Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 101:sta
  1. #1
    Moikka onko kokemuksia kyseisestä kypärästä tourin käytössä?
    Miten melu?
    Aika hyvä "omaan päähän" tietysti tärkein seikka.
    Hintakin siedettävä. Tupla D puuttuu johon oon tottunut.
    Mielestäni myös aika hyvän näköinenkin, koska suht siro, tän hetkiseen Shuberttiin verrattuna.
    Tuli myös testattua uusi Shubert. Oli kyll muuttunut sisämuoto huomattavasti. (ei enää sopiva itelle)
    rengas
  2. #2
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Tuli myös testattua uusi Shubert. Oli kyll muuttunut sisämuoto huomattavasti. (ei enää sopiva itelle)
    Mikä S:n malli? Uusi S2 oli suunnitelmissa, mutta jos malli muuttuu niin menee vaikeaksi. Pää kun ei ole ns standardi-malli...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  3. #3
    briteistä ku tilaa niin saa tupla deellä jos hankita siitä kiikastaa. helmet cityssä ainakin sanottiin et on tupla d
    zzr1400
  4. #4
    Mä ostin tänä keväänä GT Airin ja alla parit kommentit:
    - (mielestäni) tyylikäs
    - En enää tupla-D:hen vaihtaisi, kun tuon lukon saa hanskatkin kädessä kiinni/auki.
    - Kypärä ei ole mitenkään erityisen hiljainen, mutta ei taatusti meluisimmastakaan päästä.
    - Aurinkolippa on ja sama juttu, että enpä osta enää kypärää ilman moista
    - Visiiri on helppo irroittaa ja laittaa takaisin.
    - Ilmastointi toimii hyvin. Jos ajaa aukot auki, niin ilmavirran oikeasti tuntee liikkuvan päälaella.
    - Kypäräpuhelimen kuulokkeille löytyy paikat (sieltä saa näppärästi pienet pehmustepalat irti tätä varten)

    Kaikin puolin olen tyytyväinen kypärään.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #5
    Allekirjoitan koko villhon tekstin. Samat tuntemukset itelläkin. Olen itsekin vannonut tupla d:n nimeen, mutta tuo gt-airin pikalukko on aivan yhtä mainio ellei jopa mainiompi. Visiiri ja pinlock varmistavat, että näkyvyys pysyy hyvänä joka tuo lisää turvallisuutta. Sena smh5-fm kypäräpuhelin sopi kypärään johtoineen helposti. Kypärä melua on hankala arvioida. Motarilla ne kaikki potat pitää melua ja tämänkin kypärän kanssa pidän yleensä tulppia päässä ainakin pitempään ajaessa. Halvempiin kypäriin verrattuna vaimennusta kyllä löytyy, mutta ei se autuaaksi tee.

    Vaikka ajan suurimman osan ajoistani mutkateilla kurvaillen en vaihtaisi gt-airia pois. Todella tyytyväinen olen ollut.. ja kyllä tolla hinnalla pitääkin olla..
    Yksi ainoista merkeistä, joka sopii tähän mun hauskan muotoiseen nuppiin.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  6. #6
    SHOEIN GT-AIR tuli hankittua, koska Shubertin sisustan muoto oli muuttunut epäsopivaksi omaan päähän.
    Edellinen Shubert (edelleen käytössä) PRO 1 on ollut paras kypärä mitä olen käyttänyt. Hiljainen ja hyvin päähän istuva malli. Nyt kuitenkin useita kypäriä testaamalla Shoein GT-Air tuntui yhtä hyvältä, kuin Shubertin Pro 1.
    Metriäkään en ole maantiellä koittanut, mutta mielestäni sporttisen hyvän näköinen (valkoinen), päähän tosi hyvin istuva malli, helposti laitettavissa Senan kypäräpuhelin setti paikoilleen. Kuulokkeille hyvät montut, ei paina mistään. Aurinkovisiiri vastaava kuin Shubertissa. Myös visiirin vaihto/irroitus helppo. Pikalukko ainoastaan opeteltava käyttään. Tähän asti aina ollut Tupla D lukolla. Ens kesää ja testiä odotellen.
    rengas
  7. #7
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Pikalukko ainoastaan opeteltava käyttään. Tähän asti aina ollut Tupla D lukolla. Ens kesää ja testiä odotellen.
    Tuota pikalukkoa itsekkin vähän vierastin alussa vähän aikaa.

    Viime kesänä hihna unohtui auki kaksi kertaa ja kummallakin kerralla sen huomasi heti alkumatkasta, kun pitempi hihna alkoi kolkutella kypärän kylkeä ilmavirran pyörteissä. Loppuen lopuksi olen yhtä tyytyväinen tuohon lukkoon, kuin tupla D:hen. Kireys on helppo säätää juuri sopivaksi eikä se ole kertaakaan antanut merkkejä löystymisestä, tai että avautuisi itsestään. Kypärän pukeminen ja riisuminenkin on vähän helpompaa, kun saa hihnoista otteen ja enemmän tilaa päälle.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  8. #8
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    ...useita kypäriä testaamalla Shoein GT-Air tuntui yhtä hyvältä, kuin Shubertin Pro 1
    Eli jos ensi kesäksi meinaa uutta ja raikkaampaa mallia hakea, niin tässä lienee vahva vaihtoehto Schuberthille. JA noi tulevalle kaudelle tulevat värimallit (esim Inertia TC-2 ja Regalia TC-2) sopis itselle, kuin nenä päähän... Täytyy käydä messuilla mallailemassa. Toisaalta sitten siellä voipi olla jo näytillä Shoein NXR ja valinta vain vaikeutuu
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  9. #9
    Olen kanssa ollut kovin tyytyväinen GT-airiin. Ilman pinlockkia tosin visiiri huurtuu sisäpuolelta tosi helposti.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  10. #10
    Lainaa marza kirjoitti Katso viesti
    Olen kanssa ollut kovin tyytyväinen GT-airiin. Ilman pinlockkia tosin visiiri huurtuu sisäpuolelta tosi helposti.
    Mulla alko loppukaudesta huurtumaan aurinkovisiiri todella helposti. Onkos kellään vinkkiä miten ton sais taas "huurtumattomaksi".
    Moto Guzzi Breva 750
  11. #11
    Mistäs (suomalaisesta) kaupasta tota kypärää kannattas kysellä näin talvisaikaan?
    Mopoton mies
  12. #12
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Mistäs (suomalaisesta) kaupasta tota kypärää kannattas kysellä näin talvisaikaan?
    Tuossapa listaa mistä pitäis Shoeita löytyä..
    http://www.blackseven.fi/jalleenmyyjat
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  13. #13
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Mistäs (suomalaisesta) kaupasta tota kypärää kannattas kysellä näin talvisaikaan?
    Ostin kevaalla gt airin rm heinolta. Liekohan heilla viela varastossa? Otin pinlockin myos ja huurtuminen ei ole vaivannut yhtaan. tosi tyytyvainen olen ollut, voin suositella. pyora suzuki dl650.
  14. #14
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    ja kun katsoo .orgin jäsen etuyrityksiä, niin saattaa kyseisen kypäränostajan mielessä käydä että nyt sais yhdistyksen jäsenyydelle katetta. Vai saiko noista potista aletta? Eikös.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #15
    Orgin jäsenenä ensisijaisesti itse suosittelisin Eurobikeriä, koska sieltä saa 20pinnaa alennusta jäsenkorttia vilauttamalla. Jostain tosin pulpahti mieleen, että joku jossain olisi maininnut ettei alennuksia enää tipu Shoein kypäristä ensi vuonna. Saatana olla hyvinkin väärässä, mutta mainitsimpa silti.

    Lainaa McStadey kirjoitti Katso viesti
    Mulla alko loppukaudesta huurtumaan aurinkovisiiri todella helposti. Onkos kellään vinkkiä miten ton sais taas "huurtumattomaksi".
    Mulla harvoin meni huuruun ja silloinkin seisoin jossain liikennevaloissa ja visiirin avatessa huuru hävisi. Auttaiskohan se vanha kunnon fairy-käsittely tai joku silmälaseille tarkoitettu huurtumisen esto esim. Optifog (ei kokemusta).
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  16. #16
    Omani ostin viime keväänä Superbikersilta - lieköhän heillä olisi pottaa hyllyssä.

    Aurinkovisiirille voi laittaa tätä. Testattu ja toimii mainiosti. Visiirin pitää olla ainetta lisätessä ehdottoman puhdas ja aine tulee levittää yhdellä pyyhkäisyllä pintaan. Jos visiiri on vähänkään likainen tai/ja ainetta ryhtyy "hieromaan" pintaan, niin saa aikaiseksi rantuja ja homma pitää melkein aloittaa alusta.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  17. #17
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Orgin jäsenenä ensisijaisesti itse suosittelisin Eurobikeriä, koska sieltä saa 20pinnaa alennusta jäsenkorttia vilauttamalla. Jostain tosin pulpahti mieleen, että joku jossain olisi maininnut ettei alennuksia enää tipu Shoein kypäristä ensi vuonna. Saatana olla hyvinkin väärässä, mutta mainitsimpa.
    Eilen kävin Eurobikerissa ihmettelemässä GT Airia ja kysyin alennuksista. Sama vanha -20% kaikesta normihintaisesta kamasta paitsi Shoein kypäristä -14%.
    Kawasaki Z750R - 2012 -> Suzuki GSF1250 Bandit ABS - 2013
  18. #18
    Onko tästä kypärästä jo lisää kokemuksia kertynyt? Aika moni näyttää hommanneen.

    Näemmä tähänkin saisi eriväristä visiiriä jos jostain syystä tarvitsee: http://www.racevisors.co.uk/category...-helmet-visors
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  19. #19
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Onko tästä kypärästä jo lisää kokemuksia kertynyt? Aika moni näyttää hommanneen.
    Kuhan kelit tästä lämpenee, niin saadaan...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  20. #20
    Mulla myös olis uusi potta hakusessa ja juuri tätä mallia olen katsellut lähinnä sen hyvän ulkonäön perusteella (mikä onkin ainoa järkevä ostoperuste). Hyvänä kakkosena tulee integroitu aurinkovisiiri, jota nykyisessä potassa ei ole (HJC PRHA-10), lisäksi tunnustaisin tuon pikalukon nimeen jos näinkin arvostettu kypärävalmistaja on sen tuotteeseensa laittanut.

    Hinta on tietysti aika suolainen, mutta mitäpä sitä ilman saa. Täytyy käydä sovittelemassa päähän paikallisessa kivijalkakaupassa ja sitten tilata sama tuote halvimmasta nettikaupasta. Näinhän sitä paikallisuutta kannatetaan.
    Mopoton mies
  21. #21
    Anteeksi yksikertaisuuteni, mutta myydäänkö gt airia ilman pinlock:kia? Itsellä on shoein qwest ja pinlock toiminut hyvin. Ainoa miinus pinlockissa on, että aktiivi käytössä pinlock kalvo kestää ad yhden kesän helpon naarmuuntumisen vuoksi. Saattaa myös olla käyttäjä vika.

    Gt air himoittaa kovasti, mutta täytyy tyytyä qwest:iin kun siinäkään ei ole vikaa integroidun aurinkovisiirinpuuteetta lukuunottamatta
  22. #22
    Edellisen kesän kyseisellä GT-Air kypärällä ajaneena voin vain kehua kyseistä tuotetta
    Pinlockin kanssa ajaessa ei ollut mitään ongelmaa huurtumisen kanssa, sekä aurinkolippa on käytännöllisyydessään aivan lyömätön peli. Plussaa myös siitä että ilmastointiaukot on todella helppokäyttöisiä ajaessakin, seikka joka vaikuttaa paljon turvallisuuteen sekä hermojen säästymiseen. Ilmastointi toimii muutenkin moitteitta sekä melutasoa voisi kuvailla miellyttäväksi. Tupla-D lukkoa en osaa enään kaivata, kun en mikään ratavetäjä ole.
    Kypäräpuhelimellekin kun löytyy valmiit paikat niin ihmetykseksi jää ainoastaan, miksi kaikki eivät aja tällä kypärällä?

    Paikallisesta kivijalasta (joilla myös hyvä verkkokauppa) kävin hakemassa. Sitä en muista tuliko pinlocki kaupanpäälle vai pitikö ostaa erikseen
  23. #23
    Mun käsityksen mukaan pinlockin pitäisi tulla vakiona mukana


    Ei piru kun tää potta houkuttelis niin älyttömästi. Mitään tarvetta ei sinänsä olisi kun kotona odottaa alta pari vuotta vanha Neotec, joka tuli ostettua hyvän silmälasi-istuvuuden ja aurinkovisiirin vuoksi. Tässä kuitenkin olisi samat ominaisuudet JA se olisi omaa silmää miellyttävämpi umpipotta

    Kyllä vaan muutama väriraita voi nostaa potan hintaa älyttömästi
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  24. #24
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi yksikertaisuuteni, mutta myydäänkö gt airia ilman pinlock:kia? Itsellä on shoein qwest ja pinlock toiminut hyvin. Ainoa miinus pinlockissa on, että aktiivi käytössä pinlock kalvo kestää ad yhden kesän helpon naarmuuntumisen vuoksi. Saattaa myös olla käyttäjä vika.

    Gt air himoittaa kovasti, mutta täytyy tyytyä qwest:iin kun siinäkään ei ole vikaa integroidun aurinkovisiirinpuuteetta lukuunottamatta
    Joo eihän tuota pinlockia pakko ole Shoein visiireihin laittaa mutta 90% tapauksissa se kannattaa. Pinlock tosiaan naarmuuntuu suht helposti mutta käyttäjällä toki oma vaikutuksensa siihen. Omaan Qwestiin pinlockin juuri syksyllä vaihdoin.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  25. #25
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi yksikertaisuuteni, mutta myydäänkö gt airia ilman pinlock:kia?
    Onko sillä väliä, eihän sitä oo pakko käyttää vaikka mukana tulee?

    Itse en ole pinlokkia koskaan käyttäny, vaikka se on monessa mukana tullu.

    Lainaa kaksifaasivirtaus kirjoitti Katso viesti
    Sitä en muista tuliko pinlocki kaupanpäälle vai pitikö ostaa erikseen
    Minulle ainakin tuli kauanpäälle.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  26. #26
    Mitenkäs te tuota pinlockkia saatte naarmuuntumaan?

    Katsellaanko kottaraisia niin terävällä katseella, että tulee naarmuja?
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  27. #27
    Lainaa Juffe kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs te tuota pinlockkia saatte naarmuuntumaan?

    Katsellaanko kottaraisia niin terävällä katseella, että tulee naarmuja?
    Oma saatto naarmuuntua sulkiessa kun hieman osu visiirin tiivisteeseen. Normaalikäytössä tohon ei tarvi pahemmin koskea joten ei pitäisi naarmuuntuakkaan.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  28. #28
    Hyvä laite tuo pinlock on tosiaan käytössä. Tosin valmistajan ohjeessa lukee, että sitä ei tulisi käyttää pimeällä, jotain peilausjuttuja ilmeisesti. Itse en ole sitä koskaan ottanut pois.

    Grafiikat tosiaan nostaa Shoein pottien hintaa jonnii verran, mutta saahan ne itekki maalatttua, jos tykkää. Sopivan pohjavärin päälle siirtokuvat ja oikeanlainen lakka. niin ne tehtaallakin tehdään. Mutta 99% ottaa ne kuiteskin valmiina. Kuuppa kestää monta vuottaa, niin se hintaero katoaa siihen ja on sitten sellainen kuin itse tykkää.

    Off Topic:
    Nyt saa noitakin Saksasta tehtaalta aika nopsasti. Uups! Huomasin just että GT-Air puuttui taas hinnastosta kun systeemi räjähti tuossa Joulun tienoilla enkä näköjään ollut huomannut että Shoein tavarat on vielä varmistuskopiosta eli viimevuotiset, eli eikun uusiks.. Sorii! Koetan saada ne huomenna takasi laitettua.

    t. Spagu
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  29. #29
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Onko tästä kypärästä jo lisää kokemuksia kertynyt? Aika moni näyttää hommanneen.

    Näemmä tähänkin saisi eriväristä visiiriä jos jostain syystä tarvitsee: http://www.racevisors.co.uk/category...-helmet-visors
    noin 13 tuhatta ajaneenna gt air päässä,en enään vaihtais ,ennen olin vannoutunut arain käyttäjä .gt on mielestäni paljon hiljaisempi ja aurinkoviisiiri hyvä ei taitto virheitä kuten jossain muissa ja tulee tarpeeksi alas.ilmastointia kuumallakin kelillä joudun pitää vaan puolessa välissä muuten pää tuntuu jäätyvän.kuulokkeille valmiit paikat ,pinloc tulee mukana.ainoo mitä kaipaisisin araista on visiirin portaaton toiminta
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  30.  
  31. #30
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Joo eihän tuota pinlockia pakko ole Shoein visiireihin laittaa mutta 90% tapauksissa se kannattaa. Pinlock tosiaan naarmuuntuu suht helposti mutta käyttäjällä toki oma vaikutuksensa siihen. Omaan Qwestiin pinlockin juuri syksyllä vaihdoin.
    Pinlock on itselle itsestään selvyys sen hyötyjen vuoksi. Jäi vaan mielikuva, että gt air myytäisiin ilman pinlockia ja siitä ihmetys
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen