Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Menossa olevan LightTruck'in kytkinrempan alkuvaiheessa tuli irroteltua hommaan kuuluvasti pakoputki. Pakoputki on sylinterinkannessa pinnapulteilla, joissa tietty sitten mutterit, joilla putki kiinnittyy. No kahdeksasta pinnapultista 7 tuli n.s nahkoineen. Ei ihan kirjaimellisesti, eli kierteet ei korkanneet mutta mutteri ei irronnut pultista vaan pultti kannesta. Kaikki nuo pinnapultit näyttivät mielestäni ihan normi-kierretangolta (lujuuskerroin tietty ehkä jotain muuta?).

    Kysymys: Pitäisikö pinnapultissa olla joku "lukittuva kierre" tmv. Vai ovatko ne aina tuollaista kierretankoa?
    Kysymys2: Mutterit ovat tuossa pultissa aika piukassa. Pitääkö/voiko/kannattaako kiristys-/kasausvaiheessa laittaa väliin jotain kuparitahnaa?
    Kysymys3: Kuparitiivisteet näyttävät juntaantuneen aika hyvin kanteen. Ootteko noita vaihdelleet? Alkaako vuotaa, jos ei vaihda?

    Nimimerkillä: Onks pakko jos ei tahdo...
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Kaverin yamahaan laitettiin pinnapultit ihan tavan kierretengosta, hyvin on kestäneet vaikka välillä roikkui koko putkisto noiden varassa...
    Uusilla tiivisteillä, ja tervaa lukitteena kun sattui olemaan ämpärillinen käsillä...
    Kuparimutterit vois olla hyvät, ei jumiudu?
  3. #3
    Messinkimutterit on hyvät noissa...saattaisi jopa löytyä jostain pulttiliikkeestä tai sitten sellaiset pitkät mutterit jotka peittää kierteen kokonaan.
    juuri nyt pyörätön
  4. #4
    1. Ei ole lukittua kierrettä, eli tulee kokonaan pihalle jos mutteri ei avaudu.
    2. Suosittelen että irroitat mutterit pinnapulteista. Mutteri punahehkuun joka on jumissa, ja toiseen päähän tupla mutterit ensin lukitteeksi jotta saat käännettyä auki jumissa olevan ja tämä kompleksi ruuvipenkkiin. Tai laitat siihen kierretangosta uudet josset vanhoja elvytä..
    3. Vaihda tietenkin kuparitiivisteet, ne menettää tiiveytensä kun ne on kerran käytetty. Perustuu siihen puristumistiivistymiseen näissä eli eivät toimi kahta kertaa yleensä..
    4. Ei se kuparitahna ainakaan huonoa tee.

    Eli on pakko vaikkei taho.. Eiks ne rouvakki aina niin sano? Siivota...
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  5. #5
    mä vaihdoin ärässään orggisputken viime talvena. Samoin mulla lähti kuusi tai seitsemän pinnapulttia muttereineen.
    Käytin ne ultraäänipesukoneessa ruosteenirroittajan kanssa uiskentelemassa. Ei lähtenyt mutterit siltikään irti.
    Ostin sitten uudet pinnapultit, kuparimutterit ja ne kuparitiivisterenkulat eräästä tamperelaisesta BMW-kaupasta.
    Eikä loppujen lopuksi maksanut paljon.
    Tuolta kattelin osanumerot:
    http://www.maxbmwmotorcycles.com/machine/machine.aspx
    K1200RS
  6. #6
    Lainaa puh kirjoitti Katso viesti
    mä vaihdoin ärässään orggisputken viime talvena. Samoin mulla lähti kuusi tai seitsemän pinnapulttia muttereineen.
    Käytin ne ultraäänipesukoneessa ruosteenirroittajan kanssa uiskentelemassa. Ei lähtenyt mutterit siltikään irti.
    Ostin sitten uudet pinnapultit, kuparimutterit ja ne kuparitiivisterenkulat eräästä tamperelaisesta BMW-kaupasta.
    Eikä loppujen lopuksi maksanut paljon.
    Tuolta kattelin osanumerot:
    http://www.maxbmwmotorcycles.com/machine/machine.aspx
    Joo. Samat romuthan RS:ssä on kuin LT:ssä osanumeroita myöten. Ja olen jo itse katsonut samasta paikasta noi osat. En vaan ymmärrä miksi ostaisin ehjien osien tilalle uudet. Tietty noi tiivisteet oli kymysyksessäkin, eli ne taitaa mennä vaihtoon. Vanhat mutterit lähtee niistä pinnapulteista ruuvipenkissä.
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Joo. Samat romuthan RS:ssä on kuin LT:ssä osanumeroita myöten. Ja olen jo itse katsonut samasta paikasta noi osat. En vaan ymmärrä miksi ostaisin ehjien osien tilalle uudet. Tietty noi tiivisteet oli kymysyksessäkin, eli ne taitaa mennä vaihtoon. Vanhat mutterit lähtee niistä pinnapulteista ruuvipenkissä.
    Jep, ei ehjiä osia kannata vaihtaa. Mä en vaan saanut niitä muttereita irti. Oli senverran lujassa, että yksi pinnapultti katkesi, joten annoin loppujenkin olla rauhassa ja hain uudet. Niissä uusissa muttereissa oli kylkeen sahattu pikku rako kierteeseen asti yhdelle kantille. Jos ymmärsin oikein, niin se oli jonkinmoinen "lukkomutteri".
    Kuparitahnaa käytin sekä pinnapulteissa, että muttereissa.
    K1200RS
  8. #8
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Muistakaa että nitkuttelu kiinnihapettuneiden muttereiden kanssa on mahdollinen avain aukeamiseen. Eli kunnon avaimella ja jatkovarrella aukipäin… kiinnipäin… aukipäin… Naks… ja auki…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Lainaa puh kirjoitti Katso viesti
    Jep, ei ehjiä osia kannata vaihtaa. Mä en vaan saanut niitä muttereita irti. Oli senverran lujassa, että yksi pinnapultti katkesi, joten annoin loppujenkin olla rauhassa ja hain uudet. Niissä uusissa muttereissa oli kylkeen sahattu pikku rako kierteeseen asti yhdelle kantille. Jos ymmärsin oikein, niin se oli jonkinmoinen "lukkomutteri".
    Kuparitahnaa käytin sekä pinnapulteissa, että muttereissa.
    Jep, noi mutterit näkyy olevan päivitettyä mallia. Ilmeisesti muillakin on ollut vaikeuksia noiden vanhojen, pitkien kanssa. No katon lähteekö noi vanhat ruuvipenkissä / lämmön kanssa vai pitääkö investoida noihin uudenmallisiin.
    <p>2002-2014</p>
  10.  
  11. #10
    Kyllä ne pultit tulee helposti kokonaan pois muissakin pyörissä kuin BMW:ssä. Jos ei lähde liikkumaan normaalivoimin, niin pillillä kuumaksi ja ruoste antautuu. Kuparirasvaa jenkoihin kasattaessa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi