Vähän samanlaista aiheuttaa itsellänikin.
Jos nyt Lehtori007 vaan laittaa valoja keulalle ja päästää tarvittaessa tuollasen dialogin. Tuskinpa virkavalta sakkoja antaa? Ovat luultavasti sen verran hämillään koko episodista että tuskin edes muistavat mistä alun alkaen oli edes kyse?
Että eikun vaan lamppuja keulalle, jotenkin.![]()
Murjaanien kuningas!
19022012548.jpg
eipä nuitakaan polliisit ees päälle kahtoneet vaikka vierassä seisovat ja mulloli viimesenpäälle laittomat
omatekoset xenonsumarit päällä keskellä kirjasta päivää
nyt vain minuakin kiinnostaisi nämä oikeat tirektiivit ja tehdä häikäisemättömät ja lailliset
xenonvalot kumpaankin pyörään .
Triumph Tiger 800 XRX
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ihan OT kysymyksenä:
Onko sulla joku laillisuussyndrooma? Kun kommentointiasi seurannut tässä valokysymyksessä. Eikö ole jokaisen oma asia mitä pyöränsä / autonsa keulalle laittaa? Jokainen vastaa käsittääkseni itse myös mahdollisista sanktioista jos / kun niitä tulee eikö, vai olemmeko me kaikki valo ym määräyksiä rikkovat tulossa SINULTA kinuamaan rahaa mahdollisten sakkojen maksuun?
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Juu. Relettä kannattaa aina uusien valojen asennuksessa käyttää.
Moottoripyörien vakiojohtosarjat on yleensä todella huonoja koska virta riittää lähinnä vakiovalojen polttamiseen, vähänkin tehokkaampaa valoa tilalle ilman relettä niin virtamäärä monesti heikkenee reippaasti. Saattaa jopa johdot ylikuumentua ja sulaa tai valokatkaisin kärähtää. Toisinaan vakiojohtosarja ei aina riitä edes vakiovalojen polttamiseen täydellä teholla.
Uusia valoja asennettaessa kannattaa sitten käyttää vähintään 2.5mm2 paksua johtoa.
Toisinaan vakiojohtosarjassa valoille menevä virta menee useiden muidenkin laitteiden kautta, kuten esim. mittariston valon.
Viimeksi muokannut: Pyörämies; 03.12.2013 klo 21:45. Syy: Mittayksikön korjaus mm>mm2
Ei pidä kuitenkaan sekoittaa valo- ja sähkötehoa toisiinsa. Eli jos nokalla on 55/60W halogen ja se korvataan 35W xenolla, niin ne siimat kestää ihan loistavasti koska sähköteho on jopa pienempi, vaikka valoteho onkin huimasti suurempi
Ja 2.5 mm johto ... No ehkä jo 2.5 mm2 riittää, joka siis on jonkin verran ohkasempaa kuin 2.5 mm paksu, joka on 4.9 mm2
Kappas! Forum-softa bugaa kun tuo toisen potenssin kakkonen ei nousekaan ylös, vaikka se editorissa oikein näkyykin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
55w xenot umpioihin jos niillä ei näe niin morjens.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kiitokset kaikille valaisevista vastauksista.
Ajoin kauden 2013 ja polliisit pysäyttivät 8 kertaa.
Yhtäkään poliisia ei valojeni asennus kiinnostanut ja kertaakaan niiden e-hyväsyntääkään ei tarkistettu.
Tulinkin siihen tulokseen,että vastaisuudessa asennan valoni juuri siten kuin on omastamielestäni parhain tapa.
Kiitokset vastauksistanne.Lehtori 03/2014
Tuossa saitti, jolla voi laskea ihan suoraan jännitehäviöt johdon paksuuden ja johdon vetomatkan mukaan...
http://www.adita.fi/laskuri.asp
Viimeksi muokannut: Archimedes; 20.03.2014 klo 14:31.
Melkosta tiedettä teette mokomasta asennuksesta.
30 vuoden ajan liki jokaiseen vempaimeen olen jotain lisävaloa laittanut ja ei niissä
ole tarvinnut muistaa kuin käyttää relettä, laittaa kunnon liitokset ja johtona monesti olen käyttänyt
1,5 tai 2,5 kumista roikkajohtoa. Sitä ei montaa metriä mene, taipuu ja kestää.
Kukin tavallaan.
Honda XL1000VA 2006