleltaAvignon kohilta vois suunnata sitten Sveitsin rajaa pohjoiseen ja unohtaisin loppu osan Italia jne.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  22. #22
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä asiaa, mutta jos laskee tuon originaalin reitin (piirettynä isoille teille) niin 6100km/20pvä saadaan 330km/pvä. Jos tuon laskee todellisella eli 6100/14pvä (lautta-lepopäivät) niin ollaan 435km/pvä. Mutkapäivinä jo 250km on kova homma, jossa menee 8h (parilla pysäytyksellä). Mielestäni tuossa reitissä ongelmaksi tulee tuo käynti tuolla Belgian seudulla, mutta toki kavereita kantsii käydä aina moikkaamassa, joten ehdottaisin seuraavaa..
    Ottaisin Belgiasta suunnan Irun:n ja tulisin sieltä sitten koko Pyreet läpi 5-6 päivää, jossain keskellä kiintopiste josta 3 pvä mutkia. Pyreneilllä liikennettä on harvakseltaan ja tiet motoiluun ehkä jopa koko Euroopan parhaat.
    Reittejä voi katsella ADAC Motorrad kartoista valmiiksi. Sieltä vaikka Rose’s rannalle pariksi päivää huilaamaan, tuolta sain Kesäkuussa Hotellin 100m rannalta 24€/yö sis aamiaisen. Tuosta voi vielä heittää rantapätkiä jos ei jaksa koko päivää loikoilla rannalla.
    Maisemissa Pyreneet ehkä häviää vähän dolomiiteille ja Ranskan alpeille, mutta ajossa voittaa. Ohessa esimerkki viimekesältä, videon originaali mitta oli 13min, jona aikana 1 moto vastaa ja 2 polvimaassa ohi, ei yhtään autoa.
    http://www.youtube.com/watch?v=V8p5yIObETg

    Ranskan puoleltaAvignon kohilta vois suunnata sitten Sveitsin rajaa pohjoiseen ja unohtaisin loppu osan Italia jne.
    Mukavan näköstä pätkää videolla Lauttamatkojahan meillä ei ole...muuta kuin Helsinki-Tukholma ja Tallinna-Helsinki.
    Mikäli mennään kavereita moikkaamaan Hollantiin...niin sinne kahdessa päivässä ja kolmantena matka jatkuu...Asuvat onneksi ihan Saksan rajalla...joten saattaa olla että siirrytään siitä Saksan motarille...hahmottuu kun pääsee tässä syventymään kaikkiin vinkkeihin ja google mapsin ihmeelliseen maailmaan ;)
    Toukokuuhun asti aikaa käyttää luppoajat reissuun lähdtöä haikaillen ja reittiä hioen...

    Pyreneet päämäärnä kun on Alpeilla ja Dolomiiteillä käynyt, niin tarviihan ne nuokin mopolla käydä kurkkaamassa
    Pyreneille asti ajellaan aika reiluja päiväannoksia ja sama sitten kun päästään Puolaan....lepopäivät on niitä kun otetaan tukikohta ja käydään sieltä kruisailemassa...eli Pyreneillä, Alpeilla ja ehkä Dolomiiteilläkin...ajopäiviä tulee 20-22...vähän rippuen miten matka taittuu ;)
    Toukokuussa tuli heitettyä 9.000km lenkki n. 20 ajopäivään (USA 2013)...ja edellisenä kesänä n. 14 ajopäivään reilu 6.000km (Ateena 2012)...tälle reissulle arviolta n. 7000km tuohon 20-22 ajopäivään...en koe mitenkään ylimitoitetuksi...olisin vielä kurvanut Gibraltarillekin...mutta kaveri totes et jos vähän löysemmin ;)

    Mutta jokainenhan suunnittelee reissut omien mieltymysten mukaan Minä tykkään lähteä ajoissa aamulla liikenteeseen ja vaihtaa paikkaa päivittäin...en niin noita biitsipäiviä kaipaile...pikkuteitä...vuoristoa...hyvä kaveri messissä....mitä sitä mies muuta kaipaa...periaateoluet reissuilloin tietty ;)

    Nii juu..ja tuo Via Baltica ei minua niin hirmuisesti vedä puoleensa...mutta kaveri halus sen ajaa...ja on toisaalta vaihtoehto sille että maksaa itsensä kipeäksi laivamatkasta Saksasta Helsinkiin...niin notta miks ei...käydään sekin ajamassa samaan syssyyn niin on sekin koettu ;)
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  23. #23
    Joo,motskarin painosta ja mallista kanata olla huolissaan,vaikka makeimpia mutkapätkiä ajaa,asenne kysymys.Ite oon pitkäkeulalla ajellu kattilat,keitin,teltta ym mukana pitkin vuoristoja.Samaten niistä mutkista nauttii jos pyörä on mieleinen,tarviiko sitä polvi maassa kuolemaa halveksien aina ajaa2010 28päivää reisussa,laivalla saksaan vuosaaresta,vajaa 6000 kilsaa,oli aika sopiva määrä,ehti olla leirintä-alueilla välillä useamman päivän,kuten Gorges du Verdonissa.Reitti meni hampuri hannover suuntaan(kameralaukku tippu baanalle,eipä lähetty etsiihän ja matka jatku 35 asteenheltees) Munchenin kautta Lienziin(2yötä),dolomiiteille Marmoladan lähelle(3yötä),como järvelle,milanon läpi kunnes tuli välimeri vastaan kirjaimellisesti ja vilkku vasempaan,kohti ranskaa,pätkä Route Napoleonia Gorges Du Verdoniin,(4yötä) kotkia kuvattiin ja kierrettiin vuoristoa,illalla Jaloviinaa ja viiniä leirissä,kokkaamista,rokkikoneesta sävelet kohalle(sentencedin end of the road biisi tuli tutuks,tien pää onneks ei).sieltä Route des Grandes alps tietä pitkin,joka on hieman huonosti merkitty.Monet passot tuli ajettua.Sieltä mont blankin juurelle Chamonix:iin,Sweitsin läpi Furkapassin kautta Andermattiin ja Lustenauhun itävaltaan,missä meni useampi päivä.Dolomiitit ja ranskanalpit voittaa kyllä mielestäni maisemien suhteen pyreniitit.Reissu oli hyvä ja niin oli viime kesän Moselin laakso,itävalta,dolomiitti retkikin,15päivää(laivalla taas saksaan) 4000kilsaa,eli ajopäiviä 12 tais olla.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  24. #24
    Mä en kylläkään vinoillut, ihmettelin asiaa vaan ihan aidosti....Aika paljonhan tuossa kaikki on jo tyrkyttänyt sulle käyntipaikkoja. Yhden mä suosittelisin jos ei tuttu mesta: www.hotellemarronnier.com . Ehdottoman hauska mesta majoittua pari-kolme yötä, tosi idyllinen maisema ympärillä, kiva pieni hotelli ja omistajat motoristeja (Jean-Francoisilla itsellään D:n Hypermotard 1100), hyvä baarimeininki pienessä talon baarissa, uima-allas pihalla, hyvää sapuskaa, upeat tiet mm. Col De Rousset lähistöllä ja Col De Machine, sekä hienoja keskiaikaisia kyliä...mahtavia maisemia mm. Combe Laval ja Gorges De La Bourne, ym. Sijaitsee Vercorsin alueella Grenoblen lounaispuolella, Rencurel-kylässä aika pohjoispäässä aluetta. Itsekin sinne joukkueen kanssa menossa 24.-27.7.14 taasen..

    Jos niitä hyviä mopoiluteitä kaipaat suorien sijaan, hankkiudu Chamonixiin ja lähde sieltä kohti St Gervaista siitä Mont Blancin ohitse.. ja aja yli Cormet De Roseland päätyen Bourg St Mauriceen. Siitä alkaen voit seurata RGA:sta eli SUURTA Alppitietä ....Col D Iseran, Mont Cenis tai Galibier valinnasta riippuen, Brianconista alkaen Col D´Izoard, sitten Col De Vars ja taas valinnasta riippuen joko Bonette tai Col De La Cayolle tai Allos.....siis jos etelään hingut koko ajan...sitten oletkin jo Verdonin lähialueella ja voit hakea kämpän vaikka Castellanesta.... www.moulin-salaou.com on meidän valinta ensi kesänä siellä....ja on siellä pari kämppäriäkin...
  25. #25
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Mä en kylläkään vinoillut, ihmettelin asiaa vaan ihan aidosti....Aika paljonhan tuossa kaikki on jo tyrkyttänyt sulle käyntipaikkoja. Yhden mä suosittelisin jos ei tuttu mesta: www.hotellemarronnier.com . Ehdottoman hauska mesta majoittua pari-kolme yötä, tosi idyllinen maisema ympärillä, kiva pieni hotelli ja omistajat motoristeja (Jean-Francoisilla itsellään D:n Hypermotard 1100), hyvä baarimeininki pienessä talon baarissa, uima-allas pihalla, upeat tiet mm. Col De Rousset lähistöllä ja Col De Machine, sekä hienoja keskiaikaisia kyliä...mahtavia maisemia mm. Combe Laval ja Gorges De La Bourne, ym. Sijaitsee Vercorsin alueella Grenoblen lounaispuolella, Rencurel-kylässä aika pohjoispäässä aluetta. Itsekin sinne joukkueen kanssa menossa 24.-27.7.14 taasen..
    Tämä paikka rekisteröity ;)
    Erikoisesti merkitty google mapsiin tuo alue...tolleen rajattu ja vaaleenpunaisella...onko se joku itsehallintoalue tms. ?
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  26. #26
    Tuo Vercorsin alue ilmeisesti aika hienoa aluetta ? Heräsi ajatus että jos jättäiskin kavereiden moikkaamisen väliin Hollannissa ja ajais Saksan baanaa sinne 2-3 päivässä Tukholmasta ja pyöris siellä päivän pari ja siitä Pyreneille....
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  27. #27
    Ei pidä ohittaa Glurnsia l. Glorenzaa, kun Stelviolla piipahdat: http://www.suedtirolerland.it/en/sou...osta/glorenza/. Sopii hyvin myös yöpymiseen.

    Läntisempää Saksaa alaspäin mennessä ajettava ja ihmisen mittainen viiniseutu on Mosel.
    Sen latvapäässäoleva sijaitseva Trierin kaupunki on käymisen arvoinen paikka. Myös yöpymisen. Mm. WRC Saksan osakilpailu ajetaan juurikin Trierin ympäristössä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Trier
    <p>.</p>
  28. #28
    Jos sinne Moselille kurvaatte, voisin suositella Hotel zur Postia Klottenin kylässä, Cochemin vieressä. Tallissa on parkettilattia, huoneet siedettäviä, olvi hyvää ja isäntä ei ruokahommissa häpeä Michelin-kokeille. Hintakaan ei ole paha, koska nuo eväät maksavat sen minkä huonekin - ainakin Suomessa. Kuuluu Motorbike-Hotels ketjuun ja oikeastaan ainoa haitta ovat vieressä kulkevat junat. Näinhän se on aina mäkisessä maastossa missä tahansa.
    Tuonne olen yleensä reissuillani ensimmäiseksi ajellut.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  29. #29
    Heitetään nyt soppaan jotain täältäkin. Itse tykkään sveitsin teistä ja olisin tullut Sveitsin puolelle jo Aostan ja Ison Bernhardin kautta. Jos kuitenkin ajat Luganosta niin Bellinzonasta kääntyisin Airolon suuntaan ja ajaisin Gotthard - Furka - Grimsel - Susten - Oberalp ja sieltä Churiin.
    Sveitsin parhaat solat

    Itävallan puolella parhaat solatiet on maksullisia, mutta silti ajaisin motarin sijasta vaikka seuraavat lenkit:
    Itävallan solat
    Silvretta (maksullinen) - Kühtai - Gerlos (maksullinen) ja jos aikaa/kiinnostusta niin Krimmlin vesiputoukset voi käydä katsomassa. Jos Ischgl'ssä pitää vapaapäivää, niin hiihtohissillä voi käydä Samnaun kylässä hakemassa verovapaat ostokset. Majoituksen hintaan kuuluu hiihtohissi (siis kesällä) ja lippu käy tuonne asti. Tosin Samnaun puolella hissi on jonkin matkan päässä keskustasta, mutta lähimmältä huoltamoltakin saa ostokset tehtyä. Aamulla pitää lähteä että kerkiää kierroksen tehdä, olikohan 5-6 eri hissiä reitissä.

    jussi
  30.  
  31. #30
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ei pidä ohittaa Glurnsia l. Glorenzaa, kun Stelviolla piipahdat: http://www.suedtirolerland.it/en/sou...osta/glorenza/. Sopii hyvin myös yöpymiseen.
    Heh, Olen käynyt syömässä tuolla Glorenzassa. Ja kirkossa kans. Hieno oli.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen