Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Eihän tämä mopoilua enää juurikaan koske mutta ihminen ilman heijastinta on kyllä ihan
    keila näissä keleissä, tänään 30 km/h rajoituksella ajoin autolla 20 km/h ja silti meinas täti ilman heijastinta
    tulla syliin suojatiellä, hänellä oli etukävely-oikeus mutta kun ei yksinkertaisesti vaan nähnyt
    - slipping and sliding since 1982 -
  2. #2
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Eihän tämä mopoilua enää juurikaan koske mutta ihminen ilman heijastinta on kyllä ihan
    keila näissä keleissä, tänään 30 km/h rajoituksella ajoin autolla 20 km/h ja silti meinas täti ilman heijastinta
    tulla syliin suojatiellä, hänellä oli etukävely-oikeus mutta kun ei yksinkertaisesti vaan nähnyt
    NIIN TOTTA! Muutaman kerran ku tuolla olen itte iltaisin käyny lenkkeilemässä, ni kyllä se korpeaa jos heijastin unohtuu syystä tai toisesta himaan. Tummanharmaa "lenkkeilypuku" vielä sattuu olemaan, joten sitä ollaan käytännössä täysin näkymättömiä... Ei hyvä!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    Vuoden ylivoimaisesti parhaan avausotsikon vs. Aihealueen palkinto on sinun
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Vuoden ylivoimaisesti parhaan avausotsikon vs. Aihealueen palkinto on sinun
    Minullakin olin otsikon perusteella ihan toisenlaiset odotukset sisällöstä.
  5. #5
    "Mutku se heijastin ei oo muodikas ja sit kaikki näkee et mä oon jotenki turvallinen ja ajattelen aivoillani enkä mä taho semmosta!"

    tuntuu olevan aika monen jalankulkijan päällimmäinen ajatus sekä toisena et "kyl siinä autossa on valot se näkee mut ihan varmasti" kyllähän sen ruumiin näkee kun se iskeytyy tuulilasiin..
    kovasti olisi liikenneturhalla hyvän kampanjan paikka suunnatuna jalankulkijoille minkä otsikko vois olla vaikka "v#tun idiootit"
    KooTeeÄm
  6. #6
    Olen pannut saman merkille.
    Eipä siitä yhdestä killuttimesta ole paljoa hyötyä, jos vastaantulevan auton valot häikäisevät.

    Meinasin ajaa miehen päälle Käpylän paloaseman kohdalla maanantaina. Mies oli musta, pukeutunut tummiin vaatteisiin, ei heijastinta, kuulokkeet päässä. Jos tuollainen heppu juoksee autojonon väliin, niin eipä häntä taida paljon maalliset murheet kiinnostaa?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  7. #7
    Jotenkin tuli mieleen, että olisiko tämä evoluution uusi tapa karsia ns.heikot yksilöt tellukselta
  8. #8
    Lainaa Pemari-Kalle kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin tuli mieleen, että olisiko tämä evoluution uusi tapa karsia ns.heikot yksilöt tellukselta
    Olis varmaan mutta vihervasemmistopiipertäjät ovat päätyneet siihen, että ihmisrotu on nyt kehityksensä huipulla ja kehitystä ei enää saa tapahtua. Museovirastolla ja rakennusvirastoilla on sama asenne, että tämänhetkinen maailma on valmis eikä maisemat saisi tästä muuttua, joten uusien rakennusten saaminen jonnekin on mahdotonta vaikka tilaa olisi.

    Mutta aiheeseen, sillä hetkellä kun samaan yksilöön sattuu tinkimätön kiinnipitäminen omista oikeuksista sekä mennä ensin suojatiellä että pukeutua mustaan iltalenkille jos haluaa niin siinä on iltapäivälehden lööpin latojalle töitä tulossa.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  9. #9
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Eihän tämä mopoilua enää juurikaan koske mutta ihminen ilman heijastinta on kyllä ihan
    keila näissä keleissä
    No kyllä nimenomaan koskee.
    Ei noita näe mitenkään ilman heijastinta.
    Joka aamu ja ilta suojatietä kohti pärrällä ajaessa saa oikeasti arpoa tuleeko sieltä jalankulkijaa, tihkusade kuitenkin haittaa näkyvyyttä ja kaikki on pukeutuneet mustiin.
    Samalla säälittää kun kattelee bussipysäkkejä, kun siellä mustuaiset istuu mustissaan ilman mitään heijastimia ja varmaan bussitkin arpoo onko pysäkillä joku, kun ei ole mitään heijastimia.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  10. #10
    Jokin sellainen logiikka noiden mustien päässä on, että kun minä näen sinut (jolla on valotkin päällä, eli näkyy hyvin), niin sinäkin näet minut. Ja lisäksi minulla on oikeus mennä tien yli ja sinä väistät.

    Kerran oli alansa valio liikkeellä, kun tie oli vielä jäässä. Kaveri lähestyi jakajaa sellaisin askelin ja katse tulosuuntaani, että oli syytä alkaa varautumaan. Jarrut raksutti ja kaveri oletetusti asteli silti jakajan läpi eteen. Ja jäi siihen seisomaan ja huutamaan sekä puimaan nyrkkiä! Parin metrin päähän pysähdyin näytöstä seuraamaan.

    Itsekin lukeudun joskus mustiin ihmisiin, mutta eipä tule silloin mieleenkään tunkea alle sillä oletuksella että toinen väistää.
  11. #11
    Tieliikennelaki määrää ajoneuvon kuljettajan antamaan esteettömän kulun jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille. Ajoneuvon kuljettajan tulee väistää suojatietä ylittävää pyöräilijää tai mopoilijaa silloin, kun hänelle on liikennemerkillä osoitettu väistämisvelvollisuus, tai hän on kääntymässä suojatien yli. Pyörän päältä noussut pyöräilijä on jalankulkija, jolloin häntä pitää väistää samalla tavoin kuin jalankulkijaa.[2] Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on sovitettava nopeutensa siten, että hän pystyy tarvittaessa pysäyttämään ajoneuvonsa ennen suojatietä.
    On asia näinkinpäin ja ainakin jokaamuisella töihinmenosuojatiellä kukaan ei hidasta saatika anna tietä VAIKKA NÄKISIKIN.No,ot:tä,mutta kyllä on autoilijoissakin vikaa
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  12. #12
    Yritän ite pitää mielessä, että vaikka huomioväriä tai heijastimia olisikin päällä ei se kuolemattomaksi tee. Porukka räplää puhelimia yms. ajaessa eikä ne huomaa edes lähestyvää hälytysajossa olevaa hälytysajoneuvoa, saati jalankulkijaa tai pyöräilijää.

    Be careful out there.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  13. #13
    Tulee suhattua näitä motareja, niin kuin taidetaan tietääkin, ja nyt aamuin illoin pimeän aikaan ja syksyllä paljon sateen tuhnussakin. Jokusen kerran on kotilo pysähtynyt tien varteen niin aina ei ole heijastavaa ollut yllä.

    No, minulla on molemmissa kotiloissa ainakin yhdet huomioliivit mukana niin tarpeen jos tullessa, on vetäistä päälle - ja koskaanhan ei tiedä. Noita huomioliivejähän taitavat jo melkein ilmaiseksi jakaa.
    <p>.</p>
  14. #14
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onko kukaan nähnyt jossain sellaista jotain "pipon päälle" kiinnitettävää vilkkuvaa led-majakkaa? Tuo mustuus on ongelma ittelläkin kun tilanne liittyy vielä siihen että silloin on juosten liikkeessä ja se tosiaan on varmasti yllättävää autoilijoille.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #15
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan nähnyt jossain sellaista jotain "pipon päälle" kiinnitettävää vilkkuvaa led-majakkaa? Tuo mustuus on ongelma ittelläkin kun tilanne liittyy vielä siihen että silloin on juosten liikkeessä ja se tosiaan on varmasti yllättävää autoilijoille.
    Tuo taitaa olla niitä lemmikkieläinliikkeissä myytäviä? Koirilla noita olen nähnyt parina vuonna hihnassa/pannassa.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  16. #16
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Tuo taitaa olla niitä lemmikkieläinliikkeissä myytäviä? Koirilla noita olen nähnyt parina vuonna hihnassa/pannassa.
    Ainakin NightIze tekee noita hihnoja ja pantoja.. laita sellanen kaulaan ;) Samalla tyylillä valmistetun valoliivin olen nähnyt jossain myytävän, sekä myös vilkkuvalon pyöräilykypärãän
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  17. #17
    Pimeitä (monessa merkityksessä) jalankulkijoita tuntuu olevan poikkeuksellisen paljon liikkeellä. Huomioliivi olisi heillä 100x tarpeellisempi kuin moottoripyöräilijällä, jolla nyt esimerkiksi on ajovalo aina päällä.
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  18. #18
    Ei tullu nuorenpana tätä asiaa mietittyy sen kummemmin, tuntui että aina näkee.
    Nyt kun ikää tullu, ovat vissiin ottanee puolet noista katuvalojen wateista pois ja kääntäneet ne väärään suuntaa....
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  19. #19
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Pimeitä (monessa merkityksessä) jalankulkijoita tuntuu olevan poikkeuksellisen paljon liikkeellä. Huomioliivi olisi heillä 100x tarpeellisempi kuin moottoripyöräilijällä, jolla nyt esimerkiksi on ajovalo aina päällä.
    Työmatkalla (17-18 välillä ja 05-07 välillä) kun keskinopeus on matkalla 99% sen 100km/h+ ni on tullu käytettyä liiviä vaikkei nyt lähivalojen takaa enään niitä näekään niin jos käy ohraisesti syystä tai kolmannesta ja ukko makaa keskellä tietä ni vittumainen olisi jäädä vielä auton alle sen lisäksi, että on kaatunut.

    Mut miten sitten tuossa isolla kirkolla ammatikseen kun yöllä ajaa niin odotan vain sitä päivää kun joku astuu sieltä pimeimmästä nurkasta tummissa vaatteissa eteen ja nostaa sen lapasen kuin Jedi aikeenaan pysäyttää se 2000kg rautaa..
  20. #20
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Majakka tarttis olla pipon päällä että näkyis joka suuntaan. Ei toi panta oikein innosta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Ei tullu nuorenpana tätä asiaa mietittyy sen kummemmin, tuntui että aina näkee.
    Nyt kun ikää tullu, ovat vissiin ottanee puolet noista katuvalojen wateista pois ja kääntäneet ne väärään suuntaa....
    Vai ovatko jopa tuunanneet niitä tummennuskalvolla...
  22. #22
    Tämä mustapukuiset kävelijät tai polkupyöräilijät ovat todella näkymättömiä. Tuntuu uskomattomalta välinpitämättömyydeltä oma turvallisuus. Kuljen työmatkat autolla ja sateisella ilmalla toisinaan miltei pelottaa ajella näiden "mustien" seassa. "Parhaita" näistä ovat fillaristit jotka ajavat 30-40km/h yli liikennevaloristeyste ja samaan aikaan autot kääntyvät risteävälle kadulle. Luulisi että aikuisilla ihmisillä olisi kehittynyt edes hieman itsesuojeluvaistoa mutta ei. Monesti olen näistä "mustista" puhunut perheen ja kavereiden kanssa ja lähes kaikilla on ollut läheltä piti tilanteita. Ymmärrän että "musta" näkee auton hyvin koska siinä on valot ja varmaan kuvittelee että hänetkin nähdään kun hänkin kerran näkee.

    Toivoisin että poliisi olisi aamuliikenteessä kertomassa valojen ja heijastimien käytön tärkeydestä ja kehottasi sellaiset niiden puuttuessa hankkimaan. Valottomat fillaristit voisi määrätä taluttamaan ajopeliään.
  23. #23
    Eilisaamuna mustalla oli turvanaan mustat lastenvaunut, kun tunki suojatielle aamupimeällä, sateessa, vastaantulijoiden valojen häikäistessä minua. Onneksi osasin ostarin kohdalla kokemuksesta jo varautua ja ajoin kakkosella tosi hiljaa, naama tuulilasissa kiinni että näkisi auton palkin takaa kurvissa. En nyt itseäni kehu mutta äkkinäisempi ostarin kautta oikaiseva olisi pyyhkinyt äidin ja äidin edellään lykkäämän tulevaisuuden vetomiehen katuun yhdellä kertaa. Ei juma mitä touhua.
    Ja tuo havainto, että suojatietä ylittää joku tai jokin, tapahtuu kun vastaantulijan silmiä häikäisevässä valokeilassa liikkuu joku musta varjo
    Moto Guzzi V85tt
  24. #24
    Lainaa Hot Rod kirjoitti Katso viesti
    Eilisaamuna mustalla oli turvanaan mustat lastenvaunut, kun tunki suojatielle aamupimeällä, sateessa, vastaantulijoiden valojen häikäistessä minua.
    Nämä suojatie jutut on ikäviä siksi, että autoja tulee molemmista suunnista ja se heijastin on vaan sillä oikealla puolella. No perinteinen heiluu ja saattaa näkyä, mutta tämmöinen meidänkin neidin lenkkeilessä suosima jousiheijastin malli ei näykkään kun toisesta suunnasta tuleville.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  25. #25
    Täytyy myöntää, että kävin ostamassa eilen stadiumista sadetakin ja housut.. pikimustat. Tänään tuli heti tarpeeseen töihin pyöräillessä. En mä kuitenkaan ihan mustana kamikazena mennyt, kun pyörään oon niitten vakioheijastimien lisäksi asentanut metri tolkulla biltemasta ostettua heijastinteippiä etuhaarukasta takalokariin pitkin poikin. Vielä lidlistä pinnaheijastimet, niin paranee vähän. Onhan nuo heijastimet hinta-laatusuhteeltaan aika hyviä vaaratilanteiden ehkäisijöitä.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  26. #26
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Bårgå
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hot Rod kirjoitti Katso viesti
    Eilisaamuna mustalla oli turvanaan mustat lastenvaunut, kun tunki suojatielle aamupimeällä, sateessa, vastaantulijoiden valojen häikäistessä minua.
    Toinen vastaava on koiranulkoiluttajat. Ulkoiluttajalla on kyllä heijastinliivi tai vähintään roikkuva heijastin, mut entäs se koira, joka siellä muutaman metrin päässä edellä viipottaa? Eiii mitään. Onhan se piski toki hyvä syötti, ei välttämättä itelle käy kuinkaan...
    Onneks nykyään koirillekin myydään heijastimellisia valjaita/pantoja/huomio"takkeja" ja vilkkuvaloja - ja onneks yhä useampi koiranomistaja niitä tajuaa käyttää.

    Yleisesti ottaen harkitsin joskus, että ostaisin muovikassillisen heijastimia ja alkaisin jakaa niitä kaikille niille urpoille, jotka ei oo vaivautunu heijastinta itteensä kiinnittämään. Kuten sanonta kuuluu, se on halpa henkivakuutus - vaikkei se kuolemattomaksi teekkään ja järjenkäyttö on sallittua. Eikä missään kielletä kiinnittämästä heijastimia muuallekin, kuin oikean käden puolelle...
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also black & white - Yamaha R6R

    Jäsentuotevastaava, mainos- & markkinointivastaava, somehommat

    @TRE
  27. #27
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Majakka tarttis olla pipon päällä että näkyis joka suuntaan. Ei toi panta oikein innosta.
    Tuollainen PureFlare valokiekko ois aika kova sana. Ei ainakaan jäisi huomaamatta
    Tapatalk ja kännykkä ei suostu liittämään tähän nyt linkkiä, eli googleta.

    Muoks: -> PureFlare
    Viimeksi muokannut: Pitkiss; 21.11.2013 klo 18:48.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  28. #28
    Mutta kun musta on IN näin syksynä ja pimeellä. Kysyppäs eukoltasi, kun se pukee mustia päälle näinä vuoden aikana, miksi näin syksynä/pimeellä musta on. No kyllä niitäkin löytyy jotka ajattelee viisaasti, että käyttää räikeitä värejä nyt....Mutta paaaaaljon ihmisiä käyttää mustia ja ilman heijastinta, sitten kun kysyy. Niin ei synny kunnollista syytä, miksi ei käytä. Sama fillarilla ajavan pitää käyttää kypärää, laki sanoo
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Mun puolesta ihmiset saa pukeutua vaikka kokomustaan ja olla käyttämättä heijastimia just niin kuin itse haluavat, mutta silloin pitää tiedostaa se, ettei autoilija näe mustiin pukeutunutta kovin hyvin, jolloin on syytä olla tunkematta sinne suojatielle auton eteen. Itsekin tulee lenkkeiltyä välillä koirien kanssa ilman heijastinta, mutta silloin tosiaan ei paljon tee mieli kokeilla autoilijan näkökykyä ja reaktioaikaa tunkemalla yllättäen eteen.
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mun puolesta ihmiset saa pukeutua vaikka kokomustaan ja olla käyttämättä heijastimia just niin kuin itse haluavat, mutta silloin pitää tiedostaa se, ettei autoilija näe mustiin pukeutunutta kovin hyvin, jolloin on syytä olla tunkematta sinne suojatielle auton eteen. Itsekin tulee lenkkeiltyä välillä koirien kanssa ilman heijastinta, mutta silloin tosiaan ei paljon tee mieli kokeilla autoilijan näkökykyä ja reaktioaikaa tunkemalla yllättäen eteen.
    Mutta kun kaikki ei osaa ajatella niin.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen