Katso äänestykset tulokset: Nopeusrajoitukseksi maanteille 60 km/h!

Äänestäjät
194. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä

    30 15,46%
  • Ei

    164 84,54%
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 90:sta
  1. #31
    Tietyissä paikoissa ymmärrän 60km/h rajoitukset, yleensä niille on joku syy. Esimerkiksi raskaan kaluston on vaikea kääntyä liikenteen sekaan jos nopeudet ovat vilkkaalla tiellä 80km/h. Hämeentiellä Hyvinkää-Tuusula 80km/h on mäki jonka jälkeen kaksi suojatietä jossa kulkee mm. lapsia, nopeus muuttuu 80km/h --> 60km/h. Onko mielestäsi väärin? Muutama viikko takaperin kyseisellä suojatiellä kuoli ihminen, jäi auton yliajamaksi. Näin hälytysajoneuvot sekä seuraavana päivänä kynttilät.

    Uusien autojen sekä moottoripyörien ajo-ominaisuudet riittävät vaikka kuinka nopeisiin vauhteihin, mutta liikenteessä on paljon muutakin seassa. Moottoritie nopeuksia voisi nostaa. Autobahn Suomen halki!
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 27.10.2013 klo 11:54.
  2. #32
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miksi ajokortin pitäisi olla kansalaisoikeus? Miksei korttia oteta pois selkeästi heikoilta kuskeilta, jotka aiheuttavat päivittäin pirusti haittaa tuolla liikenteessä?
    No koko ajanhan niitä pois kerätään. Esimerkiksi niiltä, jotka eivät havannoi riittävästi ympäristöään.
  3. #33
    Ja jotta se 100km/h kaikissa olosuhteissa:
    -kesällä
    -talvella
    -sumussa
    -sateella
    -jne.

    Eräissä muissa maissa ymmärretään ettei se näin voi olla joten lisäkilvet onkin siellä käytössä, tosin kuin meillä?

    (joo, on alkanut olemaan muuttuvanopeuksisia merkkejä vaan eipä hirveän hyvin toimi päivitykset..)
  4. #34
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miksi ajokortin pitäisi olla kansalaisoikeus? Miksei korttia oteta pois selkeästi heikoilta kuskeilta, jotka aiheuttavat päivittäin pirusti haittaa tuolla liikenteessä?
    Jos haitalla tarkoitetaan sitä että ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja vaikkapa niiden alle niin se ei ole rikos kuin korkeintaan jokun minä, minä, minä henkilön mielestä. Tiellä saa ajaa, lain mukaan, korkeintaan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Hitaamminkin saa ajaa, joskus on jopa pakko. Tämähän ei ymmärrettävästi ole mieluista minä, minä, minä henkilöille.
    Mitä ajokorttien haltuunottamiseen tulee kerää poliisi niitä parempaan talteen päivittäin, liikennettä vaarantavilta kuljettajilta.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 27.10.2013 klo 11:04.
  5. #35
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Tietyissä paikoissa ymmärrän 60km/h rajoitukset, yleensä niille on joku syy. Esimerkiksi raskaan kaluston on vaikea kääntyä liikenteen sekaan jos nopeudet ovat vilkkaalla tiellä 80km/h. Hämeentiellä Hyvinkää-Tuusula 80km/h on mäki jonka jälkeen kaksi suojatietä jossa kulkee mm. lapsia, nopeus laskettu 80km/h --> 60km/h. Onko mielestäsi väärin? Muutama viikko takaperin kyseisellä suojatiellä kuoli ihminen, jäi auton yliajamaksi. Näin hälytysajoneuvot sekä seuraavana päivänä kynttilät.

    Uusien autojen sekä moottoripyörien ajo-ominaisuudet riittävät vaikka kuinka nopeisiin vauhteihin, mutta liikenteessä on paljon muutakin seassa. Moottoritie nopeuksia voisi nostaa. Autobahn Suomen halki!
    Kyllä kyllä, melkein jokaisella nopeuden laskulla on syy. Ei niitä kyllä huvikseen lasketa.
    Ja toinen, voi olla että ne laskee niitä sen takia että saadaan alas se ylinopeus. Rajoitus 50 jengi menee 60, nyt rajoitus 40 niin jengi ajaa sen 50.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #36
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Radalla pääsee ajamaan "vahvimman lenkin" mukaan, ajella juuri omien ajotaitojen mukaisesti tasan niin nopeaa kuin uskaltaa tai pääsee. Tämä pääsee useasti unohtumaan. Ei tarvitse sitten siellä heikoimpien lenkkien seassa kokeilla omia kykyjään.
    Joo, kannattais Vuorelankin kokeilla tota rata-ajoa, sillä vois olla vaikka lahjoja
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  7. #37
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Hämeentiellä Hyvinkää-Tuusula 80km/h on mäki jonka jälkeen kaksi suojatietä jossa kulkee mm. lapsia, nopeus laskettu 80km/h --> 60km/h. Onko mielestäsi väärin? Muutama viikko takaperin kyseisellä suojatiellä kuoli ihminen, jäi auton yliajamaksi.
    Laitas google maps siitä suojatiekohdasta? Suomessa suojateitä ei rakenneta koskaan 80km/h alueelle. Joko siellä on ollut ennen sitä suojatietä esim. 60km/h kyltti tai sitten on jossain aika pahasti mennyt pieleen jos 80km/h alueella on suojatie ollut.

    Edit. Vai ymmärsinkö väärin, että siellä on aina ollut se alennettu 80-60km/h eikä niin, että sitä olisi nyt alennettu..?
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  8. #38
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Radalla pääsee ajamaan "vahvimman lenkin" mukaan, ajella juuri omien ajotaitojen mukaisesti tasan niin nopeaa kuin uskaltaa tai pääsee. Tämä pääsee useasti unohtumaan. Ei tarvitse sitten siellä heikoimpien lenkkien seassa kokeilla omia kykyjään.
    On tullut joskus kokeiltua. Kadulla en ole enää aikoihin mopolla ajanut, kun on huonojen kuljettajien takia liian vaarallista.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  9. #39
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    Laitas google maps siitä suojatiekohdasta? Suomessa suojateitä ei rakenneta koskaan 80km/h alueelle. Joko siellä on ollut ennen sitä suojatietä esim. 60km/h kyltti tai sitten on jossain aika pahasti mennyt pieleen jos 80km/h alueella on suojatie ollut.

    Edit. Vai ymmärsinkö väärin, että siellä on aina ollut se alennettu 80-60km/h eikä niin, että sitä olisi nyt alennettu..?
    60km/h ja suojatie. http://bit.ly/1brAVSj
    80km/h jatkuu. http://bit.ly/17oclmz
  10. #40
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    60km/h ja suojatie. http://bit.ly/1brAVSj
    80km/h jatkuu. http://bit.ly/17oclmz
    Joo joo eli ymmärsin väärin kommenttisi ja siellä on aina ollut 60km/h...luulin jo että täällä "totuus-foorumissa" aletaan kakkaa puhumaan ja suojatie on ollut 80km/h alueella...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  11. #41
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Jos haitalla tarkoitetaan sitä että ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja vaikkapa niiden alle niin se ei ole rikos kuin korkeintaan jokun minä, minä, minä henkilön mielestä. Tiellä saa ajaa, lain mukaan, korkeintaan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Hitaamminkin saa ajaa, joskus on jopa pakko. Tämähän ei ymmärrettävästi ole mieluista minä, minä, minä henkilöille.
    Mitä ajokorttien haltuunottamiseen tulee kerää poliisi niitä parempaan talteen päivittäin, liikennettä vaarantavilta kuljettajilta.
    Rajoituksen mukaan tai sen alle ajava hinaa maantiellä perässään viiden kilometrin autoletkaa eikä pysähdy levähdysalueelle päästämään muutaman sataa itseään nopeammin etenevää autoilijaa ohi. Kuka tässä tapauksessa on se minä, minä, minä kuski?

    Samainen kuski kiihdyttää ohituskaistan kohdalla vauhdin 75km/h->100km/h, koska rajoitus sen sallii. Ohittaja joutuu ajamaan ylinopeutta ohi päästäkseen, ellei halua taas ohituskaistan jälkeen edetä alinopeutta. Kuka aiheuttaa enemmän vaaraa liikenteelle, karvan rajoituksen alle ajava letkan veturi vai ylinopeutta ajava ohittaja?

    Miksi liikenteessä tapahtuu vaarallisia ohituksia? Siksikö, että ohittaja on itsekäs kusipää vai siksi, että ohitettava on itsekäs kusipää?
    Superbike #7
  12. #42
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Rajoituksen mukaan tai sen alle ajava hinaa maantiellä perässään viiden kilometrin autoletkaa eikä pysähdy levähdysalueelle päästämään muutaman sataa itseään nopeammin etenevää autoilijaa ohi. Kuka tässä tapauksessa on se minä, minä, minä kuski?

    Samainen kuski kiihdyttää ohituskaistan kohdalla vauhdin 75km/h->100km/h, koska rajoitus sen sallii. Ohittaja joutuu ajamaan ylinopeutta ohi päästäkseen, ellei halua taas ohituskaistan jälkeen edetä alinopeutta. Kuka aiheuttaa enemmän vaaraa liikenteelle, karvan rajoituksen alle ajava letkan veturi vai ylinopeutta ajava ohittaja?

    Miksi liikenteessä tapahtuu vaarallisia ohituksia? Siksikö, että ohittaja on itsekäs kusipää vai siksi, että ohitettava on itsekäs kusipää?
    Samaa mieltä..

    Olen sitä mieltä jos ajokeli on hyvä...Täydellistä keliä nyt ei taida olla, mutta jos on hyvä. Ja ei välttämättä löydy jotain pätevää syytä ajaa alinopeutta, niin kyllä se ärsyttää meikäläistä, joka haluaa mennä rajoitusten mukaan.
    Yleensä mihin minä olen törmmännyt on juuri näihin urpoihin, siis autolla liikkuessa, jotka nostaa nopeutta kun lähtee ohittaa niitä....Pyörällä liikkuu, niin jengi yrittää estää sellaisen, mutta miksi, jos et halua ajaa rajoitusten mukaan, niin anna niiden toisen mennän.
    Mä teen nykyään niin että annan vaikka dösärille tilaa, jos takana olevalla on kiire, mulla ei ole kiire. Mutta on se kiva ajella sitä sallittua nopeutta kuin alle sen ja tämä autolla liikkuessa. Motskarilla aina vain ohi jos siltä tuntuu.
    Siis eriasia jos ei nää konepellin reunaa pidemmälle, siis sateen/lumi saateen takia, tai joku sumu
    Viimeksi muokannut: Husky510; 27.10.2013 klo 14:49.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #43
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä..

    Olen sitä mieltä jos ajokeli on hyvä...Täydellistä keliä nyt ei taida olla, mutta jos on hyvä. Ja ei välttämättä löydy jotain pätevää syytä ajaa alinopeutta, niin kyllä se ärsyttää meikäläistä, joka haluaa mennä rajoitusten mukaan.
    Yleensä mihin minä olen törmmännyt on juuri näihin urpoihin, siis autolla liikkuessa, jotka nostaa nopeutta kun lähtee ohittaa niitä....Pyörällä liikkuu, niin jengi yrittää estää sellaisen, mutta miksi, jos et halua ajaa rajoitusten mukaan, niin anna niiden toisen mennän.
    Mä teen nykyään niin että annan vaikka dösärille tilaa, jos takana olevalla on kiire, mulla ei ole kiire. Mutta on se kiva ajella sitä sallittua nopeutta kuin alle sen ja tämä autolla liikkuessa. Motskarilla aina vain ohi jos siltä tuntuu.
    Siis eriasia jos ei nää konepellin reunaa pidemmälle, siis sateen/lumi saateen takia, tai joku sumu
    Suomen tieliikennelaki ei tunne käsitettä "alinopeus" enkä ymmärrä miksi tätä termiä niin ahkerasti viljellään. On olemassa ohjeistus huomattavasti muuta liikennettä hitaammin liikkuvan ajoneuvon kuljettamisesta.

    19 § Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.


    Tällaiseksi ajoneuvoksi ymmärretään ajoneuvo joka liikkuu vähintään 25-40 km/t sallittua nopeutta hitaammin. Jos joku ajaa 10-15 km/t alle nopeusrajoituksen ei tämä aiheuta ko. kuljettajan kohdalla mitään velvollisuuksia, kuten bussipysäkille väistämistä (joka muutenkin on kiellettyä), muuta liikennettä kohtaan.
  14. #44
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tällaiseksi ajoneuvoksi ymmärretään ajoneuvo joka liikkuu vähintään 25-40 km/t sallittua nopeutta hitaammin. Jos joku ajaa 10-15 km/t alle nopeusrajoituksen ei tämä aiheuta ko. kuljettajan kohdalla mitään velvollisuuksia, kuten bussipysäkille väistämistä (joka muutenkin on kiellettyä), muuta liikennettä kohtaan.
    Ja siitä itsekkyydestä puheenollen...

    Edit. Vilkaisepa mitä se samainen kirja sanoo ohitettavan velvollisuuksista.
    Superbike #7
  15. #45
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Suomen tieliikennelaki ei tunne käsitettä "alinopeus" enkä ymmärrä miksi tätä termiä niin ahkerasti viljellään. On olemassa ohjeistus huomattavasti muuta liikennettä hitaammin liikkuvan ajoneuvon kuljettamisesta. Tällaiseksi ajoneuvoksi ymmärretään ajoneuvo joka liikkuu vähintään 25-40 km/t sallittua nopeutta hitaammin. Jos joku ajaa 10-15 km/t alle nopeusrajoituksen ei tämä aiheuta ko. kuljettajan kohdalla mitään velvollisuuksia, kuten bussipysäkille väistämistä (joka muutenkin on kiellettyä), muuta liikennettä kohtaan.
    Mä olen sitä mieltä että niiden pitäisi, koska ei niillä ole kiire mihinkään. Sitten jos alat ohittaa, niin kyllä se kaasu jalka sieltä löytyy.....Tää on jo koettu niin monta kertaa

    No ei puhuta alinopeudesta, puhutan sitten hiljempaa ajamisesta kuin se suurin sallittu nopeus sallii....
    No ja kyllä minä annan sille takana tulevalle tilaa, kun ei se minua haittaa jos sillä on kiire. Niin annetaan tilaa, kun mulla ei ole kiirettä mihinkään. Niin miksi en antaisi, kyllä se yleensä miettii että miksi näin kävi. Kun kaikilla on kiire tässä mailmassa joka paikkaan. Toisilla se ego on niin iso että ne ajaa kuin mailman omistajat tai sitten ne ei uskalla ajaa yksin, niin pitää tehdä sitä ja tätä. No meitä on niin moneen junaan täällä ja pientä taa vasta on.

    No menee nyt kyllä aiheesta vähän ohi....
    Kyllä ne julkiset vie perille jos ei pysty ajaa tuolla, tuntuu vain oudolle ajaa hiljempaa nopeutta. Se kerää sellaisia pakkoja, se kyllä kasvataa siellä muussa kohdassa sitä turvattomuutta, no tietysti se on niiden murhe mutta silti.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #46
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Sanopas ihan rehellisesti: onko mielestäsi hyvä juttu panna kapuloita rattaisiin vain sillä perusteella, että pystyy sen tekemään ja siihen on juridinen oikeus.
    Toki on kohteliasta antaa tietä, jos se on mahdollista, mutta velvollisuutta ei siihen ole. Liiallinen kohteliaisuus voi olla joissain tapauksissa jopa vaaraksi, vaikkapa silloin kun annetaan ohitusmerkki varmistumatta siitä että esteetöntä tietä on riittävästi ohituksen suorittamiseen. Tosin vastuu ohitukseen lähtemisestä on aina ohittajalla eikä tiekohtaista nopeusrajoitusta saa ohituksen aikana ylittää.
    On myös itsestään selvää ettei ohittajaa häiritä ja ohitusta vaikeuteta esim. nostamalla nopeutta ohitustilanteen aikana.
  17. #47
    Kyllä huomaa että joillain on jo ajokelit ohi... ihme vinkumista!
  18. #48
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Suomen tieliikennelaki ei tunne käsitettä "alinopeus" enkä ymmärrä miksi tätä termiä niin ahkerasti viljellään. On olemassa ohjeistus huomattavasti muuta liikennettä hitaammin liikkuvan ajoneuvon kuljettamisesta.

    19 § Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.


    Tällaiseksi ajoneuvoksi ymmärretään ajoneuvo joka liikkuu vähintään 25-40 km/t sallittua nopeutta hitaammin. Jos joku ajaa 10-15 km/t alle nopeusrajoituksen ei tämä aiheuta ko. kuljettajan kohdalla mitään velvollisuuksia, kuten bussipysäkille väistämistä (joka muutenkin on kiellettyä), muuta liikennettä kohtaan.
    Jos ajattelet ja toimit kuten kirjoitat, niin voisitko kerrankin ottaa muut tienkäyttäjät huomioon ja luopua ajo-oikeudestasi, kiitos.
  19. #49
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Suomen tieliikennelaki ei tunne käsitettä "alinopeus" enkä ymmärrä miksi tätä termiä niin ahkerasti viljellään. On olemassa ohjeistus huomattavasti muuta liikennettä hitaammin liikkuvan ajoneuvon kuljettamisesta.

    19 § Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.


    Tällaiseksi ajoneuvoksi ymmärretään ajoneuvo joka liikkuu vähintään 25-40 km/t sallittua nopeutta hitaammin. Jos joku ajaa 10-15 km/t alle nopeusrajoituksen ei tämä aiheuta ko. kuljettajan kohdalla mitään velvollisuuksia, kuten bussipysäkille väistämistä (joka muutenkin on kiellettyä), muuta liikennettä kohtaan.
    Takaisin vaippoihin matkaaville poliiseille tuo on varmasti lähes mahdottomuus ymmärtää, mutta onhan tuolla tien päällä onneksi muutama täyspäinenkin. Varmasti helpointa ja turvallisinta sinullekkin kun annat kortin pois ja siirryt jo suosiolla niiden kyytiin, etkä sitten tuijota takapenkiltä mittaria.
    Supermoto
  20. #50
    Jepulis. Ajokausi loppumassa ja aikaa jää diskuteeraukseen. Ajetaanpa sitten hieman yli tai hieman ali tikkarin, niin yritetään olla vaarantamatta itseä ja muita tielläliikkujia. Minua ei kiinnosta pätkääkään jonkun kortinmenetykset, tai muut kiireet, kunhan ollaan asioiden turvallisella puolella. Eikä oikein jaksa kiinnostaa teiden nopeudetkaan tekniseltä kannalta, kunhan en itse töppäile hulluilla ohituksilla tai muulla yhteisten pelisääntöjen rikkomisella. Se tikkari antaa tarpeeksi ohjetta. Meitä on moneksi, kukkahattua, bombereita (joita en kyllä ymmärrä yhtään), kaaharia, puusilmää, pappaa jne. Kaikkien on kuitenkin oltava siellä muiden tielläliikkujien kanssa, aiheuttamatta vaaraa ja vahinkoja. Ehkäpä se kuuluisa suvaitsevaisuus olisi se tärkein ominaisuus, sitä on myös joidenkin ihailemilla muilla mailla. Eikä pyri asettamaan itseään muita paremmaksi tienpidon, liikenteen tai osaamisensa suhteen. Eihän se sakon maksu loppujen lopuksi mitään hauskaa ole. Ja siellä takarivissä, eipä haukuta virkavaltaa. Siniset ovat ihan tarpeellinen elementti tuolla valvomassa, että homma sujuu.
    -juha-
  21. #51
    No ei ole! Enkä jaksa alkaa perustelemaan, että miksi? Moista typeryyttä.
    <p>.</p>
  22. #52
    Lainaa FinnDRZ kirjoitti Katso viesti
    Kyllä huomaa että joillain on jo ajokelit ohi... ihme vinkumista!
    Nythän ne vasta oikeet ajokelit alkaa
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  23. #53
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    On tullut joskus kokeiltua. Kadulla en ole enää aikoihin mopolla ajanut, kun on huonojen kuljettajien takia liian vaarallista.
    Niinpä, minäkään en ole aikoihin enää käynyt heti aamulla kaupassa koska siellä on niitä kärryjen kanssa kiilavia mammoja ja pappoja
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  24. #54
    1. Äänestys on tasan yhtä järkevä kuin ALENTAA nopeusrajoituksia kynänvedolla yksisilmäisen puusilmäisesti.
    Pisteet aloittajalle.

    2. Kaikkia nopeusrajoituksia pitäisi nostaa, silloin turhat ylinopeussakot jäisivät pois.

    3. Kortti pois hitailta ja sokeilta.

    4. Vauhti ajoneuvon mukaan! Premium autossa ja moottoripyorassa vauhti ei tunnu miltään.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  25. #55
    En mitenkään halua puolustella hitaammin ajavia, iärsyttäähän se jos ei katsota peiliin mitä taakse kuuluu!

    Elämä vaan tuntuu olevan yhtä suorittamista ? Nuorisolla etenkin ! Ei auta vaikka ajelet sen rajoituksen mukaan, saati +10 yli, aina joku menee ohitse, sitten se kohta kuitenkin kääntyy huoltamolle tms. tai olet sen rinnalla seuraavissa liikennevaloissa he hee...

    "Ylinopeutta perustellaan usein ajan säästöllä. Ajettaessa kymmenen kilometrin matka 100 km/h nopeuden sijaan 80 km/h, menetetään aikaa kuitenkin vain puolitoista minuuttia. Ajamalla nopeusrajoituksen mukaan 100 km/h sen sijaan että ajettaisiin 110 km/h, menetetään 10 kilometrin matkalla vain noin puoli minuuttia. Vastaavasti ajamalla 80 km/h sen sijaan että ajettaisiin 90 km/h, aikaa kuluu vain noin 50 sekuntia kauemmin."

    Ajatteleppa ite ...

    ps. pyörä ainakin pitää valita sen mukaan ettei hitaammin ajavista ole haittaa....
  26. #56
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    No ei ole! Enkä jaksa alkaa perustelemaan, että miksi? Moista typeryyttä.
    Ai niin kuin poliisia ei tarvita? Olisiko sulla joku muu vaihtoehto (ei siis tarvitse perustella, mutta vaihtoehto olisi kiva kuulla).
    -juha-
  27. #57
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    En mitenkään halua puolustella hitaammin ajavia, iärsyttäähän se jos ei katsota peiliin mitä taakse kuuluu!

    Elämä vaan tuntuu olevan yhtä suorittamista ? Nuorisolla etenkin ! Ei auta vaikka ajelet sen rajoituksen mukaan, saati +10 yli, aina joku menee ohitse, sitten se kohta kuitenkin kääntyy huoltamolle tms. tai olet sen rinnalla seuraavissa liikennevaloissa he hee...

    "Ylinopeutta perustellaan usein ajan säästöllä. Ajettaessa kymmenen kilometrin matka 100 km/h nopeuden sijaan 80 km/h, menetetään aikaa kuitenkin vain puolitoista minuuttia. Ajamalla nopeusrajoituksen mukaan 100 km/h sen sijaan että ajettaisiin 110 km/h, menetetään 10 kilometrin matkalla vain noin puoli minuuttia. Vastaavasti ajamalla 80 km/h sen sijaan että ajettaisiin 90 km/h, aikaa kuluu vain noin 50 sekuntia kauemmin."

    Ajatteleppa ite ...

    ps. pyörä ainakin pitää valita sen mukaan ettei hitaammin ajavista ole haittaa....
    Esim.Kun ajelee pk-seudulta Kemoralle ratailemaan keskinopeuksilla 80km/h vs. 100km/h onkin ajoajassa eroa jo noin tunti, eli hitaammin ajaessa aikaa kuluu 25% prosenttia enemmän. Mun mielestä 25% on aika iso ero, mutta jollekin muulle tuo lienee sitten merkityksettömän pieni.

    Joku kuitenkin kysyy, että mihin tuon tunnin ajansäästön käyttää, joten tässä vastauksena mahdollisia vaihtoehtoja:
    1) Ajaa suoraan varikolle purkamaan kuorman, jolloin saa aamulla nukkua pidempään.
    2) Pää on tyynyssä tuntia aiemmin.

    Molemmissa vaihtoehdoissa siis nukkuminen lisääntyy, jolloin radalla on virkeämpänä.

    Joku neropatti tietenkin älyää vielä kysyä senkin, että miksi en lähde tuntia aiemmin liikenteeseen, joten tässä vastaus siihenkin: Lottovoittoa odotellessa pitää edelleen tehdä myös töitä, että voi harrastaa.
    Superbike #7
  28. #58
    Koita nyt Finlandiassa jotain "järkevää ja sujuvaa", vaikka täysin kenenkään
    varpaita tallomatta..... Homman voi unohtaa ihan suoraan .

    Onko jollain esittää jotain muuta maailmankolkkaa, jossa oikeastaan kukaan ei pane tikkuakaan
    ristiin että kaikki pääsisi paremmin eteenpäin ?
    Just joo.... en odottanutkaan

    Toisaalta niitä, jotka ei noudata kattavasti ja pilkuntarkasti sääntöjä joka paikassa,
    tulee rankaista kovemmin kuin ketään koskaan..... tai ainakin kovemmin kuin raiskaajia
    ja lapsiin sekaantujia.

    Vielä pahemmaksi tilanteen tekee se, että niin omaa kuin muidenkin tielläliikkujien
    kulkemista sabotoidaan silkkaa tyhmyyttään sen vittumaisuuden lisäksi.
    Mihinkään muuhun rationaaliseen lopputulemaan ei voi tulla tuolla pyöriessä.

    "Minulla on oikeus"..... ja pidän siitä vittuillessakin viimeiseen saakka (vähintään) kiinni
    vaikka samalla kusisin omiin housuihin... kenkiin sukkiin.... ties mihin.

    Unohtaan vaikka ne nopeudet... ja katsellaan ihan arkista, ruuhka-ajan
    taajamaliikennettä ja pääväylien touhua .

    Tinkimätön ja täydellinen joustamattomuus....

    Risteyksiin "pysäköinti" ja risteävän liikenteen estäminen.....

    Valon vaihtuessa vihreäksi.... "oikeus kuulapelin jatkamiseen" ja muuhun liikenteen
    kuulumattoman toiminnan jatkumisesta on suorastaan kunnia-asia pitää kiinni.
    Ei haittaa, että ihan normaali tahdissa, ajallaan ja reippaasti suoritettu liikkeellelähtö
    mahdollistaisi varovaisestikin arvioiden 20-25%:n "läpimenon kasvun/ valot....

    "Vasemmalla kaistalla makoileminen", eli ohitusta ei suoriteta normaalisti ja reippaasti.....
    vaan kun on "oikeus", kituutetaan kilometriluokassa jostain ohi..... jollaisen touhun
    seurauksena vasen kaista kulkee kohta tuon saman em.20-25% verran alle suurimman sallitun....
    ja oikeanpuolimmainen kaista on jotakuinkin tyhjä .
    Ei wittu oikeesti kukaan muualta maailmasta tuleva voi nauramatta katsella meidän
    normisettiä.... ja ihmetellä mitä helvettiä täällä oikeen touhutaan.

    Tuossa nyt ihan muutama.... ja noita riittää paljon ennenkuin tarvitsee keskustella
    nopeusrajoituksista ollenkaan .

    Että ei nuo rajoitukset sinällään ole kummoinenkaan ongelma muutoin kuin
    jokaisen omaan rytmiin sopimisen suhteen..... noin pääosin.

    Mielenkiintoista on myös esim. se, että sakujen kylä-väliseutu-kylä..... 50-100-50 rytmitystä
    pidetään jotenkin huonona..... ??? Näinhän tuon moni kokee ja asian esittää.
    Että ei sitten ole hyvä sekään, että siellä missä on tarpeen ajaa hiljaa... ja siellä missä voi
    mennä reippaammin..... on sekin sitten hanurista .

    Ei vaan taida keskiverto finskin pää olla liikennettä varten .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #59
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miksi ajokortin pitäisi olla kansalaisoikeus? Miksei korttia oteta pois selkeästi heikoilta kuskeilta, jotka aiheuttavat päivittäin pirusti haittaa tuolla liikenteessä?
    Eikös sitä näin tehdä jo nytkin?

    Mm. liikenteeseen enää kelpaamattomat ikäihmiset, rattijuopot, piittaamattomat kaaharit...
    Murjaanien kuningas!
  30.  
  31. #60
    On juuri niin, että jos ajelee sen +10 turvallisesti, siis siinä mielessä ettei yleensä saa sakkoja, niin riittää kyllä ohi menijää. Kannustan perään ilmaantuvaa heti ohitukseen siirtymällä sen verran oikealle, että ohittaja voi itse todeta onko saumoja. Aika harvoin on oikeasti tarvetta ajella yli tuon +10, vaikka kyllähän se mp:llä on ihan hauskaa. Jos matka on pitkä ja lisäksi jotain aikataulutavoitetta, niin silloin menee joskus selkeästi yli.

    Mutta joku 60 on melkoisen hidas nopeus, ellei ole sellainen tienpätkä jossa on jatkuvasti mutkaa, risteävää liikennettä tms. Ei millään jaksa pysyä edes lähellä tuota nopeutta suoralla tiellä jos mitään selkeää syytä ei näy. Tai miksei jos laittaa autossa vakkarin päälle johonkin 75:een ja istuu vaan. Tosin porukka painaa silloin koko ajan ohi.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen